PDA

Volledige versie bekijken : vraagske over camino

de_jappe
27 augustus 2005, 11:43
yuw,
Ik ben van plan om ne camino te kopen van iemand, het is ne klasse b, en ik wil weten of ik daar mee mag rijde op mijn 16 als ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Er staat een 72 dr onder en een leovinci uitlaat en hij haalt max 103 per uur, daarom wist ik niet of ik er mee mag rijden.
Ik ga hem wel laten afstellen dat hij rond de 50 rijd, want 103 mag zeker niet he :p
Yuw

DBK
27 augustus 2005, 11:52
103 uit nen dr me nen camino :lol:

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 12:46
ja jongen als je met een camino boven de 90-100 ga zie je em het kader klapt dicht, die hondatjes zijn zeer stevig en ressisterend gemaakt maar niet voor zulke snelheden tenzij je al begint met het kader zelf volledig te laten vullen met lood of dergelijke, of het verstevigd met extra steunbaren maar dan zit je ook weer met extra gewicht en een daling in km/h. jouw vraag mag ik daar mee rijden : euh ja zeker het is een b en jij hebt je rijbewijs ja dan is alles ok maar ik zou het niet doen met een camino rijden die zo rap gaat! (en niet omdat ik die snelheden niet gewoon ben lol)

daFour
27 augustus 2005, 13:38
ja giet er lood in :ironic:

Mediamonk
27 augustus 2005, 13:43
yuw,
Ik ben van plan om ne camino te kopen van iemand, het is ne klasse b, en ik wil weten of ik daar mee mag rijde op mijn 16 als ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Er staat een 72 dr onder en een leovinci uitlaat en hij haalt max 103 per uur, daarom wist ik niet of ik er mee mag rijden.
Ik ga hem wel laten afstellen dat hij rond de 50 rijd, want 103 mag zeker niet he :p
Yuw

Rijbewijs of niet een B klasse mag niet boven de 50 km / uur gaan ..

Kan hij dat wel ,dan ben je al strafbaar.

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 13:55
ja giet er lood in :ironic:

ja maakt gaatje in je kader of je gebruikt een reeds gamaakt gaatje neemt wat verwarmde lood en giet die in je kader w8 tot het gestold is en voila een kader waarmee je zeker 150 kan lol
eenvoudiger is wel de verstevegingsbuizen want vooralleer je de temp bereikt hebt waarmee lood gaat smelten of stolen moet je al een goe vuurtje hebben( het gepaste materiaal dus)

daFour
27 augustus 2005, 14:05
en hoe rap zal die dan nog rijden met een kader van 100kg?

2 many soldiers
27 augustus 2005, 15:04
45 :d

AkiMbO
27 augustus 2005, 15:08
45 :d

ideaal, zo wil hij het :)

case closed ^^

AzZ_KiKr
27 augustus 2005, 16:31
moedig 103 met velo remmen.....

zet er ne 50 op op snoer die 72 de mond (ook al is het maar dr-tje) de mondje met een sjap met een knoert van een ring in.......

rijd je velen minder maar je heb toch wat power omwille van de 72. (rijd gewoon veel beter met 2 enzo)

pss wat een dom idee om er lood in je kader te gieten, 1 lood is zwaar, 2 lood is nie sterk,, ben je beter dat je er plastiek in giet, zal u meer stevigheid bieden en een veel lager gewicht... :)

makkelijkste is een verstevigings baar lassen of vijzen maar da trekt op niet.....

als ge rap wilt rijde, spaart dan door voor ne goeie scooter of schakelbakje ( da is tenminste iets verantwoorder)

anders zou ik gewoon ander brommertje zoeken

de_jappe
27 augustus 2005, 17:51
er zit al een verstevigingsbuis tussen zenne. En mijn bedoeling is ook niet om 103 te gaan rijden, ik laat die gewoon 50 per uur gaan zoas et mag e. Die 103 is ook me rondel deruit gehaald enzo e.

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 18:01
moedig 103 met velo remmen.....

zet er ne 50 op op snoer die 72 de mond (ook al is het maar dr-tje) de mondje met een sjap met een knoert van een ring in.......

rijd je velen minder maar je heb toch wat power omwille van de 72. (rijd gewoon veel beter met 2 enzo)

pss wat een dom idee om er lood in je kader te gieten, 1 lood is zwaar, 2 lood is nie sterk,, ben je beter dat je er plastiek in giet, zal u meer stevigheid bieden en een veel lager gewicht... :)

makkelijkste is een verstevigings baar lassen of vijzen maar da trekt op niet.....

als ge rap wilt rijde, spaart dan door voor ne goeie scooter of schakelbakje ( da is tenminste iets verantwoorder)

anders zou ik gewoon ander brommertje zoeken

ahhaah wat weet jij nu over lood kerel nie sterk lol :applause: daarom gebruiken ze het als exterieure bekleding op de rescueships van de belgium navy en zwaar tja das waar maar em wil toch nie rap rijden dus....

speckie1987
3 september 2005, 13:07
ten eerste camino kan nooit 103 halen enkel met leovinci en een DR

ten tweede DR bestaat enkel en alleen maar 65cc en ook al boor je hem maximum uit kom je nog niet aan 72cc

ten derde je zou al malossi vertanding moetn hebbn bijgewerkte vario 21 mm carbu en wat weet ik nog allemaal om 100 per uur te halen

krij zelf al lang genoeg met camino en heb zelf al 3 DR's gehad en kweet over wat ik spreek

2s2k
3 september 2005, 13:13
ja maakt gaatje in je kader of je gebruikt een reeds gamaakt gaatje neemt wat verwarmde lood en giet die in je kader w8 tot het gestold is en voila een kader waarmee je zeker 150 kan lol
eenvoudiger is wel de verstevegingsbuizen want vooralleer je de temp bereikt hebt waarmee lood gaat smelten of stolen moet je al een goe vuurtje hebben( het gepaste materiaal dus)

da's gewoon belachelijk, steunbaren is de beste oplossing
btw, dampen van vloeibaar lood zijn zeer giftig..

Crashtestdummy
3 september 2005, 13:38
caminos zijn geestige brommers vo u in de bochten te smijten :)

die van mijn moeder haalt 70 op een lange baan en tenigste wa er veranderd is, da is datter nen langen dikken uitlaat opzit, kweet zelfs nie wa vo merk :/

aan 70 begint da al een beke te wippen (plooien) dus kvind da zowa het maximum, ook vo de remmen :x
khad er geen besef van hoe slecht de remmen waren totdak me nen booster begon te rijden :doh:

Mr Syphon
3 september 2005, 14:53
idd camino is ni gemaakt voor 70 of harder :D
rondel steken is ook ni zo gezond want daar stapelt zich dan vuil op en da trekt ge terug binnen ? heb ik horen vertellen.

50cc steken voor b-klasse + potteke voor b-klasse zou volstaan als da het enigste is wat er is aangepast.

en jah als ge 100 rijd en dan remmen, veel geluk :p met men 50 zie ik soms al af als ik een noodrem zou moeten doen :)

slijpschijf
3 september 2005, 20:31
Waarom moet iedereen altijd stoefen :wtf: ,

70 is al ruim veel voor nen camino :)! Die achterbrug hangt met 1 bout aan die kader vast, en 2 veerkes... Als ge da ziet wilde gewoon niet sneller rijden, ge hebt een zelfmoordbrommer :D

Crashtestdummy
3 september 2005, 21:16
en ge moet er dan nog bijdenken da die bouten der gewoon aftrillen terwijl ge rijd :p

speckie1987
4 september 2005, 11:10
Waarom moet iedereen altijd stoefen :wtf: ,

70 is al ruim veel voor nen camino :)! Die achterbrug hangt met 1 bout aan die kader vast, en 2 veerkes... Als ge da ziet wilde gewoon niet sneller rijden, ge hebt een zelfmoordbrommer :D

dan heb jij duidelijk nog geen camino achterbrug gezien

de achterbrug zit vast aan het motorblok

en het motorblok hangt vast aan het kader

Crashtestdummy
4 september 2005, 13:50

en het motorblok hangt vast aan het kaderdaar edde gelijk in, ma dienen achterbrug is nu ook nie bepaald sterk eh, das gewoon een stuk plaat :p

en heel het gewicht van dienen brommer steunt op 1 buis. als ge in nen goeien put rijd of ge trekt hard op dan plooit zonen brommer gewoon toe :lol:

daarom best een buis tussenlassen en dan zitte al redelijk veilig :)

AzZ_KiKr
4 september 2005, 13:59
ahhaah wat weet jij nu over lood kerel nie sterk lol :applause: daarom gebruiken ze het als exterieure bekleding op de rescueships van de belgium navy en zwaar tja das waar maar em wil toch nie rap rijden dus....

bekleed ja, opgebouwd, ik dnek het niet... lood plooit veel te makkelijk. of je moet het 1 meter dikmaken ofso...

speckie1987
4 september 2005, 16:01
dat die achterbrug niet van de stevigste is dat is wel waar maar die achterbrug houd het wel aan een goeie 80 per uur spreek uit zelf ondervinding nu het is altijd best dat je ze verstevigd dat je niet eens met een scheur zit

en kader die moet je zker nog niet verstevigen je moet al goed zot in puttn rijdn en altijd maar me jumpn in puttn enzo om die maar een beetje te plooien

nuja iedereen denkt dat altijd camino de slechtste brommers zijn omdat ze gewoon geen respect hebbn voor de wat goedkopere brommerkes die toch ook goed vooruit kunnen gaan

Crashtestdummy
4 september 2005, 18:14
da zeggek helemaal nie :)

camino zijn hele goeie brommer, da rijd lik nen velo en ge smijt u daarmee in de bochten gelijk nen zot :p

kvind eigenlijk veel beter dan nen booster, want daar gater veel minder aan vo de kloten en tuitzicht is schoonder ook :D

distinct
4 september 2005, 22:35
da zeggek helemaal nie :)

camino zijn hele goeie brommer, da rijd lik nen velo en ge smijt u daarmee in de bochten gelijk nen zot :p

kvind eigenlijk veel beter dan nen booster, want daar gater veel minder aan vo de kloten en tuitzicht is schoonder ook :D
"nen booster" kom zeg, heel belgie heeft da, zijt keer wa origineler

slijpschijf
5 september 2005, 10:34

en het motorblok hangt vast aan het kader

da bedoelden ik eig... maar gij hebt gelijk :) Hoewel het geen wereld van verschil maakt :D
En ik heb al genoeg achterbruggen gezien ze :)

[-=DC=-]
5 september 2005, 11:42
103 op een camino sterk bezig.....
Toen ik 16 was (9 jaar geleden dus) reed ik op zo een aprilia af1 sintesi met upsd vork, schijfremmen en deltabox frame achtig kader... daar kon je nog verantwoord 100 op rijden....beste is dat je die 72cc eraf zwiert en standaard 50cc van honda erop monteert. Geloof me vrij eerste controle die je meemaakt gaan ze gegarandeerd kijken of je cilinder origineel is, is die het niet is je bromfiets al niet meer conform je inschrijvingsbewijs.
Resultaat: inbeslagname + mooie boete + verbeurdverklaring in extremis van je bromfiets.
En ik weet zelf uit ondervinding dat die blokken zelf het niet lang zullen uithouden met die 72cc cilinder, je krukas loopt in de soep, je drijfstang draait ook in de soep......

Crashtestdummy
5 september 2005, 17:20
"nen booster" kom zeg, heel belgie heeft da, zijt keer wa origineler
kzeg toch da caminos der schoonder uitzien :/

AzZ_KiKr
5 september 2005, 21:30
camino is ideaal ommet uw zatte botten naar huis te rijden :)

SilentSpring
5 september 2005, 21:50
camino is ideaal ommet uw zatte botten naar huis te rijden :)
ciao ook:) moete btw es ene wete over mn brom: pa reed ermee nat werk, toen ie thuis kwam keek ie er ees natoe omda zen remmen raar dede, en aan zen achterwiel hingen er 2 boute bekanst uit. stel u voor da dat achterwiel eraf gevalle was terwijl mn pa aant rijde was...

vanochtend btw nog zon zot op ne camino gezien, aan 50-60 langs de lange rei in brugge, in spitsuur is da geschift, moet maar 1 auto erges uit ne straatje komen en ge zed eraan vo de moeite.

Logos
6 september 2005, 00:02
lol, 103 me ne 72dr
bestaat zelf ni, 65ccdr word verkocht, maar kunde nooit uitboren tot 72cc
en 100 rijden me een camino'ke?
1) moede al me ne veel dikkeren setup afkomen dan ne '72'dr
2) moogde gans uwe camino gaan verstevigen (en nee, een baarke tussen gaat et hem ni doen)
3) schijfremmen en een deftige fourche zou ook ni misstaan

moest ik in u plek zijn, zet ik daar schoon een ori potje op me ne 50cc onder, en rondelleke in zoda ge mooi 45 rijd, of ge koopt u ne schakelbrommer me een frame da die snelheden aankan (ik denk maar aan derbi sm/gpr, aprilia rs, yamaha tzr, motorhispania rx enz) dan kunde ng wa geld verdienen aan uwe dr ook