PDA

Volledige versie bekijken : O&O Defrag: Type kiezen

Mulle
22 augustus 2005, 20:50
Ik heb eens dit programma (O&O Defrag V8 Prof.) gedownload om mijn schijven te defragmenteren. Nu kan je kiezen uit 5 type's om te defragmenteren.

Welk type zou ik best gebruiken voor volgende partities:
*C-partitie (windows)
*D-partitie (Backups + mijn documenten)
*E-partitie (Programma's)
*F-partitie (Filmpjes en backup van games)

Alvast bedankt.

Lan
23 augustus 2005, 07:27
O&O defrag wordt vooral gebruikt bij NT4 systemen omdat daar nog geen defrag in het OS ingebouwd zit. Kan net zoals de defrag nu in XP tegelijk draaien met andere programma's zonder telkens te moeten herstarten (denk aan win98).
Persoonlijk zie ik het nut niet van dit programma te gebruiken als je Win XP hebt.

R@ -= G D D =-
23 augustus 2005, 08:21
Met O&O defrag kan je alle schijven achter mekaar defragmenteren,met XP defrag niet.

Zelfs verschillende schijven tegelijk.

Kijk eens in de helpfile van O&O defrag, daarin staat welke defragmethode het beste is voor wat.

Ik kies altijd Stealth

Mulle
23 augustus 2005, 13:02
Met O&O defrag kan je alle schijven achter mekaar defragmenteren,met XP defrag niet.

Kijk eens in de helpfile van O&O defrag, daarin staat welke defragmethode het beste is voor wat.

Ik kies altijd Stealth

Ik heb ook al eens alles gedaan met stealth methode, m

Mulle
23 augustus 2005, 13:07

Ik kies altijd Stealth

Ik heb ook al eens alles gedaan met stealth methode, maar na een week was die al weer ferm gefragmenteerd mijn C-partitie. Ik had toen geen nieuwe programma's geïnstalleerd.
Ik zal toch eens de help bekijken.

O&O defrag wordt vooral gebruikt bij NT4 systemen omdat daar nog geen defrag in het OS ingebouwd zit. Kan net zoals de defrag nu in XP tegelijk draaien met andere programma's zonder telkens te moeten herstarten (denk aan win98).
Persoonlijk zie ik het nut niet van dit programma te gebruiken als je Win XP hebt.
Defragmenteren met win xp gaat moeilijk. Er blijven nog veel fragmentaties over. Je moet maar eens proberen met win xp een schijf te defragmenteren met 5% vrije ruimte.

Bedankt voor de reactie's

Mee
23 augustus 2005, 15:26
Dienen O&O Defrag defragmenteert echt wel STUKKEN beter dan de xp-tool zenne.
En zoals R@ -= G D D =- zei, kun je ook, als je meerdere fysieke schijven hebt in je pc, meerdere schijven ineens defragmenteren (zo defragmenteer ik mijne c en mijnen f op't zelfde moment).