PDA

Volledige versie bekijken : Beste voetballer allertijden!

Tweak37
3 september 2005, 19:42
op vraag, ik ben niet te stoppen

maar omdat er zoveel kanshebbers zijn is een poll nogal onzinnig. Ik stel dan ook voor dat iedereen zijn top 5 geeft en dan zal ik de eeuwige ranglijst maken om te zien wie wij, tn games - sport, de beste voetballer aller tijden vinden :woohoo:

Mijn top 5:

1. Eusebio
2. Maradonna
3. Di Stefano
4. Garrincha
5. Zoff

als jullie dit een stom idee vinden ofzo, nou, pech :p

NemesisBE
3 september 2005, 19:46
waar is Pele? :eek:

1. Pele
2. Maradona
3. Eusebio
4. Ronaldinho
5. JM Pfaff !

Foose
3 september 2005, 19:47
Peersman ! :unsure:

el_amante
3 september 2005, 19:49
Hier zijn de mijn:

1. Pele
2. Maradonna
3. Zoff
4. Puskas
5. Zico

*edit: Ik zou er ook graag Kaká willen bijzetten maar daarvoor zal hij eerst nog wat moeten bewijzen in Europa. Ik vind Kaká trouwens beter als Ronaldinho :p

Tweak37
3 september 2005, 19:50
bwaah, pele is goed, misschien de beste ooit, maar langs de andere kant wordt hij ook vaak op 1 gezet omdat dat zo hoort... ik wou shockeren :sop:

Tweak37
3 september 2005, 19:56
http://www.rsssf.com/miscellaneous/best-x-players-of-y.html

hier kunt ge wa inspiratie opdoen zodat niemand vergeten wordt :)

MilM
3 september 2005, 22:40
tjah

is enorm moeilijk een top5
Kzou toch maradonna op 1 zetten.

Alleszins pele niet. Heeft wel mooie beelden, maar zo spectaculair vinnek em eigenlijk nie.
En ook, in braziliaanse competitie scoren is imo toch gemakkelijker dan in de Europese.

Kom daar dan ook nog eens bij dat het vroeger ook nog eens gemakkelijker was om te scoren.
Dusja, naar doelpunten alleen mag je niet kijken

Uw ploeg is dan ook nog eens superbelangrijk. Als je door uw ploeg veel doelkansne krijgt, is het normaal dat je meer scoort. En als ze u dan nog eens op een presenteerblaadje aanbieden
(dit laatste hier staat los van pele voor alle duidelijkheid)

Maar een top5 is eigenlijk onmogelijk.
Van de huidige generatie wel, aangezien je ze elke week aan het werk ziet ofwel er over leest.
Maar die beelden van vroeger zijn altijd hoogtepunten van spelers en da maakt het moeilijk natuurlijk.

Vaak wordt er gedaan alsof die oude spelers zoveel beter zijn dna d ehuidige, maar das nie waar imo.
Spelers die gestopt zijn krijgne gewoon meer eer (de mythe is als het ware plots groter)

Shyheim
3 september 2005, 23:36
1. Zinedine Zidane (punt)
2. Raul Gonzalez Blanco (mijn allereerste truitje van de allereerste ploeg waarvoor ik ooit supporterde: Raul #7, Real Madrid seizoen '95-'96; heeft alles meegemaakt, en heeft nooit laten afweten; en dit al 10 jaar lang)
3. Didier Deschamps (de captain die met Frankrijk de wereldbeker binnenhaalde, alsook de captain die de beker met de grote oren binnenhaalde met Marseille)
4. Maradonna (ook niet veel woorden meer voor nodig, maar ik ken hem niet al te goed, het is tenslotte een "voor mij persoonlijk"-top 5... en ik denk niet dat die, met zijn niveau van vroeger nu nog op de top zou kunnen meedraaien hebben; het voetbal is nu wat harder en zwaarder)
5. Johan Cruyff (ook geen woorden meer voor nodig)

Eervolle vermelding voor Eric Cantona, die door zijn karakter nooit is kunnen uitbloeien tot een wereldster.

sub-d!
4 september 2005, 00:20
1. Maradona
2. Beckenbauer
3. R. Baggio
4. Pele
5. Guiseppe Meazza

DGEN
4 september 2005, 01:25
1. cruijff
2. pele
3. maradona
4. beckenbauer

dan heb je een hele resem spelers die ik niet wil opnoeme

cruijff is ongetwijfeld de nr 1...als je kijkt naar het voetbal van toen en het voetbal van nu, moet je zeggen dat vroeger alles veel simpeler was..balletje rondtikken..hop klaar
dat zie je nu nog maar zelden..cruijff analyseert...en dirigeert...is zonder twijfel heer en meester :p

objectiviteit nogal verloren omdat ik atm in .nl woon....maar ja...wat wil je..meneer cruijff zien irl is op zich al wow (laten we maar zwijgen van hoe de belgen pele behandelden bij de gouden schoen...)

BBQezel
4 september 2005, 10:14
1.Pele
2.Van Himst
3.Zico
4.Maradona
5.Ronaldinho ( ook al is hij nog jong , vind ik dat hij die eer mag krijgen sinds hij fantastisch voetbal kan brengen en nog beter zal worden met de jaren )

jelle14
4 september 2005, 10:20
1.pele
2.maradona
3.eusebio
4.cruyf
5. van basten

KissMyAss
5 september 2005, 00:54
1. Maradona
2. Zinedine Zidane
3. Eusebio
4. Pele
5. Freddy Adu (is nog maar 15, maar ik ben al helemaal verkocht door zijn manier van spelen )

spetznas
5 september 2005, 10:15
1.Maradona
2.Zidane
3.Ronaldinho (Kan evenveel als Pele kon, maar aangezien het nu sneller gaat opteer ik voor hem, maar omdat hij nog jong is en nog veel kan tonen staat hij niet op één)
4.Yashin (beste keeper ooit imo)
5.Puskas

br33z
5 september 2005, 12:06
1. Maradona
2. Cruyff
3. Pele
4. Ronaldinho
5. Eusebio

n/o ma adu :unsure: ? is supergroot talent ma heeft nog nix bewezen :). vind het raar dat ge em dan bij beste spelers allertijden zet.

sruna
5 september 2005, 18:41
Maradona - Zidane - Pele - Eusebio - R. Baggio

Zet ze zelf maar in een volgorde, is wat moeilijk om tijden met elkaar te vergelijken.

De beste zijn wil niet persé zeggen de spectaculairste eh!
Zidane is niet zo spectaculair als de anderen hier maar ...
voetbal is heel simpel en zo speelt Zidane het.

Beetje verstaanbaar :p

GrtZ

Cartek
5 september 2005, 19:51
1. deschacht
2. pele
3. marco van basten
4. zidane
5. maradona

Tweak37
5 september 2005, 19:54
de jury heeft het recht dissidente stemmen te weigeren of aan te passen :sop: :)

clubje
5 september 2005, 20:16
1. Maradonna
2. Romario
3. R. Baggio
4. Cruijf
5. Van basten

Tweak37
5 september 2005, 20:36
tussenstand (na Cartek):

1. Maradona 54 pnt
2. Pele 41 pnt
3. Eusebio 16 pnt
Zidane 16 pnt
5. Cruyff 15 pnt

serieuze afscheiding al tussen de grote twee en de rest en Cruyff blijft (verrassend?) achter.
Maar we verwachten nog veeel stemmen natuurlijk :)

Shyheim
5 september 2005, 21:06
Zidane staat ook verrassend laag...
Maar het contrast met Pele en Mardonna is wel duidelijk, mja, vroeger waren dat nu twee goede spelers tussen een hoop lullers. Nu ligt het spelniveau veel hoger, en is uitblinken heel wat moeilijker.

clubje
5 september 2005, 21:10
Maar het contrast met Pele en Mardonna is wel duidelijk, mja, vroeger waren dat nu twee goede spelers tussen een hoop lullers. Nu ligt het spelniveau veel hoger, en is uitblinken heel wat moeilijker.

:confused:

Maradonna is nog nie zo lang geleden.

Zet de oude Maradonna met de hedendaagse trainingstechnieken nu op het veld, en hij is nog altijd de beste

mijn mening.

Shyheim
5 september 2005, 21:20
Mja, Maradonna nu misschien niet zò; maar als ge ziet hoe simpel Cruyff en Pele in die filmkes soms mannen voorbij gaan... Zelfs Yves Vanderhaeghe zou er misschien in slagen...

clubje
5 september 2005, 21:23
Ze gaan er simpel voorbij omdat het simpel kon. Goed gezien toch?

Nu zou het moeilijker gaan, maar ze zouden dan ook meer moeite doen...

Ze zouden geniaal blijven volgens mij. En ja, in de jaren '60 was nog niet alles zo professioneel zoals nu, was voetballer al een beroep toen?

Tweak37
5 september 2005, 21:28
Cruyff zijn invloed op het hedendaagse voetbal is gigantisch, dat kun je gewoon niet ontkennen. En ja in die tijd werd er nog andes gespeeld zodat zulke hoera verhalen nog konden. Nu is de stijl zo anders en is er ook veel meer geld mee gemoeid...

fixer187
6 september 2005, 01:10
Ik zie niet het nut in om een top5 van voetballers te vragen waar 4/5 spelers zijn die speelden voor den tijd van 98% van de forumgangers.
Je kan dan gaan oordelen op archiefbeelden die een enkele hoogtepunt brengt van een bepaalde wedstrijd en het schaap in ons vrijlaten en de algemene mening van mediakudde en massa te volgen...

Soit mijn objectieve mening

1. Ronaldinho
2. Zidanne
3. Romario
4. Nedved
5. Maldini / Batistuta

kudde top5

1. Pele
2. Maradona
3. Usebio
4. Cruijff
5. Van Basten

Heten Tsjeef
7 september 2005, 11:28
denk dat het makkelijker is om het beste elftal ooit hier neer te pennen, zo kun je onderscheid maken tussen keepers-verdedigers-middevelders-aanvallers

souleH
7 september 2005, 12:02
pele
eusebio
zidane
ronaldinho
van basten

Kabouter Hya
7 september 2005, 12:06
1. Garincha
2. Pele - Maradona - Di Stephano
5. Rik Coppens

darius_stone
8 september 2005, 14:24
1) maldini
2) r.baggio
3) G.signori
4) d.zoff
5) f.totti / s.conceicao :p (hier komt flame op...)

ikbenslim
8 september 2005, 14:34
1. Don Diego (Maradona)
2. Cruyf
3. Sir Stanley Matthews (het stemt me triest dat deze legende niet de eer krijgt die hij verdiende)
4. Pele
5. Jairzinho

fixer187
8 september 2005, 14:44
3. Sir Stanley Matthews (het stemt me triest dat deze legende niet de eer

welke eer, die van het telenet forum ofzo? :lol:

ikbenslim
8 september 2005, 14:53
welke eer, die van het telenet forum ofzo? :lol:

nee algmeen, deze speler wordt nogal vak vergeten in referenda en documentaires over voetbal enzo...

DGEN
10 september 2005, 15:58
haha ze maken het voetbal vandaag te moeilijk met hun gekloot ivm tactiek..vroeger imo simpeler :p...just having fun met het balletje :D

Glor
10 september 2005, 16:01
Hierop stemmen is echt onmogelijk, zeker om een top 5 te maken top 100 zou nog lukken;) Je doet veel teveel mensen oneer aan door ze niet te vernoemen in dit soort topics, ook het voetbal van vroeger met nu vergelijken gaat nauwelijks :p

Anyway atm is Ronaldinho de beste op een voetbalveld maar aller tijden kan niemand zeggen aangezien niemand elke speler van even dichtbij volgt /heeft gevolgd ;)
Kdenk dat er bv weinig mensen zijn die daadwerkelijk Pele hebben zien voetballen :p

Shyheim
10 september 2005, 16:49
haha ze maken het voetbal vandaag te moeilijk met hun gekloot ivm tactiek..vroeger imo simpeler :p...just having fun met het balletje :D

Buh, dat hangt ervan af... Ronaldinho zou het ook moeilijk hebben om aan de Engelse top mee te draaien, weetwel. Hetzelfde met Reyes bvb, die kwam beter tot zijn recht in Spanje. Christiano Ronaldo is iets anders, maar die combineert zuiders met Engels voetbal. :p

Freaky 7
10 september 2005, 16:51
1. Maradonna
2. Pele
3. Ronaldo
4. Gerrard
5.beckham

Mike Ty$on
10 september 2005, 19:19
van diegene die ik heb zien spelen
1. Maradonna
2. Zidane
3. Van Basten
4. Romario
5. Ronaldo (in den tijd van PSV en Barca)

met alle respekt wie is Sir Stanley Matthews

Tweak37
17 september 2005, 12:36
http://en.wikipedia.org/wiki/Sir_Stanley_Matthews

Perfect Cell
17 september 2005, 13:42
1 Maradonna
2 Pele
3 Cruijf
4 Di Stefano
5 Ronaldinho

Hekje#
17 september 2005, 16:54
1.pele
2.maradonna
3.cruijf
4.vanbasten
5.zoff

otsjo
17 september 2005, 17:49
1. deschacht
2. pele
3. marco van basten
4. zidane
5. maradona
:rofl:

Koebeest222
21 september 2005, 23:50
Cruyff
Zidane
Van Himst
Di Stefano
Puscas

Tweak37
22 september 2005, 00:07
1. Maradonna -------- 3588
2. Pele ------------- 2142
3. Cruyff ---------- 506
4. Zidane ----------- 405
5. Eusebio --------- 240
6. Ronaldinho ------- 120
7. Van Basten ------ 84
8. Baggio ----------- 48
9. Di Stefano ------- 36
10. Romario --------- 30
11. Zoff ------------ 28
12. Garincha -------- 24
13. Maldini --------- 22
14. Van Himst ------- 16
15. Beckenbauer ----- 14
16. Puscas ---------- 12
17. Ronaldo --------- 8
18. Zico ------------ 8
19. Yashin ----------- 8

Zo. :) Score houdt ook rekening met het aantal nominaties (2 en 3 is bv beter dan 5), vandaar de enorme verschillen tussen de top 2 en de rest, maar dat lijkt me ook gerechtvaardigd. Hiervan profiteerd vooral Cruyff en verliest Maldini... Wanneer de uitreiking van deze award is is vooralsnog neit bekend :sop: :woohoo:

(voetballers met slechts 1 nominatie kwamen sowieso niet in aanmerking voor een eindklassering :), voor al degene die deschacht zouden missen :))

-TaRoT-
22 september 2005, 11:15
1. Pele
2. Maradona
3. Eusebio
4. Ronaldinho
5. Zinedine Zidane

Mr.[Tom]
22 september 2005, 16:39
Wie zijn wij om daar over te oordelen, 3/4 van de spelers hier vernoemd hebben we nooit live aan het werk gezien....

Ik snap zelfs niet dat mensen op dit ronaldinho hoger plaatsen dan bv zidane of ronaldo. Ze hebben al meer bereikt in hun carriere evenals meer persoonlijke onderscheidingen.

Vergeet niet dat ronaldinho pas vorig seizoen echt is doorgebroken als wereldvoetballer, en terecht trouwens de gouden bal heeft gewonnen.

Maar om hem nu al tot de allerbesten allertijden te rekenen....

Mvg

Troman
22 september 2005, 16:42
1)Zinedine zidane
2)Michel Platini
3)Frans beckenbauer
4)Pele
5)Romario

*edit
ronaldhino is nog maar een goei 2jaar bekent heeft dus met andere woorden nog geen echte status.

The_General
22 september 2005, 18:45
1.Zidane
2.Ronaldinho
3.Cristiano Ronaldo
4.Kaka
5.Robinho

I go for the future ;)