PDA

Volledige versie bekijken : Seat Ibiza?

Da nemesis
27 augustus 2005, 15:25
Ik ben van plan mij een Seat Ibiza aan te schaffen (nieuw), met chillout pack en in dieselversie.

Nu is onze pa (ja kben pas in oktober 18 enzo, twordt men eerste autoke :) )van mening dat ik een polo moet kiezen...
Waarom? Omda em van mening is dat duitse auto's veiliger zijn dan eender welke.

Klopt zijn redenering?
Is een Ibiza wel degelijk?
Zijn er veel nadelen?

Typhon`
27 augustus 2005, 15:27
veiligheid is toch ni zo veel verschil de laatste tijd, seat is trouwens nog altijd deels volkswagen dus deels Polo...

zie hier:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=114
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=144

Is dus praktisch zelfde en is IMO bijna belachelijk om daardoor u keuze te beinvloeden nu ze ver gelijk zijn.

CAS
27 augustus 2005, 15:27
Ik ben van plan mij een Seat Ibiza aan te schaffen (nieuw), met chillout pack en in dieselversie.

Nu is onze pa (ja kben pas in oktober 18 enzo, twordt men eerste autoke :) )van mening dat ik een polo moet kiezen...

Klopt zijn redenering?
Is een Ibiza wel degelijk?
Zijn er veel nadelen?

Nieuwe Ibiza en nieuwe Polo?
In ieder geval, bij alle modellen van hetzelfde jaar, buiten de erg oude, vind ik Polo vrouwenwagens.

zombie
27 augustus 2005, 15:30
honda civic hebt ge voor hetzelfde geld, mss iets meer ,
maar ze zijn veel betrouwbaarder

Typhon`
27 augustus 2005, 15:32
hiermee volg ik u en ook morpheus, Polo is nu eenmaal ene vrouwenauto, niet dat het zo erg is gelijk een Pluriel ofzo maar toch...
Bekijk ook eens de Suzuki Swift en mitsu Colt enz

Dakantochnie
27 augustus 2005, 15:34
Veiligheid maakt niks uit (de Franse wagens zijn degene die het hoogste scoren in de tests btw ;)). Maar, ik zou toch eens ff nadenken hoor als ik jou was. :s

Een nieuwe wagen voor iemand die pas leert autorijden? Imo niet zo'n goed idee.
Ik stel voor dat je je eerst een wrak koopt voor twee keer niks en dan pas binnen enkele jaren je een degelijk autoke aanschaft.

Rikkie
27 augustus 2005, 15:39

Zegt ne keer tegen ullie vader, dat Seat tegenwoordig van Volkswagen is en zodus is Seat ook Duits! Seat zit vol met volkswagenonderdelen.

Greetz

Typhon`
27 augustus 2005, 15:39
die redenering stamt ook zekers uit de tijd van de golf 2kes :)

eniac
27 augustus 2005, 16:51
Seat is inderdaad even Duits als Volkswagen zelf. Nu, ik vind de nieuwe Polo best wel mooi, maar ik vind de keuze voor Seat toch rationeler: minder geld betalen om in principe net hetzelfde te krijgen.

beemer
27 augustus 2005, 17:13
Ik begrijp perfect je beweegredenen om te kiezen voor een Chill-out, daar zitten een pak opties op voor een kleine meerprijs van amper €700 of €1400 met climatronic tegenover de basisversie.

Je mag je pa er gerust van overtuigen dat er GEEN verschil is tussen een Seat en een VW op gebied van onderdelen en techniek want die zijn allemaal van duitse origine. Het grote verschil zit hem enkel in het feit dat het design en de assemblage in spaanse handen is.

Een verschil in prijs tussen een ibiza en een polo is er amper, dat scheelt hoogstens een paar honderd Euro.

En als je voor een Seat ibiza Chill-out gaat vraag dan bovenop het Chill-out pack ook naar de bijkomende korting. De concessies kunnen op deze versie nog eens 6% extra geven. En als je hard genoeg onderhandeld kan je ook nog eens extra vloermatjes in de wacht slepen.

Hoe het komt dat ik dat allemaal weet, ga ik niet over uitwijden, je moet me maar geloven op mijn woord.

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 17:54
vraagt aan uwen pa da hij een beetje diepper in zen portemonee schiet en vraag dan meteen een bmw745 daar zit je nog veilig in he pa?
btw: polo is een wijven bak ibiza is nice but nicer is the leon!

beemer
27 augustus 2005, 18:05
De Leon zoals we hem nu kennen is 'end of life' en enkel nog verkrijgbaar in stock. De nieuwe Leon wordt gelanceerd begin volgende maand.

eniac
27 augustus 2005, 18:08
Nieuwe Leon is in Zwitserland alleszins al gelanceerd beemer, heb er daar enkele gezien vorige week. Best wel een blits bakje...

ibiza is nice but nicer is the leon!

True. In plaats van een nieuwe Ibiza, een (recente) tweedehands Leon misschien?

Dakantochnie
27 augustus 2005, 18:32
De Leon is groter he, wat imo niet aan te raden is voor iemand die pas leert rijden. :s

NeFerMeTu
27 augustus 2005, 18:39
Heb zelf ne Ibiza en het is idd compleet VW.
Elk onderdeel moet uiteindelijk van bij VW komen en als er stukken opgestuurd worden, gaat het ook rechtstreeks naar VW.
Vind het persoonlijk dus beter om Seat te kopen: compleet dezelfde auto als VW en toch nog goedkoper (en persoonlijk vind ik de Ibiza's mooier dan de Golfs).
En tja, veiligheid. Denk dat elke auto tegenwoordig wel genoeg tests ondergaat. Blikken dozen gelijk de Japanse auto's uit de jaren 70-80 gaat ge niet meer vinden.

eniac
27 augustus 2005, 18:46
(en persoonlijk vind ik de Ibiza's mooier dan de Golfs).

Ibiza = Polo
Leon = Golf

@ dakantochnie: ik heb toch leren rijden in een Astra, da's toch de grootte van een Leon... Np hoor.

Herr_Trigger
27 augustus 2005, 18:47
Seat=Skoda=VW=Audi qua parts ;)
(sommige vw's ook Mercedes of Porsche parts (LT, Touareg))
Alleen duwen ze in de seats en skodas de motoren-types die zich al bewezen hebben bij vw/audi.
Zijn zeer goede wagens geworden dus.

(kben mec. bij VW-Audi, ontdek hier nu pas dit sub-forum :crazy: )

╠╝╔╦╗╚╣
27 augustus 2005, 18:52
Of ook een zeer prachtig model van VW is de Corrado

http://www.corrado-club.ca/wallpaper/industrial1024.jpg

Dit model vind ik zo prachtig , Sportief en zeer deftig

GhO$T
27 augustus 2005, 18:54
Veiligheid maakt niks uit (de Franse wagens zijn degene die het hoogste scoren in de tests btw ;)). Maar, ik zou toch eens ff nadenken hoor als ik jou was. :s

Een nieuwe wagen voor iemand die pas leert autorijden? Imo niet zo'n goed idee.
Ik stel voor dat je je eerst een wrak koopt voor twee keer niks en dan pas binnen enkele jaren je een degelijk autoke aanschaft.
exactly my toughts

niet alleen voor het verhoogde risico op schade als je leert rijden, maar ook gewoon voor het feit dat ik vind dat je onmogelijk een auto naar u smaak kunt kiezen nog voor je ooit in een gereden hebt (en 100 meter rechtendoor ergens op ne parking telt niet mee ;) )

Eens ge veel gaat rondrijden leert ge zoveel bij over auto's , over de eigen rijstijl die ge graag hebt, wa ge zowa verlangt van nen auto....

als ge nu al nen nieuwe gaat kopen zit ge daar dan toch voor een heel lange periode aan vast (ge kunt hem moeilijk direct weer gaan verkopen tenzij je graag met 1000en euro's in't ronde smijt, in de 1ste 3 levensjaren verliezen ze normaal het meest vanal waarde), je moet er dan nog eens ongelooflijk voorzichtig mee zijn wat u ook de nodige stress ga veroorzaken als ge leert rijden...

maarja eigen keuze natuurlijk, als je er toch wil mee doorgaan dan vinnek de Ibiza zeker een goei keuze. Toon es die crashtest resultaten aan u vader, dat zal hem wel overtuigen zeker, anders doet hij gewoon koppig en dan moet jij ook maar koppig gaan doen tot hij toegeeft :p

daFour
27 augustus 2005, 18:56
wrom voor de veiligheid , tegenwoordig is da allemaal veilig genoeg zenne , tis nie omda ge airbags hebt dat ge daarom veiliger bent zenne

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 19:13
De Leon is groter he, wat imo niet aan te raden is voor iemand die pas leert rijden. :s
shit van den bull mensen die starten met een land rover ed wat moeten die dan niet zeggen nee alles moet je gewoon worden begint nu met uwen ibiza gaat dan over op leon en je gaat je terug ook moeten aanpassen want breedte lengte ect zijn van iedere auto anders en ZO groot is de leon niet

nee ik zou het weten :leon (of de eerder vermelde beemer als uwen pa in zen zak wil schieten)

Da nemesis
27 augustus 2005, 23:10
Onze pa zwijgt nu :cool:

Maar normaal zou ik rondrijden met het 2ehandspolootje van de nonkel van ons ma, maar toen hebbe ze mij voorgesteld ne nieuwe te neme.

Kvon da eigenlijk beter omda da poloke toch al 9 jaar oud is ofzo
Is alles nu ni veel veiliger dan toen :unsure: ?

GhO$T
27 augustus 2005, 23:53
Onze pa zwijgt nu :cool:

Maar normaal zou ik rondrijden met het 2ehandspolootje van de nonkel van ons ma, maar toen hebbe ze mij voorgesteld ne nieuwe te neme.

Kvon da eigenlijk beter omda da poloke toch al 9 jaar oud is ofzo
Is alles nu ni veel veiliger dan toen :unsure: ?
da ga u enkel maar een vals gevoel van veiligheid geven waardoor ge u verder ga riskeren, maar als ge daardoor rond nen boom plakt gade juist even dood zijn met diene ibiza als met dieje polo...

volgens mij is het gewoon best vanal van met een oude auto te beginnen zonder vanalle snufjes zodat je echt goe leert rijden zonder geholpen te worden door vanalle electronica die ze tegenwoordig op de auto's steken. Dan gaat ge snel genoeg voelen aan zo'n bakje dat je niet te ver moet gaan en automatisch meer verantwoord gaan rijden (allej zo vond ik het toch, er zijn er die zich daar natuurlijk niks van aantrekken en toch vanalle toeren uitsteke)

Zo'n polooke is ook geen ramp hé denk ik, zijn lichte autootjes dus zullen ook wel geen te grote slakken zijn? En zo'n model ziet er tenminste nog beetje uit, wat niet kan gezegd worden van de nieuwe.
Rij daar een goed jaar mee (u opleiding niet inbegrepen) en dan gade wel kunnen rijden, weten wa ge wilt en een goe keuze kunnen maken voor nen nieuwen als ge die dan toch wilt (hoewel een nieuwe wagen in mijn ogen absoluut geld-smijt-weg is maar das persoonlijke keuze ofcourse)

Feignasse
28 augustus 2005, 00:15
Hmm met een budget voor een nieuwe polo / ibiza zou ik me een mooie (en vrij veilige) tweedehands Opel Astra kopen (3d) zoals die van eniac. Mooi design (imo), je neemt een goeie motor, liefst ook een ok-quality car, zo zit je wel safe.

Qua grootte valt die wagen ook goed mee. Lengte en breedte komen +/- overeen met die van de Nissan Almera's bij de rijschool, en daar had ik nooit echt de indruk dat ik met een mastodont de baan op ging.

't Is maar een idee he (mijn idee ^^) :p

eniac
28 augustus 2005, 01:30
Tis een vijfdeurs hier, Ulixes ;)

http://users.pandora.be/eniac4/eniac/astra/astra1.jpg

Erg tevreden van, net een week in Zwitserland mee gaan rondtuffen en dat ging beestig goed. We zijn alleszins content dat we deze gekocht hebben ipv een nieuwe Ibiza of Corsa of Polo ofzo.

GhO$T
28 augustus 2005, 11:06
maja ik zou zo'n astra toch nie aanraden aan iemand van 18-19 zu. Is toch zo meer een gezinswagentje voor de brave (al dan niet jonge) huisvader naar mijn gedacht. Tis toch eerder een 'saaie' auto vinnek (nie dat da fout is natuurlijk, maar er zijn beter modelle vo nen jonge gast als ge dan toch de vrije keuze hebt)

eniac
28 augustus 2005, 11:30
Em is idd al wat gekocht met een beginnend gezin ergens in het achterhoofd :p

Saai vind ik hem niet direct (in het grijs dan weer wel), maar dat is dan weer smaak uiteraard. In any case, algemeen gezien zou ik toch gaan voor een nieuwe tweedehands in deze klasse dan een nieuwe in de Polo-klasse, aangezien die al gauw te klein zijn naar mijn goesting (als je eens op reis wilt ofzo met vriendin mag je al leuk gaan proppen in zo'n wagentje).

edit: ander voorbeeld, een Ford Focus of Seat Leon dus.

Rayko
28 augustus 2005, 11:48
leuke thread, kben ook al paar maand aant zien voor ne nieuwe seat ibiza maar kga denkek toch wachten tot rond de periode van het autosalon en blijven bollen met m'n oude volvo (250.000 km :p)
de Air uitvoering (alu velgen, airco & metalic kleur) vind ik 1 van de interesantste uitvoeringen maar die wordt jammergenoeg niemeer gemaakt, enkel nog wa stock
die Chillout pack is inderdaad ook ferm (kost zo'n 750 € als ge die als optie neemt)

om nog efkes in te gaan op da van die "duitse auto's", Seat is een soort "dochteronderneming" van Volkswagen, de motoren zijn die van Volkswagen (gewoon een ander tekentje erop) en een groot deel van de carrosserie ook - let er trouwens maar op dat praktisch alle Volkswagen verdelers ook Seat hebben
kzou mij echt geen zorgen maken zenne, ik ken veel mensen met het nieuwe model en zijn er wreed content van :niceone:

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 13:59
'let er trouwens maar op dat praktisch alle Volkswagen verdelers ook Seat hebben'

=fout
D'Ieteren deelt de service points in.

Rayko
28 augustus 2005, 15:29
zei ik dan alle ? neen...

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 15:48
relax :)
Kzal u maar ni zeggen hoeveel VAG service-points in Limburg zo werken dan. Ik bedoel gewoon, "praktisch alle" is zwaar uitgedrukt imo. n/o
Ik werk nu +- vanaf opening in de meest recente (en moderne) VW-AUDI garage van Belgie (Coox-Meijers Hasselt) en doen alleen VW-Audi. Net zoals de, speciaal daarvoor, vers verlaten werkgever Put in Genk.
Hangt puur af van omzet van de zaak en hoeveel service points van seat/skoda in de nabijheid.

TitaTovenaartje
28 augustus 2005, 16:51
Willems in genk heeft dan wel weer VW-audi-seat :-)

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 18:01
Yep, Willems had prijs.
Timmermans of Delorge ook dacht ik.

Ma gaan veel te ver OT, my bad

beemer
28 augustus 2005, 18:07
De VAG groep is momenteel druk bezig om een scheiding der merken door te voeren en dus zal je in de toekomst voor de verkoop niet meer alle merken onder hetzelfde dak vinden.

Zo zal je voor de verkoop naast Audi enkel nog Seat vinden en naast VW enkel nog Skoda. Alle concessies kunnen wel nog een servicepunt zijn voor de andere merken.

CAS
28 augustus 2005, 18:12
De VAG groep is momenteel druk bezig om een scheiding der merken door te voeren en dus zal je in de toekomst voor de verkoop niet meer alle merken onder hetzelfde dak vinden.

Zo zal je voor de verkoop naast Audi enkel nog Seat vinden en naast VW enkel nog Skoda. Alle concessies kunnen wel nog een servicepunt zijn voor de andere merken.

Audi - VW en Seat - Skoda zou in mijn ogen nochtans beter zijn... De doelgroep ervan is toch dan gelijk?

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 18:26
Als ge nu bedoelt dat ge binnenkort alleen nog maar Seat kunt kopen waar ze Audi verdelen / ne Skoda kunt kopen waar ze VW dealen hebt ge het fout zover ik weet.
Audi VW onder 1 dak is perfect OK voor D'Ieteren MAAR de showrooms moeten gescheiden zijn (door de werkplaats) en de klanten mogen niet rechtstreeks van de ene in de andere kunnen wandelen in principe, etc, etc....
Dit is de nieuwe eis van D'ieteren en VAG. Meerdere merken worden soms opgelegd en dan nog onder heeeel strikte voorwaarden.
Vele kleine zaken zullen ook kapot gaan aan de (infrastructurele) eisen die gesteld gaan worden!
Kom maar es in Hasselt kijken en schat wat het kost om dit model aan te houden voor kleine zaken.
Velen zullen enkel service-points worden en verkoop gaat via de groten, verkoop begon zo al bij vorige werkgever.
Als er mensen zijn die moderne VW-Audi garage's in Duitsland (Frankfurt, Wolfsburg) hebben gezien, begrijpen mss wat ik bedoel.
Dat zijn paleizen.
En hier in Belgie gaat die trend zich ook verder zetten voor de concessiehouders. :sad:

GhO$T
28 augustus 2005, 18:39
jup alle merken doen er aan mee blijkbaar, langs alle kanten klagen de garagehouders steen en been over de onmogelijke eisen die worden gesteld om nog een bepaald merk te mogen houden. Der zijn er bij hopen die het niemer zien zitten met al die investeringen.

maar hey das wel redelijk ver van het onderwerp waar we zouden moeten mee bezig zijn in deze topic :D

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 18:52
so true

me :x

eniac
28 augustus 2005, 19:55
Audi - VW en Seat - Skoda zou in mijn ogen nochtans beter zijn... De doelgroep ervan is toch dan gelijk?

Niet echt. Audi en Seat zitten in de "sportieve" afdeling van VAG, VW en Skoda zitten in de klassiekere afdeling.

beemer
29 augustus 2005, 01:00
Als ge nu bedoelt dat ge binnenkort alleen nog maar Seat kunt kopen waar ze Audi verdelen / ne Skoda kunt kopen waar ze VW dealen hebt ge het fout zover ik weet.
Audi VW onder 1 dak is perfect OK voor D'Ieteren MAAR de showrooms moeten gescheiden zijn (door de werkplaats) en de klanten mogen niet rechtstreeks van de ene in de andere kunnen wandelen in principe, etc, etc....
Dit is de nieuwe eis van D'ieteren en VAG. Meerdere merken worden soms opgelegd en dan nog onder heeeel strikte voorwaarden.
Vele kleine zaken zullen ook kapot gaan aan de (infrastructurele) eisen die gesteld gaan worden!
Kom maar es in Hasselt kijken en schat wat het kost om dit model aan te houden voor kleine zaken.
Velen zullen enkel service-points worden en verkoop gaat via de groten, verkoop begon zo al bij vorige werkgever.
Als er mensen zijn die moderne VW-Audi garage's in Duitsland (Frankfurt, Wolfsburg) hebben gezien, begrijpen mss wat ik bedoel.
Dat zijn paleizen.
En hier in Belgie gaat die trend zich ook verder zetten voor de concessiehouders. :sad:

Je gaat de mist in waar het de scheiding der merken betreft. Deze scheiding geldt niet alleen op hoe de wagens/merken tentoon gesteld worden (gescheiden showrooms) en zal in de nabije toekomst dus wel zover gaan dat Audi en VW niet in hetzelfde pand mogen verkocht worden, net zoals je ook geen concessies zal tegenkomen waar Seat en Skoda naast elkaar zullen staan. Het kan wel zijn dat er in sommige gevallen uitzonderingen zullen toegestaan worden op die regels maar hier in en rond het gentse zijn die veranderingen al volop aan de gang.

Dat wil dus ook niet zeggen dat alle concessies nu twee merken moeten verkopen hé. Er zullen nog altijd kleinere concessies blijven bestaan waar ze of Audi of VW of Skoda of Seat zullen verkopen.

De reden waarom ik daar zo goed als zeker van ben is omdat de zaakvoerder van de Audi/Seat concessie, waar ik tot vorige maand werkzaam was, het me zelf gezegd heeft. Deze info is voordien ook al bevestigd door nog vier andere bronnen (NAM Zuid, NAM Noord, CEVORA & U-Consult)

2s2k
29 augustus 2005, 01:33
Yep, Willems had prijs.
Timmermans of Delorge ook dacht ik.

Ma gaan veel te ver OT, my bad

heh, mijn ma heeft haar corrado ooit nog bij delorge gekocht :D

Herr_Trigger
29 augustus 2005, 18:37
Originally Posted by beemer
Je gaat de mist in waar het de scheiding der merken betreft. Deze scheiding geldt niet alleen op hoe de wagens/merken tentoon gesteld worden (gescheiden showrooms) en zal in de nabije toekomst dus wel zover gaan dat Audi en VW niet in hetzelfde pand mogen verkocht worden......

En weet ge hoe daar een mouw aan gepast wordt door velen?
Showroom1<'luchtruimte'>werkplaats<'luchtruimte'>showroom2
Gescheiden pand en in orde met voorschriften;)
I kid you not.
En ga ik de mist in? Ik zeg toch zelf dat showrooms/verkoop gesplitst wordt, of meerdere merken opgedrongen worden.
En het lijkt mij dan toch straf dat ze hier 100+milj in een garage
(Audi en VW op 1 lap grond) investeren die niet conform zou zijn voor de volgende jaren. :x
Kom mss eerst es kijken. ;)

(Kweet het, kging zwijgen thans :$)

beemer
29 augustus 2005, 20:17
Tja, zo kan je het inderdaad oplossen maar het is zoals je zelf schrijft een dure aangelegenheid welke niet elke concessionaris zich kan permitteren.

Dirkxke
29 augustus 2005, 23:08

heb rest van de topic nie gelezen maar hier volg ik met een dikke 2nd in

laat da tin gedoe van een ibiza links liggen en de overprijsde polo rechts en ga rechtstreeks voor een mooie civic, colt enz (colt vind ik persoonlijk het mooiste :) )

eniac
29 augustus 2005, 23:52
Tiens Dirkxke, geen Fiesta aanraden? :)

Dirkxke
30 augustus 2005, 00:38
Tiens Dirkxke, geen Fiesta aanraden? :)

ale dan :D

de fiesta S is bv ook iets wat zowat in die klasse ligt (1.6 tdci met 90pk) een mooi bodykitje rondom de auto.

extra info:

Fiesta S - vanaf €12.690 netto

* 16" lichtmetalen sportvelgen
* Sportieve mistkoplampen
* Stijvere, verlaagde sportophanging
* Sportieve versnellingspookknop en kort gespreide versnellingsbak met korte schakelwegen
* Sportieve 'aerokit' met een grote radiatorrooster en een achterspoiler
* Inlegring in gesatineerd zilver
* Sportzetels vooraan

Motorisatie:-

* 1.4-liter Duratec - 80 pk
* 1.6-liter Duratec - 100 pk
* 1.6 TDCi - 90 pk

enige nadeel is dat de airco er nie standaard bijzit wa de ST wel heeft. maar denk dat de st wat buiten zijn cat zit. (2l met 150pk als pas beginnende rijder...)

wat S foto's (hebben heel wa weg van de ST maar een geoefend oog kan onmiddelijk een S-ke eruit halen :D)

http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?t=127

verschil tussen een S en ST zijn: bij de S zijn er geen zijlijsten op de wagen en de lijsten op de deuren zijn anders van vorm en niet meegespoten in koetswerkkleur. zelfde voor strips op het koffer, andere velgen als die van de ST en natuurlijk de S en ST op het koffer :D

Morpheus
30 augustus 2005, 01:38
.

Fiesta S - vanaf €12.690 netto

Voor dat geld beding je bij Citroën een C4 1.6hdi van 90pk.

Dirkxke
30 augustus 2005, 01:49
Voor dat geld beding je bij Citroën een C4 1.6hdi van 90pk.

WAUW... een citroen c4... :rofl:

nee dank u, blijf wel bij mijn fiesta-ke. straalt tenminste nog iets van coolheid uit... :cool:

een jongen van 18 gaat een auto kopen...

mmm een fiesta S met mooie bodykit en spoiler of een bompa C4 dat de bompa's aan het lokale dambord nog nie laat omkijken...

Morpheus
30 augustus 2005, 01:52
WAUW... een citroen c4... :rofl:

nee dank u, blijf wel bij mijn fiesta-ke. straalt tenminste nog iets van coolheid uit... :cool:

een jongen van 18 gaat een auto kopen...

mmm een fiesta S met mooie bodykit en spoiler of een bompa C4 dat de bompa's aan het lokale dambord nog nie laat omkijken...

Het is maar wat jij cool vindt ;)

Maar feit blijft dat de Fiesta een stekkedoos is, en de C4 een ruime middenklasser.

nog een feit:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=141
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=203

Dan nog niet te spreken over de schitterende reviews die de C4 krijgt over weggedrag, remmen en kwaliteit van de lichtste diesel.

Dirkxke
30 augustus 2005, 01:59
Het is maar wat jij cool vindt ;)

Maar feit blijft dat de Fiesta een stekkedoos is, en de C4 een ruime middenklasser.

nog een feit:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=141
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=203

nie wa ik cool vind, maar 99% van de jongeren ;)

stekkedoos? denk nie da ge weet hoeveel plaats ge in zo een stekkedoos hebt :D

tgaat hier over een jonge gast die pas begint te rijden, nie een man in zijn midlife crisis :ironic:

had ge nu nog C2 gezegd...

nuja crashtesten, maar geen accident maken zoals de mannen van TVR het zo mooi zeggen ;)

Morpheus
30 augustus 2005, 02:13
nie wa ik cool vind, maar 99% van de jongeren ;)

stekkedoos? denk nie da ge weet hoeveel plaats ge in zo een stekkedoos hebt :D

tgaat hier over een jonge gast die pas begint te rijden, nie een man in zijn midlife crisis :ironic:

had ge nu nog C2 gezegd...

nuja crashtesten, maar geen accident maken zoals de mannen van TVR het zo mooi zeggen ;)

1) Fiesta is en blijft een kleine wagen
2) C4 is en blijft een middenklasser
3) C4 is en blijft veiliger
4) Persoonlijke smaken verschillen.
5) De meeste mensen gaan voor dat geld wel niet in een stekkedoos kruipen
6) De C4 saai noemen? my god...

Maar als ik kan kiezen tussen een polo/fiesta/ibiza of nen C4...

Dirkxke
30 augustus 2005, 02:27
1) Fiesta is en blijft een kleine wagen
2) C4 is en blijft een middenklasser
3) C4 is en blijft veiliger
4) Persoonlijke smaken verschillen.
5) De meeste mensen gaan voor dat geld wel niet in een stekkedoos kruipen
6) De C4 saai noemen? my god...

Maar als ik kan kiezen tussen een polo/fiesta/ibiza of nen C4...

1) klein maar fijn (liever ne kleine plezante als ne grote ambetante ;) )
2) fact, hoort dus ook nie thuis in het rijtje fiesta, ibiza, polo, colt, civic
3) akkoord ga k nie over discussieren
4) daar zou gij eens wa meer moeten naar kijken ipv altijd maar alles te blijven opdringen
5) sommige mensen steken ook tonnen geld in een home cinema, ieder zijn keuze ;)
6) saai... mmm fiesta S: korte boite, verlaagde + stijve ophanging, een pak lichter als een C4, mooier ogend vanbuiten...

wa heeft een C4 beter? beter interieur? wa meer falende franse elektronica... akkoord wa meer kofferruimte maar ook weer meer plaats nodig om te parkeren (plezant voor beginnende chauffeurs) kzou echt nie weten wa een C4 heeft wa nie saai is...

de C4 hoort nu gewoon nie thuis in hetgene hij zoekt. had ge nu C2 gezegd had ik gezwegen maar C4, das zeggen ne galaxy voor hem :ironic:

DBK
30 augustus 2005, 02:39
voor mensen die zelf hun auto moeten betalen, dus ni de auto van de mama , is het verschil in prijs tussen C4 en Fiesta toch redelijk groot, tis dan ook een andere klasse. Fiesta is zo 18-35 jaar, C4 45-xx jaar.

Morpheus
30 augustus 2005, 02:46
voor mensen die zelf hun auto moeten betalen, dus ni de auto van de mama , is het verschil in prijs tussen C4 en Fiesta toch redelijk groot, tis dan ook een andere klasse. Fiesta is zo 18-35 jaar, C4 45-xx jaar.

Altijd strijk liggen met mensen die jaloers zijn omdat er nen jonge gast met grote wagen rijdt...
Misschien moet die er ook wel voor betalen ;) mr bon.
Of moet die daar ook voor werken...

En wat insinueert ge trouwens, dat ik dat niet kan betalen?
Ge moet mijn rekening niet maken, dat doe ik zelf wel.
-----------------------------------------------------------

en de C4 +45jaar is uw mening

eniac
30 augustus 2005, 09:39
Morpheus, je moet ook eerlijk zijn en de opties vergelijken die je hebt. Als je jouw redenering volgt loont het nooit om een boeltje opties op een wagen te nemen, want dan heb je altijd daar wagens voor uit de klasse daarboven, maar dan kaal.

Klein vergelijk, zo'n C4 die jij voorstelt voor die prijs is volledig leeg, terwijl die Fiesta wel al mooie velgen en een boeltje opties heeft.

Trouwens, hoe raak jij aan die prijs? Als ik naar de Citroen Car Configurator ga, kost de C4 1.6 HDI 92 een slordige 16.500 euro, compleet kaal...

DogFacedGod
30 augustus 2005, 11:40
Een C4 Coupé 45+ noemen is grof vind ik. Moest ge da zeggen van een C5. Ja dan ging ik het nog begrijpen.

Catalogusprijs is wel 14605 euro voor ne 1.4i S.
ofwel geraak ik niet meer uit aan het verschil tussen netto(12690) en catalogusprijs(14605). Wat is nu de juiste prijs?? :crazy:

CAS
30 augustus 2005, 12:03
Een C4 Coupé 45+ noemen is grof vind ik. Moest ge da zeggen van een C5. Ja dan ging ik het nog begrijpen.

Catalogusprijs is wel 14605 euro voor ne 1.4i S.
ofwel geraak ik niet meer uit aan het verschil tussen netto(12690) en catalogusprijs(14605). Wat is nu de juiste prijs?? :crazy:

Vergeet de juiste prijs, gewoon Fiesta S gaan kopen!

Dirkxke
30 augustus 2005, 12:45
Morpheus, je moet ook eerlijk zijn en de opties vergelijken die je hebt. Als je jouw redenering volgt loont het nooit om een boeltje opties op een wagen te nemen, want dan heb je altijd daar wagens voor uit de klasse daarboven, maar dan kaal.

Klein vergelijk, zo'n C4 die jij voorstelt voor die prijs is volledig leeg, terwijl die Fiesta wel al mooie velgen en een boeltje opties heeft.

Trouwens, hoe raak jij aan die prijs? Als ik naar de Citroen Car Configurator ga, kost de C4 1.6 HDI 92 een slordige 16.500 euro, compleet kaal...

voor dat geld hebt ge nu een ST met voorruitontdooiing en de 17" velgen ;) + ge hebt nog geld over voor de inschrijving te betalen :D

c4 1.6 <-> 2l ST...

denk dat voor 90% van de jongeren de keuze heel rap gemaakt is, buiten voor degene die nie richtig in het hoofd zijn

Morpheus
30 augustus 2005, 13:14

1) Je hebt idd wel een punt, de c4 1.6hdi 92 waar ik op doelde is idd vrij leeg (op boordcomputer en cruisecontrol na
2) de 16500€ mag je al direct -21% doen

c4 1.6 <-> 2l ST...

denk dat voor 90% van de jongeren de keuze heel rap gemaakt is, buiten voor degene die nie richtig in het hoofd zijn

Ik kruip nie in zo'n luciferdoos sorry, zelf al heeft ze 150pk. Heel leuk om mee te spelen, maar iederen dag over en weer naar brussel daarmee, neen dank u.
Geef mij dan maar zo'n saaie c4 met een rustige diesel met toch genoeg power om de boel te trekken (lees de reviews).
En wat jij saai vindt, vindt blijkbaar autoreviewend vlaanderen niet.

Foto's van de saaie berline: http://www.prosport.ro/images/content/articles/2004/12/01/10005625472a289f46ee2_512_342_.jpg
Foto's van de saaie coupé:
http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/17673F71-9C1E-405C-928D-4F83D26D92AA/14451/wallpapercoupé.jpg
:sop:

Dakantochnie
30 augustus 2005, 13:25
Stijl is iets heel persoonlijks he, de ene vindt een C4 een mooie wagen, de andere een Fiësta. Iets dat niet subjectief is, dat is de prijs. Een C4 is ongeveer even duur als een Fiësta, met het verschil dat die C4 wel ruimer is.
Ikzelf zou voor een C4 kiezen, omdat je daar meer voor je geld krijgt, maar feel free om uw hart te volgen en een Fiësta te kopen he. ;)

Ik zou bijvoorbeeld wel mijn geld geven aan een Alfa 147, doodgewoon voor de prachtige klank van (sommige) de motoren en de stijl. Voor dat geld kan ik mij evengoed een Skoda Octavia kopen, die veel meer biedt voor zijn geld. MAAR, tja, een mens heeft nog altijd een hart om te volgen he. ;)

GhO$T
30 augustus 2005, 13:31
Ik kruip nie in zo'n luciferdoos sorry, zelf al heeft ze 150pk. Heel leuk om mee te spelen, maar iederen dag over en weer naar brussel daarmee, neen dank u.
Geef mij dan maar zo'n saaie c4 met een rustige diesel met toch genoeg power om de boel te trekken (lees de reviews).

Foto's van de saaie berline: http://www.prosport.ro/images/content/articles/2004/12/01/10005625472a289f46ee2_512_342_.jpg
http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/17673F71-9C1E-405C-928D-4F83D26D92AA/14451/wallpapercoupé.jpg
ma wat maakt het hier uit wat jij wil en niet wil (wat u smaak is dus om het vriendelijk te zeggen :) ), het gaat er hier toch over om de topicstarter een goede auto aan te raden, en aangezien die 18-19 is gade hem toch geen C4 aanraden :s

Ik zeg nie dat da nen slechte auto is maar komaan daar zou ik als jonge gast nog geen halve seconde over nadenken om zoiets te kopen.
Juist hetzelfde als wat ik over Eniac zijn astra zei op de vorige pagina, op zich is het geen slechte auto maar dat heeft gewoon geen looks voor iemand van 18-19, dan denk iedereen da ge daar met den auto van u pa zijt :p

So what als het zogezegd een 'luciferdoos is' , de meeste jonge mensen zijn helemaal nie opzoek naar een auto met de ruimte van een halve camion, anders zou iedereen als eerste auto wel een monovolume kopen, rijplezier verzekerd :unsure:

Burny
30 augustus 2005, 13:49
Save your breath Batghost, same ol same ol :D

Ontopic: De Ibiza is geen slechte wagen, maar er zijn betere alternatieven genoemd al in dit topic (civic/corolla).

En plz, no more pic van die C4. Zeker niet als ik pas gegeten heb :rofl: Enigste wat daar goed aan is, is dat verticaal ruitje van de coupé (crx :p).

DogFacedGod
30 augustus 2005, 13:57
Save your breath Batghost, same ol same ol :D

Ontopic: De Ibiza is geen slechte wagen, maar er zijn betere alternatieven genoemd al in dit topic (civic/corolla).

En plz, no more pic van die C4. Zeker niet als ik pas gegeten heb :rofl: Enigste wat daar goed aan is, is dat verticaal ruitje van de coupé (crx :p).

Wat hebben jullie tegen de C4 coupé? :confused: Kvind hem prachtig. De berline suckt wel. 45+, laat me nie lachen.
Om Burny te pesten: http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars-2004/2004-carpics/paris-04/citroen-c4-2.jpg

eniac
30 augustus 2005, 13:59
De C4 heeft een mooie neus imho, achterkant van de berline vind ik echter een zware afknapper. Erg C3-achtig, en dat is absoluut geen compliment.

De Coupé-achterkant vind ik dan beter, maar ik ben niet zo aan 3-deurs, jammer.

edit: en ik vind het vergelijk tussen een C4 en een Fiesta echt vrij onnozel. Koop je de C4 ga je voor dezelfde prijs minder opties hebben, vrij logisch want ze zitten in verschillende klassen.

Burny
30 augustus 2005, 14:02
Met deftige velgen (niet die lelijke citroen rommel) en een fatsoelijk spoilertje kun je die coupé al een auto noemen ja :cool:.

Smaken verschillen hé.

Seek&Destroy
30 augustus 2005, 14:09
tip als ge leert autorijden -> NEEM EEN OCCASIE WAGEN, dan als je goed kan rijden en door al je testen doorheen bent, dan kijken voor nieuwe auto

DogFacedGod
30 augustus 2005, 14:21
tip als ge leert autorijden -> NEEM EEN OCCASIE WAGEN, dan als je goed kan rijden en door al je testen doorheen bent, dan kijken voor nieuwe auto
idd voor 1500 euro kan je al veel mooie auto's vinden. serieus.

Dirkxke
31 augustus 2005, 00:29
1) Je hebt idd wel een punt, de c4 1.6hdi 92 waar ik op doelde is idd vrij leeg (op boordcomputer en cruisecontrol na
2) de 16500€ mag je al direct -21% doen

jezus gij kunt een stuk zagen, weet ge da eigenlijk wel van uw eigen?

kga hier nog niemeer op reageren daar de de C4 NIET valt in de klasse waar deze gast een auto aant zoeken is...

een paar foto's van mijn stekkedoos :ironic: die ik in zeeland dit weekend heb gemaakt (hebt ge OOIT al eens in een mk6 fiesta gezeten? ge zou u nog verschieten hoeveel plaats daarin is)

http://users.telenet.be/Dirkxke/Fiesta%20ST/weekend%20102%20(Large).jpg
http://users.telenet.be/Dirkxke/Fiesta%20ST/weekend%20104%20(Large).jpg

mss seffes uw mama en papa hunne A6 ook eens wa uitmaken daar mods da wel mogen tov een andere wagen...

wederzijds respect is nogal ver te zoeken bij sommige hier...

CAS
31 augustus 2005, 03:13
wederzijds respect is nogal ver te zoeken bij sommige hier...

Is hier veel op dit forum...

BTW => http://users.telenet.be/Dirkxke/Fiesta%20ST/weekend%20104%20(Large).jpg
Echt wel zalige foto, kheb hem gewoon opgeslaan :p. Zelf bennek dus ni te vinden voor de kleinere sportwagentjes. Da is door de invloed hier thuis, ouders moesten altijd wat groters ebben hoewel de mama nu ook met een golf rijd... Maar als jonge gast moeten kiezen tussen een C4 DIESEL die dan nog eens kaal is of boven een ST? Het enigste waar ik mij dan vragen zou stellen is de verzekering, maar aangezien Fiesta S ook te verkrijgen is en je dan meer dan genoeg over hebt om motor wat op te peppen... Keuze is dus snel gemaakt!

Snap juist Morpheus niet zo goed, je zegt altijd dat je niet met een kale wagen wilt rondrijden, dat mensen met een BMW 3 die kaal is belachelijk zijn want daarvoor hadden ze een rijkelijk uitgeruste Peugeot 407 of 307SW en nu raad je een lege C4 aan? Zelfs al is die iets groter, als je er in roept hoor je wss een echo van de leegte... en met het geld dat je je uitspaart voor een Fiesta S (ST is ook mogelijk maar verzekering zal wel hoger liggen dan) kan je je nog een lekker installatietje kopen en nog meer genieten van de rit.

Dirkxke
31 augustus 2005, 11:18
Is hier veel op dit forum...

BTW => http://users.telenet.be/Dirkxke/Fiesta%20ST/weekend%20104%20(Large).jpg
Echt wel zalige foto, kheb hem gewoon opgeslaan :p. Zelf bennek dus ni te vinden voor de kleinere sportwagentjes. Da is door de invloed hier thuis, ouders moesten altijd wat groters ebben hoewel de mama nu ook met een golf rijd... Maar als jonge gast moeten kiezen tussen een C4 DIESEL die dan nog eens kaal is of boven een ST? Het enigste waar ik mij dan vragen zou stellen is de verzekering, maar aangezien Fiesta S ook te verkrijgen is en je dan meer dan genoeg over hebt om motor wat op te peppen... Keuze is dus snel gemaakt!

Snap juist Morpheus niet zo goed, je zegt altijd dat je niet met een kale wagen wilt rondrijden, dat mensen met een BMW 3 die kaal is belachelijk zijn want daarvoor hadden ze een rijkelijk uitgeruste Peugeot 407 of 307SW en nu raad je een lege C4 aan? Zelfs al is die iets groter, als je er in roept hoor je wss een echo van de leegte... en met het geld dat je je uitspaart voor een Fiesta S (ST is ook mogelijk maar verzekering zal wel hoger liggen dan) kan je je nog een lekker installatietje kopen en nog meer genieten van de rit.

merci :D als ge wilt kan ik u de full reso doorsturen :)

mijn msn is Dirkxke@hotmail.com :)

Morpheus
31 augustus 2005, 12:59
mss seffes uw mama en papa hunne A6 ook eens wa uitmaken daar mods da wel mogen tov een andere wagen...

Sorry dat ik geen 15000€ uitgeef aan een mini-wagen waar ik dan nog eens massa's uitgeef aan naft en verzekering, dan doe ik mijn 20.000 a 30.000km per jaar (alleen voor hobby) wel met een a6. (financïele kwestie's met het bedrijf daar heb ik u niet voor nodig).

Ge moet mijn rekening heus niet maken, die maak ik zelf wel.

Ontopic!

@ cas: leeg is die C4 ook niet, ABS, 6 airbags, radiobediening aan stuur, Cruisecontrol, boordcomputer. Vrij medium uitgerust naar mijn mening.

edit: dit was dus wel de laatste offtopic!

eniac
31 augustus 2005, 14:28
C4 1.6 HDI Tentation, daar zit zoveel niet op hoor. Een boordcomputer, electrische ruiten vooraan, centrale vergrendeling met afstandsbediening, dat zie ik er zowat instaan... Vrij gewoontjes, enkel die cruise control springt eruit.

ABS zit trouwens op elke wagen (contract tussen alle constructeurs dat ze geen wagens meer produceren zonder ABS), dus waarom je dat erbij zet...

CD/radio systeem met bediening aan het stuur staat in optie voor 500 euro, en naar een airco kan je ook fluiten.

Soit, zoals dirkxke al zei: de C4 is niet wat de threadstarter zoekt. En hij heeft een dik punt: gij, de gemakkelijke die de wagen van de mama moogt gebruiken, gaat hier even de wagens afbreken waarop sommige mensen zo trots zijn en waarin ze hun zuurverdiend geld hebben gestoken (unlike you), omdat het niet voldoet aan jouw kunstmatige standaard die gecreëerd is omdat je met andermans voiture mag rondrijden?

Degoutant vind ik het hoor. Je zal je ogen nog wel opentrekken als je je eerste wagen zelf koopt en als je gaat moeten vaststellen dat je ook met heel wat minder zal mogen beginnen dan met een A6 met heel wat opties.

edit: en ik zou deze reply echt graag zien blijven staan, en dat je er even over nadenkt.

Morpheus
31 augustus 2005, 14:37
C4 1.6 HDI Tentation, daar zit zoveel niet op hoor. Een boordcomputer, electrische ruiten vooraan, centrale vergrendeling met afstandsbediening, dat zie ik er zowat instaan... Vrij gewoontjes, enkel die cruise control springt eruit.

ABS zit trouwens op elke wagen (contract tussen alle constructeurs dat ze geen wagens meer produceren zonder ABS), dus waarom je dat erbij zet...

CD/radio systeem met bediening aan het stuur staat in optie voor 500 euro, en naar een airco kan je ook fluiten.

Soit, zoals dirkxke al zei: de C4 is niet wat de threadstarter zoekt. En hij heeft een dik punt: gij, de gemakkelijke die de wagen van de mama moogt gebruiken, gaat hier even de wagens afbreken waarop sommige mensen zo trots zijn en waarin ze hun zuurverdiend geld hebben gestoken (unlike you), omdat het niet voldoet aan jouw kunstmatige standaard die gecreëerd is omdat je met andermans voiture mag rondrijden?

Degoutant vind ik het hoor. Je zal je ogen nog wel opentrekken als je je eerste wagen zelf koopt en als je gaat moeten vaststellen dat je ook met heel wat minder zal mogen beginnen dan met een A6 met heel wat opties.

edit: en ik zou deze reply echt graag zien blijven staan, en dat je er even over nadenkt.

Ge moet mijn financiële situatie niet maken, als ik wil staat hier direct nen auto van 20.000€ voor mijne neus. Moet zijn dan ik financieel gunstige omstandigheden/conditie's heb omdat niet te doen...
Die uw zaken niet zijn.

geen offtopic meer zoals gevraagd!
(volgende zal worden gedelete)

---------------------------------------------------------

Dat die mens zelf wat garage's afloopt en wat gaat testen, dat zal het makkelijkste zijn.

Feignasse
31 augustus 2005, 14:44
falende franse elektronica...

Hehe, de nieuwe C4, nu standaard met ABS, ESP en FFE :cool:
Wat mij betreft beperkt de "coolheid" van de C4 zich tot de reclamespot (http://www.theembassyvfx.com/citroen.html) erover.

En al die zever over veiligheid. Veiligheid hangt voor 3/4 van jezelf af. In zo'n C4 kan je je even morsdood rijden als in een Fiësta. Een airbag meer of minder zal imo weinig uitmaken als je het zwijn uithangt op de baan.
En je kan het ook anders bekijken: in een kleine auto heb je meer kans om op slag dood te zijn. Imo toch beter dan dat men u weet te "redden" om vervolgens als zielige plant te leven (leven??) :p

ComputerVISTA
31 augustus 2005, 15:15
Ik zal ik is wat zeggen!

Koop een 2de hands wagen. je krijgt veel meer voor veel minder geld (als de wagen natuurlijk in orde is) Veel meer kan ik niet zeggen dan dat! Een nieuwe wagen voor een beginnend rijder vind ik maar niks. En persoonlijk zou ik iets groters nemen want mijn theorie luid: Wie met een grote wagen leert rijden kan met een kleintje ook overweg, omgekeerd zou dat wel is wat andere koek kunnen zijn.

Dirkxke
31 augustus 2005, 22:39
Sorry dat ik geen 15000€ uitgeef aan een mini-wagen waar ik dan nog eens massa's uitgeef aan naft en verzekering, dan doe ik mijn 20.000 a 30.000km per jaar (alleen voor hobby) wel met een a6. (financïele kwestie's met het bedrijf daar heb ik u niet voor nodig).

Ge moet mijn rekening heus niet maken, die maak ik zelf wel.

Ontopic!

@ cas: leeg is die C4 ook niet, ABS, 6 airbags, radiobediening aan stuur, Cruisecontrol, boordcomputer. Vrij medium uitgerust naar mijn mening.

edit: dit was dus wel de laatste offtopic!

geeft u nog altijd nie het recht om mijn tuuteke waar zuurverdient geld inzit uit te maken. maar soit...

@ computerxp

als eerste auto geef ik u gelijk om 2de hands te beginnen. daar is een kras of een bluts nog nie zo erg op als op ne nieuwe + als ge op ne gammele fiets leert rijden gaat het rijden op ne nieuwe een pak beter gaan en leert ge ne nieuwe ook beter apprecieren :)

ComputerVISTA
31 augustus 2005, 23:38
Als ge ziet welke mooie auto's ge 2de hands kunt vinden voor ene habbekrats. Ik denk als ik dat zo zie dat ik nooit een nieuwe zal kopen. Goed je koopt de rodering en mogelijke problemen van een ander mee maar eerst goed kijken, schouwing en testritje laten al veel mankementen zien als ze er zijn.

Feignasse
1 september 2005, 03:38
Idd, tweedehands is imo ook de beste optie. Je spaart veel geld uit en als je wat uitkijkt bij de verkoop vind je wel een wagen waar je nog jaren probleemloos mee voort kan. (Beperkte) garantie is daarbij ook mogelijk (cf. OK Quality Cars bij Opel of Nearly New Car bij Mercedes/Chrysler/Smart/...)

De Pette
1 september 2005, 09:52
idd, beste is 2e hands, wel ene met niet teveel km en niet te oud

ge zijt dan beter om ewa meer geld uit te geven zoda ge weet da ge de eerst x aantal km zonder zorgen kunt rijden.

seb2709
24 december 2005, 09:26
ga dit topic niet helemaal doorlezen, ma ga me ook een ibiza chill pack kopen, en wou vragen of ge u dieje nu aangeschaft hebt en of ger content van zijt? heb vorige donderdag een testrit gedaan me nen diesel, ma da trok echt op nix :s schone wagen da wel en de boxen gaven ook goed :p ma volgende week es nen naft uittesten en zien wa da geeft, en ast me aanstaat, gaak em mij aanschaffe :)

-=DeMoLeEcHiOn=-
24 december 2005, 12:46
btw: polo is een wijven bak
vindek even kortzichtig als "seat ibiza is johnny bak" terwijl ge da evenveel gaat horen denkek zenne

ben sinds kort trotse bezitter van een polooke (vond da int begin ook ma vrouwenauto, ma eens ge ermee gereden hebt =>nice)

Dirkxke
24 december 2005, 13:00
vindek even kortzichtig als "seat ibiza is johnny bak" terwijl ge da evenveel gaat horen denkek zenne

ben sinds kort trotse bezitter van een polooke (vond da int begin ook ma vrouwenauto, ma eens ge ermee gereden hebt =>nice)

ga ik volledig mee akkoord, kheb vele met de polo en ibiza kunnen rijden en de polo steekt er met kop en schouders bovenuit. al moet ik zeggen dat ik ze nogal aan de dure kant vind

-=DeMoLeEcHiOn=-
24 december 2005, 14:20
al moet ik zeggen dat ik ze nogal aan de dure kant vind

"deutsche grundlichheid" gelijk ze zeggen zeker :D