PDA

Volledige versie bekijken : De Grote ski en snowboard-thread

@silent_spring@
23 augustus 2005, 15:08
Aangezien er voetbalthreads en Formule I threads zijn zal ik de grote ski en snowboard thread beginnen waarin alle boarders en skiers terecht kunnen om te praten over de hardware ( ski's, boards, stokken ) en bijhorigheden ( bescherming, gps, goggles,... )
Materiaal posten zou ook leuk zijn, heb al gepost in de thread over competitie-skien maar zal zelf ook nog 'ns opsommen...

Ski: Rossignol Open 500 met Axium 200 bindingen op Twindeck
Boots: Lowa SC400 met macro/micro aanpassing en ski/stap schakelaar.

Mag deze thread groeien ! :woohoo:

chosen1
23 augustus 2005, 15:10
snowboard: rossignol nuts 156 + drake GT bindingen
boots: forum modelnaam ontglipt me efkes

kben gistere nog 4 uur in peer geweest (s'avonds)

Shyheim
23 augustus 2005, 15:13
Plank van Nitro met metaalbindingen van Ride
Boots van Nidecker

Nog een paar maandjes zie... :)

@silent_spring@
23 augustus 2005, 15:15
Rossignol is best goed wel, over boards spreek ik me niet uit ...
btw de brildragers onder ons; hebben jullie ook zo'n last om coole goeie goggles te vinden ?

chosen1
23 augustus 2005, 15:49
btw de brildragers onder ons; hebben jullie ook zo'n last om coole goeie goggles te vinden ?

ik zet gwn geen bril op dan! maar ik heb dan ook maar -0.75 :p

@silent_spring@
23 augustus 2005, 15:55
bij mij ist wel wat erger, in Peer zou 't nog wel lukken maar ik peis dat men reactie in de bergen op de piste wat trager zal zijn dan ...
Er zijn maar een paar merken die OTG Goggles verkopen en meestal zijn het dan doodgewone brillen met doorzichtig glas ...
Smith heeft nu wel een OTG bril waar zelf een anti-fog machientje met 2 AAA-pillen aanzit maja dies wel best prijzig !!

Kabouter Hya
23 augustus 2005, 15:57
enkel nog bindingen van Ride.
bord vorige winter gebroken en schoenen waren burton ma zijn zwaar getrasht en totaal ni meer waterdicht (moest laatste keer plastieke zak in binnenbot steken lollllzzzz)

ps wat zijn jullie favoriete gebieden..
ik ga het liefst naar Avoriaz

@silent_spring@
23 augustus 2005, 16:01
Zwitserland krijgt nog steeds de voorkeur bij mij hoor...
Zinal heb ik goeie ervaring mee !
Ben afgelopen winter ook in St-Moritz geweest, skiparadijs voor rijken met overal verwarmde zetelliften en dergelijke, maar de pistes waren daar helemaal niet goed onderhouden op dat moment !!

Btw welke jas/broek hebben jullie ?
Ik heb een jas van 'the north face', een van de summit series met goretex xcr en een broek van mammut ...
voordeel van die goretex xcr is dat de jas héél licht is en weinig binnenvoering nodig heeft !

Shyheim
23 augustus 2005, 16:03

Rossignol is goed voor skies, de boards sucken (like I already said: werk per vakantie is in zo'n shop, en dan kunt ge het een en ander uittesten).

Favoriete gebieden liggen toch allemaal in Frankrijk: La Plagne, Tignes en Les Arcs vind ik de leepste...

Jezus v NASA...
24 augustus 2005, 23:45
mijn skies: salomon 1080's met salomon binding
botten: raceboots van nordica
skifrak van mayer

favo gebieden: st-moritz, tignes en les trois vallees
mja ben eigelijk op zoek naar gebieden met veel mogelijkheden voor offpist of met heel groot funpark, iemand tips?

edit: nu ik goed werk heb gevonden (als jobstudent) plan ik nog een paar armade ski's te kopen ipv de 1080's en een paar elans extra om te carven/racen
en dan moest het mogelijk zijn mss nog freeride skies van k2 maar dat geld ga ik wss niet verdiend hebben tegen eind dit jaar (als ik ook mijn ander onkosten in rekening moet brengen, anders wel)

WolCoM
24 augustus 2005, 23:55
snowboard : Salomon Fastback 160 ( freerideboard )
binding : Burton Custom
boots : Burton Freestyle

Zalig boardje alleen niet zo immens tevreden van de binding.
'k Zit er wel stevig in vast en is soepel maar heb toch af en toe het gevoel dat er iets aan hapert. Het kan aan ik liggen ook maar 'k ben toch van plan ooit eens betere bindingen te kopen. :)

@silent_spring@
25 augustus 2005, 18:05
Welke goeie shops zijn er in Belgie eigenlijk ?
Websites ?
Kennen jullie soms nog sites om online te bestellen ?

sgt slingshot
26 augustus 2005, 16:42
Welke goeie shops zijn er in Belgie eigenlijk ?
Websites ?
Kennen jullie soms nog sites om online te bestellen ?
west side in gent , fun street in gent.

ShadesOfJae
26 augustus 2005, 23:17
Ik heb nu 3 weken snowboard-ervaring, maar ik heb geen eigen materiaal.
Als ik volgroeid ben, zal ik wel eigen materiaal kopen, nu zijn dat wat zotte kosten.

Als je wilt zal ik morgen mn brillen wel eens posten.

Btw, we zijn in België, dus hier mag je 'bril' zeggen ipv 'goggles' hoor, waarom dat engels toch altijd gebruiken .. :ironic:

*FiReStOnE^-*
26 augustus 2005, 23:38
Eigen ski's heb ik niet maar khuur die altijd ter plaatse :)

Om over iets anders te beginnen, naar welke gebieden gaan jullie zoal skiën?

Ikzelf ga elk jaar in de paasvakantie naar Avoriaz, in de 'Portes du Soleil'.. vind het een zalig skigebied, enorm uitgebreid (+- 650 km pistes) en het weer is er meestal ook zeer goe :)
Vroeger ging ik ook vaak in de Dolomieten skiën, meerbepaald Kronplatz enzo, tkan daar koud zijn ma de zon schijnt daar bijna altijd :D
en vorig jaar ben ik ies na oostenrijk geweest, zillertall, maar kheb toch al meer fun beleefd in avoriaz

ahja en leuk om te weten: dit jaar in de krokus gaan snowboarde, voor eerste keer, had al wa les gevolgd in comen, eerste dag, plets, pols gebroken ;(

X-Warrior
27 augustus 2005, 14:43
ik ski vooral in Les 2 Alpes en Alpe dhuez . Les trois vallees soms Alpe dhuez krijgt ook men voorkeur met het centre du sport dat ze er hebben , kan je ook zeer veel sporten doen als je het skien of dergelijke even beu bent ( en meesal gratis met skipas)

Nu ik begonnen ben met competitie zoek ik deftige slalom skis , zijn er mensen die tips hebben of goede winkels weten.
Nu haal ik alles op de casablanca aangezien ik in het racing team zit en lid en dus korting krijg maar mss zijn er nog goedkopere winkels vor mij?? Iemand tips

Jezus v NASA...
27 augustus 2005, 15:00
ik ski vooral in Les 2 Alpes en Alpe dhuez . Les trois vallees soms Alpe dhuez krijgt ook men voorkeur met het centre du sport dat ze er hebben , kan je ook zeer veel sporten doen als je het skien of dergelijke even beu bent ( en meesal gratis met skipas)

Nu ik begonnen ben met competitie zoek ik deftige slalom skis , zijn er mensen die tips hebben of goede winkels weten.
Nu haal ik alles op de casablanca aangezien ik in het racing team zit en lid en dus korting krijg maar mss zijn er nog goedkopere winkels vor mij?? Iemand tips

imo zijn les deux alpes en alpe dhuez vrij simpele skigebieden met weinig uitdaging :s Ale vroeger amuseerde ik mij daar ook enorm (en de funparken in les 2 alpes blijven zalig) maar de laatste keren dat ik ging viel het me op hoe simpel deze gebieden wel niet zijn.. En voor off piste zijn er ook weinig goede plaatsen.. Dit viel mij vooral op toen we vorig jaar bij pasen in tignes waren

schep
31 augustus 2005, 15:17
Momenteel heb ik Burton custom '03 + Burton mission '03 met Northwave Legend boots. Is ondertussen al men vierde plank, en ben er wel content van. Burton maakt wel goei materiaal, het hoeft niet steeds een hardcore underground plank te zijn of zo.
Verder broek van Rusty & jas van Burton (toeval, ben geen fanboy of zo ;)).
Was er vroeger echt fanatiek mee bezig, is ondertussen wel geminderd, mede ook dat ik vorig jaar een free helicoptervluchtje naar ziekenhuis heb gekregen :s

Wintersport blijft een ideale manier om te ontspannen, kan er echt goe van genieten, blijft echter wel prijzig.

Btw, zijn er nog mensen die al es een stuk wintersportvakantie in 't ziekenhuis doorgebracht hebben?

Shyheim
31 augustus 2005, 15:23
Nooit ziekenhuis in beland ofzo, juist mijn pols vrij zwaar verstuikt: rond 9u 's ochtends, vrij mistig, en dan in een bocht loste mijn snijding op een ijsplek; en mijn hand slecht geplaatst bij het neerkomen.
Was de voorlaatsten dag, 's middags naar de plaatselijke geneesheer geweest die er een verband rond had gedaan; en in de namiddag al terug gaan boarden. :)

Kabouter Hya
31 augustus 2005, 15:25
qua frankrijk vind ik idd Avoriaz toch nog altijd der met kop en schouders bovenuitsteken...

Btw, zijn er nog mensen die al es een stuk wintersportvakantie in 't ziekenhuis doorgebracht hebben?
ja en nee,

2 jaar geleden na tignes geweest en nen dude meegepakt da voo den eerste keer op echte sneeuw stond (was daarvoor al ettelijk malen na Peer en Landgraaf geweest)
sgoe 1 ste dag, 1ste piste (na wa verbindingsliftjes en -pistjes) wilt die ne fakie doen en die valt.
gevolg gekneusde rib --> zwaren afkick, dus konnen wij mee naar ziekenhuis en zo,
ma zelf nog niks voorgehad waardoor dak int hospitaal moest

curium
5 september 2005, 18:07
:off topic: weet iemand een goei snowboard spel voor de pc?

grtz C

$anka
5 september 2005, 18:10
board: Choc universal 160W (http://users.telenet.be/kris_debie/board.JPG) met elfgen freestyle bindingen
boots: flow, type ontgaat me nu even

board is nu 1 dagje oud :cool:

WolCoM
5 september 2005, 21:53

Dees paasvakantie zwaar ten val gekomen tijdens offpiste gaan, had me klein beetje misrekend en van rots gevalle en slecht neer gekomen.
Gevolg : 3 ruggewervels gebroken. Helikopter, 3 dagen ziekenhuis in Oostenrijk, gerepatrieerd met vliegtuig naar Belgie, 2 weken ziekenhuis in Belgie. 1 maand platte rust, 3 maand met korset en 6 maand revalideren.

Nuja, 'k zal dit jaar mss jaartje overslaan eigenlijk. Wat me eigenlijk wel verrast, want ben eigenlijk nogal snowboardfreak, maar het is me even wat teveel.

Vandaag is er in hetzelfde skigebied ( Sölden in Oostenrijk ) ook zo'n lift neergevallen. Dno of ik ooit nog daar terug ga boarden, het was wel een van de leukste gebieden die ik ooit gedaan had nujah...

morbus`
5 september 2005, 23:40
Dees paasvakantie zwaar ten val gekomen tijdens offpiste gaan, had me klein beetje misrekend en van rots gevalle en slecht neer gekomen.
Gevolg : 3 ruggewervels gebroken. Helikopter, 3 dagen ziekenhuis in Oostenrijk, gerepatrieerd met vliegtuig naar Belgie, 2 weken ziekenhuis in Belgie. 1 maand platte rust, 3 maand met korset en 6 maand revalideren.

Nuja, 'k zal dit jaar mss jaartje overslaan eigenlijk. Wat me eigenlijk wel verrast, want ben eigenlijk nogal snowboardfreak, maar het is me even wat teveel.

Vandaag is er in hetzelfde skigebied ( Sölden in Oostenrijk ) ook zo'n lift neergevallen. Dno of ik ooit nog daar terug ga boarden, het was wel een van de leukste gebieden die ik ooit gedaan had nujah...

Moet je je dan niet blauwbetalen?
Ongeval op hors piste = niet verzekerd toch?

schep
6 september 2005, 00:50
Bij mij was de heli gratis, was een service van 't gebied (Alpe d'huez). Pistedienst was wel zo'n €200, dezelfde dag met de visa nog te betalen :)
Ambulances heb ik geen idee, ging rechtstreeks via verzekering, ziekenhuis was bij mij toch boven de €2500, gelukkig ook allemaal verzekering.

Als ge zoals WolCoM buiten piste zit, hebben ze mij toch ook altij verteld da 't dan betalen is, en serieus ook. Ben wel es benieuwd in zijn situatie, of dat werkelijk zo is. Is trouwens zeer serieus drama dat zich nu in Sölden afgespeeld heeft.

WolCoM
6 september 2005, 12:43
Wel, ik lag eigenlijk maar 10tal meter buiten piste ( raar verhaal maar ben eigenlijk als het ware bijna op de piste gevallen ) en men ouders waren er niet wanneer de politie een verklaring wou, we hebben wel een schriftelijke verklaring gegeven met paar kleine leugentjes erin.
Zo hebben we geen problemen gehad ermee, ben van thuis uit ook verzekerd tegen eender welk ongeval.

Het schijnt ook dat de verzekering bijna altijd tussenkomt als je gevallen bent nog in het skigebied zelf eigenlijk. Het wordt gewoon meestal gezegd om de mensen af te schrikken, 'k zeg wel meestal.

Het was btw 3000€ voor de helikopter alleen, gelukkig ook verzekering.
Het totaal zou ons -indien geen verzekering- een groot half miljoen ( 130000€ ) gekost hebben.

Ben blij dat we die miserie niet hadden, 'k had al genoeg schuldgevoelens aan men kloten. Men ouders konde 2 weken niet gaan werken, mense die overdag moeten komen om me te helpen enzo. Ik kon en mocht niets zelf doen... Ik was compleet afhankelijk van anderen.

zavVi
8 september 2005, 03:36
snowboard gekregen van iemand van nieuw-zeeland.. en bindingen erop gezet van nitro (omda de andere kapot waren, en tware de goeikoopste :p)
een broekje van killer loop die eigelijk al 5 jaar verslete is
en de jas waar ik dan die winter mee rondloop

allemaal goeikoop maar ik kan gerust mee hoor

jammer wolcom :)... heb alleen is een beetje stijf zo (zeker met die mislukte achterwaartse flip)

J-Style
8 september 2005, 15:38
Board: Burton Feather + Burton MGT Strap-bindingen
Boots: Askew

Santa
8 september 2005, 15:45
:off topic: weet iemand een goei snowboard spel voor de pc?

grtz C
Np, al de goeie zijn op platformen :)

Kmoe me ook keer snowboard gaan kopen.. zouk best wachten tot winterseizoen of zouden ze er nu lek nog emme van et vorige seizoen? :x

$anka
8 september 2005, 16:59
mja ge kunt altijd is binnespringen en is vragen he

ik ben ook net om handschoenen geweest. waren er ook alleen nog maar van vorig seizoen, ook een beetje korting op gekregen. Die hun nieuwe spullen komen pas binnen in de loop van deze maand

Jezus v NASA...
8 september 2005, 18:19

is solden feitelijk de moeite van funparken/ off pist skien? want kzou er ook wel is graag naar toe gaan maar weet niet of het zijn geld waard is..

morbus`
8 september 2005, 22:12
Hebben jullie eigenlijk wat tips voor slides want ik plets altijd altijd vanaf het moment dat ik een boardslide doe :<

Deadmaster
18 februari 2006, 13:50
Hey,

Ik ben op zoek naar goede skigebieden.
Ik ben enkel nog maar in Frankrijk geweest omdat het daar het "goedkoopste" en dichtste ligt bij België. Deze skigebieden zijn bekend voor mij: Chamonix, La Plagne, Val Thorens en Les Deux Alpes.
Gerankschikt vond ik dit de beste: 1. Val Thorens, 2. La Plagne, 3. Les Deux Alpes (op afstand: niet echt aangeraden), 4. Chamonix (ook niet aangeraden:wel goede pistes, maar allemaal ver van elkaar: met busverbindingen naar andere gebieden: niet zo fijn).

Wat zijn jullie aanraders?
Hebben jullie ook sites zoals deze: http://www.skipass.com/stations/ die aangeven hoe het gebied is?

Dank bij voorbaat,
Deadmaster

Jezus v NASA...
18 februari 2006, 13:55
voor mij persoonlijk vond ik tignes het beste
ale ik ben al in al die gebieden die ge zegt geweest, en tignes stak daar toch wel boven uit vond ik (buiten les 3 vallees bij krokus wat ook zeker aan te raden is= val thorens + meribel+courchevel etc)

Reptiel
18 februari 2006, 13:59
hm, ik ben al naar Chamonix geweest, en moet toch zeggen, dat de bussen goede verbindingen hebben (naar verschillende pistes), je hebt veel variatie.

Ik snap dus niet wat je er niet goed uit vind.

Betaal wat meer en je kan op Les Deux Alpes naast de pistes iets huren, heb je die problemen niet met de bus. Nochtans in vele gebieden, gratis busvervoer en heb nog nooit meer dan 15 min moeten wachten om een bus.

anders niet zo veel ervaring met andere gebieden.

Deadmaster
18 februari 2006, 14:11
Bij Chamonix vond ik die busverbindingen op zich gewoon niet leuk.
Als't 17 uur was, waren die bussen vol, nat, met sneeuw. Persoonlijk wandel/ski ik liever tot op een skilift om vandaar uit naar alle gebieden te kunnen verder skiën.

In Les Deux Alpes had ik een chalet aan de piste: dus geen busproblemen ;)

zweebee
18 februari 2006, 15:08
Lech.

http://www.lech.at

Fantastische sfeer, zeer groot skigebied dat na 20 jaar nog altijd blijft boeien, prachtig dorp & heerlijke natuur. Veeleer goede skiërs, nooit wachten aan de liften (zalige infrastructuur, alle liften worden vernieuwd als het kan, atm zijn er geen 4-zits liften meer denk ik, alles is vervangen door 6- of 8-zitters, die bijna allemaal zetelverwarming + bubbel hebben).
Altijd goede sneeuw (minder in Pasen, maar da's overal), pistes altijd in het zonlicht, pistes komen aan in het dorp dus je moet niet 15 min de bus nemen om tot aan de eerste lift te geraken. Vanaf de eerste lift van 7-8 min kan je overal verder.

Ben helaas maar 1x ergens anders geweest, in Nassfeld vorige week, en dat kon absoluut niet tippen aan Lech.
Kga de week van 11 maart terug, jippie!

cuda
18 februari 2006, 15:18
hey,
ik heb een probleem met het waxen van men board.
ik heb alles gedaan zoals het moet, de wax laten smelten en laten druppelen op men board. vervolgens het met een strijkijzer dat niet te warm is uitstrijken.
mooi laten stollen voor een halfuurke en dan de wax er afgeschraapt met plastieke schraper en als laatste met zo een schuursponske de hardnekkige wax der af gehaald.

nu het probleem is dat ik nu wel sommige krasse heb opgevuld maar door het te af te schrapen/schuren heb ik er nieuwe gemaakt :(

kan iemand me wat tips geven om dit te voorkomen :help:

casualties
18 februari 2006, 16:58
Alphe d'Huez!!

Ben er nu al 4 keer geweest en pistes zijn enorm uitgebreid en zeer goed geruimd..Ook 2 (of 3 ?) snowparken enzo..

$anka
18 februari 2006, 17:03
wij zaten overlaatst in tignes val claret. goed skigebied. en nooit een bus gepakt. altijd tot aan de lift gewandeld. was helemaal ni ver.

WolCoM
18 februari 2006, 17:19
Het is toch niet de bedoeling om krassen te vullen met wax? Oo
Of ben ik verkeerd?

cuda
18 februari 2006, 17:40
ik dacht dat wax diende om zich in de krassen ( de kleintjes ) te nestelen om zo het weer het glad en egaal te krijgen
allee als ik het goed heb begrepen :s

Nullius
18 februari 2006, 18:04
Wij gaan twee tot drie weken per jaar skiën (ouders van toen ze klein waren en ik ook vanaf m'n 3j :D).
De laatste jaren zijn we meestal naar 'Les Trois Vallées' geweest (skigebied van Val Thorens, Meribel, Courchevel, Les menuires, ...) en ik moet zeggen dat ik het er helemaal nog niet beu ben !
Het grote nadeel is dat je daar best niet heen gaat tijdens de krokusvakantie, want dan is het gewoon abnormaal druk.
Verder is ook Les Arcs een uitstekend skigebied waar je op een week zeker niet uitgeskied zal zijn.
Er zijn uiteraard nog enorm veel goede skigebieden, maar je zou eigenlijk eens moeten vertellen wat je niveau is ... want dat kan een serieus verschil geven :)

WolCoM
18 februari 2006, 18:14
De kleintjes kunde wrs wel beetje vullen, maar als ge diepe hebt, laat ge die beter weer opvullen in ne winkel ergens denk'k.

Djeck
18 februari 2006, 18:36
ben 2 weken geleden naar Valmorel geweest.
Busverbinding om naar de hoofdlift te gaan, maar ge kunt ook via pannenkoekenlift op 20m van het hotel naar de pistes gaan.

Echt wel aanrader, veel pistes, goeie sneeuw :p

cuda
18 februari 2006, 19:56
mja door het schuren met schuursponske zijn er van die klein opgekomen
en dan nog een 10cm lange kras van mm dik door ijs in peer :angry:
ik wil men board gewoon in orde krijgen voor krokus :s

punkdude
18 februari 2006, 20:14
die lange kras kunt ge opvulle met p-tex,daar heb ge 2 soorten in 1 is zo een soort kaarsje da ge moet aansteke en dan die druppels in de kras laten vallen en als dat dan droog is moet ge het overtollige p-tex afschrapen met een soort carroserie vijl maar daar doet ge dan wel best plakband rond zoda ge ma een klein oppervlak hebt om mee te schuren en ook zodat ge geen nieuwe krasse gaat make en dan is er het ander systeem das p-tex in poeder vorm en dat strooit ge in uw kras en dan moet ge do een soort platiek overlegge en het smelte met uw ijzer en van die nieuwe kleine krasjes zolang je ze niet voelt met uw nagels moet ge u daar nie teveel van aantrekke ma wel zien da ge altijd in de lengte richting van our bord na schuurt wandt dan creër je een soort van profiel da water gemakkelijker onder uw board vandaan haalt en zo het iets beter laat glijde

cuda
18 februari 2006, 20:38
k
mja en ondervind je er veel last van zo een kras ?
want denk nu :mss gewoon beter om zo te gaan boarden op vakantie en dan binnenbrengen voor groot onderhoud na vakantie.

punkdude
18 februari 2006, 21:05
mja,heel gezond is het nie voor uw board,het zou maar es diepgenoeg moete zijn om water der in te late kome en dan is uw board hellemaal naar de knoppe en ge hebt ook wel ewa prestatieverlies met zo een kras. ma zo een kras heb ge op een goed half uurke, 3 kwartier zeker hersteld ze en zo p-tex kaarsjes koste 5 euro voor 2 ofzo en kdenk het poeder met zo plastiekskes op iet van een 15 euro kome en daar zit 100gr poeder ofzo in en do komt ge toch redelijk lang mee toe ma ben wel nie heel zeker van de prijs. http://www.toko.ch/toko/toolsalpine.asp?sid=2# hier kunt ge nog zien hoe ge het juist moet doen.

PhAnToM^
19 februari 2006, 10:20
St-Anton (vlakbij Lech) , mooi en groot gebied, veel en mooie pistes
En veel nieuwe liften :)

BuffaloKampioen
19 februari 2006, 12:34
Ik vergeet vooral Les Arcs,Val d'Isère en Alphe Dhuez niet...

Binnen een maandje ben ik weer op weg naar deze laatste, prachtig dorp en wat een skigebied :D

PapaGanz
19 februari 2006, 13:01
Mijn top 3

1. Tignes
2. Les Menuires
3. La Plagne

Binum
19 februari 2006, 13:05
The Oh!
Complex
The Stars
The Lambo

[BAT]krikke
19 februari 2006, 13:10
The Oh!
Complex
The Stars
The Lambo

:lol: :applause:
ontopic: Hintertux in Oostenrijk is ook aan te raden, prijs is wel iets hoger maar tis op ne gletscher en tis sneeuwzeker (ge kunt er zelfs zomerskieen)

zweebee
19 februari 2006, 13:39
St-Anton (vlakbij Lech) , mooi en groot gebied, veel en mooie pistes
En veel nieuwe liften :)

Kvind tbh wel da er een groot verschil is tussen St Anton / Valfagehr etc en Lech / Zürs.
Kvind de sneeuw in St Anton altijd wel minder + er zitten meer "beginners" en slechte skiërs enz. Maar het is een gigantisch gebied (tel daar dan lech/zurs/stC/sonnenkopf etc bij en das ni te doen). Tis wel iets "moderner", meer beton, minder landelijk.

Maar idd, de liften van Arlberg zijn echt heerlijk :)

Zijde ook in Lech gaan skiën dan?

PhAnToM^
21 februari 2006, 16:46
wij zijn overal geweest ^^, zelfs op plaatsen waar niemand kwam/mocht komen :/

zweebee
22 februari 2006, 09:46
nice :)

in StAnton hebde wel een paar coole skiroutes die terug naar Valfagehr gaan. En diepsneeuw is natuurlijk bijna overal mogelijk in Lech ^^

Shyheim
22 februari 2006, 10:15
ale ik ben al in al die gebieden die ge zegt geweest, en tignes stak daar toch wel boven uit vond ik (buiten les 3 vallees bij krokus wat ook zeker aan te raden is= val thorens + meribel+courchevel etc)

dikke 2

User_BELGIUM
22 februari 2006, 15:05
Val Thorens

zaaaaaaalig daar, mega skipistes en trick baan

Jezus v NASA...
22 februari 2006, 20:03
dikke 2
damn lang geleje jom :o
snowboard gij of skien?
btw toevallig nie nog een reiske naar tignes gepland? indien ja ga ik mss is contact met u opneme (kwestie dat ik armada ski's wil kopen en die alleen in tignes te vinden zijn (wat europa betrefd))

Ferux
22 februari 2006, 20:10
Ben al in de volgenden geweest:

- Seefeld
- Kitzbuhel
- Saint-Luc
- Les Arcs + La Plagne (deze zitten in 1 skipas, verbinding kan soms wel lang duren)
- Tignes
- Valmorel

en ik moet zeggen dat Tignes toch wel veruit superieur is. De liften zijn er snel, ge zijt heel snel van de ene kant tot de andere kant van het gebied, de pistes zijn ook heel gevarieerd.. voor ieder wat wils.

Jezus v NASA...
22 februari 2006, 20:14
btw iemand ervaring met val gardena aangezien ik vrijdag op ne shortski naar daar vertrekt?
hoe zit het met de liften en vooral het funpark/off pist skieen?

Sphinkx
23 februari 2006, 11:17
Schladming! Ik heb al in Frankrijk, Italie en Oostenrijk gaan skieën en vind persoonlijk Oostenrijk het beste. Geen fabriek zoals je zo dikwijls in frankrijk hebt en tenminste een deftige apres ski...

Italie is mij vooral tegengevallen door te weinig sneeuw of te klein gebied en amper uitdaging dus...

Frankrijk is mss een stuk goedkoper maar het eten/drank is dan weer een stuk duurder. Dus uiteindelijk is er zoveel verschil niet. Frankrijk is goed voor degene die enkel gaan voor te skieën/snowboarden imo. Indien je nog iets wil doen buiten dat ga je beter naar een ander land.

In Oostenrijk beginnen ze nu ook meer en meer bergen met elkaar te verbinden en krijg je dus ook van die uitgestrekte gebieden die je ook in Frankrijk vind. Tel daar dan de apres ski mogelijkheden bij en je hebt direct een voordeel dat Frankrijk niet of veel minder heeft...

Ik vertrek de 16de maart voor weekje naar Schladming dus. www.planai.com indien je meer info wilt...

Cyrano.ak
23 februari 2006, 11:19

², ben ook in allemaal geweest en vond tignes het beste..
toch als ge skipass koopt waardoor ge in andere gebieden kunt..

J3rry
25 februari 2006, 15:52
als ik mij nie vergis moogde nie met een schuursponske op uw snowboard zitten
enkel met zon plastieke schraperke
ben zelf snowboarder en ik laat men board altijd waxen in de winkel terwijl ik erbij sta (manueel dus niet met machien)
en heb ze nog nooit met een schuurspons of dergelijke over men board zien gaan
enkel met een schraper

ook in de richting van uw board schrapen en niet dwars

punkdude
25 februari 2006, 21:07
de nylon borstel dient voor uw board "op te boenen" dus da ge beter de gesmolten sneeuw onder uw board van daan gaat en ook dat je iets beter glijdt en de schraper die word gebruikt om de overtollige wax te verwijderen die borstel is eigelijk als een soort finishing touch

$anka
26 februari 2006, 11:04
krassen van ne mm moete echt ni opvullen ze, da kan geen kwaad, is de normaalste zaak van de wereld. da zijn gewoon gebruikssporen.

als ze te diep zijn (maw tot op de core) dan moet da idd opgevuld worden, anders komt er water in.

ik wax mijn board altijd zelf, ma ik gebruik geen schuursponske ze. gewoon goed afkrabben en dan opblinken.

btw, de wax dient ni om krassen op te vullen, maar zet zich in de poriën van uw board.

Siana
26 februari 2006, 11:06
wax word meestal gebruikt voor meer snelheid, en soeplheid. Maar als ge die wacht met u strijkijzer over u board doet, dat moet ge dat nie er terug afdoen hoor. Als ge aant boarden zijt gaat die wax er na een tijdje toch gewoon weer af door de wrijving.

$anka
26 februari 2006, 16:15
wax word meestal gebruikt voor meer snelheid, en soeplheid. Maar als ge die wacht met u strijkijzer over u board doet, dat moet ge dat nie er terug afdoen hoor. Als ge aant boarden zijt gaat die wax er na een tijdje toch gewoon weer af door de wrijving.

ooh nee ...

echt ni ze. de wax moet in uw poriën, ni gewoon op uw base. ge moet da er echt wel afkrabben. we zijn hier wel over hotwax bezig he. als ge zo'n potte creme gebruikt moete da er ni afhalen, maar daar komt ook geen strijkijzer bij kijken!

Suphafly
27 februari 2006, 13:17
:p
krassen maken met een plastieke schraper?
met wat heb je gekrabt? met de hoeken ofzo
wss moet je gewoon ff je board polieren
dan is da weer smooth
en schuursponsje ( is van de afwas met de grove kant?) dan mag dat wel degelijk
diepe krassen moeten opgesmolten worden
www.szone.be voor onderhoud :p
met toaster enzo...

dA_WiZ
8 maart 2006, 19:27

Natuurlijk gaat de wax er na een tijdje door de vrijving vanaf. Maar het is niet goed overtollige wax aan je plank te laten. De eerste paar pistes ga je een pak traager gaan en het is nogis slecht voor het milieu ook. En ge moet die wax der echt wel af scrapen, uw poriën van uw plank absorberen al de wax die ge nodig hebt. Dus alles wat er boven op ligt is overtollig.

Rastaffa
18 april 2010, 12:30
Hallo,

Ik snowboard nu 3 seizoenen en ik ben van plan om mijn eigen board te kopen. Met die gehuurde boards, bij mij althans, scheelt er altijd iets.
Maar dat is niet de enige reden, eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen board.
Nu, ik kan al vrij aardig snowboarden, af en toe wat jumpkes enzo, maar het is ni om te zeggen, waauuw. Draaien gaat uiteraard als vanzelf. In de toekomst ben ik wel van plan om wat meer funparken te doen, maar ik ga toch nog vooral om gewoon pistes te doen. Dus ik zoek eigenlijk een all-mountain board, maar toch ook een beetje freestyle. Eén vereiste is wel: het board MOET van burton zijn en liefst ook een 2010 board.
Ik ben 1m84 en weeg 67 kg.
Heeft iemand enkele ideetjes?

Baats
18 april 2010, 13:12
Ja, meer eten :D

Rastaffa
18 april 2010, 13:18
Haha:D
Ja ik weet het, ik heb op schoolreis een week lang op fastfood geleefd en niks komt er bij:D maarja.
Terug on topic aub.

J.Brown
18 april 2010, 13:59
Waarom moet het van Burton zijn? Ga eens lang in Supreme shop in brussel, daar zal hij u een keuze geven naar gelang hoe je wilt snowboarden en u budget. Heb je al boots?

Ik heb een Imperium Diana 158 met Burton C60. En ben er meer dan tevreden van.

Rastaffa
18 april 2010, 14:49
Momenteel heb ik alleen het board nodig. De bindingen en de boots koop ik hoogstwaarschijnlijk in juni. Enja ik weet niet, burton spreekt mij het meeste aan.

Rastaffa
25 april 2010, 13:37
hallo, niemand een ideetje?
Enhet hoef ook niet meer Burton te zijn, nitro oid is ook ok

Suphafly
27 april 2010, 19:31
hallo, niemand een ideetje?
Enhet hoef ook niet meer Burton te zijn, nitro oid is ook ok

best gewoon ff je local snowboardshop binnen stappen
nu is het seizoen wel net gedaan dus kan je wss wel koopjes doen in je local shop, alleen heb je niet die massa's keuze meer.
als je toch voor burton gaat zou ik toch zeker het EST systeem kiezen... kan wel de uitleg doen maar pfff... :)

Jonathan
29 april 2010, 15:30
Hallo,

Ik snowboard nu 3 seizoenen en ik ben van plan om mijn eigen board te kopen. Met die gehuurde boards, bij mij althans, scheelt er altijd iets.
Maar dat is niet de enige reden, eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen board.
Nu, ik kan al vrij aardig snowboarden, af en toe wat jumpkes enzo, maar het is ni om te zeggen, waauuw. Draaien gaat uiteraard als vanzelf. In de toekomst ben ik wel van plan om wat meer funparken te doen, maar ik ga toch nog vooral om gewoon pistes te doen. Dus ik zoek eigenlijk een all-mountain board, maar toch ook een beetje freestyle. Eén vereiste is wel: het board MOET van burton zijn en liefst ook een 2010 board.
Ik ben 1m84 en weeg 67 kg.
Heeft iemand enkele ideetjes?

Vergeet Burton en informeer u eens eerst.

Rastaffa
29 april 2010, 21:32
Ben naar den Harry Beaver in a'pen geweest. Wa ne vriendelijke kerel zeg ! Jonges, veel ben ik daar ni mee opgeschoten ze. Weet iemand echt ne shop waar ze u goe helpe en veel stuff hebbe?

BlaXander
30 april 2010, 12:45
Ben naar den Harry Beaver in a'pen geweest. Wa ne vriendelijke kerel zeg ! Jonges, veel ben ik daar ni mee opgeschoten ze. Weet iemand echt ne shop waar ze u goe helpe en veel stuff hebbe?

Ik ben content van de service in de Fishbone Shop in St-Truiden. Of ze nog veel hebben kan ik ni garanderen, maar ik dacht wel dat het er atm 65% korting op snowboardgerief.

Vliegende Cisse
25 juli 2010, 22:20
Twits in Leuven. Heel veel boards. Wel grotendeels Burton en Forum, maar ook veel kleine merken. Kerel heeft veel kennis van zaken, ook vroeger seizoenen gedaan.

Het belangrijkste wat je moet weten voordat je een shop binnengaat is wat je met een board wil doen en wat je ervan verwacht. Freeriden, pistes knallen, funpark hebben allemaal hun specifieke eisen voor boards. Ook voor boots en bindingen trouwens.

Mijn laatste keer heb ik met een Forum board gereden, de JP Walker. Nu is dat al een 'oud' board. Custom bindingen en Sabbath boots van Burton. Na een seizoen op de Dominant van Burton was die Forum een serieus verschil. Maar ja, één is allround, ander puur freestyle...

sliptonix
17 augustus 2010, 01:04
snowboard: gnu rider's choice BTX 157.5 met bananatraction uit 2009 (http://www.roninsnowboards.com/wp-content/uploads/2008/09/gnu-riders-choice-btx.jpg)
bindings: blauwe burton cartel bindingen uit 2008
botten: thirtytwo tm-two in zwartwitblauw
vest: zwartwitte volcom doppler (http://snowboarding.transworld.net/1000079616/equipment/volcom-doppler-pro-shell-jacket/)

ik heb het meeste van mijn snowboardgerief gekocht via ebay (eerstehands weliswaar). mijn snowboardplank (waar ik óngelooflijk content van ben!!!) heb ik zo toenertijd 310€ ipv 550€ betaald en mijn volcom vest 240€ ipv 450€. die dingen kwamen van amerika, vandaar de lage prijs, al heb ik wel geluk gehad dat mijn pakjes niet gecontroleerd geweest zijn aan de douane (één op vier wordt gecontroleerd en eventueel getaxeerd indien duurder dan 20€). mijn bindingen (145€) en mijn botten (van een vorig seizoen => 90 euro betaald :D) heb ik uit topsport lebbeke.

mijn lievelingsplaatsen om te gaan snowboarden;
- les trois vallées
- les deux alpes
- la plagne