PDA

Volledige versie bekijken : Norton Ghost

raintjah`
22 augustus 2005, 13:55
Ben jij voor of tegen het gebruiken van norton Ghost?
Geef ook argumenten aub :)
Ben misschien van plan het te gaan kopen.

Mee
22 augustus 2005, 14:03
Norton Ghost is voor mij een van de beste ontdekkingen die ik de laatste 2 jaren gedaan heb.
i.p.v. altijd windows + programma's opnieuw te installeren moet ik nu gewoon pc opstarten via de ghost-cd en de c-image terugzetten, wat zo'n 2 minuten duurt (omda ik 2 hdd's heb) - opstarten van cd nie bijgerekend.

Het is echt gewoon heel handig. Als ge bijvoorbeeld een bepaald programma wilt installeren waar ge nie zeker van bent dat het werkt en/of er een virus inzit, maakte eerst effe nen image aan en vervolgens installeerde da programma. Als het dan nie werkt, kunde tóch gewoon uwen image terugzetten.

't is dus eigenlijk vooral handig als ge veel experimenteert en/of uwe windows veel opnieuw (moet) installeren.
Als ge aan bovenstaande eisen nie voldoet, zou ik toch er toch is diep over nadenken. Als ge der wel aan voldoet, is het heel eenvoudig: kopen die handel!

raintjah`
22 augustus 2005, 14:15
Dus je kan heel die miserie van formateren en windows opnieuw installen etc overslaan?
Maar blijft je register dan niet vol staan..?

Mee
22 augustus 2005, 16:14
Dus je kan heel die miserie van formateren en windows opnieuw installen etc overslaan?
Maar blijft je register dan niet vol staan..?
Nope, wordt allemaal overschreven.

RaPmAn
16 november 2005, 16:56
Vraagje ivm norton ghost : ondersteund norton ghost 9.0 sata II schijven ?

Ik kan die versie namelijk van iemand lenen en als dat perfect zou samenwerken met sata II HD's dan zou het mooi zijn ;)

RaPmAn
17 november 2005, 19:36
niemand ?

Mee
17 november 2005, 20:00
Ik peins nie dat er een echt verschil is met SATA I, dus als da met de gewone sata werkt, zal da met sata II ook wel werken.

menlor
17 november 2005, 21:13
Ik heb het ooit gebruikt, maar dan al een tijdje nietmeer, en ga he denk ik aankopen om er wat mee te testen, en gemakkelijk weer eens te formateren naar een zeer clean systeem. Zou ik zeerhandig vinden.

Dus ben wel positief over dit programma

Lashknife
18 november 2005, 08:53
koop dit soort programma's als je regelmatig je systeem naar de boem helpt en het beu bent om alles altijd opnieuw te installeren.

doe dit niet als je quasi nooit moet formatteren (er zijn meer oplossingen om een windows te redden dan format hoor)

Hoe dan ook, zelf een vraagje: maakt dit grapje dan spanned cd's aan ofzo? want no way da ik mijn windows c-partitie op 1 cdrommeke krijg hoor...
Werkt dit met "boot van cd 1" en dan vervolgens "please insert disk #NEXT" ?

Yank
18 november 2005, 12:50
Hoe dan ook, zelf een vraagje: maakt dit grapje dan spanned cd's aan ofzo? want no way da ik mijn windows c-partitie op 1 cdrommeke krijg hoor...
Maakt een image aan, die kun je dan bvb wegschrijven naar een HD. Dat bestand kun je dan back-uppen waar je wilt (cd('s)/dvd('s)/hd/tape/...).

OT: ook ooit nog zo'n bootable diskette gebruikt (weet wel nie meer welke versie), 'k vond het heel duidelijk en simpel programma.

Over SATA: 'k denk dat je in Windows een diskette kunt aanmaken en eventueel drivers voor hd controller er kunt bijsteken.

Lashknife
18 november 2005, 14:32
een image, wat ben ik met een image van 12 gig? (ja kheb veel tools, waaronder office + proofing tools, creative suite 2 premium en noem nog maar wa dikke tools op)

of kunde dan met een bootcd ofzo naar die image laten verwijzen waarop hij heel die image restored naar uw primary partition?

Mee
18 november 2005, 16:51
Ge kunt van uwen c een image maken en die op bv. den e zetten, als het da is wat ge bedoelt.
Als ge dienen image dan terug wilt zetten, start ge uwe pc op met de norton Ghost-cd, en zet ge den image (via uwen e) terug naar uwe c.

Maar dan hebt ge natuurlijk pech als heel uwen hdd crasht...
Daarom heb ik heb hier bij mij 2 hdd's insteken waarbij ik de image van mijnen c op den f (= 2de hdd) zet. Het terugzetten van nen image gaat dan ook een stuk sneller.

Enne... ge kunt uw image laten verdelen in verschillende stukken, maar hoe het dan werkt weet ik nie.

Yank
18 november 2005, 16:52
een image, wat ben ik met een image van 12 gig? (ja kheb veel tools, waaronder office + proofing tools, creative suite 2 premium en noem nog maar wa dikke tools op)

of kunde dan met een bootcd ofzo naar die image laten verwijzen waarop hij heel die image restored naar uw primary partition?
Met diezelfde diskette kun je ook een image terugzetten naar een partitie.

Mss dat je bij de nieuwste versie van Ghost ook een bootable cd kunt maken ipv diskette.

PS: je kunt ook compressie-graad instellen, maar als je partitie 12GB is, zal het natuurlijk vrij groot blijven.

Preske
19 november 2005, 11:48
koop dit soort programma's als je regelmatig je systeem naar de boem helpt en het beu bent om alles altijd opnieuw te installeren.

doe dit niet als je quasi nooit moet formatteren (er zijn meer oplossingen om een windows te redden dan format hoor)

Je kan een compressie instellen (zoals een zipfile)

clean install = 4 gig en een beetje
image kwam op 2 gig en een beetje

en dat was in een normale setting.