PDA

Volledige versie bekijken : BMW-rijders (Column)

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:01
Voor degenen onder jullie die ook Weekend Knack hebben, het is dus de befaamde 'laatste pagina column' van deze week.

Ik heb me een kriek gelachen met de auteur z'n schrijfstijl en de inhoud van de column :D

Begrijp me niet verkeerd, ik haat BMW-rijders niet, want zo zijn er hier ook 2 thuis ;)

't is gewoon een aangename column met af en toe een beetje waarheid in ;)

http://users.pandora.be/eowyn/ForumPics/Colum1.jpg

e_talking
25 augustus 2005, 19:04
hetzelfde kan gezegd worden met bestuurders van jeeps :ironic:

btw:nutteloos topic

Morpheus
25 augustus 2005, 19:07
Ik versta die mens wel...

Veralgemen mogen we idd niet doen zoals hij schrijft, maar een pak BMW rijders mogen wel eens wat hoffelijker leren zijn.

Ge hebt twee type's:

De wat wij de lege 318d's noemen. Arbeider die juist genoeg centjes hebben om zo éne tweedehands aan te schaffen en dan denken alles mogen...
En de vette bmw's die op het derde rijvak van de autoweg rijden als er niemand op de baan is. (pinkers kennen ze ook niet).

Hoffelijkheid is een mooie deugd in het verkeer...

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:07
hetzelfde kan gezegd worden met bestuurders van jeeps :ironic:

btw:nutteloos topicdjeezes, ik zeg toch ook niet dat wat in die column staat de absolute waarheid is ?

't is gewoon om eens te lachen, of is dit niet toegelaten op dit elitair jongens-forumonderdeeltje :p

CAS
25 augustus 2005, 19:08
Voor degenen onder jullie die ook Weekend Knack hebben, het is dus de befaamde 'laatste pagina column' van deze week.

Ik heb me een kriek gelachen met de auteur z'n schrijfstijl en de inhoud van de column :D

Begrijp me niet verkeerd, ik haat BMW-rijders niet, want zo zijn er hier ook 2 thuis ;)

Pfff, waarschijnlijk zo ééne da zijn leven lang werkte om dan ni genoeg te hebben zeker. Alsof dat enkel bij het merk BMW gebeurd...
Er rijden genoeg arrogante zakken op de baan die enkel aan hun eigen denken, en dat is in ieder merk van wagen. Maar owee als een BMW of Merc het doet...

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:09
omg...

Allemaal zo snel op jullie teen getrapt seg :p 't is maar een column he, de persoonlijke mening van slechts 1 (één) persoon.

Dirkxke

best wel grappige column :D

kheb nooit nie veel van bmw moeten hebben tot ik der op een 2 dagen een 300 onder mijn kont heb gehad. stuk voor stuk ferme wagens :)

edit: zijn er precies nie veel die weten wa een column is. das dus nie meer als een stuk geschreven door een persoon die zijn eigen mening daarin gebruikt.

zelfde gelijk de columns van hier op tn zelf

Lucian
dikke bs

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:10
best wel grappige column :D

kheb nooit nie veel van bmw moeten hebben tot ik der op een 2 dagen een 300 onder mijn kont heb gehad. stuk voor stuk ferme wagens :)eindelijk iemand die de humor van de tekst inziet :p

Dirkxke
25 augustus 2005, 19:14
eindelijk iemand die de humor van de tekst inziet :p

zijn er veel die de tekst te serieus nemen terwijl het met een pak zout moet genomen worden. pure ontspannings tekt :)

CAS
25 augustus 2005, 19:14
eindelijk iemand die de humor van de tekst inziet :p
Mja, er zullen er genoeg zijn die het lezen en dan gewoon weer verder veralgemenen...
Verder wil ik dit nog kwijt, als ik iemand rechts inhaal, is dat omdat die links blijft rijden... Wie is er dan de beuzak? Die dat onnodig links rijd? Of die dat na een half uur de wagen toch maar rechts inhaalt...
Kheb niks tegen zo ne column, ma vind deze wel wat belachelijk, en niet omdat het over BMW gaat, maar gewoon omdat het echt op één merk geviseerd wordt. En de hoffelijke chauffeurs met de minderheid? Er zijn minder vreemdelingen in belgie dan belgen, toch vallen deze ook meer op ;)

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:15
Mja, er zullen er genoeg zijn die het lezen en dan gewoon weer verder veralgemenen...
Verder wil ik dit nog kwijt, als ik iemand rechts inhaal, is dat omdat die links blijft rijden... Wie is er dan de beuzak? Die dat onnodig links rijd? Of die dat na een half uur de wagen toch maar rechts inhaalt...
Kheb niks tegen zo ne column, ma vind deze wel wat belachelijk, en niet omdat het over BMW gaat, maar gewoon omdat het echt op één merk geviseerd wordt. En de hoffelijke chauffeurs met de minderheid? Er zijn minder vreemdelingen in belgie dan belgen, toch vallen deze ook meer op ;)je moet je niet zo aangevallen voelen hoor :p

freeza
25 augustus 2005, 19:18
idd het merk van auto heeft er toch maar weinig mee te maken hoor
hier ook 2 bmw+rijders thuis (en ik ook soms) mijn ma rijdt altijd heel rustig en laat veel mensen voor maarja mijn broer daarentegen is wel een goed voorbeeld van zo'n "bmw-rijder"

persoonlijk vind ik jeep-achtige auto's een stuk vervelender.... :s

Mr. SLASH
mja , als ik ooit nen bmw koop dan ist toch nie om der mee te tuffen , maar om nekeer door te duwen , anders koopte zo genen auto , en het comfort natuurlijk

CAS
je moet je niet zo aangevallen voelen hoor :p
Kvoel mij ni aangevallen hoor, ik ben hoffelijk in het verkeer (heb soms wel van die dagen dat het niet zo is). Maar volgens mij is het wel een bijdrage tot... Ik heb zelf al moeten ondervinden dat mensen soms kwaad spreken over mij omdat ik met BMW rijd, en dat is dan één van 500euro é, dat iedereen dus kan kopen...
Nuja, meestal ga ik de keuze van de wagen ook met persoonlijkheid vergelijken, maar wel op een andere manier. En er zijn idd veel BMW bestuurders die denken dat ze BMW rijders zijn, maar er is een groot verschil tussen die twee.

sexymofo
25 augustus 2005, 19:20
Mja om het vuur wat aan te wakkeren in deze thread.

De term "Duitse degelijkheid" mag stilaan ook opgeborgen worden voor degenen die BMW zouden verdedigen.
Die nieuwe modellen zijn even degelijk als andere auto's.
Zo is mij verteld door een garagist die aan duitse auto's werkt.
Of om het in zijn woorden te zeggen: Dikken brol. We spreken dan wel over carosserie

De Wesley
25 augustus 2005, 19:21
Het gefrustreerd manneke vond niets anders om op te vitten zeker?
De column zegt meer over hem dan over de gemiddelde BMW-rijder.

sexymofo
25 augustus 2005, 19:22
idd het merk van auto heeft er toch maar weinig mee te maken hoor
hier ook 2 bmw+rijders thuis (en ik ook soms) mijn ma rijdt altijd heel rustig en laat veel mensen voor maarja mijn broer daarentegen is wel een goed voorbeeld van zo'n "bmw-rijder"

persoonlijk vind ik jeep-achtige auto's een stuk vervelender.... :s

ge bedoelt den x3 en dden x5 :p
Kweetet wel, die touareg's etc.. zijn ook regelmatig ambetante dingen.
Welke debiel vind nu een jeep-achtige auto uit. Koopt een jeep of ne auto hé.

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 19:26
ik begin hier nog meer te lachen met de reacties dan met de column

tot nu toe zijn er 2 die blijkbaar het concept 'column' doorhebben (lees dit maar eens dan http://www.kerkindemarkt.nl/column.htm )

Morpheus
25 augustus 2005, 19:27
Het gefrustreerd manneke vond niets anders om op te vitten zeker?
De column zegt meer over hem dan over de gemiddelde BMW-rijder.

lol... kwil het niet overdrijven, maar dan moet je wel wat meer op de baan komen.
Doe eens een paar uurkes autoweg... ;)

Het zijn natuurlijk niet altijd bmw's die het zwijn uithangen...

ik begin hier nog meer te lachen met de reacties dan met de column

tot nu toe zijn er 2 die blijkbaar het concept 'column' doorhebben (lees dit maar eens dan http://www.kerkindemarkt.nl/column.htm )

Gevoelige snaar :p. Als ge veel baan doet, merkte echt wel dat een behoorlijk deel van de onbeschofte rijders een bmw-logo hebben. En dan hebben we het nog niet over de optionele pinker blijkbaar.
Maar dat moet je natuurlijk niet tever doortrekken.

Mégane
25 augustus 2005, 19:30
Er zit veel waarheid in die column, maar de typische Golf bestuurder moet zeker niet onderdoen qua asociaal rijgedrag.

sexymofo
25 augustus 2005, 19:31
Columns zijn altijd wel een goei stof voor discussie.
En fijn om te zien hoeveel mensen zich daarin kunnen opjagen :lol:

Red_Dog
25 augustus 2005, 19:33
Altijd grappig hoe sommigen (meerderheid hier blijkbaar) zo snel op hun teentjes getrapt zijn :D

Lucian
25 augustus 2005, 19:36
Er zit veel waarheid in die column, maar de typische Golf bestuurder moet zeker niet onderdoen qua asociaal rijgedrag.
bakkes jongen :D
sportief rijden =/= asociaal rijden !!!!

(en ja ik gebruik men pinkers zo nu en dan ook es nie hangt af van de omstandigheden (kvindet bvb nutteloos om als der de eerste 100 m niemand achter u rijdt uw pinker aan te zetten, en zo zijn der nog x aantal omstandigheden waarin ik het gewoon nie doe, en ja ik "snijd" zo nu en dan ne taffelaar de weg af...je m'en fous eerlijk gezegd :) maar er is een heel verschil tussen mensen letterlijk de weg afsnijden, en zorgen da ge uw plaats hebt, als ge overal mooi uwen toer wilt afwachten, succes, ma ge zijt een stukske later thuis dan mij :tongue: )

Dirkxke
25 augustus 2005, 19:38
lig hier strijk hoe dat sommige mensen zich opjagen hierin :D

SoliD
25 augustus 2005, 19:44
lig hier strijk hoe dat sommige mensen zich opjagen hierin :D
Vervang BMW door Ford :D

Nee het ligt in de aard van de mens om zich direct persoonlijk aangevallen te voelen, vooral als er met stereotypes wordt gegooid en van jezelf weet dat je er niet bijhoort. Ook al weet je wat een column doet... :p

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 19:44
Ik versta die mens 101% want het is gewoon zo maar ik vind dat mercedes bestuurders zeker aan het rijd(t)je mogen toegevoegd worden. Ik heb nu deze week 4100 Km meegereden en de enige wagens die je ongegineerd ziet van baanvak veranderen zonder te pinken zijn bmw's en mercedessen. maar ik denk dat die mens ook geweldig gefrustreerd is want nondeju ja er zijn een hoop homies bij die denken dat die wagen het uitvergroot is van hun ego maar waarom toch die bijna volledig veralgemeening!

en wtf met 2de hands! je koopt toch wat je wilt zeker! BULSHIT!

skully25
25 augustus 2005, 19:48

merci hé :p, wat ik altijd haat is dat de meeste mensen de term golf associeren met de term jhonny, tzijn ook nie alleen jhonnies die met nen golf rijden, die lijken nu allemaal massaal over te schakelen naar een seat ibiza btw :D

c3c
25 augustus 2005, 19:54
vandaag druk op de autostrade, komt er enen met zijnen stoeren 3 in mij gat plakken, echt hatelijk is da, tkriebelde om eens mijn remlichten te doen gaan, maar dan wijselijk toch maar ni gedaan

en tvalt ook op da et altijd 3 reeksen zijn die da doen:p

on topic: column is beschrijving vd realiteit:D

grtz c3c

Red_Dog
25 augustus 2005, 19:56
bakkes jongen :D
sportief rijden =/= asociaal rijden !!!!

(en ja ik gebruik men pinkers zo nu en dan ook es nie hangt af van de omstandigheden (kvindet bvb nutteloos om als der de eerste 100 m niemand achter u rijdt uw pinker aan te zetten, en zo zijn der nog x aantal omstandigheden waarin ik het gewoon nie doe, en ja ik "snijd" zo nu en dan ne taffelaar de weg af...je m'en fous eerlijk gezegd :) maar er is een heel verschil tussen mensen letterlijk de weg afsnijden, en zorgen da ge uw plaats hebt, als ge overal mooi uwen toer wilt afwachten, succes, ma ge zijt een stukske later thuis dan mij :tongue: )

Ja, maar ge hebt minder kans da ge aangereden wordt.
K zal eens vriendelijk wuiven als ge naast den berm papieren staat in te vullen :p

freeza
25 augustus 2005, 19:56
ge bedoelt den x3 en dden x5 :p
Kweetet wel, die touareg's etc.. zijn ook regelmatig ambetante dingen.
Welke debiel vind nu een jeep-achtige auto uit. Koopt een jeep of ne auto hé.

nee hoor ik bedoel gelijk welke 4x4 of gelijk welke auto die er maar op trekt :p

CAS
25 augustus 2005, 19:59
Ben ik dan de enige da zie da alle soorten wagens hun pinkers niet gebruiken? Dat alle soorten wagens in het middenvak blijven rijden?

evil aardappel
25 augustus 2005, 20:00
Ik vind mercedesrijders eerder beuzakken... .

skully25
25 augustus 2005, 20:02
en tvalt ook op da et altijd 3 reeksen zijn die da doen:p

mijn mama reed vroeger met een 323i en die deed da nooit :unsure:

spijtig dat ze met da autoke bij ongeval overkop is gegaan, anders kon ik daar nu mee rijden als eerste wagen :cry:
was een auto van voor het jaar 2000, overkop gegaan en zo blijven liggen, ze had enkel een blauwe plek op haar been en wa schrammen van glasscherven, ben verdomd blij dat ze in nen bmw zat, voort zelfde geld was ze hier nu niemeer, die standaard ingebouwde rolkooi heeft veel geholpen in ieder geval...

Mégane
25 augustus 2005, 20:03
merci hé :p, wat ik altijd haat is dat de meeste mensen de term golf associeren met de term jhonny, tzijn ook nie alleen jhonnies die met nen golf rijden, die lijken nu allemaal massaal over te schakelen naar een seat ibiza btw :D

Tegenwoordig zijn de Golf rijders inderdaad veel braver geworden, maar vroeger werden de Golf III en IV TDI heel dikwijls gebruikt om asociaal te rijden. Dikwijls door yuppen met een leasewagen, en maar trappen met dat ding want het bedrijf betaald het toch. :D

Morpheus
mijn mama reed vroeger met een 323i en die deed da nooit :unsure:

spijtig dat ze met da autoke bij ongeval overkop is gegaan, anders kon ik daar nu mee rijden als eerste wagen :cry:
was een auto van voor het jaar 2000, overkop gegaan en zo blijven liggen, ze had enkel een blauwe plek op haar been en wa schrammen van glasscherven, ben verdomd blij dat ze in nen bmw zat, voort zelfde geld was ze hier nu niemeer, die standaard ingebouwde rolkooi heeft veel geholpen in ieder geval...

Wagens van tegenwoordig en je overleeft dat ook wel...
BMW heeft daar weinig mee te maken.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=98

www.euroncap.com

ComputerVISTA
Ik voel me hier geviseerd :wtf:

in 14 dagen tijd of zo de 2 gevreesde merken gekocht ;)

P2K-
25 augustus 2005, 20:04
grappige stukskes tussen :p

sprotjes met een "petit zizi" :rofl:

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 20:05
grappige stukskes tussen :p

:roflol:

Ik zie der den humor niet van in en ik denk eerder dat hij gefrustreerd is.... Misschien wil hij zelf wel stiekem eentje.

skully25
25 augustus 2005, 20:06
Wagens van tegenwoordig en je overleeft dat ook wel...
BMW heeft daar weinig mee te maken.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=98

www.euroncap.com

dat ongeval is ondertussen wel al 4 a 5 jaar geleden gebeurd, ben het precieze bouwjaar van de wagen vergeten, denk 1996 of 1997, toen stonden nog nie alle wagens zo intensief in voor de veiligheid van hun bestuurder en passagiers als nu imho...

tis miss wel niet vergelijkbaar maar had ze ik zeg maar in een peugeoke 106 gezeten had dat ongeval wel andere gevolgen gehad

LSDsmurf
25 augustus 2005, 20:10
Hetgeen waar ik het belachelijkste vind zijn van die 18-2x jarige johnny's die met kleine wagentjes, zoals golfkes, rondrijden die een enorm zwaar luid kabaal maken. Ik moet altijd lachen als ik zo ene voorbij zie rijden.

Anyway mijn eerste wagen gaat waarschijnlijk ook een BMW worden :applause: .

SanYo
25 augustus 2005, 20:17
rondrijden die een enorm zwaar luid kabaal maken. Ik moet altijd lachen als ik zo ene voorbij zie rijden.

Die dan meestal nog niet vooruit gaan ook. ;)

CAS
25 augustus 2005, 20:17
Past mss ook bij topic (en is natuurlijk hoe alle BMW-rijders hun exemplaar gekocht hebben :p)
http://www.ppsberlin.de/test/4images/data/media/2/bmwcartoon.JPG

Column bennek nooit zo voor geweest, tenzij et door Jeremy Clarckson is, diene zijne droge humor wetek te apprecieren...

*~Lientjeuhhh~*
25 augustus 2005, 20:20
Past mss ook bij topic (en is natuurlijk hoe alle BMW-rijders hun exemplaar gekocht hebben :p)
http://www.ppsberlin.de/test/4images/data/media/2/bmwcartoon.JPG

Column bennek nooit zo voor geweest, tenzij et door Jeremy Clarckson is, diene zijne droge humor wetek te apprecieren...die cartoon is :rofl:

aan iedereen: neem hem aub niet te serieus op he :p

Mr Syphon
25 augustus 2005, 20:29
hoe grappig hier, waarom is iemand die zen muziek is luid zet een johny ?
hebt ge zelf dan nooit eens zin om uw muziek hard te zetten ?
en als gij dan juist voorbij een geïriteerde teleneter rijd, loopt ge rond met
de naam johny ? :

Mégane
25 augustus 2005, 20:34
Er zijn meerdere vormen van luide muziek.
Als ik in de verte het boem boem geluid al hoor en ik de auto zo hoor rammelen van de bassen, dan kan ik niet anders besluiten dat die bestuurder een complete idioot is.

CAS
25 augustus 2005, 20:35
Er zijn meerdere vormen van luide muziek.
Als ik in de verte het boem boem geluid al hoor en ik de auto zo hoor rammelen van de bassen, dan kan ik niet anders besluiten dat die bestuurder een complete idioot is.

Bij mij staat het soms luid zodat ik mijn eigen niet meer hoor meezingen... Vraag mij af hoe da is om als buitenstaander te zien.

LSDsmurf
25 augustus 2005, 20:42
hoe grappig hier, waarom is iemand die zen muziek is luid zet een johny ?
Sorry het was misschien niet zo duidelijk maar ik had het hier niet op muziek maar op het geluid dat uit hun uitlaat komt.

Mr Syphon
25 augustus 2005, 20:43
wel CAS dan loopt ge hier binnenkort rond met de stempel jonhy op uw kop :p

beemer
25 augustus 2005, 20:48
LOL @ die column
Die columnist beschrijft gewoon het typische gedrag van gasten die rondrijden met een geleasde wagen.

Er zit wel enige waarheid in zijn laatste stukje tekst waar hij schrijft dat ie verbaasd is als er een bmw rijder hoffelijk doet. Ik zie dagelijks zulke verbaasde blikken :rofl:

SkullZ
25 augustus 2005, 20:49
Diegene die dat serieus pakken zijn meestal de personen de auteur van dat column beschrijft lol

De Wesley
25 augustus 2005, 20:51
Diegene die dat serieus pakken zijn meestal de personen de auteur van dat column beschrijft lol
Het is ook zij die aangevallen en vals beschuldigd worden, Einstein.

GADGET
25 augustus 2005, 20:58
hehe, vint wel nog goe :p

Gevoelige snaar :p. Als ge veel baan doet, merkte echt wel dat een behoorlijk deel van de onbeschofte rijders een bmw-logo hebben. En dan hebben we het nog niet over de optionele pinker blijkbaar.
Maar dat moet je natuurlijk niet tever doortrekken.

Losstaande van die colum is dit wel ni waar. BMW rijders zijn dus zeker ni onbeschofter dan andere.

kunt zo alles veralgemenen.

mercedes -> trage ou ballen
ford -> gezinneke
golf -> johns
audi -> DENKEN sneller te zijn dan bmw
seat -> geen intresse in wa ze juist kopen, alst maar bolt
mini -> slim, verstandig, inzicht, smaak ( :p )
jeeps -> 'anders' rijgedrag
volvo -> mensen die auto willen voor het leven
..

etc

(ik zeg dus NIET dat het zo is, voor ik hier gezaag langs alle kanten krijg :p )

*edit: over pinkers.. ik pink altijd maar ene keer. Me gelijk welken auto.
En als er voor mij ene ambetant doet en azo gaak daar gewoon 2cm achter gaan rijde. (me dien jeep met bullbar op etc is da eig wel nog effectief :d )

CAS
25 augustus 2005, 21:03
hehe, vint wel nog goe :p

Losstaande van die colum is dit wel ni waar. BMW rijders zijn dus zeker ni onbeschofter dan andere.

kunt zo alles veralgemenen.

mercedes -> trage ou ballen
ford -> gezinneke
golf -> johns
audi -> DENKEN sneller te zijn dan bmw
seat -> geen intresse in wa ze juist kopen, alst maar bolt
mini -> slim, verstandig, inzicht, smaak ( :p )
jeeps -> 'anders' rijgedrag
volvo -> mensen die auto willen voor het leven
..

etc

(ik zeg dus NIET dat het zo is, voor ik hier gezaag langs alle kanten krijg :p )

vervang seat maar door peugeot... EN WA IS DA DAAR VAN GOLF! :p

Bepaalde wagens (geen merken) herken je wel meestel de chauffeur aan. Alé, ik vind dat de keuze van een wagen wel iets verteld over de persoon zelf, je kan er iets van opsteken. Zo ben ik nog nooit een E30 eigenaar tegengekomen die er slecht over spreekt, en zijn het voornamelijk mannen (meeste deden hem wel weg voor het verbruik). Dus denk da ik de enigste ben da een E30 gevonden eeft die van een oud vrouwke kwam :p. Maar bedoel maar, da er int algemeen geen intresse naar die wagen gaat gaan van vb een meiske die hard werkt om haar studies te betalen en een zuinig klein wagentje zoekt om van a naar b te rijden...

AudiS3
25 augustus 2005, 21:04

WA IS DA DAAR VAN AUDI wilde zeggen :D :D

Tis een column he mensen, chill. Als ik kwaad moest worden voor alles dat ik al over Audi heb horen zeggen/schrijven :p

GADGET
25 augustus 2005, 21:08

Bepaalde wagens (geen merken) herken je wel meestel de chauffeur aan. Alé, ik vind dat de keuze van een wagen wel iets verteld over de persoon zelf, je kan er iets van opsteken. Zo ben ik nog nooit een E30 eigenaar tegengekomen die er slecht over spreekt, en zijn het voornamelijk mannen (meeste deden hem wel weg voor het verbruik). Dus denk da ik de enigste ben da een E30 gevonden eeft die van een oud vrouwke kwam :p. Maar bedoel maar, da er int algemeen geen intresse naar die wagen gaat gaan van vb een meiske die hard werkt om haar studies te betalen en een zuinig klein wagentje zoekt om van a naar b te rijden...

peugeot = denken uniek te zijn me 'hun autootje' terwijl er in dezelfde straat 20 staan.

SoliD
25 augustus 2005, 21:09
Ik ga akkoord met GADGET's mening over de MINI
:p :D

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 21:10
peugeot = denken uniek te zijn me 'hun autootje' terwijl er in dezelfde straat 20 staan.

*kuch* mercedes ook zulle *kuch* en bmw al evenzeer. En liefst allemaal showroom grijs, bah zeg da kleur.

Morpheus
25 augustus 2005, 21:13
Zalig om de reactie's te lezen :)

GADGET
25 augustus 2005, 21:14
*kuch* mercedes ook zulle *kuch* en bmw al evenzeer. En liefst allemaal showroom grijs, bah zeg da kleur.

joehoe, ik zei dus...

Ik wou dus aantonen dat da voor alle merken allemaal geldt ;)

Kmoet zeggen, da lokt idd wel snel reacties uit als ge over een merk iets zegt :lol: (zelf derbij zetten dat ni zo is en t'is al van da)

SoliD
25 augustus 2005, 21:14
Ja die eentonige kleur op de straat begint mij ook te irriteren :s
mjah het blijft de makkelijkste kleur, dus ideaal voor tamzakken :D (n/o aan degenen die het echt kiezen omdat ze het een mooie kleur vinden)

TheCrow7
25 augustus 2005, 21:18
mja , als ik ooit nen bmw koop dan ist toch nie om der mee te tuffen , maar om nekeer door te duwen , anders koopte zo genen auto , en het comfort natuurlijk

Vroeger was ik een regelmatige bezoeker van tuning meetings. Op een bepaalde meeting (was op een circuit) werden er toen sprints gedaan.

Ik heb daar met open mond toegekeken hoe een M3, M5 en een Alpina gewoon werden belachelijk gemaakt door oosterse wagentjes waaronder Toyota, Honda en Subaru. Die BMW's verloren dus elke keer de sprint, echt zonder zever. :rofl:

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 21:20
mjah het blijft de makkelijkste kleur, dus ideaal voor tamzakken :D (n/o aan degenen die het echt kiezen omdat ze het een mooie kleur vinden)

Ik kan niet begrijpen wat je aan dat showroom/straatgrijs mooi vindt. In eerste instantie rijdt zowat iedereen met ne grijzen auto rond, het is minder veilig en alstublieft zo nen bloedroden bmw zoals dat kot van mij das toch gewoon prachtig.

Wij hadden thuis een 2.0 tdi passat uit 95 of 96 in bloedrood, veel schoner imo als al die straatkleuren.

GADGET
25 augustus 2005, 21:22
Vroeger was ik een regelmatige bezoeker van tuning meetings. Op een bepaalde meeting (was op een circuit) werden er toen sprints gedaan.

Ik heb daar met open mond toegekeken hoe een M3, M5 en een Alpina gewoon werden belachelijk gemaakt door oosterse wagentjes waaronder Toyota, Honda en Subaru. Die BMW's verloren dus elke keer de sprint, echt zonder zever. :rofl:

zullen dan toch geen standaard 'oosterse wagentjes' geweest zijn ;)

|) ][ |V| ][
25 augustus 2005, 21:23
mijn merc is showroom grijs :( wa hebje daartegen ? :p

slash
25 augustus 2005, 21:24
ze zegge wel da het altijd bmw's zijn ma als ter ne bmw aankomt let ge ter juist op en onthoud ge da ze zo doen. Bij ander auto's let ge ter nie zo fel op

en van peugeot. Ik heb zeker gekeke naar wa ik kocht (cas :p) en vind ne 206 gewoon ne schone kleine auto ookal ziet ge die veel rijde ben em nog nie beu gezien.
Focus vond ik ook schoon ma na ne tijd niemeer omda ter teveel rond reden.
ma das nu iedereen zijn eigen mening en smaak

CAS

En ik rij met mijn BMW nieuwere naar huis :rofl:

Snap ni echt punt van u post ze, tis ni omda er BMW op sta da ge sneller zijt dan oosterse wagentjes é... Pk's doen u voorruit gaan!

|) ][ |V| ][
ik vond het een schoon kleur en koos het daarom :p kan me nie bommen dat er zoveel zulke rondrijden

Mr. SLASH
25 augustus 2005, 21:29
mja , over die johnys , komt nekeer rond 16 uur savonds aant station in geraardsbergen staan na et school , awel dan ziede er veel , ruit open , muziek vollenbak en peizen da ze stoer zijn , en de enige autos die ge ziet zijn golf en seat en soms peugeot .

en wete hoe ge die mannekes hun "stoerheidsniveau" laat dalen , door er met uw kameraden rond te gaan staan en u belachelijk maken op hunne muziek , dan zijn ze rap weg , als ik zo 1 ne traag zie passeren begin ik automatisch gelijk nen spast te dansen , daar gaat hun stoerheid

edit , ik rij soms ook met muziek loeihard , maar dan wel rock n' roll of punk en zeker nie me allemaal mijn ruiten af dat iedereen hoort dak passeer en ondertussen in eerste 5000 toeren haal , yeah stoer :ironic:

Morpheus
25 augustus 2005, 21:29

Snap ni echt punt van u post ze, tis ni omda er BMW op sta da ge sneller zijt dan oosterse wagentjes é... Pk's doen u voorruit gaan!

Naar huis rijden int optrekken wel sommige.
Maar bij den eerste bocht zullen ze er wel pakken sneller doorzijn.

Onderstel en stijfheid evolueren ook, en zijn imo veel belangrijker dan rauwe prestatie's op een rechte lijn.

|) ][ |V| ][
25 augustus 2005, 21:31
en wete hoe ge die mannekes hun "stoerheidsniveau" laat dalen , door er met uw kameraden rond te gaan staan en u belachelijk maken op hunne muziek , dan zijn ze rap weg , als ik zo 1 ne traag zie passeren begin ik automatisch gelijk nen spast te dansen , daar gaat hun stoerheid
of als ze naast u staan aant rood en lawaai maken om snel op te trekken, dan rapper wegzijn, als ge dan eenmaal 90 rijd halen ze je na een halve minuut in aan 130 :D

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 21:32
mja , over die johnys , komt nekeer rond 16 uur savonds aant station in geraardsbergen staan na et school , awel dan ziede er veel , ruit open , muziek vollenbak en peizen da ze stoer zijn , en de enige autos die ge ziet zijn golf en seat en soms peugeot .

edit , ik rij soms ook met muziek loeihard , maar dan wel rock n' roll of punk en zeker nie me allemaal mijn ruiten af dat iedereen hoort dak passeer en ondertussen in eerste 5000 toeren haal , yeah stoer :ironic:

Aaaah ne stadsgenoot ;) en ja hier t'station in g'bergen is verschrikkelijk, heb er overlaatst enen met zenne peugeot zen bumper zien verliezen aan die rubber drempelkes :D

TheCrow7
25 augustus 2005, 21:33

Dat dachten die gasten met hun BMW toen ook :p

BMW profileert zich anders wel als de sportieve wagen. Als ze dan uiteindelijk voor aap worden gezet door de, in hun ogen, minderwaardige merken is dat wel grappig.

Mr. SLASH
25 augustus 2005, 21:35
man dat is hier erg , en inderdaad die drempels , ze komen met veel lawaai af gereden en dan 5 per uur over diene drempel of ze zijn den helft kwijt

maar ja in alles zijn der uitzonderingen , kheb ook al veel golkes of seats zien rijden met een fel poepeken in van 20 jaar :evil:

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 21:37
man dat is hier erg , en inderdaad die drempels , ze komen met veel lawaai af gereden en dan 5 per uur over diene drempel of ze zijn den helft kwijt

maar ja in alles zijn der uitzonderingen , kheb ook al veel golkes of seats zien rijden met een fel poepeken in van 20 jaar :evil:

kzal ik men fel poepke van 96 is buiten laten :evil: is wat sneller over de drempels rijden dan die kloefkappers :evil:

CAS
25 augustus 2005, 21:38
Naar huis rijden int optrekken wel sommige.
Maar bij den eerste bocht zullen ze er wel pakken sneller doorzijn.

Onderstel en stijfheid evolueren ook, en zijn imo veel belangrijker dan rauwe prestatie's op een rechte lijn.

MJa, die dak al naar huis gereden ebben volgens nochtans niet in de bochten, het is pas bij grotere snelheden dat ze bij mij komen, eens de pk's gemakkelijk te benutten zijn.
Het is niet omdat een vering wat minder stijf is de wagen niet de bocht omdraaid...

Morpheus
25 augustus 2005, 21:39
MJa, die dak al naar huis gereden ebben volgens nochtans niet in de bochten, het is pas bij grotere snelheden dat ze bij mij komen, eens de pk's gemakkelijk te benutten zijn.
Het is niet omdat een vering wat minder stijf is de wagen niet de bocht omdraaid...

Concreet:

Zin om eens tegen nen nieuwe A6 door de bocht te gaan? :p

Als ik zie hoe dat op 2 a 3 jaar tijd al evolueert...

Laat staat op 10. Iedere generatie zijn die wagens beter qua onderstel en krijg je die veel sneller door de bocht. Dat vind ik nu pas leuk :)

ComputerVISTA
25 augustus 2005, 21:40
Concreet:

Laat staat op 10.

mag ik ook is dan ? :evil:

CAS
25 augustus 2005, 21:41

BMW profileert zich anders wel als de sportieve wagen. Als ze dan uiteindelijk voor aap worden gezet door de, in hun ogen, minderwaardige merken is dat wel grappig.

Maar je hebt het toch over zwaar opgefokte wagentjes? Op drag meetings is het maar normaal dat M3's enzo verliezen, die rijden daar meestal standaard... Maar op weg naar huis zal die M3 dan weer beter tot zijn recht komen. Comfort en sportiviteit gaan tesamen met de vering, lekker zalig interieur... Enzovoort... Natuurlijk hebben die mannen in hun fiat 500 (gewoon vb) wel hun fun als ze even zo'n wagen naar huis rijden op de 400meter.

CAS
25 augustus 2005, 21:43
Concreet:

Laat staat op 10. Iedere generatie zijn die wagens beter qua onderstel en krijg je die veel sneller door de bocht. Dat vind ik nu pas leuk :)

Wil je het ook tegen een M3 EVO II testen?

skully25
25 augustus 2005, 21:50

ge hebt het over opvoeren of dus opwaarderen (!) van de huidige wagen, waar staat tuning anders voor, en denkt gij dat bmw ermee inzit als ze op 1 of andere dragrace het onderspit moeten delven tegen een tot in het detail opgevoerd oosters wagentje dat alles uit de kan moest halen om die bmw te kloppen :p

ik zeg niet dat bmw sneller of beter is, maar uw beweringen hier houden ook geen steek en dragen eigenlijk niks bij tot algemeen beeld van dit topic, en dat weet ge denk ik zelf ook wel ;)

het gaat hier over standaard wagens, tuning is veranderen wat standaard is en komt dus niet in aanmerking bij de bespreking van "normale" wagens imo

Morpheus
25 augustus 2005, 21:59
Wil je het ook tegen een M3 EVO II testen?

van 20 jaar oud? with pleasure

Nurburgring maar eens gaan kijken ;)

Feignasse
25 augustus 2005, 22:52
I love BMW, maar er zit imo toch een grond van waarheid in. Afgaande op mijn eigen ervaringen op de weg kunnen BMW-rijders soms letterlijk een pain in the ass zijn.
Gisteren nog: ik moet een baan oversteken om de parking van een winkel op te rijden, dus ik stop want er kwam een bus af die 1) snel reed 2) dicht genaderd was. Ik ben geen vader Abraham achter 't stuur maar in zulke gevallen neem ik geen risico's om mezelf te bewijzen. De snotneus in de BMW achter me dacht daar duidelijk anders over: achter mij om, vóór de bus die parking opgestoven :ironic:

Uiteraard zijn niet alle bmw-rijders zo, evenmin zijn alle golfII-rijders achteroverliggende johnnys met klak. Maar bepaalde stereotypieën worden toch dikwijls bevestigd ^^

Soit, BMW blijft imo wel dé wagen. De looks, de prestaties, de uitstraling :love:

Tazz_
25 augustus 2005, 23:14
Ik persoonlijk zou later ook een BMW willen aanschaffen (zij het over een paar jaar een tweedehands e46 of nog vele jaren later een nieuwe 3 reeks) maar dat wil niet zeggen dat ik ook automatisch me er naar ga gedragen..
ik doe momenteel weinig kilometers (hoogstens een tiental per week) en de laatste keer dat ik een bmw tegenkwam sneed ie mij de pas af en vertikte het om me te laten invoegen in de file (kmoest er mij hardhandig tussenwringen, tscheelde een paar cm's, maar tot op de laatste cm wou em niet wijken)
maar ja, wat doet ge eraan.. tzijn nog steeds schoon auto's, en dat vind ik geen reden om er geen te kopen.. :)

TheCrow7
25 augustus 2005, 23:29
ge hebt het over opvoeren of dus opwaarderen (!) van de huidige wagen, waar staat tuning anders voor, en denkt gij dat bmw ermee inzit als ze op 1 of andere dragrace het onderspit moeten delven tegen een tot in het detail opgevoerd oosters wagentje dat alles uit de kan moest halen om die bmw te kloppen :p

ik zeg niet dat bmw sneller of beter is, maar uw beweringen hier houden ook geen steek en dragen eigenlijk niks bij tot algemeen beeld van dit topic, en dat weet ge denk ik zelf ook wel ;)

het gaat hier over standaard wagens, tuning is veranderen wat standaard is en komt dus niet in aanmerking bij de bespreking van "normale" wagens imo

Wie gaat er naar zo'n meetings ? Jonge mensen die meestal niet het geld hebben om een zware ingreep onder de motorkap te bekostigen. De meerderheid van die tuning liefhebbers richt zich vooral op ICE en het cosmetische werk.

En een M5 of een wagen uit de Alpina stal rangschik ik nu niet onder 'normale' wagens. Ik dacht dat het een van die twee was die het moest opnemen tegen een Impreza en zwaar het onderspit moest delven.

Maar soit, on-topic: er zit wel wat waarheid in die column.

Wat mij ook vooral opvalt is: kleine mensjes in grote wagens waaronder ook BMW. Als je amper over je stuur ziet of aan de pedalen kan, dan heb je zo'n wagen toch niet onder controle ?

Ook het comfort gehalte draagt bij tot het afzwakken van de concentratie. Complete stilte binnenin, makkelijke controle aan het stuur, luxe zetels om in weg te zakken, eventueel een automatische bak: zo worden bestuurders lui.

CAS
26 augustus 2005, 01:26
van 20 jaar oud? with pleasure

Nurburgring maar eens gaan kijken ;)

Lol, jammer dat ik het niet voor jou kan regelen, je verliest gegarandeerd. Nieuwe wagens hebben betere vering ja, maar nu niet ff gaan zeiken op een E30 M3 hé, waarom denk je dat die nog steeds voor grof geld de deur uit gaan? Omdat ze zo'n slechte handling hebben?
Tegen mijn 316 zal je je wel kunnen weren, het zou anders ook wel heel afrontelijk zijn. Maar een M3 Evo II? No way, zelfs een standaard M3 E30 is gewoon beter.

CAS
26 augustus 2005, 01:31
Wie gaat er naar zo'n meetings ? Jonge mensen die meestal niet het geld hebben om een zware ingreep onder de motorkap te bekostigen. De meerderheid van die tuning liefhebbers richt zich vooral op ICE en het cosmetische werk.

En een M5 of een wagen uit de Alpina stal rangschik ik nu niet onder 'normale' wagens. Ik dacht dat het een van die twee was die het moest opnemen tegen een Impreza en zwaar het onderspit moest delven.

Mja, je had het over oudere wagens? Dus ik ga er van uit dat je het hebt over een E34 M5 (310pk) of een E39 M5 (400pk). Beide wagens zijn luxe gezinswagens. Je zal er echt niks in tekort komen om er zo mee op reis te gaan. Een subaru is AWD en met paar modificaties kan je er makelijk 500 a 600pk uit krijgen (wat ze wel zullen hebben op zo'n meeting). Dus ja, ik zie het zo, als je naar een drag gaat, of naar een meeting, en de wagens staan er zonder nr plaat, dan verteld et al genoeg ;)

ComputerVISTA
26 augustus 2005, 07:38
Wat mij ook vooral opvalt is: kleine mensjes in grote wagens waaronder ook BMW. Als je amper over je stuur ziet of aan de pedalen kan, dan heb je zo'n wagen toch niet onder controle ?

Ook het comfort gehalte draagt bij tot het afzwakken van de concentratie. Complete stilte binnenin, makkelijke controle aan het stuur, luxe zetels om in weg te zakken, eventueel een automatische bak: zo worden bestuurders lui.

Yup van die kleine maddamekes met zo een enorme 4x4. Dat zie je maar al te regelmatig en ik vraag me eigenlijk af wie er rijdt? Die wagen of die madam?

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 10:44
haha idd
as ge daar echter rijdt ziede alleen de stoel...
en dan haalde die in en dan plakt hun gezicht tegen da stuur...

imo gevaarlijker dan handenvrij bellen lol...

NightWinG
26 augustus 2005, 12:29
quote : Een subaru is AWD en met paar modificaties kan je er makelijk 500 a 600pk uit krijgen (wat ze wel zullen hebben op zo'n meeting).

eerrrrm no. de meeste zitten met een ecutek ( chipped ) en een andere uitlaatlijn. De sterkste impreza's in belgie dat ik weet hebben 330pk en dat is ... jawel minder dan de huidige m3 (343pk). Voor 500-600pk uit een impreza te halen zal je alles uit te kast mogen halen wat motortuning is. (2.5rsblok, fmic , ecutek, grotere turbo, etc etc) Er is idd een fransman en een nederlander die zoveel zitten hebben, vraag dan ook maar eens de prijs ervan ;) btw standaardwaarden : wrx -225pk( prodrive upgrade : 265pk) wrx sti : 265pk ( prodrive : 300pk).

Foose
26 augustus 2005, 12:50
We hebben het (hopelijk) wel over een oude M3, M5 he ..

NightWinG
26 augustus 2005, 12:56
e34M5 : 310Pk , e39m5 400pk ... <-> 330pk ...
De m3 komt van 286pk =>321pk => 343pk ...
Hier nu niet beginnen of een bmw uit de m-reeks (ook al is het een oudere) een achtergestelde wagen is.

PolletPoulet
26 augustus 2005, 13:20
CAS en xp hebbe ne petit zizi :rofl:

vind het best ne zalige collum :D

PolletPoulet
26 augustus 2005, 13:24
Yup van die kleine maddamekes met zo een enorme 4x4. Dat zie je maar al te regelmatig en ik vraag me eigenlijk af wie er rijdt? Die wagen of die madam?

bij ons thuis is het eender andersom :lol:

omda mijn vader ni uit een gewoon luxevoitureke uitgeraakt heeft hij ne grote jeep moete kope :lol:

CAS
26 augustus 2005, 13:39
e34M5 : 310Pk , e39m5 400pk ... <-> 330pk ...
De m3 komt van 286pk =>321pk => 343pk ...
Hier nu niet beginnen of een bmw uit de m-reeks (ook al is het een oudere) een achtergestelde wagen is.

en 310pk op de achterwielen of 330pk op de vier wielen (met wss nog eens minder gewicht... Wat denkte dat er ga winnen? Ik wil gewoon aantonen dat een dragrace niet echt iets is om aan te tonen dat oosterse wagens harder trekken dan M3 of een M5...
In wat zou je zelf het liefst alle dagen rijden? Subaru Impreza kan men gebruiken als alledaagse wagen, ja, maar ik moet eerlijk toegeven dat de kuipzeteltjes enorm hard zitten en dat putjes in de baan of verkeersdrempels niet echt het aangenaamste zijn in zo'n wagen.

Maja, ergens is het voor die M3 rijders wel een compliment, aangezien er toch gestreeft word om sneller te zijn dan zo'n wagens.

Preske
26 augustus 2005, 13:43

haja, en cosmetisch werk en ICE is natuurlijk gratis :p

en 310pk op de achterwielen of 330pk op de vier wielen (met wss nog eens minder gewicht... Wat denkte dat er ga winnen?

die dat het beste kan rijden zeker ^^

TheCrow7
26 augustus 2005, 14:12
haja, en cosmetisch werk en ICE is natuurlijk gratis

Dat heb ik niet gezegd, maar in die dingen is de kwaliteit van minder belang. Jonge gastjes kunnen b.v. met wat geld van vakantiewerk wat audio spullen kopen,... noem maar op. Kijk trouwens eens wat er op de baan rond rijd, echt veel kwalitatieve styling zie je niet. Dat noemen ze dus ook al tuning, terwijl motortuning echt wel kwalitatief in orde moet zijn.

@CAS: Neem nu toch gewoon aan dat die Oosterse motortjes gewoon veel meer pit hebben en dat die pk's bij BMW gewoon nodig zijn om die tientonners vooruit te krijgen ;)

Ik wou gewoon aantonen dat het grappig is. Trouwens ooit al eens een Yaris (turbo weliswaar) een BMW zien achterlaten ? Het is gewoon lachen, that's it.

CAS
26 augustus 2005, 14:21
@CAS: Neem nu toch gewoon aan dat die Oosterse motortjes gewoon veel meer pit hebben en dat die pk's bij BMW gewoon nodig zijn om die tientonners vooruit te krijgen ;)

Ik wou gewoon aantonen dat het grappig is. Trouwens ooit al eens een Yaris (turbo weliswaar) een BMW zien achterlaten ? Het is gewoon lachen, that's it.

En waar zeg ik het omgekeerde?
Kijk, een BMW word gemaakt puur voor het rijplezier, zonder dat comfort ten onder gaat.
Een WRX of EVO, is hoogstaande techniek, die zo ontworpen worden voor de best mogelijke wegligging. Dus bij een start heeft die zeker zijn voordeel.
En op circuit zal die ook wel winnen. Ik snap gewoon niet wat er grappig aan is, aangezien het doodnormaal is.

Wat wel grappig is, zijn die Fiat 500 of 600 die zo'n M3 naar huis rijden, of zo'n Subaru...

ComputerVISTA
26 augustus 2005, 14:33
CAS en xp hebbe ne petit zizi :rofl:

vind het best ne zalige collum :D

ha ha ha. Ik zie daar de grap niet van in. Ik ne die wagen en weet dat hij altijd verzorgd is geweest en nooit geen enkel groot onderhoud gemist heeft. En toevallig staat het BMW logo der op ja.......... Bij cas is het hetzelfde gegaan + heeft hij zoals ik een voorliefde voor de oudere generatie Bayerische Motor Werken.

TheCrow7
26 augustus 2005, 14:35
En waarom enkel de oudere generatie ?

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:35
ma die afwerking van binnen in die bmw's???
da kan vanbinnen eve goe nen opel zijn...

Foose
26 augustus 2005, 14:38

Lol, gij zijt zeker zot ?

Ja, als ge vergelijkt me nen oude 318/316 met van da hout ingewerkt :p

CAS
26 augustus 2005, 14:39
Ge hebbet toch ni op de oude BMW's é? Want mijn BMW komt goed overeen met de afwerking van de oude Merc die hier vroeger stond, en da was ne 190d 2.5 (dus dezelfde als die van u? :p) Wel heeft de BMW iets hardere materialen in het dash en vond ik de Merc wel iets mooier.

dibo
26 augustus 2005, 14:40
Ik ga akkoord met GADGET's mening over de MINI
:p :D

Een Mini is een vrouwenauto! :p

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:41
nee keb het over na 2000 wagens...ja kweenie da ziet er allemaal zo goeiekoop uit in die bmw's

ps die van u das al nen 'ouwe' en retro is per definitie cool

CAS
26 augustus 2005, 14:46
nee keb het over na 2000 wagens...
Dan gaak nog altijd niet akkoord ze... Hoewel Opel serieus verbeterd is op hun afwerking, dus qua afwerking zullen ze wel gelijk staan. Maar BMW maakt toch mooiere dashboarden, hoewel ze wat eentonig zijn. Maar dat is bij Opel hetzelfde.

Opel:
http://www.motiontrends.com/2002/m01/technology/vectra/dash.jpg

BMW:
http://www.seriouswheels.com/pics-2000-2003/2002-BMW-Individual-760Li-Yachtline-Concept-Dash-1920x1440.jpg
http://articles.motortoday.com/feature/BMWE90/BMWE90-6.jpg

Tscheelt em ni zoveel meer, maar let wel op dat ik de top van Opel genomen heb, en vergelijk die met de tweede foto van BMW want de eerste is van BMW individual, en daar betaal je wel iets meer voor :p

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:53
ge laat daar wel een van de topmodellen zien nu in uwe post...
nen maat van mij die zijn moeder ee nen 318d in leasing
en ik vind die vanbinnen serieus pover afgewerkt
ma ja kben dan ook gene bmw-fanboy he cas lol

e class (http://vnexpress.net/Vietnam/Oto-Xe-may/2003/08/3B9CA572/E-Class_interior_1B.jpg)
clk (http://www.ondaregionalmurcia.es/programas/revista_motor/images/128_3.jpg)

CAS
26 augustus 2005, 14:56
ge laat daar wel een van de topmodellen zien nu in uwe post...
nen maat van mij die zijn moeder ee nen 318d in leasing
en ik vind die vanbinnen serieus pover afgewerkt
ma ja kben dan ook gene bmw-fanboy he cas lol

e class (http://vnexpress.net/Vietnam/Oto-Xe-may/2003/08/3B9CA572/E-Class_interior_1B.jpg)
clk (http://www.ondaregionalmurcia.es/programas/revista_motor/images/128_3.jpg)

De E90 is niet echt een topmodel denk ik? En de 7 reeks is idd het topmodel, en is dan ook van BMW Individual, vandaar dat ik zeg dat je naar die niet moet kijken. Maar ik vergelijk toch niet slecth? De top van Opel, Vectra met alles erop en eraan met een E90 met scherm erin en de lederen zetels. Dus tis nu niet of ik de slechste opel tegen de beste BMW zet hé. Ik vind dat Opel serieus verbeterd is, want vroeger zou ik er zeker geen gehad moeten hebben, maar de nieuwe zijn zoals ik in de vorige post zei idd mooi afgewerkt.

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 14:59
moet wel toegeven da opel sterk verbeterd is,
mar ik gebruik opel om een voorbeeld te geven van een veel goedkopere wagen die imo der vanbinnen hetzelfde uitzie als ne veel duurderen bmw

CAS
26 augustus 2005, 15:02
moet wel toegeven da opel sterk verbeterd is,
mar ik gebruik opel om een voorbeeld te geven van een veel goedkopere wagen die imo der vanbinnen hetzelfde uitzie als ne veel duurderen bmw

Mja, zoals Opel nu zijn wagens bouwd, is het dan in mijn ogen ook het beste merk voor z'n geld. Met hetzelfde geld heb je meestal dezelfde of betere afwerking, en ofwel meer opties of betere motorversie...
BMW heeft idd kale interieurs standaard zitten, maar daar zijn de opties voor é, ze kosten dan mss wat meer bij een ander merk, maar tenslotte kies je zelf hoeveel je er aan wilt geven. Merc is nu ook niet direct de beste koop? Persoonlijk vindek in het topsegment, Jaguar het beste, als ge ziet wat die voor een wagen vragen en welke afwerking je daar krijgt, produceren ze eigenlijk "goedkope" wagens.

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:09
voila das wak wil zeggen
je koopt dan al ne relatief duurdere auto en dan moete nog is extra geld uitgeven aan interieurafwerking, en idd das bij mb ook zo :down:

en tja english class kunnen der ni veel tegenop
alhoewel sinds da jag breaks en diesels bouwt toch in mijn achting gedaald

ik vin trouwens ne xj (http://www.seriouswheels.com/pics-2000-2003/2002-Jaguar-XJ-Super-V8.jpg) nog altijd een van de ruigste luxury-sedans ondanks zen leeftijd

LeSec
26 augustus 2005, 15:18

Kerel, wij hebben nu al veel auto's gehad. Mijn moeder haar bwm's waren stuk voor stuk PERFECT afgewerkt, haar nieuwste is vlekkeloos, op elk detail gelet enzovoort, niets van metaal da uitsteekt, perfect gewoon, alsek dan eens naar de porsche kijk merk ik al veel meer kleine -weliswaar onbenulligheden op- die eruit steken

Hoe dat zit bij goedkope bmw's weet ik persoonlijk niet, ma het interieur van nen opel vergelijken me nen bmw :wtf: goe bezig.

Over het artikel zelf: kerel kan wel goed schrijven :D en ik erger me er persoonlijk ook aan alswe aant rijden zijn, meestal zijn het van die jonge gastjes me hun oude bmw's die ge van 5kilometer ver hoort afkomen die zo roekeloos beginne doen, schandalig. Ma bon da vinde bij elk merk terug...

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:21
ik heb het ni over de afwerking zelf (of toch)
ma ik bedoel da plastiek da bmw gebruikt zien der zo goeiekoop uit
en das nu tlaaste dak er over zeg want we kunnen zo bezig blijven

CAS
26 augustus 2005, 15:26
ik heb het ni over de afwerking zelf (of toch)
ma ik bedoel da plastiek da bmw gebruikt zien der zo goeiekoop uit
en das nu tlaaste dak er over zeg want we kunnen zo bezig blijven

Persoonlijk vindek dat nieuwe wagens allemaal goedkoop afgewerkt zijn :p Of je betaald er gewoon teveel voor...
Ik ben zot van de oudere XJ12 (liefst coupé) (http://jaguar.fiboy.com/images/Raisa%20sitting%20on%20Jaguar%20XJ12%20Coupe.jpg) En die dame wil ik er mss ook wel bijnemen. En in die tijd was afwerking nog het woord waard. (wel niet altijd even veilig)

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:29
ja oke das ne coole bak cas
ma das wel nog ene van in de tijd da ge 2 jag's moest hebben
zodanig da ge rijden als er weer is ene in de garage sta...

btw cas hoe komde gij aan da pluske bij personen die deze thread bekijken??

--edit--
kem wel is op Top Gear gezien da ge in Engeland zou van die volledig gereviseerde jag's (van interieur tot mechaniek) alleen da da stukken van mensen kost

CAS
26 augustus 2005, 15:31
ja oke das ne coole bak cas
ma das wel nog ene van in de tijd da ge 2 jag's moest hebben
zodanig da ge rijden als er weer is ene in de garage sta...

btw cas hoe komde gij aan da pluske bij personen die deze thread bekijken??

Hehehehe, de 4.2l was nochtans enorm betrouwbaar, nuja, dacht da da wel de enigste motor was die het niet liet afweten... Maar zou er toch graag eentje hebben :p Van die vette zetels, en dan lekker rondcruisen...

Welk pluske?

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:36
dees pluske (http://img363.imageshack.us/img363/918/cas4fx.jpg)

CAS
26 augustus 2005, 15:37
dees pluske (http://img363.imageshack.us/img363/918/cas4fx.jpg)

Raar, bij mij staat da er ni bij :s Mss ben ik gewoon superieur :p

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:38
tzal da zijn hahahaha :lol:

GADGET
26 augustus 2005, 15:43
om nog ies over die afwerking te beginnen... :p

Ik snap ni wat daar mis mee is ? (nu losstaande van het feit da ik graag bmw's zie e)

T'is toch ni hoe meer knopkes/bochtjes/lichtjes/schermpkes hoe beter ? of wel ?

Voor mij persoonlijk (<- voor mij persoonlijk.. nog efkes benadrukken) mag da allemaal goe strak design zijn, me ni teveel tralala, ne grote analoge toerenteller, dernaast zelfde grootte snelheidsmeter (ook analoog, maar int midden van de meter digitaal weergegeven. Dan links daarvan 'lichtbalkjes' die de graad van vulling van u nafttank weergeven :p dus bv 6 balkjes onder elkaar, als er 3 lichtgeven zitte aan den helft :p dan aan de rechterkant hetzelfde met balkjes gaande van blauw (koud) naar rood (warm). Dan onder mijn digitale snelheid mogen de km's nog staan ook.
Veel meer moet ik ni hebben/zien.

Middenconsole -> radio/cd/mp3 met touchscreen dat eruit schuift. Paar knopjes voor ramen (soberkes) en zo nog wa de standaard bazaar :p. Airco/zetelverwarming/blaaskracht/.. regel ik wel via mijn touchscreen :D

Dan ne mooie ronde pook me als hoogste getalleke een 7.

Meer moet da ni zijn :p

*edit: bij mij hebde geen pluske cas :D

CAS
26 augustus 2005, 15:46
om nog ies over die afwerking te beginnen... :p

Ik snap ni wat daar mis mee is ? (nu losstaande van het feit da ik graag bmw's zie e)

T'is toch ni hoe meer knopkes/bochtjes/lichtjes/schermpkes hoe beter ? of wel ?

Voor mij persoonlijk (<- voor mij persoonlijk.. nog efkes benadrukken) mag da allemaal goe strak design zijn, me ni teveel tralala, ne grote analoge toerenteller, dernaast zelfde grootte snelheidsmeter (ook analoog, maar int midden van de meter digitaal weergegeven. Dan links daarvan 'lichtbalkjes' die de graad van vulling van u nafttank weergeven :p dus bv 6 balkjes onder elkaar, als er 3 lichtgeven zitte aan den helft :p dan aan de rechterkant hetzelfde met balkjes gaande van blauw (koud) naar rood (warm). Dan onder mijn digitale snelheid mogen de km's nog staan ook.
Veel meer moet ik ni hebben/zien.

Middenconsole -> radio/cd/mp3 met touchscreen dat eruit schuift. Paar knopjes voor ramen (soberkes) en zo nog wa de standaard bazaar :p. Airco/zetelverwarming/blaaskracht/.. regel ik wel via mijn touchscreen :D

Dan ne mooie ronde pook me als hoogste getalleke een 7.

Meer moet da ni zijn :p

*edit: bij mij hebde geen pluske cas :D

Ge vergeet de turbodrukmeter, oliedrukmeter, olietemperatuur... Of komt da ook allemaal op da scherm? Vind BMW zijn indeling perfect, vooral bij de oudere, verder vindek de Toyota Supra (model van eind jaren 90) het voorbeeld hoe een cockpit van een wagne moet zijn.

EDIT: http://www.boostaholic.com/supra/interior.jpg

GADGET
26 augustus 2005, 15:47
Ge vergeet de turbodrukmeter, oliedrukmeter, olietemperatuur... Of komt da ook allemaal op da scherm? Vind BMW zijn indeling perfect, vooral bij de oudere, verder vindek de Toyota Supra (model van eind jaren 90) het voorbeeld hoe een cockpit van een wagne moet zijn.

turbodruk.. hm, goed idee :D

oliedruk/meter zie ik wel op mijn touchscreen. Die btw een signaal zal geven als er iets ni klopt :unsure:

nog vergeten:

materiaal: carbon :love:

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:48
heb het niet over indeling, over aantal knoppekes, maar gewoon over het feit dat het plastiek da ze gebruiken der goeiekoop uitziet

CAS
26 augustus 2005, 15:49
Vergeet die edit van daarjuist, het perfecte voorbeeld => http://www.boostaholic.com/supra/onelap/ola_9.jpg

Kabouter Hya
26 augustus 2005, 15:54
wow bordel

Preske
26 augustus 2005, 16:47

dat is toch geen standaard cockpit maar een aangepaste?
ik kan me niet inbeelden dat er aan de linkerkant meters staan eigenlijk :)

CAS
26 augustus 2005, 17:08
dat is toch geen standaard cockpit maar een aangepaste?
ik kan me niet inbeelden dat er aan de linkerkant meters staan eigenlijk :)

De eerste is volledig standaard, de tweede is lichtjes aangepast... De meeste Japanse sportwagens (de echte sportwagens) hebben altijd een goed interieur, meestal niet zo aangenaam om op te kijken, maar alles zit waar het moet zitten. Bij de oudere BMW's is het ook zo, middenconsole die naar de bestuurder toegetrokken is. Maar bij de Toyota Supra is het pas echt duidelijk.

http://members.fortunecity.com/horst_apfelthaler/images/m3/interior.jpg
Dit is van een E30, alles is al naar de bestuurder toe, maar er is nog steeds ruimte in de wagen. In mijn ogen veel beter dan al die tralala met alles in het midden.

ComputerVISTA
26 augustus 2005, 17:27
En waarom enkel de oudere generatie ?

tres simple, ik vind ze schoner.

Fatalix
26 augustus 2005, 23:01
Ge hebt twee type's:

De wat wij de lege 318d's noemen. Arbeider die juist genoeg centjes hebben om zo éne tweedehands aan te schaffen en dan denken alles mogen...
En de vette bmw's die op het derde rijvak van de autoweg rijden als er niemand op de baan is. (pinkers kennen ze ook niet).

Hoffelijkheid is een mooie deugd in het verkeer...

En het 3e type:

Marokkanen die hun hele leven in de bmw hebben zitten en zich als G-double G's gedragen op de weg :>
Leven dan wel onder een kartonnen afdakje of in hun auto zelf.

eniac
27 augustus 2005, 00:50
TheCrow7, je maakt rare beweringen... Omdat standaard M3's/M5's verliezen tegen serieus opgefokte Oosterse bakken maakt BMW zich ineens belachelijk?

Bekijk standaardwagens tegenover standaardwagens he. Als BMW geen sportief (luxe)merk is dan weet ik het ook niet meer. Dat verwijzen naar de "tientonners" van BMW vind ik ook vreemd. Een BMW weegt niet echt veel meer dan zijn naaste concurrenten in elke klasse, en elke kilogram in een BMW (of Audi of Mercedes of whatever) heeft wel zijn functie.

En neen, ik rijd niet BMW (hier staat een Astra G, wat perfect is voor de noden van m'n vriendin en ik), en zal dat wegens de prijs van die wagens waarschijnlijk nooit doen. Ik heb er echter best wel sympathie voor.

beemer
27 augustus 2005, 00:53
Juliie vergeten nog een vierde type, namelijk de leasing rijder.

Ik vraag me af onder welk type mensen zoals bvb CAS en ik vallen. Mensen die een BMW kopen (nieuw of tweedehands, maakt niet uit) omdat ze overtuigd zijn van de kwaliteiten van de auto, eender of die nu sneller of trager is dan gelijk welke jap of frans merk.

eniac
27 augustus 2005, 00:59
Ik vraag me af onder welk type mensen zoals bvb CAS en ik vallen. Mensen die een BMW kopen (nieuw of tweedehands, maakt niet uit) omdat ze overtuigd zijn van de kwaliteiten van de auto, eender of die nu sneller of trager is dan gelijk welke jap of frans merk.

Vakjesdenken suckt imho :)

Er zijn mensen die gewoon liefde hebben voor hun wagen, of dat nu een BMW of whatever ander merk is, of die nu 1, 5 of 15 jaar oud is, of die nu nul of full options is.
En er zijn mensen die niet begrijpen dat je kan houden van een wagen zonder masserende en met bilverwarming voorziene voorzetels.

Moto
27 augustus 2005, 01:02
Gevoelige snaar . Als ge veel baan doet, merkte echt wel dat een behoorlijk deel van de onbeschofte rijders een bmw-logo hebben. En dan hebben we het nog niet over de optionele pinker blijkbaar.

(Nog van de eerste pagina)
Ik doe redelijk veel baan en der is zeker geen sprake van dat bmw-rijders onbeschofter zouden zijn dan andere. (Niet dat ik veel last heb van mensen die in mijn gat komen rijden eerder andersom :p )
Tis gewoon een kwestie dat veel mensen zich nog harder gaan ergeren als er een dikke duitse bak in hun kont zit te duwen dan 1 of andere franse rammelkar, pure jaloezi maw

Trouwens, vrij slechte column, compleet onorigineel en plat

CAS
27 augustus 2005, 02:07

Er zijn mensen die gewoon liefde hebben voor hun wagen, of dat nu een BMW of whatever ander merk is, of die nu 1, 5 of 15 jaar oud is, of die nu nul of full options is.
En er zijn mensen die niet begrijpen dat je kan houden van een wagen zonder masserende en met bilverwarming voorziene voorzetels.

Hier krijgde nog een puntje voor ze, echt schoon gezegd. Derjuist nog tegen kameraad gezegd, hoe hard mijn koppeling en mijn versnellingsbak ook is, ergens hou ik ervan dat die juist zo is...

Dat vakjes denken trekt idd op niks, je ziet een wagen afslaan en die gebruikt zijn pinkers niet, tja, gebruikt die dan nooit zijn pinkers? Moesten ze mij een week volgen, ik denk dat ik iedere dag een ander weggedrag vertoon... Soms jaag ik mij bvb op aan van die fietsers die het leuk vinden om met 2/3 naast elkaar te rijden in een éénrichtingsstraat zodat je niet moet passeren, en meestal laat ik dat dan ook merken dat het mij niet aanstaat, maar als er een paar meter verder een oud vrouwtje staat om over te steken zal ik dan wel weer stoppen (onlangs nog meegemaakt).

Dus die fietsers kunnen mij dan zien als de associale, enkel-aan-zichzelf-denkende BMW rijder, terwijl zij degene zijn die enkel aan zichzelf denken, en het oude vrouwtje kan mij dan zien als een vriendelijke jongen.

TheCrow7
27 augustus 2005, 14:26

Lees uw post nog eens, bent u momenteel geen mensen in vakjes aan het steken ?

MilM
27 augustus 2005, 15:23

Neen, hij zegt dat er "vakjes" zijn, maar hij steekt niet een bepaalde soort groep in één vakje ;)

MilM
27 augustus 2005, 15:43
Juliie vergeten nog een vierde type, namelijk de leasing rijder.

tjah, waarom zou een leasingrijder meer gat gaan plakken ?
omdat het zijn eigen auto niet is ?

gaat imo niet op.
Mss wel bij andere zaken (dingen doen die niet echt goed zijn voor de auto), maar ik zie nie in waarom je snel zou rijden met een leasingwagen of in iemands gat zou gaan plakken en dan met uw eigen wagen braafjes de baan volgt. Het is niet alsof gatkleven ongezond is voor de wagen é. En mensen die gatkleven gaan er nie van uit dat ze 10 sec later in één zijn gat gaan zitten, want anders zouden ze afstand houden.

Ja, je ziet meer leasingrijders snel rijden. De grootste reden daarvoor is, dat de gemiddelde leasingrijder, meer kilometers doet dan de gewone persoon.
Of da nu een leasingwagen is of een eigen wagen ... (er van uitgaand dat het zelfde modellen zijn).

Ook zijn leasingwagens nieuwer, wat toch ook weer aanleunt tot sneller rijden.
En als je bekijkt hoeveel nieuwe E's/5 series/A6'en er leasing zijn, dan zieje toch ook dat de gemiddelde leasing wagen krachtiger is.

Dusja, dat leasingrijders mss hun wagen niet warm rijden etc ..., daar kan ek nog inkomen. Maar dat sommigen doen alsog leasingrijders gevaarlijke dingen doen gewoon omdat het hun eigen auto niet is ...
Alsof hun verzekering daar geen rekenign mee hou en die onbeperkt ongevallen kunnen veroorzaken ...

En we hebben hier thuis nog nooit éne leasingwagen gehad, tis dus nie dak mij aangevallen voelde :p
Vind het gewoon gemakkelijk om te schieten op het nieuwe fenomeen 'leasingrijders'
Is toch al in verschillende threads naarboven gekomen.
Alsof bv een leasingauto geen eigen auto is ... (dat het ongeveer evenduur uitkomt staat er wel nie bij)

(dunno of ge met die zin bedoelde dat leasingrijders de typische mensen zijn die in het artikel bedoeld werder, anders mag je het gewoon als een algemene post bekijken ;) )
PS: let op het woord 'gemiddeld' hier en daar

eniac
27 augustus 2005, 16:48

Er zijn altijd soorten mensen, daar kan je niet aan uit, maar om elk van die mensen in een welbepaalde enge definitie te steken, dat is mensen in vakjes steken.

beemer
27 augustus 2005, 16:52
Eigenlijk moest er achter die zin een sarcastische smilie staan.
Waarmee ik gewoon wil zeggen dat ook ik tegen dat vakjesdenken ben.

Suicide Monkey
28 augustus 2005, 00:18
Ik heb al ondervonden dat het niet altijd altijd een BMW moet zijn die in je gat hangt maar dat het evengoed een AUDI, Mercedes, vw, ... kan zijn maar meestal zit er wel een idioot in die een sjiek kostuum draagt en waarschijnlijk alleen weet hoe die gas moet geven en met zen lichten knipperen.

evil aardappel
28 augustus 2005, 00:52

http://chamonix.as.utexas.edu/HTML/jpg/cars/saab/interior.jpg

Zo zijn die cockpits bij saab...

c3c
28 augustus 2005, 12:00
Volvo vind ik ook mooi van interieur. tis wel sober maar alles staat op de plaats waar et moet staan...
gps waar hij bij alle auto's zou moeten staan, dus op het dashboard en ni ter hoogt van uwen radio, anders zit ge altijd naar beneden te kijken...

http://www.geo24.de/ezimagecatalogue/catalogue/variations/100-300x300.jpg

mijn pa eeft juist zelfde interieur in zijn V70:)

grtz c3c

CAS
28 augustus 2005, 12:53
Volvo en Saab hun interieurs hebbek ook altijd goe gevonden (bij de laatste generaties) Saab is nogal sober, maar alles staat waar het moet staan en is schoon overzichtelijk. Bij Volvo is het wat hetzelfde, ma de laatste jaren zijn hun interieurs toch wat "jonger" geworden.

Over GPS scherm, bij Volvo staat da inderdaad waar het moet staan, bij de nieuwe BMW's/Audi's en alsek mij ni vergis Mercedes staat het nu ook al hoger, maar int begin stond da bij alle merken idd totaal verkeerd.

BelgianMini
28 augustus 2005, 13:46
Het interieur van een Volvo ziet er naar mijn mening te goedkoop uit.
Voor de echte dashboards moet je bij Audi zijn imo. Jaguar is ook heel mooi qua afwerking.

evil aardappel
28 augustus 2005, 15:34
Het interieur van een Volvo ziet er naar mijn mening te goedkoop uit.
Voor de echte dashboards moet je bij Audi zijn imo. Jaguar is ook heel mooi qua afwerking.

Audi? Zonder opties etc. heeft audi echt geen mooi interieur toch?
Volvo S40 Standaard (http://nl.volvocars.be/NR/rdonlyres/1F08FDEB-913A-4A08-B796-2BE219D6F89B/0/V50_Int_780x585_05.JPG) -> Ok ja, het is met houtinleg... .
Audi A4 (standaard?) (http://www.automarketreview.com/graphics/reviews/audia4avant.jpg).

eniac
28 augustus 2005, 19:58
Volvo S40 Standaard (http://nl.volvocars.be/NR/rdonlyres/1F08FDEB-913A-4A08-B796-2BE219D6F89B/0/V50_Int_780x585_05.JPG) -> Ok ja, het is met houtinleg... .[/URL].

Kunt ge ook met aluminiumkleurige inleg hebben. Het ziet er dan helemaal niet goedkoop uit eigenlijk.

evil aardappel
28 augustus 2005, 21:23
Kvind toch dat die houtinleg iets heel moois heeft (bij meeste andere merken is houtoptie echt lelijk).

eniac
28 augustus 2005, 22:43
Ik zit zelf met houtinleg in de Astra... Nuja, "hout" :)
Oogt niet eens zo slecht imho. Uiteindelijk gaat het er gewoon om of jij je thuis voelt in je eigen karretje.

Herr_Trigger
29 augustus 2005, 18:55
http://www.automarketreview.com/graphics/reviews/audia4avant.jpg

Heeft vol automatische airco en Bose radio/soundsys denk ik.
Rest is standaard. (buiten leer)

Wat dacht ge van dit?:
http://users.pandora.be/trigger/rs405_inter.jpg :)

ComputerVISTA
29 augustus 2005, 19:11

Dat ziet eruit als een grote hoop plastiek met van ver wat meterkes ingesmeten...... Ik vind het hoegenaamd op niks trekken. Dan is jouw beemertje veel schooner hoor!

en als je je ava nog is veranderd, waarschuuw dan is ;)

evil aardappel
29 augustus 2005, 19:17
Om terug even ontopic te komen :p:

Is het niet beter een achterwielaandrijving the hebben dan een voorwiel?
Dan geraak je toch gemakkelijker op steile heilingen en veiliger voor op een nat wegdek (in een bocht bvb), of ben ik helemaal verkeerd?

SilentSpring
29 augustus 2005, 19:19

Dan geraak je toch gemakkelijker op steile heilingen en veiliger voor op een nat wegdek (in een bocht bvb), of ben ik helemaal verkeerd?
in sneeuw ist alleszins beter met voorwielaandrijving volgens mn pa. enkele jaren geleden zaten we in oostenrijk en we moesten daar ne steil baantje op naar zon bergpas. was net geruimd met bulldozers en gestrooid en al die bmw's en andere met ahterwielaandrijving raakten net oven of mochten hun aan de kant zetten. wij met voorwielaandrijving met gemak erop:)

ComputerVISTA
29 augustus 2005, 19:21
Met sneeuw, ijzel en gietende regen -> voorwielaandrijving
ander weer, nen burnout <- achterwiel :D

MilM
29 augustus 2005, 19:26

op de gewone baan qua veiligheid toch liever voorwiel ze (voor de slechte omstandigheden)
Of dan natuurlijk 4-wiel
nuja, tlig natuurlijk voornamelijk nog altijd bij de bestuurder

qua plezier, dan wel achterwiel (voor mij toch, is persoonlijke voorkeur)

bweh
29 augustus 2005, 19:27
tja, column is vrij belachelijk

zo kunnen je alles veralgemenen ... kan evengoed een mercedesrijder of audi zijn ...

evil aardappel
29 augustus 2005, 19:33
We hebben het zelfs eens voorgehad met een bmw vroeger dat we niet in de bergen geraakten :/, vandaar mijn vraag dus... En ook dat er redelijk veel accidenten zijn op sneeuwachtige, regenachtige dagen van BMW's & Mercedessen :p.
Nuja het is wel aangenamer om mee te rijden, hebbek zelf ook al ondervonden (als beginner).

tja, column is vrij belachelijk

zo kunnen je alles veralgemenen ... kan evengoed een mercedesrijder of audi zijn ...

Het is dan ook column :p.

CAS
29 augustus 2005, 19:46
We hebben het zelfs eens voorgehad met een bmw vroeger dat we niet in de bergen geraakten :/, vandaar mijn vraag dus... En ook dat er redelijk veel accidenten zijn op sneeuwachtige, regenachtige dagen van BMW's & Mercedessen :p.
Nuja het is wel aangenamer om mee te rijden, hebbek zelf ook al ondervonden (als beginner).

Op hellingen enzo en het ligt glad of in steenjtes heeft FR zijn nadelen omdat er geen gewicht op de achterwielen zit. Maar dan om op te trekken zit je weer met een voordeel omdat je gewicht allemaal naar achter gaat aangezien de wagen eigenlijk stil wilt blijven staan.
Persoonlijk ben ik grote liefhebber van FR wagens, als er iets mis gaat, heb je tenminste nog wat adrenaline in je lichaam. Ook ga je niet belachelijk op de gas ermee gaan stampen want het vereist toch iets meer stuurkunsten (zeker als er geen electronica op zit).

De reden dat (vooral BMW) er ongelukken gebeuren in het weekend, is puur aan de plaatselijke johnny die aan zijn breezer"vriendinnetjes" wil tonen hoe stoer en snel die wel niet door de bocht gaat. Dan ver altijd zonder de nodige ervaring achter het stuur, en met de meeste chance nog eens onder invloed onder alcohol of drugs, of zelfs beide. (zeg nu niet dat iedereen die een ongeluk heeft zo is, maar het komt meer voor)

Om te beginnen heb ik voor FF wagens gekozen, gewoon omdat er dan niet veel mis kan gaan. Maar al snel verveeld het en bij FR raakt de fun gewoon niet op. AWD vind ik dan wat overdreven voor op de openbare weg, teveel grip gewoon :p of het moet gemengd zijn met de nodige pk's (300+) en een 30/70 of 20/80 verdeling.

GigaTexel
29 augustus 2005, 19:53
Op hellingen enzo en het ligt glad of in steenjtes heeft FR zijn nadelen omdat er geen gewicht op de achterwielen zit. Maar dan om op te trekken zit je weer met een voordeel omdat je gewicht allemaal naar achter gaat aangezien de wagen eigenlijk stil wilt blijven staan.
2de punt ontgaat me even
buiten gij die derin zit is een auto een volledig "star" lichaam en kan er hoegenaamd geen verplaatsing van gewicht zijn, buiten uwe naft die door de traagheid wat schuin zal komen te staan maar da zijn luttele kilokes

CAS
29 augustus 2005, 20:01
2de punt ontgaat me even
buiten gij die derin zit is een auto een volledig "star" lichaam en kan er hoegenaamd geen verplaatsing van gewicht zijn, buiten uwe naft die door de traagheid wat schuin zal komen te staan maar da zijn luttele kilokes

Als ge hard optrekt, gaat uw neus omhoog en uw kont omlaag, hoe denkte dat da komt? Het meeste gewicht zit immers vanvoor... En onderschat naft niet hé, is ook zo een 50 a 60kilo die in je wagen zit hoor. Als ik met een lege tank rijd moet ik niet te zot doen, of de kont wijst naar de buitenkant van de bocht toe.

@Computer XP, wrom waarschuwen?

ComputerVISTA
29 augustus 2005, 20:04
Als ge hard optrekt, gaat uw neus omhoog en uw kont omlaag, hoe denkte dat da komt? Het meeste gewicht zit immers vanvoor... En onderschat naft niet hé, is ook zo een 50 a 60kilo die in je wagen zit hoor. Als ik met een lege tank rijd moet ik niet te zot doen, of de kont wijst naar de buitenkant van de bocht toe.

@Computer XP, wrom waarschuwen?

Omdat ik altijd zoek naar ava en ik zag die van u niet meer ;)

CAS
29 augustus 2005, 20:05
Omdat ik altijd zoek naar ava en ik zag die van u niet meer ;)

Haha, twas door u dak mijne verander had, ik snapte ni hoe da ge zoveel wagen op zo'n klein fotoke kreeg, en dan zag ik dat mijn fototje kleiner was! Kan ik zo niet laten é :p Maar binnenkort wss veranderen, vindet maar rare foto.

eniac
29 augustus 2005, 23:52
Als ge hard optrekt, gaat uw neus omhoog en uw kont omlaag

En aanvullend: dus er zit veel minder gewicht op de voorkant dan op de achterkant. Bijgevolg ga je veel meer grip hebben bij een achterwielaangedreven wagen in vergelijking met een voorwielaangedreven wagen.

Achterwielaandrijving is een stuk leuker, voorwielaandrijving is veiliger.

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 00:23
Over BMW gesproken. De laatste 7 reeks viel mee maar dan de 5 reeks heeft net een gat van iemand met obesitas en dan nu die 3 reeks en die 1 dinges die jaa...... bye bye uitstraling zou ik zeggen.

maar dan zwijg ik nog over het sumum van alle lelijkheid. Dit zou de nieuwe 3 reeks worden coupé :

http://img364.imageshack.us/img364/4461/bmw3coup12809lv.jpg

gewoon afschuwelijk, precies of zijn wielen zijn te klein en de kast is te groot........

eniac
30 augustus 2005, 00:34
Sorry ma iets te duidelijk een doodgewone shop hoor ;) (en dan nog wel een heel erg grove)

5-reeks vind ik best knap, heeft uitstraling met hopen, en de 3-reeks vind ik best niet slecht, vooral de voorkant is mooi.

1-reeks vind ik ronduit lelijk ja.

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 00:38
Sorry ma iets te duidelijk een doodgewone shop hoor ;) (en dan nog wel een heel erg grove)

5-reeks vind ik best knap, heeft uitstraling met hopen, en de 3-reeks vind ik best niet slecht, vooral de voorkant is mooi.

Mja meeningen verschillen want die reeks dij jij mooi vind vind ik een absolute nachtmerie om naar te kijken ........ Nuja ik zei al zo iets tegen men broer van dat het een fotoshop zou zijn maar geloofde me niet......Tja jong en onervaren he;)

en die 5 reeks heeft de uitstraling van a fat californian dude ;)

eniac
30 augustus 2005, 00:47
Smaken verschillen idd, valt niet over te discussiëren ;)

Over die shop nog: zou het niet logischer geweest zijn moest hij er nog "320Cd" opgezet hebben ipv de stomme "320d", gezien het feit dat het over de Coupé gaat? :)
Achterruit klopt ook helemaal niet (rechterkant is hoger dan de linkerkant, die toch dichter bij ons staat; weird dus), en het chromen biesje rond de ruiten is gewoon flat wit, er zit zelfs geen spiegel- of glanseffect op ofzo.

CAS
30 augustus 2005, 01:04
LOL @ Photoshop, zeker geen BMW kenner die dat gedaan heeft... Alsof em al een ongeluk gehad heeft en dan hersteld met piratenstukken en heel het frame nog scheef trekt.

Persoonlijk vind ik de nieuwe 1 een machtig wagentje, straalt kracht uit en ziet er fier uit. De nieuwe drie zijn neus valt mee, maar de kont moet ik nog altijd weten te apprecieren, de 5 kan ik eindelijk toch wel aanvaarden, de 6 heeft wat die moet hebben, machtuitstraling en de hertekende 7 vind ik wel mooi.

Maar niks gaat boven de oudere modellen hun look! Tot de E39 vind ik ze zowat allemaal geslaagd, vanaf dan begon het bergaf te gaan.

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 01:21
Wel als ik het snel snel bekeken had vond ik het even lelijk als de rest maar als ge het bekijkt lijkt het net of het dak vanachter scheef loopt etc....

Kabouter Hya
30 augustus 2005, 09:43
van de 7 vinnik het achterste lelijk
de 5 en de 6 zijn doenbaar
de nwe 3 lelijk (persies ne 5 da gekrompen is)
en over den 1 wtf is da voor een misbaksel...

MilM
30 augustus 2005, 09:55
Das gewoon een samensmelting van nen nieuwe 3 me nen 6 serie
6 serie me kont van nen 3, wa ingekorten body (of van bedriegelijek hoek getrokken ofzo)

Nie moeilijk dan da de proporties nie uitkomen

Nieuwe 3 serie al veel meer aan gewend.
Ik vond het achterste nie schoon, mor tis aant komen nu.
De voorkant vind ik wel aggresief.

En de nieuwe 5 vind ek persoonlijk toch ook veel agressiever dan de twee versies ervoor. Blijft toch nen vette bak imo.

De 1 serie vind ik nu schoner, dan in het begin. Toen moest em nog wennen. Maar kvin nen A3 sportback schoner.

EDIT: http://www.bmwusa.com/vehicles/6/650iCoupe/
in de VS ist nen 650i me nen 4.8 (5.3 ipv 5.6 sec)
Had ek nog nie gezien

GeoBem007
30 augustus 2005, 12:24
Gaat hier ook komen hoor, de 545 en de 645 worden 550 en 650.. en der was nog zo'n verandering, ma kwenimmer wa :D

De 130i is wel leuk :D Aan de 5 heb ik lang moeten wennen, maar toen de M5 kwam was ik wel meteen verkocht :D De nieuwe 7.. nooit een boontje voor gehad, noch voor de facelift! De 3 valt nog mee..

X5 is eigenlijk nog de mooiste van de hoop ;)

MilM
30 augustus 2005, 13:24
Gaat hier ook komen hoor, de 545 en de 645 worden 550 en 650.. en der was nog zo'n verandering, ma kwenimmer wa :D

De 130i is wel leuk :D Aan de 5 heb ik lang moeten wennen, maar toen de M5 kwam was ik wel meteen verkocht :D De nieuwe 7.. nooit een boontje voor gehad, noch voor de facelift! De 3 valt nog mee..

X5 is eigenlijk nog de mooiste van de hoop ;)

Ja, die komen eraan.
Maar ik veronderstel dat ze in de VS al bestelbaar zijn aangezien ze op de site komen.
Da wist ik dus nie

Zoals typisc is bij BMW, staat er vanalles op het programma. Die doen alles stap per stap en introduceren nooit volledig een reeks van bij het begin.

Van die 130i hier nog op het forum nieuws gestaan, dat ze een cup gingen introduceren van de 130i's

Voor vrijwel alle modellen heeft BMW nieuws voor modeljaar 2006. Zo komt 130i er aan en staan de 550i en 650i op stapel. In oktober staan de nieuwe modellen bij de dealer. Prijzen zijn inmiddels bekend.

Voor de BMW 1-serie is de komst van de 130i het grootste nieuws. Het nieuwe topmodel krijgt een 3,0-liter 6-cilinder lijnmotor met een vermogen van 265 pk en een maximaal koppel van 265 Nm. De 1-serie kan er in 6,2 seconden mee van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid van 250 km/u. De 130i is te herkennen aan zijn 17 inch wielen en verchroomde lamellen in de BMW-nieren. De 130i kost 42.100 euro. Ook komt er voor de 1-serie het M Sportpakket. Dat bestaat uit onder meer een M-onderstel, wielen van 17 of 18 inch, een lederen stuurwiel en speciale voetsteunen.
Bij de 3-serie is de komst van de 330d het grootste spektakelstuk; die staat vanaf 50.700 euro in de prijslijst. De nieuwe diesel heeft een vermogen van 231 pk en heeft een koppel van liefst 500 Nm. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 6,7 seconden en de topsnelheid bedraagt ook hier 250 km/u. Voor het gemiddelde verbruik geeft BMW 6,5 liter op 100 km op. Wat bescheidener is de 318d. Die heeft een 4-cilinder diesel met 122 pk en 280 Nm koppel. Hij kan in 10,6 seconden van 0 naar 100 en de maximum snelheid is 206 km/u. Het gemiddelde verbruik is een bescheiden 5,6 liter per 100 km. De 318d wisselt voor bedragen vanaf 38.400 euro van eigenaar.
Tot slot wordt het programma van de 3-serie in modeljaar 2006 aangevuld met de 318i. Die heeft 129 pk en een maximaal koppel van 180 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat in 10,0 seconden en de 318i heeft een topsnelheid van 208 km/u. Het basismodel van de 3-serie kost 33.200 euro. Ook voor de 3-serie komt een M Sportpakket beschikbaar. Ook hier is er onder meer keuze uit 17 of 18 inch wielen, is er een sportief afgesteld onderstel en een aërodynamicapakket.

540i en 550i erin, 545i eruit
De BMW 5-serie wordt aangevuld met de 540i. Die heeft een vermogen van 306 pk en een maximaal koppel van 390 Nm. Daarmee kan hij in 6,2 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. De 540i heeft gemiddeld per 100 km 11,0 liter brandstof nodig. Het model kost 67.200 euro. Ook nieuw is de 550i; met een vermogen van 367 pk en een maximale trekkracht van 490 Nm haalt ook deze BMW de 250 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 5,5 seconden. De 550i kost 82.200 euro. De komst van deze 2 nieuwe krachtbronnen betekent dat de 545i uit het programma wordt geschrapt. Voor de 6-serie geldt dat de 645Ci wordt geschrapt ten faveure van de 650i die in de prijslijst staat voor 104.500 euro; de cabrioletversie kost 115.800 euro.

Op dieselgebied wordt de 5-serie aangevuld met een vernieuwde 530d net als in de 3-serie levert deze motor een vermogen van 231 pk; voorheen was dat 218 pk. De 5-serie gaat met het nieuwe vermogen in 6,8 seconden mee van 0 naar 100 en haalt 250 km/u. De 530d komt er ook als 530xd; met 4-wielaandrijving via het zogeheten xDrive-systeem. De achterwielaangedreven 530d kost 59.500 euro en de versie met xDrive is 63.050 euro.

Aan de onderzijde van het 5-serie dieselprogramma staat in modeljaar 2006 de 520d; met een 4-cilindermotor van 163 pk; de auto gaat er in 8,6 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is 223 km/u. De prijs van de 520d is nog niet bekend. Het gemiddelde verbruik is 5,9 liter per 100 km. Ook de uitrusting van de 5-serie wordt voor het nieuwe modeljaar opgewaardeerd.

Diesel met lange wielbasis
Bij de 7-serie verschijnt de 730d ook als versie met lange wielbasis. De 730 Ld kost 93.500 euro. De 745d krijgt er pk´s bij. Voortaan zijn dat er 330 en het maximale koppel gaat naat 750 Nm. Voorheen was dat 300 pk en 700 Nm. De 745d gaat voortaan in 6,6 seconden van 0 naar 100 en ook deze BMW haalt de 250 km/u. Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens de fabrikant 9,5 liter op 100 km. De vanafprijs van de 745d stijgt van 108.900 euro naar 110.700 euro.

Van de X3, de kleine SUV, verschijnt een versie met een 2,0-liter motor. Die levert 150 pk en heeft een maximaal koppel van 200 Nm. Hij kost 44.450 euro. Daarmee kan de auto in 11,5 seconden van 0 naar 100 en haalt hij 198 km/u. De 3,0d uit de X3-reeks krijgt er vermogen bij. Voor het modeljaar 2006 levert hij 218 pk en een maximaal koppel van 500 Nm; dat is tot op heden 204 pk en 410 Nm. De sprint van 0 naar 100 gaat voortaan in 7,4 seconden en de topsnelheid ligt op 210 km/u. Voortaan kost de X3 3,0d 59.600 euro; voorheen was dat 57.950 euro. Ook voor de X3 kan BMW voor modeljaar 2006 een sportpakket leveren.

Standaard roetfilter
Vanaf 1 oktober zullen alle diesels van BMW standaard zijn voorzien van een roetfilter. Ook wordt het mogelijk om gebruikte BMW´s van een roetfilter te voorzien. BMW hoopt zo te bijdragen een aan schonere omgeving. Toch plaatsen de Beiers een kanttekening: “Personeneauto´s zijn slechts verantwoordelijk voor 10 procent van de totale uitstoot van fijne deeltjes. Daarom verwachten wij dat er ook maatregelen worden genomen tegen andere verspreiders van fijne deeltjes zoals afvalverbrandings- en energiecentrales. Pas wanneer alle vervuilers zich aan de maatregelen houden, zal het mogelijk zijn om ook in de toekomst onder de zeer strenge normen te blijven.”

prijzen zijn van .nl en dus nie toepasbaar op .be

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 14:30
Persoonlijk vind ik de 7 reeks de mooiste die ze in hun gamma staan hebben in Byeren. En als je het je toch kan permiteren de 6L V12 lijkt me niet mis :D

Morpheus
30 augustus 2005, 15:13
Persoonlijk vind ik de 7 reeks de mooiste die ze in hun gamma staan hebben in Byeren. En als je het je toch kan permiteren de 6L V12 lijkt me niet mis :D

Ik vind de 7 een echt gedrocht...
Smaken kunnen dus werkelijken km's uit elkaar liggen.

De enige bmw die mij weet te bekoren qua design is een 6-reeks of de z4.
Alhoewel de 3-serie wel een mooie snuit heeft.

Bramboogie
30 augustus 2005, 15:45
de E65 7-serie vind ik ook nie schoon (de stijlelementen van de Z9(concept) waren enkel schoon op die Z9, maar vertaalden imo nie goe naar de 7)
maar ben nu wel aan het uitkijken voor een E38 7-serie 725tds (en dan chippen)
die E38 oogt tenminste nog sportief en elegant tegelijk... die E65 oogt enkel groot en lomp imo
in californië ontwerpen ze imo geen schoon bmw's meer (laatste generatie 6 en 7)

mooiste van de nieuwe modellen vind ik Z4, 5-serie, 1-serie

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 16:43
Ik weet hoe het komt hoor.... Ik zie liever oude modellen van zowat elk merk dan al die uitgerokken elipsen en ovalen van nu en in die 7 reeks zit het vol met goeie strakke lijnen en in de andere dus niet, denk dat het daar door komt dak de 7 reeks dus wel mooi vindt.

De baas van men broer heeft trouwens zo een ding en vanbinnen o_O om vingertjes en duimpjes van af te likken ;)

@bramboogi, is die 7 reeks die jij wilt van dezelfde tijd als mijn e34 touring? want ik heb gelezen dat het chippen van de e34 lastig kan zijn daar hij de gegevens van de chip niet wil hebben en dus gewoon niet wil rijden.... Nu weet ik wel nie hoe dat zit met die 7 reeks. Ik zou het ook willen doen maar het lijkt me gevaarlijk.

MilM
30 augustus 2005, 17:06
Ik weet hoe het komt hoor.... Ik zie liever oude modellen van zowat elk merk dan al die uitgerokken elipsen en ovalen van nu en in die 7 reeks zit het vol met goeie strakke lijnen en in de andere dus niet, denk dat het daar door komt dak de 7 reeks dus wel mooi vindt.

bij mij omgekeerd.
geef mij maar al die nieuwe modellen
Nuja, das persoonlijke smaak natuurlijk :p

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 17:11
bij mij omgekeerd.
geef mij maar al die nieuwe modellen
Nuja, das persoonlijke smaak natuurlijk :p

natuurlijk, en das altijd is leuk om over te filosoferen he ;)

neem nu de dmc delorean. das men lievelings/droom auto. Kijk is hoe plat en strak dat die is. Ik vind dat gewoon de max aan die auto's. En nu mijn e34 met die kwaad kijkende ronde lampjes :)

zoals onze peugeot vroeger :p Ik was een jaar of 5 en ik had schrik van die auto want die keek altijd kwaad naar mij :)

Bramboogie
30 augustus 2005, 17:31
@bramboogi, is die 7 reeks die jij wilt van dezelfde tijd als mijn e34 touring? want ik heb gelezen dat het chippen van de e34 lastig kan zijn daar hij de gegevens van de chip niet wil hebben en dus gewoon niet wil rijden.... Nu weet ik wel nie hoe dat zit met die 7 reeks. Ik zou het ook willen doen maar het lijkt me gevaarlijk.

nee, het is de generatie later... de e38 viel eerder samen met de e39
http://www.bmwinfo.com/27350.html

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 17:40
nee, het is de generatie later... de e38 viel eerder samen met de e39
http://www.bmwinfo.com/27350.html

en heb ik het mis als ik zeg dat de e39 begint van 1996 en de uwe van 1995? dacht ik gezien te hebben.....

mijne is trouwens van 96.

Bramboogie
30 augustus 2005, 20:32
e38 werd geintroduceerd in 1994, den e39 werd in 1995 geintroduceerd (touring in 1996)

is het de 525tds(e34 - m51 motor) dat je hebt? want dat is dezelfde motor als in de 725tds(e38)

ComputerVISTA
30 augustus 2005, 20:39
e38 werd geintroduceerd in 1994, den e39 werd in 1995 geintroduceerd (touring in 1996)

is het de 525tds(e34 - m51 motor) dat je hebt? want dat is dezelfde motor als in de 725tds(e38)

ja t'is nen 525 TDS 6 cylinder in lijn. dan spreken we over dezelfdemotor. Wel als het je lukt van te chippen laat me de results maar si zeien ;) wil ik ook wel als het lukt.

Bramboogie
30 augustus 2005, 20:46
voor die motor heb ik een chiptuning gevonden op volgende url: http://www.digitune.nl/725tdsE38.html

de latere motoren zoals de 520d, 525d en 530d baten wel beter bij dergelijke chiptuning

LoWwiE
31 augustus 2005, 01:13
@ advertentie:

"Het ergst zijn vaak nog de aftandse, tweedehanse modellen, bestuurd door coiffeurs, eerstaanwezende kleken en ppoiers op hun retour"

Volledig gieren

En toch, hier thuis zijn ook 2 bmw-rijders (eigenlijk 3, als je MINI erbij gaat rekenen).. Toch rijden ze hier redelijk "braaf"..

evil aardappel
31 augustus 2005, 01:16

Iedereen vindt die 1 wel lelijk zeker ? (heb een willekeurige quote genomen hoor, n/o eniac :p).
Maar eigenlijk vind ik wel dat het iets heeft, iets gewaagd en zoals CAS iets krachtig! Want ik heb het normaal niet voor van die korte en kleine auto's, maar deze spreekt mij wel aan.
De 3 en 5 zijn ook heel geslaagd, de 3 iets minder maar de touring valt wel mee.

CAS
31 augustus 2005, 02:52
Iedereen vindt die 1 wel lelijk zeker ? (heb een willekeurige quote genomen hoor, n/o eniac :p).
Maar eigenlijk vind ik wel dat het iets heeft, iets gewaagd en zoals CAS iets krachtig! Want ik heb het normaal niet voor van die korte en kleine auto's, maar deze spreekt mij wel aan.
De 3 en 5 zijn ook heel geslaagd, de 3 iets minder maar de touring valt wel mee.

Hier hetzeflde, die klein wagens (hatchbacks) vind ik altijd maar dwaas, das zo wel es leuk om u mee te amuseren, maar zelf zou ik nooit één moeten hebben. En hoe meer ik de BMW 1 zie, hoe mooier ik hem vind, vooral als je de snuit bekijkt, van op een iets lager perspectief. Die wagen heeft echt een neus dat een jonge leeftijd uitstraalt en toch volwassen is en duidelijk maakt dat die genoeg power heeft om het tegen zijn grotere broertjes eens uit te vechten.

@ bramboogje, prachtige wagen die E38, zou zelf ook zo één willen, maar de motorisaties zijn iets te krachtig voor mijn leeftijd. Momenteel ben ik wat op de uitkijk voor een E39 met een M50 motor (2l 150pk) en die dan wat oppeppen, maar niks staat nog vast. Aangezien die motor in een E36 voor nog betere prestaties zorgt, maar de E39 is dan niet echt een wagen om enkel voor zijn prestaties te kopen.

Als verzekering geen rol speelt, kijk je best ook naar de zwaardere modellen, een 750i bvb kan je in belgie vinden tussen de 5 en 7 000 euro omdat niemand die kan betalen, en die die het kunnen betalen kopen een nieuwe uiteraard...

Bramboogie
31 augustus 2005, 13:23
de 725tds heeft nie zo super prestaties... maar daar waar de mijn huidige peugeot 18sec nodig heeft, heeft die bmw (725tds automatiek) "slechts" 12 sec nodig... mits chiptuning wordt dat wss 11sec

zowel de e39touring als de e38 vind ik heel schoon... de e39 is practischer, de e38 is luxueuzer
het verbruik moet je ook in rekening brengen e CAS... zo'n 750i is goedkoop in aankoop, maar je BIV is pakken hoger, het verbruik en onderhoud ligt ook veel hoger... en uiteraard ook de verzekering
het is omwille van het verbruik dat ik kies voor een diesel... de meerkost aan tax haal ik er dan wel uit... tegenover lpg sta ik nog wat weigerachtig naar betrouwbaarheid toe

ComputerVISTA
31 augustus 2005, 13:51
de 725tds heeft nie zo super prestaties... maar daar waar de mijn huidige peugeot 18sec nodig heeft, heeft die bmw (725tds automatiek) "slechts" 12 sec nodig... mits chiptuning wordt dat wss 11sec

zowel de e39touring als de e38 vind ik heel schoon... de e39 is practischer, de e38 is luxueuzer
het verbruik moet je ook in rekening brengen e CAS... zo'n 750i is goedkoop in aankoop, maar je BIV is pakken hoger, het verbruik en onderhoud ligt ook veel hoger... en uiteraard ook de verzekering
het is omwille van het verbruik dat ik kies voor een diesel... de meerkost aan tax haal ik er dan wel uit... tegenover lpg sta ik nog wat weigerachtig naar betrouwbaarheid toe

Mijn 525TDS heeft 11 secondjes nodig en men voorige was een benz 200D :D 18.5 seconden.

Kabouter Hya
31 augustus 2005, 15:17

das de reden waarom da die a8 allemaal zo fel in aankoopprijs dalen

Morpheus
31 augustus 2005, 15:44
das de reden waarom da die a8 allemaal zo fel in aankoopprijs dalen

De grootste reden is omdat de A6 nieuwer is, en beter aanslaat.
Anders wordt er simpelweg geen A8 meer verkocht.

Kabouter Hya
31 augustus 2005, 15:47
sorry maar was misschien niet duidelijk genoeg maar ik heb het hier wel over tweedehands a8-en

Morpheus
31 augustus 2005, 15:48
sorry maar was misschien niet duidelijk genoeg maar ik heb het hier wel over tweedehands a8-en

Zijn die zo gedaald in prijs?

Kabouter Hya
31 augustus 2005, 16:03
maat van mij die da toen bij audi werkte vertelde me dat
dag vo 12.000€ ne redelijk recente a8 kunt kopen (steekt wel ne zware motor in natuurlijk dan)

Bramboogie
31 augustus 2005, 21:09
idd
maar die 7-reeks daalt nog sneller in prijs...
de lichtere motoren dalen relatief gezien minder snel in prijs
en nen mercerdes S-klasse daalt ook een pak trager in prijs

zo nen zwaren motor is enkel betaalbaar als ge der een lpg-installatie in steekt en veel km doet...

een A8 2.5tdi is ook aantrekkelijk, maar die zijn minder makkelijk te vinden en kosten toch wel meer dan zo'n 725tds

Mégane
1 september 2005, 19:45
De onderhoudskosten van zo'n A8, 7 serie, S-klasse zijn ook torenhoog. Je moet er eigenlijk zelf aan kunnen sleutelen en goedkoop wisselstukken kunnen kopen om die kosten nog enigszins betaalbaar te kunnen houden.

De aankoopprijs van zo'n occasie is slechts een schijntje van wat de uiteindelijke kostprijs wordt.

-Helld0g-
4 september 2005, 14:33
persoonlijk vind ik een anti-johnny (seat ibiza, VW Golf, ieder ander winkelkarreke met GTI of rooie letterkes erop) column wel leuker om te lezen...

volgens mij zit deze gast met een ego probleemke :) dattem maar in zenne renault kangoo blijft tuffen

PS: ik vind over het algemeen boeren en oudere mensen (die vaak met renault of citroën rijden) veel erger, boodschappen doen vanuit de wagen (moeten overal minstens 30kpu onder het toegestane rijden).

nuja thangt ervan af wat ge graag doet eh, I like living in the fast lane :)

Typhon`
4 september 2005, 16:47
jah smaken verschillen, ik vind de laatste 5-series (huidige en vorige) ook maar niks.
De 3 en de 1 vink wel heel mooi in het zwart. Die 1 doet me echt ook denken aan een jongske (soms durf ik in auto's dieren te zien :p).
De 6 en Z4, die voorlichten vin'k echt maar niks, voorlichten zijn van een bleiter gelijk :p.
Nuja, ze zijn wel nog altijd beter dan mercedes, daar vind ik echt alle auto's lelijk.

ComputerVISTA
4 september 2005, 16:51
t'is just daarmee dak zeg dat 2de hands ferm intressant geworden is. Zo veel moois en soms full option voor zooooo weinig geld.