PDA

Volledige versie bekijken : Alfra Romeo Pinifarine Spider 1600 uit 1977

KaZhAn
3 september 2005, 20:45
bon het gaat om de bovenstaande wagen.

Het verhaal: een familielid haar echtgenoot is onlangs komen te sterven en zijzelf kan geen auto rijden. Zij hadden bovenvermelde wagen als 'vrijtetijdsauto' en als hobby. Omdat deze (ik moet zeggen zeer mooie auto) anders staat te verkommeren wil ze hem van de hand doen. Het mensje is er echter wat onderuit en heeft mij gevraagd dat wat proberen op te lossen. Aangezien ik een leek ben in autos en al helemaal in die ouderen types vraag ik hier wat om advies als dat mogelijk is :)

Wat ik weet van de wagen:
* type: zie topictitel
* chassisnummer hebbek
* 144000km (teller staat op 44k maar kheb alle ouderhoudsboekjes en expertschattingen vanaf de aankoop en daar staat alles netjes in per jaar, dat ding telt gewoon niet hoger dan 100k)
* DIN PK (whatever dat is): 104
* 4 cyilinders
* boring: 78mm, slaglengte: 82mm (no frigging idea wa da is ma tstond derbij dusja)
* fiscale PKs: 9
* witte kleur met een bruinzwarte dak cabriodak.
* bouwdatum: 10/06/77, ingebruikname: 23/09/77
* zwart leren bekleding

Verder is de wagen in volledige originele staat, nooit iets aan verandert, zelfs nog de originele nummerplaten van alfa romeo derop.
Oplapwerk deraan: de bodem is 'rot' en de batterij is plat. Voor de rest een onderhoudje zeker. Geen enkel roestplekje te bespeuren (wagen was de sjoesjoe van het gezin).

Ik heb een aantal expertschattingen inzake de waarde van de wagen (liggen tussen de 320k en de 400k) maar die zijn al bijna 10jaar oud dus van de waarde opt moment heb ik geen flauw idee.

Kan iemand mij mss wat info geven waar ik zoiets kan slijten? websites, forums, advertentie, persoonlijke interesse mss?
Kheb geen fotos van de wagen (gene digitale kodak dervoor) maar hij trekt als 2 druppels water op deze:

--> (http://www.international-auto.com/images/originals/pfaffenseifer-1.jpg)
Alleen geen wieldoppen meer erop (kan zijn dat die daar ergens liggen kweet het niet eerlijk gezegd).

Elk beetje hulp is nice :p

c3c
3 september 2005, 20:53
nice car:love:

koopt da zelf en kuist die volledig op;)

G-UNIT #1
3 september 2005, 20:55
www.alfaforum.nl

hier ga je zeker beter begeleid worden. :)

KaZhAn
3 september 2005, 20:56
Aangezien knog altijd op univ zit kannek dat beeske absoluut niet betalen :(
anders met alle plezier.

Der zijn al paar mensen geweest ma die zagen zo een oud sukkelke voor fun en dachten van kga die es goed afzetten (hoogste bod was 1500euro). Tziet der misschien een sukkelke uit maar nog altijd scherp van geest. Ze is echter mensenschuw en durft dat niet zelf te koop te zetten (long story, no iinterest)

KaZhAn
3 september 2005, 21:01
hmmm dat ziet der al een schone start uit
tx voor forumurl

GigaTexel
3 september 2005, 23:38
om te beginne, cilinders binnenin in d'olie zetten, alternateur en batterij vervangen, demarreur proberen (diene loopt gemakkelijk vast), boegies, delco+kabels vervangen (delco alleen maar bijregelen als em nie gebarsten is), ...

KaZhAn
4 september 2005, 00:10
kijk: kweet nie eens waar die cylinders zitten, laat staan dat dat menske dat weet.
Ak da allemaal wist haddek hem wrsch zelf overgenomen :p

GigaTexel
4 september 2005, 11:12
wat ge ook doet, niet proberen te starten ! :)
hoe verleidelijk het ook is :)
als die ettelijke jaren stil gestaan heeft is de meeste naft verdampt en blijft er enkel een stroperige smurrie over
probeer te verkopen aan een echte oltimerfan en niet iemand die em gaat opknappen en voor nog meer geld verkopen

KaZhAn
4 september 2005, 11:31
aangezienk wa schrik heb om aan dien auto te komen alsk der niks van ken wassek der zowiezo schoon vanaf gebleven :p

ma wel goe te weten

blazingsvbiker
4 september 2005, 11:49
hoevele moe je er voor hebben ?

Skoebiedoe
4 september 2005, 14:09
Denk zo iets van rond de 250 K (belgische frank) nog waard.(als hem in goede staat verkeerd)
Is nu niet echt zo een zeldzame auto te noemen en dan nog eens den bodem rot.
voor de liefhebber zal dat geen probleem zijn maar voor iemand anders.....(voor mij bv geef ik er ook niet meer voor dan € 1000 maar ik moet hem niet hebben hoor.)

mbman
4 september 2005, 17:03
Meer dan 100k bef ga je daar niet voor krijgen ;)

Nightcraw
4 september 2005, 19:07
http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/klassiekercatalogus/?id=12

:)

blazingsvbiker
10 september 2005, 13:58
kgeef u er 189,5485 euries voor deal?

AkiMbO
10 september 2005, 15:17
hoevele moe je er voor hebben ?

Idem !

Interesse hiero