PDA

Volledige versie bekijken : auto importeren uit het buitenland.;

casualties
4 september 2005, 22:55
Stel, ge wil een wagen kopen uit het buitenland..Hoe gaat dat dan in zen werk want ik veronderstel dat da niet zo heel simpel is..Heb al eens wat aant zoeken geweest op google maar weet eigelijk niet goed welke zoektermen ik moet gebruiken...

Ik dacht, ik plaats het hier, hoogstwss kent iemand de gang van zaken hier wel

dus moest iemand kunnen helpen... :niceone:

@@rd@pp€lpur€€
4 september 2005, 22:57
Auto's importeren uit het binnenland zal moeilijk gaan hé :p

OT : Er komt heel veel bij kijken (papierwerk/kosten)

2s2k
4 september 2005, 22:58
gokje..

Gewoon in het buitenland kopen en naar hier rijden :p

|) ][ |V| ][
4 september 2005, 23:07
mss helpt dit :

http://www.autozone.be/col/auto/art/pag/buitenland.jsp?pi_lang=nl

Burny
4 september 2005, 23:07
gokje..

Gewoon in het buitenland kopen en naar hier rijden :p

En dan begint de misérie.

Je zal hem hier moeten laten keuren en homologeren, op een speciaal keuringsstation. In brussel meende ik. Kost circa 250 €. En met welke nummer platen ga je die naar hier rijden? Gehuurde Z-platen mag je afaik niet mee over de grens.

En wat met garantie? Elke 2dehands auto verkoper MOET 1 jaar garantie geven hier in be. Dat kan je niet afdwingen met een buitenlandse wagen. Als je wel garantie krijgt, moet je terug naar daar.
Nu, dat kan ook meevallen. Maat van me heeft vorig jaar een 320D ingevoerd, en die verkoper daar heeft 1 jaar garantie geregeld voor hem, bij een lokale BMW garage.

Radiance
4 september 2005, 23:15
Als 't een speciale wagen is dat je zoekt omdat die bv. hier ni te vinden is & je wil er geld aan geven is de kans groot dat je wel een bedrijf kan vinden dat niks anders doet dan zo'n wagens importeren en de paparassen voor u kan regelen.

Of zoiets er ook is voor 2e handswagens betwijfel k wel.

Goldrusher
4 september 2005, 23:48
Stuur een brief / mail naar het ministerie en vraag om info.

Burny
5 september 2005, 00:02
Stuur een brief / mail naar het ministerie en vraag om info.

Gewoon is ff met een keuringstation bellen, of met een merkgarage, van het merk waarvan je een auto wil invoeren (ivm homologatie).

bassline
5 september 2005, 02:47
Stel, ge wil een wagen kopen uit het buitenland..Hoe gaat dat dan in zen werk want ik veronderstel dat da niet zo heel simpel is..Heb al eens wat aant zoeken geweest op google maar weet eigelijk niet goed welke zoektermen ik moet gebruiken...

Ik dacht, ik plaats het hier, hoogstwss kent iemand de gang van zaken hier wel

dus moest iemand kunnen helpen... :niceone:

Hoe oud is de wagen die je wil importeren?
Als hij van '98 of later is heeft hij hoogstwaarschijnlijk al een Europees gelijkvormigheidsattest, wat het een stuk makkelijk maakt. Als dit niet meer bij de wagen zit kan je dit nog aanvragen bij een dealer van het merk.

Om een wagen uit Duitsland te importeren;
(1) Bij de aankoop volgende documenten vragen;
*'Abmeldebescheinigung' (bewijs dat de wagen is uitgeschreven)
*'Fahrzeugbrief' ('paspoort' van de wagen)
*Verkoopsovereenkomst
Het transport van de wagen is jou keuze; oftewel op een aanhanger, oftewel met transitplaten, oftewel met de platen van je eigen wagen (mag eigenlijk wel niet), oftewel...

(2) In België ga je naar de Douane met deze papieren + het Europees gelijkvormidheidsattest. Daar ga je wat paperassen moeten invullen en dan krijg je je 'roze formulier' mee.

(3) Daarmee ga je naar de verzekering en zij vullen dit in en plakken er voor €31 aan fiscale zegels op.

(4) Vervolgens met alle papieren naar een keuringsstation voor een normale keuring (géén invoerkeuring). Dit moet wel met oftewel garageplaten, oftewel de originele Duitse platen oftewel met transitplaten.

(5) Wanneer dan alles in orde is kun je naar de DIV en krijg je je platen.

Voor een auto ouder dan '98 weet ik de juiste gang van zaken ook niet echt, daar moet ik eens voor rondvragen. Maar uit welk land en om welke auto gaat het?

beemer
5 september 2005, 14:10
Copy/paste van een antwoord die ik in een andere topic plaatste.

Hoe een Belgisch gelijkvormigheidsattest (GVA) te bekomen.

1. Via het Ministerie van verkeer en infrastructuur
------------------------------------------------
Adres:
Residence Palace
Wetstraat 55
1000 Brussel

Je moet eerst langs bij de douane met volgende zaken in je bezit:
- Aankoopfactuur
- gelijkvormigheidsattest van land van herkomst
- € 0,05 voor de administratieve kost

Daar krijg je dan een douanevignet welke je nodig hebt om je aanvraag in te dienen bij het Ministerie van verkeer.

Je moet ook +- €100 storten (voor het juiste bedrag vraag je best info op het ministerie zelf) via overschrijving op de rekening van het ministerie van verkeer met vermelding van:
- De 4 laatste cijfers van het chassisnummer
- Vermelding in hoofdletters van: "VALIDATIEPROCEDURE"
- Je hebt ook een fiscale zegel nodig van € 5
- Origineel GVA
- Douanevigenet

2. GVA aanvragen bij de importeur van het merk van je voertuig.
--------------------------------------------------------------
Na ontvangst van je nieuw GVA moet je langs bij de douane met dezelfde documenten als hierboven reeds vermeld. Bij de douane zal je ook nog de verschuldigde BTW moeten betalen waarna zij je een roze formulier bezorgen.

casualties
6 september 2005, 18:24
ok, thnx guys! ik weet genoeg!

bobbels2000
16 november 2008, 17:53
ZOU heel graag nen oude mercedes clk willen kopen maar als eerste auto is da wel wa duur. Maar blijkbaar kan je met importeren de prijs wat laten zakken...
Weet iemand toevallig een duitse site waar ik tweede hands autos kan vinden?

SilentSpring
16 november 2008, 18:57
ja hallo :wtf:
staat in de faq: mobile.de - Deutschlands größter Fahrzeugmarkt. Suchen, kaufen oder verkaufen Sie Neu- und Gebrauchtwagen (http://www.mobile.de)