PDA

Volledige versie bekijken : Hartslagmeter +lopen

Snoggy
3 september 2005, 15:15
Hey,

Ik weet dat hier al vele topics over zijn enzo en als dit niet door de beugel kan dan moet je het maar verplaatsen ofzo...

Ik zou graag beginnen met lopen om af te vallen. Ik vraag me nu af waar ik het beste een hartslagmeter kan kopen (eventueel online), op welke manier ik moet lopen, hoeveel keer per week, hoe lang, welk hartritme enzo.

Ik ben zelf redelijk lui en heb dus niet veel conditie en geen loopervaring. Ik zou er wel willen invliegen en niet eerst 10 weken rustig aan doen. Kan iemand hier mss mij helpen met al deze info hier duidelijk te bundelen en eventueel een trainingsschema voor mij op te stelle? Anders stuur ik mijn email wel via pm en dan praten we wat op msn.

Thnx, in advance,

Snoggy

Ps.: de bedoeling is dus af te vallen en vet weg te krijgen. Ik ga volgende week ook beginnen met fitness om terwijl ik vet verlies wat meer spieren te krijgen.

the maniak
3 september 2005, 15:42
http://www.val.be/info_starttorun.php
http://www.runnersweb.be/

hier zult ge wel een paar schema's vinden.

en ge zult wel moeten rustig beginnen met lopen, anders hebt ge een hoog risico op blesures.

Snoggy
3 september 2005, 15:57
ik vind die schemas enzo... ik zal ze daar dan ook daadwerkelijk volgen...

maar het likt me toch verdomme langzaam... 12 weken om 30 minuten aan een stuk te leren lopen... Het lijkt mij alsof ik na 4 weken fzo nog niets ga merken van afvallen... mss na 12 weken wel.

Heb voor beginnerschema 2 gekozen.

Snoggy
4 september 2005, 00:20
waar koop ik een goede hartslagmeter, en hoeveel kost dit?

EA lover
4 september 2005, 10:46
waar koop ik een goede hartslagmeter, en hoeveel kost dit?
In veel sportwinkels. Koop er één van Polar. Die kosten ongeveer 70€

G-UNIT #1
4 september 2005, 15:10
Teveel EA Games gespeeld? :D

e_talking
4 september 2005, 16:44
ik vind die schemas enzo... ik zal ze daar dan ook daadwerkelijk volgen...

maar het likt me toch verdomme langzaam... 12 weken om 30 minuten aan een stuk te leren lopen... Het lijkt mij alsof ik na 4 weken fzo nog niets ga merken van afvallen... mss na 12 weken wel.

Heb voor beginnerschema 2 gekozen.

wel ge moet da lopen nie overschatten als ge geene conditie hebt kunde gij hoogst wrs geen 5min na elkaar lopen laat staan 30 min lopen en denk nou niet dat je na 3 trainingen meteen 10min na elkaar kunt lopen

Vrallie
4 september 2005, 18:00

30 minuten lopen is veel ze , en zeker als ge nog geen loopervaring hebt.
Is natuurlijk wel vanzelfsprekend dat ge met lopen alleen nie veel gaat klaarspelen, als ge na een deftige loopsessie een zakske chips eet hebde al voor niets gaan lopen, dus tis doorbijten. Ga eens naar ne deftige sportwinkel en kijk eens welk type hartslagmeter er best bij u past, voor u doeleinden zou ik eens zien naar de F reeks van polar, das zowa allround, of de W reeks, das om te vermageren, maar die lijkt me op langere termijn minder interessant. De serie voor lopers (S serie) moet ge al nie naar kijken, die kosten teveel geld.

Hmgrwngd
4 september 2005, 18:54
30 minuten lopen is veel ze , en zeker als ge nog geen loopervaring hebt.
Bwa, na 3-4 maandjes goed trainen en traagjes je grenzen verleggen, kun je wel 30 minuten lopen hoor. (redelijk op het gemak zelfs)

Is natuurlijk wel vanzelfsprekend dat ge met lopen alleen nie veel gaat klaarspelen, als ge na een deftige loopsessie een zakske chips eet hebde al voor niets gaan lopen, dus tis doorbijten.
Bwa kijk; dat lopen is zeker niet voor niks; het verbetert je conditie, bloeddruk ed.
Het is beter dan niet lopen en toch chips eten... ;)

Vrallie
4 september 2005, 21:20
Zeer zeker, maar snoggy vond 12 weken veel voor 30 min te kunnen lopen, daarom da ik zeg dat 30 minuten nog veel is. En aangezien snoggy wil lopen om te vermageren is lopen alleen niet voldoende, want een loopsessie en erna een zak chips en tis om zeep, als ge daarintegen nie moet vermageren moogt ge natuurlijk diene zak chips opfretten na het lopen :)

Snoggy
4 september 2005, 21:29
is het goe om tijdens of na de fitnes aquarius te drinken enzo... of is da als frisdrank teveel caloriekes ?

Snoggy
4 september 2005, 22:35
en welke hartslag moet je hebben om goed te verbranden?

Rage
4 september 2005, 22:37
is het goe om tijdens of na de fitnes aquarius te drinken enzo... of is da als frisdrank teveel caloriekes ?

kijk es op da fleske/blikje eh

Maar water drinken is zoveel beter! :)

Rikkie
4 september 2005, 22:39
Hey,

ga eens kijken op www.myasics.nl ==> daar kunt ge online een schema zetten om te lopen.

Echt tof, ge kunt de dagen en alles ingeven op die website.

Meer info vindt je normaal ook op www.hardlopen.nl ik geloof dat daar redelijk wat opstaat over voeding en zelfs kleding.

Greetz, Rikkie

het is aangeraden water te drinken vlak voor je gaat lopen. Na dat je gelopen hebt, kan aquarius zeker geen kwaad !

Vrallie
4 september 2005, 23:09
Ik zou geen aquarius drinken, er zitten veel minder cal. in gewoon water, en aangezien ge wil vermageren zou ik gewoon water drinken. En qua hartslag om te verbranden zal da rond de 65 % zijn van de max hartslag.

Snoggy
5 september 2005, 00:31
wat is de max hartslag enzo?

kzal es kijken op die sites

Hmgrwngd
5 september 2005, 00:41
Ik zou geen aquarius drinken, er zitten veel minder cal. in gewoon water, en aangezien ge wil vermageren zou ik gewoon water drinken. En qua hartslag om te verbranden zal da rond de 65 % zijn van de max hartslag.

In aquarius zitten er meer vitaminen en mineralen denkik ;) ...

Het is duur, maar het smaakt zo lekker na intensief sporten.
:)

Snoggy
5 september 2005, 00:42
Ik zen op die sites aant kijken en das echt zot... 10 minuten inlopen en uitlopen... ik kan nog ni eens 10 fucking minuten lopen... ik moet nu 4*5 doen en da kan ek nog ni, laat staan dak hier ff 10 minuten inloop... :(

Welke kleding moet ik trouwens dragen voor te lopen want ik ga hier ni in thights rondhuppelen :), iemand tips?

Hmgrwngd
5 september 2005, 00:43
Ik zen op die sites aant kijken en das echt zot... 10 minuten inlopen en uitlopen... ik kan nog ni eens 10 fucking minuten lopen... ik moet nu 4*5 doen en da kan ek nog ni, laat staan dak hier ff 10 minuten inloop... :(

Welke kleding moet ik trouwens dragen voor te lopen want ik ga hier ni in thights rondhuppelen :), iemand tips?

voetbalbroekje + voetbalshort ... (zit makkelijk)

Makkelijk ondergoed, goeie sokken en goeie schoenen. ;)

En de uitputting went wel hoor.

Snoggy
5 september 2005, 01:08
en in winter?

Hmgrwngd
5 september 2005, 01:15
en in winter?

Idem dito; van het joggen krijg je zowiezo warm... :D

En als je echt een pussy wil zijn: lange trainingsbroek, en een truitje é ...
Improviseren ;)

Acer
5 september 2005, 01:49
pm me voor je msn. Ik help je op weg.

Groeten

RaDa
5 september 2005, 20:43
Best zien da ge goed comfortabel gekleed zijt als ge loopt, da ge bv nie om da 5 stappen uwen onderbroek moet goe steken. En idd in winter is tshirt ook genoeg. Als ik loop ist in zomer meestal eindigen zonder shirt dusja :p

Enneh
Kzalt hier maar vragen e.

Is dees ne goeien vr fitness en lopen ? http://www.polarbelgium.be/NL/html/segments/Fitness/F11.html

Pred
5 september 2005, 21:26
voetbalbroekje + voetbalshort ... (zit makkelijk)

Makkelijk ondergoed, goeie sokken en goeie schoenen. ;)

En de uitputting went wel hoor.

wat is het verschil tussen een voetbalbroekje en een voetbalshort ?

RaDa
5 september 2005, 21:32
wat is het verschil tussen een voetbalbroekje en een voetbalshort ?

i staat naast o

wsl wou hij shirt typen e :unsure:

Tah_b00nz0r
5 september 2005, 21:38
u max hartslag is wel moeilijk te bepalen... daar moet ge al echt testen om gaan doen enz om da teweten te komen (ben coureur dus weet er wel wa van :))

en jah kzou gewoon ne simpele polar kopen waar ge best u zones met kunt instellen bv..

zone van 110-130 hartslag
zone van 130-150 hartslag
zone van 150-170 hartslag

indien ge weinig conditie hebt gok ik da u overslag rond de 160 ga zitten (zeer ruw geschat) ma ge gaat da zelf ondervinden denk ik... vanaf het moment da ge echt voelt da ge da tempo ni aankunt moet ge gewoon minderen

ik kan aanmezelf voele wa men hartslag ongeveer is als ge al ff traint, ge voelt het aan u eigen en dan minder je gewoon af...

beste is denk ik combinatie van wandelen en lopen... en als ge het wa intesiever wilt maken kunde altijd int bos gaan lopen en wa heuvelkes opspurte, is stoppe en wa buiskpier oefeninge doen enz... keuze te over just be creative :) tis ook wa leuker als gewoon lijk ne simpele op een piste rondjes te zitte afmalen

RaDa
5 september 2005, 21:40
u max hartslag is wel moeilijk te bepalen... daar moet ge al echt testen om gaan doen enz om da teweten te komen (ben coureur dus weet er wel wa van :))

en jah kzou gewoon ne simpele polar kopen waar ge best u zones met kunt instellen bv..

zone van 110-130 hartslag
zone van 130-150 hartslag
zone van 150-170 hartslag

indien ge weinig conditie hebt gok ik da u overslag rond de 160 ga zitten (zeer ruw geschat) ma ge gaat da zelf ondervinden denk ik... vanaf het moment da ge echt voelt da ge da tempo ni aankunt moet ge gewoon minderen

ik kan aanmezelf voele wa men hartslag ongeveer is als ge al ff traint, ge voelt het aan u eigen en dan minder je gewoon af...

beste is denk ik combinatie van wandelen en lopen... en als ge het wa intesiever wilt maken kunde altijd int bos gaan lopen en wa heuvelkes opspurte, is stoppe en wa buiskpier oefeninge doen enz... keuze te over just be creative :) tis ook wa leuker als gewoon lijk ne simpele op een piste rondjes te zitte afmalen

mss da gij het kunt weten, is de Polar die ik hierboven gepost heb goed om te gebruiken bij intensief fitnessen en lopen ? ( dag lopen, dag fietsen , dag lopen, dag fietsen, enzo, met ne rustdag ertussen)

clubje
5 september 2005, 21:45

Voordeel van die piste is da ge exact weet hoeveel je gelopen hebt, vind dat nog altijd handig om te vergelijken, dingen uit te rekenen, enz...

polleke
5 september 2005, 23:48
ik heb mij onlangs een polar F11 gekocht. dit is eigenlijk een fitness hartslagmeter, maar ik gebruik hem om te lopen.

de zaken dat er mij in aanspraken waren vooral het Polar Keeps U Fit program, naargelang het doel dat jij instelt (vermageren, conditie verbeteren, ...) het horloge berekent hoeveel per week je moet sporten en hoe vaak.

met de fitt test bereken je hoe fit je bent, en kan je na x aantal keer je vooruitgang bekijken. kortom een perfect all-round hartslagmeter, en zelf ben ik er heel tevreden over.

mvg,

de_pol

Tah_b00nz0r
6 september 2005, 00:16
idd is waar :) ge kunt daar zo ne fit test met doen, kzal keer is checke op polar site voor wa degelijke meters

Tah_b00nz0r
6 september 2005, 00:22
heb dus is gekeken... kzag die op ne NL site voor 80€ staan

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/441E5235F27257A0C1256FA300355D7E

polar F5... vrij basis metertje met de functies op die ge nodig hebt... oa calorie meter, tijd in u zones, gemiddelde slag.

is basis ma kdenk voor hetgeen da hij het wilt gebruike echt wel voldoende is :)

ik zelf heb ne s700 die nu vervangen is door de s720
http://www.pccoach.com/newsletters/Feb03/S720i.htm

gruwelijk ding :) ma kpeis voor hem dat zo eentje als dak hierboven aan gaf goed genoeg is voor em :)

Vrallie
6 september 2005, 14:37
Ik heb die F11 ook, ben er best tevreden van :)

Thomas_S
11 november 2008, 10:18
Ik bezit nu al een tijdje de RS100 van Polar.
Uitstekend voor beginnende lopers. Dmv je hartslag wordt het aantal verbruikte Kcal berekend.

Succes ermee!
Mvg

dvd741
10 maart 2009, 00:06
Op deze website vindt je ook nuttige informatie wanneer je begint met lopen!
Start to Run - Beginnen met lopen (http://www.start-to-run.be)

breez
29 maart 2009, 13:51
ff threaddiggen:
ben al een maand of 6 bezig met wat meer te sporten.
Ik ben ergens rond oktober vorig jaar beginnen lopen met de start to run mp3's (van sexy evy ^^)
Heb die lessen tot het einde gedaan en dat lukte vrij behoorlijk. Dan in de periode van januari de boel wa laten verwateren door examenperiodes etc. en ben rond begin februari terug begonnen met lopen (dit keer gewoon op't gevoel).

Heb een hartslagmeter gekocht en nu probeer ik terug om de 2/3 dagen een half uur a drie kwartier te lopen.

Ik lees overal dat je voor conditietraining tussen de 70 en de 80% van je maximale harstlag moet zitten. In mijn geval is dat dus tussen de 140 & 160bpm.

Ik loop ongeveer een kwartier aan 8km/h ofzo en en na dat kwartier als ik merk dat m'n hartslag aan de 170 begint te raken, hou ik een wandelpauze tot ik terug aan de 130 zit ongeveer.
Ben ik goed bezig zo of pak ik het beter anders aan?

tom1
29 maart 2009, 13:55
Conditie gaat evengoed aan hoge hartslag hoor :).

High-intensity interval training - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training)

desperateneo
1 juni 2009, 22:44
Ik heb een vraag die voor een deel aansluit bij die van de topicstarter een tijd geleden.

Ik ben 22 en zou op regelmatige basis willen lopen; niet om af te vallen (mijn BMI is slechts 20,6) maar om me 'wat beter in mijn vel te voelen', zoals dat wordt genoemd, een betere algemene conditie en een lagere hartslag in rust te krijgen. Die is nu ruim 80 slagen per minuut als ik op een stoel zit; toch een beetje te veel denk ik.

Daarom zou ik graag volgens een of ander start-to-runschema op 10 weken beginnen met lopen. Ik denk er ook aan om misschien gebruik te maken van een hartslagmeter, zodat ik weet of ik qua inspanning op een goede manier train. Maar het aanbod aan hartslagmeters is zo uitgebreid dat het moeilijk is om er een voor mij geschikt model uit te kiezen.
Heeft er daarom iemand tips voor mij (welke (on line-)winkel, welk merk, welk type)?

Ik heb al gelezen dat de Polar RS 100 een goed model voor beginners is, maar zijn er nog andere mogelijkheden? Het lijkt me wel leuk en extra motiverend om je loopgegevens naar je computer te kunnen sturen zodat je een overzicht hebt van je prestaties, en ik denk niet dat zoiets mogelijk is bij dat type van Polar.

Daarnaast zijn er nog dingen als foot pod en borstband. Hoe noodzakelijk is dit; of werken bv. alle hartslagmeters met een borstband tegenwoordig?
Ik zag op CARDIOSHOP : De Speciaalzaak voor hartslagmeters in de Benelux. ! Gratis boek bij aanschaf van een hartslagmeter Ergens goedkoper? Laat het ons weten, zodat wij een beter voorstel kunnen doen! (http://www.cardioshop.be) bij de promoties de Garmin Forerunner 50 Footpod en HR. Deze vallen nog niet buiten mijn budget; iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Al bedankt en sportieve groeten!

[TFT]Poky
1 juni 2009, 22:56
miss om het probleem van niet goed afstand etc te weten volgende site :

MapMyRun.com - Map your Running Routes. Find Runs. Join our Community of Running. Runner Social Network. Calculate Calories, Online Pedometer, Distance, iPhone, and More. (http://www.mapmyrun.com) (account aanmaken)

Zalige site imo, kunt ge u traject uitstippelen, tijd ingeven (inclusief laptimes), soort workout, gewichtsverandering, ganse calender van u workouts, grafieken van u progressie en calorie verbranding, info over u gear (bv hoe veel km ge in totaal met u loopschoenen hebt gelopen) etc.

Ook kunt ge looproutes opzoeken van mensen die ook in u regio lopen en hun gedacht ervan.

Kgebruik het voor al mijn sport activiteiten, tis ma 2 min werk na u workout en zo houdt ge alles mooi bij. Als ge een beetje geinteresseerd zijt in statistieken is dit echt een toffe site.

desperateneo
5 juni 2009, 21:36
die MapMyRun is idd een erg handige site, bedankt voor de tip!

Maar ondertussen heb ik nog geen goeie hartslagmeter kunnen kiezen. Laat dus maar horen wat jullie advies daaromtrent is.

dvd741
12 augustus 2009, 14:24
@desperateneo:
Kijk ook even op http://www.start-to-run!

Hier vindt je vast ook veel informatie op terug!
Ook vindt je verschillende loopschema's op deze website...

pina
12 augustus 2009, 14:30
een half jaar geleden ging ik eens met een maat 2 keer gaan lopen. Het was de 1e keer sinds zeker 8 jaar dat ik echt heb gelopen (buiten enkele zaalvoetbalmatchen en badminton). Na 200 meter begon ik al pijn te krijgen in mijn scheenbeen, alsof mijn scheenbeen uit mijn been wou schieten. Vorige maand ben ik dan voor serieus opnieuw begonnen met sporten. Toen was ik na 5 mins al redelijk kapot en moest ik na 8 minuten stoppen. Nu haal ik toch zonder problemen 20 mins, voorlopig zit ik aan 22 mins lopen.

The_Floyd
12 augustus 2009, 14:42
ik heb mijne polar hartslagmeter online gekocht bij pixmania. Twas wel 100 euro maar da was wel een van de duurdere (berekend u hartslagwaarden voor te lopen, het aantal kcal dat ge verbrand hebt, houd ne log bij van al u loopresultaten, en nog wa dingen)

enja kalm beginne is zeker een aanrader. ook een joggingbroek in de winter!!
veel mensen vergissen zich daarin om da niet aan te doen want "ge krijgt het wel warm als ge loopt". maar die broek dient om u spieren langer warm te houden. Dus voor wanneer ge start u spieren al wa warmer te maken en ook voor als ge efkes uitrust, rustig stapt, dat u spieren ni te snel afkoelen en ge zo dus geen kwetsures krijgt.