PDA

Volledige versie bekijken : vraagske ivm studies aan fac. eco gent

ikbenslim
3 september 2005, 23:06
Ik begin vandejaar aan mijn studies economie aan den unief in gent en nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik daar de mogelijkheid ga hebben om mijn auto kwijt te raken alle dagen zonder dat ik me blauw betaal aan betaalde parkings, het openbaar vervoer is namelijk nogal moeilijk te nemen vanuit de plaats waar ik woon dus ben wel verplicht om de auto te nemen, tenzij ik natuurlijk nergens plaats ga vinden om hem kwijt te raken...
Iemand die er ervaring mee heeft.
De faculteit economie is gelegen op de hoveniersberg aant St. Pietersplein

Morpheus
3 september 2005, 23:08
Ik begin vandejaar aan mijn studies economie aan den unief in gent en nu vroeg ik mij eigenlijk af of ik daar de mogelijkheid ga hebben om mijn auto kwijt te raken alle dagen zonder dat ik me blauw betaal aan betaalde parkings, het openbaar vervoer is namelijk nogal moeilijk te nemen vanuit de plaats waar ik woon dus ben wel verplicht om de auto te nemen, tenzij ik natuurlijk nergens plaats ga vinden om hem kwijt te raken...

Die grote parking aan de bioscoop :)

LSDsmurf
3 september 2005, 23:14
Is niet alleen op de Hoveniersberg hé. Als je het eerste gemeenschappelijke jaar EW, TEW en HIR doet dan zit je ook op andere locaties zoals de Ledeganck en Blandijnberg.

Typhon`
3 september 2005, 23:16
Die grote parking aan de bioscoop :)
die is toch betalend?
(als ge dah kiezelveld noemt aan de andere kant van de rivier)

Woutertje
3 september 2005, 23:52
Yep die is betalend en met al die putten kunt ge er ook nog eens u bumper verliezen.

Er is een strook parkeerplaatsen die gratis zijn vlakvoor de faculteit, namelijk langs de kantienberg vlak voor de parkeergarages van de faculteit, MAAR dat weten de kotstudenten die met de auto komen en de mensen die in de buurt werken ook met het gevolg dat vanaf 8u gemiddeld alle plaatsen al ingenomen zijn. Veel gratis parkeren kunt ge dus niet in de buurt...

edit :en zoals gezegd hebt ge int eerste jaar amper les in de hoveniersberg, maar wel in de ledeganck en blandijnberg. Zeker aangezien het weer een topjaar is qua inschrijvingen voor de economie en de hoveniersberg nu niet echt over een groot auditorium beschikt vergeleken met ledeganck.

devilface
4 september 2005, 14:42
Kunt ge in Gent nergens een garage huren van een privé persoon? Dat gaat u goedkoper uitkomen als alle dagen uwe parkeermeter/boetes betalen :)

GhO$T
4 september 2005, 15:00
is bijna geen doen aan. Alle straten in de wijde omgeving van de faculteiten waar ge les gaat hebben zijn betalend of enkel bewoners...

Laatste gratis parking aan de kinepolis is ook afgeschaft, moete ook al schandalig veel betalen om op een parking te staan die er amper ene te noemen is met al die putten.

Grotendeel van u lessen gaan inderdaad aan de Ledeganck zijn, tenzij ze dat nieuw gebouw al in gebruik zouden nemen aan het St Pietersplein. (was vorig jaar in't begin gezegd dat het vandejaar ging opengaan maar volgens mij is dat daar nog nen bouwwerf)
Oefeninglessen gade hebben aan den Hoveniersberg, omda ge dan in kleiner groepe zit.

Zelfs een privé parkeerplaats huren gaat u een fortuin kosten, die bewoners en verhuurders van Gent zijn ook niet dom, ze zien dat ge overal ofwel 2.5€ of 10€ per dag moet betalen, dus laten zij het ook niet van gigantische bedragen te vragen want er is toch geen alternatief.

ikbenslim
4 september 2005, 20:06
gvd dan zit ik dus dik in de problemen als da nie ga lukken, dan koopte u ne keer nen auto om makkelijk naar school te raken, zittek nu weer mee da probleem...

Ether
4 september 2005, 20:14
Kzou proberen je auto ergens net buiten gent ofzo (mss ergens aan het station?) te zetten, en vanaf dan alles met je fiets te doen :) Vanaf het station naar de ledeganck is nog geen 10min, naar de hoveniersberg ongeveer 10min dus ja, echt goed te doen
(ik spreek uit ervaring want kheb het vorig jaar iedere dag gedaan :p Nu gelukkig op kot :D )

ikbenslim
5 september 2005, 00:20
Kzou proberen je auto ergens net buiten gent ofzo (mss ergens aan het station?) te zetten, en vanaf dan alles met je fiets te doen :) Vanaf het station naar de ledeganck is nog geen 10min, naar de hoveniersberg ongeveer 10min dus ja, echt goed te doen
(ik spreek uit ervaring want kheb het vorig jaar iedere dag gedaan :p Nu gelukkig op kot :D )

en hoeveel fietsen ben je kwijt geweest op je jaar? :D
Maar is er aan het station dan gratis parking??
elke dag met de auto uit Brugge, heb je ook een mooi aantal kilometer gedaan :D

GhO$T
5 september 2005, 00:25
lelijke fietsen me zware sloten gaan ze ook nie aan de lopende band openbreken zulle, tzijn altijd die met lichte sloten eerst.
En gewoon 1x klein investering, en als u investering 'verloren' gaat 'leent' ge gewoon ene van nen andere sukkelaar... enzovoort hé :p

gratis parking aan station weet ik wel nie in feite, is daar ook nen drukke buurt dus denk da ze er daar ook wel wa centen gaan uitslaan. :)

GADGET
5 september 2005, 00:51
mijn fietske ston altijd 'vast' me een prutsslotje.

raar dat da nooit gepiekt is :p heeft een half jaar in dampoort gestaan ook. Nog altijd ni weg :D (ok, ge moest de fiets wel gewoon zijn om er mee voruit te geraken. rare vitessen en stuur da los staat). En idd als ze den uwe pieken hebde het recht om nen andere terug te 'lenen' :p

just.. OT: vergeet het om uwen auto daar kwijt te raken.

Feignasse
5 september 2005, 01:00
Gratis openbaar vervoer (bvb De Lijn abo dat voor +90% wordt terugbetaald?) ? Zoja => parkeren aan de rand van de stad en vandaar met de bus naar de binnenstad...

Mindblower008
5 september 2005, 01:16
ik deed het met het openbaar vervoer... van het station dan met de tram naar de faculteit( pol en soc) dus das al redelijk ver maar perfect te doen ze.

duurt het trajet Brugge-Gent zolang met de trein? zo lang is da toch ook weer niet denk ik... daarna neem je de tram aant het station

greetz

LSDsmurf
5 september 2005, 01:39
Openbaar vervoer is toch goed te doen? Ik heb zo net even gekeken en vanuit Brugge is dat 's morgens maar tussen de 22min en de 30min rijden. Sneller gaat het met de auto niet lukken hoor.

Of woon je echt zo ver van het station in Brugge?

ikbenslim
6 september 2005, 01:16
Ik zou wel eens de oplossing kunnen hebben gevonden, ik heb ontdekt dat er in Gentbrugge een grote carpoolparking is net aan de halte van trams richting centrum, die parking is gratis en er is iedere kwartier een tram die ongeveer een tiental minuten onderweg is naar het centrum.
Dit zou dus wel eens een schitterende oplossing kunnen zijn...

Shade
6 september 2005, 02:04

nog een optie: zet uw autoke aan de sterre(altijd plek en gratis :D ) en koop een wrak van een velo, die kunt ge laten overnachten op de campus van de sterre en s'ochtends peddelt ge ermee naar centrum stad 5min tops tot ledeganck...Ja er is kans dat ge uw velo gaat gepikt krijgen, daarom gewoon een 2e hands ding aanschaffen, als het wielen een stuur, zadel en remmen heeft hebt ge voldoende, en paar zwaar ogende sloten leveren al veel kans dat men er niet aan begint...en in het slechtste geval is de 1 2e hands fiets per jaar annex sloten ... dus relatief goedkoop(100€ ofzo per jaar)

Shade

ikbenslim
6 september 2005, 15:34
nog een optie: zet uw autoke aan de sterre(altijd plek en gratis :D ) en koop een wrak van een velo, die kunt ge laten overnachten op de campus van de sterre en s'ochtends peddelt ge ermee naar centrum stad 5min tops tot ledeganck...Ja er is kans dat ge uw velo gaat gepikt krijgen, daarom gewoon een 2e hands ding aanschaffen, als het wielen een stuur, zadel en remmen heeft hebt ge voldoende, en paar zwaar ogende sloten leveren al veel kans dat men er niet aan begint...en in het slechtste geval is de 1 2e hands fiets per jaar annex sloten ... dus relatief goedkoop(100€ ofzo per jaar)

Shade

ja, de sterre is ook een optie, kga vandeweek ne keer gaan verkennen, die parking in gentbrugge, parking aan de sterre, enz.
En nen buzzy pass voor den tram te pakken vanuit gentbrugge gaat mij ook maar 100 euro kosten aangezien ik vermindering krijg

russian
6 september 2005, 16:14
Een wagen in de stad is geen alternatief, en stoort verschillende burgers :). De oplossing, en ook de weg die Gent bewandelt, is parkeren aan de rand en dan gebruik maken van De Lijn.

Ether
6 september 2005, 16:46
elke dag met de auto uit Brugge, heb je ook een mooi aantal kilometer gedaan :D

geeneen :) Khad zelfs maar 1 slot, 's nachts en int weekend stond em altijd aant station, vast aan zo'n fietspaal of hoe noemt da

en ik ging met de trein hoor, niet met de auto :p

ikbenslim
8 september 2005, 23:33

Shade

kga morgen ne keer gaan verkennen, waar is diene parking die gratis is aan de sterre?? dan kan ik da ne keer gaan bekijken

ikbenslim
26 september 2005, 14:28
kben dus al ne keer gaan verkennen aan de sterre, maar kheb daar geen parking gevonden, of wordt hiermee gewoon langs de straat parkeren bedoeld? en is daar dan altijd plaats??