PDA

Volledige versie bekijken : vriendin gebuisd op examen .. practisch auto

AaronSlater002
26 augustus 2005, 14:04
ongelooflijk..
mogen ze u op basis van dat buizen? ( ik was direct geslaagd bw ;) )
echter..
ze deed al haar oefeningskes .. maar de één van //parkeren stond ze 15 cm teveel van de stoep... Dus 1 oefening van de vier niet goed..
buiten dat was er NIETS..
Toch is ze gebuisd..
Dat mag toch niet? enkel op basis van zon belacklijke fout ou buizen?

ken iemand wat sites ofzo of iemand met ervaring die me mb kan helpen. Stel dat ze onterecht is gebuisd kan ze nog altijd klacht neerleggen bij examencomissie.

greets

evil aardappel
26 augustus 2005, 14:06
vreemd

FeNiX4LiFe
er zal wel iets anders geweest zijn hoor ;)

edit : als 1 manoevre slecht wordt beoordeeld dan kan je geflest zijn

-> http://www.kwb.be/cgi-bin/diensten/rijbewijs.pdf

pagina 10

niet geslaagd
-> 1 manoevre slecht
-> 2 onvoldoende
-> 1 onvoldoende en 2 voorbehoud
-> 3 voorbehoud

ze viel onder 1 slecht :)
opnieuw dus :)

CyberOps
15 cm is da nie wa veel? ge moogt bij mijn weten 30 cm dervan staan...

15+30 = 45, uw vriendin stond dus op 45 cm vd stoep :eek: (bijna nen halve meter)

AaronSlater002
26 augustus 2005, 14:08
idd .. ongeveer 40 cm dervan.. dat was dus alles.
ze heeft nog document meegehad waar dat duidelijk staat omschreven..
weet het nu nietmeer vanbuiten allesinds ging iets in de mate van
// parkeren fout te ver van stoeprand

Buiten dat niets.. dus ik vind het zeer vreemd dat ze voor zoiets enkel gebuisd is..

Inspector Monkfish
26 augustus 2005, 14:08
Ik was toevallig ook op dezelfde oefening gebuisd, maar ik mocht wel de baan op gezien ik er op de andere 3 wel door was.

DarkBone
26 augustus 2005, 14:09
Tuurlijk mag dat, als het is zoals CyberOps zegt. Correct parkeren is nu eenmaal een vereiste, ge zult maar moeten uitwijken voor een auto die uitsteekt, laat staan erop knallen.

En als ze nie zeker was van zichzelf kon ze nog altijd opnieuw beginnen, dat mag 1 keer.

AaronSlater002
26 augustus 2005, 14:09
juist voordat is dat zeer vreemd..
kent iemand nen website of zo waar eignelijk de officiele regels staan van zon examen.
greets
Was hier btw in examencenter te sint niklaas

FeNiX4LiFe
26 augustus 2005, 14:11
juist voordat is dat zeer vreemd..
kent iemand nen website of zo waar eignelijk de officiele regels staan van zon examen.
greets
Was hier btw in examencenter te sint niklaas
read my post :)
link naar pdf :)

DarkBone
26 augustus 2005, 14:11
Normaal mag je gewoon de weg niet op indien je een maneuver fout uitvoert toch?...

CAS
26 augustus 2005, 14:12
ongelooflijk..
echter..
ze deed al haar oefeningskes .. maar de één van //parkeren stond ze 15 cm teveel van de stoep... Dus 1 oefening van de vier niet goed..
Toch is ze gebuisd..

ken iemand wat sites ofzo of iemand met ervaring die me mb kan helpen. Stel dat ze onterecht is gebuisd kan ze nog altijd klacht neerleggen bij examencomissie.

greets

Kwil niet de beuzak komen uithangen, maar als ze nog ni kan parkeren in die super simpele afmetingen die ge op zo'n examen krijgt, is ze mss nog niet klaar voor op de weg?
Die vier oefeningskes zijn de simpelste van allemaal, en je moet voor ieder van hen erdoor zijn.

AaronSlater002
26 augustus 2005, 14:13
jamaar dan zou je toch zeggen dat zoiets een onvoldoende is é..
gewoon schandalig hoe ze zich daar weer indekken..

AaronSlater002
26 augustus 2005, 14:14
btw tnx dewd voor info

Inspector Monkfish
26 augustus 2005, 14:18
Normaal mag je gewoon de weg niet op indien je een maneuver fout uitvoert toch?...

Mss was het op het nippertje. Ik had de camion-kaart om te parkeren getrokken waardoor de hekken verder van de rand stonden. Bij de oefening had ik me (tot mijn grote verbazing) scheef gezet; en ook al was het niet zo erg, ik had het aan mijn kloten. Ik was teleurgesteld, want je kan me bezwaarlijk slecht noemen als het op parkeren aankomt.

CAS
26 augustus 2005, 14:24
Mss was het op het nippertje. Ik had de camion-kaart om te parkeren getrokken waardoor de hekken verder van de rand stonden. Bij de oefening had ik me (tot mijn grote verbazing) scheef gezet; en ook al was het niet zo erg, ik had het aan mijn kloten. Ik was teleurgesteld, want je kan me bezwaarlijk slecht noemen als het op parkeren aankomt.
Dan mag je er toch gewoon weer uitrijden en de oefening op nieuw doen? Normaal mag je één oefening volledig opnieuw doen, en mag je je bij iedere oefening eens corrigeren.

FeNiX4LiFe
26 augustus 2005, 14:25
Dan mag je er toch gewoon weer uitrijden en de oefening op nieuw doen? Normaal mag je één oefening volledig opnieuw doen, en mag je je bij iedere oefening eens corrigeren.
je mag uitrijden zolang je niet het signaal geeft van OK.

als je het signaal geeft dan kan je niet opnieuw hoor :)

DarkBone
26 augustus 2005, 14:27
Indien je nog niet 'geclaxoneerd' hebt that is... zo meende ik het mij te herinneren, en je hebt maar 1 herkansing, dus je kan idd maar 1 oefening opnieuw doen.

@AaronSlater
ik denk eerder dat er te makkelijk op de rijscholen gekakt wordt tbh, in het verkeer kan het er niet veilig genoeg aan toe gaan, en dan moet men maar wat streng zijn.

eniac
26 augustus 2005, 14:28
jamaar dan zou je toch zeggen dat zoiets een onvoldoende is é..
gewoon schandalig hoe ze zich daar weer indekken..

Schandalig?
Uw vriendin kan niet correct inparkeren (of ze kan het wel, maar het lukte even niet, perfect mogelijk) en op basis daarvan is ze terecht gebuisd. Hoe oneerlijk je dat ook vindt.

Inspector Monkfish
26 augustus 2005, 14:29

Tja, ik heb het uitslagformulier nog eens nagekeken en er staat dat ik geslaagd ben voor mijn oefening, maar er staat ook een onvoldoende voor mijn 'rechts parkeren'(te ver van de boordsteen).

CAS
26 augustus 2005, 14:35
Tja, ik heb het uitslagformulier nog eens nagekeken en er staat dat ik geslaagd ben voor mijn oefening, maar er staat ook een onvoldoende voor mijn 'rechts parkeren'(te ver van de boordsteen).

Mja, normaal moet ge da zien é :p (voor degene die het nog niet zouden weten, ge moet uw rechterspiegel wat afstellen naar beneden é, dan zie ge het voetpad beter, of de rand dus van de parkeerruimte)
Wat ik erger vind is dat iemand die ik ken geweest was met eigen wagen, en de papieren een kopie waren. Die was direct gebuisd, mocht zelfs niet meedoen... Moest dan weer opnieuw afspraak maken. Nuja, ergens was het wel dom van hem om de originele documenten die dag niet in de wagen te leggen, maar we zijn soms allemaal wel eens vergeetachtig.

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:37
kzal is een voorbeeld geve van rijexamen

maat van mij
staat aan het rood licht te wachten, van den andere kant komt nen auto maar dien is nog zeker ts 500 en 1000m weg, maat rijdt door, en die van de rijschool sec: rij maar terug jonge, u bent gebuisd.
afkick of wa?

Inspector Monkfish
26 augustus 2005, 14:41
Mja, normaal moet ge da zien é :p (voor degene die het nog niet zouden weten, ge moet uw rechterspiegel wat afstellen naar beneden é, dan zie ge het voetpad beter, of de rand dus van de parkeerruimte)
Wat ik erger vind is dat iemand die ik ken geweest was met eigen wagen, en de papieren een kopie waren. Die was direct gebuisd, mocht zelfs niet meedoen... Moest dan weer opnieuw afspraak maken. Nuja, ergens was het wel dom van hem om de originele documenten die dag niet in de wagen te leggen, maar we zijn soms allemaal wel eens vergeetachtig.

I know:). Ik was goed voorbereid naar het examencentrum gereden met alle tips die mijn hersenen maar konden verwerken en met uren oefening. Het parkeren zat er dik ingestampt. Maar ja, iedereen maakt wel eens een fout, en ik maakte die tijdens mijn examen :D.

Het maakt allemaal niets meer uit. Ik heb mijn rijbewijs nu al meer dan 2 jaar en ik heb nog geen accidenten gehad :applause:

dibo
26 augustus 2005, 14:48
Toch is ze gebuisd..
greets

Dat wil zeggen dat ze al op 45 cm van de kant stond. Als ge dat in een straat in een stad doet zijt ge uw spiegel kwijt... Als ze daar niet voor mogen buizen mogen ze ook niet buizen als ge maar één keer een voorrangsregel negeert of als ge bij het achteruitrijden maar één paaltje hebt meegehad? Scheve vergelijking, ik weet het, maar je snapt wel wat ik bedoel... ;)

Tazz_
26 augustus 2005, 14:50
Kwil niet de beuzak komen uithangen, maar als ze nog ni kan parkeren in die super simpele afmetingen die ge op zo'n examen krijgt, is ze mss nog niet klaar voor op de weg?
Die vier oefeningskes zijn de simpelste van allemaal, en je moet voor ieder van hen erdoor zijn.
ehm, ik had ook een onvoldoende voor m'n parkeren, ook te ver van de boordsteen.. maar, is het niet zo dat ge normaal gezien moet loten om de breedte van de parkeerplaats te bepalen?

ik moest een papierke trekken, en bleek dus uiteindelijk dat ik de allerbreedste parkeerruimte genomen had, dus bij de standaardbreedte bijna ne halve meter bij (bijna gelijk aan parkeren tussen 2 camions dus), als ik dan te ver van de borduur sta wil da toch nie zeggen dat ik nie kan parkeren? al m'n andere manoeuvres waren perfect, dus kmocht de baan op, en daar geen enkele opmerking dus geslaagd :p

CAS
26 augustus 2005, 14:51
I know:). Ik was goed voorbereid naar het examencentrum gereden met alle tips die mijn hersenen maar konden verwerken en met uren oefening. Het parkeren zat er dik ingestampt. Maar ja, iedereen maakt wel eens een fout, en ik maakte die tijdens mijn examen :D.

Het maakt allemaal niets meer uit. Ik heb mijn rijbewijs nu al meer dan 2 jaar en ik heb nog geen accidenten gehad :applause:

Het zijn meestal de zenuwen die het hem doen... Ikzelf had het nog nooit zo warm gekregen bij het gewoon parkeren van een wagen... En dan tijdens de rit zelf, continu op alles letten, om zot van te worden. Dan zag ik ineens mijn vader al powerslidend uit de bocht komen en claxoneerde die op mij... Denk niet dat dat zo'n goeie indruk was bij die mannen :p Maar al bij al was het wel snel verlopen. Had er wel veel vertrouwen in ook dat ik er door ging zijn, (beetje te arrogant soms) maar op het moment zelf, had ik toch wel last van de zenuwen.

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:55
ja idd,

das fucking stress zo die rijexamen, idd zweten...
hahahaha
mai content dak mijn rijbewijs al 8 jaar heb en dak die stress ni meer moet doorstaan..

ZoDiaK
26 augustus 2005, 14:57
ik moest een papierke trekken, en bleek dus uiteindelijk dat ik de allerbreedste parkeerruimte genomen had, dus bij de standaardbreedte bijna ne halve meter bij (bijna gelijk aan parkeren tussen 2 camions dus), als ik dan te ver van de borduur sta wil da toch nie zeggen dat ik nie kan parkeren? al m'n andere manoeuvres waren perfect, dus kmocht de baan op, en daar geen enkele opmerking dus geslaagd :p

En wa als die camions wegrijden terwijl gij weg zijt? Dan stade lekker op de baan :)

Crazy
26 augustus 2005, 14:59
Wa zou ge er dan van vinden moesten ze u niet op de baan laten vanwege 1detail: 3de remlicht gaat niet => maakt maar een nieuwe afspraak voor op de baan te mogen.
Enfin over mijn maneuvers konden ze nikske zeggen(examinator was precies pist da em nergens kon over vitten :p)

Paar weken later op de baan ook der in 1keer door :applause:

Mr. SLASH
26 augustus 2005, 15:46
ik had exact het zelfde voor , ook iets te ver maar kwas er wel door omda ze zei dak alle oefeningen zeer vlot deed en alles goe was buiten et feit dak iets te ver stond

lttuvix
26 augustus 2005, 15:54
ongelooflijk..
echter..
Toch is ze gebuisd..

greets

ook gehad live with it sommige laten u daar aan door en andere niet

en astemblieft als ge 15 cm te ver zit zie je dat normaal en stap je in en manouuvreer je nog wat meer dat je dichter bij stoep zit he ...
of anders rijd ge ff gewoon over de stoep (als die laag ligt) en ge draait terug en dan zit ge ook goed en als er geen fietsers zijn maakt dat niet uit... dus das zever :)

CyberLama
26 augustus 2005, 16:02
Tjah regels zijn regels en zijn er om nageleefd te worden. Als je er niet accoord mee bentstaat het u uiteraard vrij naar een ander land te verhuizen :)
Bij zo'n dingen heb je vastomlijnde regels nodig. Als ze beginnen toelaten dat er "een klein foutje" of "nét een beetje te veel gemist" wordt, dan zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt.

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 16:08
derde stoplicht is niet verplicht dus da ze u daarvoor buizen das belachelijk

CyberLama
26 augustus 2005, 16:11

Hij was niet gebuisd, ze hebben gewoon nieuwe afspraak gemaakt...

lttuvix
26 augustus 2005, 16:12
Tjah regels zijn regels en zijn er om nageleefd te worden. Als je er niet accoord mee bentstaat het u uiteraard vrij naar een ander land te verhuizen :)
Bij zo'n dingen heb je vastomlijnde regels nodig. Als ze beginnen toelaten dat er "een klein foutje" of "nét een beetje te veel gemist" wordt, dan zijn ze hun geloofwaardigheid kwijt.
tsjien toch wel raar dan dat alle examinatoren de parcours zever vind en er toch op buist?
toch ook wle raar dat ze van plan zijn om die parcours afteschaffen...

bron : men rijinstructeur die al 15 jaar les geeft...

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 16:12
das imo eve belachelijk
ma tvoorbeeld da kik geef is ook zo iet...

das met dien defensieve crap da ze u aanleren op rijschool

seg ittuvix, ik denk da ge op u rijbewijs exa ook ni op den borduur moogt zenne, ma ja das bij mij ook al zo lang geleden en had zelf ook geen enkele fout

Skarr
26 augustus 2005, 16:15
vrouwen en parkeren hé :)

lttuvix
26 augustus 2005, 16:16
das imo eve belachelijk
ma tvoorbeeld da kik geef is ook zo iet...

das met dien defensieve crap da ze u aanleren op rijschool

seg ittuvix, ik denk da ge op u rijbewijs exa ook ni op den borduur moogt zenne, ma ja das bij mij ook al zo lang geleden en had zelf ook geen enkele fout
duh da ge op uw examen nie op borduur moogt :D
ma int echt ? iedereen ziet ge op borduur rijden

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 16:17
ja oke ik ken veel vrouwen da ni kunnen parkeren
maar ik ken ook veel mannen da da ni kunnen

ik vin zelf links parkeren ook ni zo show, kan het wel maar doe het niet graag, tis nl "tegen mijn hand"

DogFacedGod
26 augustus 2005, 16:28
4? Tiens is dat veranderd?
Achteruitrijden, parallel parkeren, garage, keren in een straat en starten vanop ne helling. das 5.
Welke hebben ze wel geschrapt?

lttuvix
26 augustus 2005, 16:46
Achteruitrijden, parallel parkeren, garage, keren in een straat en starten vanop ne helling. das 5.
starten vanop een helling word niemeer gedaan tijdens parcours ma vanaf moment je op straat vertrekt

CAS
26 augustus 2005, 17:16

De laatste is geen maneuver toch? Maar gelijk al die oefeningen, die zijn toch poepsimpel? De eerste keer bij het parkeren in een garage kreeg ik onder mijn voeten omdat ik het in één keer deed... Dat draaien in een smalle straat, daar kan ik wel nog begrijpen dat sommige er wat moeilijk mee hebben, hoewel als u da ne keer goed word uitgelegd, ge volgens mij ni teveel fouten moogt maken, en achteruit rijden, als ge goed staat, rijde erdoor é, en dan klagen ze da ge te snel gaat... Wel ne keer paalke meegehad :p

Daar waar ik ging, als ge da terrein afreed, was er een stopstreep, blijkbaar is dat iets waar velen ook op buizen, die dus gewoon zonder te stoppen het terrein afrijden, maar mijn instructeur had eerst alles eens goed uitgelegd voor ik aan mijn examen begon.

Mr Syphon
26 augustus 2005, 17:18
parkeren in de garage valt weg
voor info over da nieuw regelement over praktisch examen bekijk de faq eens :p
ik heb da ni voor niks gepm'ed naar rocketeer :D

AaronSlater002
26 augustus 2005, 17:28
tis gewoon een feit dat dat rijexamen veel te veel geld kost.;
eerst al theoretisch dan de lessen dan examen..
Ge zit boven de 40 000 frank kwijt.. Vind je dat nog normaal?
Die mannen doen goeie zaken jong & ze buizen liever dan ze iemand moeten lagen slagen.
Tis zo subjectief

CAS
26 augustus 2005, 17:30
tis gewoon een feit dat dat rijexamen veel te veel geld kost.;
eerst al theoretisch dan de lessen dan examen..
Ge zit boven de 40 000 frank kwijt.. Vind je dat nog normaal?
Die mannen doen goeie zaken jong & ze buizen liever dan ze iemand moeten lagen slagen.
Tis zo subjectief

Natuurlijk buizen ze liever, zo krijgen ze een goeie naam hé, als bij die autorijschool iedereen buist, dan gaat iedereen daar naar toe...

Wete, verzekerd zelf eens een wagen, kijk hoeveel het kost, uw verbruik enzo, en dan nog ne pee da per uur betaald moet worden en kom dan nog eens weer. Het is veel geld ja, maar die mensen moeten ook leven ze, en die wagen moet ook verzekerd zijn. En wa is 1000euro op heel uw leven?

AaronSlater002
26 augustus 2005, 17:33
jaja tis al goe ..
blijft nog altijd dat het veel te duur is & als ge daarmee niet akkoord gaat zit ge nen onnozelaar

CAS
26 augustus 2005, 17:35
Het is veel geld ja, maar die mensen moeten ook leven ze, en die wagen moet ook verzekerd zijn. En wa is 1000euro op heel uw leven?

Leer lezen é pee

Mr Syphon
26 augustus 2005, 17:37
als ik nu 2de keer en praktisch examen ben geslaagd heeft het behalen van men rijbewijs me nog geen 100 euro gekost, idd 100 ni 1000 :p
wel zonder de naft erbij te tellen die ge opdoet tijdens het oefenen ( LPG )

en als ge snel uw rijbewijs wilt vind ik da normaal dat ge op de 1000 euro neertelt
dus niemand heeft te klagen, wilt ge goedkoop dat moet ge geduld hebben, hebt ge geen geduld dan moet ge betalen
da is bij alles zo ?

Darth-Falcon
26 augustus 2005, 17:37
jaja tis al goe ..
blijft nog altijd dat het veel te duur is & als ge daarmee niet akkoord gaat zit ge nen onnozelaar

tis nog altijd nie verplicht op rijschool te volgen he

devilface
26 augustus 2005, 17:59
jaja tis al goe ..

Dat is inderdaad erg veel geld, maar ge kunt na 20 uur rijschool toch enigsinds veilig rijden(imo dan, er zijn mensen die nooit kunnen rijden). De rijschool heeft ook wel erg veel kosten he;
-instructeur
-onderhoud/leasing/brandstof wagens = das om de twee jaar nieuwe auto's he
-verzekering kost stukken van mensen om iemand die leert rijden fatsoenlijk te verzekeren
-winst
-taxen,...

Het is erg veel geld, das waar, maar dat is zeker niet enkel de schuld van de rijschool he. Het is trouwens de moeite waard om wat geld te geven aan een rijopleiding. Als ge een fatsoenlijk diploma hoger onderwijs wilt, dan gade ook betalen voor de univ he. Ge kunt trouwens perfect op uw eigen leren rijden en dan kost u da ongeveer €100(kost van theorie + praktijk + aanvraag voorlopog rijbewijs)

CyberLama
26 augustus 2005, 18:06
Je kan ook het systeem met 10 uren les volgen. Dan krijg je genoeg les om al deftig te kunnen rijden maar het kost je geen stukken van mensen. 1000 euro is echt wel het duurste systeem dat je kan nemen.

lttuvix
26 augustus 2005, 18:08
als ik nu 2de keer en praktisch examen ben geslaagd heeft het behalen van men rijbewijs me nog geen 100 euro gekost, idd 100 ni 1000 :p
wel zonder de naft erbij te tellen die ge opdoet tijdens het oefenen ( LPG )

en als ge snel uw rijbewijs wilt vind ik da normaal dat ge op de 1000 euro neertelt
dus niemand heeft te klagen, wilt ge goedkoop dat moet ge geduld hebben, hebt ge geen geduld dan moet ge betalen
da is bij alles zo ?
ik had geduld en heb toch over de 1000 euro betaald ^^ besides ik heb meer geleerd op 4 uur rijschool dan op 4 uur me pa sukkelen zu

slash
26 augustus 2005, 18:10
bij mijn wete is te ver van de stoep gebuist

lttuvix
26 augustus 2005, 18:22
en derop rijden ook of da moe afgelope jaar verandert zijn

CyberLama
26 augustus 2005, 18:40
Tis maar best ook. Ongelofelijk hoeveel mensen ik in mijn kot zie hun velgen en wieldoppen kapot helpen bij het parkeren tegen of soms zelfs op de stoeprand.

GADGET
26 augustus 2005, 18:40
Ik snap het probleem hier eigelijk ni :confused:

regel is toch: die oefeningskes slagen en dan op de baan.

oefeningske is: binnen de zoveel cm van die stoep staan

u vriendin: niet binnen de zoveel cm
u vriendin: niet op de baan
u vriendin: niet geslaagd

of mis ik hier weer iets ? :p

Btw, als ze dat zelf gezien had... kon ze makkelijk nog ies uitrijden en opnieuw doen. Ge hebt X-aantal minuten om het uit te voeren, en als gij da 3x wilt doen, en das binnen de tijd, is er geen probleem.

lttuvix
26 augustus 2005, 18:49
Btw, als ze dat zelf gezien had... kon ze makkelijk nog ies uitrijden en opnieuw doen. Ge hebt X-aantal minuten om het uit te voeren, en als gij da 3x wilt doen, en das binnen de tijd, is er geen probleem.
jus ma als het ene keer misgaat op rij examens ^^

eniac
26 augustus 2005, 18:52

Bij mijn weten is het wel verplicht op alle nieuwe wagens en als het dan defect is, dan kan dat goed zijn dat het een reden is om te weigeren u de baan te laten opgaan (buizen doen ze u daarvoor niet btw, je mag de baan niet op, er is een verschil).

GADGET
26 augustus 2005, 19:07
alles wat erop staat moet werken.

Is simpele regel. Als ge bv me ne moto zijt en u pinkers werken ni kunnen ze daar moeilijk over doen. Als ge u pinkers der afvijst, is er geen probleem...:p

maar alst eraan hangt moet het masheren

Skoebiedoe
26 augustus 2005, 19:10

maat van mij
staat aan het rood licht te wachten, van den andere kant komt nen auto maar dien is nog zeker ts 500 en 1000m weg, maat rijdt door, en die van de rijschool sec: rij maar terug jonge, u bent gebuisd.
afkick of wa?

Sedert wanneer is rood doorrijden?

GhostRider_007
26 augustus 2005, 19:19
Dacht net hetzelfde toen ik het las. Het is nogal veel gevraagd om wat verstaanbaar te typen blijkbaar.

lttuvix
26 augustus 2005, 19:21
alles wat voorrang heeft en komt eraan moet je voorrang geven... ook ooit fout op gemaakt kwam camion van rechts tege 50 ofzo en was nog ver weg

had moeten stoppen want hij had voorrang... dan moest ik stoppen en een tijdje met vingers draaien ma soit rijexamens = volgens het boekske hoe raar het ook soms mogen zijn
zoals voorrang van rechts regel
als hij stopt en rijd terug dan pas verlies je je voorrang ipv als hij gewoon stopt ... als je me nie gelooft kijk ma in het wetboek

CAS
26 augustus 2005, 20:06
alles wat erop staat moet werken.

Is simpele regel. Als ge bv me ne moto zijt en u pinkers werken ni kunnen ze daar moeilijk over doen. Als ge u pinkers der afvijst, is er geen probleem...:p

maar alst eraan hangt moet het masheren

Ge lacht er mee, maar het is dus wel zo é, een moto is niet verplicht richtingaanwijzers te hebben... Hier thuis lang een Aprillia RS250 gehad voor op het circuit, maar toen die dan weg ging was er niet echt een koper voor. En de mensen wouden dus ni geloven dat ze er enkel lichten moesten opzetten voor hem de baan te mogen op te sturen.
Het is dan wel aangeraden de richting aan te geven met de handen, maar als dit niet mogelijk is, moet het niet. MAW, ge legt u plat als ge ergens inslaat, en ge moet de richting dan niet aangeven als ge geen pinkers hebt.
De belgische verkeersregels ;) Verkeersveiligheid boven alles, zeker als je ziet hoe ze soms hun banen aanleggen :unsure:

Mégane
26 augustus 2005, 20:10
Hoewel ik er zelf ook niet direkt door was, vind ik dat het rij examen veel te gemakkelijk is. Wie zijn voertuig niet perfekt beheerst moet maar gaan fietsen. Er is tegenwoordig zoveel verkeer dat ze niet streng genoeg kunnen zijn met nieuwe bestuurders. En er moet regelmatig een herexamen gebeuren, of je nog wel degelijk geschikt bent om te autorijden.

GADGET
26 augustus 2005, 20:19
Ge lacht er mee, maar het is dus wel zo é, een moto is niet verplicht richtingaanwijzers te hebben... Hier thuis lang een Aprillia RS250 gehad voor op het circuit, maar toen die dan weg ging was er niet echt een koper voor. En de mensen wouden dus ni geloven dat ze er enkel lichten moesten opzetten voor hem de baan te mogen op te sturen.
Het is dan wel aangeraden de richting aan te geven met de handen, maar als dit niet mogelijk is, moet het niet. MAW, ge legt u plat als ge ergens inslaat, en ge moet de richting dan niet aangeven als ge geen pinkers hebt.
De belgische verkeersregels ;) Verkeersveiligheid boven alles, zeker als je ziet hoe ze soms hun banen aanleggen :unsure:

mor ik lach er ni mee ze :D

heb het zelf ook gedaan dusja :p ook een fietsbel erop gezet ipv claxon :rofl:

Stijneman
26 augustus 2005, 22:11

maat van mij
afkick of wa?

1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

-edit-
skoebiedoe ofzoiet was me voor :( had niet gezien da er 2 paginas waren :p

sneax
26 augustus 2005, 22:14
Stel dat ze onterecht is gebuisd kan ze nog altijd klacht neerleggen bij examencomissie.

Dat ze is gewoon haar examen opnieuw overdoet, uw vriendin 'onterecht gebuisd' ik ken die fabelkes, der is atijd wel iets mis als diene instructeur vind dat ze niet geschikt is om haar in het verkeer te begeven dan is het zo eh.

[B]Rocketeer
27 augustus 2005, 01:02
ongelooflijk..
echter..
Toch is ze gebuisd..

greets

Zoals hier al 100X is gezegd geweest.
Zij is compleet in fout.

Als ge 1 oefening verkeerd doet zijde gebuisd op uw maneuvers.
GEbuisd op manuevers is ni op de baan mogen.
Ni op de baan mogen is gebuisd voor uw examen.

Klacht neerleggen :rofl: . Wees nu eens serieus, de regels zijn heel duidelijk hoor.

Ze kon toch zien zeker hoe ver ze van de rand stond, en indien nodig het maneuver nog een 2de maal inzetten (dit is namelijk toegelaten).
Eenmaal ge op uwen claxon hebt gedrukt is het maneuver gedaan en wordt je beoordeelt. Vanaf dit punt zijn er geen herkansingen meer voor het maneuver.

Leef er mee, ge hebt genen poot om op te staan.

-etienne-
27 augustus 2005, 17:20
ongelooflijk..
echter..
Toch is ze gebuisd..

greets
mag niet, ik stond ook te ver van de stoep ( lees: veel te ver) en was der van eerste keer door!

eniac
27 augustus 2005, 17:25
mag niet, ik stond ook te ver van de stoep ( lees: veel te ver) en was der van eerste keer door!

Je kan misschien eens beter lezen wat iedereen hier zegt. Jij hebt een boel geluk gehad, maar niet iedereen heeft zo zijn goede hoed op, en ze mogen daar dan ook zonder problemen voor buizen.

De eerste die nu nog domweg zegt "mag niet": :ironic:

-etienne-
27 augustus 2005, 17:26
ik ken zo verschillende mensen ze, zeker 2, including me is 't dus 3.

Misschien hangt 't beetje af van examencentrum af?

eniac
27 augustus 2005, 17:28
Mogelijk ja, je hebt ongetwijfeld examinatoren die wat lichter en goedgemutster door het leven gaan, en bij die personen zal je dan wel iets meer kans hebben om het geluk aan je zijde te hebben. Normaal en logisch, al weze het niet al plezant voor diegenen die er dan niet doorgelaten worden.

CAS
27 augustus 2005, 17:29

Of gewoon al de manier waarop je rijd. Ik ken er genoeg die gebuisd zijn en dat het "hun" fout niet was, en dan zie je ze rijden en vraag je jezelf af hoe ze zelfs het lef hebben om un examen al te gaan doen. En sommige beweren dan na 7x nog steeds dat het niet hun fout is...

Als jij al je oefeningen vlot doet, en je parkeerd je enorm vlot maar staat wat te ver, denk ik niet dat ze er zo een spel van maken, uiteindelijk moet je nog wat leren. Als je daar 2min staat te sukkelen en geen enkele oefening doe je niet echt met overtuiging, tja, dan hoor je gewoon nog niet op de baan, en zullen ze je buizen, ook al heb je dan volgens jezelf maar één fout begaan...

GADGET
27 augustus 2005, 17:53

hangt puur van het humeur van examinator af.

Als gij doort rood rijdt en der houdt u ne flik tege, wa gade dan zegge ? Twas nog ni lang rood meneer...

30 cm is 30 cm, als gij 50cm ervan staat kunnen ze u buizen. Doen ze da ni is het omdat ze
a) zeer goe gezind zijn
b) er geen erg in hebben
c) geen zin hebben in gezaag en het maar al snel door de vingers zien
d) ne mannelijke examinator en vrouwelijke bestuurder met mooie boezen (n/o aan u vriendin, voor ik da ook weer miszegt heb :p Er zijn ook mannelijke examinators die daar ni zo op letten)

en kunde gij alleen maar content zijn, want voor hetzelfde geld waarde -terecht- gebuisd.

CyberLama
27 augustus 2005, 18:14
Of gewoon al de manier waarop je rijd. Ik ken er genoeg die gebuisd zijn en dat het "hun" fout niet was, en dan zie je ze rijden en vraag je jezelf af hoe ze zelfs het lef hebben om un examen al te gaan doen. En sommige beweren dan na 7x nog steeds dat het niet hun fout is...

Als jij al je oefeningen vlot doet, en je parkeerd je enorm vlot maar staat wat te ver, denk ik niet dat ze er zo een spel van maken, uiteindelijk moet je nog wat leren. Als je daar 2min staat te sukkelen en geen enkele oefening doe je niet echt met overtuiging, tja, dan hoor je gewoon nog niet op de baan, en zullen ze je buizen, ook al heb je dan volgens jezelf maar één fout begaan...

Yup, denk dat dit ook hard meespeelt bij sommige examinatoren. Je hebt er natuurlijk die het niet snappen en énkel kijken naar de nummertjes en afstandjes, maar je hebt er ook die weten dat het hem wel om de juistheid gaat, maar die ook kunnen zien wanneer iemand wel goed kan rijden maar bijvoorbeeld een fout maakt omdat hij zenuwachtig is.