PDA

Volledige versie bekijken : Anderlecht denkt aan nieuw stadion

Shyheim
25 augustus 2005, 13:36
Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock wil een nieuw stadion bouwen. Hij sprak daarover al met de burgemeester van Anderlecht en kreeg reeds een locatie voorgesteld. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Roger Vanden Stock wil een nieuw stadion bouwen met een 45.000-tal plaatsen. De voorzitter rekent op een prijskaartje van 100 miljoen euro voor het project en zou graag grond ter beschikking krijgen van de gemeente of het gewest. Daarover sprak de voorzitter reeds met Simonet, de burgemeester van Anderlecht.

Simonet stelt als locatie het Jesse Owens atletiekstadion voor. Dat ligt in de nabijheid van de ring en daar zou Anderlecht een nieuw stadion kunnen bouwen. De burgemeester en de voorzitter spraken af om de besprekingen kortelings verder te zetten.

bron: VTM-teletekst + Belgiumsoccer

Ik vraag mij af of we het stadion effectief zouden kunnen volkrijgen...
Natuurlijk zou de prijs van een seizoenskaart dalen door het hogere aanbod, en zou dat wat meer mensen kunnen aantrekken...
Affijn, we zien natuurlijk wel. :)

De grootste club in België moet natuurlijk ook het grootste stadion hebben hé. :p:p

Nòg wat olie opsmijten: en dat zonder tussenkomst van de staat voor een EK! :D

fixer187
25 augustus 2005, 13:46
of tewel naar het Koning Boudewijn stadion te trekken was ook een optie dacht ik, en dan het altetiek veld verwijderen.
Aangezien Belgie een stadion wil met meer sterren wil om eens een finale te organiseren zit de kans er ook wel in.

btw, is dit niet oud nieuws...en je moest persé je eigen topic hebben zeker :p

DaViLead
25 augustus 2005, 14:35
Heb het ook gelezen...

Als trouwe supporter van RSCA zie ik dat wel zitten, maar ik vrees ervoor dat ze het gaan uitverkocht krijgen tijdens de mindere matchen.
Daarentegen zouden de topmatchen nog voor meer vuurwerk kunnen zorgen als er meer supporters zijn...

Koning Boudewijnstadion zie ik niet zitten zenne, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening...

woot
25 augustus 2005, 14:36
idd oud nieuws...

DaViLead
25 augustus 2005, 14:37
Is misschien oud nieuws maar dat de "plannen" zo ver al gevorderd zijn is nieuw...

escobar98
25 augustus 2005, 14:39
of tewel naar het Koning Boudewijn stadion te trekken was ook een optie dacht ik, en dan het altetiek veld verwijderen.
Aangezien Belgie een stadion wil met meer sterren wil om eens een finale te organiseren zit de kans er ook wel in.

Ik denk dat het de bedoeling is dat het stadion in de stad Anderlecht zelf moet terechtkomen. het koning boudewijnstadion is dan geen optie, denk ik.

fixer187
25 augustus 2005, 14:44
is het Stadion van Anderlecht van de stad of bezitten ze het zelf?

tim_hypernnova
25 augustus 2005, 15:08
is het Stadion van Anderlecht van de stad of bezitten ze het zelf?
eigen bezit

Shyheim
25 augustus 2005, 15:42

Naar het Koning Boudewijn-stadion trekken zou ik liever niet doen. Tenzij er een verbouwing komt zoals in het "Stade de France (http://www.stadionwelt.de/stadionwelt_stadien/index.php?template=stadionlisten&stadion=Stade%20de%20France&foto_ordner=Frankreich/stade_de_france&id=1153)" in Saint-Denis: tribunes die bij voetbalwedstrijden over de atletiekpiste worden geschoven; en voor evenementen als de 'Memorial Vandamme' (hier in België dus) die tribunes onder de grote tribunes worden weggeschoven.

Dat Anderlecht een nieuw stadion wou, was inderdaad oud nieuws.
Dat Anderlecht effectief plannen aan het maken is, is nieuws.

En het Constant Vanden Stock Stadion is eigendom van RSC Anderlecht.

grievie
25 augustus 2005, 15:46
Er was dacht k e voorstel om het ook in Anderlecht zelf te doen, ma dan moest er een golfterrein verdwijnen.
Ik zou het wel zien zitten, maar 40000 man krijgt ge ni op bezoek tijdens een gewone competitiematch.

Het Koning Boudewijn stadion heb ik liever ni, vind da een stadion dat weinig sfeer uitademt. Heel misschien als ge die piste errond weg doet zodat ge geen 30 meter van het veld zit...

Shyheim
25 augustus 2005, 15:48
Er was dacht k e voorstel om het ook in Anderlecht zelf te doen, ma dan moest er een golfterrein verdwijnen.

Jup, en dat golfterrein staat naar wat ik hoorde al 8 jaar te koop...

dropkicker
25 augustus 2005, 15:53
was er vroeger geen sprake van een stadion te bouwen in dilbeek ?

Shyheim
25 augustus 2005, 17:41
Er is al zoveel "sprake geweest van", maar er is nooit concreet verder op in gegaan... Nu wel.

NemesisBE
25 augustus 2005, 18:01
ik vind het een leuk initiatief, maar die 45000 man gaan ze toch bijna nooit volkrijgen :help:
enkel mss in topmatchen gelijk nu tegen Chelsea en Liverpool of mss tegen FCB of Standard...
in België is het voetbal nu ook weer ni ZO populair als in pakweg Engeland of Italië he ;)

Shyheim
25 augustus 2005, 18:09
Niet even populair, maar even gevolgd... De sfeer leeft hier gewoon niet, en daarom begeven zich ook niet zoveel mensen naar een stadion... Wat jammer is.

Red_Dog
25 augustus 2005, 18:37
Het feit dat je hier niet mag vloeken of je krijgt een stadionverbod helpt natuurlijk ook niet :)
Anyway, wie zou het eerst een nieuw stadion krijgen, wij of Anderlecht ? :D

Tweak37
25 augustus 2005, 20:29

da ze daar maar mooi afblijven, de memorial is veel belangrijker dan een nieuw stadion waar ene europese finale in kan gespeeld worden. Waar moet de grootste atletiek meeting ter wereld anders naar toe?

Bontus
25 augustus 2005, 22:10
groter stadion:
- prijsdaling door aanbodstijging
- meer sfeer want meer volk (+ nieuwsgierigen voor zo'n groot nieuw complex)
=>
automatisch meer volk, 30.000 man zal wel lukken volgens mij, da is dan gelijk nen doorsnee Engelse eersteklasser.
Als het groter is zal het waarschijnlijk wel een lege boel zijn bij momenten.

Red_Dog
25 augustus 2005, 22:18
Meer sfeer door meer volk ?
Niet noodzakelijk.

kakature
25 augustus 2005, 22:21
Niet noodzakelijk.
Inderdaad.

Shyheim
26 augustus 2005, 12:53
Voila, als het er komt, komt het in Neerpede. Cool. :)

Rash
26 augustus 2005, 13:12
Vlakbij :love:

DaViLead
26 augustus 2005, 13:18

Van waar heb je die info?

Zou ook ideale plaats zijn, kort bij de Ring en imo meer mogelijkheden voor parking te voorzien

Red_Dog
26 augustus 2005, 13:48
Van de Roger natuurlijk, wie anders ? :)

Shyheim
26 augustus 2005, 14:24
Staat in Le Soir.

DaViLead
26 augustus 2005, 14:31
Owkee thx

Shyheim
26 augustus 2005, 14:43
Beetje uitgebreider, ook van gisteren:

Anderlecht werkt aan nieuw stadion

Anderlecht voorzitter Roger Vanden Stock koestert al langer plannen voor een nieuw stadion, maar in Praag bleek nog maar eens dat hij daar snel werk wil van maken. Het Koning Boudewijnstadion leek een optie, maar in de Tsjechische hoofdstad werd gepraat over plannen om een nieuw Anderlecht-stadion te laten verrijzen in … Anderlecht. Roger Vanden Stock sprak in Praag met burgemeester Jacques Simonet en eerste schepen Jean-Jacques Boelpape van Anderlecht.
Vanden Stock legde hen zijn plannen voor een nieuw stadion met 40 000 tot 45 000 zitplaatsen waaronder 5 000 business-seats.

Vanden Stock hoop de gronden daarvoor ter beschikking te krijgen van de gemeente of het Brusselse gewest en wil er dan een stadion van 100 miljoen € neerzetten. Dertig procent van de kosten zou worden ingebracht door investeerders, de overige zeventig procent zou de club zelf financieren. Met de vraag aan de overheid om de intresten op de lening voor die zeventig procent voor haar rekening te nemen. Simonet heeft voorlopig geen oren naar dat laatste, financiële aspect van de plannen van Vanden Stock, maar hij stelde de Anderlecht voorzitter meteen een locatie voor het nieuwe stadion. Vlak bij het oefencentrum in Neerpede bevindt zich het kleine Jesse Owens atletiekstadion. Daar zou Anderlecht kunnen bouwen, in de nabijheid van de ring en twee metrostations.

Om voldoende ruimte, met voldoende parkeergelegenheid, te voorzien, zou wel de nabij gelegen Royal Amicale Anderlecht Golf Club moeten wijken. Er werd afgesproken om de plannen op korte termijn verder te bespreken. Vanden Stock maakt er geen probleem van het nieuwe stadion eventueel de naam van een grote sponser (Fortis ?) te laten dragen.

Bron : HLN 25/08/2005

kakature
26 augustus 2005, 14:51
Mooi zo, zou tof zijn moest het er écht komen, dan zal Brugge wel volgen :p :unsure:

DaViLead
26 augustus 2005, 14:59
....
Met de vraag aan de overheid om de intresten op de lening voor die zeventig procent voor haar rekening te nemen. Simonet heeft voorlopig geen oren naar dat laatste, financiële aspect van de plannen van Vanden Stock
...
Bron : HLN 25/08/2005

We vragen ook weer is iet zé...

Waar zit onze allerbeste Anciaux nu? Nu kan hij zich is populair maken....

Bontus
26 augustus 2005, 15:42
da fortis wa van zijne winst van dit jaar afspit en dan noemen we het de fortisdome in ruil :love:

Red_Dog
26 augustus 2005, 15:50
En de Vlaamse clubs maar zagen op de Waalse dat die alles krijgen van hun gewest.
Ze zouden eens zelf wat meer moeite moeten doen. Niet dat ik het zie gebeuren hoor, allemaal goed en wel voor de overheid, tot ze zelf moet bijspringen.

Shyheim
26 augustus 2005, 15:56
En de Vlaamse clubs maar zagen op de Waalse dat die alles krijgen van hun gewest.
Ze zouden eens zelf wat meer moeite moeten doen. Niet dat ik het zie gebeuren hoor, allemaal goed en wel voor de overheid, tot ze zelf moet bijspringen.

Waar wordt er gezaagd?

Red_Dog
26 augustus 2005, 16:02
In Vlaanderen, k zeg het toch :)

daboykefke
26 augustus 2005, 16:18
Mooi zo, zou tof zijn moest het er écht komen, dan zal Brugge wel volgen :p :unsure:

jullie komen toch ook niet naar Neerpede :unsure: :D

Shyheim
26 augustus 2005, 16:22
In Vlaanderen, k zeg het toch :)

Ik zie Roger hier toch nergens van zijnen Stock (LOL!) maken?

Red_Dog
26 augustus 2005, 16:30
T ging over die opmerking van DaViLau over Anciaux.
Die is dan wel federaal minister van cultuur en sport enzo, maar toch...
Hopelijk krijgt Anderlecht het, zou mooi zijn.
Nu wij nog :p

Shyheim
6 september 2005, 16:57
VOETBAL stadion in Brussel (1)

ANDERLECHT EN DUIVELS IN EEN STADION?

Het ziet er meer en meer naar uit dat
Anderlecht en de Rode Duivels in de
toekomst in één stadion zullen spelen.

Anderlecht-voorzitter Roger Vanden
Stock praat al een tijdje over een
nieuw en groter stadion voor zijn club.
Even werd er gedacht aan het Koning
Boudewijn-stadion maar nu zijn er plan-
nen om een nieuw stadion uit de grond
te stampen, in Neerpede, weet HNB.

Vanden Stock mikt op een stadion met
45.000 zitplaatsen, waarvan 5.000
business-seats. Kostprijs: 100 miljoen
euro. Vanden Stock rekent op investeer-
ders, geld van de club en de overheid.
bond wil nieuwe stadion huren 511
Volgende Engeland & co Buitenland Sport

één © 2005

BOND WIL DAT NIEUWE STADION WEL HUREN

De Belgische voetbalbond wil wel mee op
de kar van Anderlecht springen. "Niet
om er geld in te steken, maar om te hu-
ren voor interlands", zegt Jan Peeters.

"We zouden graag in een echt voetbal-
stadion spelen", zegt de bondsvoorzit-
ter "Ik denk niet dat andere clubs er
problemen mee zouden hebben, want we
kunnen nog altijd naar andere stadions
uitwijken. Een exclusiviteitscontract
zullen we sowieso niet meer tekenen."

"Ik heb het er al met Vanden Stock over
gehad. Het is nog niet concreet, maar
ik weet dat als hij iets in zijn hoofd
heeft, dat dan ook wordt uitgevoerd."

één © 2005

Stadion bouwen, en een deel van de kosten terugwinnen door verhuur aan de voetbalbond voor de RD... Klinkt wel cool. :)

daboykefke
6 september 2005, 18:09
45.000 plaatsen :D en ik wed er een maandsalaris om dat we dat zo goed als vol krijgen na verloop van tijd

Werre
6 september 2005, 18:53
idd ik ga altijd naar sv roeselare kijken daar zit zo maar 4000 man is de sfeer is er geweldig

Re@V0r
6 september 2005, 19:05
"We zouden graag in een echt voetbalstadion spelen"

ik snap die uitspraak dus totaal ni é... wa is het koning boudewijnstadion dan wel... :confused:

FeNiX4LiFe
6 september 2005, 19:07
ik snap die uitspraak dus totaal ni é... wa is het koning boudewijnstadion dan wel... :confused:
eerder een multifunctionele pîste.

koning boudewijn stadium is toch volgens de uefa regels niet reglementair dusja :)

c3c
6 september 2005, 19:09

met die looppiste erond...

publiek zit veel te ver van het veld en het stadion is ook niet volledig toe rondom. er is veel minder sfeer daardoor vind ik.

Destroyer
6 september 2005, 19:15
een atletiek piste met een voetbalveld erin...

tzal ook wel een pijnlijke zaak voor het koning boudewijn stadion betekenen vrees is

fixer187
6 september 2005, 19:46

is een stadion, geen voetbalstadion. Het heeft ook niet genoeg sterren om een europese finale ofzo te organiseren.
De hekken zouden moeten verdwijnen en loges moeten gebouwd worden omdat momenteel Belgie een fortuin uitgeeft aan tenten voor de genodigden te ontvangen.

een atletiek piste met een voetbalveld erin...

tzal ook wel een pijnlijke zaak voor het koning boudewijn stadion betekenen vrees is

een pijnlijke zaak voor Brussel maar mits ze niets willen weten over verbouwingen halen ze het zelf op hun dak...

pina
6 september 2005, 19:50
een stadion zoals in engeland waar de supporters praktisch op het veld zitten :love:

woot
6 september 2005, 19:56
45.000 plaatsen :D en ik wed er een maandsalaris om dat we dat zo goed als vol krijgen na verloop van tijdidd ... :rofl: ik wel wel met u wedden !!!

fixer187
6 september 2005, 20:22
na een verloop van tijd woot :ironic: wed jij maar je geld....:rofl: en dan nog zo goed als vol...ik wil met je ook eens wedden woot :D

Tweak37
6 september 2005, 20:37
na een verloop van tijd woot :ironic: wed jij maar je geld....:rofl: en dan nog zo goed als vol...ik wil met je ook eens wedden woot :D

maja tis toch een redelijk straffe uitspraak. Volkrijgen betekent imho dan week in week uit 40 000 bezoekers... wil eht toch nog wel is zien :)

Blad3z
6 september 2005, 21:15
idd ... :rofl: ik wel wel met u wedden !!!

een thuismatch tegen standard, genk en brugge lokt wel degelijk 45.000 man, om nog maar te zwijgen over de CL

fixer187
6 september 2005, 23:58
maja tis toch een redelijk straffe uitspraak. Volkrijgen betekent imho dan week in week uit 40 000 bezoekers... wil eht toch nog wel is zien :)

het is helemaal geen straffe uitspraak he hij zegt NA een verloop van tijd ZO goed als vol....en helemaal niet week in week uit so woot put your money where your mouth is :D

daboykefke
7 september 2005, 00:42
ik ben er ook van overtuigd dat, mits goede marketing en daling van prijzen (wat wel zal gebeuren als er terug genoeg aanbod is) 35.000 abonnees zeker geen onoverkomelijk cijfer is.. als je dan ook de business seates meerekent die ook wel altijd gevuld zijn mag je er al 4000 van de 5000 bijtellen.. dan nog wat bezoekende supporters en mensen die niet elke wedstrijd komen zien maar af en toe eentje uitpikken erbij.. 40.000 is geen utopie na verloop van tijd.. dat dit niet de eerste 2 jaar zal zijn is vrij logisch, dat heeft zijn tijd nodig.. je kan zo ook met mini abonnementen beginnen, bvb enkel voor de matchen tegen de kleinere ploegen.. die prijzen liggen dan veel lager dan de jaarabonnementen en kunnen zo mensen overtuigen naar het stadion te komen.. en in de topmatchen zet je die vakken waar de mini abonnementen van kracht zijn open voor de bezoekende supporters, want Brugge en Standard kunnen zeker 4000 of 5000 man meebrengen :) en zo zijn er nog punten waardoor je supporters naar het stadion krijgt :) dus woot, bij deze is de weddenschap aanvaard :D

Red_Dog
7 september 2005, 01:02
een stadion zoals in engeland waar de supporters praktisch op het veld zitten :love:

Zou schitterend zijn :)

woot
7 september 2005, 08:22
het is helemaal geen straffe uitspraak he hij zegt NA een verloop van tijd ZO goed als vol....en helemaal niet week in week uit so woot put your money where your mouth is :D :ironic: als het mar voor amper 3 topmatchen zou zijn dat het eens zou vollopen... lol hoeveel kunnen er nu in rsca? het zit daar nu wekelijks nog niet vol ... mss hoogstens 3 competitiematchen en de cl ... als ze die al halen dan tenminste elk jaar... :rofl:

dus ik zou wel willen wedden zunne no problem...

Jarexx
7 september 2005, 11:10

Er zijn al plannen in brugge om het stadion uit te breiden.

fixer187
7 september 2005, 11:13
:ironic: als het mar voor amper 3 topmatchen zou zijn dat het eens zou vollopen... lol hoeveel kunnen er nu in rsca? het zit daar nu wekelijks nog niet vol ... mss hoogstens 3 competitiematchen en de cl ... als ze die al halen dan tenminste elk jaar... :rofl:

gij zijt toch zone peut he, leer eens is lezen voor je straffe uitspraken doet. Ik denk dat je nog altijd niet weet waar het over gaat :ironic:Maar soit ik hou je niet tegen om je wat geld lichter te maken, getuigen genoeg hier :D

woot
7 september 2005, 11:15
Er zijn al plannen in brugge om het stadion uit te breiden.bron? of gewoon van horen zeggen? bwa ik vind niet dat ze echt veel moeten uitbreiden zunne... 5000 plaatsen erbij zouden al volstaan denk ik :)

dan ziet het stadion er nog leger uit als cercle brugge er speelt :D

drostof
7 september 2005, 11:59
WTF willen ze weer een atletiekpiste opofferen voor koning voetbal. Ik heb al 10tallen pistes zien verdwijnen omdat de voetbal een nieuw stadion of nieuwe trainingsvelden wil. Binnenkort kan je nergens meer atletiek beoefenen. Ik ben een fan van Anderlecht, maar dat ze verdomme met hun poten van de atletiek af blijven. Anderlecht heeft al genoeg geld om het huidige stadion plat te gooien en terug op te bouwen.

Dan mag die atletiekpiste blijven bestaan, je moet dan maar eens in het oog houden wie er steeds moet wijken. Dat is in heel België zo. 'Oh training? Tja afgelast want de voetbal wil trainen. Een wedstrijd, had dat op voorhand gezegd 't is vanavond voetbal'. Altijd het zelfde liedje.

souleH
7 september 2005, 12:23
WTF willen ze weer een atletiekpiste opofferen voor koning voetbal. Ik heb al 10tallen pistes zien verdwijnen omdat de voetbal een nieuw stadion of nieuwe trainingsvelden wil. Binnenkort kan je nergens meer atletiek beoefenen. Ik ben een fan van Anderlecht, maar dat ze verdomme met hun poten van de atletiek af blijven. Anderlecht heeft al genoeg geld om het huidige stadion plat te gooien en terug op te bouwen.

Dan mag die atletiekpiste blijven bestaan, je moet dan maar eens in het oog houden wie er steeds moet wijken. Dat is in heel België zo. 'Oh training? Tja afgelast want de voetbal wil trainen. Een wedstrijd, had dat op voorhand gezegd 't is vanavond voetbal'. Altijd het zelfde liedje.
man lees eerst eens alles ...

en @ woot: beetje jaloers precies ??

kakature
7 september 2005, 12:59
Inderdaad, woot klinkt jaloers :D
Maar eigenlijk heeft hij vele redens om jaloers te zijn. Capaciteit in Brugge moet mss met 5000 omhoog, maar daar stoor ik mij niet zozeer aan.
Wel aan het feit dat wij een oerlelijk stadion hebben. Bouw dat gewoon toe -> leukere sfeer, gezelliger. Dat vind ik toch.

woot
7 september 2005, 13:17
EN WAAR KLInk ik dan zo jaloers?... is jaloers nu al gelijk an je mening geven over iets voor jullie? ...

kakature
7 september 2005, 13:22
Al uw commentaar is een sneer aan het adres van Anderlecht (of z'n supporters).
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ze na een tijdje hun nieuw stadion vol krijgen. Maar als je woot heet trek je dat in het belachelijke en lach je daar eens mee ..

fixer187
7 september 2005, 13:22
nee maar hoe je je mening geeft wel

Tweak37
7 september 2005, 13:24
EN WAAR KLInk ik dan zo jaloers?... is jaloers nu al gelijk an je mening geven over iets voor jullie? ...

zucht... ga daar nu toch ni op in in hemelsnaam....

tsjees kunne jullie nu nooit is gewoon doen.

int algemeen mag er wel is iets gedaan worden aan de voetbal"tempels" in belgië... als ge kijkt waar een flutploegje als vitesse in mag spelen... :love:

Jarexx
7 september 2005, 13:44
bron? of gewoon van horen zeggen? bwa ik vind niet dat ze echt veel moeten uitbreiden zunne... 5000 plaatsen erbij zouden al volstaan denk ik :)

dan ziet het stadion er nog leger uit als cercle brugge er speelt :D

Heb dat ergens gelezen op het forum van brugge en daar stond dan wel bron bij als ik me ni vergis. Was naar aanleiding van de tranfsergeld dat ze vrij kregen door cl deelname. Daar stond dan iets dat deel naar tranfer ging en ander deel naar spaarpot voor uitbreiding van het stadion.

Kan ni meer kijken op forum waar dat juist stond aangezien die geblokkeerd is :sad:

daboykefke
7 september 2005, 13:47
:ironic: als het mar voor amper 3 topmatchen zou zijn dat het eens zou vollopen... lol hoeveel kunnen er nu in rsca? het zit daar nu wekelijks nog niet vol ... mss hoogstens 3 competitiematchen en de cl ... als ze die al halen dan tenminste elk jaar... :rofl:

1) RSCA mag maar max aantal abonnees hebben als het aantal dat Europees kan komen zien ook, dus daar zijn ze gelimiteerd op 22.000 als ik mij niet vergis
2) de prijzen op RSCA liggen heel hoog in vergelijking met andere ploegen in België
3) de cijfers die RSCA vrijgeeft van het aantal mensen in het stadion is een combinatie van verkoopte tickets en abonnees die met hun kaart door het electronisch spellement zijn gegaan.. waar ik binnenga staat er altijd zoveel volk dat vele abonnees gewoon hun kaart moeten laten zien, dus die worden niet geregistreerd.. terwijl ik weet dat ze bij Club Brugge bvb gewoon het aantal abonnees + de verkoopte tickets nemen als cijfer.. zit dus een foutenmarge op
4) uit onderzoek is gebleken dat RSCA de meeste "supporters" heeft, noem ze gerust sympatisanten.. ik ben ervan overtuigd dat, mits goede marketing, veel sympatisanten die nog nooit op RSCA zijn geweest overtuigd kunnen worden om eens te gaan kijken.. als ze door de microbe gebeten worden nemen ze mss het jaar daarna een abonnement
5) Brugge heeft jarenlang zo weinig supporters gehad in het stadion, en nu zit het zo goed als vol.. en dat op vrij korte termijn, dus waarom zou dat op RSCA niet mogelijk zijn?
6) hoeveel verdien jij in de maand, dan kan ik al wat toekomstige aankopen plannen

grievie
7 september 2005, 13:47
lol hoeveel kunnen er nu in rsca? het zit daar nu wekelijks nog niet vol ... mss hoogstens 3 competitiematchen en de cl ... als ze die al halen dan tenminste elk jaar... :rofl:

Dan denk ik da gij ni veel matchen hebt bijgewoond in Anderlecht...
Op enkele matchen na, is het stadion altij degelijk gevuld tot stompvol.
Er zijn wel vakken die leeg zijn, ma das enkel voor veiligheid.

Stuffke
7 september 2005, 15:23
Dan denk ik da gij ni veel matchen hebt bijgewoond in Anderlecht...
Op enkele matchen na, is het stadion altij degelijk gevuld tot stompvol.
Er zijn wel vakken die leeg zijn, ma das enkel voor veiligheid.

Dat vind ik nu eens zo een mottig zicht he die lege vakken voor de veiligheid. In Brugge en Standard is dat ook zo. Precies of het volk zit allemaal aan een kant van het stadion. Kvraag mij eigelijk af waarom ze in Genk geen vak moetten openlaten. Wss door de viskom waar de bezoekers mogen in plaatsnemen.

fixer187
7 september 2005, 15:30
Dat vind ik nu eens zo een mottig zicht he die lege vakken voor de veiligheid. In Brugge en Standard is dat ook zo. Precies of het volk zit allemaal aan een kant van het stadion. Kvraag mij eigelijk af waarom ze in Genk geen vak moetten openlaten. Wss door de viskom waar de bezoekers mogen in plaatsnemen.

Er zijn geen vakken vrij gemaakt op Standard voor de veiligheid...de kleinere spionkop zit zelfs naast het vak van de bezoekers

Stuffke
7 september 2005, 15:36
Er zijn geen vakken vrij gemaakt op Standard voor de veiligheid...de kleinere spionkop zit zelfs naast het vak van de bezoekers

En dat vak onder de bezoekers dan? dat staat toch altijd leeg. Vroeger een jaar of 5 geleden stonden daar ook bezoekers. Maar de laatste jaren heb ik daar geen bezoeker meer gezien. Altijd op ring 2 en ring 3. Ik weet niet of dit dit seizoen al veranderd is?

JackM
7 september 2005, 15:56
wa zouden ze dan met da oude stadion doen?

fixer187
7 september 2005, 16:00
En dat vak onder de bezoekers dan? dat staat toch altijd leeg. Vroeger een jaar of 5 geleden stonden daar ook bezoekers. Maar de laatste jaren heb ik daar geen bezoeker meer gezien. Altijd op ring 2 en ring 3. Ik weet niet of dit dit seizoen al veranderd is?

staat bij sommige matchen helemaal niet leeg...
Het is nog altijd de club die beslist hoeveel tickets te geven aan de bezoekers.
Anyway bij de Europese matchen was het stampvol.
Bij de overige matchen kan ik het me niet direct specifiek herineren.

Ik denk dat jij het over de testmatch hebt van vorig seizoen. Omdat er dan overeengekomen moet worden en dat is dus niet echt gebeurd.

the boogyman
7 september 2005, 16:19
mooi!

Voor champions league is er veelal geen enkel plaatske meer vrij voor de supporter zonder abonnement!Daar knappen veel supporters op af!

Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat ze het stadion op langere termijn vol krijgen en da betekent alleen ma meer inkomsten voor de club die ze in de jeugd en zo kunnen investeren! :)

dropkicker
7 september 2005, 19:13
ik ga nooit naar wedstrijden kijken, veel te veel poespas om 1x een match bij te wonen
moest het minder duur zijn zou ik een paar keer per seizoen gaan

daboykefke
7 september 2005, 19:25
ik ga nooit naar wedstrijden kijken, veel te veel poespas om 1x een match bij te wonen
moest het minder duur zijn zou ik een paar keer per seizoen gaan

welke poespas? aanschuiven voor ticketje en binnengaan? of gaat het enkel om de prijs bij u?

the boogyman
7 september 2005, 21:26
sluit u aan bij een supportersclub, er zijn altijd wel mensen met een abbo die niet de champions league (kunnen) gaan, en dan kan jij in hun plaats gaan

heb ik ook gedaan! :p Maar er zijn er velen die die kans nie zullen krijgen... ;)

dropkicker
7 september 2005, 21:27
welke poespas? aanschuiven voor ticketje en binnengaan? of gaat het enkel om de prijs bij u?

idd, dan zou ikhet er voor over hebben een avond aan voetbal te spenderen :)

daboykefke
7 september 2005, 21:30
als ge de prijzen vergelijkt met Engeland vallen die heel goed mee :) het voetbal in Engeland is natuurlijk wel van een iets ander niveau :p

dropkicker
7 september 2005, 21:36
als ge de prijzen vergelijkt met Engeland vallen die heel goed mee :) het voetbal in Engeland is natuurlijk wel van een iets ander niveau :p

idd, engeland staat voor prachtvoetbal :love:

fixer187
7 september 2005, 23:25
In London & Rome wonen nu ook eenmaal meer mensen dan in Brussel

London = 7,387,900 inw
Rome = almost 4,000,000 inw
Brussels = 1,006,749 inw

bron: wikipedia

die vergelijking mag je niet echt maken. London heeft meerdere voetbal ploegen in de premier en first division. In Engeland zal je niet zo veel supporters vinden die voor een andere ploeg suporteren buiten hun stad.
In Belgie zijn de meeste supporters door heel het land verspreidt

grievie
7 september 2005, 23:30
die vergelijking mag je niet echt maken. London heeft meerdere voetbal ploegen in de premier en first division. In Engeland zal je niet zo veel supporters vinden die voor een andere ploeg suporteren buiten hun stad.
In Belgie zijn de meeste supporters door heel het land verspreid
Net wat k ook dacht...
Er is meer dan 1 club in London die geweldig veel volk lokt...
Zelfde in Rome , AS en Lazio + mss nog ploegen in de serie B.

Dat is idd een vergelijking die ge hier ni echt kunt maken.
Tis nu wel waar da voetbal in Engeland meer leeft dan hier in Belgie.

Joly
12 september 2005, 11:01
Instanboel stad : 11,5 Miljoen
* Galatasaray SK
* Beşiktaş JK
* Fenerbahçe SK
* İstanbulspor AŞ

Sfeer genoeg ginder.

RSCA:
17 thuiswedstrijden + 3 CL = 20 matchen
Club-Standard-Genk + 3 CL uitverkocht = 30% uitverkocht, en 70% aan 30000 bezoekers= +-70% vol stadion.
Ziet er niet slecht uit.

Ferux
12 september 2005, 12:12
Niet even populair, maar even gevolgd... De sfeer leeft hier gewoon niet, en daarom begeven zich ook niet zoveel mensen naar een stadion... Wat jammer is.

Bwa, kweni: in die landen leven ook véél meer mensen. Logisch dus dat er meer mensen in de stadions zitten. Of het populairder (procentueel tegenover het totaal van de bevolking) is in die landen, durf ik wel te betwijfelen.

fixer187
12 september 2005, 12:26
In de landen zoals Turkije en Grieknland waar het voetbal echt bijna maniakaal wordt gevolgd zijn meestal ook landen waar ze het sociaal minder hebben. Daar leven ze maar voor 1 ding, telkens die dag dat het voetbal is. Vroeger was dit hier ook met bepaalde clubs, maar met de sociale welvaart is het er uitgegroeid samen met het succes van de ploeg

-TaRoT-
13 september 2005, 10:11
groter stadium is noodzakelijk om europees te gaan spelen in de toekomst.
of het noodzakelijk is voor de belg comp, dat niet, het stadium zit mss wel vol bij wedstrijden van rsca, maar als er dubbel zoveel plaatsen zijn is het niet gezegd dat er dubbel zoveel mensen gaan komen kijken. Abbonementen gaan duurder, alsook de kaartverkoop. Een slechte zaak dus

Time
13 september 2005, 10:38
groter stadium is noodzakelijk om europees te gaan spelen in de toekomst.
of het noodzakelijk is voor de belg comp, dat niet, het stadium zit mss wel vol bij wedstrijden van rsca, maar als er dubbel zoveel plaatsen zijn is het niet gezegd dat er dubbel zoveel mensen gaan komen kijken. Abbonementen gaan duurder, alsook de kaartverkoop. Een slechte zaak dus
o_O
meer plaatsen = minder duurdere tickets...

daboykefke
13 september 2005, 11:47
idd, hoe groter het aanbod hoe lager de prijs hé.. zou maar dom zijn om het omgekeerde te doen :)

Amdfreaker
13 september 2005, 12:04
Met dieje Van Holsbeeck weete maar nooit, vraag maar is na in RWDM en Lierse.

FeNiX4LiFe
13 september 2005, 12:06
touche

dibo
13 september 2005, 12:09
idd, hoe groter het aanbod hoe lager de prijs hé.. zou maar dom zijn om het omgekeerde te doen :)

Je kan ook zo reageren: hoe groter het stadion, hoe meer het kost, hoe meer onderhoud het vraagt, hoe duurder de tickets. :p

daboykefke
13 september 2005, 12:10
ik denk dat ieder van ons nog niet de helft weet hoe het daar toen gegaan is en wie zijn fout het was.. het is gemakkelijk het op één persoon te steken hé :) denkt ge nu echt dat, moest Van Holsbeeck niet capabel zijn, hij bij RSCA manager zou geworden zijn?

daboykefke
13 september 2005, 12:11
Je kan ook zo reageren: hoe groter het stadion, hoe meer het kost, hoe meer onderhoud het vraagt, hoe duurder de tickets. :p

:naughty: ;)

Amdfreaker
13 september 2005, 12:14
ik denk dat ieder van ons nog niet de helft weet hoe het daar toen gegaan is en wie zijn fout het was.. het is gemakkelijk het op één persoon te steken hé :) denkt ge nu echt dat, moest Van Holsbeeck niet capabel zijn, hij bij RSCA manager zou geworden zijn?

Je weet nooit, dachten ze mss bij Lierse en RWDM ook. Vraag is in Lierse of ze hem terugwillen? Denk van niet. Maar genoeg daarover met een groter Stadion worden normaal de tickets goedkoper totdat het stadion ook weer te klein word. Ze gaan proberen zoveel mogelijk stoeltjes te verhuren.

Amdfreaker
13 september 2005, 12:15

Door hoeveelste meer toeschouwers die prijs gedeeld kan worden.

-TaRoT-
14 september 2005, 10:22

tis daarmee,
kwilde gewoon zegge da da stadium niet rendabel gaat zijn, en ze op een gegeven moment gaan moeten geld winne op andere manieren.

fixer187
12 oktober 2005, 11:55
Meert en Vanden Stock vechten voor Heizel

Dat Anderlecht een nieuw stadion bouwt, staat vast. Alleen wordt het hoe langer hoe onduidelijker waar dat precies zal gebeuren. Het Koning Boudewijnstadion kost de stad Brussel jaarlijks meer dan één miljoen euro. Schepen van sport Bertin Mampaka is die zware kost liever kwijt dan rijk. Daarom wil hij op dezelfde plaats een nieuwe, ultramoderne voetbaltempel laten verrijzen. Alleen, dat lukt niet zonder financiële hulp van Anderlecht. Roger Vanden Stock heeft oren naar het plan, maar ook zijn bedenkingen. De voorzitter van Anderlecht wil geen stadion met een atletiekpiste, terwijl Wilfried Meert, organisator van de Memorial Van Damme, van geen wijken wil weten. Meert is trouwens ontgoocheld in Anderlecht omdat niemand hem al gebeld heeft om te overleggen..

Nu, na de wedstrijd in Praag in de voorronde van de Champions League schreeuwde Vanden Stock dat Anderlecht een terrein gevonden had. Vlakbij de deur nog wel. In Neerpede, op de plaats waar nu de Jesse Owens-atletiekpiste, een skipiste en een golfclub liggen en niet ver van de oefenterreinen van Anderlecht.

Val niet omver als het nieuwe stadion op nog een andere plaats wordt gebouwd. De stad Brussel heeft de voetbalclub een terrein in Schaarbeek aangeboden. ,,Ook dat is een mogelijkheid'', aldus persverantwoordelijke Pierre De Smet. ,,Want het hoeft niet per se in Anderlecht te zijn. Twintig jaar geleden was dat ondenkbaar, maar nu is Anderlecht eerder een merk- dan een plaatsnaam.''

Vanden Stock zelf hoopt echter dat daar een nieuw atletiekstadion komt. Zo is hij meteen van Meert verlost.

(NWB)

Djeck
12 oktober 2005, 19:12
Kvind het zowiezo een gevaarlijke bedoening. Meer capaciteit = meer vrije plaatsen op mindere matchen, dan gaat het stadion een kille sfeer geven.

2) Bij Brugge is het stadion niet toegebouwd wegens de staat van het veld. Aangezien er 2 ploegen op ons veld spelen, wordt het veel meer belast, door het stadion open te laten wordt het meer verlucht waardoor de kwaliteit beter wordt. Hopelijk gaan ze hier in de toekomst aan werken door 50% synthetisch/50% echt gras zoals in PSV bv te installeren en dan kunnen ze er een soort "kuip" van maken met meer capaciteit. Ik vind het zowiezo een goede zaak voor het Belgisch voetbal. Ikzelf ga momenteel niet zo veel naar matchen gaan kijken mar dit is omdat ik geen fancard heb en Brugge hanteert dit systeem nog steeds.

Shyheim
12 oktober 2005, 19:16
Philips SV... Philips brengt ook lampen uit. :)
Nooit die special gezien daaromtrend in het Philipsstadion? Als het veld daar goe shitty bijligt, kweken ze nieuw; en versnellen ze dat proces door grote gloeilampen boven het gras te plaatsen over heel het veld.
Was wel flashy. :) En handig in de winter (bevroren veld), of als 't goe geregend heeft.

pereke
13 oktober 2005, 10:34
Door hoeveelste meer toeschouwers die prijs gedeeld kan worden.

Ge kiest toch automatisch voor lagere prijzen en meer toeschouwers (= meer inkomsten uit fanshop en foodstands) en bovendien meer sfeer!!

Bontus
13 oktober 2005, 17:38
Zolang ze bij Anderlecht niet inbinden en toch een atletiek piste toelaten, ben ik volledig voorstander van een nieuw stadion.

Ferux
13 oktober 2005, 17:45
Ikzelf ga momenteel niet zo veel naar matchen gaan kijken mar dit is omdat ik geen fancard heb en Brugge hanteert dit systeem nog steeds.

Oh, maak dan maar dat ge zaterdag in't stadion zit, want de fancards zijn afgeschaft ;).

Het is zo dat ge u in Brugge moet identificeren. Dat kan met een identiteitskaart, rijbewijs.... OF fancard.

Beavis_69
13 oktober 2005, 18:28
Zolang ze bij Anderlecht niet inbinden en toch een atletiek piste toelaten, ben ik volledig voorstander van een nieuw stadion.
Een atletiekpiste tussen veld en tribune zuigt zwaar. Zorgt voor een pak minder sfeer :doh:

Djeck
13 oktober 2005, 19:30
Oh, maak dan maar dat ge zaterdag in't stadion zit, want de fancards zijn afgeschaft ;).

Het is zo dat ge u in Brugge moet identificeren. Dat kan met een identiteitskaart, rijbewijs.... OF fancard.

abonnement, here I come :D alle topmatchen zijn toch in 2de helft van seizoen, ideaal!

Ferux
13 oktober 2005, 21:08
Een atletiekpiste tussen veld en tribune zuigt zwaar. Zorgt voor een pak minder sfeer :doh:

Niet alleen die piste, maar ook gewoon de vorm van dat stadion. Tijdens de bekerfinale zagen wij die van Beerschot allemaal tegelijk in hun handen klappen, maar we hoorden ze niet. Omgekeerd was het ook zo, heb ik gelezen op de fora. Dat stadion (ovaalachtig) zuigt gewoon het geluid op.

abonnement, here I come :D alle topmatchen zijn toch in 2de helft van seizoen, ideaal!

That's the spirit :niceone:

Mr. Jack!
16 oktober 2005, 17:33
Idd, that's the spirit :niceone:!
Nu enkel nog voor de juiste club kiezen en je bent helemaal vertrokken. :D

Beavis_69
17 oktober 2005, 09:25
Nu enkel nog voor de juiste club kiezen en je bent helemaal vertrokken. :D
:rofl: :D

PuSsYcAt DoLlS
17 oktober 2005, 12:05
Nu enkel nog voor de juiste club kiezen en je bent helemaal vertrokken. :DDAT HEEFT em blijkbaar al... en tzal zeker geen rsca zijn :doh:

boozeke
17 oktober 2005, 12:34
groter stadion:
- prijsdaling door aanbodstijging
- meer sfeer want meer volk (+ nieuwsgierigen voor zo'n groot nieuw complex)
=>
automatisch meer volk, 30.000 man zal wel lukken volgens mij, da is dan gelijk nen doorsnee Engelse eersteklasser.
Als het groter is zal het waarschijnlijk wel een lege boel zijn bij momenten.
doorsnee engelse 2-3e klasser

Glor
17 oktober 2005, 20:52
DAT HEEFT em blijkbaar al... en tzal zeker geen rsca zijn :doh:

Ij voelt em weer op zijn tenen getrapt ze :ironic:

Bontus
17 oktober 2005, 21:32
Boozy']doorsnee engelse 2-3e klasser
worldstadiums.com
de 2de en 3de klassers komen gemiddeld niet aan 30.000 plaatsen, enkel de vergane glories (cfr Bosuil)

Dirkxke
19 oktober 2005, 13:09
Niet noodzakelijk.

idd, kijk maar naar Genk...

nieuw stadion, sfeer is ong 0 geworden

Ether
19 oktober 2005, 16:46
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/voetbal/eerste_klasse/051019_club_stadion/index.html

ook Club Brugge is blijkbaar aan het denken aan een nieuw stadion..
Wa is da da Marc Degreyse zegt, dat het Jan Breydel stadion in 2008 niet meer aan de CL normen zou voldoen?? Nog nooit iets van gehoord :s

Nicoot
19 oktober 2005, 17:06
Hij zal wel weten wat em doet. Geef em gelijk dat em zegt: "alleen zo kan het niveau verhogen".

cercle steunt idee niet. Stel je voor, Jan Breydel voor cercle alleen. ahahaha afbreken dat stadium & laat Cercle maar bij Bam Bam spelen (lokaal voetbalclubje :) )