PDA

Volledige versie bekijken : Supporter/sympathisant

Shyheim
30 augustus 2005, 02:58
Is er hier zo'n thread in feite al geweest?
If not: raar... :unsure:
If so: geef maar link, en ik delete de thread wel, no problem. :)

Gelieve een beetje te structureren, zoals ik doe! Kwestie van een beetje ordelijk te houden...

Maar voor welke clubs "supporter" je, en voor de welke heb je sympathie. Ben je ooit naar wedstrijden van die club thuis gaan kijken? Etc.

Ik begin, van fanatiek naar minder fanatiek:

Spanje
Real Madrid (was de allereerste club waar ik ooit voor "supporterde"; mijn eerste truitje dateert van het seizoen '94-'95; eentje van Raul... :love:
al een thuismatch van gezien tegen Barcelona; en gezien toen ze tegen Anderlecht speelden in Brussel; waar ik in feite meer voor Real supporterde... Maar ik hield mijn bek :p)

Frankrijk
Marseille
sympathie voor Nantes; en ook wel Paris Saint-Germain :$; omdat mijn allereerste match in een stadion in het Parc des Princes was... Familie van mij in Parijs supportert voor PSG... Die match was tegen Nantes btw. ^^

België
Anderlecht (abonnee)
héél lichte sympathie voor (raar maar waar): Standard; al was het maar voor zijn supporters

Nederland
AFC Ajax

Engeland
Arsenal (/Chelsea, ten tijde van Zola en Babayaro)
De hele Premier League kan op mijn sympathie rekenen in feite, 'k zie alle ploegen daar wel graag spelen...

Italië
Inter

fixer187
30 augustus 2005, 03:27
symphatie is bij mij een vervliegende zaak, als een bepaalde club fantastisch speelt of een bepaalde speler bij speelt al dan niet Belgisch krijg ik er symphatie voor maar kan het jaar nadien zeker al verdwenen zijn.

Vorig en dit jaar is het zeker Barcelona en Atlitico Bilbao in Spanje. Door het imo fantastische voetbal van Barca en de supporters van Bilbao wanneer de Basken ons een pandoering vorig jaar hebben gegeven, zei scandeerde Standard na de match en gaf het publiek een ellelange staande ovatie terwijl het publiek afdroop dat ook wederzijds werd ontvangen door het Luikse publiek :bow: :applause: :bow:
Ook de selectie mentaliteit van Bilbao is imo bewonderswaardig, alleen maar Spanjaarden in de ploeg, sterker nog alleen maar Basken ( hoewel ik dacht dat er toch nu een niet-Bask is ingeslopen )

De jaren ervoor was er symphatie voor Valencia

en altijd een beetje anti-Real geweest

* Nederland
pro-PSV begonnen met het Nillis tijdperk natuurlijk het tegenovergestelde met Ajax

* Frankrijk

pro Bordeaux-Nantes,
anti Marseille voor de kenners imo duidelijke redenen hoewel de sfeer daar uitmuntend is....

* Engeland

vroeger pro Chelsea ( Babayaro, Vialli, DiMateo, Zola ) maar doordat ze meer de Real tour zijn opgegaan serieus wat minder geworden

pro Liverpool door Gerard :cool:

zoals LessthanJake ook al zei heel de Premier league kan bij mij ook op symphatie rekenen, behalve.....

anti Manchester....:evil:

* Italië

pro AC Milan & Juventus

* Duitsland

Shalke 04 is de enige buitenlandse club waar ik echt symphatie voor heb en een wedstrijdje heb meegepikt. Wilmots was en is gewoon DE man !!! :bow:

Shyheim
30 augustus 2005, 03:39
de supporters van Bilbao wanneer de Basken ons een pandoering vorig jaar hebben gegeven, zei scandeerde Standard na de match en gaf het publiek een ellelange staande ovatie terwijl het publiek afdroop dat ook wederzijds werd ontvangen door het Luikse publiek :bow: :applause: :bow:

Uit medelijden? :p ;) j/k

* Frankrijk

pro Bordeaux-Nantes,
anti Marseille voor de kenners imo duidelijke redenen hoewel de sfeer daar uitmuntend is....

Ge zult bij Standard wel ver den enige zijn, nee? :p
Kheb een filmke staan van de sfeer in Standard toen ze tegen Paris Saint-Germain speelden... Begonnen liekes van Marseille te zingen (zelfs "Marseille, Standard, même combat!" (wat eigelijk meer grappig dan leep was :p))...

*zoals LessthanJake ook al zei heel de Premier league kan bij mij ook op symphatie rekenen, behalve.....

anti Manchester....:evil:

Jah, Man U moet 'k ook niet van hebben, dno why.

Time
30 augustus 2005, 03:53
belgie: brugge en sympathie voor elke promovendus die, zonder zich te vergrijpen aan een legioen buitenlanders, zich deftig weten te vestigen, maw zulte-waregem:p
italie: ac milan, sympathie voor Cuiocappiano (serie C2, ken die ploeg redelijk goed:p)
engeland: manchester united (ronaldo, rooney :love: ), sympathie voor chelsea
voor de rest: dunno & don't care:p

Bontus
30 augustus 2005, 10:58
Belgie: Anderlecht (ja van kinds af ge kent da :p)
Buitenland: Vroeger Bayern Munchen, nu geen enkel specifiek maar vooral anti-Italiaans en anti-Spaans als er een duel is.

Hekje#
30 augustus 2005, 11:15
Belgie:
Supporter: K Sint-Truidense V.V ( stvv dus :p ) ga elke thuismatch zien
Sympathie: Standard de Liège: Omdat zij de beste (spion)kop van belgie hebben

Italie:
Juventus (ben ik al een paar jaar supporter van maar nooit geweest)

rest ben ik niet echt fan van buitenlandse/binnenlandse ploegen

respect daarintegen heb ik voor veel ploegen :)

Tarpan
30 augustus 2005, 11:31
België:
Als Gentenaar ben ik natuurlijk een echte Buffalo.
Al stel ik mijn meer en meer vragen bij 't beleid de laatste jaren, vooral dan de transferpolitiek die van jaar tot jaar wisselt. Maar swat.
Vroeger ging ik vaak kijken, laatste twee jaar is 't veel minder geworden.

Aangezien mijne kozijn in't eerste van Zulte-Waregem speelt sinds twee jaar (hij scoorde zaterdag 't eerste doelpunt, rara wie is het?) ben ik ook meer en meer supporter geworden van hen.
Naar hen ben ik vorig jaar een paar keer gaan zien en ben dat dit jaar zeker ook van plan!

Engeland: super ManUtd-fan sinds jaren. Ook bij die club stel ik me meer en meer vragen. Maar ik blijf een fan, vooral dan door de aanwezigheid Keane en Van Nistelrooy.
Anti-chelsea all the way trouwens!
(al was ik ferm onder de indruk na stadion--bezoek eerder dit jaar)

Nederland: FC Utrecht
Die club is zo'n beetje Nederlandse evenknie van AA Gent. Hebben elk jaar ambitie om in hoge subtop te eindigen of hoger. Maar dat lukt niet elk jaar even goed. Mentaliteit daar zegt me wel iets. Kan het niet goed beschrijven.

In de andere landen heb ik nie echt een uitgesproken favoriet

Red_Dog
30 augustus 2005, 11:38
Supporter van "den Antwaarep", uiteraard.
Al van kleins af aan door mijn grootvader mee genomen, de tijd van het beruchte vak X nog mee gemaakt. Voor Wembley was ik echter nog te jong, moest naar school :sad:
Sympathie voor Feyenoord, vanwege de band tussen beide supportersgroepen.
Verregaande sympathie voor Marseille, bangelijke sfeer en zeer mooi stadion vind ik.
Voor de rest kan het Engels voetbal me wel bekoren, met een lichte voorkeur voor Liverpuul.

daboykefke
30 augustus 2005, 12:59
België
-----

RSCA --> abonnee :) van kleins af aan fan van Anderlecht, wss door toedoen van mijn vader en grootvader die ook hevige supporters zijn van RSCA en vroeger ook een abonnement hadden

Spanje
------

Barça !! Ook van kleins af aan in de ban van deze club :) de truitjes die ik er van heb zijn niet meer te tellen denk ik :D (lichtjes overdreven ;)) de mooiste truitjes die er bestaan trouwens ;)

Italië
-----

Parma :) dit is gekomen door mijnen beste maat, daardoor die ook beginnen volgen en nu echt een fan :)

Engeland
--------
Manchester United .. weet niet juist meer hoe dat gekomen is, maar het is nu zo :D

Glor
30 augustus 2005, 13:04
In België heb ik respect voor behoorlijk veel clubs, van klein naar groot:
Gent, KVMechelen, STVV en dan in behoorlijk grote mate Sporting Lokeren :woohoo:

Maar RSCA ownz them all :p(nu al 6 jaar fan wat wil zeggen, fan vanaf mn 7de:unsure: ) kben eig absoluut niet te vinden voor Standard, don't ask why :)

Verder hebk heel wat respect voor de Nederlandse competitie, daar hebben ze toch enorm veel talent rondlopen imo, vooral Dirk Kuyt atm ;) Anti-Ayax, de supps diek van Ayax ken zijn zo hard zakken:p en pro-psv :cool:

Italiaans voetbal kan me niet zo bekoren hoewel dat AC en Inter Milan toch wel zalig voetbal brengen de laatste jaren..

Engels voetbal vindk wel iets hebben maar het echte knokken verdwijnt toch ook daar wat tegenwoordig, als je individu's als Rafa Benites in Engelse competitie zet en die komen er meer en meer verliest het veel van zn charme :p(begrijp me niet verkeerd, Benites is zeer goede coach maar het echte Engelse voetbal worddt verwaarloosd, bash and score;)). Anyway, Manchester all the way in Engeland en Chelsea mag samen met Real Madrid evengoed opgedoekt worden hoewel het verschil tussen Chelsea en Real toch wel groot is, bij allebei gewoon een verzameling grote namen maar bij Chelsea werken ze zich wel nog te pletter tov gwn de arrogante sterren van Real. (imo ;)).

Maar absolute favoriet in Europa...
FC Barcelona :woohoo:
Spelers als Eto'o, Ronaldinho (beste voetballer van het moment), Deco, vroeger Luis Enrique en Kluivert, Puyol etc... De eerste match diek van hen zag was tegen Liverpool denk'k met een magistraal doelpunt van Thiago Motta dachtk, kwas direct verkocht ;) Ze deden mij zo denken aan onze manier van spelen :D

Barca for CL :cool:

Piejie
30 augustus 2005, 14:13
Hier zijn mijn favoriete ploegen volgens land gerangschikt:

Spanje: Hier kunnen zowel Valencia als Betis me bekoren, ben in feite niet echt zo'n grote fan van de Spaanse competitie

Frankrijk: In Frankrijk is er maar 1 ploeg die ik graag zie spelen en dat is Lyon

Nederland: PSV zie ik hier zeer graag spelen

Engeland: In de Premier League zijn Newcastle en Manchester mijn geliefkoosde ploegen

Schotland: Ik ben een erg grote Rangers fan, echt een ploeg naar mijn hart

Italië: Ben al sinds mijn 8 jaar die-hard supporter van Internazionale en dat ben ik nog steeds, ik volg alles wat er gebeurt binnen en buiten deze ploeg op de voet

België: Hier ben ik al ongelooflijk lang supporter van Club Brugge. Enige ploeg in België die naar mijn mening constant is

woot
30 augustus 2005, 14:24
België: ik supporter alleen maar voor belgische club en dat is jawel : club brugge voor maar liefst al 13 jaar :) vanaf mijn 6 dus

jeroenrams
30 augustus 2005, 14:37
Al +- 13 - 14 jaar supporter van Lierse, van héél jong meegegaan met de papa naar de voetbal. En daar dan ook mijn hart verloren aan de grootste kleine club van Vlaanderen ;)
Natuurlijk abonnee dus daar.
Kheb over het algemeen niet zo voor de waalse clubs en dan Charleroi in het bijzonder.

Verder vind volg ik een beetje de prestaties van psv in Nederland (ik hoop stiekem om samen met nonkel nekeer een CL match van hun te gaan bekijken. Want hij werkt namelijk bij Philips, dus seats moeten wel mogelijk zijn hoop ik :))
In engeland heb ik wel wat sympathie voor Liverpool... die hun supporters zijn gewoon bangelijk. Maar in héél Engeland leeft de voetbal wel heel hard bij de mensen. Daarom dat ik van plan ben dit jaar eens een matchke uit de premier league mee te pikken.
Verder zou ik ook eens graag een matchke meepikken van Schalke 04.

Shyheim
30 augustus 2005, 15:12
Gelieve een beetje te structureren, zoals ik doe! Kwestie van een beetje ordelijk te houden...

Dank u :s

oxS
30 augustus 2005, 15:19
Belgie:
Club Brugge (3 wedstrijden gezien, afstand te groot)
VW Hamme (elke thuiswedstrijd, paar uitwedstrijden)

Engeland:
Liverpool (geen matchen gezien, gewoon de sfeer jong)
Sympathie voor Arsenal

Nederland:
PSV
Sympathie voor ADO, Roda

Spanje:
Real Madrid
Sympathie voor Valencia

Schotland:
Celtic

Frankrijk, Duitsland niet echt voorkeuren ..

Glor
30 augustus 2005, 15:22
Belgie:
VW Hamme (elke thuiswedstrijd, paar uitwedstrijden)

Leve de Hamse jeugd :woohoo: Mn beste maat speelter bij(2de nationale nee?^^), ze verliezen wel behoorlijk veel ma who gives a shit :unsure:

Cartek
30 augustus 2005, 15:23
ben al tijdje supporter van zulte-waregem, nu nog meer omdat ze weer in 1ste zitten en hopelijk kunnen ze binnen de 10 jaar meestrijden voor de landstitel.

oxS
30 augustus 2005, 16:00
ze verliezen ni zo veel, alé de eerste ploeg toch ni ..

hipStar
30 augustus 2005, 18:12
Belgie:
Club Brugge(abonnee)

Engeland
Arsenal

dit zijn de ploegen die ik supporter door dik en dun. Andere ploegen heb ik gewoon respect voor

jeroen65
30 augustus 2005, 21:35
1 ploeg: EENDRACHT AALST. Maak elke thuis en uitmatch

Dan nog West Ham in Engeland. Heb ik ook al een match van gezien. Was wel indrukwekkend.

En in belgië nog Brugge. Maar EA boven alles :D

Lege Doos
30 augustus 2005, 23:50
belgie : voor gent, rsca en standard sympathie, nie echt fan

spanje: geen

engeland : sympathie voor chelsea, kvind het raar dat ze deze ploeg met real vergeleken wordt want er zaten hier voor vorig jaar toch niet echt veel bekende spelers, nu zijn ze natuurlijk wel allemaal bekend

italie : milan, ben er echt grote fan van sinds men 6e (95/96) via een spelleke, ondanks dat ik grote fan ben van milan hebk toch sympathie voor juventus en (jawel) inter, heb iig liever dat een italiaanse club CL wint ipv een spaanse

Time
30 augustus 2005, 23:51
belgie : voor gent, rsca en standard sympathie, nie echt fan

spanje: geen

engeland : sympathie voor chelsea, kvind het raar dat ze deze ploeg met real vergeleken wordt want er zaten hier voor vorig jaar toch niet echt veel bekende spelers, nu zijn ze natuurlijk wel allemaal bekend

italie : milan, ben er echt grote fan van sinds men 6e (95/96) via een spelleke, ondanks dat ik grote fan ben van milan hebk toch sympathie voor juventus en (jawel) inter, heb iig liever dat een italiaanse club CL wint ipv een spaanse
ge bedoelt toevallig nie cm2? was seizoen 95/96
indien ja: precies zelfde scenario als mij:D

Ferux
30 augustus 2005, 23:58
België

Ik supporter voor Club Brugge (abo) en VC Olympia Leefdaal (volleybal, kijk nogal eens een thuismatch). Klein beetje sympathie voor OHL.

Andere landen

Een klein beetje sympathie voor Liverpool en Barca (1 keer gezien: Betis - Barca). Ook wel voor Valerengen ;).

Voor de rest ben ik meer iemand die teams haat.

Targoth
31 augustus 2005, 00:01
Belgie Eendracht Aalst, normaal elke wedstrijd (uit en thuis) maar door omstandigheden kan ik een tijdje niet gaan kijken

Nederland Willem II (Tilburg), al een tiental keer gaan zien, is nu wle weer een tijdje geleden

Engeland Aston Villa, keertje geweest tegen Liverpool en eens tegen Newcastle

Duitsland Schalke04, een keer geweest tegen munchen 1860 en eens tegen kaiserslautern

Voor de rest voor de rest probeer ik zoveel mogelijk europese matchen mee te maken, gelijk wie speelt, Zo ben ik al verschillende malen naar Club Brugge en naar Rsca gaan zien, vorig jaar nog naar Inter- Rsca.
Ik ben nu aant proberen regelen da ik naar Marseille - Beerschot kan gaan.
Normaal Binnenkort ook nog ens naar Schalke en naar Villa

Red_Dog
31 augustus 2005, 00:10
Als da lukt voor naar Marseille - GBA te gaan zien, stuur keer ne PM :unsure:

Lege Doos
31 augustus 2005, 00:21
ge bedoelt toevallig nie cm2? was seizoen 95/96
indien ja: precies zelfde scenario als mij:D

ja idd cm2 :D
was daardoor ook grote fan van roberto baggio :p

DBK
31 augustus 2005, 00:48
heel grote sympathisant van den Antwerp, supporter magk mijzelf ni noemen zeker alsk nog nooit naar een match van hun ben gaan zien zeker? :(

Red_Dog
31 augustus 2005, 00:52
heel grote sympathisant van den Antwerp, supporter magk mijzelf ni noemen zeker alsk nog nooit naar een match van hun ben gaan zien zeker? :(

There there ({)

Time
31 augustus 2005, 01:01
ja idd cm2 :D
was daardoor ook grote fan van roberto baggio :p

futre & savicevic :love:
parma was toen altijd kampioen int eerste seizoen met hristo stochkov in de spits:)

Shyheim
31 augustus 2005, 02:02
Als da lukt voor naar Marseille - GBA te gaan zien, stuur keer ne PM :unsure:

Same here.

Ik zou nog proberen om op den dag zelf een ticket voor het bezoekersvak te kunnen krijgen; maar als dat dan niet lukt... Mja.

den Acid Burn
31 augustus 2005, 11:05
fan:
racing genk, ik ging al als klein manneke meekijken naar waterschei met men opa.

sympathie:
alle andere belgische clubs behalve standard.
voor de een al meer sympathie als voor de ander
vooral zulte-waregem op het moment, ik vind het knap hoe die jongens zich weten te vestigen in eerste klasse

buitenland:
vooral engels voetbal weet ik wel te smaken

grievie
31 augustus 2005, 13:30
Belgie
------
Anderlecht : Al fan van toen k nog snotaap was. Een klein 10 jaar al abonnee (enkel dit jaar ni).
Over t algemeen zie ik Genk ook wel is graag bezig. Een ploeg die toch een degelijk niveau kan halen in Belgie en aanvallend voetbal brengt.
Engeland
---------
Liverpool : Was begonnen net voor Owen echt bekend werd. En door Michael Owen ben ik nog wa harder supporter geworden.
Nederland
---------
In den tijd van de Bilde en Nilis had ik wel sympathie voor PSV. Heb het wa vooral voor ploegen met Belgen in dan.
Italie
-----
Ni echt een voorkeur. Vind het hatelijk ploegen om tegen te moeten spelen als Belgische club.
Spanje
------
Mss Barca, heb het ni zo voor REAL. Wel een superploeg me zalig spelers ma hoe die met schandalig veel schulden soms nog toptransfers doen vind k al ni meer mooi

Tweak37
31 augustus 2005, 15:16
België
Club Brugge

Engeland
Manchester United (met als hoogtepunten cl finale van 99 en cl kwartfinale tegen real van '03 als ik me niet vergis... dat waren zalige wedstrijden)
Liverpool (eerst met Owen, maar nu vooral Gerrard en Dudek :woohoo: )

Frankrijk
l'OM!!

Nederland
Psv tijdens het nilis/ronaldo tijdperk :) Uitermate anti feyenoord :evil:

Spanje
Deportivo (dankzij hun zalige wedstrijden tegen man u enkele jaren geleden :p)

Italië
geen enkele ploeg :sop:

kakature
31 augustus 2005, 15:21
Belgie:
Club Brugge, al lang

Nederland:
-

Spanje
-

Italië
Juventus :love:

Engeland
- Liverpool, Manchester :p

en nog Celtic Glasgow

tim_hypernnova
31 augustus 2005, 15:37
België
Anderlecht (abo)

Engeland
Arsenal & Tottenham

Spanje
Barcelona

Italië
Ac Milan & Juventus

Shyheim
31 augustus 2005, 15:41
Waar ergens zit ge, tim?

tim_hypernnova
31 augustus 2005, 15:42
Waar ergens zit ge, tim?
H3 (238)

sub-d!
31 augustus 2005, 15:45
Italia: Internazionale sinds 1997 ;)

England:Liverpool sinds 1999

wallievis
1 september 2005, 00:16
belgie: bijna alle westvlaamse ploegen, en vooral club brugge
nederland: psv (gelijksoortige club aan brugge vind ik) en sparta
frankrijk: zowel lyon, marseille, monaco als psg
spanje: real madrid, barcelona, valencia en betis
italie: vooral juve (de oude dame die nog kranig uit de hoek kan komen :)), kheb et ook nog voor fiorentina en parma en sjevsjenko (om et op zijn teleteksts te schrijven) alleen jammer dat em bij de verkeerde ploeg speelt :)
engeland: heb nog sympathie voor arsenal, chelsea en liverpool, maar khaat da kick en rush voetbal

Tweak37
1 september 2005, 00:20
nederland: psv (gelijksoortige club aan brugge vind ik)

is ook zo. Een beetje de ploeg van "buiten" <==> de ploegen van de stad ajax en feyenoord

ge merkt dit vooral aan de gelijksoortige scheldwoorden die de ander gebruikt ("boeren" en "nekken" :))

(als ge qua speelstijl zou bedoelen moet ik u wel tegenspreken ma da denk ik ni want das absoluut niet zo :))

P|tt@
1 september 2005, 00:27
1 ploeg: EENDRACHT AALST.

:D ;)

2s2k
1 september 2005, 00:33
Belgie: STVV
Nederland: PSV
Italie: Inter
Spanje: Barca

:d

wallievis
1 september 2005, 10:54
is ook zo. Een beetje de ploeg van "buiten" <==> de ploegen van de stad ajax en feyenoord

ge merkt dit vooral aan de gelijksoortige scheldwoorden die de ander gebruikt ("boeren" en "nekken" :))

(als ge qua speelstijl zou bedoelen moet ik u wel tegenspreken ma da denk ik ni want das absoluut niet zo :))
bedoel je niet boeren en joden, srr voor het scheldwoord voor de anderlecht/ajax supporters, maar khoor dat toch regelmatig zo, maar dat van die nekken klopt ook :)

Obie Trice
1 september 2005, 13:30
Belgie: Anderlecht
Nederland: Ajax
Italie: AC Milan
Spanje: Barca
Engeland: Newcastle

Stuffke
1 september 2005, 14:53
Belgie: Club Brugge KV (Abo)
KFC Vigor Wuitens Hamme (enkele wedstrijden per seizoen)

Nederland: ADO Den Haag (Band met de Club aanhang)

Spanje: FC Barcelona (Eerste Spaanse club die ik bezocht)

England: Liverpool FC (sfeer op anfield)
Swansea (kleine club met het oer oude Engels karakter)
Cardif City FC (Het Ado van Britanie)

Duitsland: Bayer Leverkusen (Door de chemie reus zelf)
Borussia Dormund (Indrukwekkende sfeer in de sud kurve)
Schalke 04 (Eenvan de eerste "Belgische" bundes liga clubs)

Frankrijk: Olympique Lyonnais (Eerste Europese verplaatsing met Club Brugge)

Italie: AS Roma (Romeinse furie)
AC Milan (San Siro)

Schotland: Celtic Glasgow (Ziel van de club)

Oosterijk: Rapid Wien (vergelijking met Club Brugge)

Hongarije: Debreceni VSC (prachtige aanhang, kwamen met 1400 man naar Club Bruggge)

tsjechie: FC Banik Ostrava (herinnering)

Noorwegen: Valerenga IF (voorbeeld van hoe het financieel wel moet)

oxS
1 september 2005, 16:29
Huivelde is toch niet vlakbij ? hoe beland je dan in Hamme ? gisteren gaan zien trouwens ?

Bontus
1 september 2005, 16:54
Huivelde is toch niet vlakbij ? hoe beland je dan in Hamme ? gisteren gaan zien trouwens ?
mmja da is toch maar 8 km of zo?

Re@V0r
1 september 2005, 17:56
belgië: anderlecht
engeland: liverpool al van jongs af aan

voor de rest niet echt iets voor andere ploegen
behalve een gloeiende hekel aan ajax en man utd :p

Stuffke
2 september 2005, 15:33

Huivelde ligt tegen Zogge. Ik schat dat ik op een 5km van het stadion woon. dus zo ver is dat toch niet. Neen niet gaan zien deze week.

oxS
2 september 2005, 17:29
och ik zen goed in aardrijkskunde sé :D

fearofthedark
3 september 2005, 17:09
België: the one and only Great old. Antwerpsupporter vanaf men 7 = 10 jaar
Nederland: Feyenoord
Engeland: MUFC Manchester United ruult

Shyheim
3 september 2005, 17:16
België: the one and only Great old. Antwerpsupporter vanaf men 7 = 10 jaar
Nederland: Feyenoord

Jelle? :unsure:

Red_Dog
3 september 2005, 17:17
Nee, want ik ben geen ManU fan :unsure:

NemesisBE
3 september 2005, 17:43
Inter - Chelsea (en neen, niet door al hun aankopen, ten tijde van Vialli vond ik die al machtig :D) - Lyon - PSV - Spanje ni echt serieuze fan ofzo, ma geef toch maar Barça - Schalke 04 en ofc FCB :applause:

wallievis
3 september 2005, 17:50
Den Haag, niet PSV :p
definitief zeker psv, het is ook een topploeg (in eigen land dan), worden ook de domme boertjes en al van die dingen genoemd, hebben ook veel respect voor hun vroegere spelers (ma daarvan zijn er wel meer clubs) en de tekst die de suporters roepen is gelijkaardig aan die van de bruggesuporters, bij brugge is et: fcb, fcb, etc etc, en ben ole vergeten, bij psv is het: eindhoveuh, eindhoveuh, eindhoveuh

den Acid Burn
3 september 2005, 17:56
definitief zeker psv, het is ook een topploeg (in eigen land dan), worden ook de domme boertjes en al van die dingen genoemd, hebben ook veel respect voor hun vroegere spelers (ma daarvan zijn er wel meer clubs) en de tekst die de suporters roepen is gelijkaardig aan die van de bruggesuporters, bij brugge is et: fcb, fcb, etc etc, en ben ole vergeten, bij psv is het: eindhoveuh, eindhoveuh, eindhoveuh

lol @ tekst die spupporters roepen.
ik bedoel honderden clubs roepen iets met ole ole.

Tweak37
3 september 2005, 20:24
lol @ tekst die spupporters roepen.
ik bedoel honderden clubs roepen iets met ole ole.

toch heeft hij gelijk :)

NemesisBE
3 september 2005, 20:34
geen woorden, maar da-aden, RAFC! :unsure:

Red_Dog
3 september 2005, 21:00
try "... leve Antwerp 1" :unsure:

wallievis
4 september 2005, 11:25
geen woorden, maar da-aden, RAFC! :unsure:
komt toch uit het liedje van feyenoord?
hand in hand, kameraden, hand in hand voor feyenoord1
geen woorden maar daden leve feyenoord1

en bij ajax: de herdertjes lagen bij nachte, ze hadden hun schaapjes geteld
plots hoorden ze engeltjes ziiingen: ajax!

alle, kheb mij toch laten wijsmaken dat da zo is :)

Anti-flag
4 september 2005, 12:37
Er is maar 1 ploeg waar ik echt voor supporter , en dat is KV Mechelen. Als sinds ik iets van voetbal afwist , ben ik er voor. Kben heel mijn leven al gaan zien , maar laatste tijd is het iets minder.

DGEN
4 september 2005, 14:29
normaal gezien elke ploeg waar mn pa heeft voor gespeeld
achteraf gezien...alleen ajax nog :x
rest zijn allemaal pottestampers geworden (buiten het feyenoord ten tijde van fortuyn :bow: )
standard sowieso niet...bende mafioso dat alles moet gaan boycotten
germinal...geen sprake meer van...geld ook voor beerschot...allemaal bs imo

in .be dan niemand....misschien anderlecht (imo de enigste ploeg die al jaren voor brugge en standard iets presteerde..nu nog)

spanje --> barca ( wordt geregeerd door nederlanders :p )
italie --> milan (nederlandse glorie historie)
france --> psg (ten tijde van de jj....zelfs vroeger nog met de rai etc)
engeland --> used to be man u...ma sinds ik erachter ben gekomen hoe die alec daar tekeer gaat...no no..geef mij maar arsenal..de sierlijkste ploeg van engeland :bow:
tenslotte duitsland nog --> bayern munchen

Lay Z
4 september 2005, 16:38
Belgie: -supporter van de kv, ga elke match zien zowel thuis als op verplaatsing
-sympathie voor standard en antwerp, zijn ook één van de 2 showste verplaatsinge die ik heb meegemaakt me de kv :)

spanje: -supporter voor barcelona, alle voor den tv dan :)
-beetje sympathie voor deportivo

nederland: -sympathisant van psv

DGEN
6 september 2005, 17:28
en bij ajax: de herdertjes lagen bij nachte, ze hadden hun schaapjes geteld
plots hoorden ze engeltjes ziiingen: ajax!

de herdertjes laaahaaagen bij naaaahaachten
zij lagen vanacht in het veheld
daar hoorden zij engele zingeAJAAAAX ;pppp

mahja..dat nummer kwam veel later dan het oude nummer van hun :p
is zo precies gemaakt in de jaren 50-60...altijd giere als het publiek allemaal meezingt :D

Ferux
7 september 2005, 00:48
Bij ons is da iets langer:

De herdertjes lagen bij nachte
Zij lagen bij nacht op het veld

BLAUW-ZWART

zij hielden vol trouwen de wachte
zij hadden hun schaapjes geteld

BLAUW-ZWART

Toen hoorden ze d'engelen zingen:

ALLEE DE BLAUWE
ALLEE DE BLAUWE
ALLEE VOOR BLAUW EN ZWART

ALLEE DE BLAUWE
ALLEE DE BLAUWE
ALLEE VOOR BLAUW EN ZWART

michi_de_rat
9 september 2005, 22:01
nen egt supporter eeft mor 1 ploeg

en die van mij is BEERSCHOT!!!!!!!!!!!!!!!!

RATEUH!!!!!!!!!!

fixer187
10 september 2005, 00:41
nen egt supporter eeft mor 1 ploeg

en die van mij is BEERSCHOT!!!!!!!!!!!!!!!!

RATEUH!!!!!!!!!!

en blijkbaar kan een egt supporter ook geen Nederlands :lol:

hawkeye_bel
10 september 2005, 13:10
Belgie: club Brugge (abonnee, al 10j)
Engeland: Manchester United
Spanje: sympathie voor Deportivo

michi_de_rat
10 september 2005, 23:55
en blijkbaar kan een egt supporter ook geen Nederlands :lol:

haha deze kerel is egt ne grapjas :eek:

fixer187
11 september 2005, 00:11
ik ben blij dat ik je amuseer...:unsure:

Red_Dog
11 september 2005, 22:48
Egt dan he!

:rofl:

T72
1 november 2008, 01:31
Hallo iedereen,

Voor mij bestaat er alleen een team, FC Barcelona, ik ga zoveel mogelijk en ben ook de voorzitter van de Belgishe supporters club ..:: Fanatiek FC Barcelona ::.. (http://www.fanatiek-fcbarcelona.be).

Heb gelluk gehad en de spelers al vaak ontmoet, zie fotos op de site ! ! !

Groetjes

pina
1 november 2008, 05:34
was vroeger fanatieke supporter van eendracht aalst. Ik supporter nog voor hen, maar ga niet meer in het stadion zien. Vanaf mijn 12 jaar ging ik zo goed als wekelijks maar door het faillissement en de bijhorende degradatie is de beleving natuurlijk veel minder. Was dan ook cool dat alle testspelers die de revue zijn gepasseerd in eendracht aalst, altijd bij ons bleven logeren. Dan denk ik o.a. aan kanu, sabadini, jules mandiangu, justice sandjon,... Wat een tijd :love:

en ik ben niet echt voor dender. Er is maar 1 ploeg in de denderstreek :angry:

_DM_
1 november 2008, 05:54
Lol, thread-necrofilia!

Alcoholic Punk
1 november 2008, 10:07
Sinds mijn 10 jaar West Ham United supporter dankzij de legendarische match tegen Man Utd waar Man Utd de titel verloor aan Blackburn.
Werd daar naar toegenomen door Engelse familie.

België: sympathisant van SV Roeselare gezien het maar op 10 minuten van mijn deur is. 2-3x per jaar ga ik ook zien maar das meer om met vrienden pinten te drinken.

boozeke
1 november 2008, 11:34
Bij mij ist eigenlijk nog vrij simpel.

België:
Kv Mechelen , sinds kinds af aan al ben ik ne kakker.

Engeland:
Tottenham Hotspur FC, was een bangelijke ploeg jaren terug al, en in 2004 benk voor den eerste keer kunnen gaan zien. En ik was meteen verkocht.

Duitsland:
Schalke 04, zeker toen der een belgen invasie was, 3 jaar na mekaar gaan zien dernaar.

Voodoo_wizard
1 november 2008, 12:03
België:
KRC Genk(abonnement) en SK Rooierheide (mijn eigen ploeg, ga elke thuis en uitmatch van de eerste ploeg zien, ook de jeugd verlies ik niet uit het oog). eerste ploeg opt moment op weg naar 2de provinciale met 25/27, 4 punten los op de 2de waar ze al zijn gaan winnen. nu de 2 komende speeldagen speelt de top 6 onder hen (waar we de meesten al van hebben gehad) onderlinge duels en wij tegen een staartploeg en een middenmoter.

Engeland:
Arsenal
Liverpool
Fulham
Barnet

Schotland:
Rangers

Romelus
1 november 2008, 12:09
Van fanatiek naar minder fanatiek:

België: Fcb natuurlijk, al zeer lang supporter, ik kan er niet echt een datum opplakken.:) Sinds dit jaar wel geen abo meer(transportredenen), volgend jaar wel opnieuw.

(kortweg Che-Mil-Ona)
Italië : Ac Milan, Rossoneri sinds '96 toen ze Italiaans kampioen werden en m'n liefde voor Milan is alleen maar gegroeid.:love: Paolo zit daar voor een groot stuk tussen, maar altijd een superfan geweest van Superpippo.(ook al zat hij bij Juve:p) Ik volg de Serie A op de voet, soms zelfs meer dan de JL.
Sympathie: Napoli, Roma en Del Piero:p

Engeland : Chelsea, sinds de tijd van Zola, Wise, Poyet en co.:)
Sympathie : Everton

Spanje : Barça, specifiek vooral een grote bewondering voor Bojan Krcic.:bow: Kvolg het Spaanse voetbal niet zo heel erg goed, maar voldoende om er iets van te kennen.
Sympathie : Villarreal

Duitsland : Toen Wilmots, Asamoah, Sand, Mpenza, Böhme daar speelden, werd ik fan van Schalke 04. 2 jaar geleden enkele matchen ih stadion gezien en de sfeer is geweldig.
Sympathie : Hamburg

Nederland : AZ!!!

Frankrijk : Olympique Marseille.

Thaisho
1 november 2008, 12:10
Belgie : Fc Brugge al 39j lang ( heb abo)

Nederland Ado Den Haag (maar sinds ik naar Feyenoord ben geweest ben ik beetje verliefd op hun enorm fanatieke aanhang SCF)

Frankrijk Rc Lens ( volg ik van dicht bij en ga ik x aantal wedstrijden per jaar naar toe)

Germany :Schalke 04 ga ik soms naar toe
( ben verliefd op Duits voetbal sinds ik soldaat was in jaar 88 , en ik toen eens wedstrijd volgde van Dortmund waar ze een spionkop hebben van 32000 achter 1 goal SERIEUS INDRUKWEKKEND )
Sympathie: Leverkusen , Stuttgart

Engeland : niks volg het zelfs niet

Italy : AS Roma

Spanje : Sevilla

Booka Shade
1 november 2008, 12:27
*Spanje
Valencia / een ploeg van mn hart

*Frankrijk
Marseille / Gerrets is de 'standard' man^^

*Duitsland
Bayern München / paar matchen van gezien, pretty impresive.

*België
Royal Standard CLub de Liège / Abonnement, ben er van kinds af aan voor geweest (mede dankzij mn pa die er ook voor was). Het was mijn eerste ploeg ent zal ook mijn laatste zijn.

*Nederland
AZ / dembele :love:

Engeland
Man. Utd. / Giggs :)

Italië
Juventus / De oude dame, ook weer ploeg van mn hart, Del Piero (de kleine prins) :love:

Mefke
1 november 2008, 13:34
Supporter van slechts 1 ploeg: Eendracht Aalst. AL van mijn 6 jaar gaan ik kijken met mijn pa mijn opa, 2 nonkels, 2 buren en nog wa mensen die geregeld mee gingen met dat bendeke. Waren toen de hoogdagen van den iendracht: promotie naar 1ste, da 1ste jaar succesvol met plaatsen voor europa, dan die europese matchen tegen sofia en roma. Allemaal schoon momenten...

In het buitenland sympathisant van AGOVV Apeldoorn (Dries Mertens, ex-speler van ons), Liverpool en FC Barcelona.

puni
1 november 2008, 13:45
België: Anderlecht, sympathie voor Standard enkel en alleen al omwille van de helse sfeer in het stadion. Ook redelijk wat sympathie voor STVV, das eerder een familietrekje.

Frankrijk: Marseille, nu meer dan vroeger, vooral sinds Gerets er trainer is geworden. :)

Italië: AS Roma.

Engeland: Arsenal, in mindere mate ManU ook wel. Ik heb het absoluut niet voor Liverpool, met uitzondering van Gerrard.

Spanje: FC Barcelona. Ben er een keer gaan kijken, een paar jaar terug. Thuismatch tegen Betis die ze met 5-1 wonnen, uitverkocht stadion. Krijg nog kippevel als ik eraan terugdenk. :)

Archaos
1 november 2008, 14:55
Zou mezelf niet echt fan noemen van een bepaalde club.

Ik supporter eigenlijk alleen echt voor de Rode Duivels en voor de Belgische ploegen in Europa. :)

In de meeste landen hebben ik wel een lichte voorkeur voor een bepaalde ploeg.
Spanje: Barcelona
Italië: Juventus (omwille van Roberto Baggio vroeger :cool:)
Engeland: Arsenal
Nederland: AZ
...

Mijn sympathie is in het algemeen nogal wisselend. Ik wil vooral aantrekkelijk voetbal zien en daardoor dragen bepaalde ploegen mijn voorkeur.

Voor de rest is het ook heel afhankelijk van welke spelers er op dat moment bij die ploeg spelen. Nu volg ik bv. Ajax nog wel vrij veel omwille van Vermaelen & Vertonghen, terwijl ik er een paar jaar geleden niet veel van moest hebben :p

Jurgenv1
1 november 2008, 15:58
België:

Brugge

Nederland:

PSV

manutdfan
1 november 2008, 16:57
Belgie: Nog altijd een beetje Anderlecht, maar veel minder dan vroeger. Ik zie vooral de ploegen met veel supporters graag winnen en promoveren, is goed voor het voetbal hier.

Engeland: Man.Utd. Eerste grote voetbalfinale die ik echt zag was CL 1999, dat is de reden. Nu ben ik er een beetje trots op dat ze van de 'big four' toch wel de meest 'Engelse ploeg' hebben, ben trouwens voor Engels voetbal in het algemeen, supporter ook steeds voor het nationale team

Voor de andere landen geen echte voorkeur, let meer op aantal buitenlanders in het team, zijn er nog echte clubspelers, manier van voetballen dat soort dingen.

stoica_dva
1 november 2008, 21:09
België:
Geel, onder het motto "support your local team". Mis geen enkele match van Geel, zowel thuis als uit.
Sympathie voor Anderlecht wegens het mooie voetbal van vroeger. Europees pik ik regelmatig wel een match van hun mee in het buitenland.

Nederland:
Fortuna Sittard, door de banden tussen de supportersgroepen van Geel en Sittard. Daar ga ik een 10tal keer per seizoen heen, zowel thuis als uit.
Sympathie voor Venlo, ook wegens de banden tussen supportersgroepen van Geel en Venlo. Al zijn die de laatste tijd serieus geminderd.

Engeland:
West Ham, door CM 98-99 gecharmeerd geraakt door hun ploeg en sindsdien blijven volgen. Sinds drie jaar maak ik ook een 6tal keer per seizoen de oversteek om een match mee te pikken. Zowel thuis als uit.

BleKKie
1 november 2008, 23:08
Spanje
Valencia
Atletico Madrid

Frankrijk
Monaco

België
Club Brugge
Sympathie voor Beerschot :cool:

Nederland
Ajax

Engeland
Liverpool, Man U, Arsenal
en sympathie voor al de rest behalve Chelski :unsure:

Italië
Juventus

Duitsland
Werder Bremen

massief
1 november 2008, 23:10
Spanje
Sympathie voor Real Madrid, Depor, Sevilla.

Frankrijk
PSG en ook wel Marseille, beetje contradictoir maar ik heb dat wel vaker in 't buitenland :p.

België
KAA Gent
lichte sympathie voor Standard en Roeselare.

Nederland
Sympathie voor Groningen, Heerenveen en AZ.

Engeland
Voorkeur voor Tottenham & Fulham
En voor de rest sympathie voor de ganse PL :p.

Italië
Sympathie voor Juve, Livorno, Napoli.

Duitsland
Sympathie voor Borussia Dortmund en ook wel hun aartsvijand :p.

massief
2 november 2008, 01:14
Supporter van "den Antwaarep", uiteraard.
Al van kleins af aan door mijn grootvader mee genomen, de tijd van het beruchte vak X nog mee gemaakt. Voor Wembley was ik echter nog te jong, moest naar school :sad:
Sympathie voor Feyenoord, vanwege de band tussen beide supportersgroepen.
Verregaande sympathie voor Marseille, bangelijke sfeer en zeer mooi stadion vind ik.
Voor de rest kan het Engels voetbal me wel bekoren, met een lichte voorkeur voor Liverpuul.vanwaar die west ham avatar dan?
kzal maar geen antwoord verwachten: "banned"

stoica_dva
2 november 2008, 01:32
vanwaar die west ham avatar dan?

Waarschijnlijk zoals de meeste jonge gasten die opeens West Ham fan zijn geworden de laatste jaren, iets teveel naar Green Street Hooligans gekeken..
Echt hatelijk om zo'n wannebe's telkens tegen te komen in East London.

Piejie
2 november 2008, 02:15
vanwaar die west ham avatar dan?
Dat is DM zijn vroegere account :p

Komt ervan als je meer dan 3 jaar terug in de tijd gaat met zo'n threads. Hier mag toch echt wel een slotje op :x

uyter
2 november 2008, 02:22
Cardiff city door Welshe achtergrond ...
In België sympathie voor Anderlecht door het mooie voetbal en de club op zich.

-Draco-
2 november 2008, 02:31
-Belgie: Club al sinds mijn 6 jaar, ondertuss dus al 13 jaar fan.
Bezig aan mijn 2e jaar ala abonnee, nu ik eindelijk een supps club heb gevonden om elke match te zien. Alle thuiswedstrijden, beker/europees en af en toe es een verplaatsing. (Mechelen en Lokeren zijn er elk jaar bij)

-Nederland: PSV (Simons)

-Engeland: West Ham Utd (bangelijke sfeer)
Ook sympathie voor Manchester Utd.
Anti Chelsea

-Spanje: kan me niet veel schelen
-Duitsland: Kan me niet veel schelen
-Frankrijk: zeker nietm ik ben anti-Frans voetbal

-Italie: Inter

Schotland: Celtic Glasgow, prachtclub, prachtsupps en prachtsfeer en mooi aanvallend voetbal itt de Rangers, wat volledig het tegenovergestelde is. Betonvoetbal en gwn een absolute kutclub imho :p

Piejie
2 november 2008, 02:37
Rangers brengen veel aanvallender voetbal dan Celtic.

Maar daarvoor moet je natuurlijk wel af en toe eens kijken naar de Schotse competitie.

Een paar maandjes geleden daarvan nog een mooie demonstratie gezien toen ze Celtic thuis compleet belachelijk maakten met 2-4 :lol:

*FiReStOnE^-*
2 november 2008, 14:59
België: AA Gent, al vele thuis & uitmatchen gezien
Italië: AC Milan. Twee jaar geleden op uitwisseling met de school ben ik naar ne match in San Siro gaan kijken. De gast waar ik bij logeerde zijn vader was hoofd van public relations van Opel en die heeft ervoor gezorgd da ik de match heb kunne volgen in dezelfde ruimte als alle spelersvrouwen en de geblesseerden (bv Kluivert :p) enzo.. Na de match komen de spelers dan zo over de dugout allemaal hun vrouwen en kinderen groeten, dan staan ze echt allemaal vlakbij u, echt indrukwekkend! Sindsdien fan van AC :love:
Engeland: Liverpool (Gerrard)
Nederland: Feyenoord (ben enkele jaren geleden naar de Kuip geweest en heb de spelers daar ook zien trainen, sindsdien hebk wel sympathie voor hun)
Spanje: Barcelona

Cuth
2 november 2008, 16:16
België

KV mechelen

Nederland

Ajax :)

-Draco-
6 november 2008, 00:10
Rangers brengen veel aanvallender voetbal dan Celtic.

Maar daarvoor moet je natuurlijk wel af en toe eens kijken naar de Schotse competitie.

Een paar maandjes geleden daarvan nog een mooie demonstratie gezien toen ze Celtic thuis compleet belachelijk maakten met 2-4 :lol:

manneke, ik kijk genoeg naar de Schotse competitie zu.

Je bent zeker de glorierijke campange van Rangers vergeten van vorig seizoen in de CL en Uefa? Dat was echt aanvallend voetbal om de vingers van af te likken! :doh:

Starrk
6 november 2008, 00:30
Bij elk land de ploeg waarvoor ik supporter op kop en eronder andere ploegen die mij in meer beperkte mate kunnen bekoren. De landen staan eveneens in volgorde van interesse.

België:
-Club Brugge (al heel mijn leven supporter. Tot voor kort echter geen abonnee meer door het kotleven).
-Ik bewonder en respecteer Anderlecht, vreemd maar waar :p

Engeland:
-Liverpool
-Man U

Schotland:
-Celtic FC
-Aberdeen

Nederland:
-PSV
-Feyenoord

Italië:
-AS Roma

Spanje:
-Barcelona

Duitsland:
-Stuttgart

_DKsissor_
6 november 2008, 01:22
Belgie: Genk
Engeland: Manu(sinds de tijd van Beckham :) )
Spanje: Atletico madrid(nog maar 2 jaar ofzo:) )
sympathie voor Valencia ==>villa
Nederland:AZ
sympathie voor psv
Italië volg ik niet echt meer maar kben altijd voor AC-Milaan geweest

twoen
6 november 2008, 10:27
België:
-Club Brugge, heel men leven supporter dankzij men broer en sinds dit jaar abonnee
-Dender, ze zijn dichtbij en ze doen het goed (sympathisant)

Engeland:
-sympathie voor Arsenal

Schotland:
-Celtic FC

Nederland:
-PSV

Duitsland:
-Schalke 04

arbiter
6 november 2008, 10:50
België:
-Club Brugge,sinds de bekerfinale tegen beveren, die sfeer op en rond het stadion heerlijk, in de uefa cup kom die sfeer ook nog tegen.

Engeland:
-manchester united(toen cantona en schmeihel er nog speelden supporter geworden!)

Nederland:
-PSV,oa omdat ik fan ben van simons!

Duitsland:
-Schalke 04, zalig stadion en dito sfeer! leuk ploegske ook

Gavin
6 november 2008, 10:52
-Club Brugge

:rofl:

Piejie
6 november 2008, 11:00
manneke, ik kijk genoeg naar de Schotse competitie zu.

Je bent zeker de glorierijke campange van Rangers vergeten van vorig seizoen in de CL en Uefa? Dat was echt aanvallend voetbal om de vingers van af te likken! :doh:
Lol, dat is altijd het enige wat jij kan zeggen. Nogmaals, Rangers spelen veel aanvallender voetbal dan Celtic.

Of ga je altijd terugverwijzen naar 1 UEFA campagne (waar die techniek trouwens zeer zwaar geloond heeft) :unsure:

Ik moet dat ook echt eens beginnen doen, zo 1 momentopname van in het verleden doortrekken tot in het oneindige, het is toch zo gemakkelijk hé :help:

"Ze speelden toen verdedigend voetbal in UEFA, dus spelen ze dat zeker en vast ook in Schotland. En daarenboven zullen ze vanaf nu altijd zo'n voetbal spelen. Voor altijd. Ik heb gesproken!"

AdrianMutu
6 november 2008, 11:19
België:
Club Brugge ( 8 jaar abo )
sympathie voor Standard ( mijn pa is een rouche :p)

Engeland:
Chelsea ( ben naar een match gaan kijken; tegen newcastle 5-0 gewonnen)
Man Utd ( zag hen voor het eerst in het treble jaar, fantastisch)
sympathie voor Liverpool

Spanje:
Barcelona

Nederland:
PSV ( ben fan van Simons en vroeger Nilis natuurlijk)
sympathie voor AZ

Duitsland heb ik geen voorkeur

Italië:
ben geen voorstander van Italiaans voetbal maar mijn voorkeur gaat naar Ac Milan

Schotland:
Celtic

Frankrijk spreekt mij totaal niet aan