PDA

Volledige versie bekijken : beschadigde velgen herstellen

$anka
1 september 2005, 09:29
Hey, ik heb een tijdje geleden een andere wagen (renault laguna RXE '94) gekocht, maar de vorige eigenaars hebben de velgen redelijk kapot gereden. tegen den borduur geschuurd wss.

tis zo precies of der ligt een plastieken laagje over die velgen, en da breekt zo verder af als ge der aan komt, en da ziet er lelijk uit.

dus nu vroeg ik mij af hoe je die het beste kan herstellen.

afschuren en overspuiten?

ik zal strak als ik thuis ben vant werk een paar foto's posten. dat maakt het mss wat makkelijker

lttuvix
1 september 2005, 10:29
staan die velgen ook krom? dan moe ge ze eerst laten rechten, en idd uitscheuren (met waterschuurpapier he) en opnieuw spuiten ma als daar zo stukken af zijn...

daFour
1 september 2005, 10:40
http://www.alu-velgrepair.be/

Blue-Bora
1 september 2005, 10:43
www.alu-velgrepair.be

Daar heb ik mijn Brocks ook laten doen en ben er zeer tevreden over !! Da plastiek laagje is de vernis da eraf komt.
Ik heb de mijne ni meer laten vernissen want na verloop van tijd komt da toch terug door steenslag e.d.
Gewoon puur alu gelaten en met een goei productje 2x per week is opkuisen.

Hier zijn wa fotokes van voor en na :

Voor (http://www.ledsgo.be/stuff/voor.jpg)

Na (http://www.ledsgo.be/stuff/na.jpg)

Die mannen die spuiten het hart in de gewenste kleur,ze polieren de rand,halen de borduurschade weg, rechten de velgen, vernissen ze als ge da wilt terug.

*edit* Dafour was me voor :) Maar ik heb er fotokes bij nàh :D

Kabouter Hya
1 september 2005, 10:57
ja ge kunt die inderdaad opnieuw laten polieren en dan zien die der terug inieuw uit...

$anka
1 september 2005, 11:11
ok, wa voor nen lastige site is da om in firefox open te doen ... (mja internet explorer dan maar)

ma mijn ding is, ik ben niet echt een tuner, en ik ben ook ni van plan om er veel geld in te steken, ik steek er liever zelf een massa tijd en werk in dan het te laten doen.
want alsk er dan toch redelijk wat geld moet insteken dan kan ik beter nieuwe velgen kopen, want zo mooi vind ik die velgen toch ni die erop staan (zijn ook nogal vrij volle velgen)

dus is da doenbaar om der zelf iets of wa aan bezig te zijn en toch een redelijk resultaat te bekomen? moet geen mega sjieke velg worden. maar gelijk het er nu uitziet :s

ma ik zal straks wel wa foto'kes posten. toch al bedankt voor de moeite ;)

lttuvix
1 september 2005, 11:17
als ge kunt schuren en kunt spuiten gaat dat ja, als uw velgen krom staan is da onbegonnen werk om da zelf te doen

Kabouter Hya
1 september 2005, 11:21
das normaal ni zo duur...

keb zo vroeger is na een nachtje stappen den borduur geramd met als gevolg da mijn velge over een strook van 20-30cm zwaar getrasht waren,
ik heb die binnengedaan bij Scheunemann (mechelen) en da was 2000Bef voor 2 velgen in orde te zetten

Dirkxke
1 september 2005, 11:22
aha een goede topic daar ik ook een geschaafde velg heb.

http://users.telenet.be/Dirkxke/velgen%20002%20(Large).jpg

iemand die een goede hersteller weet wa dichterbij als schaarbeek :D

provincie limburg liefst :)

Blue-Bora
1 september 2005, 11:45
ok, wa voor nen lastige site is da om in firefox open te doen ... (mja internet explorer dan maar)

ma mijn ding is, ik ben niet echt een tuner, en ik ben ook ni van plan om er veel geld in te steken, ik steek er liever zelf een massa tijd en werk in dan het te laten doen.
want alsk er dan toch redelijk wat geld moet insteken dan kan ik beter nieuwe velgen kopen, want zo mooi vind ik die velgen toch ni die erop staan (zijn ook nogal vrij volle velgen)

dus is da doenbaar om der zelf iets of wa aan bezig te zijn en toch een redelijk resultaat te bekomen? moet geen mega sjieke velg worden. maar gelijk het er nu uitziet :s

ma ik zal straks wel wa foto'kes posten. toch al bedankt voor de moeite ;)

Ge moet toch gene tuner zijn om velgen te laten herstellen :)
Ik heb voor mijn 4 velgen in totaal 300 euro betaald :

-rechten
-spuiten (7 lagen chroomlak)
-polieren
-borduurschade en andere schade

Ge kunt het idd ook zelf doen,gewoon de vernis eraf bijten met afbijtmiddel en dan beginnen schuren van grof naar fijn.Eindigen met een P2000 en dan met Belgom Alu errover.
Ale tis toch aluminium he u velgen?Anders weet ik het niet :)

SoliD
1 september 2005, 14:33
Hmmm dat is precies niet zo duur, dan moet ik de mijn ook eens laten doen als ik nieuwe banden heb met een fatsoenlijke stootrand (velg komt buiten de band, ambetant voor hoge borduurkes :s).
Hoeveel werkuren zitten daarin Blue-Bora?

Lucian
1 september 2005, 14:42
aha een goede topic daar ik ook een geschaafde velg heb.

http://users.telenet.be/Dirkxke/velgen%20002%20(Large).jpg

iemand die een goede hersteller weet wa dichterbij als schaarbeek :D

provincie limburg liefst :)
in tongeren zit der ene die da goed en nie te duur doet dacht ik, kwou ook es gaan kijken voor de mijn, ma komt der nie van
kzal straks de naam es vragen aan ne kennis

Kabouter Hya
1 september 2005, 14:43
ge het toch van die banden met een randje zodanig da ge eerst met t rubber raakt en dan pas de velg??

of als ge nen absolute parkeernoob zijt: dit (http://www.shrunkenheads.com/Products/Car_Accessories/Curb_Feelers.htm)

Crashtestdummy
1 september 2005, 14:46
ge het toch van die banden met een randje zodanig da ge eerst met t rubber raakt en dan pas de velg??

of als ge nen absolute parkeernoob zijt: dit (http://www.shrunkenheads.com/Products/Car_Accessories/Curb_Feelers.htm)tzieter dan niemeer zo schoon uit e :)

Kabouter Hya
1 september 2005, 14:47
tja tis dan ook voor de parkeernoob :lol:
of ge moest ne 60's american ride hebben
kdenk wel da die daar nog bij passen

SoliD
1 september 2005, 14:48

of als ge nen absolute parkeernoob zijt: dit (http://www.shrunkenheads.com/Products/Car_Accessories/Curb_Feelers.htm)
Zucht...
Als ik nu zeg dat mijn velgrand het hardst uitsteekt...

Ik heb 195/40 liggen op velgen van 17"/7.5", en daar zouden normaal 205/45 moeten opliggen voor een stootrand te hebben. Daarmee dat ik NOOIT eerst mijn rubber raak...

Crashtestdummy
1 september 2005, 15:03
Zucht...
Als ik nu zeg dat mijn velgrand het hardst uitsteekt...

Ik heb 195/40 liggen op velgen van 17"/7.5", en daar zouden normaal 205/45 moeten opliggen voor een stootrand te hebben. Daarmee dat ik NOOIT eerst mijn rubber raak...zou er iemand nekeer een stuk uitleg over die bandenmaten en velgmaten in de sticky kunnen zetten? :unsure:

nen noob gelik ik verstaat daar nie direct iets van :x

lttuvix
1 september 2005, 15:14
zou er iemand nekeer een stuk uitleg over die bandenmaten en velgmaten in de sticky kunnen zetten? :unsure:

http://www.sicherbestellen.de/autobanden/Reifenbezeichnung.html

Morpheus
1 september 2005, 15:19
zou er iemand nekeer een stuk uitleg over die bandenmaten en velgmaten in de sticky kunnen zetten? :unsure:

205/60 R16

205 Is de breedte van het loopvlak (breedte van de band)

/60 is de hoogte (in procenten van het loopvlak) van de band zelf

R16 is de hoogte (grootte) van de velg.

lttuvix
1 september 2005, 15:35
205/60 R16

205 Is de breedte van het loopvlak (breedte van de band)

/60 is de hoogte (in procenten van het loopvlak) van de band zelf

R16 is de hoogte (grootte) van de velg.
mijn site is beter want das meer uitleg :scream:

Kabouter Hya
1 september 2005, 15:43
ge zij nog de snelheidsletter vergeten
die geeft dus aan hoe snel je met dat type banden kan/mag rijden

lttuvix
1 september 2005, 15:49
hij is ook gewicht vergeten :p

Morpheus
1 september 2005, 16:00
ge zij nog de snelheidsletter vergeten
die geeft dus aan hoe snel je met dat type banden kan/mag rijden

Dan ben ik nog veel vergeten hoor, want er staan nog wel meer indicatie's.

De 205/60 R16 uitleg zal moeten voldoen :p

Kabouter Hya
1 september 2005, 16:12
als crew member moogde toch een extra inspanning doen vinnik... :lol:

Blue-Bora
1 september 2005, 16:36
Hmmm dat is precies niet zo duur, dan moet ik de mijn ook eens laten doen als ik nieuwe banden heb met een fatsoenlijke stootrand (velg komt buiten de band, ambetant voor hoge borduurkes :s).
Hoeveel werkuren zitten daarin Blue-Bora?

Geen idee qua werkuren.
De prijs word op voorhand afgesproken.
Of die daar nu 1u mee bezig geweest zijn of 48u maakt mij niet uit :) 300 euro voor perfecte velgen terug te krijgen vind ik een mooie deal :) En ik kan ze veel beter proper houden nu dat ze ni meer vernist zijn.
Gewoon ff met belgom Alu derrover en ze blinken gelijk nieuw.De harten even met spons en zeep en klaar is kees.

SoliD
1 september 2005, 16:38
Die werkuren was meer om te weten hoelang ze erover doen (in uw geval dan :))

Morpheus
1 september 2005, 16:42
als crew member moogde toch een extra inspanning doen vinnik... :lol:

Heel :evil: :p

Kheb met de rocketeer afgesproken dat ik nog eens een FAQ rond veiligheidssystemen ging schrijven.

Maar ne mens moet tijd vinden :sad:

Blue-Bora
1 september 2005, 21:58
Die werkuren was meer om te weten hoelang ze erover doen (in uw geval dan :))

Kheb de mijn 3 weken moeten missen.
Tis redelijk lang,maar ze hebben er ni echt 3 weken over gedaan hoor.Ze hebben daar veel werk en doen dat in stukje denk ik.
Den ene dag zandstralen, dan 3 dagen erna spuiten , enz....

SoliD
1 september 2005, 21:59
Kheb de mijn 3 weken moeten missen.
Tis redelijk lang,maar ze hebben er ni echt 3 weken over gedaan hoor.Ze hebben daar veel werk en doen dat in stukje denk ik.
Den ene dag zandstralen, dan 3 dagen erna spuiten , enz....
Dan doe ik ze wel binnen in de winter :D

Blue-Bora
1 september 2005, 22:07
Dan doe ik ze wel binnen in de winter :D

Yep, heb ik ook gedaan.Kmoest toch met men winterbanden rondbollen dan :)

Maar die manne leveren echt supergoed werk !

Dirkxke
1 september 2005, 23:06
Yep, heb ik ook gedaan.Kmoest toch met men winterbanden rondbollen dan :)

Maar die manne leveren echt supergoed werk !

ben ik ook van plan, kga toch de winter door op mijn 17" ST sloffen ^^

volgende week eens in hasselt gaan kijken bij de condé, die zullen da ook wel doen of laten doen ergens

SoliD
1 september 2005, 23:16
ben ik ook van plan, kga toch de winter door op mijn 17" ST sloffen ^^

volgende week eens in hasselt gaan kijken bij de condé, die zullen da ook wel doen of laten doen ergens
Laat dan iets weten, want ik zoek het ook liever regio limburg ;)

$anka
2 september 2005, 07:48
oef, heb eindelijk foto online gekregen (men pc ligt in stukjes op de vloer, en op men laptop vant werk is ftp geblokkeerd). heb hem dan maar op picserver gezet

hier is ie (http://picserver.org/view_image.php/ASI5YH5L1B10)

Crashtestdummy
2 september 2005, 11:14
oef, heb eindelijk foto online gekregen (men pc ligt in stukjes op de vloer, en op men laptop vant werk is ftp geblokkeerd). heb hem dan maar op picserver gezet

hier is ie (http://picserver.org/view_image.php/ASI5YH5L1B10)ik zou daar serieus geen kosten aan doen zenne :p

$anka
2 september 2005, 11:29
kweet het zen lelijke velgen, vandaar dat ik ze ook niet wil binnendoen en er veel geld aan uitgeven. Daarom wil ik dus weten of ge daar met zelf wat tijd en een beke geld voor materiaal die terug wa schoner kunt krijgen

Crashtestdummy
2 september 2005, 12:16
moestek u zijn dan schuur ik da gewoon es en spuitek da int zwart :)

*edit*

achter 3 kwartier posten we ier vlak op dezelfde minuut :/

lttuvix
2 september 2005, 12:16
kweet het zen lelijke velgen, vandaar dat ik ze ook niet wil binnendoen en er veel geld aan uitgeven. Daarom wil ik dus weten of ge daar met zelf wat tijd en een beke geld voor materiaal die terug wa schoner kunt krijgen
joa da gaat ma zou ge es geen andere velgen kopen? :-)

Blue-Bora
2 september 2005, 12:35
Die kunde heel mooi polieren volgens mij zenne.
Die krijgt ge zo da ge u erin kunt spiegelen.

Gewoon de vernis eraf bijten met afbijtmiddel en dan beginnen schuren van grof naar fijn.

Ge gaat verschieten wa resultaat ge krijgt

$anka
2 september 2005, 12:44
joa da gaat ma zou ge es geen andere velgen kopen? :-)

kheb ondertussen men standpunt al wel duidelijk gemaakt denk ik he
dus zoude gij ni beter buiten gaan spelen ipv domme commentaar te geven?

@ blue-bora: thx, kzal is zien hoe ik dat dan het beste doe

*edit*
ok, der zijn wel wat how-to's over te vinden. this is one of them (http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=3)

Blue-Bora
2 september 2005, 13:32
kheb ondertussen men standpunt al wel duidelijk gemaakt denk ik he
dus zoude gij ni beter buiten gaan spelen ipv domme commentaar te geven?

@ blue-bora: thx, kzal is zien hoe ik dat dan het beste doe

*edit*
ok, der zijn wel wat how-to's over te vinden. this is one of them (http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=3)

Yep, en ik denk da ge uw velgen zo hard kunt laten blinken gelijk die op dien how-to

Dirkxke
3 september 2005, 00:25
Die kunde heel mooi polieren volgens mij zenne.
Die krijgt ge zo da ge u erin kunt spiegelen.

Gewoon de vernis eraf bijten met afbijtmiddel en dan beginnen schuren van grof naar fijn.

Ge gaat verschieten wa resultaat ge krijgt

idd, zeker met zo een schuurmachiene met zo een dunne band, kunt ge overal wel wa tussenin geraken om te schuren.

veel tijd en pak 100€ aan schuurpapier, poliersel en vernis voor gepolierde velgen en da komt dik in orde

DBK
3 september 2005, 00:30
idd, zeker met zo een schuurmachiene met zo een dunne band, kunt ge overal wel wa tussenin geraken om te schuren.

veel tijd en pak 100€ aan schuurpapier, poliersel en vernis voor gepolierde velgen en da komt dik in ordeuhuh veeeeel tijd, dik is in mispakt, ging iemand helpen zijn 13duims wielekes voor zijn mini terug proper te krijgen na een ongeval, dus ze ware redelijk naar de klote maar na 1 dag hadden we eene toch al terug bling bling

Dirkxke
3 september 2005, 00:32
uhuh veeeeel tijd, dik is in mispakt, ging iemand helpen zijn 13duims wielekes voor zijn mini terug proper te krijgen na een ongeval, dus ze ware redelijk naar de klote maar na 1 dag hadden we eene toch al terug bling bling

idd, als ge mooi bling bling wilt hebt ge laaang nodig. zeker als ge tot spiegel wilt polieren. dan zijt ge toch een paar weken bezig deraan :D