PDA

Volledige versie bekijken : Fitnesstoestellen te groot?

Snoggy
5 september 2005, 23:08
Hey,

Ik ben sinds kort begonnen met fitness en ik merk dat ik in de plooi van mijn armen zeer heb omdat in de terugbeweging (negatieve beweging denkek) het aparaat altijd tever moet geduwd worden (of zich tever terugtrekt) dit kan je niet instellen... Wat moet ik hiermee aanvangen... het is niet echt gewoon 1 aparaat maar eerder bena allemaal waar je iets moet terugduwen of terugtrekken....

Ik ben nochtans 1.77-1.78 meter groot...

Het is eigenlijk vooral wanneer ek nu men arm moet strekken... :'(

Snoggy
5 september 2005, 23:28
niemand?

botchla
5 september 2005, 23:29
Ik ben meter 75 en alle toestellen die ik doe zijn aanpasbaar van hoogte en afstand etc.
Dat de plooi in je armen pijn doet zijn denk ik de contactpunten waar je last van hebt.

Als je pas begint te trainen krijg je soms last aan je elleboog zo precies kleine steekjes.
Is het punt waar je spier juist trekt waar je wat last van hebt.. omdat de druk erop
vrij hoog is. Als je toch een slecht gevoel hebt bij het apparaat, probeer dan dezelfde
oefening met gewichten.. forceer je zeker niet!

Snoggy
5 september 2005, 23:36
Het is echt in die plooi omdak vaak voel da mennen arm uitgerekt wordt... Soms kunde wle instellen kwa hoogte maar bij sommige machines speelt hoogte ni in maar eerder het wegduwen... en het moet dan weggeduwd worden opdat de oefening voldaan is...

Kan ik het gewoon blijven doen en zal het dan weg gaan? Ik heb in men armen zelf geen zeer fzo, gewoon in die plooi en harder alsek arm strek... het is ni echt een stekend gevoel mor mss meer een pijnlijk gevoel van lange pijn en uiterektheid fzo

morbus`
5 september 2005, 23:39
Bij welke oefeningen is het? Zeg gewoon de naam, niet de bewegingen die je doet ;).

Snoggy
5 september 2005, 23:40
namen kennek helemaal niet, ben nog maar een keer gaan oefenen...

een oefening was voor menne rug andere voor armspiere...

da voor rug was ni eens in hoogte verstelbaar :'(

tis nogthans van horen zeggen een goed fitnescentrum (in groenplaats)

botchla
5 september 2005, 23:41
imho is da puur omda uw spiere er nog aan moeten wennen..

Snoggy
5 september 2005, 23:47
k... das een geruststelling... mor toen ek aant trainen was haddek ook wel het gevoel dat de spier op dat punt wel hard uitgerekt werd. Mor still, mss hebde idd gelijk

Snoggy
6 september 2005, 09:59
dtijfheid increased... armen niet meer strekbaar :'(

drostof
6 september 2005, 11:25
Da is gewoon omdat uw biceps da nie gewoon zijn. Da heeft niets met overstrek te maken dat is gewoon omdat uw biceps nog nooit zo hard belast zijn en nu doen de aanhechtingen van uw spieren pijn. Een spier op zich doet weinig pijn vooral de aanhechtingen, want in een spier op zich zitten geen pijnreceptor, wel in de kapsel errond en aan de uiteinden. Wat je eigenlijk hebt bij powertraining is dat de spieren 'gekwetst' geraken, allemaal minuscule scheurtjes dus. Dit heeft tijd nodig om te herstellen.

Oplossing voor dit probleem: Je bent duidelijk véél te overmoedig geweest en veel gewicht gepakt om stoer te doen. Uw spieren zijn zeer duidelijk overbelast geweest. Dus in't vervolg wat minder stoer en wat minder gewicht en dan traag opbouwen. Op den duur kunnen uw spieren dat wel aan (een beetje forceren) maar voorlopig heb je veel te veel willen eisen van uw spieren.

Snoggy
6 september 2005, 11:49
had niets met stoerheid te maken... wat is er nu stoer als niemand het je ziet doen :D

drostof
6 september 2005, 11:58
maakt niet uit, je hebt grondig overdreven voor een eerste keer

Snoggy
6 september 2005, 12:13
overduidelijk... volgende keer vraag ik hulp.

Mja, ik kan mijn armen niet strekken nu... als ik rondloop staan ze eigenlijk in een stompe hoek en niet meer recht naast mijn lichaam. Wat kan ik het beste doen nu? Heel de tijd proberen mijn armen te strekken en zo mss wat in mijn armen stretchen?

drostof
6 september 2005, 12:18
Beetje stretchen maar niet teveel, gewoon wachten. Sauna (verschil warm-koud) kan genezingsproces versnellen, maar verwacht geen wonderen.

Misschien wat ontstekingswerende zalf als't morgen 't zelfde is. Zodat die spieren niet gaan ontsteken. Verder rusten/rusten/rusten ... en omdat het zo erg is zou ik pas ten vroegste vrijdag terug gaan fitnessen (toch uw armen).

Snoggy
6 september 2005, 12:21
k, idd, vrijdag... heb na fitness eigenlijk nog lang in stoombad en sauna gezeten

Snoggy
6 september 2005, 16:40
sffs die dinge toch es gaan halen want ik kan mijn armen nimeer goe plooien... spier spant tegen enzo... i'm getting worried now :)

Jerryboy
6 september 2005, 16:45
ofwel heb je de oefening verkeerd uitgevoerd ofwel heb je jezelf overschat en te veel gewicht genomen.

Cazzz
6 september 2005, 18:01
is da ni gewoon da die zuren naar da punt afzakken omdat je je armen gebogen houdt? Trek je maar eens op aan een bar en blijf op het hoogste punt maar eens een 30 tot 60-tal seconden hangen.. Je zult het wel voelen. Naarmate je traint wordt je het gewoon en zal dit niet meer of minder gebeuren.

Snoggy
6 september 2005, 18:33
well, i hope its gone in a day or so :)

Snoggy
7 september 2005, 11:37
k, ik kan nu onmogelijk verder strekken dan 110 graden omda men spieren da ni toelaten... should i get worried now ?

drostof
7 september 2005, 11:43
neen, RUSTEN!!!!!!

Snoggy
7 september 2005, 12:00
wa bedoelde me rusten... men armen niet probneren te strekke en heel den tijd in 90 graden houden ?

drostof
7 september 2005, 12:03
voila, you got it.

Stop met zeuren da kan nog duren tot vrijdag