PDA

Volledige versie bekijken : armspieren kweken?

psyko-monchske
25 augustus 2005, 19:15
goeiendag iedereen,

weet iemand een manier om wat armspieren te verkrijgen? ik pomp vrij veel maar men maat zei dat ik zowel men bi als triceps moest trainen? weet iemand een manier om dit te doen? ik vroeg hem of een bokszak aanschaffen zou helpen maar hij zei dat je dan weer maar 1 spiergroep traint, hij raadde me gewichten aan. weten jullie hier iets?

thx

Hekje#
25 augustus 2005, 19:17
er is zoveel zeker :p

-gewichten
-pompen
-optrekken
-enzo..

e_talking
25 augustus 2005, 19:18
dumbells, barbell kopen en maar oefenen..

elke week 3dagen oefenen=>verchillende oefeningen doen met telkens 2sets van 10 herh.

Bontus
25 augustus 2005, 19:18
ik doe optrekken soms: (als ik nen goeien balk vind :unsure:)
kan da wel 10-20 keer (hangt ervan af hoe, terug gestrekt of nie, benen stil of nie)
veel armspieren heb/kweek ik echter niet, tga gewoon gemakkelijk omda ik nie veel weeg.

RaDa
25 augustus 2005, 19:22
gwn met gewichten doen, zo ben ik ook begonnen.

Ik deed elke avond oefeningen ( 1 dag in de week deed ik niks )

Begin met weinig gewicht en verhoog dan altijd als ge merkt da de oefeningen niemeer lastig zijn.

e_talking
25 augustus 2005, 19:25
elke avond is NIET goed u spieren moeten minimum 48uur rusten

RaDa
25 augustus 2005, 19:27
mijn spieren groeien goed, ik ondervind niks van last.

Ik vind 1 rustdag in de week genoeg (soms ist wel meer door tijdgebrek ofzo)

e_talking
25 augustus 2005, 19:37

ik zeg ook nie da u spieren dan niet groeien, ze groeien gewoon evensnel al zoude maar 3keer oefenen plus de kans op blessures is minder groot

psyko-monchske
25 augustus 2005, 19:39
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/sport/fitness/95448.jpg

zoiets?

S3TH
25 augustus 2005, 19:41
Een emmer water van 10L weegt ook 10 kilo hé, kan je ook mee trainen :) (Ken iemand die dat doet :p)

psyko-monchske
25 augustus 2005, 19:42
dumbells, barbell kopen en maar oefenen..

elke week 3dagen oefenen=>verchillende oefeningen doen met telkens 2sets van 10 herh.

sorry, maar dat is chinees voor mij:) 2 sets van 10 herhalingen?

thx alvast

S3TH
25 augustus 2005, 19:44
sorry, maar dat is chinees voor mij:) 2 sets van 10 herhalingen?

thx alvast

U doet er 10, rust, doe het met je linkerarm, en doet er weer 10 met je rechterarm en dan weer links... Simpel toch? :)

RaDa
25 augustus 2005, 19:44
ik zeg ook nie da u spieren dan niet groeien, ze groeien gewoon evensnel al zoude maar 3keer oefenen plus de kans op blessures is minder groot

k, kzal da in mijn gedachten houden ;)

Is natuurlijk minder lastig zo :D

psyko-monchske
25 augustus 2005, 20:02
http://www.thuiszwemmen.nl/images/df/1684332519_it_object.JPG
http://www.thuiszwemmen.nl/images/df/1120477087_it_object.JPG

als ik dat koop, zit ik dan goe?

thx

RaDa
25 augustus 2005, 20:06
Diene kleinen ja

Met diene langeren gade gij nie veel kunnen mee doen denk ik.

Ik heb zo 2 kleindere, soms doe ik dan ook 2 armen tegelijk. Maar 1 arm per keer is imo aangenamer

psyko-monchske
25 augustus 2005, 20:09
Diene kleinen ja

Met diene langeren gade gij nie veel kunnen mee doen denk ik.

Ik heb zo 2 kleindere, soms doe ik dan ook 2 armen tegelijk. Maar 1 arm per keer is imo aangenamer

k, dan is da zelfs ni duur:)

De Wesley
25 augustus 2005, 20:10
Werken, je verdient er nog geld mee ook ;)

RaDa
25 augustus 2005, 20:12
Is te zien wat voor werk e :p

Werk da ik doe moet ik heeeeel soms dozen verplaatsen van 30 Kg, maar meestal is da gwn dozekes of zakskes van mss max paar kg in de diepvries steken :p Dus da zal nie teveel helpen ^^

Cartek
25 augustus 2005, 22:04
elke avond is NIET goed u spieren moeten minimum 48uur rusten

ik train 6 dagen in de week, gewoon iederen dag andere spiergroep he.
maandag: borst
dinsdag: buik en benen
woensdag: biceps en triceps
donderdag: rug
vrijdag: schouders
zaterdag: buik
zondag: rust
ik doe verscheidene oefening van squaten, deadlift , benchpress, dumbbell curl tot preacher curls, concentration curls... en dees allemaal thuis me dumbbels, barbell, bankje en veel gewichten.

psyko-monchske
25 augustus 2005, 22:17
ma ge moogt toch iedere dag pompe en crunches doen he?

Desperatozz
25 augustus 2005, 22:28
ha ... den psyko wil ook ne breje gast worden zie :D

das lang geleje zu kerel :D cava daar? :P

train goe eh die armpjes ;)

psyko-monchske
25 augustus 2005, 22:34
ha ... den psyko wil ook ne breje gast worden zie :D

das lang geleje zu kerel :D cava daar? :P

train goe eh die armpjes ;)

hey despe, inderdaad lang geleje:) beke spieren kweken he:)

alles goe met u? nog altijd muziek aant maken?

e_talking
25 augustus 2005, 22:37
ik train 6 dagen in de week, gewoon iederen dag andere spiergroep he.
maandag: borst
dinsdag: buik en benen
woensdag: biceps en triceps
donderdag: rug
vrijdag: schouders
zaterdag: buik
zondag: rust
ik doe verscheidene oefening van squaten, deadlift , benchpress, dumbbell curl tot preacher curls, concentration curls... en dees allemaal thuis me dumbbels, barbell, bankje en veel gewichten.

jonge leert is begrijpen elke dag dezelfde spieren is niet goed en wa gij doet is split programma

e_talking
25 augustus 2005, 22:42
bij de colruyt verkopen ze gewichten

ik kweet nie of gij thuis da boek van de colruyt hedt(collishop) maar daar kunde dumbell en barbells kopen en daar kunde ook gewichten apart kopen!

psyko-monchske
25 augustus 2005, 22:46
bij de colruyt verkopen ze gewichten

ik kweet nie of gij thuis da boek van de colruyt hedt(collishop) maar daar kunde dumbell en barbells kopen en daar kunde ook gewichten apart kopen!

thx, kheb die boek niet maar het ze wel op het net gezien, misschien bestel ik ze wel via internet, of is da onverstandig?

sToRm
26 augustus 2005, 11:00
In de Carrefour hebben ze da ook. koop u daar gewoon een aantal schijven van 0.5, 1 & 2 kg en 2 losse halters.

grtz

NemesisBE
26 augustus 2005, 12:26
met Pompen train je toch het minst je armspieren?
kdacht da pompen voornamelijk de borstspier was

benchpress is beste zeker voor armspieren :p

Toeriest
26 augustus 2005, 12:31
Is dit (http://www.collishop.be/collishop/dbad/607098_5.jpg) niet goed voor alle spieren? 'k dacht van wel.
Dit toestel kost maar 109€ in de colruyt.

of dit (http://www.collishop.be/collishop/dbad/751870_5.jpg).
Kost maar 60€ in colruyt en is zogezegd nen topper in colruyt:p

Cartek
26 augustus 2005, 12:39
Is dit (http://www.collishop.be/collishop/dbad/607098_5.jpg) niet goed voor alle spieren? 'k dacht van wel.
Dit toestel kost maar 109€ in de colruyt.

of dit (http://www.collishop.be/collishop/dbad/751870_5.jpg).
Kost maar 60€ in colruyt en is zogezegd nen topper in colruyt:p

nie echt, kzou geen een van de 2 kopen. ge kunt daar ma 1 oefening me doen en tis onmogelijk da ge me 1 beweging zowel schouders, borst , biceps, triceps, rug, benen kunt trainen.
bench press doet wel nie slecht, da traint uw borst, triceps en anterior deltoids (deel van uw schouders).

Cazzz
26 augustus 2005, 13:23

is da echt zo? want ik train van maandag tot vrijdag en doe vrijwel elke oefening(met gewichte weliswaar) voor alle spieren en doe zo op een dag 4 setjes van 20. Maar als ik daar 3 dagen van maak blijft dat effect hetzelfde? vind ik toch raar hoor :p

boony
26 augustus 2005, 13:25
tennis spelen :unsure:

Dennoman
26 augustus 2005, 13:38
Pompen is vooral voor de borstspieren, zoals bench press. Als je armspieren wil, moet je een hoek van 90° vormen met dumbells, en die beweging ongeveer 100x per arm per dag herhalen. Doe gerust meer als je kunt. Pas als het pijn doet, werkt het :p
Achteraf de pijnlijke spieren voeden met voldoende eiwitten.

Matja
26 augustus 2005, 14:14
hier (http://www.giantpt.com/Training/GIANT_Training_Grotere_Biceps.htm)
vind ook wel wat info voor het kweken van bisceps :)
trouwens voor het kweken van alle spiergroepen.

trouwens pompen is toch meer een oefening voor de borstspieren.

Matja
26 augustus 2005, 14:15
Achteraf de pijnlijke spieren voeden met voldoende eiwitten.

steroïden doet ook wonderen trouwens :unsure:

Dennoman
26 augustus 2005, 14:16
Njah, niks voor mietjes die niet elke week een injectie willen xD

En trouwens, ook als uw hart u een beetje lief is :p

Jerryboy
26 augustus 2005, 14:25
om gewoon mooie armspieren te krijgen moet ge ni gaan pompen dan train je meer je borst (tenzij je pompt met je armen heel dicht bij elkaar dan train je je triceps)

wat je moet doen is gewoon 3 dagen in de week elke spiergroep in je armen trainen (2 oef per spiergroep is voldoende)

bv

triceps

- triceps extensions (+/-4kg per hand)
- bench dip (eigen gewicht en dan telkens 5kg op u leggen)

biceps

- biceps curl (desnoods incline als ge zo een bankske hebt) (+/-5kg per hand)
- concentration curl (+/-5kg per hand)

onderdarm

- hammer curl (+/-5kg per hand)
- wrist curl en reverse wrist curl (+/-3kg per hand)

eventueel schouders

- schoulder press (+/-10kg)
- lateral raise (+/-3kg per hand)
- rear delt row (+/-8kg per hand)

je kan dan kiezen doe bij elke oef bv 3x10 voor meer kracht of 1x12,1x10,1x8 voor meer massa.
Al de bovenstaande oefeningen kan je doen met een gewoon setje dumbells.

psyko-monchske
26 augustus 2005, 15:56
ik ben vandaag 2 van die ketller dumbells gaan halen, misschien klink ik als een pussy maar dat is zwaar, kdacht da ik direct 15 kilo ofzo ging kunnen doen, zwaar tegengevallen :D ik zal die oefeningen van hierboven dan goed volgen

thx voor alle uitleg

Jerryboy
26 augustus 2005, 16:04
ik ben vandaag 2 van die ketller dumbells gaan halen, misschien klink ik als een pussy maar dat is zwaar, kdacht da ik direct 15 kilo ofzo ging kunnen doen, zwaar tegengevallen :D ik zal die oefeningen van hierboven dan goed volgen

thx voor alle uitleg

'k zal anders ff bij elke oef een startgewicht zetten :)

als ge kiest voor massa, dus het piramide systeem. elke set wat zwaarder nemen :)

CyberLama
26 augustus 2005, 16:08
Zwaar fysiek werk doen.
Het brengt geld op, je houdt er iets aan over én je wordt sterk. En je moet je niet belachelijk gaan maken voor een spiegel.

Cartek
26 augustus 2005, 16:36
Njah, niks voor mietjes die niet elke week een injectie willen xD

En trouwens, ook als uw hart u een beetje lief is :p

als ge mee steroiden slim omgaat zijn die echt nie zo schadelijk gelijk dan de meeste mensen denken ze

Cedric
26 augustus 2005, 16:57
Zwaar fysiek werk doen.
Het brengt geld op, je houdt er iets aan over én je wordt sterk. En je moet je niet belachelijk gaan maken voor een spiegel.

en tegen da ge 40 zijt hebt ge geen rug meer

@ cartek, kga nu ni zeggen van eat shit and die, maar informeert u is goed. Steriodes zijn voor niets goed

@ threadstarter, het is nog altijd jou keuze maar ik denk dat, als je een jaartje die oefeningen gaat gedaan hebben er inorm lelijk gaat uitzien. Mooi gevormde armen en schouders misschien, maar dan zit ge daar met uw borst die volledig plat is :)

fitnes is nog altijd de beste keuze als je wilt verbreden

psyko-monchske
26 augustus 2005, 17:50
en tegen da ge 40 zijt hebt ge geen rug meer

@ cartek, kga nu ni zeggen van eat shit and die, maar informeert u is goed. Steriodes zijn voor niets goed

@ threadstarter, het is nog altijd jou keuze maar ik denk dat, als je een jaartje die oefeningen gaat gedaan hebben er inorm lelijk gaat uitzien. Mooi gevormde armen en schouders misschien, maar dan zit ge daar met uw borst die volledig plat is :)

fitnes is nog altijd de beste keuze als je wilt verbreden

mja, ik heb echt ni de intensie om mega gespierde arme te krijge ze
ma toch wa meer gespierd dan wat ik atm heb, nu heb ik ni echt veel.
men moeder wou me een fitnessabo geven maar ik zou ni weten wa ik daar kan doen, welke toestellen dus. zouden ze daar raad geven? bv. ik zeg wat ik wil bekomen en de mensen daar zeggen me welke toestellen ik best gebruik.

thx

RaDa
26 augustus 2005, 18:10
mja, ik heb echt ni de intensie om mega gespierde arme te krijge ze
ma toch wa meer gespierd dan wat ik atm heb, nu heb ik ni echt veel.
men moeder wou me een fitnessabo geven maar ik zou ni weten wa ik daar kan doen, welke toestellen dus. zouden ze daar raad geven? bv. ik zeg wat ik wil bekomen en de mensen daar zeggen me welke toestellen ik best gebruik.

thx

Als het een iets of wat deftig fitness centrum is zulde wel uitleg krijgen als ge daar naar vraagt ze.

Gwn eens gaan, en vragen welke oefeningen je best zou doen

Cartek
26 augustus 2005, 19:10

nee nee , tis juist omgekeerd, informeert gij u es goed.

ASHERON
26 augustus 2005, 19:36
koop dumbells.. doe oefeningen van 3sets 10-12 reps... snelle contracties zijn effectiever...zorg dan wel dat je je oefening goed doet..

psyko-monchske
26 augustus 2005, 20:00
koop dumbells.. doe oefeningen van 3sets 10-12 reps... snelle contracties zijn effectiever...zorg dan wel dat je je oefening goed doet..

ik doe gewoon omhoog, en dan laten zakken en dan terug omhoog... is da goed? rechterarm is geen probleem, linker is al wa moeilijker:)

nu ik hier toch vanalles aan het vragen ben: sinds 3 maanden tijd ben ik 9 kilo afgevallen maar ik heb nu nog altijd vrij veel vet op mijn buik. nu mijn moeder zegt dat ik nimeer mag afvallen want dan zou ik te spits, mager uitzien in mijn gezicht. is er een manier om dat vet weg te krijgen zonder ergens anders vet te verliezen? ( ik mag nog 7 kilo afvallen en dan is men bmi 18.5 )

alvast bedankt

Bontus
26 augustus 2005, 20:03
ik doe gewoon omhoog, en dan laten zakken en dan terug omhoog... is da goed? rechterarm is geen probleem, linker is al wa moeilijker:)

nu ik hier toch vanalles aan het vragen ben: sinds 3 maanden tijd ben ik 9 kilo afgevallen maar ik heb nu nog altijd vrij veel vet op mijn buik. nu mijn moeder zegt dat ik nimeer mag afvallen want dan zou ik te spits, mager uitzien in mijn gezicht. is er een manier om dat vet weg te krijgen zonder ergens anders vet te verliezen? ( ik mag nog 7 kilo afvallen en dan is men bmi 18.5 )

alvast bedankt
buikvet is moeilijk weg te krijgen, door sit-ups kweek je de spieren onder het vet maar je krijgt ze niet te zien en je verbruikt je algemene suikers.
Kweet eigenlijk nie wa de beste oplossing is :(
ik heb toch 0 vet :)

Jerryboy
26 augustus 2005, 20:09

snelle contracties zijn goed voor biceps, er is vorig jaar nog een studie over geweest, dat klopt. maar de voor de rest niet. Traag belast veel meer en daar ga je veel meer resultaat mee behalen.

als uw linkerarm wat moeilijker gaat dat is geen probleem hoor, mss elke oef beginnen met linkerarm.

je mag altijd afvallen om een bep. Bf % te bereiken, je zal snel terug wat aankomen als ge wat meer spieren krijgt. en de bmi-index moet je niet gebruiken als je bb of fitness doet. er zijn mensen die bv. een bmi halen van 30 maar toch 10% of minder BF hebben.

vet verliezen = cardio tegen lage intensiteit 's morgends op een nuchtere maag :niceone:

ASHERON
27 augustus 2005, 13:06
snelle contracties zijn goed voor biceps, er is vorig jaar nog een studie over geweest, dat klopt. maar de voor de rest niet. Traag belast veel meer en daar ga je veel meer resultaat mee behalen.

als uw linkerarm wat moeilijker gaat dat is geen probleem hoor, mss elke oef beginnen met linkerarm.

je mag altijd afvallen om een bep. Bf % te bereiken, je zal snel terug wat aankomen als ge wat meer spieren krijgt. en de bmi-index moet je niet gebruiken als je bb of fitness doet. er zijn mensen die bv. een bmi halen van 30 maar toch 10% of minder BF hebben.

vet verliezen = cardio tegen lage intensiteit 's morgends op een nuchtere maag :niceone:

ook actief op het dutchbodybuildingforum? daar stond dat artikel;)

buikvet: koop de saunabelt :rofl:

cardio of/en buikspieroefeningen...

ma om echt buikspiere te zien moogt ge echt niveel vet meer hebben..
ge had beter ni vermagert, een jaartje goe getraint en dan vermageren.

dan zijde "peet" ;)

Pol
28 augustus 2005, 00:19

ik ga nie volledig akkoord met u. Slim omgaan met steroids...
Hoe sterk je van karakter ook bent... je doet een licht kuurtje en je ziet veel verandering

leuk

nog een kuurtje ==> veel minder verandering
Gevolg?
Zwaarder kuurtje

Cedric
28 augustus 2005, 02:33

dus al die bodybuilders die op slag doodvallen door een hartaanval, impotentie en depressies dat is volgens jou allemaal goed?

... eat shit & die(das misschien ook gezond) :niceone:

beton
28 augustus 2005, 14:38

't is algemeen geweten dat ge nen dag tussen elke training moet laten.

Cartek
28 augustus 2005, 14:54
dus al die bodybuilders die op slag doodvallen door een hartaanval, impotentie en depressies dat is volgens jou allemaal goed?

... eat shit & die(das misschien ook gezond) :niceone:

eat shit and die ? wa zegt gij nu ?
kijk omda papa en da maatschappij da zegt is et daarom nog nie altijd zo.
tis schadelijk als ge der te veel van neemt en der nie goe mee omgaat en is ook nog te zien welke da ge pakt. ma als da allemaal is orde is, zijn er nie veel problemen.

Cartek
28 augustus 2005, 14:55
ik ga nie volledig akkoord met u. Slim omgaan met steroids...
Hoe sterk je van karakter ook bent... je doet een licht kuurtje en je ziet veel verandering

leuk

nog een kuurtje ==> veel minder verandering
Gevolg?
Zwaarder kuurtje

ja hebt wel gelijk maar daar gaat et ier nu niet om. tgaat er om of het al dan nie schadelijk is.

Jerryboy
28 augustus 2005, 18:20
Steroïden zijn niet schadelijk zolang je weet wat je doet.

maar dan nog de gemiddelde fitnesser en bb heeft het helemaal niet nodig. In mijn ogen zijn er maar 2 soorten mensen die het kunnen gebruiken en dat zijn vrouwelijke bb'ers want zij kunnen anders onmogelijk goede spiermassa krijgen en echte proffesionele bb'ers die het ff nemen voor een wedstrijd ofzo. Maar deze mensen laten alles dan ook doen door sportdokters die een voorafgaand onderzoek doen. Als je natuurlijk zelf gaat injecteren en bv steroïden gaat halen zonder voorschrift (wat illegaal is en mogelijk valse steroïden kunnen zijn) dan kan je idd wat meemaken.

Cedric
28 augustus 2005, 21:36
manmanman wa een gebullshit

Cartek
28 augustus 2005, 23:11
manmanman wa een gebullshit

ma nee, gij kent er gewoon niets van, ge hebt ongelijk, geeft da nu es toe.

3at
29 augustus 2005, 02:37
ok check this out monkske...

Eerst en vooral gewichten kopen voor de armspieren te trainen en deze bv elke avond gebruiken(biceps + triceps), men zegt hier da ge na elke training een dag rust moet pakken wel ik noem dat BS.In plaats daarvan kunde uw gewichten training vervangen door is te gaan zwemmen, dat ontspant en traint verschillende spieren tegelijk.Wat nog belangerijker is is de voeding, zie dat ge genoeg eet, de hele dag door.Sommige mensen verwaarlozen hun voeding en eten mischien 2 keer per dag tegenwoordig en da volstaat ni als ge spieren efficient wilt kweken.Probeer tussen de maaltijden door wat fruit te eten ofzo, een bord muesli s'morgens gaat ook makelijk binnen.Verban snoep,chips en al die andere gore fluo troep, in plaats daarvan zou ik als snack nootjes eten daar zit veel meer in en is gezond.
Voor de rest moet ge ook het karakter hebbe om de lijn door te trekken, als ge van 0 begint zult ge op korte termijn al verbetering zien, gebruik die motivatie om door te zetten en dan komt ge er wel.

Nog een tip is wa minder gamen en in plaats daarvan tijd maken voor te trainen.
Steroiden is ook een mogelijkheid, ik zou zeggen zoek een goede dokter dan.
Hope this helps, peace out :bow:

Desperatozz
29 augustus 2005, 11:40
hey despe, inderdaad lang geleje:) beke spieren kweken he:)

alles goe met u? nog altijd muziek aant maken?

idd... spieren is altijd handig ;)

alles goe hier zu, idd muziek ... en studies :doc:

Jerryboy
29 augustus 2005, 12:23
Nog een tip is wa minder gamen en in plaats daarvan tijd maken voor te trainen.
Steroiden is ook een mogelijkheid, ik zou zeggen zoek een goede dokter dan.
Hope this helps, peace out :bow:

'k zou steroïden toch zeker niet zien als een mogelijkheid zne, dan eerder gewoon eiwit supplementen of wat creatine. Maar zelfs dat is eig niet nodig voor hetgeen hij wil.

Cedric
29 augustus 2005, 13:17
ma nee, gij kent er gewoon niets van, ge hebt ongelijk, geeft da nu es toe.

ik ben nu bijna 2 jaar bezig met bodybuilding en suplementen.

steriods laat niet alleen de spieren groeien, maar ook die organen, zoals de maag, het hart, ...
en die krimpen niet meer

gij gaat mij absuluut niet zeggen dat DAT gezond is...

dus stop met u gezever want het slaat op niets

Jerryboy
29 augustus 2005, 13:33

steriods laat niet alleen de spieren groeien, maar ook die organen, zoals de maag, het hart, ...
en die krimpen niet meer

Je hebt gelijk hoor :)

Maar uiteindelijk heb je dit alles zelf in de hand. voor steroïds geldt een bep. hoeveelheid is goed, te veel is slecht. Als je ff 1kuurtje doet ga je er echt niet van streven, het zijn die mensen die kuur na kuur na kuur doen die dingen voorhebben als een hartstilstand.

Cartek
29 augustus 2005, 13:44

en die krimpen niet meer

alles waar 'te' voor staat is nie goed.
nu en dan eens vettig eten mag toch ook maar gezond is da ook nie he?
net hetzelfde me steroiden als ge nu en dan eens een kuurtje doet geeft da geen problemen. kbedoel hoeveel gebruiken er die producten nie, die gaan toch nie allemaal under leven opgeven voor wa meer spieren moest het zo ongezond zijn zoals gij beweerd. ik klap steroiden hier nu niet goed ofzo he uw organen groeien der idd, maar zeer beperkt mits matig gebruik.

Cedric
29 augustus 2005, 13:50
bij zeer beperkt gebruik zie je ook geen verschil in je spierbouw, dus kzie al geen reden in waarom je ze zou nemen in die hoeveelheid :)

tis mss hetzelde als roken, 1 sigaret zal ook geen kwaad kunnen, maar het zal ook geen verlichtend gevoel van stress geven.

maar de feiten zijn er, er sterven elk jaar mensen aan longkanker, net zoals ze elk jaar wel een bodybuilder van het podium mogen dragen

jeroenrams
29 augustus 2005, 17:51
Het beste wat je kan doen om armspieren te kweken is uzelf een fitnessabbo te nemen en gewoon een schema te laten opstellen voor krachttraining. Zo kan je spieren bijkweken over heel je lichaam. Zal zeker uw rug etc ten goede komen, want enkel uw biceps en triceps trainen en bijvoorbeeld je rug niet trainen...zo goed is da ni. Beter alles trainen zodat alles in proportie blijft.
Na een jaartje fitness zal je zien dat een fitnessabbo vele voordeliger is dan alle toestellen en gewichten in huis te halen die je nodig hebt om deftig te trainen.

The Crazy Noob
31 augustus 2005, 13:23
Heeft iemand een paar goede rugspier oefeningen, 'k heb (eerder lichte) scoliose (rug die kromgroeit). Mss dat als ik m'n rugspieren train, er minder kracht op m'n ruggegraat komt ofzo...

Jerryboy
31 augustus 2005, 16:22
Heeft iemand een paar goede rugspier oefeningen, 'k heb (eerder lichte) scoliose (rug die kromgroeit). Mss dat als ik m'n rugspieren train, er minder kracht op m'n ruggegraat komt ofzo...

eigenlijk bijna alle row oefeningen, dus: seated of bent over row, bent over delt raises, shrugs, ...

maar eigenlijk moet je voor en achterzijde van het lichaam in evenwicht trainen.