PDA

Volledige versie bekijken : Anthuenis kiest voor dezelfde namen

Shyheim
27 augustus 2005, 00:23
vr 26/08/05 - Bondscoach Aimé Anthuenis heeft zijn selectie bekendgemaakt voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Bosnië-Herzegovina en San Marino. Bart Goor sluit aan bij de kern die Griekenland versloeg.
Aimé Anthuenis is duidelijk tevreden over de kern die Griekenland te grazen nam met 2-0. Hij selecteert dezelfde twintig namen.

Er komt maar één Duivel bij: Bart Goor. Tegen Bosnië-Herzegovina (03/09) is hij nog geschorst, maar voor de thuismatch tegen San Marino (07/09) kan Anthuenis hem opnieuw opstellen.

Goor is de zevende Anderlechtspeler in de selectie. Landskampioen Club Brugge telt met Philippe Clement maar één vertegenwoordiger bij de Rode Duivels. (en dat terwijl Brugge toch 19 Belgen in zijn kern heeft... en als Goor wordt opgesteld valt Clement uit de boot)

De selectie:

Doelmannen: Proto (Anderlecht), Herpoel (Gent)
Verdedigers: Léonard (Standard), Kompany (Anderlecht), Van Buyten (Hamburg), Deschacht (Anderlecht), Vanden Borre (Anderlecht), Doll (Lokeren), Van Damme (Werder)
Middenvelders: Bisconti (Nice), Geraerts (Standard), Clement (Club Brugge), Vanderhaeghe (Anderlecht), Daerden (Genk), Simons (PSV), Goor (Anderlecht)
Aanvallers: M. Mpenza (Anderlecht), Pieroni (Auxerre), E. Mpenza (Hamburg), Buffel (Rangers), Vandenbergh (Genk)

03-09-2005 Bosnie-Herzegovina - Belgie
07-09-2005 Belgie - San Marino

Red_Dog
27 augustus 2005, 00:25
"Goor is de zevende Anderlechtspeler in de selectie. Landskampioen Club Brugge telt met Philippe Clement maar één vertegenwoordiger bij de Rode Duivels. (en dat terwijl Brugge toch 19 Belgen in zijn kern heeft en als Goor wordt opgesteld valt Clement uit de boot)"

:unsure:

Tweak37
27 augustus 2005, 00:27
Nouja, welke brugge belg zou hij meoten selecteren dan? :)

edit: hm, blondel misschien :)

Shyheim
27 augustus 2005, 00:28
Bij Brugge ben ik fan van Blondel... Als die niet meer speelkansen krijgt, zie ik die eerlijk gezegd nog overstappen naar Anderlecht...

edit: voila, tegelijkertijd met u gezegd seh :p

Shyheim
27 augustus 2005, 00:30
Mijn opstellingen zouden zijn:

Tegen Bosnië:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Proto^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^Vanden Borre^^Kompany^^^Van Buyten^^Van Damme^^

^^^^^^^^^^Simons^^Vanderhaeghe^^Clement^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Buffel^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^E.Mpenza^^^^^^^M.Mpenza^^^^^^^^^^^

Tegen San Marino:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Proto^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^Vanden Borre^^Kompany^^^Van Buyten^^Van Damme^^

^^^^^^^^^^Simons^^Geraerts^^Goor^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Buffel^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^^^E.Mpenza^^^^^^^M.Mpenza^^^^^^^^^^^

NemesisBE
27 augustus 2005, 01:20
ik snap echt ni da van den borre in de ploeg staat en dat deschacht wordt opgeroepen voor de duivels :eek:

tis mss omda er ni veel beters is, ma bv Cornelis op rechts is al een betere optie imo en langs links is van damme idd wel de beste optie...

maar deschacht, dat die zelfs bij rsca in de basis staat :eek:

Tweak37
27 augustus 2005, 01:40
mja deschacht is echt niet goed genoeg gewoon...

Valgaeren zou eigelijk ook nog wel een optie geweest, na Van Buyten toch wel de beste cv van België vind ik. Ik wil Kompany nog steeds naar eht middenveld zien verhuizen :)

ma goed, ik kan me wel vinden in uw opstellingen ltj :)

dropkicker
27 augustus 2005, 01:46
Herpoel weigert zijn selectie

Frédéric Herpoel, de doelman van AA Gent, heeft zijn selectie geweigerd. In een persbericht legt hij uit waarom.

(foto Belga)
Herpoel zegt dat hij afgelopen zondag al aan Anthuenis vertelde dat hij "niet in staat is om op een normale manier te reageren op de oproeping".

Hij vindt dat de bondscoach een "manifest gebrek" aan respect toont voor hem, "of het nu direct is of indirect (via de pers)".

"Ik maakte er altijd een erezaak van om zowel met Gent als met de Duivels alles te geven voor de sport die mijn beroep en mijn leven is." Herpoel geeft tot dinsdag geen enkele commentaar meer.

De bond waarschuwt dienstweigeraars
Frédéric Herpoel geeft zelf bijzonder weinig commentaar bij zijn dienstweigering. De bond heeft wel al gereageerd bij monde van het uitvoerend comité.

Het comité betreurt de beslissing van de Gent-keeper, omdat ze op een belangrijk moment in de WK-voorronde valt. Een sanctie moet hij niet vrezen, maar de bond waarschuwt wel de andere spelers. De volgende die een selectie weigert, mag vijf dagen voor en na de interland niet spelen met zijn club.

Bondscoach Aimé Anthuenis zal pas maandag, op de eerste training reageren. Mogelijk roept hij Jan Moons (Genk) op.

bron: sporza.be

exo
27 augustus 2005, 01:53
Ik kan hem wel begrijpen, dat is een man die elke week een basisplaats heeft afgedwongen en dat al jaren lang bij zijn ploeg AA Gent.
En dan wordt hij aan de kant geschoven voor een keeper die nog niet eens een basisplaats heeft bij zijn ploeg, maar die enkel in de hemel wordt geprezen.
Groot gelijk Herpoel zeg ik dan.

liberace
27 augustus 2005, 01:55
voor altijd op de bank te zitten zou ik ook niet gaan ,
maar proto vind ik echt wel te goed.
toen hij nog op de bank zat bij lalou was dat in mijn ogen al de beste keeper van belgië.
mss buiten Danny verlinden.
maar ik vind dat RSCA hem de kans moet geve

dropkicker
27 augustus 2005, 01:57
ik denk da hij mss later zal spelen om zitka te vervangen als zitka te moe is door de championsleague

-Phoen!x-
27 augustus 2005, 02:01
"Goor is de zevende Anderlechtspeler in de selectie. Landskampioen Club Brugge telt met Philippe Clement maar één vertegenwoordiger bij de Rode Duivels. (en dat terwijl Brugge toch 19 Belgen in zijn kern heeft en als Goor wordt opgesteld valt Clement uit de boot)"

:unsure:
noem iemand van brugge die selectie verdient? :unsure:
enige echt goeie bruggeling vind ik englebert die voor 1 of andere reden nooit meer wordt opgeroepen. ze zouden daar beter degryse terug laten voetballen :p (ja ben rsca supporter :tongue: )

fixer187
27 augustus 2005, 02:55
ik snap echt ni da van den borre in de ploeg staat en dat deschacht wordt opgeroepen voor de duivels :eek:

tis mss omda er ni veel beters is, ma bv Cornelis op rechts is al een betere optie imo en langs links is van damme idd wel de beste optie...

maar deschacht, dat die zelfs bij rsca in de basis staat :eek:

Misschien dat Cornelis in 3 matchen nog maar 65 minuten heeft gespeeld en imo was hij vorig jaar echt niet goed.

Op rechts zijn er maar 2 keuzes Van denborre en Deflandre. Vandenborre is echt niet slecht bezig en heeft goede aanvallende impulsen.

Aan de linkerkant is Van Damme imo de beste keus. Leonard kan ook aanspraak maken.

Ik denk aan een diamante 4-4-2 opstelling die naar een 4-5-1 kan worden geswitched tegen Bosnië

---------------------------Proto-------------------
Vandenborre-----Kompany----Vanbuyten---Vandamme
--------------------Simons--------------------
----------VanderHaege---Celement-----------
-------------------Buffel---------------------
-------------Mbo-------Emile----------------

bij de 4-5-1 zal Mbo terug zakken op de rechter flank en zijn snelheid daar uitspelen, Buffel neemt dan linkerflank voor zijn rekening dan.

Shyheim
27 augustus 2005, 13:30

Vandenborre is magic. :)

Vraag mij niet hoe het komt, maar die kennen supporters van Birmingham City en Aston Villa zelfs... :wtf:

kakature
27 augustus 2005, 13:36
Cornelis hield wel De Cock uit de ploeg verleden jaar, zo slecht kan ie toch niet geweest zijn.
Oja, vind jij Englebert een van de beter van Brugge? :eek:
Weird shit. :p

Glor
27 augustus 2005, 14:06
Goor is de zevende Anderlechtspeler in de selectie. Landskampioen Club Brugge telt met Philippe Clement maar één vertegenwoordiger bij de Rode Duivels.

Behoorlijk logisch, Anderlecht heeft veruit de beste Belgen in zijn team, noem mij iemand bij Brugge, buiten Clement, die een selectie verdient ;)(begin nu niet van als Deschacht er één verdient hij of hij ook :p). De Cock zou ik persoonlijk ook nog durven oproepen maar verder zie ik totaal niemand... :p

fixer187
27 augustus 2005, 14:27
Cornelis hield wel De Cock uit de ploeg verleden jaar, zo slecht kan ie toch niet geweest zijn.
Oja, vind jij Englebert een van de beter van Brugge? :eek:
Weird shit. :p

euhm was De Cock vorige jaar niet lang geblesseerd, is niet moeilijk dan he om iemand uit de ploeg te houden :p

oxS
27 augustus 2005, 14:39
Vermant, maar die wil niet meer zeker ?
Maertens is toch ook solide bezig .. alé ja als een Doll opgeroepen wordt ..
De Cock ..
Blondel
Dufer

-Phoen!x-
28 augustus 2005, 00:21
echt wat doet doll daar eigenlijk :/
elke keer dat ik hem of leonard in da truitje zie ben ik toch beschaamd om belg te zijn :sad:

Time
28 augustus 2005, 00:54
wtf, kunt ge gesanctioneerd worden omdat ge een selectie bij de rode duivels weigert?:eek: wa voor belachelijk iets is da?? als ge nie wilt spelen is da toch uw zaak...

djeez man "dienstweigeraars", den bond is blijven steken in den tijd vant leger zeker?
ik zou ffs uit principe den nationale ploeg mijn kloten late kusse voor de rest van men carriere

NemesisBE
28 augustus 2005, 02:46
das zoals ni naar't leger gaan zeker als ge wordt opgeroepen :p

en ik vind dat Gert Verheyen een plaats verdient bij de Rode Duivels !(gemeend)

Archaos
28 augustus 2005, 02:48
volgens mij gebeuren die sancties nog over de hele voetbalwereld, niet?

en het ligt misschien aan mij, maar ik begrijp echt niet wat ze zo goed vinden aan Clement
tegen Servië bv. werd ik ziek van hem tijdens de eerste helft

pina
28 augustus 2005, 02:51
en ik vind dat Gert Verheyen een plaats verdient bij de Rode Duivels !(gemeend)indien hij zelf niet had verklaard te stoppen bij de rode duivels, dan zat hij er nog altijd bij op het middenveld.

ik hopo dat deflandre terug bij de selectie komt, die fungeerde toch altijd als een "vliegende" keeper :)

Glor
28 augustus 2005, 11:49
wtf, kunt ge gesanctioneerd worden omdat ge een selectie bij de rode duivels weigert? wa voor belachelijk iets is da?? als ge nie wilt spelen is da toch uw zaak...

dikke ², enorm lame imo...

Verder Verheyen had aangekondigd te stoppen na het wk 2002 dus die wordt niet meer opgeroepen, was het einde van een generatie. Verder geeft Emile Mpenza forfait voor de interlands tegen Bosnië en San Marino wegens enkelblessure, enorm zware aderlating voor de Duivels imo :(

Mike Ty$on
28 augustus 2005, 13:05
daar wist ik niks van :( da's wel spijtig

Nicoot
28 augustus 2005, 13:20
idd spijtig van emile, met zijn snelheid kan je tegenstander pijn doen :<

en over brugge: englebert, dufer, blondel, valgaeren, clement, maertens(echt prachtig bezig laatste tijd), vermant zijn toch echt spelers die bij rode duivels zouden kunnen, dus niet beginnen dat club geen belgische talenten heeft :x

Shyheim
28 augustus 2005, 14:56
Tchité (de spits die bij Standard weg mocht, maar zijn waarde nu hard bewijst) is niet zo lang geleden genaturaliseerd... Die zou wel eens wat meer waarde kunnen brengen dan Emile, me dunkt.

fixer187
28 augustus 2005, 20:09
ik dacht dat hij nog niet genaturaliseed was...

NemesisBE
29 augustus 2005, 01:00
ik dacht dat hij nog niet genaturaliseed was...

kdenk het ook ni, maar hij was wel geflateerd toen Aimé hem paar maanden geleden de beste spits van België vond ^^
en toen was er sprake dat ie mss volgend jaar Belg kon worden ;)

ganz
29 augustus 2005, 13:36
Mm na zijn prestatie tegen Genk kan Proto ook wel met een deuk(je) in het zelfvertrouwen zitten. Bij 2 van de 3 goals zag hij er toch niet goed uit.

En waarom Clement volgens sommigen in de ploeg moet staan .. ?

oxS
29 augustus 2005, 15:26
bij de 1ste was het een enorme dekkingsfout, de 2de was een lekkere pegel van Cornelis en de 3de komt hij maar heeft de bal niet, je kan hem 1 goal aanrekenen maar breek hem niet af ..

naja het is toch iets, anderlecht en keepers, gooi er van steenberghe terug in jong ..

Clement is sterk met de kop, wint veel duels op doorzettingsvermogen enz ..

ganz
29 augustus 2005, 16:27
oxS: ik breek hem niet af hoor, ik vroeg me gewoon af of Proto misschien toch een mentaal tikje heeft gehad: hij krijgt de kans om zich te bewijzen en pakt die niet echt, een keeper zonder vertrouwen kunnen we wel missen bij de Rode Duivels. Het liefst zie ik natuurlijk een goede Proto in het doel, ik hoop zeker dat hij zich snel over deze match zet en op niveau keept.