PDA

Volledige versie bekijken : Theoretisch rijexamen: veranderingen 1 september

Wover
26 augustus 2005, 14:44
Hey,

wat verandert er nu juist allemaal aan het theoretisch rijexamen vanaf 1 september?

Ik heb gehoord dat vanaf dan de 2/3 regel voor kinderen op de achterbank afgeschaft wordt en ook dat het geen rol speelt hoeveel zware fouten je hebt enz, maar zijn er nog dingen die veranderen?

Tis maar da'k twijfel of ik het voor of na den 1e september ga doen dan e ;)

Greetz

casualties
26 augustus 2005, 15:00
Het theorie-examen

Daar er nieuwe items werden opgelegd voor het theorie-examen, heeft dit als gevolg dat ook het aantal vragen zal vermeerderen.
Voor het theorie-examen:

* categorie A3 (bromfiets) en T (tractor) blijft het aantal vragen onveranderd nl. 40 vragen
* categorie A (motorfiets) - B (personenwagen) - C (vrachtwagen) - D (autobus) zullen er 50 vragen gesteld worden in plaats van 40 vragen

Het aantal zware overtredingen zal niet meer berekend worden zoals vandaag.
Alle fouten zullen dezelfde puntenwaarde hebben.
De slaagdrempel werd daardoor geplaatst op 33/40 voor de categorie&eumln A3 en T en op 41/50 voor de categorie├źn A, B, C en D.

This site is protected by copyright and trademark laws under Belgian and International law.
All rights reserved
┬ę 2005 GOCA

WWW.GOCA.BE voor al uw vragen!

lttuvix
26 augustus 2005, 15:52
hmm
dus eig maakt da niks uit

skully25
26 augustus 2005, 16:11
imho is het nu een makkelijker systeem om te slagen, nu moogt ge zogezegd 9 zware overtredingen begaan en ge zult er nog altijd door zijn, aya er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen zware en gewone overtredingen als ik het zo zie?
vroeger was de drempel meer dan 2 zware overtredingen en twas direct gedaan, ge mocht dan nog al de rest juist hebben

en vroeger was de drempel 8 op 10 om te slagen, das is nu lichtjes gestegen naar 8,2 op 10, dus echt moeilijker is het er niet op geworden, ge moogt gewoon 1 foutje minder maken vergeleken met vroeger, normaal als ge uw regels een beetje kent zou dat dus niks mogen uitmaken

lttuvix
26 augustus 2005, 16:17
ow ma zware fouten waren ook makkelijkste vragen tbh als ge da nie wist..

[B]Rocketeer
27 augustus 2005, 01:03
Hey,

wat verandert er nu juist allemaal aan het theoretisch rijexamen vanaf 1 september?

Ik heb gehoord dat vanaf dan de 2/3 regel voor kinderen op de achterbank afgeschaft wordt en ook dat het geen rol speelt hoeveel zware fouten je hebt enz, maar zijn er nog dingen die veranderen?

Tis maar da'k twijfel of ik het voor of na den 1e september ga doen dan e ;)

Greetz

Indien men eerst eens de FAQ had doorlezen, hoefde men deze thread niet op te starten.

*CLOSED*