PDA

Volledige versie bekijken : Ronde van Spanje

pieterm
30 augustus 2005, 21:23
Zie dat hier nog geen thread van is, daarom maak ik hem nu even aan.

Ronde van Spanje kan misschien niet op tegen de populariteit die de ronde van Frankrijk teweeg brengt, maar het is misschien een mooie test tussen Petacchi en Boonen.

** Gisteren Petacchi gewonnen, Boonen derde.

** Vandaag Petacchi gewonnen, Boonen achtste.

"Een goede Tom Boonen was hier nooit derde geworden". ... "Weer werd ik afgeremd door die laatste bocht. Ik kan dus wel wat excuses inroepen (lacht). Maar ook Petacchi staat er nog lang niet hoor."

Dit was van gisteren

Nu vandaag wint Petacchi weer en eindigt Boonen pas achtste. Ik bedoel waarom commentaar geven op Petacchi als je zelf niet kan presteren? En nu niet afkomen met Boonen is gevallen in de Tour, Petacchi is ook net geblesseerd geweest.

Wat denken jullie hiervan?

Archeoloogke
30 augustus 2005, 23:23
Ik volg het precies niet zo...wrs omdat ik in 2de zit zit + veel te goed weer is. :p (keb zelfs Ronde van Duitsland beter gevolgd :unsure: )

Kan er dus nu niet over meespreken, alleen zie ik de feiten en dat is dat Petacchi de beste is en precies meeste kans ook gaat maken op het WK.

herc
30 augustus 2005, 23:56
Petacchi heeft het gewoon het "gemakkelijkste". Moet op 150 meter van de streep overnemen van Velo. Dat is gewoon de sterkte van gans die ploeg, met zo een trein kan petacchi bijna onmogelijk verliezen.

Probleem bij boonen is dat hij niet echt de goede man bij heeft om zich te laten afzetten ( trenti ). Vandaag zat hij weer veel te ver om mee te doen voor de overwinning.

Ik elk geval ga ik er mee akkoord dat boonen geen "commentaar" moet geven over petacchi. Maar een top boonen kan een top petacchi zeker kloppen, en andersom. Maar zoals het er nu naar uitziet zal petacchi de te kloppen man worden op het WK, want hij zal wel zijn treintje meekrijgen.

wecker
31 augustus 2005, 00:08
Petacchi heeft het gewoon het "gemakkelijkste". Moet op 150 meter van de streep overnemen van Velo. Dat is gewoon de sterkte van gans die ploeg, met zo een trein kan petacchi bijna onmogelijk verliezen.

Probleem bij boonen is dat hij niet echt de goede man bij heeft om zich te laten afzetten ( trenti ). Vandaag zat hij weer veel te ver om mee te doen voor de overwinning.

Ik elk geval ga ik er mee akkoord dat boonen geen "commentaar" moet geven over petacchi. Maar een top boonen kan een top petacchi zeker kloppen, en andersom. Maar zoals het er nu naar uitziet zal petacchi de te kloppen man worden op het WK, want hij zal wel zijn treintje meekrijgen.

ff :offtopic: maar ik denk eerder (als ze de mannen op 1 lijn krijgen ) dat australie de te kloppe ploeg is

Tweak37
31 augustus 2005, 00:29
Tom Steels vijfde vandaag! Das pas een prachtcoureur... Hopelijk dat ie een ritje kan meepikken :woohoo:

Tyfius
31 augustus 2005, 00:33
ff :offtopic: maar ik denk eerder (als ze de mannen op 1 lijn krijgen ) dat australie de te kloppe ploeg is

Inderdaad, McEwen is voor mij de grootste kandidaat voor de wereldtitel. Als je ziet wat voor een ploeg Australie op papier aan de start kan zetten (tenzij ze plots met een groot aantal geblesseerde renners te maken krijgen).

Tweak37
31 augustus 2005, 00:36
Inderdaad, McEwen is voor mij de grootste kandidaat voor de wereldtitel. Als je ziet wat voor een ploeg Australie op papier aan de start kan zetten (tenzij ze plots met een groot aantal geblesseerde renners te maken krijgen).

parcour is imho te zwaar voor mcewen... ma ik kan fout zijn :)

oxS
31 augustus 2005, 03:56
als Tom Tom kan lanceren is dat imo ook wel een serieuze trein ze .. Tom Steels die Tom Boonen lanceert maw, btw pozzato komt toch naar quickstep eh ? das een deel van pettachi zijn trein weg ..

TippedTerox
31 augustus 2005, 11:30
Nee Pipo zit al bij Quick-Step, het is Matteo Tossato die naar Quick-Step komt :p

@ Threadstarter. Je vermeldt er onderaan wel in van de val van Boonen in de Tour en de blessure van Peta, maar die 2 zijn geenszins te vergelijken. Boonen heeft sinds de Tour geen enkele wedstrijd op topniveau (buiten HEW waar hij vroegtijdig uit de koers stapte) gereden, dus hier keert hij voor het eerst weer terug uit competitieverband. En als je zoals eerder vermeld een trein hebt zoals in de eerste massasprint, die je op 150 meter van de finish afzet net voor een bocht, dan is het niet echt moeilijk meer om te winnen, als je goed keek maakte Tom zelfs een fiets goed, aangezien hij achter Zabel zat. En gisteren zat hij te ver, ik vond dat hij nog een fameus pak renners is voorbij gesneld, natuurlijk een zege is er nog niet. En een test ? Dat zullen we pas zien op het WK. Op het WK zal geen rekening gehouden worden met een traag aanvangstempo denk ik, want het is nog altijd een ééndagskoers van een meer dan behoorlijke lengte van 273 km. Ik heb Peta nog niet teveel zo'n koersen zien winnen. We moeten trouwens nog altijd zien of het wel een massasprint wordt, want er zitten stroken in van 5%, een renner in topvorm die vb. goed kan jumpen kan hier wel eens verrassen ...

zweebee
31 augustus 2005, 11:34
vino?

herc
31 augustus 2005, 12:07
vino?

Yeps, is zeker ook mogelijk. Een super sterke vino zoals op de champs-ellysees kan al die sprinters in de luren leggen.

Oke jullie halen nu wel het treintje aan van Australie. Ik ga er zeker mee akkoord dat dat een super sterke trein is, maar die mannen hebben daar geen ervaring mee. Hoe lang doen velo en co dit werk al niet? Die mannen doen bijna niets anders.

De kans bij de australiers zit erin dat ze op het einde de petacchi trein moeten voorbij knallen, wat wel mogelijk moet zijn aangezien hun trein meer snelheid moet kunnen halen ( zitten sprinters in de trein. )

En petacchi kan die afstand denk ik wel aan hoor. Als je milaan-sanremo kunt winnen, dan ook dit WK lijkt me.

En de 2 Tommen moeten elkaar helpen op het WK.

Glor
31 augustus 2005, 12:22
Ik gok toch op Vino of een andere vrijbuiter :D Shame on me, ik volg de Vuelta niet (allesins niet zoals de tour;)) maar kdenk dat Peta gelijk heeft, dat hij meer schrik moet hebben van ene Mcewen dan van een Boonen, Boonen is absoluut een van de snelste mannen van het peleton maar DE absolute wereldtop denk'k dat net dat ietsje te ver is, hij kan natuurlijk nog altijd groeien ;). Maar tegenwoordig is het wel in de trend dat er nog een vrijbuiter wegspringt en alle sprinters aftroeft, Vino op de champs élisee bv was echt zoo zalig;)

Tweak37
31 augustus 2005, 12:40
maja iedereen onderschat volgens mij het parcour nogal, groepsspurt zit erin maar zeker geen massaspurt met 80 man... en dan is het maar de vraag of mannen als Mcewen of Hushovd er nog bij zitten. (of boonen en petacchi in huidige vorm :)) Straks wint zabel nog, en eerlijk is eerlijk, die zou het verdienen...
En voor Tom Steels is het wk vrees ik zeker te zwaar, het zou mij zeer verbazen als die in de finale nog in staat is boonen te helpen. Als hij mag starten that is.
En de australische ploeg, wel als je van een ploeg kunt spreken zijn ze idd sterk, maar dat is een groot vraagteken. (o'grady zal bv al zeker niet voor mcewen rijden, maar goed, o'grady start wrs ook niet :) Maar of cooke enzo dat wel gaan doen?)

herc
31 augustus 2005, 12:59
Straks wint zabel nog, en eerlijk is eerlijk, die zou het verdienen...

Ja idd, zabel zou dat zeker verdienen. Als het niet boonen is hoop ik op zabel :)

Glor je rekent boonen niet bij de wereldtop? Wie versta je dan onder wereldtop bij spurters?

imo is mcewen de beste massaspurter. Dan petacchi en dan toch wel boonen? Ik zou boonen zelfs evenhoog durven plaatsen als petacchi.

Ja als er gespurt wordt is het zeker niet met het volledige peloton. En over steels heb je mss wel gelijk, maar een goede steels moet dat toch aankunnen imo.

Btw glor, heb de vuelta ook nog niet gevolgd zoals de tour hoor ;) Vanaf de bergetappes eraan komen zal ik iets meer kijken, maar zeker niet zoveel als in de tour. Als ik uberhaupt de mogelijkheid krijg om te kijken :s

Glor
31 augustus 2005, 13:18
De absolute wereldtop bij de massaspurts is volgens mij zoiets als de wereldtop bij tennis-->alleenheerschappij (bij tenis van Federer, bij massaspurts toch wel McEwen, natuurlijk niet zo nadrukkelijk als Federer maar het is maar een vergelijking ;)). De wereldtop is voor mij persoonlijk een man McEwen en daarachter mannen die zonder de aanwezigheid van McEwen wereldtop zouden zijn (Boonen, Pettaci, ?Zabel?)
Anyway, Boonen komt binnnen een paar jaar imo wel op McEwens niveau maar atm is dat voor mij nog net iets te hoog :p

herc
31 augustus 2005, 13:22
Dan denken we hetzelfde alleen verwoord jij het anders :)

Zabel, hoe langer hoe minder vrees ik. Dat hij de wereldtitel maar binnen haalt en dan besluit om voor de klassiekers te gaan :)

Tweak37
31 augustus 2005, 14:24
ochja tis maar hoe je het bekijkt.
Dat je Mcewen als beste sprinter ziet is imho niet juist. Petacchi is en blijft de koning van de spurts. Dat Mcewen intrinsiek de allersnelste is is wel waar, maar Tom Steels was eind jaren negentig ook de allersnelste van het pak, en toch stond hij heel wat lager op de ladder van beste spurters dan Cipo.
Een goeie petacchi die goed naar de laatste 200 meter wordt gebracht is quasi onklopbaar.
Boonen is een machtsspurter die nooit zo snel als Mcewen zal worden dat zit gewoon niet in hem.

1. Petacchi
2. Freire
3. McEwen
4. Boonen
5. Hondo/Eisel/Hushovd
6. Steels :love: (ok ik geef he toe ik ben een fan :p )

Maar in tegenstelling tot bij de tennis zit de top zo dicht bij elkaar dat iedereen elkaar kan verslaan. McEwen en Steels zijn een beetje hetzelfde type spurter, kunnen iedereen remonteren. Als Boonen en Freire zich goed kunnen plaatsen en op snelheid graken zijn ze haast niet te kloppen, Eisel en Hushovd kunnen altijd verrassen, en als Petacchi goed wordt afgeleverd, nou dan weet je het wel :)

herc
31 augustus 2005, 14:30
Hondo? Kom zonder zijn speciale kuur kan die niet mee ;)

Voor de rest ga ik bijna volledig akkoord met jou. Eisel en hushovd kunnen verrassen, maar als er iemand van de andere sprinters goed geplaatst zit ( en in vorm is ) moeten ze er af.

Tweak37
31 augustus 2005, 14:33

Voor de rest ga ik bijna volledig akkoord met jou. Eisel en hushovd kunnen verrassen, maar als er iemand van de andere sprinters goed geplaatst zit ( en in vorm is ) moeten ze er af.

ja maar anders was hij wel een geduchte kerel geweest :) wel zonde, kon hij eindelijk is uit de schaduw van zabel treden moest hij weer aan de verboden snoepjes zitten :doh:

Pol
31 augustus 2005, 16:49
storen jullie je soms niet aan de arrogantie van Boonen ?
Hij kan echt heel moeilijk zijn verlies toegeven...
vb
Bwoa ik vond petacchi niet zo indrukwekkend

Maar toch is het een prachtcoureur en een echt rastalent... maar hij is nog jong eh hij zal het wel leren :)

Tweak37
31 augustus 2005, 16:54

en vandaag was het dus zon dagje voor hushovd :)

kan iemand me uitleggen wat boonen deed? :sop: (behalve dan als een amateur een sprint aantrekken voor betinni -niet traag maar toch nix tov iemand als hushovd....)

ganz
31 augustus 2005, 17:07
Ja die sprint van vandaag sloeg op niks, ik wil toch ook wel eens zijn uitleg horen.
Zou er misschien een bord verkeerd hebben gehangen ofzo, McGee deed ook al zo raar?

herc
31 augustus 2005, 17:13
Haha die betinni, die valt gewoon volledig stil. Boonen had kunnen winnen.

Wat boonen deed, dat tart wel ffie alle verbeelding, wil ook wel zijn uitslag eens horen. "simpele" overwinning voor hushovd, geen tegenstand in de spurt, wel knappe prestatie.

En boonen zijn arrogantie? Bwa hij zegt gewoon wat iedereen ziet, petacchi was zeker niet indrukwekkend hoor. Ik heb hem al stukken beter weten sprinten.

Tweak37
31 augustus 2005, 17:25
Ja die sprint van vandaag sloeg op niks, ik wil toch ook wel eens zijn uitleg horen.
Zou er misschien een bord verkeerd hebben gehangen ofzo, McGee deed ook al zo raar?

pff de rode vod was toch duidelijk, boonen begon al op 900 meter de spurt aan te trekken, en Mcgee begon op 500 meter te spurten, tis gewoon dom, nix een fout bord volgens mij :)

fixer187
10 september 2005, 15:18
Zware val kost Tom Steels WK-selectie

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=GNHHQ4D5

herc
10 september 2005, 17:25
Serieuze smak gemaakt denk ik, want hij zag renners die er niet waren :p "vlak voor mij knalde David Zabriskie in een serieuze put in de weg."

Tweak37
10 september 2005, 18:11
zonde zonde en wat een pech heeft die man toch al gehad, tis echt erg...

herc
10 september 2005, 21:14
zonde zonde en wat een pech heeft die man toch al gehad, tis echt erg...

Het overkomt altijd de goei he .. hogenhoog cliché but oh so true.

Tweak37
11 september 2005, 22:37
en kijk is aan, heras rijdt menchov op 5 minuten vandaag

de vuelta is gedaan :), tijd voor een analyse :)

Mancebo: intrinsiek de beste ma heeft (als enigste van de spanjaarden zo ongeveer) al een goede en zware tour achter de rug
Menchov: groot talent maar geen ploeg
Sastre: net geen topper
Quesada: net geen subtopper
Sevilla: uitgeblust (maar wel beter als vorig jaar)

zo is eht al heel moeilijk voor heras om ni te winnen. maw, een deelnemersveld om van te huilen en de naam een grote ronde neit waardig... (qua parcour natuurlijk wel, das het mooiste van de drie)