PDA

Volledige versie bekijken : Hoe houd ik mijn motor recht als het stormt?

dropkicker
27 augustus 2005, 22:43
zo "slap" mogelijk op de motor zitten. Als de storm jouw hoofd of arm beweegt moet die beweging niet worden doorgegeven aan je stuur of aan de rest van je motor.
Dus als een lappenpop er op zitten en alles heen en weer laten blazen zonder dat je het doorgeeft naar de rest van je lichaam.

je been aan de kant waar de wind vandaan komt helemaal los laten hangen. Je knie naar buiten, en laten klapperen.
Die werkt dan als een balansgewicht die het geweld van de wind opvangt en zo de klappen opvangt die anders de motor ingeleid worden...
Als je dat doet hoef je helemaal niet meer je best te doen om te gaan hangen of om te sturen: dat doet je motor helemaal vanzelf, veel beter dan je dat zelf kunt.

Dit heb ik ergens van het internet geplukt. Zijn er hier ervaren motorijders die dit kunnen bevestigen of hun mening geven? (cron? :p )

GhO$T
27 augustus 2005, 23:11
mss moete maar beter stoppen en schuilen als het in zo'n mate stormt da ge moeite hebt om op uwe moto te blijven zitten? :unsure:

_Robo_
27 augustus 2005, 23:21
't Is toch een bangelijke ervaring hoor als je met de moto rijdt als 't serieus waait.

Soms moet je er wel door hé ...

dropkicker
28 augustus 2005, 00:09
ik heb het nog niet meegemaakt, maar vond het de moeite om dit hier eens te posten.
Wie weet kunde er nog iets aan hebben.
ps: wat is 'stormen' hé :unsure:

SkullZ
28 augustus 2005, 02:41
je gaat wel weten wanneer het stormt ;)

skully25
28 augustus 2005, 03:01
op een rechte lijn rijden gaat u al niemeer lukken, zelfs als ik vroeger met mijn brommerke ging gaan rijden terwijl het goed waaide wordt ge gewoon van de ene kant vant straat naar de andere kant geblazen

gewoon corrigeren en u wat plat leggen, dadde niet te veel vind vangt, hoe meer wind ge vangt des te sneller dadde ook vermoeid zult geraken omdat ge u moet inspannen met uw lichaam om die wind tegen te werken
plus moest ge 1 van u benen uisteken en dus wind vangen zult ge dus afwijken naar de kant van uw uitgestoken been, hetzelfde effect als met een zeilboot zogezegd

nuja hangt ook allemaal van windrichting en dergelijke, maar ge kunt algemeen zeggen, hoe minder wind ge vangt, hoe beter

morph123
28 augustus 2005, 04:24
kheb het al verschillende keren meegemaakt,de eerste keer was ik bijna tegen 90 de beek in gewaaid.
-bij echt zware storm niet sneller dan 80 rijden
-en gewoon tegen de wind inhangen
zo heb ik het toch altijd gedaan.geloof me met een zware storm met de moto rijden is echt verschrikkelijk vermoeiend.

blazingsvbiker
28 augustus 2005, 12:56
ja da is het min of meer eigenlijk proberen de wind niet veel effect te laten hebben op uwzelf en de moto en dit kun je een beetje bereiken door idd een beetje slap voor te doen dus daardoor eiegnlijk een slappe opppervlakte te creeren moeilijk voor uit te leggen..

dropkicker
28 augustus 2005, 13:38
merci voor de reply's :bow:

_Robo_
28 augustus 2005, 18:56
Persoonlijk vind ik het niet zo erg als 't zo waait.
Die wind is meestal 't probleem niet, maar het WEGVALLEN van de wind.

Dan hang je zo lekker tegen de wind in en dan plots gaat die wind effe liggen.
Whow ... moto terug recht trekken en dan is er de volgende windvlaag al ...

A.R.T.
28 augustus 2005, 20:08
Persoonlijk vind ik het niet zo erg als 't zo waait.
Die wind is meestal 't probleem niet, maar het WEGVALLEN van de wind.

Dan hang je zo lekker tegen de wind in en dan plots gaat die wind effe liggen.
Whow ... moto terug recht trekken en dan is er de volgende windvlaag al ...

Ja echt als het hard waait en je rijdt in een open omgeving en de wind komt van rechts dan hang je zo wat tegen de wind te drukken maar als je dan plots voorbij een huis rijdt en de wind valt volledig weg dan kunt ge u wel nen bult verschieten.Maar zo slap mogelijk op uwe moto zitten lijkt me ook niet zo een goed idee ze,ge kunt beter gewoon rijden zoals anders en op uw gevoel af uwe moto recht houden.

freeza
28 augustus 2005, 23:55
mja nog maar 1 keer in een storm gereden met brommer met echt enorm sterke wind...
het is zeker NIET aangenaam, ik reed toen een 3-tal maanden met mijn eerste brommer (rs50) en die vangt redelijk veel wind
ik was gewoon blij dat het een echt brede baan was en dat ik niet veel auto's tegen kwam...
ik had moeite om tussen een strook van 5-6 meter te blijven dus het was wel degelijk sterke wind :)

gewoon plat liggen, maken dat je niet te veel wind vangt en maken dat je voorbereidt bent (een rij huizen die wind opvangen of open ruimte is een groot verschil)

2s2k
29 augustus 2005, 00:01
nu we weten hoe we tijdens stormweer moeten rijden..

Laten we het testen in Florida :cool:

dropkicker
29 augustus 2005, 00:27
nu we weten hoe we tijdens stormweer moeten rijden..

Laten we het testen in Florida :cool:

:rofl: