PDA

Volledige versie bekijken : cross golf probleem

Smirri
23 augustus 2005, 15:55
mijne golf 2 1800 benzine doet een beetje moeilijk vandaag.Starten ging,maar moeizaam;en daarna draaide hij constant ralenti op pakwek 600-700 toeren,en schudden zoals hij net niet stilvalt.
dan ,rijden lukt maar hij heeft totaal geen power meer,waar ik anders moeizaam kon ploegen in tweede of derde versnelling,valt hij nu uit,en moet ik er in eerste door en dan nog moeilijk.

de motor schud ongeloofelijk op ralenti,hij lekt ook enorm veel aan de motorsteun heb ik net gezien (zit zo rubber onder met daar wss olie of veer voor de motorbeweging te dempen)

en aan de riemen links van de motor,het grootste wiel,dat het meest achteraan zit,heeft precies nen slag gehad;draait dus nie schoon rond meer.

de motor ratelt ook verschrikkelijk,en int begin piept em ook ferm,ma da gaat over.

olie zit er nog op ;)

waaraan denken jullie? kzat al te denken dat hij mss op 3 ipv 4 cylinders aant draaien is,da verklaart de verklote loopcultuur en het schudden en het mindere power misschien?

groeten

Asserti
23 augustus 2005, 17:35
als hij maar op 3 cilinders werkt geeft hij normaal pieptoon

lttuvix
23 augustus 2005, 18:00
volgens mij heb je ergens een barst in uw cilinderblok/zuiger meet uw compressie en oliedruk eens (kan je in garage laten doen)

Smirri
23 augustus 2005, 18:06
probleem is da die auto zonder nr platen,zonder verzekering en heel dien bataclan op een wei staat,en dak geen aanhangwagen heb om die ff nr de garage te doen.

:) en tmag allemaal geen geld kosten ook

Asserti
23 augustus 2005, 18:16
in onze golf 2 zat er ook ooit es barst in cilinderblok, waardoor hij ook maar op 3 cilinders werkte, en dan begon die performance te verliezen na een tijd rijden, en dan begon die ook te tuten.
Ma da's toch raar als da van den enen dag op den anderen is?

lttuvix
23 augustus 2005, 18:19
neenee das niet vanop eerste dag op een ander

uw motor lijdt elke keer hij aanstaat onder slijtage, de ene merk is daar beter tegen bestand dan een andere...
die barst was zich al langer aan het voorbereiden en op een dag ist zover derdoor als je dan nog door rijd maak je het gewoon nog erger... metaal stukjes brokkelen af en belanden op andere delen en op olie etc etc etc

Dirkxke
23 augustus 2005, 18:33
voor we beginnen over barsten enz is het mss gemakkelijker om het begin aan te pakken.

onsteking, check uw bougiekabels eens allemaal als der nie ene geknakt is of als der nie iets is aan uw hall gever (hetgene waar de 4 bougiekabels opstaan bruin orangje van kleur)
kan ook zijn dat uw hall gever een beetje verdraait is. moest dit gebeurt zijn valt uw onsteking een pak later/vroeger en is heel uw motor ritme om zeep.
inspuiting: nie zo heel veel aan te bekijken daar het meestal een mechanische inspuiting is bij de vw-kes van dien tijd. (golf 2 gti toch)
luchtfilter: zit die nie verstopt of is hem nie overdreven vervuild?

zijn het nie 1 van die onderdelen kunt ge al eens wa verder gaan kijken op gebied van koppakking erdoor (te zien aan uitlaatgassen en watercircuit) of blok gebarsten enz

morph123
23 augustus 2005, 20:00
voor we beginnen over barsten enz is het mss gemakkelijker om het begin aan te pakken.

onsteking, check uw bougiekabels eens allemaal als der nie ene geknakt is of als der nie iets is aan uw hall gever (hetgene waar de 4 bougiekabels opstaan bruin orangje van kleur)
kan ook zijn dat uw hall gever een beetje verdraait is. moest dit gebeurt zijn valt uw onsteking een pak later/vroeger en is heel uw motor ritme om zeep.
inspuiting: nie zo heel veel aan te bekijken daar het meestal een mechanische inspuiting is bij de vw-kes van dien tijd. (golf 2 gti toch)
luchtfilter: zit die nie verstopt of is hem nie overdreven vervuild?

zijn het nie 1 van die onderdelen kunt ge al eens wa verder gaan kijken op gebied van koppakking erdoor (te zien aan uitlaatgassen en watercircuit) of blok gebarsten enz

ne gewone golf2 1800 is nog met carburateurs.

distrubutie is toch niet versprongen dit zou ook wel eens het probleem kunnen zijn.

Dirkxke
23 augustus 2005, 20:21
ne gewone golf2 1800 is nog met carburateurs.

distrubutie is toch niet versprongen dit zou ook wel eens het probleem kunnen zijn.

aha, daar was ik nie zeker van. mss carbu eens zuiver maken kan ook eens helpen. uw benzine leiding en filter eens nakijken op verstopping kan ook al veel euvel verhelpen.

Smirri
24 augustus 2005, 17:12
kga sebiet eens naar de luchtfilter en die toestande kijken,want op een modderveld rijden,:) heel da motorcompartiment zit vol vuil en kan me inbeelden da er stof en vooziggeid daar in geraakt is.

daFour
24 augustus 2005, 17:45
is uwe thermostaat eruit?

Smirri
24 augustus 2005, 18:50
kzout begot nie weten?

nu kheb die luchtfilter keer uitgeblazen met compressor,kwam wa vuil uit,
maar af en toe als ik nogal zot nen bocht pak,dan waarschuwt hij mij voor laag oliepeil...
mss ligt het daaraan?
keer olie bijvullen,