PDA

Volledige versie bekijken : tanken bij oeral

oXyCaL
30 augustus 2005, 19:09
Vandaag nr hasselt gegaan met brommerke, tankske was leeg dus ik tanke
was mr nr oeral gegaan omdak toch geen andre tankstationne ging tegekome...

ma da trekt egt op nix daar he, ik kon de helft van de tijd gwn zoveel gas geve als ik wou, ma brommer ging wel ni vooruit, redelijk plezant als ge op e kruispunt staat ofzo :s

Nog iemand slechte ervaringe ? Ik ga er alvast nooit meer :s

DogFacedGod
30 augustus 2005, 19:12
Ze zijn wa goekoper dan de andere benzinestations zeker?

oXyCaL
30 augustus 2005, 19:13
Ja, maar volgens mij mengen ze iets bij hunne naft ofzo? :s

Jerryboy
30 augustus 2005, 19:24
Nog nooit probs gehad ermee, wel is me al opgevallen dat ik met oeral naft minder lang rij en dus wss meer verbruik :wtf:. naja ik ga bij jet :)

DBK
30 augustus 2005, 19:29
ik ga daar nooit meer bij :) voor mijn brommerke alleen nog maar Q8, heb er toch 3 in een straal van 4km :)
Met oeral en total hebk al problemen gehad, stotteren en stilvallen.

Lucian
30 augustus 2005, 19:35
dacht dat die wa petrol bij hunne naft mengden, ze mengen der in ieder geval iets bij, wa juist ben k niemeer zeker

DogFacedGod
30 augustus 2005, 19:47
nu het ik me herriner, is er in Diksmuide een Oeral tankstation. Khoorde al eerder verhaaltjes over slechte benzine maar kvertrouwde dat niet omdat de mensen die dat onderhouden van vreemde afkomst waren (Vroeger was dat een kerel met een roze tulband. Megagrappig om het te zien.Toen was er nog bediening en was het nog geen Oeral.) en dat andere benzinestations die verhaaltjes in de lucht gooide uit jaloezie. Verleden jaar waren de pompen stuk geslagen. daarmee dat ik dat dacht.

Burny
30 augustus 2005, 20:12
Ik heb ens vakantiewerk gedaan bij de duoane. 1 van de interessante dingen diek daar ben te weten gekomen is dat Oeral ABSOLUUT niet te vertrouwen is. Die mengen enorm veel afval onder hun brandstof. Ga daar dus nooit, nooit, nooit tanken. Je hebt zowiezo meerverbruik, maar het kan zelfs schadelijk zijn voor moderne motoren.

Bramboogie
30 augustus 2005, 20:38
nog geen negatieve ervaring gehad bij oeral-diesel... en heb den indruk da ik bij JET goedkoper tank (goedkoper per liter en ik doe meer km's met een tank)

FeNiX4LiFe
30 augustus 2005, 20:39
nog nooit van een oeral tankstation gehoord

edit : ah tis in limburg da da bestaat dermee :)

btw tegenwoordig zijn in alle station crap nafte te vinden.
de betere nafte ( die die ze vroeger verkochten ) worden nu onder motto -> ultimate , premium ,... verkocht.

je moet eens een filter gebruiker bij het inschenken. stofdeeltjes dat er in de nafte rondzwemmen.
nie goe voor je cilinders. raken beke vuil :)

Bramboogie
30 augustus 2005, 20:43
belangrijkste is da de tank zelf in orde is...
mijn vriendin en haar pa hadden allebei veel last met hun astra naft (mk1)... ze zijn beide elders gaan tanken en de problemen zijn weg

eniac
30 augustus 2005, 20:46
Ik tank altijd bij Gabriëls: goedkoop en geen klodden.

presser
30 augustus 2005, 20:52
Ik tank daar ook altijd (die in Gavere, zelfde van u waarschijnlijk), maar ik heb gezien dat de Jet in De Pinte net iets goedkoper is.

Ik tank altijd superplus, daar geraak ik ook nog een stukje verder mee.

GeoBem007
30 augustus 2005, 20:54
Ik tank bij den Esso Express hier in Mortsel.. De goeikoopste die ik ken, 1.239 voor Euro95!

GaMe®
30 augustus 2005, 21:33
Hier in Tongeren hebt ge het goedkoopste tankstation van gans limburg (stond in de gazet), ma da word door bruine mensen uitgebaad, er is wel service en ze poetsen uwe auto enzo, maar het is wel bizar. De prijzen zijn daar zo overdrijven goedkoop :unsure:
Zondag nog diesel getankt aan 1.009.

lttuvix
30 augustus 2005, 21:34
u krijgt waarde van uw geld

als ge een goedkopere tankstation vind (in dezelfde land) ist toch ook logisch dat het niet dezelfde kwaliteit is

eniac
30 augustus 2005, 21:54
Ik tank daar ook altijd (die in Gavere, zelfde van u waarschijnlijk)

Ik hier in Nederename, die is iets goedkoper dan in Gavere.

Foose
30 augustus 2005, 22:26
Yep wij ook, meestal de goedkoopste en als ge zo'n tankkaart hebt :niceone:

Voor de rest wat er op de baan te vinden is: Esso, Total, Q8, Shell, Texaco (-> al zal ik wel liever de voorgenoemde nemen), ...

Feignasse
30 augustus 2005, 22:40
Wij tanken altijd Q8

Vroeger Shell en daarvoor BP.
Maar beide stations daarvan in onze buurt zijn opgedoekt.

BBQezel
30 augustus 2005, 22:49
Hier in Tongeren hebt ge het goedkoopste tankstation van gans limburg (stond in de gazet), ma da word door bruine mensen uitgebaad, er is wel service en ze poetsen uwe auto enzo, maar het is wel bizar. De prijzen zijn daar zo overdrijven goedkoop :unsure:

is dat die niet op de sint-truidersteenweg?
anders als het die is is de echte uitbater dacht ik nog in ziekenhuis of thuis aan het revalideren omdat die kerst vierde in indonesië dacht ik bij familie.
mijn pa praatte der soms mee als hij gaat tanken en was altijd aardig enzo...

cooldude
30 augustus 2005, 22:51
mijn pa heeft daar met zijne saab ook al eens al zijn
naftleidingen en filter kunne late vernieuwen
omdat de naft 'niet tegoei gefilterd was'
wel nix moeten betalen maar toch....
en mijn broer een goed halfjaar later
juist hetzelfde met mijn broer zijne vw
kblijf er braaf weg met men brommertje :):)

greetz

Seraph
31 augustus 2005, 01:00
http://www.goedkooptanken.nu/

You can "tank" me later :p

dropkicker
31 augustus 2005, 01:24
zou da nekeer nix voor testaankoop zijn?

GaMe®
31 augustus 2005, 02:26
is dat die niet op de sint-truidersteenweg?
anders als het die is is de echte uitbater dacht ik nog in ziekenhuis of thuis aan het revalideren omdat die kerst vierde in indonesië dacht ik bij familie.
mijn pa praatte der soms mee als hij gaat tanken en was altijd aardig enzo...
ja das daar :)

CAS
31 augustus 2005, 02:41

Jup, hier hetzeflde, en degene waar ik het meest gaat zijn ze ook enorm vriendelijk.
Heb al van vrienden gehoord dat Shell wel goeie naft levert, maar aangezien de meeste van hun stations zo geen ding hebben om het vast te zetten ga ik er gewoon niet. Geen zin om met krampen in mijn hand rond te rijden.

Oeral heb ik nog nooit van gehoord, wel weet ik dat EuroPetrol ook zo een tankstation is dat zou de overschotjes overkopen van tankwagens en dat die dan ook kwalitatief iets minder is. Maar dit kwam wel van een ex-Shell bediende...

[BAT]krikke
31 augustus 2005, 09:48
wat wel is met die verdachte benzine, vaak zit er een vorm van verwarmingsmazout bijgemengd die natuurlijk ook zal werken maar helemaal geen goei prestatie geven en u bougies volledig vuil maken, de kleur van die mazout is ook anders, maar als je hem mengt met gewone benzine en je voegt een klein beetje zwavelzuur toe word hij volledig kleurloos (zoals gewone benzine dus).

dat zwavelzuur is opzich niet slecht voor de verbranding enzo, maar is enorm schadelijk voor de benzinepomp. elke maand krijgen wij er hier wel een paar binnen die na een half jaar weer een nieuwe pomp nodig hebben omdat ze tanken bij een of ander louche benzinestation. wat ook afziet van die brandstof zijn de injectoren, maar meestal zal eerst de benzinepomp ervan late weten.

presser
31 augustus 2005, 09:50
Oeral heb ik nog nooit van gehoord, wel weet ik dat EuroPetrol ook zo een tankstation is dat zou de overschotjes overkopen van tankwagens en dat die dan ook kwalitatief iets minder is. Maar dit kwam wel van een ex-Shell bediende...
Ik heb hetzelfde gehoord van iemand die een transportfirma heeft. Overschotjes van tankwagens moet je dan wel zien als het onderste van olietankers. Kwalititatief minder. Ik heb juist eens in de Makro getankt, daar is het ook goedkoper, eens kijken of ik minder ver geraak met een volle tank.

slash
31 augustus 2005, 10:04
wij tanken altijd bij esso omda we daar tankkaart hebbe van pa zijn werk

JCviggen
31 augustus 2005, 22:18
Heb ettelijke keren 98 RON getankt bij Oeral en zelfs bij hoge turbodrukken ben ik geen enkel probleem tegengekomen ermee. MAAR ik tank er wel niet meer. Ze zijn niet de goedkoopste in de buurt, en ik vond dat als ik er bv 30-35 liter in deed er precies minder in was dan wanneer ik dezelfde hoeveelheid er in gooi in een ander station...

Maar qua prestaties of problemen heb ik op een tank of 10-15 oeral niks gemerkt, bij turbodrukken van meer dan 1 bar. Misschien is de 98 beter dan de 95, of heb ik geluk gehad (is erg nieuw Oeral station)

Lon$daLe
2 september 2005, 10:38
das aan die veldweg langs sint truidersteenweg zekers? :unsure: vond het grappig toen die ne auto aant wassen waren :rofl:

EvilTwin
2 september 2005, 10:53
Volgende heb ik mij laten wijsmaken door ne gast die ik ken en buur is van een Oeral-tankstation : die mannen kunnen hun prijzen goedkoper zetten omdat hun brandstoffen minder gereinigd zijn dan andere.

Dit verklaart ook het stotteren of sputteren van sommige motoren : de carburator raakt langzaam maar zeker vervuild.

Dus het geld dat ge uitspaart op uw benzine moogde uiteindelijk weer aan uw garagist geven :)

Morpheus
2 september 2005, 12:46
Als sommigen onder jullie echt overtuigd zijn van de slechte kwaliteit van Oeral, waarom stuurt iemand niet eens een mail naar Test-Aankoop?

Zo'n dingen daar dient test-aankoop voor, en je mag zeker zijn dat ze gehoor gaan geven aan je opmerkingen.

Burny
2 september 2005, 12:59
Als sommigen onder jullie echt overtuigd zijn van de slechte kwaliteit van Oeral, waarom stuurt iemand niet eens een mail naar Test-Aankoop?

Zo'n dingen daar dient test-aankoop voor, en je mag zeker zijn dat ze gehoor gaan geven aan je opmerkingen.

Wrom zou ik? Ik heb bij de duoane heel dat dossier gezien. Ettelijke duizenden pagina's. De overheid is er wel degelijk van op de hoogte. Het zou kunnen dat het de laatste tijd wel iets beter is, aangezien ze toch nog steeds een vergunning krijgen. Maar mij zie je er niet.

GhO$T
2 september 2005, 13:51
wij gaan nu tanken bij zo'n Dats24 station (denk toch dat da zo noemt) is iets nieuws denk ik (bij ons toch nieuw gezet, had er nog nooit van gehoord maar kan al langer bestaan op ander plaatsen) dat door de Colruyt groep gelanceerd is (tankstation is bij ons wel nie bij de Colruyt zelf) is toch nog een brok goedkoper dan den Esso waar we daarvoor gingen.

Van slechtere prestaties hemmek nog nie gemerkt (zijn slecht met iedere soort diesel :p ) ma als je er minder ver mee geraakt wetek nie.

Kabouter Hya
2 september 2005, 13:56
dats tank ik ook (heb zelfs zo een dats kaart)
en btw das Q8-naft
ik rijn da nu al 4 jaar mee en nog nooit probs gehad

Foose
2 september 2005, 19:08
Dit verklaart ook het stotteren of sputteren van sommige motoren : de carburator raakt langzaam maar zeker vervuild.

Ne carbuarateur is wel al oud ze in nen auto ;)

GhO$T
2 september 2005, 19:58
dats tank ik ook (heb zelfs zo een dats kaart)
en btw das Q8-naft
ik rijn da nu al 4 jaar mee en nog nooit probs gehad
yups, mega handig, kaartje van de ouders uithalen en den bak volsmijten, geen gezever over de kostprijs achterna :D