PDA

Volledige versie bekijken : aankoop 2e hands wagen

De Pette
24 augustus 2005, 14:33
ik heb hier de mogelijkheid om nen VW polo van 2001 met 35dKM te kopen voor zo'n 6000€.

Nu zegt ne maat van mij hier da ik iet kan besparen door een stuk int zwart te betalen (bvb 2000€), zodanig da op de factuur dan maar 3600€ staat (voordeel dan van 400€).

Nu wetek ni of zoiets wel aan te raden is. Weet er iemand meer over de mogelijke nadelen ed dan. bvb als em perte totale is, krijgt ik dan de zogezegde cataloguswaarde of de waarde die op de factuur staat?

nog een ander vraagske: wa is het verschil tussen een gewone Polo en een Polo Fox?

FeNiX4LiFe
24 augustus 2005, 15:14
2de hands int zwart betalen LOL was da voor ne zever :)

pert total is waarde dat verzekering vindt dat hij nog waard is. ( als hij ervoor verzekert is )
enkel een basisverzekering daar ga je niet veel terugkrijge :)

mn pa heft zn wagen 30K betaalt maar staat verzekert voor 36K :)

De Pette
24 augustus 2005, 15:18
otto staat ingeschreven bij bvba, en da zou dan volgens ne maat goeikoper uitdraaien

boe
24 augustus 2005, 16:03
Als die bvba met een btwboekhouding werkt, zal die haar BTW van dat voertuig volledig kunnen recupereren als het om een bedrijfsvoertuig gaat. Gaat het om 1/2e gebruik, recupereer je 50% van die BTW. En dan heb je geen baat bij "in het zwart betalen", tenzij je voor dit jaar al wat aan de hoge kant zit qua uitgaven.

Voor particulier gebruik zou ik er inderdaad zeker een gans pak in't zwart bij lappen, zoiets als 4000 op faktuur lijkt mij idd redelijk.

blazingsvbiker
24 augustus 2005, 19:16
hahaah verschil ts polo en polo fox lol

De Pette
24 augustus 2005, 19:16
kheb da aan dien mens gevraagd en kheb een stuk int zwart kunnen betalen met dan een bijkomende korting :d, wel maar 250€, ma toch

H4ns //
24 augustus 2005, 22:51
ah ge hebt hem al gekocht ondertussen? :)