PDA

Volledige versie bekijken : UEFA Cup

Red_Dog
25 augustus 2005, 21:17
Ook maar eens een topic over maken he.
Genk nu 3-0 voor tegen dingeske Metalurgs ofzo.
Wel vrij stil daar :p

Morgen de lotingen voor de UEFA Cup zelf.
Hopen op een Feyenoord - GBA ;)
Genk is toch wel oppermachtig momenteel, denk dat ze de kwaliteit wel hebben om iets te forceren daar.

Re@V0r
25 augustus 2005, 21:21
genk zal het wel niet meer uit handen geven

spaar feyenoord-GBA liever voor in de poulematchen :p
ik hoop dat beide ploegen in die 1e ronde een makkelijke tegenstander krijgt zodat ze iets kunnen tonen in die poules (en punten pakken voor de belgische coëfficiënt :p)

Red_Dog
25 augustus 2005, 21:22
OMG, hoor hier juist dat er weinig volk is afgekomen in Genk.
Eén van de belangrijkste matchen van het jaar en zo weinig volk...

Reptiel
25 augustus 2005, 21:28
zet ff k2 op en je ziet het wel :)

Lay Z
25 augustus 2005, 21:32
hehe, het gaat wel heel gemakkelijk voor genk, maar idd heel weinig volk en jah sfeer is er nu ook niet :D Bij kv was er soms meer sfeer tijdens vriendematche :p

Tweak37
25 augustus 2005, 21:37
Nuja, is dan ook een matchke van nix, ik zou er zelf ook ni veel om geven. Tis nu ni dat er veel aan getwijfeld kon worden da ze het ni zouden halen he...

Shyheim
25 augustus 2005, 21:46
FT Maccabi Petah Tikva 6 - 0 Baskimi
FT NK Domzale 1 - 1 Ashdod SC
FT Teplice 2 - 1 MTZ-RIPO Minsk
FT Banska Bystrica 0 - 0 Groclin Grodzisk
FT Dnipro D'petrovsk 4 - 0 Banants Yerevan
FT Metalurg Donetsk 2 - 1 Sopron
FT NK Rijeka 2 - 1 Litex Lovech
FT Wisla Plock 3 - 2 Grasshoppers
FT Zenit St. Petersburg 1 - 1 SV Pasching
FT B36 Torshavn 2 - 2 FC Midtjylland
AET Maccabi Tel Aviv 2 - 2 APOEL Nicosia
Pen. Tromso * 0 - 1 Esbjerg
FT Vardar Skopje 1 - 1 Rapid Bucuresti
FT Viking 2 - 1 Rhyl
FT Levski Sofia 3 - 0 Publikum Celje
FT Omonia Nicosia 2 - 1 Dinamo Bucuresti
87' AC Allianssi 0 - 1 Brann Bergen
87' BATE Borisov 0 - 2 Krylya Sovietov S.
87' Besiktas 3 - 1 Vaduz
87' Lokomotiv Plovdiv 1 - 0 OFK Belgrade
87' Zurich 4 - 1 Legia Warsaw
72' Austria Vienna 1 - 2 Zilina
72' Graz AK 1 - 0 Nistru Otaci
72' Red Star Belgrade 3 - 0 Inter Z.
72' Siroki Brijeg 4 - 2 Zeta Golubovci
57' Carmarthen 0 - 2 FC Copenhagen
57' Cork City 0 - 0 Djurgarden
HT Dundee United 2 - 0 MyPa
HT Linfield 0 - 3 Halmstad
HT Racing Genk 3 - 0 L. Metalurgs
30' Keflavik 0 - 1 Mainz

Blijkbaar toch nog één voetbalploeg... :D:D

Red_Dog
25 augustus 2005, 21:54
Nuja, is dan ook een matchke van nix, ik zou er zelf ook ni veel om geven. Tis nu ni dat er veel aan getwijfeld kon worden da ze het ni zouden halen he...

Tja, kwalificatie voor de UEFA-cup, who cares.

daboykefke
25 augustus 2005, 22:46

is normaal hé, dat ploegje stelt niets voor.. ik spendeer mijn weekdagen ook alleen aan voetbal als het de moeite is ze, er staat een grens op alles :)

Tweak37
25 augustus 2005, 22:51
idd, stelt toch ni al te veel voor :p

Grashoppers is ook nog een redelijk ploegske he :) en Besiktas. Nu ben ik ongeveer uitgepraat :)

Nee ma serieus alleen de echte die hard fans gaan naar zon matche he, lijkt me logisch...

Red_Dog
25 augustus 2005, 23:31
is normaal hé, dat ploegje stelt niets voor.. ik spendeer mijn weekdagen ook alleen aan voetbal als het de moeite is ze, er staat een grens op alles :)

Excuseer, maar dit is de match die beslist of ge naar de UEFA Cup gaat of niet...

GaMe®
26 augustus 2005, 00:32
LOL.. omfg noemt gij da de match van het jaar? Nu doet ge mij toch wel lachen :D

De heenronde was al gewonnen met 2-3, en da ploegske stelde niks voor. Denkt ge nu echt da het stadion voor da matchke vol gaat zitte :) is toch gans normaal.

(maar ik ben wel geweest :p en zat toevallig bij bob peeters :unsure: )

edit: het is ook wel donderdagavond 20u30 die match. Normale mensen moeten morgenvroeg weer gaan werken..

pina
26 augustus 2005, 00:34
ook niet overdrijven hé. Indien anderlecht met 5-0 thuis zou hebben gewonnen van slavia praag, dan zou vt4 de terugmatch ook niet meer uitzenden hoor...

Red_Dog
26 augustus 2005, 00:35
Eén van de belangrijkste matchen...
En das echt zo'n domme reden he, dat uur...
Gaat iedereen in Limburg slapen om 21:00u ofzo ?
Het is niet alsof jullie fans hebben zoals Brugge of Anderlecht die ver moeten rijden he, het merendeel komt uit de streek van Genk...

Red_Dog
26 augustus 2005, 00:39
Ik zei "Eén van de belangrijkste matchen van het jaar", niet DE belangrijkste match...
En dan nog, moet iedereen daar dan gaan slapen om 21:00u ofzo ?
Het is niet alsof jullie veel fans hebben die (zoals bij Anderlecht of Brugge) nog ver moeten he, het merendeel komt uit de buurt.

GaMe®
26 augustus 2005, 00:46
Waarom maakt gij eigenlijk zo een probleem van het aantal toeschouwers? lol.. hebt ge op tv gezien? Dan hebt ge wss ni gezien dat het nog redelijk vol zat. Iedereen zat op de 2e ring of helemaal bovenaan op de 1ste ring omdat het regende en de regen onderuit het dak kwam en dus onderaan eerste ring nat werd.
En als de match om 20u30 begint zijt ge pas heel laat thuis. En aangezien het op tv werd uitgezonden..
Maarja, ik snap echt nie waarom ge zo een probleem daarvan maakt :) ge maakt u eerder belachelijk ze Red_Dog :)

Red_Dog
26 augustus 2005, 00:48
Ik maak daar geen probleem van, ik vond dat gewoon opmerkelijk (de reporter blijkbaar ook), voor wat toch een belangrijke match (uitslag van heenmatch of ni) is.

GaMe®
26 augustus 2005, 00:58
ok dan. zullen we het dan over wat anders hebben dan ?

Red_Dog
26 augustus 2005, 01:46
Nee, want ik ga maffen :unsure:

GaMe®
26 augustus 2005, 01:49
ok dan slaapwel

Red_Dog
26 augustus 2005, 01:50
Slaapwel liefste GaMer met een bolletje rond de R :doc:

Tweak37
26 augustus 2005, 02:18
Excuseer, maar dit is de match die beslist of ge naar de UEFA Cup gaat of niet...

ma voor voetballiefhebbers is er weinig aan... :woohoo:

den Acid Burn
26 augustus 2005, 09:58
die beslissing is al in letland gevallen beste rubella.
als ge dan thuis op uw gemak warm in de zetel kunt kijken naar een match die toch al beslist is gaat ge toch geen geld geven voor buiten in de kou te gaan kijken naar een derderangsploegske uit letland zeker.

Red_Dog
26 augustus 2005, 10:34
En dan maar zagen dat het voetbal in België achterop hinkt.

Red_Dog
26 augustus 2005, 11:36
Ey Raf, als Marseille GBA loot, fix mij keer een kaartje :p

GaMe®
26 augustus 2005, 12:44
Vanmiddag wordt geloot voor de 1 ste ronde van de uefacup. Voor Genk wacht alleszins een moeilijke opdracht nu de 5 mogelijke tegenstanders bekend zijn.

Mogelijke tegenstanders zijn:

Aris Thessaloniki (GRI)
Litex Lovech (BUL)
Banik Ostrova (CZE)
Maccabi Petach Tikva FC (ISR)
Malmo (ZWE)

den Acid Burn
26 augustus 2005, 13:10
moeilijk?
genk is toch reekshoofd dacht ik

EA lover
26 augustus 2005, 13:14
Germinal-Beerschot speelt tegen Marseille.

Shyheim
26 augustus 2005, 13:17
Germinal-Beerschot speelt tegen Marseille.

Maak al maar een kruis over uw verdere campagne. :p
En ik heb gehoord van GBA-supps dat het nogal racisten zijn, 'k hoop dat die uitlatingen uitblijven; of het kan daar nog eindigen zoals toen OM tegen Lazio moest. :)

weet gij trouwens hoe ik aan tickets kan geraken voor het vak van OM, EA Lover? thx

EA lover
26 augustus 2005, 13:18
En ik heb gehoord van GBA-supps dat het nogal racisten zijn, 'k hoop dat die uitlatingen uitblijven; of het kan daar nog eindigen zoals toen OM tegen Lazio moest. :)

weet gij trouwens hoe ik aan tickets kan geraken voor het vak van OM, EA Lover? thx
In voetbal kan alles ;)

DaViLead
26 augustus 2005, 13:20

Sorry voor mijn onwetendheid maar wat is er gebeurd tijd OM - Lazio? :$

Shyheim
26 augustus 2005, 13:23
Sorry voor mijn onwetendheid maar wat is er gebeurd tijd OM - Lazio? :$

Lazio-supps zijn nogal racistisch ingesteld, en die hebben het na de match ook proberen bont/bond (?) te maken... Maar de supporters van Marseille zijn de meest beruchte in Frankrijk, dus 't was daar rap afgelopen (geen gevechten geweest ofzo, de nazis waren al gaan lopen...).

'k Vond de tifo voor de terugmatch OM - Lazio wel schoon:

http://users.telenet.be/midgard/mar.jpg

MARSEILLE EST ANTIFASCISTE

fixer187
26 augustus 2005, 13:46
echt voor op de muren te gaan lopen Beerschot tegen Marseille en de smurfen hebben weer hoerechance met een Bulgaarse ploeg....Die!!!!!:evil:

Tweak37
26 augustus 2005, 14:12
echt voor op de muren te gaan lopen Beerschot tegen Marseille en de smurfen hebben weer hoerechance met een Bulgaarse ploeg....Die!!!!!:evil:

tis toch een prachtige affiche ik zou er blij mee zijn ze... ook al is eht europees avontuur daar al ten einde, beter da dan da ge in de derde ronde door een of andere nobody wordt uitgeschakeld...

Re@V0r
26 augustus 2005, 16:11
vanaf de 2e ronde beginnen de poulematchen é dacht ik
dus financieel is het lucratiever als je die 1e ronde kan overleven :)
dan heb je zeker nog 2-3 thuismatchen die je al zeker moet spelen

Red_Dog
26 augustus 2005, 21:04
Bestuurslid Kesters moest zijn trainer tegenspreken. "Wij zijn niet via een achterpoortje de Uefa-beker ingeslopen hé. Nee, wij zijn de kampioen van de Belgische bekerstrijd. Marseille is maar via de Intertoto-beker doorgestoten. Wij willen Antwerpen op de kaart zetten."

Ook voorzitter Jos Verhaegen was opgetogen met de loting. "Financieel is een Duitse ploeg het beste. Maar ik ben tevreden met Marseille. En in Belgrado toonden we met Ekeren voor 70.000 man dat alles kan." De voorzitter benadrukte ook de opgang van de club. "We willen er hier een grote club van maken. En als ik het enthousiasme zie in en rond de club, dan lijkt ons dat te lukken."

:wtf:

kakature
26 augustus 2005, 21:05
Dromen mag :D

Red_Dog
26 augustus 2005, 21:06
Probleem is wel dat die van Marseille naar Germinal aant zoeken zijn op de kaart :D

Tweak37
26 augustus 2005, 22:30
vanaf de 2e ronde beginnen de poulematchen é dacht ik
dus financieel is het lucratiever als je die 1e ronde kan overleven :)
dan heb je zeker nog 2-3 thuismatchen die je al zeker moet spelen

aja da was ik vergeten da poule systeem. met hun stomme systemen ook die omde haverklap veranderen, tsjees :ironic: :p

Re@V0r
26 augustus 2005, 22:42
En in Belgrado toonden we met Ekeren voor 70.000 man dat alles kan.

in welke eeuw was da? :p

the boogyman
26 augustus 2005, 23:23

vroege préhistorie :unsure:

Glor
26 augustus 2005, 23:29
Probleem is wel dat die van Marseille naar Germinal aant zoeken zijn op de kaart :D

:D strijk :lol: Komt ervan als ze niks van Antwerpen moeten weten ;)

Red_Dog
26 augustus 2005, 23:51

Tja, dat ze op het kiel van hun eerste leugen nog niet gestorven zijn wist ik al...
Kleine 45.000 man was het.

GaMe®
27 augustus 2005, 00:34
genk was beschermd. gba ni

fixer187
27 augustus 2005, 03:36
genk was beschermd. gba ni

Dan nog, ik ben van mening dat de Bekerwinnaars voorrang moeten hebben op de anderen...

Shyheim
27 augustus 2005, 13:33
Héhé, ja, vroeger was er een cup voor bekerwinnaars alleen... C3 geloof 'k, enAnderlecht heeft die nog tweemaal gewonnen... De UEFA (C2?) heeft Anderlecht éénmaal keer gewonnen.

Cin
27 augustus 2005, 18:14
Dan nog, ik ben van mening dat de Bekerwinnaars voorrang moeten hebben op de anderen...

Genk heeft al meedere keren gespeeld in Europa, GBA niet...

pieterm
27 augustus 2005, 18:29
GBA - Marseille: Mja, Marseille is ook geen topploeg meer hoor, kan een stunt inzitten maarja Germinal Beerschot Antwerpen, dat is een ploegske van niets.

En over de match Racing Genk - Metalurg: Slecht, ondanks de 3-0 cijfers, nogal weinig uitgestraald. Het moet ook niet natuurlijk, maar als je ziet hoeveel flaters er gebeuren van achteren bij Genk, en hoe lang alles duurt. Nu treffen ze zo'n Bulgaars ploegske, durf er voor wedden dat ze er uit liggen.

fixer187
27 augustus 2005, 19:58
Genk heeft al meedere keren gespeeld in Europa, GBA niet...

So, ik zie het nut er niet van in dat de Beker van wordt organiseerd met als prijs een Uefa ticket waar je nog eens niet beschermd bent.

En dan nog zoiets GBA is geplaatsd voor de eerste ronde terwijl Genk zich moet kwalificeren en dan ineens is Genk reekshoofd en GBA niet....:wtf:

den Acid Burn
27 augustus 2005, 20:25
ja dat werkt met een europese coefficient...
das toch vrij logisch nee?

als ge al veel europees gepsseld hebt wordt ge hoger ingeschat dan dat ge weinig europees hebt gespeeld.

fixer187
27 augustus 2005, 20:33
ja dat werkt met een europese coefficient...
das toch vrij logisch nee?

als ge al veel europees gepsseld hebt wordt ge hoger ingeschat dan dat ge weinig europees hebt gespeeld.

Maar dan is de Beker van... herleidt tot een prestige competitie
Terug gaan naar 3 Europese competities zou imo veel beter en eerlijker zijn, dan kan je zoveel je wilt goochelen met Uefa coëfficienten.

En zoals ik al zei GBA rechtstreeks geplaatsd, Genk niet / Genk reekshoofd, GBA niet...waar sta je dan met de uefa coëfficient?

Glor
27 augustus 2005, 21:43
So, ik zie het nut er niet van in dat de Beker van wordt organiseerd met als prijs een Uefa ticket waar je nog eens niet beschermd bent.

En dan nog zoiets GBA is geplaatsd voor de eerste ronde terwijl Genk zich moet kwalificeren en dan ineens is Genk reekshoofd en GBA niet....:wtf:

GBA moest zich wel degelijk kwalificeren voor de UEFAcup, maar in de voorrondes van UEFAcup moest het dan tegen Liverpool spelen dat is overgeplaatst naar CL in laatste instantie waardoor GBA zonder voorrondes naar de 1ste ronde mocht gaan.

Ja toch?:unsure:

pieterm
27 augustus 2005, 21:58
Jep ;)

fixer187
28 augustus 2005, 02:45
Liverpool moest helemeel niet tegen GBA...
Belgie is gewoon een plaats opgeschoven

interessant artikkel
ik noem het how changing the rule for Liverpool predetermines the destiny of Belgian clubs ( Anderlecht en GBA toch ;) )

Liverpool moet wel drie voorrondes afwerken en start dus over een maand alweer aan het nieuwe seizoen. Liverpool geniet natuurlijk een beschermd statuut en is in alle voorrondes reekshoofd maar krijgt uitzonderlijk geen 'landen-bescherming'. Dat betekent dat het wel tegen een Engelse club kan uitkomen. Mogelijk treffen aartsrivalen Everton en Liverpool elkaar in de derde voorronde. Ook kunnen ze in de groepsfase met bijvoorbeeld Chelsea in de groep zitten.

België

Het toegangsticket voor Liverpool is goed nieuws voor Germinal Beerschot. Omdat Liverpool uit de Uefa Cup wegvalt, schuiven de Antwerpenaren, die de beker wonnen, een rijtje op en moeten ze geen voorronde meer spelen. Als Germinal Beerschot de eerste ronde overleeft, een heen -en terugwedstrijd met rechtstreekse uitschakeling, zit het in de groepsfase van de Uefa Cup.

De beslissing heeft geen gevolgen voor Anderlecht en Club Brugge. Beide clubs zijn ook beschermd en kunnen Liverpool niet treffen. Afhankelijk van wie de tweede voorronde overleeft, is het mogelijk dat Slavia Praag niet langer reekshoofd is en het dus een mogelijke tegenstander van Anderlecht of Club wordt

Red_Dog
28 augustus 2005, 02:46
Eh :wtf: