PDA

Volledige versie bekijken : Welke sport doen jullie? en waarom?

Jerryboy
29 augustus 2005, 13:41
Welja de titel spreekt voor zich, welke sport beoefenen jullie en wat zijn zo de voornaamste redenen waarom jullie ermee begonnen zijn :)

Ikzelf doe Fitness/Powertraining, het is eig heel onschuldig begonnen toen een vriend van me zin had om wat meer sport in zijn leven te brengen. Ikzelf ben zag dat ook wel zitten en zo hebben we besloten om eens te gaan fitnessen.

In het begin zag ik het niet echt zitten maar na een tijdje ben ik er echt aan verslaafd geraakt.
Het is ook een sport die je wanneer je maar wil kan beoefenen en je gaat je er gewoon veel fitter door voelen.
Als ik een week niet train voel ik me slecht, maar als ik dan weer echt goed getraind heb dan voel ik me happy :) .

Dennoman
29 augustus 2005, 13:44
Njah, aan deze vorige post heb ik totaal niks toe te voegen :)

Vanaf volgend jaar op de universiteit ga ik de mogelijkheden eens verkennen, en ik ga waarschijnlijk beginnen met kung fu of tae kwon do. Kung fu intrigeert mij al behoorlijk lang en ik wil dit best een aantal jaar doen om uiteindelijk dronken stijl te kunnen leren. Tae kwon do wil ik vooral doen omdat het een high energy sport is, en jezelf eens goed in het zweet werken is zalig ^^

Glor
29 augustus 2005, 13:49
Ik heb gevoetbald (ja waarom, toffe sport maar uiteindelijk gestopt omdat de sfeer op geen ballen trok) en nu begin ik aan mijn 4de jaar badminton. Mijn hele familie (lees ouders en nonkel ;)) doet badminton en zelf hebk het ook altijd toffe sport gevonden. Eens begonnen kon ik er niet meer mee stoppen, heerlijk om jezelf echt kapot te lopen, heerlijk om mensen die zeggen dat badminton enkel op een pluimpje slaan is het tegendeel te bewijzen door er eens tegen te spelen :p. Je moet hard kunnen slaan, enorm snel zijn, goed kunnen afzien en zeer snel beslissingen kunnen maken. En tis makkelijker dan tennis om mee te beginnen, tennissen moet je denk'k echt al vroeg aan beginnen om op een deftig niveau te kunnen spelen rond mijn leeftijd (13). Badminton is ook veel vermoeiender dan voetbal waar je na elke actie tijd hebt om te recupereren, bij badminton moet je op quasi 5 seconden van links vanvoor naar rechts achter en terug kunnen lopen, en daarna kan je nog niet pauzeren ;)

daboykefke
29 augustus 2005, 14:14
ik speel al 15 jaar voetbal :) gewoon omdat het in mijn ogen de leukste sport is om te doen :)

Hekje#
29 augustus 2005, 14:30
Ik voetbal , vind het leuk ,soms is lekker pijnlijk ;) , en het zit in de familie :)
(opa , pa , nonkel(s))

Bose
29 augustus 2005, 14:33
course en mountainbike. nie op niveau ofzo ma gewoon voor mij eigen. waarom? om mijn ton weg te krijgen en omdat plezant is.

Rash
29 augustus 2005, 14:38
Voetbal. Al mijn vrienden deden het, bijna alle jongens. In het begin ben ik er direct mee gestopt, maar op mijn 8 jaar terug herbegonnen. Ben nu 16 jaar en train mee met de kern van de 1e ploeg (1e provinciale). Ook speel ik zaalvoetbal met mijn pa en vele kennissen. Zolang er een toffe sfeer is en je er allemaal voor gaat is het echt plezant. Ook ga ik binnenkort beginnen met fitness, omdat ik toch wat spieren wil kweken :) .

RaDa
29 augustus 2005, 14:46
lopen/powertraining @ home

Af en toe voetballen, heb tot mijn 16e gevoetbalt, maar door 2 keer voet gebroken te hebben dan maar gestopt.

witte!
29 augustus 2005, 14:49
boksen.
Slaan is altijd al een hobby geweest van mij.

Shyheim
29 augustus 2005, 14:51
Voetbal en kickbox.

Voetbal omdat het altijd al een passie is geweest.
Kickbox omdat ik teveel energie heb, en 't komt wel eens van pas. :)

Darius Craven
29 augustus 2005, 14:52
Cardio / Spiertraining. Gewoon algemene fitness...

Voel me er beter door, ben gezonder, zie er beter uit. Maar het is vooral voor het gevoel van gezondheid en bezig te zijn met iets :D

Feignasse
29 augustus 2005, 14:56
Vroeger (toen 'k een jaar of 8 - 9 was) turnen (trampoline en andere toestellen). Gelukkig ben ik daar al lang vanaf, 't begon wat gay te worden als enige jongen tussen een stuk of 20 meisjes :sop: . Enige sporten die me nu nog (louter recreatief) kunnen boeien zijn fietsen en badminton. En autorijden :cool:

psycho1
29 augustus 2005, 15:13
ik heb vroeger 14 jaar gevoetbalt ben nu al 3 seizoenen gestopt.
kdie nu competitie kickeren (tafelvoetbal) :p

en in september ga ik beginne me capoeira. gewoon omda ik kei lenig ben, durf kei veel. en ne maat van mij doe dat. en ik kan zo al veel trukjes :p

Hmgrwngd
29 augustus 2005, 15:14
Lopen ...

Om in leven te blijven... :D (hoge bloeddruk)

Shyheim
29 augustus 2005, 15:14
't begon wat gay te worden als enige jongen tussen een stuk of 20 meisjes :sop:

Allez, smijt ene vent tussen twintig wijven en hij gaat zich homo voelen... :D

Liquid LP
29 augustus 2005, 15:16
streetball, basketbal niet in clubverband dus...

waarom? ontspannend en intensief.
het houd mijn conditie en coordinatiegevoel heel hoog.

eens je wat mensen kent is het vree tof voor zo wa te showen me trix and stuff.
zeker als't een lekker weerke is, veel mensen... proberen wa mensen in't zak te zetten :p

one on one is geestig, geen druk, gewoon jij en je tegenspeler en op zo'n mooi mogelijke manier puntjes binnenhalen :)

ook doe ik fitness/powertraining om mijn conditie hoog als'k nie kan baskette tijdens de koudere maanden of als aanvulling voor...

Grtzz,
Liquid

[B]Rocketeer
29 augustus 2005, 15:17
Cardio en krachttraining.

Redenen: zelfde als topicstarter

oxS
29 augustus 2005, 15:22
zaalvoetbal (doelman): omdat we samen met vrienden een ploeg zijn begonnen, eerst was ik 2j reservekeeper maar heb me in het doel geknokt (figuurlijk ja :p) en begin nu aan mijn 2de seizoen
badminton: eerst oorspronkelijk om meer tijd door te brengen met een meisje maar nu gewoon omdat het fun, intensief en goed voor reflexen is ..

Lemme
29 augustus 2005, 15:29
zaalvoetbal (doelman): omdat we samen met vrienden een ploeg zijn begonnen, eerst was ik 2j reservekeeper maar heb me in het doel geknokt (figuurlijk ja :p) en begin nu aan mijn 2de seizoen

Same here. Welke reeks speelt ge?
Ik doe ook nog tennis met vrienden.

Feignasse
29 augustus 2005, 15:29
Allez, smijt ene vent tussen twintig wijven en hij gaat zich homo voelen... :D

Haha, mja, op diene leeftijd zit ge nog ni meteen met sex in uw hoofd, maar 't was gewoon niet plezant om daar als enige jongen te moeten rondlopen. De oefeningen werden trouwens steeds meer afgestemd op de voorkeuren van de meisjes. En in ballerina-style over een balk trippelen, daar bedank ik toch voor :p

Kabouter Hya
29 augustus 2005, 15:30
heb powertraining en veldhockey gedaan

en in de winter steeds present om een snowboard-sessie in te lassen

-KituaM-
29 augustus 2005, 15:34
Ik ga regelmatig lopen en ik dans ook (moderne dans in groep en hiphop op men eentje)

Cartek
29 augustus 2005, 15:56
kdoe al 3 jaar powertraining op redelijk hoog niveau, kheb nog nooit 1 training overgeslaan. kheb een voedingsschema enzo, het enigste dat ek nie kan laten is drank/drugs, en da is nie echt een goeie combinatie met powertraining. frieten, pasta kan ek dan weer wel laten. verder heb ek 5 jaar gevoetbald, en effkes gebokst. mja uiteindelijk moet ge keuzes maken. alhoewel dat ek graag weer een vechtsport zou doen. khad gedacht aan jiu jitsu of kickbox

kakature
29 augustus 2005, 16:01
12 jaar voetbal. De laatste 2 jaar zijn echt met tegenzin, maar omdat mijn ouders (vooral mijn pa dan) er zo op hameren moet ik doordoen :(.
Ge hebt zo van die dagen dat ge eens een slechte match speelt of zo, allemaal niet erg, maar van mij is dat nu al bijna 2 jaar constant 'slechte' matchen (lees: niet zoals ik zou willen) -> knaagt aan zelfvertrouwen -> nog slechter. :sad:

Rash
29 augustus 2005, 16:26
12 jaar voetbal. De laatste 2 jaar zijn echt met tegenzin, maar omdat mijn ouders (vooral mijn pa dan) er zo op hameren moet ik doordoen :(.
Ge hebt zo van die dagen dat ge eens een slechte match speelt of zo, allemaal niet erg, maar van mij is dat nu al bijna 2 jaar constant 'slechte' matchen (lees: niet zoals ik zou willen) -> knaagt aan zelfvertrouwen -> nog slechter. :sad:
Mja da heb ik ook. Ik kom op verschillende vlakken tekort, volgens mij dan, maar toch zeggen ze dat ik potentieel heb voor 1e provinciale en ook bevordering. Toch twijfel ik aan mezelf en vraag ik mij toch vanalles af en ik kan dat niet echt verhelpen..

Gamerke 1988
29 augustus 2005, 16:28
Bujinkan Taijutsu, (ondertussen al wel 6 maanden out:sad: ) en Fitness powertraining.

IznoGouD
29 augustus 2005, 16:33
14jaar paardrijden
waarom: plezant, sociaal, veel tijd voor nodig enz

presser
29 augustus 2005, 16:46
Vooral tennis, daarnaast nog minivoetbal, soms zaalvoetbal en als het me uitkomt eens gaan fitnessen. Tennis doe ik omdat ik het graag doe én er een behoorlijke cent met bijverdien door les te geven. De rest doe ik om in conditie te blijven en om pinten te drinken na de match.

Het verwondert mij dat er nog niemand 'bedsporten' vernoemd heeft...

Vrallie
29 augustus 2005, 17:49
Het enigste dat ek nie kan laten is drank/drugs

Blijkbaar ben je er nog trots op ook , ik zou zelfs stoppen met trainen, want als je toch drugs pakt, who cares 'bout the body :)

fixer187
29 augustus 2005, 18:26
Vroeger taffeltennis en Mutai gedaan. Nu fitness / powertraining en recreatief voetbal

TiM007
29 augustus 2005, 18:29
Vroeger voetbal gedaan dan gestopt en tijdens de zomer dan tennis. En minivoetbal met nonkel en paar maten enzo. En Paar maand geleden terug beslist om te voetballen maar dan bij cafeploeg met paar maten enzo. En maandag gaan badmintonne met mijn stiefbroer en dat is idd soms wel vermoeiend :d

Suphafly
29 augustus 2005, 18:32
skateboarden

evil aardappel
29 augustus 2005, 18:32
Boarden (snow, skate, surf) en sporadisch kickboksen
Heb wel al veel sporten achter de rug, die ik een halfjaar beoefend heb enz.

Cartek
29 augustus 2005, 18:53
Blijkbaar ben je er nog trots op ook , ik zou zelfs stoppen met trainen, want als je toch drugs pakt, who cares 'bout the body :)

erm ik vermeld toch nergens dak der trots op ben? en vettig eten is dan nog veel slechter ze, kvraag mij af of het ook al 2 jaar geleden is da ge nog chips,frieten gegeten hebt of cola gedronken hebt.

El Jerros
29 augustus 2005, 18:56
begin nu aan men 12e jaar basketbal. eigenlijk wou ik altijd voetbal doen ma ik mocht vroeger ni van mijn ma omdat ze het te gevaarlijk vond. Nu speel ik nog altijd, toffe sfeer, goede vrienden en achteraf een goei pint pakke:p

mythe
29 augustus 2005, 19:01
Tmijn kunde niet echt sport noemen.
Maja, soms is op mijn gemakje fietstochtje doen.
En wss in september tennis en lopen starten.
Lopen doe ik zelf, tennis met paar kameraden!

Cryp
29 augustus 2005, 19:03
voort moment doe ik geen sport wel nog geskate vroeger
En kga miss powertraining doen

@ Vrallie
te zien hoeveel en wat hij neemt van drugs
Mee wiet gade u lichaam ni zo snel naar de kloten helpen als mee harddrugs

MoRb3z
29 augustus 2005, 19:05
e-sports? :p

Af en toe wat fitness en bedsport houd me in leven!

e_talking
29 augustus 2005, 19:12
dit jaar begonnen met basketball en daarnaast ook nog begonnen met lopen

daarnaast doe ik thuis ook nog aan fitness :p

eigenlijk allemaal sporten die betrekking met elkaar hebben

evil aardappel
29 augustus 2005, 19:28
What's up met de powertraining/fitness?
Is populair aant worden :).

NSA.Rhinox
29 augustus 2005, 19:31
Vroeger 7 jaar judo op hoog niveau gedaan (4x per week trainen en competities). Dan door school dermee gestopt, overgegaan op pingpong voor 2 jaar. Da hing ferm men kloten uit en dan bennek ook me de pingpong gestopt. Nu doe ik als gevolg van een zware depressie een jaar atemi jitsu (stijl in de jiu jitsu). Kben aant uitzien naar een tweede gevechtsport omdak mij slecht voel ask stil zit. 's morgends en 's avonds doek nog buikspieroefeningen, pompen en een paar km lopen om in conditie te blijven want de competities komen er aan.

MaDDie
29 augustus 2005, 19:36
ik speel nu mijn 12de seizoen voetbal. Ik ben er mee begonnen, gewoon omdat ik het leuk vond.
Dat vind ik nogsteeds, alhoewel het me toch begint tegen te steken. De voornaamste redenen hiervoor zijn: al 3 jaar last van blessures enz(groeipijnen, achillepeesontstekingen) en ik kan de trainer staat me niet aan.

Glor
29 augustus 2005, 19:57

Ken het gevoel, moet gewoon eens een fantastische match spelen en je hebt er terug plezier in, gewoon kop recht, niet naar bal kijken en paar dribbels maken, je voelt je al een heel stuk beter dan ;) Maar als ik echt met tegenzin zou moeten gaan sporten hoeft het voor mij niet meer, je kan nog zoveel andere dingen doen, kijk bv in dit topic voor inspiratie:p ;)

TimeFtw
29 augustus 2005, 22:11
Basketbal
leuke ploegsport, lastig, en ik ben nog groot ook ;)

oxS
29 augustus 2005, 22:22
Same here. Welke reeks speelt ge?
Ik doe ook nog tennis met vrienden.

euh lokale reeks, hamse liga, 4de reeks en zaterdagreeks, meer info te vinden op ozb.be, toevallig speelt daar niemand van jullie zeker ? :p

liberace
29 augustus 2005, 22:31
speel al 10 jaar voetbal ,
4e klasse zit onze ploeg, ikzelf speel provinciaal

Lemme
29 augustus 2005, 22:36
euh lokale reeks, hamse liga, 4de reeks en zaterdagreeks, meer info te vinden op ozb.be, toevallig speelt daar niemand van jullie zeker ? :p

Nope, spelen zelf in de KVV Antwerpen, 4de reeks C. Zijn vorig jaar kampioen gespeeld. :woohoo:
Hopelijk doen we dit jaar evengoed maar dat zal zeker niet simpel zijn!

Darkness
29 augustus 2005, 22:37
12 jaar voetbal bezig
8 jaar taekwondo gedaan (had ik maar gezwommen)

TippedTerox
29 augustus 2005, 22:44
Al 4 jaar bezig met wielrennen (wielertoerisme zonder pinten pakken :p ) als ontspanning. Sinds mijn 6 jaar volg ik al het wielrennen en ik vind het persoonlijk een mooie sport. Voetbal ook maar dat mag ik niet omwille van medische redenen :( Elke week minstens een tochtje van 60 km, het is zeer gezond voor de rug en het hart, wat moet je nog meer hebben :)

Emerxill
29 augustus 2005, 22:49
Sport: te weinig
Reden: te veel werken :s

Vroeger: 3x in de week powertraining + 2x boksen, maar als ge ne keer begint te werken is de tijd en goesting e pak minder...

Sinds vandaag terug de draad op proberen te pikken. Terug aant powertrainen, was wel minder gelachen toen ik nog ma de helft van mijn gewichten omhoog (ofvooruit) geduwd kreeg :(
Nu hopen dat ik da kan volhouden en binnen een maandje terug fit ben :)

EA lover
29 augustus 2005, 22:53
Ik doe al 8 jaar korfbal. Ja vindt het maar een janettensport.
Ik doe het graag en kan het ook heel goed (ben de beste van mijn ploeg, al 3 jaar).
Heb 2 jaar gevoetbald maar dat was niets voor mij. Het was niet te combineren en ik heb voor korfbal dan gekozen.
Verder loop ik nog soms.

Archeoloogke
29 augustus 2005, 23:06
Ik heb vroeger 2 jaar voetbal gedaan (bij de duivelkes :p) maar kzat meer op de bank dus dan direct maar opgegeven. Daarna ook nog tennis gedaan 2 jaar en tafeltennis ook een goeie 2 jaar.
En de laatste jaren lopen/fietsen opt gemakske meer, ook keer aan fitness begonnen maar kvond dat te saai (zo binnen en op uw eigen bah :s )
Volgend jaar wrs wel meer trainen in lopen/fietsen zodak mss. later nog kan meedoen aan wedstrijdjes duatlon of wielertoerisme ofzoiet. :p (amateurs wel zeker...ben te oud om echt nog goed te worden (= echte wedstrijden mee te doen)

Blackstone
29 augustus 2005, 23:08
14 jaar gevoetbald, maar dit seizoen heb ik mij niet meer ingeschreven wegens tijdsgebrek. Vorig jaar was mn 1e jaar als kotstudent en dat viel niet te combineren met competitievoetbal voor mij. Ik kon immers niet met mn ploeg meetrainen, maar mocht van de trainer wel zo goed als elke wedstrijd meevoetballen aangezien hij te weinig verdedigers had. Dit vond ik echter allesbehalve plezant omdat ik nu niet meer echt bij 'de groep' hoorde (men ploegmaten hadden er geen problemen mee dat ik alleen naar de wedstrijden kwam, maar ik zelf wel: de voetbalsfeer was er totaal uit).
Ik heb geprobeerd in Leuven naar voetbaltrainingen te gaan, maar telkens er trainingen georganiseerd werden had ik les.
Met veel pijn in het hard heb ik voetbal dan maar opgegeven. Kga er nog véél spijt van hebben want ik deed het enorm graag,maarja het ging gewoon niet anders.
Langs de andere kant ben ik nu wel van men blessureleed verlost want ik heb verschillende 'zware blessures' gehad.

Tennis doe ik ook al een jaar of 12, maar dat is geen competitie. Vroeger heb ik wat les gevolgd, maar sinds een paar jaar blijft het bij een uurke tennis per week tegen een paar kameraden.

Vrallie
29 augustus 2005, 23:09
en vettig eten is dan nog veel slechter ze, kvraag mij af of het ook al 2 jaar geleden is da ge nog chips,frieten gegeten hebt of cola gedronken hebt.

Alle gast vettig eten slechter dan drugs , wa een vergelijking. Vettig eten is alleen maar gevaarlijk bij mensen zonder beweging, ik eet gerust ook eens vettig, en zonder veel erg blijkbaar want men vorig bloedonderzoek (vorige maand) gaf 0.0 % cholesterol en 0.0 % vet aan , bewegen is de boodschap ! :)

ByT3 Me
29 augustus 2005, 23:47
paintball, en ja dat is een sport. welliswaar nog niet erkent door de overheid. :(
Ik doe dat nu bijna 8 jaar, eerst zo wat voor de fun in de bos, maar enkele maanden later toch begonnen met competitie 1maal per maand.
ondertss is het stilaan 3 à 4 keer per maand competitie/training op speedball- sup'air ball.
Het bos is nu eenmaal voor de beestjes hé. En de sport op zich is door de jaren heen fel veranderd. ik neem maar als voorbeeld National College Paintball League (http://www.cstv.com/cgi-bin/csvideo.cgi?schools=&sport=PAINTBALL)
Een jaar geleden is men vriendin ook begonnen dus hebben we nu iets wat we samen doen.
Hopelijk komt het er ooit van van ons eigen veld te hebben zodat we ne keer of 2 - 3 per week kunnen trainen. aangezien ons doel nogal hoog ligt.
eind oktober gaan we normaal gezien in Engeland de Europese 5man meespelen en hopelijk krijgen we er niet te fel op ons doos.
Eén ding is zeker, er mee stoppen zal er de eerste jaren niet meer inzitten, aangezien het veel te verslavend is. nu ja 't is ook een lifestyle en die begint eindelijk wat op te leveren :) , maar dat is natuurlijk niet de hoofdzaak dat we het spelen. 't is gewoon dikke fun en doordat het een zeer complexe sport is leert men elke keer wel iets nieuws bij. met daarbij nog een goeie team spirit en andrenaline. tja en de blauwe plekken horen er nu eenmaal bij.
En ondertss zit ik niet meer bij de Avengers maar bij het feeder team van Graffiti (Graffiti Young Guns) :)

de fitnessbonk
30 augustus 2005, 21:30
Wielrennen. Waarom? Voor de conditie, en omdat het plezant is!

Hmgrwngd
31 augustus 2005, 14:06
Alle gast vettig eten slechter dan drugs , wa een vergelijking. Vettig eten is alleen maar gevaarlijk bij mensen zonder beweging, ik eet gerust ook eens vettig, en zonder veel erg blijkbaar want men vorig bloedonderzoek (vorige maand) gaf 0.0 % cholesterol en 0.0 % vet aan , bewegen is de boodschap ! :)

Vettig eten, alcohol en roken zijn het gevaarlijkst ;)

Vrallie
31 augustus 2005, 18:35
Volgens mij is drugs en sporten gevaarlijker dan vettig eten en sporten.

Shyheim
31 augustus 2005, 18:44
En drugs, vettig eten en sporten? :unsure:

:D

Glor
31 augustus 2005, 18:53
Ideaal awa:p Drugs, sex & soccer :unsure:

Hmgrwngd
31 augustus 2005, 18:58
Volgens mij is drugs en sporten gevaarlijker dan vettig eten en sporten.

Tis natuurlijk te zien waje doet é;
maar zowiezo is teveel vet eten (niemand gaat dood van 1 pak friet) een redelijk hoog risico op het krijgen van hart- en vaatziekten.

En zoals gezegd; roken is zeer schadelijk om diezelfde redenen + allerlei kanker.
Alcohol is ook niet echt goed voor je lever en nieren dacht ik.

Ik denk niet dat je het zomaar mag vergelijken: beide te veel vet eten en de meeste drugs zijn slecht voor het lichaam. (ja, er bestaan drugs die onschadelijk zijn voor het lichaam. ;) )

Virz
31 augustus 2005, 18:59
Course, Mountainbike'n

redenen: kvind fietsen gwn leuk + het zit in de famillie :)
Negatief: dat roken kan ik toch moeilijk laten, als ik wegga is het meestal van da.

Hmgrwngd
31 augustus 2005, 19:07
Negatief: dat roken kan ik toch moeilijk laten, als ik wegga is het meestal van da.

Zolang je geen pakje op 1 avond rookt; is dat te relativeren.

Van 3 sigaretjes in het weekend zul je niet echt veel last ondervinden. Probeer gewoon regelmatig roken te vermijden. (dan krijg je echt een vieze hoest en een redelijke rem op je uithouding. )

Mike Ty$on
31 augustus 2005, 21:32
sport: hardlopen
wrom? omdat ik graag afzie, en geen buikje wil krijgen :)

en blijf van de cigs af :p

cura
31 augustus 2005, 21:38
vroeger gedaan: voetbal (werd me te saai, kon er ook nieks van :P), zwemmen (kon me niet boeien), turnen (gestopt door ruzies met trainer :P), basket (heeft me zeer lang geboeid maar moeten stoppen door scheur in mn middenrif), lopen (tegelijkertijd met basket, ook gestopt voor zelfde reden)
dan 4 jaar stilgelegen op dokters' advies

nu: al zo'n 2 jaar ju jitsu, boeit me totnutoe nog wel zeer goed.. kon het ookwel gebruiken aangezien veel mensen zeiden dat ik te agressief ben.. dus iets om mn energie in kwijt te geraken :P

likes to kill
31 augustus 2005, 21:54
muur-en rotsklimmen en taekwondo gewoon omdat ik het leuk vind.

beton
3 september 2005, 11:21
kungfu (baji quan, shaolin noordstijl , sanda) omdat ... uhm .. ik het graag doe ? dunno why, 't is fun

DriVen
3 september 2005, 11:28
Vroeger gevoetbald maar na 6 jaar was het saai.

Lopen, zwemmen en powertraining. Sport is een uitlaatklep die ik niet kan missen. En ik vind respect voor uw eigen lichaam maar normaal.

GregoryCo
3 september 2005, 11:43
kdoe ook fitness/powertraining, kben een tijdje gestopt, maar nu terug weer begonnen want men spieren begonnen losser te komen, kben 1m78 en kweeg 78 kg nu, kben ne kg vermagert :D maar kzou graag gaan tot 72 - 73 kg, hoeveel tijd zal da duren ongeveer als 3 keer per week ga? maar kdoe ook powertraining, dus gaak daardoor weer meer wegen zeker?:p
greets

|sokar|
3 september 2005, 11:52
badminton! Al heel lang. Mijn nonkel is trainer en heeft mij zowa opgeleerd.
Daarna in de provinciale selectie beginnen te spelen. Vervolgens op de TSD (Topsport department) De nodige keren kampioen gespeeld.
Heel intensief mee bezig geweest, nu is het iets minder maar dit seizoen ga ik er nog eens stevig tegen aan!
Nu ben ik ook begonnen met mountainbiken, is een zeer fijne sport met veel actie en snelheid.

RaDa
3 september 2005, 12:45
['@(V)"]kdoe ook fitness/powertraining, kben een tijdje gestopt, maar nu terug weer begonnen want men spieren begonnen losser te komen, kben 1m78 en kweeg 78 kg nu, kben ne kg vermagert :D maar kzou graag gaan tot 72 - 73 kg, hoeveel tijd zal da duren ongeveer als 3 keer per week ga? maar kdoe ook powertraining, dus gaak daardoor weer meer wegen zeker?:p
greets

Spieren wegen meer dan vet ja. Ik zou gwn nie op mijn gewicht letten moest ik van u zijn, en gewoon op letten hoe ge der uit ziet.

Matn
6 september 2005, 21:42
Ik heb ooit eens gevoetbald, een jaartje ofzo, maar ben gestopt omdat ik er achter kwam dat ik suckte :p en om mij volledig te concentreren op badminton.

En zo speel ik nu ook al 8j badminton, en heb er nog geen moment spijt van gehad, ik geniet er nog steeds met volle teugen van. Ik ga 2x per week trainen, dan nog 2x per week gewoon wat matchkes spelen in de club, en dan in het weekend om de 3 weken ofzo een tornooi van een hele dag of zelfs een heel weekend, en soms nog eens 's avonds interclub competitie. Ik speel zo'n minimum van 10uren per week, dat is dus als er geen competitie/tornooien zijn.
Voor de mensen die iets van badminton kennen, ik ben nu C2 van klassement.
Ik heb ook de ambitie om later zelf training te geven aan jongeren. :)
Het badmintonseizoen staat op het punt om weer los te barsten, en ik zie het weer volledig zitten! :)

Roken doe ik niet, ik vind het persoonlijk nogal zwak om te zeggen dat je sport terwijl je rookt, hoe sportief kan je dan in godsnaam zijn? :ironic: Maar dat is gewoon mijn eigen gedacht natuurlijk. ;)
Ik let er wel niet op of ik nu vettig eet ofniet, ik sport in mijn ogen genoeg om dat allemaal te neutraliseren. :p

Greetz
Matn

ace4ever
6 september 2005, 21:48
golfsurfen :cool:, tis gwn de zaligste sport die'k ken.

enja omdat er in belgie bijna geen golve zijn en omdat ik me toch moet bezighoude over het ganse jaar: voetbal.

Maar in de grote vakantie toch altijd een weekske, mss volgend jaar 2 weken naar biarritz :p

Glor
6 september 2005, 21:59
Ik heb ooit eens gevoetbald, een jaartje ofzo, maar ben gestopt omdat ik er achter kwam dat ik suckte :p en om mij volledig te concentreren op badminton.

En zo speel ik nu ook al 8j badminton, en heb er nog geen moment spijt van gehad, ik geniet er nog steeds met volle teugen van. Ik ga 2x per week trainen, dan nog 2x per week gewoon wat matchkes spelen in de club, en dan in het weekend om de 3 weken ofzo een tornooi van een hele dag of zelfs een heel weekend, en soms nog eens 's avonds interclub competitie. Ik speel zo'n minimum van 10uren per week, dat is dus als er geen competitie/tornooien zijn.
Voor de mensen die iets van badminton kennen, ik ben nu C2 van klassement.
Ik heb ook de ambitie om later zelf training te geven aan jongeren. :)
Het badmintonseizoen staat op het punt om weer los te barsten, en ik zie het weer volledig zitten! :)

Roken doe ik niet, ik vind het persoonlijk nogal zwak om te zeggen dat je sport terwijl je rookt, hoe sportief kan je dan in godsnaam zijn? :ironic: Maar dat is gewoon mijn eigen gedacht natuurlijk. ;)
Ik let er wel niet op of ik nu vettig eet ofniet, ik sport in mijn ogen genoeg om dat allemaal te neutraliseren. :p

Greetz
Matn

RESPECT :bow: ;)

Cazzz
6 september 2005, 22:26
ik doe al men 11de jaar voetbal en na 10 jaren spelen voel ik eindelijk dat ik in de juiste ploeg zit. Wil het nog wel een 11-tal jaarkes doen ze :D En ik doe ook power-training omdat dat voor mij wel iets essentieels is.

drostof
7 september 2005, 11:54
Tot voor kort atletiek: Ik was gestart met meerkamp (dus zowa alles te doen). Tegen mijn 15de dan vooral toegespitst op de horden met nadruk op de 400m horden. Daarna tegen mijn 17de naar de sprint. Waarna ik een auto-ongeval gehad heb en dan wel terug heb geprobeerd te starten, maar de trainingsachterstand was zo groot geworden (half jaar stil gelegen) dat ik sinds kort gestopt ben.

Ik doe ook al sinds mijn 16de aan fitness en windsurfen.

Ik hoop na mijn studies nog een trainersdiploma te halen om een jonge ploeg atleten op te leiden.

Over dat eten, no drugs, no smoke, a little bit of alcohol and a little bit of fat food. Dat is dé manier om gezond te blijven.

Tah_b00nz0r
7 september 2005, 12:07
kdoe nu reeds 5j wielrennen :) ben eerste jaars belofte

vantevoren een jaar of 7 voetbal gespeeld... heb altijd graag gefietst en was voetbal gewoon beu

Lay Z
7 september 2005, 13:44
Vroeger veldvoetbal, maar nu al zo'n 3 jaar zaalvoetbal(al was da enkel vriendematche vanaf dit jaar gaan we competitie spelen).

Hmgrwngd
7 september 2005, 15:03

:$

En als je nu met mate rookt doch intensief sport ? ^_^

Dieleman_F
7 september 2005, 15:10
Lopen en handbal en scouts :p
gewoon ik doe het allemaal graag.

Smokey_3800
7 september 2005, 15:15
muur- en rotsklimmen en veel bedsport ;)

ja ik rook veel en tegen de sterren op

presario
7 september 2005, 15:32
Waterpolo.
Omdak graag zwem en omdat ik het beu was van gewoon wat in het water te ploeteren.:p

Hmgrwngd
7 september 2005, 16:19
ja ik rook veel en tegen de sterren op

Je nickname ... :help:

apriliars50
7 september 2005, 16:35
Ik heb 10 jaar lang gevoetbalt. Tot op vorig seizoen dus nu gestopt. Nu rijd ek course, ma ni in competitie.

Waarom? De voetbal intreseerde mij ni echt meer en wielrennen heeft mij altijd iets gezegd

Arten
8 september 2005, 11:47
ik heb vroeger gevoetbalt (4 jaar denk ik), basketbal (3 jaar denk ik) en ik tennis en volleybal al 16 jaar. Ik heb in de nationale jeugdploegen gezeten en ik speel in eerste nationale (in volleyball is er nog eredivisie hoger). Als je ziet hoeveel topsporters er daar roken en zuipen he, dan zouden er velen zich afvragen wat die mannen bezig zijn

distinct
10 september 2005, 23:37
karten ;)

Joe Eigo
12 september 2005, 17:18
en in september ga ik beginne me capoeira. gewoon omda ik kei lenig ben, durf kei veel. en ne maat van mij doe dat. en ik kan zo al veel trukjes :p

Waar wilt ge dat gaan doen?

ik doe nu 2jaar capoeira (in hoeilaart) en doe het omdat ik er volledig verslaafd aan ben geworden, das gewoon een zalige sport/cultuur :love:

evil aardappel
12 september 2005, 19:34
Heb dat halfjaar (idd niet lang :() gadaan in Gent, ben naam vergeten maar leeraar was niet goed :/ en lessen waren tot half 1 's nachts ofzoiets op woensdag, niet effecient dus :p.

Firefoxbt
12 september 2005, 19:36
ik doe 3-4 keer per week 1u30 fitness + 3 x 30min lopen + in winter zwemmen zondagmorgen + elke dag 20km fietsen (naar school en fitness)

= +-7uur / week :)

Firefoxbt
12 september 2005, 19:38
Welja de titel spreekt voor zich, welke sport beoefenen jullie en wat zijn zo de voornaamste redenen waarom jullie ermee begonnen zijn :)

Ikzelf doe Fitness/Powertraining, het is eig heel onschuldig begonnen toen een vriend van me zin had om wat meer sport in zijn leven te brengen. Ikzelf ben zag dat ook wel zitten en zo hebben we besloten om eens te gaan fitnessen.

In het begin zag ik het niet echt zitten maar na een tijdje ben ik er echt aan verslaafd geraakt.
Het is ook een sport die je wanneer je maar wil kan beoefenen en je gaat je er gewoon veel fitter door voelen.
Als ik een week niet train voel ik me slecht, maar als ik dan weer echt goed getraind heb dan voel ik me happy :) .

welja, daarom fitness (eigelijk puren power training maargoed ;) ) ik ook :)

doe het pas 2 maanden en is echt wel leuk en goed voor frustraties af te reageren :)

Fartman
12 september 2005, 19:42
ik doe nu al een jaar karate ;)

tis iets da ik altijd al wou doen, een gevechtssport, maar ik durfde nooit gaan. Zo alleen. Tot als mijne beste kameraad zei dat hij da ook wel zag zitten dermee ja...

MarG
12 september 2005, 19:55
10de seizoen voetbal gaat nu van start. Ik was er al van kindsbeen af door gepassioneerd. Dat mijn vrienden het allemaal deden, maakte het alleen leuker. Het aanzienlijke bedrag dat ik er momenteel iedere week mee kan winnen, moedigt me alleen maar aan om het verder te doen. Natuurlijk doe ik het nog altijd voor mijn plezier. Als dat weg is, stop ik gegarandeerd.

Grtz,
MarG

Blad3z
12 september 2005, 20:20
Voetbal al sinds m'n 7e, ben er nu 20. Sinds 6 maand doe ik ook aan powertraining 3x per week. Just lovin' the game..

-TaRoT-
13 september 2005, 10:08
skydiven, in spa, volgens mij dé plezanste sport die er is

Dennoman
13 september 2005, 10:59
Njah, wil ook alles eens geprobeerd hebben: bungeejumpen, parachutesprong, en dat soort dingen ^^
Momenteel heb ik mijn hoeveelheid cardio verhoogd, en ik ga ook met 2 gewichtjes van 3,5 kilo elk lopen in de bossen. Mijn BMI staat sinds vandaag op 26. Ik weeg nu nog ongeveer 7 kilo teveel, en ik ben in mijn hele leven in verhouding nog nooit zo licht geweest :p en 7 kilo teveel wegen is trouwens geen ramp op 1 meter 94 :p

arbiter
13 september 2005, 11:03
nie echt nsport maar kben scheidsrechter in veldvoetbal en futsal allebei in west-vlaanderen :)

verder ga ik ook regelmatig lopen om conditie op peil te houden :p

Rikkie
13 september 2005, 13:14
Snooker :niceone: waarom: serieus boeiend spelleke, doe het nu 8 jaar en ben het nog bijlange na ni beu, maar zou wat meer moeten trainen want boek al hele tijd geen vooruitgang meer.

Greetz

Glor
13 september 2005, 17:14
nie echt nsport maar kben scheidsrechter in veldvoetbal en futsal allebei in west-vlaanderen :)

Moet er zeker ook zijn, respect ;)

Rifledude
18 september 2005, 18:22

Ik doe ook fitness en ik sluit me helemaal aan bij uw mening :)
Ik zwem ook nog 2 maal per week, ik loop 1-2keer per week, ik fiets elke dag 12 km en ik schaats af en toe. heel veel van mn tijd kruipt in sport.. :applause:

Willem I
19 september 2005, 19:15
ikzelf ben zo'n 10 uurtjes per week bezig met sport

8 u met gevechtsport en dan nog wat fitness.

Het toffe aan de fitness is dat je bepaalde spiergroepen extra aandacht kan geven wat dan weer in de andere afdeling van pas komt ;)

ik zou er ni meer met kunnen stoppen

Element02
19 september 2005, 19:16
Kga vanaf volgende week beginne met boksen en powertraining
reden is : dat ik een buikje begin te krijgen en ik hou wel van boksen kickass

Akto
21 september 2005, 16:40
Tapdans! Wat door zovele beoefend wordt trekt me niet zo aan. Ik hou van dansen en ritme maar 'k ben niet zo lenig. Deel uitmaken van de muziek, ontspanning, verwondering, afzien, meer hoeft dat niet te zijn.

thomass
23 september 2005, 23:35
ik doe karate in clubverband, nu mn 10 jaar ofzo
thuis hebek ook bokszak hangen en daar train ik zelfstandig ook nog wat op.
karate vindek een goeie sport voor discipline en zelfbeheersing en er komt ook nog veel technniek bij kijken, perfectie kan mn zoals in alle sporten niet halen, je hebt dus nooit gedaan met trainen. Op wedstrijden en kampioenschappen vind ik het trouwens ook zalig om naar te kijken, zowel de stijloefeningen als de gevechten.

DGEN
24 september 2005, 01:32
atm simpel straatvoetbal als ik bij maten ben
verder onderhou ik me wel...elke dag op nuchtere maag 5-10km lopen aan redelijk goed tempo :)
verder abdos, borstkas en armen onderhouden door elke ochtend wel wat te doen aan die dingen :)

Rash
25 september 2005, 01:33
Na voetbal en zaalvoetbal ben ik nu ook nog eens gestart met fitness.

Programma is als volgt:
-Ma: fitness (vooral oefn voor bovenlichaam)
-Di: training
-Woe: fitness
-Do: training (+ 2u sport op school)
-Vrij: fitness
-Za: wedstrijd
-Zo: rustdag (*)

Daar komt nog bij: zaalvoetbalwedstrijd 1 keer in de week, ofwel maandag of vrijdag. + sommige weken nog een extra training op maandag. *Af en toe een voetbalwedstrijd op zondag.

Zoals jullie zien is dit een hele boterham. Ik weet dat het normaal aangeraden is om 'rustdagen' in te lassen, zodat je lichaam kan recupereren. Nu heb ik enkel zondag een dag zonder verplichtingen ( 1/2 keer per maand eens een wedstrijd).
Zijn er (eenvoudige) hulpmiddeltjes zodat ik in de week niet te rap vermoeid geraak, of tips om mij te 'verzorgen'? Dit kan en mag vanalles zijn. Alle beetjes helpen en hopelijk weten jullie hier ook nog wat op.

P.S.: ik ga dus per week driemaal fitnessen (krachtprogramma). Elke sessie duurt 1u-1u30 min. Na hoeveel tijd zou er van al die inspanningen iets 'te merken' zijn. (mss dat er hier ervaren fitnessers zijn die hier wat vanaf weten)

Thx alleszins voor de reacties

likes to kill
25 september 2005, 10:20
Ik heb vorig jaar ook een tijdje vijf dagen per week gesport (Di:klimmen, woe:2 keer taekwondo , Don:klimmen, vrij: lo+taekwondo en zaterdag klimmen en taekwondo)en mijn advies is slaap genoeg en doseer een beetje je krachten .

ManhunteR
25 september 2005, 12:28
polsstokspringen

elken dag training, ni altijd dezelfde

omdat in de familie zit (broerke) en omdak een intensieve sport wou doen waar explosiviteit belangrijker was dan repêtitieve oefeningskes