PDA

Volledige versie bekijken : technische informatie auto's

zombie
29 augustus 2005, 23:42
vraagje, vroeger had in een site waar ik alle technische gegevens van een wagen kon bekijken. en ook heel belangrijk , of het een sportklasse was of niet.
die site was dus hebbes.be(om geen reklame te maken :unsure:)
maar nu is de vraag dus of iemand sites weet waar al die gegevens vermeld staan. want ik ben aan het overwegen een nieuw model van toyota celica te kopen maar als die sportklasse is, is dat voor mij bijna onbetaalbaar :p

dus heeft iemand er ?

sexymofo
30 augustus 2005, 00:02
www.autoweek.nl

Links ingeven en dan op de onderste "zoeken" drukken.
Als je op de bovenste drukt kom je bij 2dehands auto's uit.

eniac
30 augustus 2005, 00:35
Celica wordt door verzekeringen beschouwd als sportwagen imho.

[B]Rocketeer
30 augustus 2005, 12:28
vraagje, vroeger had in een site waar ik alle technische gegevens van een wagen kon bekijken. en ook heel belangrijk , of het een sportklasse was of niet.
die site was dus hebbes.be(om geen reklame te maken :unsure:)
maar nu is de vraag dus of iemand sites weet waar al die gegevens vermeld staan. want ik ben aan het overwegen een nieuw model van toyota celica te kopen maar als die sportklasse is, is dat voor mij bijna onbetaalbaar :p

dus heeft iemand er ?

Celica is normaal juist geen sportklasse voor de verzekering, vragen aan uw verzekeraar kost niks :)
Maar ik vrees dat ze bij de verzekering NEEN gaan zeggen tegen jonge gast die het laatste model celica wilt laten verkzekeren -> 143pk of 192pk, tenzij ge wel wa geld wilt neertellen natuurlijk ;)

Waar ge gegevens vindt -> http://www.tccn.nl/08-gegevens/gegevens.htm

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 14:31
Merci voor die website. Nu zie ik is wat de mijne voor specs heeft LOL ;)

[B]Rocketeer
30 augustus 2005, 14:40

Da kunde op autoweek.nl checken :p
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php?cache=no

Ik geef alleen info over celica's. Vroemvroem :applause:

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 14:46
Rocketeer']Da kunde op autoweek.nl checken :p
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php?cache=no

Ik geef alleen info over celica's. Vroemvroem :applause:

Ik had het op die url die in de 2de reply gezet werd ;)

[B]Rocketeer
30 augustus 2005, 15:54
Ik had het op die url die in de 2de reply gezet werd ;)

Aaaaaaaaaaaaaah, da kannek ik ni weten hé :p

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 16:41
Rocketeer']Aaaaaaaaaaaaaah, da kannek ik ni weten hé :p

Ik ben wel effe verschoten van de nieuwprijs van die beemer in 1996..... Wij hadden thuis dan een VW passat 1.9 TDI (heb ik effe opgezocht) e die koste zowaar maar de helft o_O.......

eniac
30 augustus 2005, 17:57
Wel opletten met autoweek site computer xp, Nederlandse site dus mag je een pak van de prijs aftrekken om de Belgische prijs te bekomen.

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 18:02
Wel opletten met autoweek site computer xp, Nederlandse site dus mag je een pak van de prijs aftrekken om de Belgische prijs te bekomen.

aha, mja nog steeds veel te dure auto nieuw ;)

52.000 euro met de opties erbij die erop zitten en hoeveel mag ik der vanaf doen ?

eniac
30 augustus 2005, 18:09
Wel, in Nederland: Opel Astra 5d 1.4 Essentia: 18995 (absoluut instapmodel!)

In België is dat catalogusprijs 15600 (18% minder) en nettoprijs 13650 (29% minder).

Doe er dus maar zeker 20% af.

zombie
30 augustus 2005, 21:34
Rocketeer']Celica is normaal juist geen sportklasse voor de verzekering, vragen aan uw verzekeraar kost niks :)
Maar ik vrees dat ze bij de verzekering NEEN gaan zeggen tegen jonge gast die het laatste model celica wilt laten verkzekeren -> 143pk of 192pk, tenzij ge wel wa geld wilt neertellen natuurlijk ;)

Waar ge gegevens vindt -> http://www.tccn.nl/08-gegevens/gegevens.htm

mja ik zou graag de 140 pk versie hebbe.
maar best is eerst bij mijne verzekeringsagent langsgaan voordak der verder over ga nadenke.
maar ik vind het zo'n prachtige maar toch nog redelijk betaalbare wagens.

thx voor de sites btw ;)

sexymofo
30 augustus 2005, 23:12

np ook ideaal om te zien welke auto's sneller optrekken als den uwe :p

zombie
30 augustus 2005, 23:45

daar kom je eerder achter in realiteit en niet met die cijferkes die daar staan.
elke auto is anders ... kan zeker een 10pk schelen als je 2 dezelfde wagens van 5 jaar oud naast elkaar zet

sexymofo
30 augustus 2005, 23:56
Altijd van het ergste uitgaan hé :)

ComputerVISTA
31 augustus 2005, 00:01
Altijd van het ergste uitgaan hé :)

Bwa 11 secondjes voor een 1600 kilo zware break vind ik in alle geval niet mis!

CAS
31 augustus 2005, 03:19

Met opletten hoor, de cijfers van mijn wagen kloppen er niet op, ook zeggen ze dat die rond de 100kg meer weegt... Maar tis wel handig om een idee te krijgen. Dan weet je toch ongeveer wat je van je wagen kan verwachten, ten slotte scheelt het hem maar 0.4s met de reeele tijd van mijn wagen, dus tis nu niet dat ze er zooo erg naast zitten, hoewel het toch wel al ver aan halve second is.

[B]Rocketeer
31 augustus 2005, 12:22
mja ik zou graag de 140 pk versie hebbe.
maar best is eerst bij mijne verzekeringsagent langsgaan voordak der verder over ga nadenke.
maar ik vind het zo'n prachtige maar toch nog redelijk betaalbare wagens.

thx voor de sites btw ;)

Best idd eerst naar verzekering gaan om te vragen of ze u willen verzekeren en tegen welke prijs :D

No problem ;)

Puijken
31 augustus 2005, 19:21
Mmm zombie, net op u profiel gezien dat ge van 87 zijt... net 18 dus... ge gaat heel zwaar u best mogen doen om 140pk te verzekeren! Maat van mij rijdt met Clio 1.8 met 138pk en die is met al zen polissen moeten overgaan (mama's brandverzekering, mama's autoverzekering, zijn autoverzekering, etc...)...

Heb zelf een CRX'ke met 128 pk en zelfs dit krijg ik niet verzekerd... dacht dat je onder de 24 meer dan 102-105pk niet (of zeer moeilijk) verzekerd kan krijgen!

Burny
31 augustus 2005, 19:35
Klopt, ik kreeg mijn crx de eerste 2 jaar ook niet op mijn naam. Tenzij aan absurde bedragen, en dan bedoel ik ook echt absurd.
Heeft niet alleen met de pk's te maken, maar ook met het gewicht. CRX is licht, en dus sneller, dat weten ze bij de verzekeringen ook :lol: . Die Celica (héél mooie wagen trouwens) zal wel iets zwaarder zijn, en daarom msc net niet in die 'gevaren categorie'. 'Sportklasse' gebruiken ze officieel niet meer, maar ze tellen nog steeds evenzeer GOED door voor wagens die daar vroeger onder vielen.

@ Puijken: Ook een CRX rijder? Nice, wordt wel gezellig nu. 6 CRX rijders hier opt forum.

zombie
31 augustus 2005, 21:48
Mmm zombie, net op u profiel gezien dat ge van 87 zijt... net 18 dus... ge gaat heel zwaar u best mogen doen om 140pk te verzekeren! Maat van mij rijdt met Clio 1.8 met 138pk en die is met al zen polissen moeten overgaan (mama's brandverzekering, mama's autoverzekering, zijn autoverzekering, etc...)...

Heb zelf een CRX'ke met 128 pk en zelfs dit krijg ik niet verzekerd... dacht dat je onder de 24 meer dan 102-105pk niet (of zeer moeilijk) verzekerd kan krijgen!

ik rijd rond met 120 pk en betaal toch ook "maar 450€" verzekering
. was ook van plan een honda crx del sol te kopen 125 pk.
maar die zijn sportklasse 1 en daar moest ik over de 900€ tax betalen.
en aangezien ik nu vast werk wil ik het er desnoods wel voor geven.
want ik betaal nu even veel wegentax als ik met de 140 pk zou rondrijden

erikcelica
20 september 2006, 11:04
Ik rijd rond ik een celica vvt-i maar om die zelf te verzekeren is nagenoeg onmogelijk.
Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen kreeg je te horen dat
ze er absoluut niet aan wilde beginnen.
WA was bij sommige wel mogelijk maar dan betaalde ik de zelfde prijs als all risk op iemand anders zijn naam.

Coolguy
20 september 2006, 11:22
Probeer dan maar eens een GT-AWD te verzekeren :p (http://www.autoscout24.be/nl-be/detail.asp?ts=4078230&id=62197458)

Puijken
20 september 2006, 15:05
Lol eventjes een oude topic uit de sloot halen... idd Burny.. even CRX rijder geweest.. wel met het Type 1.. eerste model dus...

Wel met de 1600 16v in, met enkele pk's minder of de type 2 crx :p

Burny
20 september 2006, 15:37
Lol eventjes een oude topic uit de sloot halen... idd Burny.. even CRX rijder geweest.. wel met het Type 1.. eerste model dus...

Wel met de 1600 16v in, met enkele pk's minder of de type 2 crx :p

Héhé, das al meer dan een jaar geleden :) Type 1's zijn heel zeldzaam geworden. Mis je hem niet? Al heb je nu natuurlijk ook een funbak :niceone:

[B]Rocketeer
20 september 2006, 18:52
Probeer dan maar eens een GT-AWD te verzekeren :p (http://www.autoscout24.be/nl-be/detail.asp?ts=4078230&id=62197458)

Zounek nog steeds graag mee willen rijden zie :love:

Coolguy
20 september 2006, 19:43
Mijn neef heeft zo ene, wel int zwart. :)

[B]Rocketeer
20 september 2006, 19:55
Prachtig

zombie
20 september 2006, 20:50
damn moet zalig zijn :eek:

ben al lang op zoek naar het GT model van de mijne
GT4 zal er mss wa over zijn :D