PDA

Volledige versie bekijken : Cindy Sheehan, of Cindy Fonda

GTM
26 augustus 2005, 14:28
Ik vind het schandalig wat Cindy Sheehan momenteel aan het doen is.
Protesteren tegen de oorlog is 1 ding, maar dit is belachelijk. Ze beschuldigt President Bush ervan dat hij haar zoon zou hebben vermoord, en dat haar zoon de oorlog ingedreven zou zijn. Hij was echter (zoals elke soldaat in de USA) een vrijwilliger. Hij heeft zich zelfs vrijwillig opgegeven voor een tweede 'tour of duty'.
Ik zou haar wel eens willen vragen wat haar zoon van dit alles zou denken. Ze verraadt gewoon alles waarvoor hij voor heeft gevochten en gestorven is.

Wat vinden jullie hiervan?

ec8or
26 augustus 2005, 14:50
ach waar het uiteindelijk om zal draaien hier is ben je pro of contra de oorlog...

maar anyway, ik vind ook dat een soldaat hier zelf voor gekozen heeft en dat een oorlog nu eenmaal risico's inhoudt. dus de kans dat er iets zou gebeuren is reeel en je wordt er als soldaat voor vergoed.
dat een moeder treurt om het verlies van haar zoon is ook normaal maar er dan zo'n mediashow rond maken en uiteindelijk de president zelf verantwoordelijk houden vind ik wat te ver :)

Cazzz
26 augustus 2005, 14:59
Idd, als je vrijwillig het leger in gaat moet je de gevolgen maar kunnen dragen. Maar ja, haar reactie is mss wel begrijpelijk(ik keur ze wel niet goed). Stel dat jouw zoon sterft in die oorlog. Ik zou ook doordraaien denk ik. Maar dat zijn dingen die je moet leren accepteren.

Desertfish_88
26 augustus 2005, 14:59
moest ik die moeder zijn en zien hoe bush zijn oorlog propageert... Ik zou toch ook van die uitspraken doen. Trouwens, 'vrijwilliger' zou ik ook al niet te letterlijk opnemen, natuurlijk, je schrijft jezelf in, maar er zijn mensen van het leger die jongeren op straat recruiten en op hen inpraten tot ze ja zeggen.
Natuurlijk, zoals ec8or al zei: opgeblazen door de media.

[Jup]war-ass
26 augustus 2005, 15:07
mja, als em zelf voor een 2de tour of duty eeft getekend

misschien wouw em zelf liever vechten dan bij mama te zijn
dus ze overdrijft wel deftig ze

Conradus
26 augustus 2005, 16:00
Moedersverdriet is toch normaal, en de een gaat daar wat verder in dan de ander, ik bedoel amerikaanse moeders zijn geen spartaanse é
Mss overdrijft ze wat, maar 'k vind het ook maar logisch dat ze Bush beschuldigd. Laat de doden toch in vrede rusten en maak niet zoveel heisa, maar hoop dat er niet teveel nieuwe amerikaanse doden vallen (en irakese)

GTM
26 augustus 2005, 17:06
Het is gewoon schandalig hoe de democraten Sheehan gebruiken om hun anti-war gezever naar buiten te brengen. Zodra Sheehan uit de spotlight is, wil ik wel een zien hoeveel van haar nieuwe vrienden haar zullen helpen haar leven terug op te pikken.

LSDsmurf
26 augustus 2005, 20:28
Dat ze treurt om haar zoon is erg normaal maar ik vind haar reactie toch overdreven. Haar zoon heeft gekozen voor het leger en dan weet je dat je in tijden van oorlog kan sterven. Irak is nu eenmaal geen vakantie en haar zoon heeft vrijwillig zijn leven gegeven om te proberen anderen te redden.

However, the media have ignored two important facts. First, Casey initially signed up in May 2000 and voluntarily re-enlisted in the service in August 2003, knowing he would likely be called into active duty in Iraq. Secondly, as a mechanic in the 1st battalion, 82nd Field Artillery Regiment, Casey did not have to go into the battle that claimed his life. When some of his fellow soldiers encountered resistance, he and others in his unit chose to go into combat to save his friends. Cindy Sheehan herself recounted it this way:

"[T]he sergeant said, "Sheehan, you don't have to go," because my son was a mechanic. And Casey said, "Where my chief goes, I go."
http://www.villagesoup.com/commletters/letters.cfm?TopicID=5587

m***
26 augustus 2005, 23:43
t'is niet omdat je in het leger gaat dat je daarom ook naar irak wilt. dat zijn 2 verschillende dingen. tegenwoordig worden ook de national guards en de reservisten naar irak gezonden hoewel hen verteld werdt bij hun inschrijving dat ze nooit zouden moeten vechten

Amaryllis
27 augustus 2005, 00:06
Dat is toch ook wat ik denk. Bedoel dat je tekent als vrijwilliger ok, maar dan moet je die jongens toch niet direct naar irak sturen? Dat is toch eerder een kwestie voor de beroepsmilitairen.
Hebben die jongens wel een degelijke voorbereiding gekregen?
Nu ja... die affaire rond Lindy (spelling?) en ben familienaam even kwijt dat was ook al compleet mis.
Weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Ik kan het wel begrijpen dat die vrouw nu zo reageert.

escobar98
27 augustus 2005, 13:58
vrijwilliger of niet, ik denk dat ze aanklaagt dat Bush haar zoon gelokt heeft met de verkeerde redenen. Zeggen dat de toekomst van de VS op het spel staat omdat Saddam een berg massavernietigingswapens heeft en die wil gebruiken, is wat anders dan de "waarheid" zeggen, nl "Ik ga even gaan afwerken wat papa vergeten is, en als ik er toch ben, ga ik zorgen dat de VS weer genoeg olie voor een tijdje heeft." Amerikanen zijn nu eenmaal patriotisch en dat zag je ook na 9-11 toen de Amerikanen zich massaal gingen gaan aanbieden als vrijwilliger.

GTM
27 augustus 2005, 14:44
Nog maar eens, Pfc. Sheehan had zich vrijwilliger gemeld voor een TWEEDE tour of duty in Irak. En gewoon omdat zij tegen de oorlog is, betekent dat nog niet dat ze haar zoon moet gebruiken om een filmcontract binnen te halen.

zarathustra
27 augustus 2005, 15:40
Dat is toch ook wat ik denk. Bedoel dat je tekent als vrijwilliger ok, maar dan moet je die jongens toch niet direct naar irak sturen? Dat is toch eerder een kwestie voor de beroepsmilitairen.
Hebben die jongens wel een degelijke voorbereiding gekregen?
Nu ja... die affaire rond Lindy (spelling?) en ben familienaam even kwijt dat was ook al compleet mis.
Weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Ik kan het wel begrijpen dat die vrouw nu zo reageert.

eerm, beroepsmilitairen zijn dan ook vrijwilligers en vrijwilligers zijn beroepsmilitairen. De niet beroepsmilitairen zijn degenen die opgeroepen worden voor verplichte legerdienst (zoals het in belgië vroeger was)

pina
27 augustus 2005, 15:45
Het is gewoon schandalig hoe de democraten Sheehan gebruiken om hun anti-war gezever naar buiten te brengen. Zodra Sheehan uit de spotlight is, wil ik wel een zien hoeveel van haar nieuwe vrienden haar zullen helpen haar leven terug op te pikken.wanwaar haal je dat dat de democraten haar gebruiken om "anti-war gezever naar buiten te brengen?"

Amaryllis
28 augustus 2005, 01:19
eerm, beroepsmilitairen zijn dan ook vrijwilligers en vrijwilligers zijn beroepsmilitairen. De niet beroepsmilitairen zijn degenen die opgeroepen worden voor verplichte legerdienst (zoals het in belgië vroeger was)

Beroepsmilitairen zitten in het leger als hun job, krijgen opleiding en training en worden ervoor betaald dacht ik zo.
Vrijwilligers zijn degenen die ervoor tekenen om bij te springen, maar dit is niet hun dagdagelijkse job en ze hebben ook niet de training en opleiding die de beroeps wel hebben.
Over het verplicht oproepen: dat is nog altijd zo dat elke man kan opgeroepen worden zijn legerdienst te gaan vervullen in geval van nood, doch ze zullen die eerst training en opleiding geven in mogelijke mate. Ze zullen je niet zomaar de oorlog insturen als kanonnenvlees (sorry voor de ouderwetse term). Dat doen ze zelfs niet met vrijwilligers of het moet al echt heel erg zijn.

De oorlog in Irak kan ik nu eenmaal niet zien als zijnde zo noodzakelijk dat we ongetrainde mannen er midden in gaan zetten.

GTM
28 augustus 2005, 03:29
Beroepsmilitairen zitten in het leger als hun job, krijgen opleiding en training en worden ervoor betaald dacht ik zo.
Vrijwilligers zijn degenen die ervoor tekenen om bij te springen, maar dit is niet hun dagdagelijkse job en ze hebben ook niet de training en opleiding die de beroeps wel hebben.
Over het verplicht oproepen: dat is nog altijd zo dat elke man kan opgeroepen worden zijn legerdienst te gaan vervullen in geval van nood, doch ze zullen die eerst training en opleiding geven in mogelijke mate. Ze zullen je niet zomaar de oorlog insturen als kanonnenvlees (sorry voor de ouderwetse term). Dat doen ze zelfs niet met vrijwilligers of het moet al echt heel erg zijn.

De oorlog in Irak kan ik nu eenmaal niet zien als zijnde zo noodzakelijk dat we ongetrainde mannen er midden in gaan zetten.

Vrijwilligers zijn mensen die zich vrijwillig (vandaar ook de term :p ) inschreven voor het leger. Aangezien er in de USA geen dienstplicht is, is elke soldaat een vrijwilliger.

En eu, naar wie verwijst die 'we' in de laatste zin? Ben jij soms een Amerikaanse bevelhebber?

GTM
28 augustus 2005, 03:33
BTW: Sheehan ziet er wel heel treurig uit he? :ironic:

link (http://www.goodolddogs3.com/sheehan-bereaved.jpg)

Milandir
28 augustus 2005, 03:46
BTW: Sheehan ziet er wel heel treurig uit he? :ironic:

link (http://www.goodolddogs3.com/sheehan-bereaved.jpg)

:)

Hopelijk besef je zelf dat uw uitspraak even hol is als die foto.

GTM
28 augustus 2005, 03:48
:)

Hopelijk besef je zelf dat uw uitspraak even hol is als die foto.

Even ter info, de foto is dus niet fake of zo. Dit is wel degelijk Sheehan die net terugkomt van een onderhandeling over de rechten van haar verhaal. Dit is zo duidelijk, ze wil een boek/film-deal.

Milandir
28 augustus 2005, 03:50
Even ter info, de foto is dus niet fake of zo. Dit is wel degelijk Sheehan die net terugkomt van een onderhandeling over de rechten van haar verhaal. Dit is zo duidelijk, ze wil een boek/film-deal.

Laat het maar aan de media over om alles buiten proporties te blazen, en alle banden met de eigenlijke conext te doen vervagen... 'k Verorber reeds lange tijd niet meer alle "media" die'k naar mijn kop geslingerd krijg... ;)

GTM
28 augustus 2005, 03:56
Laat het maar aan de media over om alles buiten proporties te blazen, en alle banden met de eigenlijke conext te doen vervagen... 'k Verorber reeds lange tijd niet meer alle "media" die'k naar mijn kop geslingerd krijg... ;)

Over de objectiviteit van de media denk ik hetzelfde als jij. Maar ik moet hier wel bij opmerken dat de media Sheehan altijd ophemelt, dus ik geloof niet dat we foto's van dit kaliber al te snel op het nieuws of in de krant gaan te zien krijgen.

Milandir
28 augustus 2005, 04:01
Over de objectiviteit van de media denk ik hetzelfde als jij. Maar ik moet hier wel bij opmerken dat de media Sheehan altijd ophemelt, dus ik geloof niet dat we foto's van dit kaliber al te snel op het nieuws of in de krant gaan te zien krijgen.

Aangezien'k geen media meer in mijn nabijheid heb gehad in de voorbije paar weken (*kuch kuch herexamens kuch*), en al wat'k dus "weet" van dit onderwerp uit deze topic komt, zal'k u maar op uw woord vertrouwen, en wachten om er nog iets over te zeggen tot'k de tijd vind om me er in te verdiepen... ;)

pina
28 augustus 2005, 04:28
Over de objectiviteit van de media denk ik hetzelfde als jij. Maar ik moet hier wel bij opmerken dat de media Sheehan altijd ophemelt, dus ik geloof niet dat we foto's van dit kaliber al te snel op het nieuws of in de krant gaan te zien krijgen.ik zie niet echt in hoe de media in deze zaak Sheehan altijd ophemelt...ik heb toch alleen nog maar feiten gelezen van die zaak...

Quxan
28 augustus 2005, 11:37
ik zie niet echt in hoe de media in deze zaak Sheehan altijd ophemelt...ik heb toch alleen nog maar feiten gelezen van die zaak...
Door selectief te zijn met de feiten die ze tonen

(edit; andere verwoording)

`SeriOUs
29 augustus 2005, 19:16
Beetje mediageile vrouw, anders doe je dit niet...
Iedereen weet wat de risico's van een oorlog zijn, en dat je hoogstwaarschijnlijk niet te weten gaat komen hoe je kind gestorven is. (Ik zou het zelfs niet willen weten;wat niet weet, niet deert)