PDA

Volledige versie bekijken : België zo goed als uitgeschakeld

Tweak37
3 september 2005, 23:54
:(

ik denk dat we antheunis zijn kop nu wel mogen eisen... Hij had het geluk niet mee, maar twee keer na elkaar er neit in slagen je te plaatsen voor een eindronde... :doh:

Red_Dog
3 september 2005, 23:56
Maak daar Jan Wauters zijn kop van en ik ben akkoord.
Olé, het Belgisch voetbal is weer eens belachelijk gemaakt.
Van een land dat bijna elke editie van een WK of EK mee maakte tot eentje dat 2 jaar op rij afwezig is.
Merci Aimé.

Shyheim
3 september 2005, 23:58
Hihi.

Enfin, ja, zoals ik al zei op het A51-forum:

Ze kunnen op mijn sympathie rekenen eens ze in een tornooi zitten, maar als ze er niet in geraken lach ik toch wel eens. Zeker aangezien ze intrinsiek beter zijn dan een land waarvan 4 basisspelers ontbreken, en anderen bij Russische degradatiekandidaten spelen. En Lierse.

Red_Dog
4 september 2005, 00:00
3-0 tegen de grote Faroe-eilanden is ook niet echt overtuigend he :p

@@rd@pp€lpur€€
4 september 2005, 00:02
Ik snap het toch niet.
Deschacht bij de Rode Duivels?
:/

Shyheim
4 september 2005, 00:05
Heb je de wedstrijd gezien?

:)

Werd heel relaxed gespeeld toen het 2-0 stond (na 18 minuten).

sleejer
4 september 2005, 02:13
Heb je de wedstrijd gezien?

:)

Werd heel relaxed gespeeld toen het 2-0 stond (na 18 minuten).

? bij mijn weten was het toch maar 1-0 :unsure:

Red_Dog
4 september 2005, 02:15
18de minuut scoorde Olsen een own-goal, 2-0 dus :)

DGEN
4 september 2005, 02:29
ok...nu de belgen er niet in zitten...
TIJD OM DE HOLLANDERS TE KLEINEREN!!!!

hoe bekrompen kunnen we toch niet zijn..

pina
4 september 2005, 02:38
de voorbereiding voor EK2008 begint woensdag tegen san marino ;)

DGEN
4 september 2005, 02:45
beter vroeg dan laat beginnen eh :unsure:

Shyheim
4 september 2005, 03:32
? bij mijn weten was het toch maar 1-0 :unsure:

Euh, gij hebt het op Nederland denk ik...

FeNiX4LiFe
4 september 2005, 09:21
weer goals gaan slikke zeker tegen san marino :D

pina
4 september 2005, 10:00
je kan het ook anderen zien natuurlijk: het voordeel is dat we ons niet kunnen belachelijk maken voor heel de wereld door te stuntelen op een wk :unsure:

BBQezel
4 september 2005, 10:04
waarom maken ze geen wedstrijd dat en de winnaar mag de rode duivels coachen voor 1wedstrijd :)
het zou nog goed lukken als het tenminste een persoon is met verstand van voetbal dat de belgen een goede formatie kunnen spelen en nog gaan winnen sinds aimé het al verprutste in het begin door van die rare formaties

TippedTerox
4 september 2005, 11:23
Mss da de pottestampers tegen den bakker en den beenhouwer iets kunnen beginnen tegen San - Marino :p

MilM
4 september 2005, 11:24
Het is nog nie gedaan ! :p

Als de Belgen hun 3 wedstrijden winnen krijg je:

Land Aantal wedstrijden punten

Belgie 10 17
Servie 7 15
Spanje 8 13
Bosnie 7 10
Litouwen 8 9

Dan is Litouwen uitgeschakeld en neem da Servie groep wint.
Dan moeten ofwel Spanje ofwel Bosnie al hun wedstrijden winnen om ovr de Rode Duivels te springne.

Ok, het is wel zeer optimistisch, i know. Maar in voetbal is alles mogelijk :p

Wa gebeurt er eigenlijk bij gelijke punten? Wa geeft de doorslag ? Doelsaldo ? onderlinge duels ? Want me 3 0 winnen van spanje is ook nie direct easy :p

MilM
4 september 2005, 11:25
Euh, gij hebt het op Nederland denk ik...

nee, hij had het over Bosnie - Belgie :p

pina
4 september 2005, 11:48
Het is nog nie gedaan ! :p

Als de Belgen hun 3 wedstrijden winnen krijg je:

Land Aantal wedstrijden punten

Belgie 10 17
Servie 7 15
Spanje 8 13
Bosnie 7 10
Litouwen 8 9

Dan is Litouwen uitgeschakeld en neem da Servie groep wint.
Dan moeten ofwel Spanje ofwel Bosnie al hun wedstrijden winnen om ovr de Rode Duivels te springne.

Ok, het is wel zeer optimistisch, i know. Maar in voetbal is alles mogelijk :p

Wa gebeurt er eigenlijk bij gelijke punten? Wa geeft de doorslag ? Doelsaldo ? onderlinge duels ? Want me 3 0 winnen van spanje is ook nie direct easy :pik geloof onderlinge duels, en dan het saldo bij die onderlinge duels

misschien moeten we een financiële inzamelactie houden voor de noodlijdende voetballers in san marino en lithouwen? om hen wat op te peppen :sop:

o2.be
4 september 2005, 12:13
Ik snap het toch niet.
Deschacht bij de Rode Duivels?
:/

Awel ik ook niet, ik heb die kerel al wedstrijden zien spelen... NIet normaal !
Maarja, papa is een rijke kerel eh :p

Oser
4 september 2005, 13:00
voorlopig kunne jullie in ieder geval ni meer lachen met die hollanders :tongue:

Time
4 september 2005, 13:10
ik kan niet zeggen dat ik het spijtig vind tbh:p nu krijgen op het wk op onze televisie de echte toppers tenminste voorrang, ipv anders belgie-**** :x

escobar98
4 september 2005, 13:16
Je mag zeggen wat je wilt over deschacht, maar gisteren waren er meer die slechter speelden dan beter. Vooral Simons was onzichtbaar gisteren. Ik vraag me af wat die eigenlijk bij PSV is gaan zoeken.

edit: En kan er iemand een betere Belgische linksachter aanduiden dan Deschacht? Vandamme is toch wel ne grotere prutser volgens mij.

byter
4 september 2005, 13:19
http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=48&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=115235&PHPSESSID=0724642277a5b98120d18d2e734983ec

:sop:

DGEN
4 september 2005, 13:22
hahaha xD

zalige comments hier....kunnen we ons niet vernederen op mondiaal niveau :rofl:

dommel
4 september 2005, 13:30
Awel ik ook niet, ik heb die kerel al wedstrijden zien spelen... NIet normaal !
Maarja, papa is een rijke kerel eh :p

yep met geld geraak je in de rode duivels... :ironic:

anyway ik moet ook niks van Deschacht weten, maar gisteren vond ik hem een van de betere Belgen

Mako
4 september 2005, 13:38
yep met geld geraak je in de rode duivels... :ironic:

anyway ik moet ook niks van Deschacht weten, maar gisteren vond ik hem een van de betere Belgen

idd, over het algemeen is zijn niveau ni alles, maar gistere heeft hij toch nog redelijk goed gespeeld. Zeker tegenover spelers als simons of pieroni die letterlijk NIX goed hebbe gedaan...
En wie zijn idee was het om Van Damme alle stilstaande fases te laten trappen?? :angry: Geen enkele voorzet (!) kwam aan, die keeper mocht om de paar minute een schoon plukballeke opvangen.
Sorry ze, maar als heel den eerste helft geen enkele vrije trap aankomt, wisselt ge toch van vrije-trapnemer...
Ma soit, als ge de match van gistere beziet, verdienen ze het compleet niet om erbij te zijn (spijtig genoeg, ik ben toch altijd supporter van rode duivels geweest, en vond het altijd leuk om ze op grote toernooien te zien spelen)

oxS
4 september 2005, 13:42
gasten, akkoord, antheunis buiten maar wie als alternatief eh ?

BBQezel
4 september 2005, 13:50
ze hadden Gerits meteen moeten aanspreken toen ze de kans hadden...
nu is da al weg naar buitenland en geen andere belg met genoeg verstand is vrij om te coachen...
mss dat ze eens een buitenlander aanspreken , maar als ze toch absoluut een belg willen en als ze dan wilmots durven als bondscoach te zetten is het al weer gedaan voor belgisch voetbal voor 4jaar...

DGEN
4 september 2005, 14:23
mensen....jullie zouden eens moeten weten hoe het selectiebeleid is van de belgische nationale ploegen bij de jeugd...marginaal

Dreamchaser
4 september 2005, 14:24
Maak daar Jan Wauters zijn kop van en ik ben akkoord.
Olé, het Belgisch voetbal is weer eens belachelijk gemaakt.
Van een land dat bijna elke editie van een WK of EK mee maakte tot eentje dat 2 jaar op rij afwezig is.
Merci Aimé.

Jan Peeters zult ge bedoelen zeker?

dommel
4 september 2005, 14:49
Ik vind Aimé niet 100% verantwoordelijk.
Naar mijn bescheiden mening is deze lichting gewoon te zwak, als je straks gaat vergelijken welke landen zich wel plaatsen via de Europese voorrondes (Oekraïne, Nederland, Engeland, Portugal, Kroätië/Zweden) dan vind ik persoonlijk dat dit België niet in het rijtje thuishoort.
Ik had het natuurlijk graag anders gezien, maar c'est la vie :)

DGEN
4 september 2005, 14:51
imo is het zwak om de trainer de schuld te geven van alles
uiteindelijk zijn het de spelers die het werk verrichten...zij doen hun ding op het veld..niet de trainer

maar ja..uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de trainer...gewoonweg een zondebok kiezen eh

kunnen ze die pottestampers van belgie beter allemaal een boete oplegge :tongue:

G-UNIT #1
4 september 2005, 15:02
uiteindelijk zijn het de spelers die het werk verrichten...zij doen hun ding op het veld..niet de trainer

maar ja..uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de trainer...gewoonweg een zondebok kiezen eh

kunnen ze die pottestampers van belgie beter allemaal een boete oplegge :tongue:

Op wat slaagt da nu weer?
Het EK missen? OK! dat kan! Maar dan ook nog is het wk missen? Nee da is erover!
Als Antheunis nu nog eens slim is dan houdt hij de eer aan zichzelf en neemt hij zelf ontslag.
De ploeg moet begeleid worden en dat is niet al te best gelukt.

Shyheim
4 september 2005, 15:14

Waarom dan ineens gewoon géén trainer aanstellen?
Niet dat het met het niveau van gisteren veel verschil zal maken... :ironic:

Tweak37
4 september 2005, 15:19
idd, imho heeft deze generatie talent genoeg, maar je moet het ook eruit krijgen...

Tae
4 september 2005, 15:23
Bende losers zo simpel als dat !!!

Voor mijn part blijven ze verliezen, ik besteed mijn tijd er niet meer in om nog een wedstrijd te kijken want ze bakken er toch geen kloot van en wat valt er nog te winnen nu ???

NIKS we kunnen weer thuis blijven en weer naar het plezier van andere kijken en zelf er maar voor piet snot bij staan.

Ze doen maar voor mij maakt het geen bal meer uit het Belgische elftal !

Lucian
4 september 2005, 15:38
lol als ge die match van gister gezien hebt is t mar goe da ze nie moge gaan, kunne beter ne 4de provincialer laten spelen ipv die klojos die gene deftige pas kunnen geven :/

Red_Dog
4 september 2005, 15:41

Als je losers als Deschacht moedwillig blijft opstellen moet je als trainer de eer aan jezelf houden het afbollen.
Maar ja, met dat fossiel van een Peeters op den bond zal er niet al teveel veranderen...
En dan maar zagen dat we niet mee kunnen met de rest van Europa.

DGEN
4 september 2005, 15:44
kortweg....be zit in een diepe put :D
als speler HOOR je op elke positie te kunnen spelen..waar is de tijd dat men het een eer vond om voor de nationale ploeg uit te komen...atm denken ze precies of het een alledaags uitstapje is naar een ander land...

gg .be

Tae
4 september 2005, 15:49
Ik moet wel lachen dat ze dan zeggen dat die Mpenza in top conditie was maar elke kans voor zich verloren liet gaan.

Sukkelaars zijn het en die Kompany is zwaar overschat imo !!!

Ik vind dat die gast veel fouten heeft gedaan in zijn carriere als Rode Duivel, maar tja die is weeral zo op gehyped dus kan niet veel fout doen zker

FeNiX4LiFe
4 september 2005, 15:52
Ik moet wel lachen dat ze dan zeggen dat die Mpenza in top conditie was maar elke kans voor zich verloren liet gaan.

meende da nu.
das al 2 jaar dak zeg dat kompany niet is wat men gelooft. ( moarja kompany wil enkel nar topclubs ipv eerst in een hoger stapje te gaan leren )

mbo is gewoon slecht. in conditie of niet

bulldog567
4 september 2005, 15:55
meende da nu.
das al 2 jaar dak zeg dat kompany niet is wat men gelooft. ( moarja kompany wil enkel nar topclubs ipv eerst in een hoger stapje te gaan leren )

ge kunt moeilijk zegge da iemand die voor de moment topscorer (6 maal in 4 wedstrijde) is datem slecht is :ironic:

DGEN
4 september 2005, 16:00
wow lees - begin van competitie

DBK
4 september 2005, 17:44
ok ze liggen er uit, is wel erg maar ze verdienen het ook niet maar telkens als ze slecht presteren dan krijgde van zo'n mensen die echt anti-België zijn en da kank ni hebben.

Glor
4 september 2005, 17:59

Mpenza is ook in top condititie ma denkte nu da Mbo kan scoren als er 1 pas op een ganse wedstrijd deftig tot bij hem in de spits komt? En Kompany overschat, ok maar nie zo zwaar als jij beweert. Kompany is de beste verdediger van België (als het niet in België is), Inter Milaan of Sevilla gaan geen 12.5 miljoen euro voor hem willen geven als het zo een zwaar overschatte speler is ih.

U wish, zijn laatste 5 matchen (buiten die hier tegen Bosnië) al eens goed bekeken? Mbo vindt tegenwoordig de goal met zijn ogen dicht man, 6 goals 4 matchen= gewoon slecht voor u?
Voetbal is gedoemd dan :cry:

DogFacedGod
4 september 2005, 18:04
Gebrek van motivatie noem ik day. Antheunis kan niet genoeg motivatie halen uit die gasten. Precies alsof de spelers niet geïnteresseerd zijn in het WK. Voor de Champions League doen ze wel meer moeite.

over Antheunis zijn selectiepolitiek:
- tja Deschacht. Zo vaak genoemd in deze topic
- Herpoel heeft een punt: Waarom worden spelers geselecteerd die niet spelen bij hun ploeg? Geselecteerd worden voor de Rode Duivels moet je zien als een beloning omdat je goed speelt bij je ploeg. Zo simpel is het. Liever een matige speler selecteren die iedere week speelt, dan een goeie die iedere week de bank warm houdt.

“Ik heb geen fouten gemaakt. In de eerste maanden liepen we al achter de feiten aan door het gelijke spel tegen Litouwen. Toen zaten te veel spelers bij hun clubs op de bank. Dat is ons blijven achtervolgen. Ik ben ontgoocheld. Ik heb niks te verwijten aan mijn spelers. Ik hoop ook dat jullie hen niet zullen vermoorden.”
http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=48&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=115269&PHPSESSID=0724642277a5b98120d18d2e734983ec

escobar98
4 september 2005, 18:15
Gebrek van motivatie noem ik day. Antheunis kan niet genoeg motivatie halen uit die gasten. Precies alsof de spelers niet geïnteresseerd zijn in het WK. Voor de Champions League doen ze wel meer moeite.

over Antheunis zijn selectiepolitiek:
- tja Deschacht. Zo vaak genoemd in deze topic
- Herpoel heeft een punt: Waarom worden spelers geselecteerd die niet spelen bij hun ploeg? Geselecteerd worden voor de Rode Duivels moet je zien als een beloning omdat je goed speelt bij je ploeg. Zo simpel is het. Liever een matige speler selecteren die iedere week speelt, dan een goeie die iedere week de bank warm houdt.

“Ik heb geen fouten gemaakt. In de eerste maanden liepen we al achter de feiten aan door het gelijke spel tegen Litouwen. Toen zaten te veel spelers bij hun clubs op de bank. Dat is ons blijven achtervolgen. Ik ben ontgoocheld. Ik heb niks te verwijten aan mijn spelers. Ik hoop ook dat jullie hen niet zullen vermoorden.”
http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=48&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=115269&PHPSESSID=0724642277a5b98120d18d2e734983ec

zucht :ironic:
Deschacht: Wie is er een betere linksachter die wekelijks speelt op een hoog niveau?
Herpoel: Da's maar een bleiter die dacht gewoon omdat Proto amper 1 wedstrijd bij Anderlecht op de bank zat, dat hij daardoor ne basisplaats verdiende.

Als je uw basisspelers bij Lokeren, Gent, westerlo en GBA moet gaan halen, gewoon omdat die wekelijks spelen en de andere bij grotere clubs wa minder, dan zijde ne stuk slechter bezig dan Antheunis nu hoor, denk ik. Vooral gezien het erbarmelijke niveau van de subtop en middenmoot in België.

Glor
4 september 2005, 18:17
Als België negen op negen haalt én Bosnië verliest nog punten, dan wordt België tweede als:
Servië wint van Spanje
Spanje wint van Servië, maar daarna verliest van San Marino

Als België negen op negen haalt én Bosnië verliest nog punten, dan wordt België groepswinnaar als:
Servië en Spanje gelijk spelen én Servië daarna geen punten meer pakt tegen Litouwen en Bosnië én Spanje daarna punten verliest tegen San Marino of met minstens 3-0 verliest van België
Spanje wint van Servië, maar daarna verliest van San Marino én Servië daarna maar één punt meer pakt tegen Bosnië en Litouwen

Geplukt van sporza.be, ligt het aan mij of is het scenario van Servië wint van Spanje goed doenbaar :unsure: Aleja kweet niet precies tegen wie België nog moet, als we tegen Servië nog moete kunnen we het wel schudden^^

Mako
4 september 2005, 18:46
idd, da dacht ik ook, servie kan zeker nog winnen van spanje... Maar het probleem is dat belgie nog tegen spanje moet spelen... (ik veronderstel dat litouwen en san marino haalbare kaarten zijn, dus die 6 punten mogen wel als binnen beschouwd worden. Hoewel je met deze ploeg nooit weet natuurlijk...)
Maw, als belgie en servie van spanje winnen, en bosnie ondertussen nog wat punten verliest, dan kan het nog (bosnie moet nog tegen servie, dus dat zullen ze wel verliezen.)
Maar ik heb ondertussen de hoop al lang opgegeven. Liever spanje naar wk dan belgie

defre2005
4 september 2005, 20:24
Italie - Schotland gezien .Dat was nog is voetbal . Zelf was het maar een gelijkspel .

Ik zie Italie nog WereldKampioen worden .

Spijtig voor Belgie .

Waarom niet is een jongere trainer proberen zoals Nederland en Duitsland doet . Luc Nillis , Scifo , ... Voor de motivatie , iemand waar ze naar op kijken .

Mayh3M
4 september 2005, 21:08

²
Het is echt zo zwak om alles op de trainer te steken..
Een trainer kan geen bal in de goal trappen.

oxS
4 september 2005, 21:44
maar hij kan wel de spelers opstellen die het wel kunnen :)

Shyheim
4 september 2005, 21:48
Een trainer kiest wel de spelers die spelen, en in welke formatie die spelen...
En het is duidelijk dat bij de Rode Duivels een paar mensen opgesteld worden die niks te zoeken hebben, en waarvoor zéker een volwaardige vervanger is...

Archaos
4 september 2005, 23:21
je mag idd niet alles op de trainer steken, maar toch...

dat ie mannen als Bisconti blijft oproepen gaat er bij mij toch niet goed in

en waarom ie gisteren niet vroeger ingreep is mij ook een raadsel
de Belgen zijn niks waard en toch wacht ie tot na de 1-0 om in te grijpen
en dan nog Buffel eruit halen voor Vandenbergh, dat terwijl Pieroni nog veel slechter stond te voetballen

hij zat zelf te verkondigen dat Daerden beter een bal kan bijhouden dan Van Damme
maar toch brengt ie Daerden pas op het veld 10 min voor het einde, terwijl de Belgen net de grootste moeite hadden met het controleren

tja, niks aan te doen
een andere trainer moet er hoe dan ook komen, maar ik zou zelf ook niet weten wie, aangezien Gerets nog niet wil/kan komen (of misschien wil ie wel hetzelfde proberen als Hiddink bij Australië/PSV :p )

skampy
5 september 2005, 00:20
idd ,Pieroni was verschrikkelijk. En Buffel was hard aan 't werken. Rare wissel...

fixer187
5 september 2005, 01:32
Buffel had misschien goede intenties maar kwam er niet aan te pas imo de slechtste Belg op het veld gisteren.
Het is ook duidelijk Emile heel belangrijk is en dat je niet veel bent met 1 snelle speler.
Met de 2 Mpenza's kan de 1 gaten trekken terwijl de andere er in loopt met een targetman als Pieroni of een Buffel/Sonk.
Ook de nood aan 2 echte wingers is duidelijk en die waren er gisteren niet, Vandamme eigenlijk een linksback, Simons en Vanderhaege speelde veel te verdedigend en Buffel zwerfde doelloos tussen de verdedeging en aanval. Zo krijg je geen aanvoer naar de aanval toe.
Goor zal zich wel terugkeren en hopelijk speelt hij tot het volgende Ek mee. Imo mag Vandamme een rij achteruit ten koste van Deschacht.
Alle respect voor Vanderhaege, hij loopt veel gaten toe en jaagt veel maar in opbouwend vlak is hij niet echt sterke en naar toekomst gericht toch ook wel aangewezen om de jongere garde een kans geeft. Geraerts zal zeker hier in passen of misschien Moudingaye wanneer hij bij Lazio doorbreekt.

Nu heb je nog altijd geen echte rechter winger. Een Walasiak in vorm was vroeger de goede oplossing maar kan nu niet echt bevestigen bij Standard maar ik zie hem zeker terug komen.
De combinatie tussen Vandenborre/Walasiak en Vandamme/Goor zal imo goed werken.
Nu is het dat dit dus niet het geval is en we blijven zonder een rechtse middenvelder.

Nu het afgelopen kwalificatie toernooi kon Antheunis bijna nooit zijn beste ploeg opstellen, veel belangrijke pionnen moesten we missen en kan hem weinig kwalijk genomen worden.

Wie de volgende trainer zal worden heb ik geen idee mits de beste kandidaten; Gerets, Ceulemans, Vercauteren, Meeuws recent werken bij hun club/land.
Wilmots solliceerde al zoal in de zevende dag maar dit is toch wel wat te hoog gegrepen voor hem denk ik.

blaatschaap
5 september 2005, 09:53
mbo is nie slecht, maar wa voor ballen gaven ze nu altijd naar vore? altijd van die hoge debiele balle waar niks mé aan te vangen is, zeker nie voor mbo

eerlijk gezegd vind ik mbo beter staan op middenveld in aanvallende positie (nie dak der zoveel van ken mrja :p)

en dieje antheunis moet echt wel eens gaan oprotten, wa is der de laatste jaren goe gebeurd mé dieje gast? nie veel als ge het mij vraagt
kvraag mij nog altijd af waarom waseige het is afgebold, hij had daar echt een ploeg van gemaakt, en ok der zijn der toen veel gestopt, maar hij kan daar echt ne groep van make
gewoon omda ze nie tege brazilië gewonnen zijn? ze hadde begot kunne winne, ze ware zo goe bezig
en ze waren in de volgende ronde geraakt, nog zoiets!

en als ge het mij vraagt is antheunis echt pro-anderlecht spelers, of ze nu goe zijn of nie

en wa is da mé die Pierroni? ik heb dieje gast nog geen 1e goede bal zien trappen bij de rooi duivels :ironic:

tword tijd da goor trug komt, en da we een optie hebben mé sonck en emile
kzou gerets graag als bondcoach zien eigelijk :)

oxS
5 september 2005, 10:24
Anthuenis straks bondscoach af
Wilmots, Vandereycken en Meeuws zijn de grootste kanshebbers om hem op te volgen

Zenica is het Waterloo geworden voor Aimé Anthuenis. De Rode Duivels verloren met 1-0 in Bosnië en zijn op drie speeldagen van het einde uitgeschakeld voor het WK 2006 in Duitsland. De bondscoach mag deze voorronde nog afmaken maar daarna is het gedaan. Vanaf 11 oktober is er een vacature voor een nieuwe bondstrainer. De bond én Anthuenis vinden het best zo.
Aimé Anthuenis wordt afgerekend op de resultaten, niet op zijn inzet, werkkracht of tactische beslissingen. ,,Alles was uitstekend, behalve de resultaten'', zei bondsvoorzitter Jan Peeters na het fiasco in Bosnië. Met twee gemiste grote tornooien op rij hoeft de bondscoach inderdaad niet te pochen. Het is voor de eerste keer sinds 1976 (EK) en 1978 (WK) dat ons dat overkomt.

,,Ik wil niet pretentieus klinken maar ik vind van mezelf dat ik geen fouten heb gemaakt'', aldus de bondscoach. ,,Ik draai al lang genoeg in het voetbal mee om te weten wat er nu volgt. Het is niet opportuun dat de samenwerking verder wordt gezet.''

Veel trainers bezet

Bondsvoorzitter Jan Peeters staat er wel op dat Anthuenis, wiens contract nog tot juni 2006 loopt, de WK-campagne als bondscoach afmaakt. ,,Tenzij ik teruggefloten word door mijn Uitvoerend Comité is dat zeker de bedoeling'', aldus Peeters. ,,We kunnen dan rustig uitkijken naar een nieuwe man. Van mij mag dat een jonge trainer zijn. Hij moet zeker de Belgische nationaliteit hebben. Als we dat niet doen, zetten we onze trainerschool te kijk. Maar ik geef toe, er zijn niet veel kandidaten.''

De bondsvoorzitter heeft gelijk. Eric Gerets, Jan Ceulemans en Hugo Broos zijn bij clubs aan de slag. In het zuiden van het land kwijlt men al bij het horen van de naam Marc Wilmots, 70 interlands en een boegbeeld maar als coach tot hiertoe geen succes. René Vandereycken is een topper maar zo gecontesteerd en zo onrealistisch principieel dat de Rode Duivels, meer dan welke andere voetbalploeg ook bezit van het Belgische publiek, in de handen van de Limburger een anti-public relations-machine worden.

Palmares

Walter Meeuws zit in Abu Dhabi zijn oliedollars te tellen maar is voor een rehabilitatie - tussen augustus 1989 en maart 1990 was hij acht maanden bondscoach - wel te paaien. Ariel Jacobs en Franky Van der Elst hebben als hoofdtrainer een te magere palmares.

Michel Preud'homme is bezig aan zijn eerste maanden als voorzitter van de technische commissie. Hij kan al meteen één van zijn belangrijkste taken ter harte nemen: het zoeken van een nieuwe sterke man om de Rode Duivels naar het EK 2008 in Zwitserland en Oostenrijk te leiden.

dibo
5 september 2005, 10:46
't Is simpel: je kan geen westrijd winnen als je geen enkele spelers hebt die een man kan voorbijgaan...

(Misschien Buffel soms eens met een gelukje)

Time
5 september 2005, 10:51
marc wilmots als bondscoach wordt lachen:) twas misschien zijn reden da em zo publiekelijk bekend maakte da em terug naar et voetbal wou, em zag da et heet werd onder antheunis zijn voeten:p

Le Roy Landis
5 september 2005, 11:06
maja da zagde toch allemaal aankome !
voetbal ga nog paar jaren sucken in belgië zene
alle voetballers zijn gedegenereerd door anteunis zijnen asem.

oxS
5 september 2005, 11:13
ma wilmots heeft ng nix gepresteerd bij een ploeg maar had van basten dit ? mss moeten we het maar eens proberen ..

den Acid Burn
5 september 2005, 11:22
rofl wilmots :rofl:
die hebben we al eens aan het werk gezien bij stvv nee?

niet zo een schitterend idee imo

Le Roy Landis
5 september 2005, 11:25
da belgië maar es rap een andere nationale sport zoekt
tis echt erg momenteel...

den Acid Burn
5 september 2005, 11:29
voor zo een klein landje te zijn doen we het tans niet zo slecht imo

Le Roy Landis
5 september 2005, 11:42
klein, klein ...
hangt allemaal niet zo zeer van grootte af hoor.
Je ziet India toch ook niet in de wereldbeker staan eh ...

bosnië heeft trouwens maar 4 miljoen inwoners ...
hoe verklaar je dat dan?

België doet het gewoon slecht nu, op ALLE vlakken!

den Acid Burn
5 september 2005, 11:45
bosnië heeft trouwens maar 4 miljoen inwoners ...
hoe verklaar je dat dan?

brave mensen?
geen sex voor huwelijk enzo.

veel doden door oorlog enzo?
:p

j/k

Le Roy Landis
5 september 2005, 11:47
:p tzal dat zijn

Tarpan
5 september 2005, 11:50
Waar mijn haar altijd van recht komt is de volgende uitspraak:

"mijn spelers hebben zich voor 100% ingezet, dat kan ik ze niet verwijten...."

Dat zou er nog aan moeten mankeren. Ze verdienden hopen geld en dan zouden ze zich geen 100% inzetten. Daar krijg ik dus echt de kriebels van, van zo'n uitspraak. En ik hoor ze na elke wedstrijd....

oxS
5 september 2005, 11:51
ik zeg niet dat het wilmots moet zijn hoor maar mss kan hij met zijn kampfschweinkarakter mss wel meer uit die kerels halen, wie hield nu niet van de manier waarop wilmots vroeger speelde bv.
ik weet dat stvv niet goed was maar tenslotte had van basten ook ng niets bewezen eh ..

ik zou graag gerets zien als bondscoach maar ik denk niet dat een club als galatasaray te combineren valt met een nationale ploeg ..

skampy
5 september 2005, 12:48
België doet het gewoon slecht nu, op ALLE vlakken!

Op voetbalgebied dan, we hebben wel de absolute wereldtop in huis in tennis en in motorcross.

CyBeRRaT
5 september 2005, 13:11
da ze nu maar eindelijk is beseffen dat een buitenlandse bondscoach een heel goeie zaak zou zijn. iemand die ze nu zouden moeten selecteren om die job te doen en als eerste taak gewoon krijgt om goeie spelers te zoeken. een buitenlander gaat geen spelers selecteren omdat ze toevallig spelen bij zijn favoriete ploeg. ik zie daar meer toekomst in dan weer een belg die dezelfde weg gaat volgen...

Mako
5 september 2005, 14:10
Waar mijn haar altijd van recht komt is de volgende uitspraak:

"mijn spelers hebben zich voor 100% ingezet, dat kan ik ze niet verwijten...."

Dat zou er nog aan moeten mankeren. Ze verdienden hopen geld en dan zouden ze zich geen 100% inzetten. Daar krijg ik dus echt de kriebels van, van zo'n uitspraak. En ik hoor ze na elke wedstrijd....

volgens mij verdienen die toch geen geld bij de rode duivels hoor (of in ieder geval ni veel)...

daboykefke
5 september 2005, 15:07
volgens mij verdienen die toch geen geld bij de rode duivels hoor (of in ieder geval ni veel)...

ge zou nog verschieten :)

Time
5 september 2005, 15:14
lol, zijter maar zeker van da die daar goe geld verdienen :p

edit:

Kwalificatie kan nog 67.500 euro per speler opbrengen

De Rode Duivels weten waarvoor te spelen. In het allerbeste geval kan een kwalificatie voor het WK 2006 nog 67.500 euro (2,7 miljoen oude Belgische franken) per speler opbrengen. Dat is in het geval dat de Rode Duivels nog alle wedstrijden winnen en je als speler elke van de tien kwalificatieduels hebt meegespeeld. Het premiestelsel per speler voor deze WK-voorronde:
Winst: 3.750 euro Gelijkspel: 2.250 euro Verlies: 1.100 euro Bij kwalificatie: 3.750 euro per gespeelde match erbij (in totaal maximum tien wedstrijden)

Er is nog wat extra's te verdienen met de opbrengsten van het portretrecht. Daar moet een pot van 250.000 euro verdeeld worden. Ook hier is de verdeelsleutel gebaseerd op het aantal wedstrijden dat elke speler werd geselecteerd.

Tarpan
5 september 2005, 15:32
lol, zijter maar zeker van da die daar goe geld verdienen :p

edit:

Kwalificatie kan nog 67.500 euro per speler opbrengen

De Rode Duivels weten waarvoor te spelen. In het allerbeste geval kan een kwalificatie voor het WK 2006 nog 67.500 euro (2,7 miljoen oude Belgische franken) per speler opbrengen. Dat is in het geval dat de Rode Duivels nog alle wedstrijden winnen en je als speler elke van de tien kwalificatieduels hebt meegespeeld. Het premiestelsel per speler voor deze WK-voorronde:
Winst: 3.750 euro Gelijkspel: 2.250 euro Verlies: 1.100 euro Bij kwalificatie: 3.750 euro per gespeelde match erbij (in totaal maximum tien wedstrijden)

Er is nog wat extra's te verdienen met de opbrengsten van het portretrecht. Daar moet een pot van 250.000 euro verdeeld worden. Ook hier is de verdeelsleutel gebaseerd op het aantal wedstrijden dat elke speler werd geselecteerd.

.....wat mijn irritatie over de uitspraak "ze hebben zich ten volle ingezet..." alleen maar kracht bij zet.....

pina
5 september 2005, 16:11
misschien zou vandereycken nog niet zo'n slecht gedacht zijn. Een trainer dat zijn mond goed kan opentrekken ;)

daboykefke
5 september 2005, 17:42
misschien zou vandereycken nog niet zo'n slecht gedacht zijn. Een trainer dat zijn mond goed kan opentrekken ;)

zolang em zijn broek niet aftrekt ist goed :D

pina
5 september 2005, 17:49
maar vooral niet zijn schoenen ;)

nu ja, ik denk ook wel dat je moet zien in welke omstandigheden we altijd zaten. We hebben nog geen enkele keer met een voltallig team kunnen spelen. Altijd zijn er wel enkelen afwezig waren van de vorige match. Op die manier lukt het nooit... Nochtans zou het tij net kunnen keren met de terugkeer van Goor...

tegen het volgende EK zullen ze allemaal weer een stuk ouder zijn, maar tijd genoeg om op elkaar in te spelen. Ik ben er zeker van dat deze spelersgroep héél veel potentieel heeft (op voorwaarde dat we over alle spelers kunnen beschikken).

fixer187
5 september 2005, 18:34
da ze nu maar eindelijk is beseffen dat een buitenlandse bondscoach een heel goeie zaak zou zijn. iemand die ze nu zouden moeten selecteren om die job te doen en als eerste taak gewoon krijgt om goeie spelers te zoeken. een buitenlander gaat geen spelers selecteren omdat ze toevallig spelen bij zijn favoriete ploeg. ik zie daar meer toekomst in dan weer een belg die dezelfde weg gaat volgen...

en wat anti-reclame voor de trainerschool gaan geven, zal niet gebeuren.

Vanderyken is een trainer van type Sollied die trekt zijn bek niet open...en geeft geen uitleg in keuzes

Walter Meeuws zal de opvolger worden imo

Time
5 september 2005, 18:38
Walter Meeuws zal de opvolger worden imo
imo ontbreekt die het charisma daarvoor :s

van de genoemde drie issem den besten, maar da maakt em nie den goede:)

el_amante
5 september 2005, 19:05
Was dat een paar maand geleden niet, dat Trapatonni de Rode Duivels wou trainen? Of was het nog iemand anders, weet het niet juist niemeer. Maar het was wel een bekende internationale trainer! :)
Maar dienen lul van een Jan Peeters wou dat niet toestaan, hij geloofde in Aimé :wtf:

Mayh3M
5 september 2005, 19:41
Een trainer kiest wel de spelers die spelen, en in welke formatie die spelen...
En het is duidelijk dat bij de Rode Duivels een paar mensen opgesteld worden die niks te zoeken hebben, en waarvoor zéker een volwaardige vervanger is...
Geef dan ook eens concrete voorbeelden?

Mayh3M
5 september 2005, 19:42
Op voetbalgebied dan, we hebben wel de absolute wereldtop in huis in tennis en in motorcross.
En veldrijden.

Tae
5 september 2005, 20:36
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het nieuws en vooral dan het sportnieuws bezag, wanneer ze er maar rustig te zaten voetballen en nog liggen lachten en al niks meer aantrokken van hun laatste qualificatie wedstrijd :ironic:

Ook ziet het ernaar uit dat de bondscoach gewoon blijft, de woensdag bekijk ik nog niet eens die wedstrijd, want het is gewoon tijd verlies en alles behalve spannig om die sukkelaars te zien voetballen op dat veld :sop:

Ik hoop dat ze gewoon ten onder gaan de woensdag, dan kan ik eens goed lachen ipv weeral vals hoop te krijgen :angry:

daboykefke
5 september 2005, 20:39
wat interesseert u nu een Belgische ploeg ;) en laat ze maar lachen, gedane zaken nemen geen keer en door te bleiten lost ge ook niets op

Tae
5 september 2005, 20:43
wat interesseert u nu een Belgische ploeg ;) en laat ze maar lachen, gedane zaken nemen geen keer en door te bleiten lost ge ook niets op

Bleite zal ik niet doen voor die mannen, maar eens goed op hun paard zetten wel !!!

Het is toch plezanter als je mee kan doen met een WK, EK dan thuis te zitten en naar andere landen hun plezier te liggen kijken en weten dat je daar ook hebt kunnen zitten.

En daarbij het is dikke streep door de rekening van de TV zenders end de voetbalbond ;) Geld dat ze goed kunnen gebruiken hier voor terug een deftige ploeg op 't veld te zetten.

Tweak37
5 september 2005, 20:52
wel lache @ vtm en vt4 :rofl:

en in 2010 ist terug op vrt :lol:

pina
5 september 2005, 21:10
met of zonder belgië, het wk blijft :woohoo:

defre2005
5 september 2005, 21:12
Was dat een paar maand geleden niet, dat Trapatonni de Rode Duivels wou trainen? Of was het nog iemand anders, weet het niet juist niemeer. Maar het was wel een bekende internationale trainer! :)
Maar dienen lul van een Jan Peeters wou dat niet toestaan, hij geloofde in Aimé :wtf:

Ja , natuurlijk Trapatonni , ik had daar ook al aan gedacht .
Dat zou nog is sensatie zijn .

Maar Aub niet de mensen dat opgenoemd zijn geweest , dan is het weer van patat .

Ik ben er zeker van , moest trapatonni trainer worden van de nationale ploeg dat het veel beter zou lopen .

DogFacedGod
5 september 2005, 23:14
En veldrijden.
en roeien.http://www.hln.be/hln/cch/det/art_119516.html
en we hebben mss een deftige piloot in de rallysport. 2de in Duitsland
Maaseik en Roeselare in volleybal.
basketspeelster Ann Wauters. 2 keer tot de beste basket-speelster van Europa uitgeroepen
Rutger Beke is back(halve Iron Man van Monaco gewonnen)

Tis nie omdat in het voetbal slecht gaat dat het overal slecht gaat hé. :p

fixer187
6 september 2005, 00:46
Ja , natuurlijk Trapatonni , ik had daar ook al aan gedacht .
Dat zou nog is sensatie zijn .

Maar Aub niet de mensen dat opgenoemd zijn geweest , dan is het weer van patat .

Ik ben er zeker van , moest trapatonni trainer worden van de nationale ploeg dat het veel beter zou lopen .

Ik zie het niet echt macheren de Rode Duivels met een dictator trainer....
Hij is van dit seizoen trainer van Stuttgart geworden btw...

Ik versta ook niet dat Vandamme steeds de vrijetrappen bleef nemen terwijl Vanbuyten het grootste hoeveelheid kruit in de benen heeft en een afvallende bal meestal van goud waarde is...

Tweak37
6 september 2005, 19:03
ik snap simpelweg niet hoe belgië van bosnië kan verliezen.... das gewoon absurd... Bosnië is een voetbaldwerg!! tis gewoon schandalig... en bosnië miste 4 titularisen, de belgen maar zagen da goor er ni was, tsjees, het B-elftal van België zou Bosnië moeten kunnen verslaan, en ruim...

dropkicker
7 september 2005, 21:33
moest de wil van de belgen groter zijn...
maar de laatste tijd heb ik den indruk da ze teveel schrik hebben voor blessures ipv voluit te gaan
nu ist 3-0 zeker?

mijn oplossing: hoogtestage met lance armstrong... we worden direct wereldkampioen :woohoo:

the boogyman
7 september 2005, 21:54
mijn oplossing: hoogtestage met lance armstrong... we worden direct wereldkampioen :woohoo:

1 oplossing: tom boonen in de spits tesamen me McEwen! :p

the boogyman
7 september 2005, 21:55

en we zetten tom boonen en robby McEwen in de spits?! :cool:

darius_stone
7 september 2005, 21:56
ja tis nu 5_0 . fack den paarse aime zal het wel weer mooi gemaakt hebben daardoor, bij de bond.

paarse aimé for euro 2008. oh joy! :sarcastic:

dropkicker
7 september 2005, 21:59
mcEwen is Australiër :)
of we tekenen een snorretje op kim gevaert voor de snelheid :crazy:

the boogyman
7 september 2005, 21:59
ja tis nu 5_0 . fack den paarse aime zal het wel weer mooi gemaakt hebben daardoor, bij de bond.

7-0 :p

the boogyman
7 september 2005, 22:00
6-0 :p

7-0 :applause:

dropkicker
7 september 2005, 22:00

als aimé wil blijven zou hij da zeker mogen, maar kdenk ni da hij het wilt :)
en SM speelt ni echt mee hé
7-0

eniac
7 september 2005, 22:01
7-0 ;)

Nuja, Aimé nog altijd buiten zen.

evenfl0w^
7 september 2005, 22:02
correctie : 7-0 :)

the boogyman
7 september 2005, 22:03
7-0 ;)

Nuja, Aimé nog altijd buiten zen.

op 10-0 niemeer ofzo? :unsure:

dropkicker
7 september 2005, 22:04
nog 3 en we zitten over het record van 9-0 tegen zambia, kwas er bij toen als kleine snotter :)

redruM
7 september 2005, 22:12
8-0 Zalige goal van Van Buyten

DagothUhr
7 september 2005, 22:12
nog 3 en we zitten over het record van 9-0 tegen zambia, kwas er bij toen als kleine snotter :)

8-0

zotte mannen :bow:

the boogyman
7 september 2005, 22:15
Ze beginnen bij de commentaar uit het bed te spreken....

ik quote:"een kleintje is er ook eentje..." :unsure: :cry:

dropkicker
7 september 2005, 22:21
merci aimé merci aimé merci :music:

sinds wanneer is het toegestaan te vloeken op tv? :)

the boogyman
7 september 2005, 22:22
merci aimé merci aimé merci :music:

sinds wanneer is het toegestaan te vloeken op tv? :)

mss gaan we door op basis van het aantal gescoorde doelpunten!

:sop:

en da vloeken,ge zou zelfs ies voor vtm moeten werken! :eek:

Cazzz
7 september 2005, 22:27
spanje voor.. bb Germany!

gStar
7 september 2005, 22:33
Ist nu 8 - 0 gebleven ?

want kheb de verlenging ni gezien :(

DBK
7 september 2005, 22:35
spanje voor.. bb Germany!de match is nog lang hé, die zijn maar om 22u begonnen, er is dus nog hoop...

blaatschaap
7 september 2005, 22:43
de match is nog lang hé, die zijn maar om 22u begonnen, er is dus nog hoop...

tis nie omda ze tege san marino winnen da de belgen tegen spanje gaan winnen hé
tis gedaan ;) face it :p

Red_Dog
7 september 2005, 22:44
Who cares, lang leve Noord-Ierland.
1-0 gewonnen in Belfast, de eerste keer sinds 1926 of 1927 dat ze thuis nog eens wonnen van de Britten.

blaatschaap
7 september 2005, 22:45
Who cares, lang leve Noord-Ierland.
1-0 gewonnen in Belfast, de eerste keer sinds 1926 of 1927 dat ze thuis nog eens wonnen van de Britten.

kzagget just, kon het nie gelove :rofl:

daboykefke
7 september 2005, 23:05

paarse aimé :lol: frustro

pina
7 september 2005, 23:20
merci aimé merci aimé merci :music:ik vond het toch een mooi gebaar vd supporters om zijn naam te roepen. Ik vind nog altijd dat aimé antheunis er niets aan kon doen en zijn best heeft gedaan. Het is wel jammer dat we niet doorgaan, maar er moet ook nog rekening gehouden worden met de omstandigheden. We konden nooit beschikken over een voltallige kern met een belgische ploeg op zijn sterkst.

eniac
7 september 2005, 23:25
op 10-0 niemeer ofzo? :unsure:

Dat is vooral wat ik zeg.

Ik ging in op wat iemand eerder zei:
"fack den paarse aime zal het wel weer mooi gemaakt hebben daardoor, bij de bond."

@ pina: pff, omstandigheden... We hebben enkele ontstellend zwakke prestaties achter de rug. Dat ligt ook aan de spelers, maar deels ook aan Antheunis.

Red_Dog
7 september 2005, 23:29
ik vond het toch een mooi gebaar vd supporters om zijn naam te roepen. Ik vind nog altijd dat aimé antheunis er niets aan kon doen en zijn best heeft gedaan. Het is wel jammer dat we niet doorgaan, maar er moet ook nog rekening gehouden worden met de omstandigheden. We konden nooit beschikken over een voltallige kern met een belgische ploeg op zijn sterkst.

Idd, hij heeft zijn best gedaan.
We zijn er vet mee...
Ander en beter.

fixer187
7 september 2005, 23:30
...of slechter, ik mag er niet aan denken De Coninck als bondscoach of zo'ne eikel als Vandereyken, ik huiver nu al :doh:

darius_stone
7 september 2005, 23:43
ik wil walter meeuw ! één en al charisma...

paarse aimé, en z'n mauve duivels mogen ophoepelen !

Logos
7 september 2005, 23:56
sure, belgen presteren slecht en blame it on aimé
al bij stil gestaan da et ni evident is constant verschuivingen te hebben binnenin de ploeg gedurende de hele periode dmv blessures en schorsingen? denkte da iedereen zomaar me mekaar kan samenspelen of zo? en face it, belgië is geen groot voetballand, der is ver geen enen die ne man kan passeren, en er zijn er maar weinig die de spitsen kunnen bevoorraden van deftige ballen (lange ballen ja, da kunnen ze goe, en hopen da em goe valt)

darius_stone
8 september 2005, 00:00
sure, belgen presteren slecht en blame it on aimé
al bij stil gestaan da et ni evident is constant verschuivingen te hebben binnenin de ploeg gedurende de hele periode dmv blessures en schorsingen? denkte da iedereen zomaar me mekaar kan samenspelen of zo? en face it, belgië is geen groot voetballand, der is ver geen enen die ne man kan passeren, en er zijn er maar weinig die de spitsen kunnen bevoorraden van deftige ballen (lange ballen ja, da kunnen ze goe, en hopen da em goe valt)

juist ja. belgie is een klein voetballand. maar dit klein voetballand heeft wel al 6 keer op rij meegedaan aan een WK.
en hop nu zijn we 2 toernooien na elkaar er nie bij. en nee tis paarse aimé z'n schuld nie oor... :ironic:

Jayvie
8 september 2005, 00:01
Men post verwijderd? :\

darius_stone
8 september 2005, 00:02
MAAR HET KAN NOG MENSEN:

en héél goed zelfs :)

stand van zaken: spanje 14 pnt. belgie 11.
als belgie wint van spanje:

elk 14 PUNTEN.
en er vanuitgaand da belgie en spanje hun laatste (komaan toch makkelijke) wedstrijd wint : gelijkstand !

Shyheim
8 september 2005, 00:05
En Bosnië dan? ;)

Skygunner
8 september 2005, 00:05
En spanje moet nog spelen tegen Bosnië waartegen ze thuis gelijk gespeeld hebben :p, kan ook nog wat helpen :D

darius_stone
8 september 2005, 00:07
En spanje moet nog spelen tegen Bosnië waartegen ze thuis gelijk gespeeld hebben :p, kan ook nog wat helpen :D

das nie waar, spanje moet enkel nog tegen san marino spelen.

vergeet bosnie. die doen nix meer. (want die moeten ngo tegen servie en montenegro.... ;) )

Skygunner
8 september 2005, 00:14
Ah, had het dan verkeerd op :p
K, dan moeten wij maar winnen tegen spanje en servie tegen bosnie. Easy :p

dropkicker
8 september 2005, 00:14
MAAR HET KAN NOG MENSEN:

en héél goed zelfs :)

stand van zaken: spanje 14 pnt. belgie 11.
als belgie wint van spanje:

elk 14 PUNTEN.
en er vanuitgaand da belgie en spanje hun laatste (komaan toch makkelijke) wedstrijd wint : gelijkstand !

spanje gelijkgespeeld ?

Skygunner
8 september 2005, 00:19
Maar als het aankomt op doelsaldo, zullen we ook fors moeten doorgaan tegen Litouwen. Voorlopig staat Spanje nu op voorsprong met doelsaldo. 8 tegen 7. Zeg dat we winnen tegen Spanje met 1-0 dan is het omgekeerd, maar zij moeten dan nog tegen San Marino en wij tegen Litouwen.

darius_stone
8 september 2005, 00:20
aan beide poster boven mij :
inderdaad.

darius_stone
8 september 2005, 00:22
Maar als het aankomt op doelsaldo, zullen we ook fors moeten doorgaan tegen Litouwen. Voorlopig staat Spanje nu op voorsprong met doelsaldo. 8 tegen 7. Zeg dat we winnen tegen Spanje met 1-0 dan is het omgekeerd, maar zij moeten dan nog tegen San Marino en wij tegen Litouwen.

forget the doelpuntsaldo. das nie zo van belang.

wat wél van belang is, is het onderlinge duel. dus als mijn stelling uitkomt, dan tellen beide matchen : spanje tegen belgie.

dus wij moeten beter doen. dwz we moeten volgende maand minstens met 2-0 winnen :) sure thing paarse aimé; bel maar naar vercouteren dat ie het B-elftal bovenhaalt gedurende die tijd. dan kan de rest al meteen de nationale trainingen starten. :niceone:

dropkicker
8 september 2005, 00:43
ik hoop stiekem op een bomaanslag van alqaida op de spelersbus van spanje :evil:

pina
8 september 2005, 00:45

wat wél van belang is, is het onderlinge duel. dus als mijn stelling uitkomt, dan tellen beide matchen : spanje tegen belgie.

dus wij moeten beter doen. dwz we moeten volgende maand minstens met 2-0 winnen :) sure thing paarse aimé; bel maar naar vercouteren dat ie het B-elftal bovenhaalt gedurende die tijd. dan kan de rest al meteen de nationale trainingen starten. :niceone:doe niet ononzel. Hij neemt spelers in vorm. Het is dan ook niet toevallig dat er momenteel wat meer anderlechtspelers tussen zitten.

Lucian
8 september 2005, 00:46
grappig dat der nog mensen zijn die derop hopen da ze door gaan raken:/

pina
8 september 2005, 00:53
als ze met 2-0 winnen van spanje, zijn ze weer in de running. Maar daarvoor moet dan wel bosnië verliezen tegen servië, en aangezien ze niet in hun mini-veld kunnen voetballen en ze wat meer zullen moeten lopen... ;)

Skygunner
8 september 2005, 02:56
grappig dat der nog mensen zijn die derop hopen da ze door gaan raken:/
Zolang er hoop is, blijf ik erin geloven. Een beetje hoop kan toch geen kwaad. :p
Ik begin de ploeg niet af te breken als het eens wat slechter gaat. We hebben al een tijd naar het WK geweest. Het moest er toch eens van komen dat we niet zouden gaan en het ziet er naar uit dat dit nu gaat gebeuren. Volgende keer beter dan maar :)

Cazzz
8 september 2005, 07:10
Het kan nog :D amai, als ze nu nog die barrage match hale.. da zou pas een stunt zijn! Blijven geloven in de duivels manne!

woot
8 september 2005, 08:07
grappig dat der nog mensen zijn die derop hopen da ze door gaan raken:/ja en? kan het dan niet meer mss? ze zijn maar 3 punten verwijderd van de 2 de plaats en ze spelen er thuis nog eens tegen...

blaatschaap
8 september 2005, 10:01
ja en? kan het dan niet meer mss? ze zijn maar 3 punten verwijderd van de 2 de plaats en ze spelen er thuis nog eens tegen...

en hoe gaan die ooit tegen spanje winnen denkte gij? :ironic:
als ze vollenbak in den aanval gaan zoals gistere dan is er misschien hoop, mrja, als da hetzelfde verhaal als tege bosnië ga zijn..
en denk da we ook maar moete hopen da emile er trug bij is dan
maar kzie ze zo rap nog nie winnen imo

Time
8 september 2005, 10:20
en hoe gaan die ooit tegen spanje winnen denkte gij? :ironic:
juist ja, voetbal is een spel zonder verrassingen waarvan de uitkomst op voorhand vaststaat -_-

niet dat ik erin geloof hoor

FeNiX4LiFe
8 september 2005, 10:55
ben ik de enige die van dat ze gisteren eigenlijk weer massa's slecht hebben gespeeld.

pina
8 september 2005, 10:59
het verleden heeft al uitgewezen dat als het vijf voor twaalf, ze er wel zullen staan ;)

Santa
8 september 2005, 11:01
ben ik de enige die van dat ze gisteren eigenlijk weer massa's slecht hebben gespeeld.
Idd; kvon ze gisteren ook weer massas klungelen bij tijden :sop:

Red_Dog
8 september 2005, 11:46
ja en? kan het dan niet meer mss? ze zijn maar 3 punten verwijderd van de 2 de plaats en ze spelen er thuis nog eens tegen...

In het immer sfeervolle Koning Boudewijnstadion :unsure:
Of zoals Filip Joos derstraks zei op de radio:

Laat den bond maar eens 1 keer die boete betalen (ze mogen maar 1 keer per jaar NIET in het KBS spelen) en laat die match doorgaan op Sclessin, Jan Breydel, CVDS,...
Kwestie van toch een beetje sfeer te hebben, iets dat altijd een hulp kan zijn voor een ploeg.
Vooral Sclessin zie ik wel zitten.

fixer187

zone negativist seg :eek: met 8-0 winnen is al niet meer goed genoeg :ironic:

In het immer sfeervolle Koning Boudewijnstadion :unsure:
Of zoals Filip Joos derstraks zei op de radio:

Laat den bond maar eens 1 keer die boete betalen (ze mogen maar 1 keer per jaar NIET in het KBS spelen) en laat die match doorgaan op Sclessin, Jan Breydel, CVDS,...
Kwestie van toch een beetje sfeer te hebben, iets dat altijd een hulp kan zijn voor een ploeg.
Vooral Sclessin zie ik wel zitten.

euhm je hebt toch gezien dat ze gisteren op het Kiel hebben gespeeld niet?

Red_Dog

Wel dankzij een rode kaart op voorsprong komen na 37 minuten, dat vind ik niet overtuigend.

fixer187
8 september 2005, 12:02
Wel dankzij een rode kaart op voorsprong komen na 37 minuten, dat vind ik niet overtuigend.

zwanst nu ni he ze moesten met 20-0 gewonnen zekers. De Duiveld hebben gedaan wat ze moesten doen en ruim winnen en met een paar beauties van goals er bij en 2 afgekeurde goals, maar sommige zijn weeral niet content precies...:ironic:
Doordat ze zaterdag verloren hadden kon het evengoed veel slechter zijn en steriel voetbal gebracht hebben rmember de vorige match tegen San Marino? Maar ja het is niet goed :ironic:

anyway

Het gemis van Goor blijkt nu heel duidelijkk te zijn geweest, iemand die het lijntje afloopt en voorzetten kan geven. Daerden heeft ook niet slecht gespeeld en zijn goaltje meegepikt, maar ik zie hem wel terug naar de bank verwezen worden met de terugkeer van Kompany.
Op rechts was er weeral niet te veel te beleven en er is hier nog geen oplossing in zicht.

Voor diegene die nog hopen tegen Spanje, ze moeten met 3 doelpunten verschil winnen he ;)

MilM
8 september 2005, 12:06

dus wij moeten beter doen. dwz we moeten volgende maand minstens met 2-0 winnen :) sure thing paarse aimé; bel maar naar vercouteren dat ie het B-elftal bovenhaalt gedurende die tijd. dan kan de rest al meteen de nationale trainingen starten. :niceone:

Belgie mag gerust met het kleinste verschil winnen indien Bosnie gelijkspeelt in Servie. (bij 3 - 0 winst stijgen hun kansen natuurlijk een stuk)
Een scenario dat best mogelijk is. Spanje is geen superland imo op gebied van nationale ploeg en twas niet zo dat in de heenwedstrijd Spanje Belgie gedomineerd heeft.
Alleen is het vaak zo dat we met een ei in ons broek spelen en mega domme doelpunten tegenkrijgen, nog maar over stilstaande fases gezwegen dan.

Maar het is mogelijk.
Dan eindigen de drie ploegen met gelijke punten en wordt Belgie tweedes

Waarom Belgie doorgaat? Onderlinge confrontaties tellen dan.
Belgie haalt dan 6 punten en Bosnie en Spanje maar 5.
(Belgie winst thuis tegen Spanje + Bosnie = 6; Bosnie en Spanje thuis winst tegen belgie + 2*gelijkspel tegen elkaar = 5).

WolCoM
8 september 2005, 12:06
zwanst nu ni he ze moesten met 20-0 gewonnen zekers. De Duiveld hebben gedaan wat ze moesten doen en ruim winnen en met een paar beauties van goals er bij en 2 afgekeurde goals, maar sommige zijn weeral niet content precies...:ironic:
Doordat ze zaterdag verloren hadden kon het evengoed veel slechter zijn en steriel voetbal gebracht hebben rmember de vorige match tegen San Marino? Maar ja het is niet goed :ironic:

anyway

Het gemis van Goor blijkt nu heel duidelijkk te zijn geweest, iemand die het lijntje afloopt en voorzetten kan geven. Daerden heeft ook niet slecht gespeeld en zijn goaltje meegepikt, maar ik zie hem wel terug naar de bank verwezen worden met de terugkeer van Kompany.
Op rechts was er weeral niet te veel te beleven en er is hier nog geen oplossing in zicht.

Voor diegene die nog hopen tegen Spanje, ze moeten met 3 doelpunten verschil winnen he ;)

Ik vond ze ook niet zo goed spelen wur.. Natuurlijk wel beter dan San Marino. Maar echt goed. Neej...

En Goor heeft imo niets meer te zoeke bij de Duivels, no offence maar ge zou moeten de slechte passen tellen die hij gegeven heeft... Die voorzet op de goal van mbo was natuurlijk wel een schoontje... Nuja, kvond hem zelfs vrij vuil en agressief spelen ook.

ganz
8 september 2005, 12:09
Als ik dat hier allemaal lees denk ik toch dat er veel te jong of te onwetend zijn ofzo.

Jullie (niet iedereen natuurlijk, maar toch verschillenden) doen alsof België voor Antheunis een mega-ploeg had, dat België zich telkens met glans plaatste voor het WK.

Ik hoor hier mensen smachten naar het 'tijdperk Wilmots-Verheyden'. Moesten ze op het WK 2002 niet de match van hun leven hebben gespeeld tegen Brazilië dan sprak niemand hier zo. Het lijkt alsof dat de maatstaf is geworden om die generatie in te schatten. Niemand herinnert zich die 3 andere matchen nog zeker:

Japan - België 2-2
Tunesië - België 1-1
België - Rusland 3-2

Niet echt iets om over naar huis te schrijven, toch? (over Euro 2002, ongeveer dezelfde generatie, zal ik ook maar zwijgen zeker?)

WK 98 in Frankrijk, we waren er wel (na een heeel moeizame kwalificatie tegen Ierland, waar Tony Cascarino de 'vedette' was, hoeveel mensen hier kennen die?), maar hebben we er iets gepresteerd?

België-Nederland 0-0
België-Mexico 2-2
België-Zuid-Korea 1-1

Ook niets om over naar huis te schrijven, en de match tegen Mexico staat nog altijd in mijn geheugen gebrand als die waarin we fantastisch begonnen, Verheyen een domme rode kaart pakte en dan alles naar de haaien was. (ben geen fan van Gertje ;))
Oh en Zuid-Korea toen was niet het Korea van 2002, bijlange niet.

94 waren we er ook wel weer bij, joepie (bibberen en beven tegen VTST, waar De Wilde België recht houdt, 0-0 en geplaatst, met glans zou ik het niet noemen):

België-Marokko 1-0
Nederland-België 0-1
België-Saudi-Arabië 0-1
8ste finale: België - Duitsland 2-3

Hier onthouden we ook weer vooral de match tegen Duitsland waar we bestolen werden door Rothlisberger. Dat we met geluk winnen tegen Marokko, totaal onverdiend tegen Nederland winnen en de boot ingaan tegen de Saudi's (waar trouwens Wilmots enkele grote kansen de nek heeft omgewrongen, nog nooit zo op een speler zitten vloeken als in die match) is snel vergeten. Zonder een super-Preudhomme hadden we 0 punten waarschijnlijk.

Als je die resultaten bekijkt dan is het eigenlijk gewoon normaal dat België zich niet kan plaatsen voor het WK. Ze hebben misschien enkele goede matchen gespeeld sinds ik ze min of meer volg (waaronder de barrages voor WK 2002 tegen Tsjechië, dat toen wel als een pannekoek speelde, maar toch mooi dat ze zich plaatsten).

Zo die kleine 'rant' moest ik even kwijt, in plaats van alles in Antheunis zijn schoenen te schuiven moet je naar het potentieel zien, en naar de geschiedenis. Hij heeft ongetwijfeld ook fouten gemaakt, maar bondscoach van België zijn is vooral eigenlijk wat namen op papier zetten en hopen dat ze erin slagen samen te spelen en een resultaat neer te zetten. Voor 95% (is maar een getal) ligt volgens mij de verantwoordelijkheid nog altijd bij de spelers.

fixer187
8 september 2005, 12:30
Ik vond ze ook niet zo goed spelen wur.. Natuurlijk wel beter dan San Marino. Maar echt goed. Neej...

En Goor heeft imo niets meer te zoeke bij de Duivels, no offence maar ge zou moeten de slechte passen tellen die hij gegeven heeft... Die voorzet op de goal van mbo was natuurlijk wel een schoontje... Nuja, kvond hem zelfs vrij vuil en agressief spelen ook.

Als je de bal veel toegespeeld krijgt ga je ook meer kans hebben om slechte passes te geven, het feit is dat er in de ploeg niet veel aanspeelpunten zijn.

Het criterium van goed spelen is verschillend.
Je kan tegen San Marino 8-0 winnen ( 10-0 eigenlijk ) je hebt gedaan wat je moest doen en zodus goed werk geleverd.
Daar tegenstaande zijn de grotere matchen waar je echt goed en zuiver moet voetballen en met een 2-0 moet winnen.

Niet boeiend voor de kijker en een slechte match spelen zijn 2 verschillende dingen.

Tegen Bosnie was het overduidelijk da we flankspelers miste en dan speelde we maar met lange ballen met 1 spits die achter die ballen liep.
We moeten ook niet blind staren op de prestatie tegen Griekenland waar je ook met lange ballen speelt maar er 2 snelle spitsen had met een targetman.
Griekenland was gewoon zwak en speelde zonder interesse. Als je tegen belangrijke ploegen speelt tegen een tegenstander Spanje, Servie en dergelijke heb je flankspelers nodig en zeker wanneer Emile niet meespeelt.
Goor is de beste die we in huis hebben en nog bruikbaar tot het volgende EK.
Wanneer we nog een goede rechterflank speler hebben zal er minder druk op Goor zijn en automatisch beter zal spelen.

eniac
8 september 2005, 12:45
Ik begin de ploeg niet af te breken als het eens wat slechter gaat.

Er is een verschil tussen "de ploeg afbreken als het slechter gaat" en gewoon realistisch zijn.

FeNiX4LiFe
8 september 2005, 12:46

slecht spelen is slecht spelen.

al speel je tegen afghanistan al win je er 15 - 0 tegen.
als ze slecht hebben gespeeld dan mag dit gezegd worden

fixer187
8 september 2005, 12:52
Als ze slecht gespeeld hadden zouden ze echt niet met zo'n cijfers gewonnen hebben maar soit ieder zijn gedacht....

Ik noem slecht spelen de vorige match in San Marino en Bosnie...

blaatschaap
8 september 2005, 15:01
San Marino stelt dan ook niks voor hallo?

en Goor voegt inderdaad wel wa toe, blij dat ie terug is

vroeger vonnek de linker kant mé valgaeren zalig goed eigelijk, mrja :)

Tweak37
8 september 2005, 16:52
San Marino stelt dan ook niks voor hallo?

en Goor voegt inderdaad wel wa toe, blij dat ie terug is

vroeger vonnek de linker kant mé valgaeren zalig goed eigelijk, mrja :)

bosnië ook niet....

Maar het is mogelijk. Dan eindigen de drie ploegen met gelijke punten en wordt Belgie tweedes Waarom Belgie doorgaat? Onderlinge confrontaties tellen dan. Belgie haalt dan 6 punten en Bosnie en Spanje maar 5. (Belgie winst thuis tegen Spanje + Bosnie = 6; Bosnie en Spanje thuis winst tegen belgie + 2*gelijkspel tegen elkaar = 5).

kan iemand dit bevestigen? volgens mij telt het doelsaldo van de onderlinge confrontaties, niet eht aantal punten?

DGEN
8 september 2005, 16:55
theoretisch gezien kan .be nog door geloof ik? :D
mahja...san marino is een echte topploeg eh :D
nu ja...goed dat ze veel goals gemaakt hebben...is alleen maar beter
nu kunnen ze nog iets fixen...maar als ze nog es durven zo onozel te spelen eh :evil:

fixer187
8 september 2005, 17:13
bosnië ook niet....

kan iemand dit bevestigen? volgens mij telt het doelsaldo van de onderlinge confrontaties, niet eht aantal punten?

Bosnie moet verliezen of gelijk spelen tegen Servie, wij moeten met 3-0 of 4-1 winnen tegen Spanje en winnen tegen Litouwen

tim_hypernnova
8 september 2005, 17:16
Als België dan met drie goals verschil
wint van Spanje is het sowieso ge-
plaatst. Maar ook met een kleinere zege
kan België zich nog plaatsen voor de
barrages van het WK. Maar ook daar
hangen enkele voorwaarden aan vast.

WAT ALS BELGIE NIET MET 3-0 WINT?
1) Als België Spanje klopt met 2-0...
... dan moet Bosnië tegen San Marino
of in Servië punten verliezen
... dan mag Spanje daarna niet met
4 goals meer verschil winnen van San
Marino dan België van Litouwen

2) Als België met één goal verschil (of
met 3-1, 4-2...) wint van Spanje
(en Spanje klopt San Marino)...
... dan moet Bosnië precies 4 punten
halen tegen San Marino en Servië
In dat laatste geval eindigen België,
Bosnië en Spanje met 17 punten en wordt
gekeken naar het behaalde aantal punten
in de onderlinge matchen. Daarin heeft
België dan 6 punten, de anderen 5.

bron : tt

FeNiX4LiFe
8 september 2005, 17:17
het klopt wat erboven staan, maar stop eens met dagdromen

Skygunner
8 september 2005, 17:21
Niets mis mee. Zolang het mogelijk is, blijf ik erin geloven. Ik besef ook wel dat het moeilijk wordt, maar er is altijd een kans. Dat is het mooie van voetbal :)

DGEN
8 september 2005, 17:42
spanje is gehakt voor .be :D

Tweak37
8 september 2005, 19:46

bron : tt

dat laatste scenario is nog haalbaar eigelijk. België meot winnen van spanje, dat sowieso, maar in dat geval is 1-0 al genoeg...

ma goed , dromen :)

Blad3z
8 september 2005, 19:48
Spanje móet ook nog winnen van ons, dus berg die laatste sprankeltjes hoop maar op en neem zelf ontslag Aimé.

Glor
8 september 2005, 20:07
Belgium for worldchampion? :unsure:

Ik geloof allesins nog een beke in de kwalificatie :D

Tae
8 september 2005, 21:58
Ik krijg het gewoon he nu zitten ze nog te hopen voor eventueel een baragewedstrijd uit te halen, ze hadden godverdomme moeten winnen dan hadden ze niks moeten hopen de onozelaars.

IK kon gewoon niet meer toen ik die Aimé hoorde praten op de tv met een smile op zijn bakkes van het is nog haalbaar maar...........

btw ik heb de wedstrijd niet gezien ook al was het op het Kiel van mijn part moet het allemaal niet meer. Ik zal mijn sportplezier wel ergens anders halen ;)

dommel
8 september 2005, 22:13
je hebt gelijk! opgeven !

Aimé zegt inderdaad beter, "bwah volgende maand verloren match ik doe geen moeite maar ik zit wel op de bank om mijn pré op te strijken"

het moet blijkbaar wel nog voor jouw part want je bent er duidelijk door gefrustreerd ;)

Tae
8 september 2005, 22:27
je hebt gelijk! opgeven !

Aimé zegt inderdaad beter, "bwah volgende maand verloren match ik doe geen moeite maar ik zit wel op de bank om mijn pré op te strijken"

het moet blijkbaar wel nog voor jouw part want je bent er duidelijk door gefrustreerd ;)

Je zou ervoor minder gefrustreerd geraken dat je weer voor de 2de keer thuis moet blijven zitten na een EK gemist te hebben na zoveel jaar erbij te zijn op een WK.

Die Aimé zouden ze al buiten moeten smijten, er zijn andere coaches die al voor minder zijn buitengesmeten, ik wil ook niet alles op de coaches hunne nek schuiven, maar zo gaat dat nu eenmaal in voetbal als er geen prestaties op tafel komen.

De pré van die voetballertjes zou gehalveerd moeten worden of gewoon gratis, maar tja dan heb je geen nationaal elftal meer dus.........

En zo erg is het nog niet maar op het moment was ik wel kwaad ja dat durf ik zeggen !

Ik wil ook maar aantonen dat het niet ten goede gaat komen voor het Belgisch voetbal en vooral dan het nationaal team want ik denk dat nu meerdere mensen wegzappen wanneer België ligt te spelen !

dropkicker
9 september 2005, 00:25
wanneer is belgië - spanje nu ?

Lenny548
9 september 2005, 00:30
8 oktober

pina
9 september 2005, 00:33

bron : ttdat laatste scenario zou nog eens een leuke anti-climax worden en de onvoorspelbaarheid van het voetbal voor de verandering eens goed doen :D

DGEN
9 september 2005, 12:02
zo goed is spanje nu ook weer niet...hun compo stikt van de buitenlandse spelers :p
die spanjaarden zijn het altijd NET niet (op elke eindronde eh :p )

dommel
9 september 2005, 14:04
inderdaad, in Spanje voetbalde België zelfs prima mee tot de rode kaarten (als ik het mij goed herinner)

Chav
10 september 2005, 14:01
Belgen moeten gewoon alles winnen en dan maken ze nog een goede kans. iedereen zegt gewoon dat het een heel klein kansje is omdat we tegen spanje moeten spelen maar da kan wel lukken en we zen verloren tegen bosnie omda die hun veld sucked

Chav
10 september 2005, 14:03
wanneer is belgië - spanje nu ?

erges in oktober, omgoogle it!

Time
10 september 2005, 14:54
Belgen moeten gewoon alles winnen en dan maken ze nog een goede kans. iedereen zegt gewoon dat het een heel klein kansje is omdat we tegen spanje moeten spelen maar da kan wel lukken en we zen verloren tegen bosnie omda die hun veld sucked
wel grappig dan dat elke professionele belgische sportinstantie het gebrek bij onze voetbalkwaliteiten legt en jij het op een veld gaat steken :lol: