PDA

Volledige versie bekijken : Post hier uw looptijden

clubje
5 september 2005, 20:03
Ik sport al heel mijn leven (heel m'n leven gevoetbald en tussendoor met vrienden tennissen ofzo).

Dit jaar echter ben ik gestopt met voetballen (alle zever erond beu) en ga nu alleen solo zonder enige druk joggen, wat me erg bevalt.

Het is echter alleen soms spijtig dat je niet kan inschatten of je nu eigenlijk goed bezig bent of niet, of je tijd en afstand eigenlijk wel goed zijn. Daarom dacht ik: laat ik een thread openen waar iedereen zijn afstand en tijd kan zetten, zo kunnen we vergelijken.

Ik zou ook voorstellen dat iedereen erbij zet hoelang hij al loopt, en in welke mate hij een sportief persoon is. Iemand die 5 kilometer aan 4 min / km loopt, en nog nooit gesport heeft in z'n leven is volgens mij een natuurtalent. Iemand die al jaren traint zou dat zonder problemen moeten kunnen...

Laten we er ook geen stoefersthread van maken :)

Ik begin:

* Ik loop 5 kilometer in 20 min 38 seconden

Ik heb ook ooit 4.4 kilometer gelopen in 18 min 20 seconden, maar dat zie ik mezelf voorlopig niet meer nadoen.

The Moff
5 september 2005, 20:05
helaas willen na ongeveer 2 km lopen m'n benen niet meer mee, en al lichtjes buiten adem.

maar mijn broer zegt dat ge tijdens het inademen 3 stappen moet zetten, en ook tijdens het uitademen onieuw 3 stappen.

maar kben dan ook niet echt het sportieve type helaas.

clubje
5 september 2005, 20:07
helaas willen na ongeveer 2 km lopen m'n benen niet meer mee, en al lichtjes buiten adem.

maar mijn broer zegt dat ge tijdens het inademen 3 stappen moet zetten, en ook tijdens het uitademen onieuw 3 stappen.

maar kben dan ook niet echt het sportieve type helaas.

Men heeft mij altijd gezegd dat je op je kiezen moet bijten tijdens het lopen (of ze tenminste op elkaar houden) en je door je neus moet ademen, dat zou al een stuk helpen. Dit terzijde, ik weet niet of dit klopt

The Moff
5 september 2005, 20:10
Men heeft mij altijd gezegd dat je op je kiezen moet bijten tijdens het lopen (of ze tenminste op elkaar houden) en je door je neus moet ademen, dat zou al een stuk helpen. Dit terzijde, ik weet niet of dit klopt

:offtopic: zwijg over kiezen, ik heb nog maar net een wijsheidstand laten trekken en heb verdorie een infectie erop gekregen :cry: :offtopic:

welke methode ik ook zou gebruiken, ik hou het toch nooit uit, maar dat komt misschien ook omdat ik nooit veel zin heb om te lopen, liever iets anders.
En als ik dan toch loop, liever niet als het +20° is. (ik raak nogal snel overhit, en dan krijg ik barstende hoofdpijn)

ChfZ | Hanky
5 september 2005, 20:20
Zo lang mogelijk door uwen neus probere te ademen en zien da ge altijd op ongeveer het zelfde ritme blijft lope. Dus ni 100m versnelle en dan weer lope gelak een slakske

daboykefke
5 september 2005, 20:38
ik loop de 5 km op een dikke 19 minuten (net geen 20).. let op, wel in groep en niet alleen :) maakt ook een verschil vind ik.. ik voetbal al bijna 16 jaar :) ohja, en ik adem enkel in via de mond, aangezien mijn neusbeentje scheef staat en ik enkel maar door 1 neusgat kan ademen (wat te weinig is)

Glor
5 september 2005, 21:11
Ik heb nog nooit meer dan 3 km gelopen met de tijd bij te houden :unsure:

3 km op 13 minuten was dat;)

stefanmiler
5 september 2005, 21:24
[Stoef Mode] 5km in 14'55"
10 - 31'29"
30 - 1u41'
16 - 52'43"
3 - 8'34"

clubje
5 september 2005, 21:30
10 - 31'29"
30 - 1u41'
16 - 52'43"
3 - 8'34"

mooie tijden

zoals ik zei, zet er eens bij wat voor een sporter je bent.

Ik neem aan dat je erg getraind bent, of zelfs atletiek beoefent?

stefanmiler
5 september 2005, 21:52
mooie tijden

zoals ik zei, zet er eens bij wat voor een sporter je bent.

Ik neem aan dat je erg getraind bent, of zelfs atletiek beoefent?
Idd, atletiek. Trainen, trainen en nog eens trainen.
Ook nog eens een marathon in 2u43, maar dan was ik al op den terugweg.
(2 kleine mannen, een operatie, verbouwingen en verhuis ...)
Nu ben ik 20km zwaarder en loop mijn 10 mijl in 1u04'. 't Is geen zicht maar ik geraak toch nog altijd redelijk vooruit.
Trouwens, ieder loopt op zijn niveua he, ik kende ook gasten die mij met de vingers in de neus naar huis liepen dus...
Zolang ge maar iets doet van sport zeg ik altijd maar! :bow:

clubje
5 september 2005, 22:00
Idd, atletiek. Trainen, trainen en nog eens trainen.
Ook nog eens een marathon in 2u43, maar dan was ik al op den terugweg.
(2 kleine mannen, een operatie, verbouwingen en verhuis ...)
Nu ben ik 20km zwaarder en loop mijn 10 mijl in 1u04'. 't Is geen zicht maar ik geraak toch nog altijd redelijk vooruit.
Trouwens, ieder loopt op zijn niveua he, ik kende ook gasten die mij met de vingers in de neus naar huis liepen dus...
Zolang ge maar iets doet van sport zeg ik altijd maar! :bow:

Kan me zo inbeelden dat mensen als jij een kick krijgen bij het zien van bv het wereldrecord van bekele.

Enfin, blijven posten mensen!

-[Weasle]-
5 september 2005, 22:03
onlangs 400 meter op 1min03 seconden gelopen maar binnenkort moet ik voor de 3000 meter gaan
laat ik jullie wel weten :)

Easter~Egg
5 september 2005, 22:13
400 mter op 1 min 03? das tog ni zo goed? Ik ben geen super loper en ik loop het op 1 min 01 ..

clubje
5 september 2005, 22:14
400 mter op 1 min 03? das tog ni zo goed? Ik ben geen super loper en ik loop het op 1 min 01 ..

400 meter is nog altijd een spurtnummer. Duurlopers staan bekend geen goeie sprinters te zijn...

daboykefke
5 september 2005, 23:39
maar 1x de 400 meter gelopen en deed er toen 56 seconden over, wel met het gevoel dat ik beter kon als ik wou.. al was ik vrij "dood" erna :D maar kheb al "doder" gezeten

simplicity
6 september 2005, 01:40
kheb er niet zoveel zenne

10km: 41:43
Halve Marathon: 1u55 (Is wel slecht maar ik ga op 1 oktober die van oostende lopen en dan ga ik wel voor ettelijke minuten sneller, dat parcours is ook wel makkelijker dan die van brussel denk ik)
Coopertest: makkelijk 3200m

Kmoet wel zeggen dat ik ne mountainbiker ben en gene loper, dat doe ik maar eens ter afwisseling :woohoo:

drostof
6 september 2005, 12:00

In andere thread heb ik dit fabeltje reeds ontkracht....

DGEN
6 september 2005, 17:21
laatste keer dat ik het gemeten had was goh..ff kijke
op school moesten we 2x2.2 km lopen
maakt dan 4.4 km in 18minuten (nix piste..gewoon in een soort van bos/plattelandsweggetje)

atm zal dat wel iets minder zijn, maar de tijden waren genoteerd ;)

kreeg trouwens een 8.5 voor dat...wil je een 10 halen, moest je bijna een kwartiertje lopen ofzo :s

-edit-
100m was memorabel voor mij op school :D
12.09 seconden voor 100m (theorie over sprinters vs afstand meteen ontkracht :unsure: )

Hmgrwngd
6 september 2005, 17:24
Lopen: 7,5 km in 33 minuten ...

Fietsen : 14km in 30 minuten (met gewone damesfiets dan nog :p )

EDIT: dit zijn natuurlijk persoonlijke records; meestal doe ik het rustiger aan: het is niet goed altijd op je limiet te presteren. :)

slash
6 september 2005, 17:28
kdoe al 7 jaar atletiek
5km 19 en een beetje. Denk wel da ik beter kan als ik veel meer train (train maar 3*per week). denk da ik nu ook beter kan want voel me de laatste tijd redelijk goed. Heb zondag wedstrijd dus kga zeker voor goede tijd probere :)
400m doe ik in 58s ofzo ma ben meer een lange afstand loper

btw ik doe op 1 oktober ook mee aan kustmarathon wel aflossing :p. Als ge jong zijt zijn lang afstanden nog nie echt zo goed :). Ma kmoet wel 10km lope

Cazzz
6 september 2005, 17:57
ik speel nu men 11de jaar voetbal en men conditie is nooit goed geweest. Bewijs is dat ik vorig jaar paar keer ben gaan joggen int park, toerke ook 5km en dat was altijd boven de 22minuten. Tussen de 22 en de 26..

Tazz_
6 september 2005, 18:07
Lopen: 7,5 km in 33 minuten ...

Fietsen : 14km in 30 minuten (met gewone damesfiets dan nog :p )

EDIT: dit zijn natuurlijk persoonlijke records; meestal doe ik het rustiger aan: het is niet goed altijd op je limiet te presteren. :)
hm, ondanks dat ik een 'redelijk deftige' conditie heb, heb ik nooit van m'n leven echt aan lopen gedaan
op school was ik altijd de traagste, bv. amper 2400m op coopertest, amper 8-9km op 60min :$
maar fiesten gaat dan weer stukken beter (dat doe ik al heel m'n leven) -> 12km op 24min is voor mij perfect haalbaar

bloodoo
6 september 2005, 18:12
sporten: judo,muurklimmen

lange afstanden gaanvlotjes maar is zeker niet men sterkste punt

geef mij maar sprinten
60m in 9.45

Hmgrwngd
6 september 2005, 18:18
maar fiesten gaat dan weer stukken beter (dat doe ik al heel m'n leven) -> 12km op 24min is voor mij perfect haalbaar

Fietsen is leuker: je hoeft je niet constant voort te slepen... :woohoo:
Wel redelijk minder intensief dan lopen; maar veel meer fun. :)

Flipkikker
6 september 2005, 18:21
op corrida (is een loop"wedstrijd" bij ons op school) haalde ik de 9.2 km die we moesten afleggen in 42:40

ik doe nix van sport en heb een week voordien gestart met "training", en dat was dan 2-3 keer 2-4 km lopen (nix waard dus als training)

de eerste 5 km was met ne maat (aan geschatte tempo van 13 km/u, mijn basistempo alsk opt gemak doe), maar de rest moestk alleen afleggen, en heb ik serieus veel mensen voorbijgestoken (kwou al wa eerder versnellen van tempo, maar die maat kon met zen enkel niet meer mee...)

ik zal me ws inschrijven in een athletiekclub, om zo iedere keer 10 km te lopen ofzo,
zou dit haalbaar zijn? :s

Blad3z
6 september 2005, 18:34
100m in 12,4 seconden

spray-bunny
6 september 2005, 18:38
5 km in 55 minuten..., 1600 m in 12 minuten (uithoudings-lopen sux :sad: )
60m in 9,60
fietsen: 4km op 7 minuten, toen wask wel kapot

TitaTovenaartje
6 september 2005, 18:52
Voetbal

Ik weet eigenlijk nog maar 1 tijd.
Da is de 400m in 52sec

Maar heb 2jaar geleden mijn neus gebroken, en kan nu niet meer goed ademen via neus en da steekt wel tegen. Recuperatie is nie wat het geweest is

clubje
6 september 2005, 18:56
Voetbal

Ik weet eigenlijk nog maar 1 tijd.
Da is de 400m in 52sec

Serieuze spurtbom zijt gij dan

Ik zou zo graag snel zijn, ma 'k ben het nie :doh:

TiBasco
6 september 2005, 19:11
Ik liep toen ik 16 was 12sec15 op de 100m.

Was dan ook 7de op de Belgische ranglijst :)

daboykefke
7 september 2005, 00:49
Serieuze spurtbom zijt gij dan

Ik zou zo graag snel zijn, ma 'k ben het nie :doh:

bwa valt goed mee, ik haal 56 seconden op het einde van 2 uur LO (waar we dus al in gelopen hadden).. gewoon kwestie van een vrij hoog tempo 400 meter vol te houden :D al spurtend starten is zelfmoord, beter iets minder maar dat je kan volhouden.. ga er mij wa op trainen en proberen onder de 50 te geraken

the boogyman
7 september 2005, 10:28
100m op school: 10.92s afgelopen jaar

Heb altijd gevoetbald en heb in het verleden voorstel van leerkracht L.O gehad om op piste te gaan lopen,maja,ik voetbal veel liever :p

drostof
7 september 2005, 11:31
Paar jaar geleden iets van een 11.00 op de 100 en 22.50 op de 200, maar ik heb een auto-ongeval gehad dus lang stil gelegen en uiteindelijk nooit echt terug begonnen.

Ik deed dus wel aan atletiek he. Was toen ongeveer 17-18 jaar denk ik. Op de 400 heb ik ooit nog 53.00 gelopen maar weet niet meer wanneer dat was.

clubje
7 september 2005, 12:30
Niemand nog meer duurlooptijden? Ben daar meer geïnteresseerd in ;)

L.E.D.
7 september 2005, 12:42
Om u een idee te geven,
Bij de Antwerp 10 miles dit jaar is de 5 km gelopen in 14 min 22 sec

Mijn vriendin heeft er 28 min 16 sec over gedaan, na jaren niets doen en enkele maanden 2 3 keer per week t egaan joggen :)

ZoidBerg
7 september 2005, 12:43
Ik eb nooit echt gesport, mr was wel "actieve" jongen :p
ging veel voetballe met vriendjes enz
En alsk nu ga lope is da meestal 5 km in +- 25 min :)

Dieleman_F
7 september 2005, 13:05
5km denkek tegen de 19 minuten.
dwars door brugge (15km) in een uur.
coopertest vorig jaar op school (op voetbalveld) kleine 3200m.
kdoe atletiek, mo liever crossen :)

Reptiel
7 september 2005, 18:47
60m - 8.09sec
5k - 17.21min

Zijn met beste tijden dak ooit gehaald heb. Was toen 17 voetbalde en deed aan basket.
Na sleutelbeenbreuk (7maand rust) ben ik nooit herbegonen.
Maar ben van plan om terug te beginnen, maar dit zeg ik al 4maand:( , moar na veel loopthreads gelezen te hebben hier, ga ik me een schema opstellen en vanaf volgende week weer beginnen ^^

stefanmiler
7 september 2005, 18:48
Om u een idee te geven,
Bij de Antwerp 10 miles dit jaar is de 5 km gelopen in 14 min 22 sec

Mijn vriendin heeft er 28 min 16 sec over gedaan, na jaren niets doen en enkele maanden 2 3 keer per week t egaan joggen :)

Ja, die gast is dan ook al bij de top-40 geweest op een WK veldlopen. Alleen al dat hij mag gaan voor Marokko zegt al genoeg. Den 2e had 16'10, beter dat als voorbeeld nemen.

daboykefke
7 september 2005, 19:29
ff den 2de op 2 min lopen :D dan zijde goe bezig :)

stefanmiler
7 september 2005, 20:20
Da's ni moeilijk als de andere goei allemaal de 16km lopen in plaats van de 5. (De pussy! :D )

xpr·k
7 september 2005, 20:34
men beste op de 5 km (was int school nie op de piste --> nauwkeurig???) was 18.30'ish .
1 km 4min 10 sec (tweede studiejaar :D)
Das zijn de enige tijden dak nog weet :).
Die 5 km was na 1 jaar sport wetenschap ASO , speelde toen ook volleyball op provinciaal niveau en deed +- 11uur per week sport toen , zij het allemaal verschillende.
Als ik nu 5 km moest lopen zouk op intensieve liggen , sport al sinds men 17 nie meer . Ergens vinnek da wel spijtig had vooral voor uithouding best aanleg, terug beginnen is enorm frusterend omdak me nog te goe herinner hoe ik vroeger vloog over de weg :c

Wargoofy
8 september 2005, 09:28
5km in't zand (strandloop heist): 18.32 (vorig jaar, dit jaar net zo'n 3-4 minuten derbij (hmm.. half jaar stilgelegen? je meent 't..)
400m: 53'40
10 km: 38.20

doe (deed) atletiek, 2 keer per week (mar nu heb ik er bijna geen tijd meer voor, conditie is bekan 0)

Raptyr
9 september 2005, 16:48
10 km: 41:03
5 km: 19:14

Dit waren tijden in stratenlopen van vorig jaar. Dit jaar moet ik in staat zijn om 10 km in minder dan 40 min te lopen en 5 km onder de 18 min.

Middelmatige tijden maar op kortere afstanden ben ik echter véél sneller.
vb. anderhalve mijl in 07:47

Ik loop nu twee jaar en ik heb me net een paar spikes gekocht zodat ik eens kan gaan veldlopen in de modder deze herfst/winter. Voorlopig alleen nog maar aan joggings/stadslopen meegedaan.

KilL
9 september 2005, 20:13
ok ik doe altletiek. Lange afstand

Ik doe mijn 3000m (op piste) in 9:07 en mijn 1500m in 4:27
met mijn 3000m was ik 10de vorige week op het bk voor scholieren.

Wat ik ook zou willen vragen als je atletiek doet mss je leeftijd erbij te zetten bij je tijden stel dat je 9:00 doet op 3000 meter als 17 jarige is dat zeer goed wat als 25 jarige toch al meer voor valt (maar toch nog altijd goed is)

ik ben 17 en voor diegen die atletiek doen ik ben scholier en wordt junior.

ps wie op 400m beneden de minuut loopt moet dringend beginnen lopen heb hier naar de uitslag van het bk zitten kijken van 16-17 jarige daar liep de laatste 58 en den eerste 54.

clubje
9 september 2005, 21:58
ok ik doe altletiek. Lange afstand

Ik doe mijn 3000m (op piste) in 8:07 en mijn 1500m in 4:27
met mijn 3000m was ik 10de vorige week op het bk voor scholieren.

Wat ik ook zou willen vragen als je atletiek doet mss je leeftijd erbij te zetten bij je tijden stel dat je 9:00 doet op 3000 meter als 17 jarige is dat zeer goed wat als 25 jarige toch al meer voor valt (maar toch nog altijd goed is)

ik ben 17 en voor diegen die atletiek doen ik ben scholier en wordt junior.

ps wie op 400m beneden de minuut loopt moet dringend beginnen lopen heb hier naar de uitslag van het bk zitten kijken van 16-17 jarige daar liep de laatste 58 en den eerste 54.

Zo vreemd da uw gemiddelde snelheid hoger ligt op de 3000 meter dan op de 1500 meter :confused:

slash
9 september 2005, 22:00
ik word senior. Kzie echt op tege die crossen :s veel te lang lopen :p en das altijd zo klote constant bergop en bergaf in de modder ploetere

e_talking
9 september 2005, 22:08
ff vraagje tussendoor over het lopen

ik ben van plan om deze zondag mee te doen met een plaatselijk 'stratenloop' waar je naast de halve marathon ook 5km kunt lopen nu ben ik dus is van plan om die 5km te lopen... ma gaat da nu lukken om da uit te lopen want ik weet nie of mijn conditie al genoeg voor is... ik ben sinds 2augustus begonnen met basketbal (2keer per week 1.5uur training en vanaf morgen ook elke week wedstrijd) daarnaast loop ik zo wat sinds half august 1 a 2 keer per week hier rondjes in de buurt.. ik loop nu al 5x5minuten met telkens 2min pauze en ik schat dan dat ik totaal toch zo een 5tal kilometer loop ma nu vraag ik mij dus af of ik die 5km nu kan uitlopen???? ik ben nog aant twijfelen of ik ga meedoen dus....

stefanmiler
10 september 2005, 09:07
Zo vreemd da uw gemiddelde snelheid hoger ligt op de 3000 meter dan op de 1500 meter :confused:

Hij bedoelt dus 9'07"73" :p

KilL
10 september 2005, 11:08

Ja foutje maar u redenering klopt bijna. :)

Ben op 1500meter doorgekomen op 3 sec van mijn beste tijd op de 1500m.
Hoe langer hoe beter voor mij

LiteC
10 september 2005, 11:14
Lopen weet ek nie echt ,
ma elke dag me de fiets na school en das zo een 8km
en da lukt zonder moeite op 15min :) en das dan echt nog op me 'gemak' rijde :)

clubje
10 september 2005, 12:16

ik ben van plan om deze zondag mee te doen met een plaatselijk 'stratenloop' waar je naast de halve marathon ook 5km kunt lopen nu ben ik dus is van plan om die 5km te lopen... ma gaat da nu lukken om da uit te lopen want ik weet nie of mijn conditie al genoeg voor is... ik ben sinds 2augustus begonnen met basketbal (2keer per week 1.5uur training en vanaf morgen ook elke week wedstrijd) daarnaast loop ik zo wat sinds half august 1 a 2 keer per week hier rondjes in de buurt.. ik loop nu al 5x5minuten met telkens 2min pauze en ik schat dan dat ik totaal toch zo een 5tal kilometer loop ma nu vraag ik mij dus af of ik die 5km nu kan uitlopen???? ik ben nog aant twijfelen of ik ga meedoen dus....

Da ga wel lukken. Gewoon doen!

Mike Ty$on
10 september 2005, 19:59

mja hoe gaat ge het nu weten als ge het nie probeert

nie nadenken and go for it !! ;)

Bonk
10 september 2005, 20:03
overlaatst 2,8 km gedaan in d'ardennen, in bossen, kdeed er 10.12 over
goeie tijd? dunno

fietsen: 5 km, ook in ardennen 9.09

F0x
10 september 2005, 20:06
hoi

enkele tijden van vorig jaar (daar wassek nog wa in vorm :p):

12 km: 52 min (corrida aalst)
1 mijl: 5:38 min
coopertest: 7 ronden ballonvijver aalst (per ronde ongeveer 500m dachtik)

ik dacht dat dit toch niet zo slecht was voor een gastje van toen nog 15 jaar, die toch amper aan sport doet...(en eigelijk sprinter is)

[/stoefmode] :p

Glor
10 september 2005, 20:11
3500 meter op 12 minuten :eek: Volgens mij klopt da dan toch nie as ge nauwelijks sport doet :p Ik doe 5 uur badminton op de week en haal met moeite de 2500 :p

e_talking
10 september 2005, 20:12
hoi

enkele tijden van vorig jaar (daar wassek nog wa in vorm :p):

12 km: 52 min (corrida aalst)
1 mijl: 5:38 min
coopertest: 7 ronden ballonvijver aalst (per ronde ongeveer 500m dachtik)

ik dacht dat dit toch niet zo slecht was voor een gastje van toen nog 15 jaar, die toch amper aan sport doet...(en eigelijk sprinter is)

[/stoefmode] :p

hahaha 3.5km op 12minuten geloof ik geen snars van door iemand die amper sport....

F0x
10 september 2005, 20:22
hahaha 3.5km op 12minuten geloof ik geen snars van door iemand die amper sport....
heb even opgezocht, en de ballonvijver is maar 400m :).
trek er dus 700m af

sorry
kweet da het dan nog ongeloofwaardig klinkt, maar twas ideaal weer en ik voelde me goed, en had zo een 2 weken elken dag wa zitten lopen...

ik zou dat ritme dringend is moeten hervatten, want ik ben echt ne vatsigaard aant worden...

Aresonlyone
11 september 2005, 17:36
6.6km in 36'31"
1.5km in 05'07"
Verder meet ik eigenlijk niet... die eerste was eens een wedstrijdje onlangs hier ik het dorp waar ik dan maar eens aan meedeed en die 2de was omdat ik eens wou weten hoelang ik over de 1.5km liep voor mijn opleiding LO volgend jaar.

e_talking
11 september 2005, 21:03
mja hoe gaat ge het nu weten als ge het nie probeert

nie nadenken and go for it !! ;)

een uurke voor de wedstrijd toch beslist om mee te doen meteen naar daar gereden, ingeschreven enz... was zo een 10min voor start daar

wel heb de 5km in 22.43 min gelopen :) en was daar mee het 9de van de 17. ik liep op begin telkens het zevende ma laatste 2ronden zijn er nog 2 voorgekomen mja toch goed vind ik mijne tijd

de eerste had een tijd van 19:59

clubje
11 september 2005, 22:52
Vandaag ook meegedaan aan een wedstrijd: Dwars door Ieper

7 kilometer in exact 30 minuten. Ben daarmee tevreden.

BBQezel
11 september 2005, 23:27
400m in 1m47s...
ach ja ik ben niet van de snelste en dan :p

slash
15 september 2005, 12:51
dam kheb mijn 5 km slecht gelope :s 20.30. Eerste 2.5 km zwaar benen en buikpijn daarna begon ik pas in ritme te kome.
Ne andere jong van bij mij op atletiek ene van 15 had 18.09 gelope :o

Raptyr
15 september 2005, 16:05
de eerste had een tijd van 19:59
Een nogal matige tijd om daarmee te winnen. Het zal wssh wel iets verder geweest zijn dan 5 km. Indien niet, waar was dat? Dan kom ik daar volgend jaar de overwinning wegkapen. :p

e_talking
15 september 2005, 19:55
Een nogal matige tijd om daarmee te winnen. Het zal wssh wel iets verder geweest zijn dan 5 km. Indien niet, waar was dat? Dan kom ik daar volgend jaar de overwinning wegkapen. :p

het was daadwerkelijk de 5km. Het was tijden de groene halve marathon in Hamont (Noord-Limburg) mja der waren nie zoveel deelnemers want de 12km en de halve marathon zijn daar belangrijker..

stefanmiler
16 september 2005, 03:51
het was daadwerkelijk de 5km. Het was tijden de groene halve marathon in Hamont (Noord-Limburg) mja der waren nie zoveel deelnemers want de 12km en de halve marathon zijn daar belangrijker..
Da's (bijna) overal zo, de beteren lopen de langste afstand, de kortere zijn meer voor de 'joggers' (niet denigrerend bedoeld, ik reken mezelf tot die groep tegenwoordig :) ).

Raptyr
16 september 2005, 09:57
Dat is natuurlijk wel juist, een ongetraind iemand gaat het nooit in zijn hoofd halen om onmiddellijk een langere afstand te lopen. Ik loop wel graag kortere afstanden, maar als ik op een stratenloop eens rond mij kijk (kop van de wedstrijd) zie ik bijna uitsluitend mensen die een langere afstand lopen. Als ze aan zo een snelheid een 10 km afhaspelen, verwonderd het mij niet dat ik moet opletten of ik wordt gewoonweg weggeblazen in pakweg een veldloop. Als recreatief loper doe je daar niet aan mee om te winnen maar om te vermijden gedubbeld te worden. :p

-TaRoT-
16 september 2005, 10:26
kvind het een fantastisch topic
zie het zo al voor me, papzakskes die dan zo toptijden op de 3, 6, 9, of 10 km hierzetten... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

heb tijdje atletiek gedaan vooral sprinten was het toen, toen heb ik 3km op 8'50 gedaan, kon sneller moestek ervoor getraind hebben, kzat er toen helemaal door.

voor diegene die met de theorie afkomen dat sprinters nie kunnen langlopen... 3km op 8'50", das ongeveer 19/20 km/h aanhouden in die tijd, da is sprinten ze, moet gewoon harder trainen op uithouding van spieren, da ze nie verzuren na 300m

stefanmiler
16 september 2005, 22:48
kvind het een fantastisch topic
zie het zo al voor me, papzakskes die dan zo toptijden op de 3, 6, 9, of 10 km hierzetten... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

heb tijdje atletiek gedaan vooral sprinten was het toen, toen heb ik 3km op 8'50 gedaan, kon sneller moestek ervoor getraind hebben, kzat er toen helemaal door.

voor diegene die met de theorie afkomen dat sprinters nie kunnen langlopen... 3km op 8'50", das ongeveer 19/20 km/h aanhouden in die tijd, da is sprinten ze, moet gewoon harder trainen op uithouding van spieren, da ze nie verzuren na 300m
Als 8'50" op 3000 sprinten is voor u, dan zijde gij wel een strijkijzer ze. :lol: Da's pakweg 18" op 100m!

Fighting Hobbit
16 september 2005, 22:52
Als 8'50" op 3000 sprinten is voor u, dan zijde gij wel een strijkijzer ze. :lol: Da's pakweg 18" op 100m!
100 meter is wel alles deruit perse eh, op 3000m moet ge u energie verdele. Ik weet da ik op school op de 3kmtest meer als 15" nodig had in elk geval...

stefanmiler
16 september 2005, 22:58
Ja, dat weet ik wel, maar dan moet 'm niet zeggen dat 'm 3 km sprint he.

daboykefke
16 september 2005, 23:41
een sprint is per definitie eigenlijk zo snel mogelijk een bepaalde afstand lopen.. 3.000 meter sprint is idd trager lopen dan 100 meter sprint, maar het blijft een sprint..

stefanmiler
17 september 2005, 00:47
een sprint is per definitie eigenlijk zo snel mogelijk een bepaalde afstand lopen.. 3.000 meter sprint is idd trager lopen dan 100 meter sprint, maar het blijft een sprint..
Nu niet onnozel doen he:
snelheidswedstrijd over een korte afstand
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
een goede sprint in de benen hebben
goed kunnen sprinten
2 laatste gedeelte van een snelheidswedstrijd
voorbeeld
+ werkwoord
de sprint aantrekken
de eindspurt van een groep beginnen
een sprint trekken
plotseling versnellen bij het lopen, fietsen, schaatsen en dergelijke
+ voorzetsel
in de sprint gaan
flink aanzetten om te proberen te winnen
samenstelling
eindsprint, massasprint
:ironic:

herc
17 september 2005, 13:04

3000meter sprint? :rofl:

Brianz
17 september 2005, 13:09
gistren jogging mee gedaan
Heb op 8 km 39 min gelopen ongeveer
Kzou men conditie nu wat terug willen opbouwen
Wat is het beste voor je spieren ?
Dagelijks lopen ? Om de 2dagen lopen zodat je spieren een dag kunnen rusten ?
Iemand die me deftig advies kan geven

Greetz davy

Dennoman
17 september 2005, 13:34
Dagelijks lopen is belastend voor uw kuiten, knieën en voeten. Niet doen dus. Rusten is niet echt nodig. Gewoon afwisselend fietsen en lopen. Wel niet te mals zijn voor jezelf als je conditie wil bijkweken...

Rhodariel
17 september 2005, 17:59
laatste keer dat ik het gemeten had was goh..ff kijke
op school moesten we 2x2.2 km lopen
maakt dan 4.4 km in 18minuten (nix piste..gewoon in een soort van bos/plattelandsweggetje)

atm zal dat wel iets minder zijn, maar de tijden waren genoteerd ;)

kreeg trouwens een 8.5 voor dat...wil je een 10 halen, moest je bijna een kwartiertje lopen ofzo :s

-edit-
100m was memorabel voor mij op school :D
12.09 seconden voor 100m (theorie over sprinters vs afstand meteen ontkracht :unsure: )

Op school liep ik ongeveer 4.2km ook in 15 minuten. Ik heb vorig jaar ook het schoolrecord sprinten gebroken. Ik liep 10.50 seconden op 100m. Ik speelde toen basketbal, maar nu ben ik gestopt.

clubje
17 september 2005, 18:06
Op school liep ik ongeveer 4.2km ook in 15 minuten. Ik heb vorig jaar ook het schoolrecord sprinten gebroken. Ik liep 10.50 seconden op 100m. Ik speelde toen basketbal, maar nu ben ik gestopt.

Hebben jullie dan zulke verfijne meetapparatuur op school?

Da's zo raar, ge loopt begot even rap als het wereldrecord bij de vrouwen.

Rhodariel
17 september 2005, 18:09

Ja, da weet ik. Kmoet er wel bij zeggen, na twee maal ongeveer die tijden te sprinten (twas 10.50 en 11.20 denk ik), had ik het volgend half uur het gevoel dat ik moest overgeven.

Raptyr
17 september 2005, 18:39
En slechts 15 honderdsten boven een Belgisch record bij de mannen. Heeft uw leerkracht L.O. u daarna geen bemoedigend woordje toegesproken? :unsure:

Glor
17 september 2005, 18:49
3 van mijn maten hebben op de 60 meter 9'04 9'06 en 9'16 gelopen, op de 100 doen ze iets van een 11 dacht'k, das behoorlijk zot :p (13 en 14 jaar;))

Rhodariel
17 september 2005, 19:23
En slechts 15 honderdsten boven een Belgisch record bij de mannen. Heeft uw leerkracht L.O. u daarna geen bemoedigend woordje toegesproken? :unsure:

Ja, die zei dat ik me best zou gaan inschrijven in een atletiek-club en dat ik zwaar zou trainen op spurten, maar ik heb daar geen zin in (ook geen tijd).

Raptyr
17 september 2005, 19:29
Ja, die zei dat ik me best zou gaan inschrijven in een atletiek-club en dat ik zwaar zou trainen op spurten, maar ik heb daar geen zin in (ook geen tijd).
Nog niet bij stilgestaan dat het ook aan uw leerkracht z'n stopwatch van den aldi kan liggen dan aan uw intrinsieke spurterskwaliteiten?

edit: als ik dat hier zo hoor (ook de post bovenaan de pagina) zijn de Belgische medailles voor de komende Olympische Spelen een feit. :applause:

Rhodariel
17 september 2005, 19:35
Ja zeg, ik kan daar nu ook nie aan doen dak zo snel heb gelopen é (ook al ligt aan z'n stopwatch :ironic: ). Kwou m'n prestaties gewoon ff meedelen, maar als daar weer nie serieus kan op gereageerd worde.

clubje
17 september 2005, 19:42
3 van mijn maten hebben op de 60 meter 9'04 9'06 en 9'16 gelopen, op de 100 doen ze iets van een 11 dacht'k, das behoorlijk zot :p (13 en 14 jaar;))

dus over die 40 meter meer doen ze dan 2 seconden?

dat kan niet kloppen lijkt me.

herc
17 september 2005, 20:58

Sommigen tijden moet ge hier wel met nen korrel zout nemen.

Iets van een 11 seconde op de 100 meter voor 13-14 jarigen? Dat kan ik toch ook heel moeilijk geloven.

-TaRoT-
17 september 2005, 21:16

dan geefde gewoon alles van u krachten e, kdenk nie da je weet hoe snel dat dat is, 19 per uur doen, probeer da es die tijd te doen, snie zo makkelijk ze...

topsprinters sprinten 100m tegen 48km/h

conclusie, u redenering houdt geen steek

-TaRoT-
17 september 2005, 21:18

mja, tuurlijk, ze fietsen zo snel zeker, mannetjes van 13 en 14 jaar, kunnen onmogelijk 11" doen over 100m

Troman
17 september 2005, 21:19
15km in 61minuten
100 meter in 12sec zo'n 3jaar geleden op men 16de (nu geen gedacht van )

Mijn doel is dit jaar in Hasselt onder het uur te lopen de 15km,en dit wetende dat ik korte spieren heb ;)

stefanmiler
18 september 2005, 10:18
dan geefde gewoon alles van u krachten e, kdenk nie da je weet hoe snel dat dat is, 19 per uur doen, probeer da es die tijd te doen, snie zo makkelijk ze...

conclusie, u redenering houdt geen steek
Alles dat ik zei is dat een 3000m niet sprinten is, ik heb de definitie uit den woordenboek er nog ergens bijgezet, maar gij snapt het precies niet goed. 3000m is hardlopen, maar geen sprinten! (behalve laatste 200m of zo)
Trouwens, 19km/h liep ik 10 km aan een stuk als ge het echt moet weten.
(31'29"2, laatste 200m in 29")

Faktory
18 september 2005, 10:32

Niet overdrijven he dude... 35-36km/h mss een 37, harder lopen ze niet hoor :) Nog nooit naar atletiek op tv gekeken zeker ? ;)

Mike Ty$on
18 september 2005, 14:05
in mei de abdij-jogging meegedaan (15km) in 1 uur 3 min. maar was in slechte omstandigheden(door veel modder)...volgend jaar beter doen :)

gisteren 10.5 km gedaan binnen 42 min

KilL
18 september 2005, 15:17
veel mensen moet hier inderdaad echt beginnen lopen als ik die tijden soms bekijk. Ik draai nu al een tijdje mee in de atletiek en ik kan u zeggen dat er meestal bijlange zo hard nie wordt gelopen.
En als ge 100m loopt en de tijd oppakt met stopwatch dan moede soms met meer dan een halve seconde verschil rekening houden en die leerkrachten lo drukken ook soms maar af als gij begint te lopen wat in atletiek nie het geval is. Dus daar verliesde ook al tijd op ik schat dat ge maar rond de 12 echt zult gelopen ebben en zelfs trager

herc
18 september 2005, 15:44
Mijn doel is dit jaar in Hasselt onder het uur te lopen de 15km,en dit wetende dat ik korte spieren heb ;)

Lopers hebben bijna allemaal korte spieren. Ik zit er ook mee ( na jarenlange atletiek ) en mijn vader ook ( al bijna gans zijn leven loper. )

Swel frustrerend als ge aan het stretchen zijt en u zus die turnt ,bij wijze van spreken, haar ellebogen op de grond legt en gij moeite moet doen om aan u schoenen te geraken

Btw stefanmiller, 31'29" op 10km is wel een heel mooie tijd, proficiat :) Blijkbaar ook nog explosief op het einde, heb dat ook altijd.

Troman
18 september 2005, 17:50
Lopers hebben bijna allemaal korte spieren. Ik zit er ook mee ( na jarenlange atletiek ) en mijn vader ook ( al bijna gans zijn leven loper. )

Swel frustrerend als ge aan het stretchen zijt en u zus die turnt ,bij wijze van spreken, haar ellebogen op de grond legt en gij moeite moet doen om aan u schoenen te geraken

Btw stefanmiller, 31'29" op 10km is wel een heel mooie tijd, proficiat :) Blijkbaar ook nog explosief op het einde, heb dat ook altijd.
sprinten-->is korte sterke spieren
lange afstandlopers hebben langere spieren :)

Rifledude
18 september 2005, 18:18
Coopertest ( :bow: ) : makkelijk 3700m

stefanmiler
18 september 2005, 19:53

Bedankt maat, 'k liep die 29" ook doordat er nog ene voor mij hing die wreed onsportief had gelopen, ik was nogal kwaad.

WINNETOE91
21 september 2005, 22:23
Ik speel al 7 jaar basket ( nu men 8ste :p ) en loop
100M: 11.34 seconden
8KM: 30 min

Op school zijn testen altijd half-uurke lopen, en had 20 x 400 M :)

Ik train 2 keer per week ( maandag en donderdag ) en match op zaterdag, en ben van plan binnenkort te gaan lopen voor conditie.

e_talking
13 oktober 2005, 19:58
nog iemand (nieuwe) tijden,,,

paar weken geleden nog coopertest gedaan=> 2850meter

c3c
13 oktober 2005, 20:02
Overlaatst de Coopertest fzo 8 ronden (eeklo, ten doorn).
Dan de 25 min, slecht gelopen, een 15-tal ronden.

e_talking
13 oktober 2005, 20:07
Overlaatst de Coopertest fzo 8 ronden (eeklo, ten doorn).
Dan de 25 min, slecht gelopen, een 15-tal ronden.

en hoeveel was zo 1 ronde???

c3c
13 oktober 2005, 20:10
450m, in héél slechte staat.

Troman
13 oktober 2005, 20:13
Coopertest ( :bow: ) : makkelijk 3700m
in 12minuten?
:lol:

e_talking
13 oktober 2005, 20:21

ja natuurlijk want anders had je 5km gelopen..... :doh:

gStar
14 oktober 2005, 23:32
ik haat coopertest :p

in de week ook moeten doen

5 rondes :D , doe geen enkele sport ofzo + ik nam zware medicatie vorige week en deze week met als gevolg slap op m'n benen , snel uitgeput enzo...

100m doe ik op 11 sec . weet ni of da goe is...

Timmie
14 oktober 2005, 23:42
Vorig jaar september (toen ik nog voetbalde): 18min30 over 5km

Defees
14 oktober 2005, 23:47
ik heb geen fysiek, ik loop op 30 minuten 10 toeren op de piste, en dan zijde nog gebuist ook voor dien john van LO

Hmgrwngd
15 oktober 2005, 20:21
100m doe ik op 11 sec . weet ni of da goe is...

Nee, je bent pas echt goed als je de 100meter in 8seconden loopt...

Komaan zeg, slechts de meest sportieve mensen kunnen de 100meter lopen in 11 seconden; dan moet je echt al jaren bezigzijn op topniveau denkik.

Maw uw 11seconden , daar geloof ik nie teveel van: ik doe de 100meter op 13seconden, en zo'n slechte fysiek heb ik niet. ;)

Laurens100
15 oktober 2005, 20:27
Laatst in de lo les 2800 m in 12.min 10 sec gedaan.
Ik vind da nog een goede tijd aangezien ik niet aan sport doe.

*Springkonijn*
16 oktober 2005, 11:56

Correctie: de ronden op ten doorn zijn 420m. Maar ze staat inderdaad in heel slechte staat: je hebt 190m piste: gravel, en dan loop je voor de rest gewoon op aarde. Daar liggen er echter meestal altijd plassen en ligt het spekglad als het geregend heeft.

c3c
16 oktober 2005, 16:20
Correctie: de ronden op ten doorn zijn 420m. Maar ze staat inderdaad in heel slechte staat: je hebt 190m piste: gravel, en dan loop je voor de rest gewoon op aarde. Daar liggen er echter meestal altijd plassen en ligt het spekglad als het geregend heeft.

Dankuwel :)
Idd ze liggen erbarmelijk slecht, ma ik heb niet afgesneden :p

EA lover
16 oktober 2005, 17:35
Coopertest: 4400m
100m spurt van vorig jaar in 12.8 seconden.

e_talking
16 oktober 2005, 20:06
Coopertest: 4400m
100m spurt van vorig jaar in 12.8 seconden.

4400m! :crazy: meen je dat?? want das BIJZONDER veel, 22km/u....

ale ik geloof er nie echt veel van want als je het vergelijkt met de beste tijden van bij ons op school op coopertest==>3200meter door voetballers op hoog niveau hmmm en jij zou dan 1,2km meer lopen... en als je je tijd zou kunnen doortrekken zou je de 5km lopen in 13.45 minuten tjaa ik zou nog wat gaan oefenen en je loopt het wereldrecord(12.39) nog bijna!!!!

Glor
16 oktober 2005, 20:15
Wij hebben ook net coopertest gehad, 3100 meter en beste van mijn jaar 3500. Na de coopertest deden we nog matchke voetbal, ik in de goal gaan zitten(ja dit is letterlijk :p) en 30 minuten nie bewogen :p)
Kwas behoorlijk kapot dus:unsure:

inspiratieloos
16 oktober 2005, 20:55
4 km in 14'21''

moeten lopen vot school, tis al :p
ik doe voetbal dus andere tijden nemen we niet echt op.

coopertest is 3200 meter btw .

c3c
16 oktober 2005, 21:09
4400m! :crazy: meen je dat?? want das BIJZONDER veel, 22km/u....

ale ik geloof er nie echt veel van want als je het vergelijkt met de beste tijden van bij ons op school op coopertest==>3200meter door voetballers op hoog niveau hmmm en jij zou dan 1,2km meer lopen... en als je je tijd zou kunnen doortrekken zou je de 5km lopen in 13.45 minuten tjaa ik zou nog wat gaan oefenen en je loopt het wereldrecord(12.39) nog bijna!!!!

Gaat gij nu op iedereen zijn tijden commentaar beginnen geven omdat gij het niet kunt lopen, ze op u school dat niet kunnen?

Als die gast dat zegt zal hij dat wel oprecht doen anders is het zielig.

clubje
17 oktober 2005, 17:12
Gaat gij nu op iedereen zijn tijden commentaar beginnen geven omdat gij het niet kunt lopen, ze op u school dat niet kunnen?

Als die gast dat zegt zal hij dat wel oprecht doen anders is het zielig.

Sorry ma 'k vind het ook nogal straf hoor, 22 km/u...weet ge wel wat dat is?

stefanmiler
17 oktober 2005, 17:48
Idd, 4400m in 12' is pakweg doorkomen in 8'10" op 3000m. EA Lover is 15 jaar. Belgisch record scholieren is 8'07" (van Raf Wijns, en die kon wel ECHT goe lopen ze!)
Moet ik toch eens hard mee lachen ze. :rofl:
In't school waren er vroeger ook gasten die 60m in 6" liepen en 10km in 30'. Tot we ze eens aan't werk zagen. :lol:
Zolang ge die coopertest of 100m niet op een correct afgemeten parcours aflegt (piste!) en vooral de 100m met elektronische tijdsopmeting kunt ge nooit zeker zijn.

c3c
17 oktober 2005, 18:35

Idd ik weet 't wel dat da grenst aan het onmogelijke :)
Maar die gast geeft overal commentaar op, op mij ook, maar dat heb ik hem al uitgelegd in pm.

Reptiel
17 oktober 2005, 18:55
Maar die gast geeft overal commentaar op, op mij ook, maar dat heb ik hem al uitgelegd in pm.
tja er is een verschil tussen de waarheid, tussen iets opscheppen, of BS verkopen

Raikko
17 oktober 2005, 18:56
15 km in 1u19.02

Vorige week Dwars door Hasselt gelopen, 5 minuten sneller als vorig jaar, plus warmer weer, wat negatief is=P

e_talking
17 oktober 2005, 21:12

tja het woord overal..... :sleep:

btw: ik had 2keer toch mooi gelijk en waarom mogen we geen commentaar geven op iets van waar ge weet dat het toch niet waar is.....

sebastienke
18 oktober 2005, 10:38
ben 14 jaar,moet op't school lopen en daar loop'k 2.5 km op 14 minuten en nog een beetje

drostof
20 oktober 2005, 17:06

Tijden zijn juist, ik heb in het verleden ook al 8.90 op de 60m gelopen, mét elektronische tijdmeting. En de goei zoals Marlon Gevaert (broer van) die gaan zelfs onder de 8.00 als ik me niet vergis.

liquido
20 oktober 2005, 17:09
10 - 31'29"
30 - 1u41'
16 - 52'43"
3 - 8'34"

uh das hard :)

drostof
20 oktober 2005, 17:10

Euhm die tijd (10.50) trek ik serieus in twijfel ....... Ik heb bijna 18 jaar atletiek gedaan en ik kan u verzekeren als ge onder de 11.00 loopt zijde bij de Belgische top, dus geloof ik dat ook niet. Zonder degelijke startblokken en spikes kunt ge dat nooit.

drostof
20 oktober 2005, 17:13
Idd, 4400m in 12' is pakweg doorkomen in 8'10" op 3000m. EA Lover is 15 jaar. Belgisch record scholieren is 8'07" (van Raf Wijns, en die kon wel ECHT goe lopen ze!)
Moet ik toch eens hard mee lachen ze. :rofl:
In't school waren er vroeger ook gasten die 60m in 6" liepen en 10km in 30'. Tot we ze eens aan't werk zagen. :lol:
Zolang ge die coopertest of 100m niet op een correct afgemeten parcours aflegt (piste!) en vooral de 100m met elektronische tijdsopmeting kunt ge nooit zeker zijn.

Ik liep als 18-jarige bijna 4km en dat was echt wel een goeie prestatie, dus 4400 ... klopt zeker niet. Ben je er zeker van dat die piste niet 300m was ipv de gebruikelijke 400.

stefanmiler
20 oktober 2005, 18:30
uh das hard :)
Damn, 5000m nog vergeten zo te zien: 14'55"

'k zal't nu niet meer moeten proberen vrees ik. :s

PsYchO66
20 oktober 2005, 22:25
Tijden zijn juist, ik heb in het verleden ook al 8.90 op de 60m gelopen, mét elektronische tijdmeting. En de goei zoals Marlon Gevaert (broer van) die gaan zelfs onder de 8.00 als ik me niet vergis.

De echte goei (voor zover die der nog zijn in België) gaan onder de 7 seconden hoor,
Belgisch record is 6 in de 50 als ik mij niet vergis
ikzelf heb als eerstejaar scholier (15 of 16 jaar is da peinsk) 7.43 gelopen
voor de rest van mijn prestaties;
100m in 11.56
200m in 23.43
en met het verspringen heb ik als beste ooit 6m07 gesprongen (was als tweedejaars kadet)

dan vanaf tweedejaars scholier veel gesukkeld met blessures (achillespezen) en nu (ondertussen 19) loop ik wel nog steeds maar het niveau is niet meer wat het geweest is, dit seizoen niet verder gekomen dan 11.61 op de 100, maar we blijven oefenen he :p

Fuji
30 oktober 2005, 12:49
straks aflossingswedstrijd in gent(crosscup), zijn er forummensen die participeren.

mijn tijden van voor zware rug blessure 5000 14' 40 -- 800 1 '54 -- 1000 2 30
nu ben ik weer volop ah trainen.. de come back gelijk ze zeggen ;)

Fuji
30 oktober 2005, 12:50
15 km in 1u19.02

Vorige week Dwars door Hasselt gelopen, 5 minuten sneller als vorig jaar, plus warmer weer, wat negatief is=P
porpere prestatie..en ineens 5 min eraf... sterk

Le Roy Landis
30 oktober 2005, 12:56
Fietsen is leuker: je hoeft je niet constant voort te slepen... :woohoo:
Wel redelijk minder intensief dan lopen; maar veel meer fun. :)
om eerlijk te zijn, als ge ff bezig zijt en ge kunt al een stuk voort is lopen zoooo veel plezanter

en kan het wete want kdoe het alletwee heel regelmatig :p

kdenk zelf dat da iets biologisch is dat daar voor zorgt (?)

Blackstone
30 oktober 2005, 13:20
Sommigen hier kunnen best wel eens een cursus 'realiteitsbesef' gebruiken hoor!! Als je zonder enige vorm van spurt-training de 100m in 10 à 11 seconden loopt op school kunt ge zelf toch ook wel inzien dat die tijden allesbehalve accuraat zijn. Met zo'n stopwatch kunt ge er al gemakkelijk 1 à 2 seconden naast zitten hoor. Als je ziet dat -=ICDI=-WeAsEL met 12.15sec 'slechts' 7e was op de belgische ranglijst weet ge genoeg (knappe prestatie trouwens :niceone: ). Hetzelfde geldt voor alle andere looptesten op school.
Ik begrijp echt niet dat sommige mensen dan nog blijven volhouden dat ze supersnel zijn 'omdat ze op school snel hebben gelopen'. Open uw ogen!!

On-topic: 2jaar geleden liep ik de 5km in 23min. Niet gigantisch goed maar ik was er wel tevreden mee aangezien ik terug kwam van een zware blessure. Nu heb ik al een tijdje niet meer gesport dus gok ik dat ik er een 26min voor nodig ga hebben. Maar ik heb terug voornemens om onder de 20min te gaan, al gaat dat nog een heel tijdje duren :)
Een dikke proficiat aan stefanmiler btw, zéér knappe prestaties!!!

Dr. Cosmo
5 november 2005, 16:48
300 --> 38.08
400 --> 52.97
800 --> 2.04

Kben 17 jaar en ktrain 3 x per week (kdoe atletiek natuurlijk :cool: )

Glor
5 november 2005, 17:53
Uit Zele? :p Kent ge toevallig geen Pauline of Quinten Deltour, Jonas Van Der Slycken of ne Frederik of Sven? :p

Ff offtopic (a):cool:

Dr. Cosmo
5 november 2005, 18:11
Yep, ik ken ze allemaal

Laat mij raden, gij zit opt st-lodewijkscollege???

Chimmy
5 november 2005, 18:19
Ongeveer 12 km in ongeveer 1u15m. Precieze tijden en afstanden weet ik niet.

MaDDie
5 november 2005, 18:24
ik heb vandaag 8 km gelopen in ongeveer 40 - 45 min

MaDDie
5 november 2005, 18:26
owja , kheb ook nog een vraagje. Mijn nicht heeft zo van die gewichten om aan te doen tydens het lopen. wat zou da geven als ik daar 8 km mee loop?
train ik daarmee kracht en uithouding tegelijk?
of gwoon uithouding?

Glor
5 november 2005, 18:32
Yep, ik ken ze allemaal

Laat mij raden, gij zit opt st-lodewijkscollege???

Alé gij :p Jonas smijn beste maat, al twee jaar ^^. Hoe noemt gij, kwestie dak em es kan vragen f hij u kent ;)

herc
5 november 2005, 18:46
Vorige week 200m in 25.65" ( elektronische tijdsopname ) Wind tegen op laatste 100m, shit was dat afzien. Eerste had 23.19".

Mijn prestatie, is niet super, ook niet slecht. Maar ik train dan ook al paar jaar niet meer, nu begin ik eindelijk terug wat meer te sporten, maar vooral op de fiets ( wat de snelheid in het lopen wat naar beneden haalt. )

Btw op de 24uren loop in leuven is het wereldrecord op de 400m een stuk scherper gesteld. Daar liep der gewoon ene 21"!
(voor degene die het niet moest doorhebben, die tijdsopname was volledig fout. Maar was wel lachen als ge de lijst van snelste lopers zag bij Edustria. Top4 zat onder het wereldrecord )

Dr. Cosmo
5 november 2005, 19:35
Pwnd,

zo wil ik ook wel ies een recordjen lopen =)

KilL
7 november 2005, 18:45
owja , kheb ook nog een vraagje. Mijn nicht heeft zo van die gewichten om aan te doen tydens het lopen. wat zou da geven als ik daar 8 km mee loop?
train ik daarmee kracht en uithouding tegelijk?
of gwoon uithouding?

Nie doen, Volgens mij moogde da alleen gebruiken om snelheid mee te trainen

herc
9 november 2005, 14:38
Nie doen, Volgens mij moogde da alleen gebruiken om snelheid mee te trainen

Spurters gebruiken dit als krachttraining. Als lange afstandloper zeker niet aan te raden!

KlAzOiD
9 november 2005, 19:51
100m: 11.05
200m: 22.36
400m: 50.99 (4 jaar geleden)
800m: 2min07 (ook 4 jaar geleden als spurter zijnde vond ik dit niet slecht)

dit jaar onder 11 op 100m hopelijk :)

herc
9 november 2005, 20:18
200m: 22.36

Zeer knappe tijden. Op u 200 loopt ge bijna 2 keer u 100, dus onder de 11 moet zeker lukken ;)

clubje
9 november 2005, 20:21
Zeer knappe tijden. Op u 200 loopt ge bijna 2 keer u 100, dus onder de 11 moet zeker lukken ;)

Vrij normaal aangezien je bij uw laatste honderd meter al op volle snelheid zijt.

Zie maar de wereldrecords na van de 100 en 200 meter. Het wereldrecord op de 200 is minder dan 2 x dat van 100 meter.

KlAzOiD
9 november 2005, 20:32
idd, 'normaal gezien' is je tijd op de 200m < als 2 * 100m
dit enkel bij goed getrainde atleten die redelijk wat 'uithouding' getraind hebben.
met uithouding bedoel ik hier dus wel sprintuithouding

sprinten is eigenlijk gebaseerd op 2 fundamenten:
- zo vlug mogelijk accelereren
- zo lang mogelijk die top speed aanhouden

je moet weten dat de top 100m lopers hun topsnelheid niet kunnen behouden, op een 100m pieken ze ongeveer na 60m de volgende 40m zal lichtjes trager zijn:

Asafa Tim Mo Ben Mo
RT 0.15 0.104 0.162 0.132 0.132
0-10m 1.89 1.89 1.86 1.83 1.83
10-20m 1.02 1.03 1.03 1.04 1.00
20-30m 0.92 0.91 0.92 0.93 0.92
30-40m 0.86 0.87 0.88 0.86 0.89
40-50m 0.85 0.84 0.88 0.84 0.86
50-60m 0.85 0.83 0.83 0.83 0.83
60-70m 0.84 0.84 0.83 0.84 0.83
70-80m 0.84 0.84 0.86 0.85 0.86
80-90m 0.85 0.85 0.85 0.87 0.89
90-100m 0.85 0.88 0.85 0.90 0.91
TIME 9.77 9.78 9.79 9.79 9.82

tijden van Asafa Powel, Ben Johnson, Tim Montgomory en Maurice Green

je ziet duidelijk de 'lichte' vertraging naar het einde toe

dus voor 200m is het dus die sprintuithouding die de doorslag geeft, heb me hier niet echt op gespecialiseerd de laatste jaren, belangrijkste nu is top speed zo hoog mogelijk krijgen, pas daarna uitkijken om die snelheid zo lang mogelijk aan te houden.

Dieleman_F
9 november 2005, 21:42
Hoe oud ben je?

KlAzOiD
9 november 2005, 21:49
21 :)

liep 11.38 toen ik 15 was daarna op de sukkel met blessures

Dieleman_F
9 november 2005, 21:51
21 :)

liep 11.38 toen ik 15 was daarna op de sukkel met blessures

Ik veronderstel dat je met die 11.38 (bij kadetten of scholieren?) bij de belgische top hoorde?

KlAzOiD
9 november 2005, 23:08
http://www.val.be/Kbab_BKOutdoorCadetJongens_Palmares.php

1999 100&200m belg. kamp.

herc
10 november 2005, 00:44
http://www.val.be/Kbab_BKOutdoorCadetJongens_Palmares.php

1999 100&200m belg. kamp.

Respect ;)

Ben je van de streken rond antwerpen? Dan denk ik wel dat je wat mensen kent die ik ook ken.

stefanmiler
10 november 2005, 01:37
Hij is (of was) lid van Hermes Oostende

KlAzOiD
10 november 2005, 12:25
is nog altijd :)
maar totaal geen ambitie meer :)

NoReason
10 november 2005, 12:26
100 meter: 12.07 ,1 keer gehaald :) voor de rest weet'k da nie meer

clubje
10 november 2005, 12:30
Kent er nog iemand de naam "Pieter Witdouck" ?

Is mijn neef die ooit hoge toppen scheerde, denk op de afstand 1000 meter, en daarrond. Belgisch kampioen ook denk ik enzo.

Maar nu totaal de interesse verloren in het actief beoefenen van atletiek.

Battou
10 november 2005, 13:48
toen dat ik nog regentaat Lo studeerde had ik 12.1 op de 100 meter. Ma heb altijd moeite gehad om de laatste meters snelheid te houden. Had graag eens de 60 gelopen, maja.. nooit van gekomen.

Langlopen daar spreek ik ni over, altijd al een hekel aan gehad. =-)

KlAzOiD
10 november 2005, 19:08
ken ik nog, is jaar ouder of mij van 83 zeker :)
als miniem 11-12 jarigen veel tegen moeten lopen
was toen vooral goed in verspringen en spurt
niet veel meer van hem gehoord na die periode dacht ik

The Mussels
18 november 2005, 18:36
de 400 op 56sec
de 5km op 23 min en een sjiek
de coopertest ongeveer 3 kilometers

ben niet echt loper, zeker geen sprinter, ben meer allrounder en loop eigenlijk nie veel (alleen school maja sportrichting)

Wave
22 november 2005, 21:18
Doe elke dag mijnen tour van 9km en probeer zo steeds op een tempo van 4 minuten per kilometer te lopen, ideaal hardlooptempo denk ik... gaat altijd goed vlot. Zo ene keer in de week loop ik ook eens sneller om mij wat te testen en snelste dat ik er tot hiertoe kreeg uitgeperst was 32'45.
Heb ook een kleiner tourke van 5,3 km voor als ik wat minder tijd heb en daar is 18'38 mijn 'record'.

Ben nu 29 en ongeveer een jaar geleden terug beginnen lopen. Tot mijn tienerjaren veel aan atletiek gedaan maar er helaas mee gestopt..

clubje
23 november 2005, 12:46
Had ik maar tijd en vooral plaats om elke dag te lopen!

Ik zit op kot in de stad en ik haat het om buiten te komen in loopkleren, iedereen gaapt me dan zo aan. Als ik thuis zou zijn de hele week, dicht bij het bos, zou'k iedere dag gaan lopen!

Ik loop 4.4 kilometer in 18 min 20 sec en vind dat dit beter moet kunnen :doh:

Dieleman_F
23 november 2005, 13:33
de 400 op 56sec
de 5km op 23 min en een sjiek
de coopertest ongeveer 3 kilometers

ben niet echt loper, zeker geen sprinter, ben meer allrounder en loop eigenlijk nie veel (alleen school maja sportrichting)

noem jezelf maar juist wel een sprinter :p

Wave
27 november 2005, 21:00

Ik zit op kot in de stad en ik haat het om buiten te komen in loopkleren, iedereen gaapt me dan zo aan. Als ik thuis zou zijn de hele week, dicht bij het bos, zou'k iedere dag gaan lopen!

Ik trek mij daar absoluut niets van aan als er mensen me staan te gapen. Denk dat de meeste toch gewoon jaloers zijn als ze u zo vlotjes zien voorbijlopen terwijl ze zelf gene meter vooruit geraken :)

Ik loop wel steeds redelijk laat 's avonds rond een uur of 22:00. Anders is het niet leuk met al dat verkeer in de straten.

_T_|\/|
29 november 2005, 14:04
Ik ga elke week in leuven lopen en start van in de brussels via de parijsstraat naar sportkot. Ik trek me daar niets van aan of de mensen mij aangapen, ik sport tenminste:)

Fuji
30 november 2005, 01:48
Ik ga elke week in leuven lopen en start van in de brussels via de parijsstraat naar sportkot. Ik trek me daar niets van aan of de mensen mij aangapen, ik sport tenminste:)
dat is de mentaliteit...alsof je je van iemand iets moet aantrekken...

en tijd/plaats tekort?? Kun je zelfs geen 20minuutjes vrij maken op een dag? lijkt me toch bizar ;)

clubje
30 november 2005, 15:24
Tjaa, zo ben ik. Als ik afzie, wil ik alleen zijn. Ik woon in een dorp, en daar gaan veel mensen lopen op de piste. Ik niet, ik neem de auto en rij een kwartier tot aan een bos, en ga daar dan in mijn eentje lopen. Mensen vinden dat bizar, maar ik niet, ik wil alleen zijn, en liefst van al in een bos! Op straat/piste lopen vind ik saai.

KilL
3 december 2005, 14:45
Doet er hier iemand alle crosscup wedstrijden?? of een deel

Fuji
30 januari 2006, 15:12
Doet er hier iemand alle crosscup wedstrijden?? of een deel
ik probeer de crosscup wedstrijden mee te lopen..maar met dat praktisch 3/4 id examens vallen , slaagt dat dus wat tegen ;)

sneax
30 januari 2006, 15:15
Ik loop iets van een 6 tot 7km in 50 minuten denk ik - maar das gewoon om fit en gezond te blijven, hoe snel ik loop kan mij ni veel schelen als ik maar voel dat het iets uitdoet ;)

agent #2
30 januari 2006, 15:17
Ik zou goede loopschoenen moeten hebben. Ondergrond is vooral hard en ook stukken oneffen denk ik (dijk in slechte staat). Iemand advies?

=Dujosh=
30 januari 2006, 15:27
Iemand die met dit weer buiten gaat lopen eigenlijk?
ik was van plan om eens te gaan lopen deze morgend,
tot ik het de deur opendeed ...
maar weer naar binnen gegaan en tv gekeken ^^

e.House
30 januari 2006, 18:33
Iemand die met dit weer buiten gaat lopen eigenlijk?
ik was van plan om eens te gaan lopen deze morgend,
tot ik het de deur opendeed ...
maar weer naar binnen gegaan en tv gekeken ^^

het valt toch wel mee hoor

na een tijdje lopen kan ik zelfs mijn handschoenen uitdoen!

Reptiel
30 januari 2006, 18:40
Ik loop iets van een 6 tot 7km in 50 minuten denk ik - maar das gewoon om fit en gezond te blijven, hoe snel ik loop kan mij ni veel schelen als ik maar voel dat het iets uitdoet ;)
je hebt zeker mistypt?

6-7km in 50 min, da is toch wandelen?

Genious
30 januari 2006, 18:47
vanaf de Grote Markt van Kortrijk tot de Noordstar Heule doe ik er ongeveer 23 minuten over. (ik schat ruwweg dat het 5 km is, maar heb er eigenlijk geen idee van :()

Ben langs geen kanten sportief (ik sport niet, en ik loop dat enkel in de zomervakantie, want dan 'pendel' ik in bepaalde periodes regelmatig heen en weer tussen Kortrijk en Heule. moet wel toegeven dat als ik ergens naar toe moet, ik er altijd naartoe loop indien mogelijk).

Box
30 januari 2006, 19:01
Mijn beste tijd op 5km is 18'25" ongeveer. Was toen kompleet niet in vorm (door kleine blessure kon ik op training niet langer dan 20' lopen, en dan altijd aan een gezapig tempo'tje) maar we moesten die 5km lopen als test op sportkot.
Loop nu op training ongeveer 5' /km. Als ik moet doortrekken gaat het aan ~3'30"-3'40" /km. Moet zeggen dat het de laatste maanden wel goed vlot.

exo
30 januari 2006, 19:07
Als jullie lopen, luisteren jullie dan naar muziek of iets?
Loop je alleen of met een partner?

Le Roy Landis
30 januari 2006, 19:12
ik loop ook 3 a 4 keer in de week. Ma me dees smog enzo hem'k wa schrik. Enfin ga het vandaag toch nog es doen zene!

Heb geluk woont juist aan een baan van 5km rond het water! Mét speciaal aangelegd looppad. Ideale omgeving om te lope dus!

Helaas doe ik het nog nie zo lang, en is mijn conditie (van 0 gestart) dan ook nie zo goe. kdoe 28 minuten over 5 km.

agent #2
30 januari 2006, 19:15
Als jullie lopen, luisteren jullie dan naar muziek of iets?
Loop je alleen of met een partner?
Ik ga altijd alleen en kzet dan mijn iPod op.

Le Roy Landis
30 januari 2006, 19:20
alleen gaan is het best imo .. hang je niet van iemand anders af, en ga je ook minder snel afhaken!

tis zo plezierig genoeg, als je het met regelmaat doet tenminste!

prozackx
30 januari 2006, 19:31
toen ik 11 was liep ik 11km binnen het uur, dan een paar jaar tam geweest en sinds kort terug begonnen.

Heinrich
30 januari 2006, 19:49
toen ik 11 was liep ik 11km binnen het uur, dan een paar jaar tam geweest en sinds kort terug begonnen.
Oh ik loop 15km binnen het uur kuch 57min kuch :$
5km aan 16.40min :)
100meter in 11.45sec

hmja tijden zijn rubbish :)

sebastos
30 januari 2006, 20:47
60 m in 7.45 sec
is da goe ? :help:

Glor
30 januari 2006, 20:55
Eerder ongeloofwaardig.
Zeer ongeloofwaardig.

Blackstone
30 januari 2006, 20:59
60 m in 7.45 sec
is da goe ? :help:het wereldrecord is 6.39 en bij de vrouwen 6.92 seconden. 7.45s is dus een zeer goede tijd. Die tijd van u is met deftige apparatuur gemeten mag ik hopen?

Raptyr
30 januari 2006, 21:06

Ik loop 4.4 kilometer in 18 min 20 sec en vind dat dit beter moet kunnen :doh:
Allez gij, ik zit op kot in Gent nabij de coupure en dicht bij de watersportbaan, het stikt hier gewoon van de joggers en lopers waaronder heel wat studenten en studentes.

Ik overweeg om mee te doen aan het provinciaal kampioenschap veldlopen in Ninove dit weekend. Ik hoop slecht 1 keer gedubbeld te worden en niet te ver achter de voorlaatste te eindigen. :p

edit: btw Het schijnt dat het momenteel niet al te gezond is om te gaan joggen buiten.

Le Roy Landis
30 januari 2006, 21:21
achja, tgaat hele tijd nie gezond zijn om te joggen.
Ze zaten zij toch ook allemaal op hune velo gistere, daar in holland.

e.House
30 januari 2006, 21:26
laatst hier nog eens de fit-o-meter gelopen, een vrij hobbelen en draaiend parcour door het bos--> 1850m in 7.26 min ;) mja ik ben meer ne lange afstand loper want bezig met voortebereiden voor 20km van brassel

zweebee
31 januari 2006, 08:50
Nee inderdaad de lucht is echt shit en ik voel da superhard met mijn asthma.
Geen wind, ijle, koude lucht = :(
Ik moet echt int midden vant park lopen om nog goeie lucht te halen.

Canada wenkt :p

Box
31 januari 2006, 19:46
Bleh, vandaag beetje te veel van het goede gehad.
Deze ochtend 2u fietstraining, met heel wat specifieke krachttraining erin. Door laatste 20' fel tegenwind te hebben serieus onderkoeld thuisgekomen.
Deze avond dan nog 1u looptraining. Weet niet waaraan het precies lag (wss vooral onvoldoende gerecupereerd) maar 't ging voor gene meter. Nu ben ik mottig. Nog een geluk da'k morgen juist een beetje moet zwemmen :)

Wat is dat trouwens met die lucht? Waarom zou die zo slecht zijn voor de moment?

sneax
31 januari 2006, 19:50
je hebt zeker mistypt?

6-7km in 50 min, da is toch wandelen?

ik weet de exacte tijd nimeer tzal daarmee zijn maar ik herriner mij dannek in elk geval toch aan 7 tot 9km/h loop idd ni rap, bijna stappen - don't rub it in :p kben moe genoeg hehe

KlAzOiD
24 april 2006, 00:10
60 m in 7.45 sec
is da goe ? :help:

hangt ervan af hoe oud je bent en of je die tijd wel ooit gelopen hebt :)

60m: 7.11
200m: 22.32
300m: 35.21

ooit was ik niet slecht, maar we zijn op de terugweg

Raptyr
24 april 2006, 13:15
Oh ik loop 15km binnen het uur kuch 57min kuch :$
5km aan 16.40min :)

Ik doe er op de 15 km zeven minuten langer over.
En wat de 5 km betreft, tel er bij mij maar een dikke twee minuten bij.

Firefoxbt
24 april 2006, 16:28
beetje dom dat mensen er niet bij zetten hoe lang ze al lopen en hoe oud ze zijn, aangezien dat een goede indicator is van talent ;) iemand die 2 weken loopt kan je niet vergelijken met iemand die reeds jaren loopt.

Ik loop nu dus 2 maandjes en ben er 16 :p
m'n tijden tot nu toe :

5km : 19:45min (geen piste en alleen :) )
12km : 54:56min (ohja :( heb nog niet zoveel km's in de beentjes :( )

Woutrageous
24 april 2006, 21:56
Ik loop al ongeveer 14 jaar in n loopclub (recreatief), maar t laatste jaar is t er op achteruit gegaan (studies, kotleven, gn wedstrijden meer gelopen)

Ma t.e.m. vorig jaar liep ik vaak ns n duurloop mee

5km: 19m en n beetje
10km (heuvelachtig): 42m
15km: 1u02m
21km: 1u41m

clubje
24 april 2006, 22:09
Ik loop nu dus 2 maandjes en ben er 16 :p
m'n tijden tot nu toe :

5km : 19:45min (geen piste en alleen :) )
12km : 54:56min (ohja :( heb nog niet zoveel km's in de beentjes :( )

En voor die twee maand geen ervaring? En nu al vlugger lopen dan 15 km/u?

Chapeau

Firefoxbt
25 april 2006, 16:52
voor die 2 maanden was het eens om de 6 maanden dat ik een maandje probeerde lopen dus ik nam het niet echt serieus ;)
maar nu wel :)

vandaag normaal 16km training, en ben kapot :(

Le Roy Landis
25 april 2006, 16:59
jah als ge daarvoor al 5 jaar fietst of een andere sport doet wil da ook wel iets zeggen!
Ik heb zo nooit sport gedaan en dan daarmee begonnen, en ik loop nogaltijd heel traag! dat ik zo ongetalenteerd ben kan'k nie geloven, tzal wel eerder aan het gebrek aan sportervaring zijn!

Firefoxbt
25 april 2006, 19:29
jah als ge daarvoor al 5 jaar fietst of een andere sport doet wil da ook wel iets zeggen!
Ik heb zo nooit sport gedaan en dan daarmee begonnen, en ik loop nogaltijd heel traag! dat ik zo ongetalenteerd ben kan'k nie geloven, tzal wel eerder aan het gebrek aan sportervaring zijn!

ik deed geen sport daarvoor hoor ;)

e.House
26 april 2006, 15:03
mijn doel voor de 20km van Brussel heb ik op een tijd van ca 1h 35min gesteld

in ieder geval onder 1h 40min wil zeker uitkomen

Bozzman
4 september 2007, 08:36
60m: 7.27, 100m: 11.30, 200m: 23.29

Titels: Vlaams Kampioen (60m), provinciaal kampioen 60, 100, 200..

Al diegenen die sneller lopen dan mij zonder ietwat specifiek te trainen, zouden zich dringend moeten aansluiten bij een atletiekclub... Trouwens, dit zijn allemaal tijden van wedstrijden die elektronisch zijn opgenomen met geldige meewind (behalve bij de 100m, daar had ik een beetje teveel meewind). Handgestopte tijden trekken op niets en bij spurtnummers is 1 tiende verschil al vrij veel..

Ik ben trouwens 16 jaar ^^

Raptyr
4 september 2007, 09:38
Dit jaar voor de eerste keer aan pistemeetings meegedaan en deze tijden bijeengelopen.

800m: 2'07
1000m: 2'47
1500m: 4'27
mijl: 4'46

e.House
4 september 2007, 10:21
Mijn tijden dusver, sommiggen geven wel geen duidelijk beeld weer.

1500m: 5m 2s (op piste)

5km:? In februarie: 18m 22s alhoewel ik vermoed dat het toen 4.8km was

10km: 40m 6s (op warme juni dag, zie onder 10km=38m40s)

11km 680m: 45m 12s (=15.5km/h, dus 10km in 38m 40s)

20km: 1h 25m 58s (20km van Brussel, lastig parcour, 10 dagen na mijn pr op halve marathon)

21.1km(hm): 1h 25m 52s(mei 2007)

En nu wil ik deze zondag mijn pr op de halvemarathon naar 1h24m brengen. Dus tegen een gemiddelde van 15km/h.

EmP
4 september 2007, 12:04
dwars door brugge: 1h5'
cooper: 3,2km
oostende run 10km: 39'48"

Reptiel
4 september 2007, 13:46
mijn doel voor de 20km van Brussel heb ik op een tijd van ca 1h 35min gesteld

in ieder geval onder 1h 40min wil zeker uitkomen

20km: 1h 25m 58s (20km van Brussel, lastig parcour, 10 dagen na mijn pr op halve marathon)

dan heb je wel heel goed getraind, want je vooropgestelde tijd met 10min verbeteren op 20km is niet niks :)

:applause:

e.House
4 september 2007, 16:03
dan heb je wel heel goed getraind, want je vooropgestelde tijd met 10min verbeteren op 20km is niet niks :)

:applause:

Die vorige post van mij was al van mei 2006 geleden. En toen liep ik dat jaar een tijd van idd 1h 35m 35s en dit jaar dus 1h 25m.

Gromme
23 februari 2008, 11:46
Zijn er mensen die zo'n toestelletje meedragen (denk van : Nike) dat zo allerhande informatie verzameld tijdens het lopen?

Kenis
23 februari 2008, 12:44
ikke 3.6 km 14.32mins
voor mij vind ik da snel genoeg denk ik :p

binniwienie
10 september 2008, 21:57
zit zelf ook in de atletiek maar loop al jaren geen loopnummers meer, alleen werpnummers, maar dat trekt ook op niet veel smijt ongeveer 10.85m met 4 kg
ik loop ook nog redelijk(heb altijd 10/10 op de cooper) wie doet er hier ook werpnummers???!!

dqve
10 september 2008, 22:05
Deze namiddag vanuit mijn bed naar de sofa (ca 15 meter) in 2.46 min.

kweetet tis een flauw en off topic (maar wel ca waar :evil: )

Ik zie hier verder anders wel leuke tijden staan ! :niceone:

hipStar
11 september 2008, 11:36
10 km in 45 min
15km in 1uur en 15

2,8km in 12min (coopertest) 1ste maal tijdens begin training (voetbal)
sprintjes tijdens zelfde training
50m 6,8 sec
30m 5,8 sec raar maar waar
dan nog een zware conditie oefening waar men naar het eerste paaltje moest lopen en dan terug en dan naar het 2 paaltje en terug en dan naar het 3de en....
2 maal moesten we dit doen
en dan op het einde nog een coopertest
weer 2800m in 12 min.

Kweeg 91 kg en ben 1m87;-) dusja overgewicht dus nog netjes e

Raptyr
11 september 2008, 17:15
Ik ondertussen 2'04.93 op 800 en 54.84 op 400.

EmP
12 september 2008, 09:58
dwars door brugge: 1h5'
cooper: 3,2km
oostende run 10km: 39'48"

Dit jaar
Dwars door Brugge (400m langer parcours) 15K: 59'58"
Oostende run 10km (ook 450m langer, net 10k nu): 38'42"

Ben net verlost aan het raken (stilletjesaan) van mn scheenbeenvlies brol dus kzal deze volgend jaar wel nog een heel stuk laten zakken denkek. Ik train wel 3 sporten dus niet gefocused op lopen.

Pieke
12 september 2008, 10:29
300: 37.25
400: 52.08
400h: 58.20 (mijn techniek is erbarmelijk maarja, interclub ere-afdeling ftw)
800: 2.01.52 (al meer dan 5 jaar geleden)
1000: 2.49.xx (nog langer geleden)
1500: 4.22.54 (ook al zo lang geleden)

ook allemaal elektronisch gemeten :)

NemesisBE
12 september 2008, 13:22
onlangs: 12 km in iets minder dan een uurtje.
van plan om volgend jaar de 10 Miles te lopen in 1u à 1u10.
ben net aan't trainen van begin juli :]

Vegitoo
12 september 2008, 17:55
ik vind dat iedereen die hier reageert heel tot extreem goed kan lopen
Heb juist 4.2km gelopen op 21min27s. Mijn conditie is niet heel super super omdat ik geen voetballer ben, maar slecht is ze toch ook niet te noemen..

EmP
12 september 2008, 23:55

U verdenkt toch niemand van fraude? Anders gaan we tot onderzoek over :wtf:

En ik ben toch ook geen voetballer hoor :D

Drossie
13 september 2008, 09:30
20 km van Brussel gelopen in 1u22.
Volgend jaar mag ik dus in de eerste box starten en zal ik trainen om 1u15 te lopen.

Pieke
13 september 2008, 09:56
Heb juist 4.2km gelopen op 21min27s. Mijn conditie is niet heel super super omdat ik geen voetballer ben, maar slecht is ze toch ook niet te noemen..

ne voetballer met een super super conditie :wtf::rofl::niceone:

ZackWhite
13 september 2008, 11:16
op 5km: 32m 15s xD

Vegitoo
14 september 2008, 11:23
ne voetballer met een super super conditie :wtf::rofl::niceone:
bwa toch een redelijk basisconditie aangezien ge moet rondlopen.
Sporten zoals turnen ofzo krijg je niet echt een goede conditie van he, dat is meer een zware en korte inspanning

Pieke
16 september 2008, 17:56
bwa toch een redelijk basisconditie aangezien ge moet rondlopen.
Sporten zoals turnen ofzo krijg je niet echt een goede conditie van he, dat is meer een zware en korte inspanning

Ken er genoeg die voetballen (zelfs in 3e klasse) en die nie kunnen lopen ze :p

ChiquitaBanana
1 september 2013, 22:31
ik heb me een smartphone aangeschaft en kan nu gemakkelijk snelheid, afstand en tijden enzo meten, heb zon app gedownload en ben deze week beginnen lopen. Ben altijd actief geweest, loleerkrachten ijverden altijd dat ik een loopclub zou gaan (1 keer scholenveldloop gewonnen, van men 10 tot 13 gekoerst, van 13 tot 15 gevoetbald) maar de laatste 4 jaar heb ik mij alleen gefocust op uitgaan. teveel drinken en roken. Ik rook al 5 jaar en doe dat nog steeds

Heb deze week beginnen lopen en over 5 km doe ik 19 32. (op de boerebaantjes, +-1 km onverhard) Ik was geschrokken dat ik nog zo goed kan lopen. Ik moest vaak wat gas terugnemen omdat ik wat ademtekort had maar ik hoop dat dat zal overgaan naarmate ik meer train, ben ook van plan om te stoppen met roken en me toe te leggen op het lopen.

(1.82 , 64 kg, 20j)