PDA

Volledige versie bekijken : [Moto] een hoop vragen

freeza
4 september 2005, 19:42
Ik was al lang van plan om eens een thread hierover te starten maar er gewoon nog lang mee gewacht omdat het eigenlijk toch maar vragen zijn voor later....

nuja ik rijd al een hele tijd met de brommer maar binnen een goed half jaar ben ik 18 en mag ik mijn moto-rijbewijs gaan afleggen...
ik rijd zeer graag met brommers / moto's maar ik ben nog altijd student en ik zou graag eens weten of een moto wel betaalbaar blijft en wil ik er graag wat meer over weten... :help:

ik zou het erg op prijs stellen moesten enkele moto-rijders deze vragen willen beantwoorden :)

Vanaf waneer mag je je moto-rijbewijs gaan doen? (theorie en praktisch)
ik vraag mij gewoon af of het ook zo is zoals de auto dat je aan 17 en 9 maand je theorethisch mag gaan doen en vanaf 18 je praktisch... (kan er ver naast zitten ook maarja :p)
ik heb het theorethisch examen van de auto al gedaan en is het examen van de moto gelijkaardig of...?

Hoeveel kost het om de examens af te leggen?

MOET je rijlessen volgen? (indien ja hoeveel kosten die dan?)

Hoeveel kost het ongeveer om een moto te huren om het praktisch examen te gaan afleggen?

Welk soort moto raden jullie aan als opstapmoto?

liefst zou ik een moto hebben met een cilinderinhoud tussen de 400 en 600cc omdat ik niet van plan ben om na 2 jaar een zware moto te kopen... andere vereisten zijn dat je er makkelijk iemand mee kan mee vervoeren en dat de moto geschikt moet zijn voor dagelijks gebruik...
en is het eigenlijk mogelijk om een moto die begrensd is op 25 kw legaal op vol vermogen te laten zetten?

een supermotard ziet er mij erg leuk uit om mee te rijden maar heb hier en daar al gehoord en gelezen dat deze nogal veel onderhoudskosten hebben en niet zo geschikt zijn voor dagelijks gebruik...
maar toch gaat mijn voorkeur naar een moto met een sportief karakter (kawasaki z4xr zou waarschijnlijk niet mis zijn denk ik)