PDA

Volledige versie bekijken : Andere Motor

sexymofo
24 augustus 2005, 19:22
Als je een andere motor wil inleggen en het is nu een 1.9 TD
Mag ik dan bv. een recente 1.9 TD van hetzelfde merk erin leggen of moet het echt van hetzelfde jaar of model zijn.
Als dat niet zo is mag ik dan bv een Alfa motor in mijn lancia leggen?

zombie
24 augustus 2005, 20:40
Als je een andere motor wil inleggen en het is nu een 1.9 TD
Mag ik dan bv. een recente 1.9 TD van hetzelfde merk erin leggen of moet het echt van hetzelfde jaar of model zijn.
Als dat niet zo is mag ik dan bv een Alfa motor in mijn lancia leggen?

motorwissel mag enkel als hij van hetzelfde type is.
dus als die nieuwere motor nog dezelfde is als de uwe mag het.
als de nieuwe 30 pk meer geeft door nieuwe technologieën of zo mag het niet

sexymofo
24 augustus 2005, 20:49
dang wat een kloteregel :sad:

[B]Rocketeer
24 augustus 2005, 21:10
Dus voor ge nen auto koopt: wilde hem wel, en misschien ist beter om ff door te sparen voor nen beteren.

sexymofo
24 augustus 2005, 21:39
Ohh de looks van deze vind ik fantastisch. Alleen bijt ik veel in het stof aan de lichten door de nieuwere diesels. Maar we zullen zien wat een andere uitlaat etc. kunnen doen. Alleen spijtig dat chiptunen niet mogelijk is.

zombie
24 augustus 2005, 22:00
Ohh de looks van deze vind ik fantastisch. Alleen bijt ik veel in het stof aan de lichten door de nieuwere diesels. Maar we zullen zien wat een andere uitlaat etc. kunnen doen. Alleen spijtig dat chiptunen niet mogelijk is.

koop ne naft als ge toch sportief wilt rijde.
ik vind het maar nx , zo van die mensen die super snel willen zijn me hunnen diesel en er dan een zwarte rookpluim achter verschijnt

P2K-
24 augustus 2005, 22:02
ik vind het maar nx , zo van die mensen die super snel willen zijn me hunnen diesel en er dan een zwarte rookpluim achter verschijnt

idd, kan soms wel tot leuke taferelen lijden, die zwarte wolken bij het optrekken voor de otostrade ofzo :p

Morpheus
24 augustus 2005, 22:36

Roetfilter ;)

Onze vorige 607 kon je planché geven en daar kwam geen vuiltje roet uit. (5000rpm).

En anders moogde met onze diesel eens meerijden, mr pak wel een kotszakske mee :p. Er zijn nog andere dingen dan de motor... wegligging bijvoorbeeld ^^.

Liever nen a6 met nen 2.0tdi dan nen 2.4 v6... dan krijgde tenminste wa punch aan hogere snelheden ook.
Mr bon, ik versta u wel

zombie
24 augustus 2005, 22:40
Roetfilter ;)

Onze vorige 607 kon je planché geven en daar kwam geen vuiltje roet uit. (5000rpm).

En anders moogde met onze diesel eens meerijden, mr pak wel een kotszakske mee :p. Er zijn nog andere dingen dan de motor... wegligging bijvoorbeeld ^^

ik werk bij peugeot dus ik weet hoe een 607 rijd ;)
en idd die gaan wel vrij goed vooruit.
de meeste commonrails hebben er idd veel minder last van.
maar ik heb het over van die dieseltjes met VE-pompkes op

en die blaze der iets uit ze

Morpheus
24 augustus 2005, 22:40
ik werk bij peugeot dus ik weet hoe een 607 rijd ;)
en idd die gaan wel vrij goed vooruit.
de meeste commonrails hebben er idd veel minder last van.
maar ik heb het over van die dieseltjes met VE-pompkes op

en die blaze der iets uit ze

Volledig akkoord!

laat ons hopen dat die 2.0tdi geen roet gaat blazen, ik weet het u alleszins te zeggen ^^

sexymofo
24 augustus 2005, 23:19
Mja tis nog maar mijne eerste auto. En de naftversie kost eigenlijk wel heel veel geld aan taksen. 1000€ aan BIV alleen al. En hij was occasie. Voor ne jonge gast is da veel geld :p
Kwas eerst van plan ne Integrale te kopen ma qua aankoopprijs en onderhoud zijn die heel duur(Als ge nog ne goeie vind). Qua BIV etc.. vallen die mee omda die al aan den oudere kant zijn.

btw: supersnel wil ik nu ook nie zijn. Ma da autoke mag toch wa performance hebben zeker. Diesel of niet.

De wegligging is volgens mij en anderen ook zeer goed. Maarja da kan misschien zijn omda die meningen allemaal van een fansite komen :p

Kabouter Hya
25 augustus 2005, 12:03
mijne ouwe 190 die blaast toch gene zwarte roet as ik planchee rij (ni da ge dan vooruit ga ma soit)

ps waarom mag dit niet?

ne maat van mij had vroeger ne peugeot 205 met een mi16 motor van ne 405 in?

daFour
25 augustus 2005, 12:36
de mijne blaast roet alsk normaal optrek ;)

da moet roken ne diesel , en waddeuh

wie zegt er daj met een diesel niet sportief kunt rijden?IK ga altijd op het linkse vak staan en dan kannek es doorduwen maar ik geraak er nog voorbij met de 1600 diesel maarja de achterliggers durven niet dichter komen want zo'n stofwolk doet ze denken dat ie gaat ontploffen :p