PDA

Volledige versie bekijken : cheaten

=CID=Drone
21 augustus 2005, 15:41
om kort te zijn, cheaten is :naughty:

maar naar aanleiding van de nieuwspost, zoude gij zomaar een straf/boete aanvaarden, als er wettelijk gezien geen regeling is omtrent zo een zaken?

Q3 engine games hebben bv punkbuster als anti cheat waarbij ge een liscense agreement ( of zoiet :) ) moet aanvaarden als ge op PB servers wilt spelen en als ge zou cheaten het risico loopt dat de serie nr wordt gebanned, dus hier weet ge het risico ...

maar langs de andere kant, voor Tactical Ops ( geen serie nr bij install ) hebt ge als anti-cheat het programma TOST dat op 99,99999 van de servers wordt gebruikt, maar waar ge geforceerd ( wordt automatisch gedownload ) wordt om het te gebruiken.

nergens is er een gebruikers overeenkomst voor dit programma ( ook niet tijdens de installatie van TO zelf, TOST wordt nergens vermeld ), maar toch worden er mensen globaal gebant. voor mensen die een dynamic ip hebben is dit niet zo erg, maar voor mensen die een vast ip hebben ...

waar trekt ge als overheid dan de grens om mensen te vervolgen voor 'cheaten' ? :oink:

Fighting Hobbit
21 augustus 2005, 16:11
Ik vind het allemaal een beetje belachelijk, het blijft tenslotte maar een spel.
Een cheater kan alles verpesten op een shooter, kick die dan gewoon zelf van de server.
Ik vind vervolgen in elk geval vergaand voor gewoon vals te spelen tijdens een spelletje.

simpele duif
21 augustus 2005, 16:23
belachelijk imo
straks vervolgen ze gilbert nog omdat hij in andré zijn kaarten keek :ironic:

zarathustra
21 augustus 2005, 17:09
Ze vervolgen ook doping gebruik in amateurwedstrijden, dus waarom dit niet. Zeg er wel bij dat er in dit geval echt geld met gemoeid was eh.

mathias's here
21 augustus 2005, 17:17
Als Amerikaan loop je het risico gezocht te worden door de FBI als je cheat in America's Army...
Uitleg: Cheaten is een manier van een spel misbruiken. America's Army is een spel gemaakt door de US Army. Alles wat gemaakt wordt door de US Army is ook bezit van de US Army. Als je dus cheat, misbruik je militair materiaal, en dat is illegaal en strafbaar in de Joe Es of Ee.

Said by America's Army Dev's

The Army has partners that deal with cyber crime as a matter of course. These include not just various Army IT departments, but also the Department of Justice, the Secret Service, and the Federal Bureau of Investigations.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit gewoon een blufstunt is, maar Amerikanen zijn nu eenmaal niet al te kritisch en dus is de kans wel groot dat dit helpt.

Time
21 augustus 2005, 17:40
Ik vind het allemaal een beetje belachelijk, het blijft tenslotte maar een spel.
Een cheater kan alles verpesten op een shooter, kick die dan gewoon zelf van de server.
Ik vind vervolgen in elk geval vergaand voor gewoon vals te spelen tijdens een spelletje.
is gearresteerd wegens het gebruik van een netwerk van bots die andere spelers aanvielen en gedropte items oppikten.

als het zo simpel was zoals jij beschrijft hadden ze het wel gedaan...

als je moest weten hoeveel slachtoffers zo iemand maakt die daardoor gefrustreerd het spel opzijleggen bind ik het echt wel gerechtvaardigd

en vergelijk een mmorpg waar de itemkoorts centraal staat aub niet met een fps'ke waar es een radar of aimbotje is gebruikt... immens verschil

QplQyer
21 augustus 2005, 18:28
is gearresteerd wegens het gebruik van een netwerk van bots die andere spelers aanvielen en gedropte items oppikten.

als het zo simpel was zoals jij beschrijft hadden ze het wel gedaan...

als je moest weten hoeveel slachtoffers zo iemand maakt die daardoor gefrustreerd het spel opzijleggen bind ik het echt wel gerechtvaardigd

en vergelijk een mmorpg waar de itemkoorts centraal staat aub niet met een fps'ke waar es een radar of aimbotje is gebruikt... immens verschil
Ik vind dat het echt de taak niet is van justitie en politie om zulke dingen te gaan bestraffen, dat vind ik tevens ook van dopinggebruik, het parket zou zich daar niet met bezig moeten houden, er zijn wel belangrijkere zaken dan sport in het leven.

Als we cheaten gerechtelijk gaan vervolgen ... waar gaat dat eindigen, die bemoeienis.

dyab
21 augustus 2005, 18:37
als er gecheat word, dan moet dat aangepakt worden door de makers van het spel zelf, niet door de politie, FBI of welke gerechtelijke of militaire instantie ook...

met aangepakt worden bedoel ik met anti-cheat software, niet mensen arresteren of dergelijke...

als het illegaal is om items door te verkopen op online veilingen moet dat door die veilingen aangepakt worden... Er kruipt misschien veel tijd in om al die aangeboden items te verwijderen maar als het onmogelijk gemaakt wordt om die dingen te verkopen, zullen er weinig cheaters de moeite doen om dergelijke software te maken want doorverkopen kunnen ze dus toch niet...

SilentSpring
21 augustus 2005, 19:43
ie probeerde te verkope ofzo geloofk, nu, dan nog. tis tenslotte maar ne game. kan er wel van meespreken ivm da cheate. kad nen x maand gelede is ne bot getest voor enemy territory bij wijze van grap azo, na 10min spele alle files ervan weggedaan en per ongeluk 1 onnozel dingeske vergete, 2 maand later spelek enemy territory en krijgek inees hardware ban, wist eerst zelf nie voorwa totdak na controle nog 1 stom bestandje van die bot terugvond.. dusja sindsdien geen ET meer voor mij waardoor dak me nu soms wel wa verveel achter pc

Time
21 augustus 2005, 19:57
als er gecheat word, dan moet dat aangepakt worden door de makers van het spel zelf, niet door de politie, FBI of welke gerechtelijke of militaire instantie ook...

met aangepakt worden bedoel ik met anti-cheat software, niet mensen arresteren of dergelijke...

als het illegaal is om items door te verkopen op online veilingen moet dat door die veilingen aangepakt worden... Er kruipt misschien veel tijd in om al die aangeboden items te verwijderen maar als het onmogelijk gemaakt wordt om die dingen te verkopen, zullen er weinig cheaters de moeite doen om dergelijke software te maken want doorverkopen kunnen ze dus toch niet...
de enigste anticheatsoftware die echt diep kan controleren is er die tijdens het spelen je processen scant, en dan krijg je gezaag van privacyschendin, maw de ontwikkelaars hebben dat niet altijd in de hand.

m@rle
21 augustus 2005, 20:14
ik vind da de maker van het spel he recht heeft om u te blokkeren, als je het spel misbruikt (door eventueel cheats) (en dan welk enkel mp he, sp doede wa da eg wilt)

waarom zou zo iemand ni vervolgd mogen worden?

gewoon kicken die handel.
die mensen gaan dan andere servers verzieken, en ni iedereen merkt dat iemand cheat.

ik ben der van overtuigd da der sommige cheaters zijn, da ge ni eens merkt da zij cheaten.

ik geloof zelf, dat een mens gestrest en geirriteerd wordt, door een cheater.
door continu te verliesen, en blijfe proberen.
terwijl da ge weet, da ge toch ni kunt winnen.

cheate is nu ni de grootste misdaad.
maar welk zeker een misdaad.

de cheater misbruikt eigenlijk een spel.
ze gebruike andere programma's (aimbot/wallhacj) in dat spel, zonder de toestemming van de makers.

ik ben voorstanders van pb, dat een cheater volledig is gebannen.
want voor zo'n kleine misdaad iemand beboete is msh wel overdreven

[Jup]war-ass
21 augustus 2005, 20:19
ik dacht dt da soms in de disclaimer stond van games. Dat indien men u betrapte op cheaten de toegang kan weigeren tot nog online dat game te spelen.
Dus ge moet die boekskes soms ookes doorbladere

=CID=Drone
21 augustus 2005, 20:29
bij TO is dit dus niet

TOST is zelf een 3e partij software, wie is er dan eigelijk illigaal bezig? :p

zijn die global bans enzo dan zelf wel legaal? :help:

[Jup]war-ass
21 augustus 2005, 21:11
wie weet valt da zelf onder de zin
during online play you may find changes in the gaming experience (verwijzend naar upgrades en zo)

botchla
21 augustus 2005, 21:14
ge accepteert hun terms infeite door da te installeren en spelen van TOST en ge wordt gebanned van cb en via tost servers voor cheaten.. 3d party software da ge niet
verplicht zijt te installeren eh.. tost is 3d party software die cb vereist.

dus niet zagen en op TO nen thread starten da ge nu infeite nix misgedaan ebt..
ge zijt gedetect door een cheat (en ja.. who gives a f***?) ma kzie u al een of
andere domme thread op to starten daarvoor ;>

=CID=Drone
21 augustus 2005, 21:27
nu ja da is het hem juist botchla, als ge TO online wild spelen wordt ge verplicht om TOST te gebruiken :(

maar waar staan hun terms? die worden u nie meegedeeld als da wordt gedownload ( en geinstaleerd ) tijdens de connectie naar een server :help:

waar blijft de vrije keuze om dat te downloaden en te instaleren? wat doet TOST eigelijk, wie is er verantwoordelijk voor enzo, dit moet altijd in een gebruikers overeenkomst staan ... ( ja ik weet da nu toevallig, een beginnende TO er niet )

nu kunde zeggen " speelt dan op tost vrije servers " maar zoals ik al zei 99,9999% van de servers 'dwingt' u omdat te gebruiken.

dat CB dat verplicht maakt voor war's en dergelijk is 1 ding, op publieke servers is dit iet anders, daar heeft CB niks over te zegge

chosen1
21 augustus 2005, 21:52
bij online games cheaten zouek nooit doen maar singleplayer om een spel wa leuker te maken doe ik wel! trainers enz! ook omdattek veel spellekes na ne tijd nog es speel en dan moet ek opnieuw beginne en dak cheat ek wel omdak da toch al eens tegoei heb uitgespeeld

ComputerVISTA
21 augustus 2005, 21:56
Ik vind cheaten in singleplayer voor je zelf geen probleem. Ik doe het zelf ook bij zowat alle games maar daar doe je niemand kwaad mee.

Cheaten in multyplayer is gewoon laag. Men broer heeft gisteren nog een cod war gehad waardat de leader van de andere clan zat te cheaten en die is gewoon van clanbase met heel zen ploeg eraf gezwierd. Dat vind ik een meer dan gepaste straf!

Kurobu
21 augustus 2005, 22:02
dat ze dan speciaale servers aanmaken om te cheaten ? dan speelt iedereen met een cheat . dan moeten mensen die niet cheaten niet klagen en de makers ook niet ..
en anders die hardware ban tijdelijk invoeren .. bv 1ste maal 1 week 2 de maal 1 maand .. dat zou beter zijn ..
de politie en dergelijke instanties klachen nu al dat er te veel werk is en dan moeten ze de jeugd maar wa ambeteren omdat ze eens een cheat gebruiken en dan voor 1 keer hunzelf vanboven op de score lijst zien ...

zielig .. da noem kik da eerlijkgezegd .

dyab
21 augustus 2005, 22:17
de enigste anticheatsoftware die echt diep kan controleren is er die tijdens het spelen je processen scant, en dan krijg je gezaag van privacyschendin, maw de ontwikkelaars hebben dat niet altijd in de hand.

als ze dat in hun voorwaarden zouden zetten kan hen niets verweten worden... zolang mijn spel er niet trager van wordt, mij goed...

Ofdat het nu in de voorwaarden staat of niet, naar mijn mening zijn ze gemachtigd om zulke controlen uit te voeren; als ik gekickt wordt van een server omdat mijn ping te hoog is ga ik er ook niet om lopen zagen dat dat niet in hun voorwaarden staat (of die van de server).

het moet niet per sé (naar mijn mening) in de voorwaarden staan als het maar cheaters aanpakt... Iemand die nog maar een beetje gamed weet toch dat er anti-cheat software is, maar blijkbaar schrikt dat niet veel mensen af!

ze zouden het in de voorwaarden moeten zetten om juridisch buiten schot te blijven maar ik zou er niet om klagen dat ze anders ook zouden doen zolang het mijn spel niet beïnvloed of ongewenste software op mijn computer plant... :naughty:

Desertfish_88
23 augustus 2005, 21:23
zoals iemand al zei: "het is allemaal maar een spel". Ik kan begrijpen dat mensen er kwaad van worden dat mensen cheaten, maar als we het gaan bestraffen, zitten we binnenkort misschien met toestanden waarbij je nog niet moogt spammen op een forum :)

Time
23 augustus 2005, 21:50
zoals iemand al zei: "het is allemaal maar een spel". Ik kan begrijpen dat mensen er kwaad van worden dat mensen cheaten, maar als we het gaan bestraffen, zitten we binnenkort misschien met toestanden waarbij je nog niet moogt spammen op een forum :)
hoe denk je dat Filmfabriek zijn internet is afgesloten geweest? juist ja, door hardnekkig te spammen op dit forum...

Cazzz
23 augustus 2005, 22:08
hoe denk je dat Filmfabriek zijn internet is afgesloten geweest? juist ja, door hardnekkig te spammen op dit forum...

huh? enlighten me :)

mja, on-topic: "Iedereen is vrij in wat hij/zij doet zolang hij/zij de vrijheid van een ander niet schaad." Komt dat hier eigelijk niet van toepassing?

Time
23 augustus 2005, 22:21
huh? enlighten me :)

mja, on-topic: "Iedereen is vrij in wat hij/zij doet zolang hij/zij de vrijheid van een ander niet schaad." Komt dat hier eigelijk niet van toepassing?
gastje van 13 jaar die hier maandenlang de "hipperd" heeft uitgehangden, abuse van telenet is gecontacteerd => internet afgesloten

en da tweede: als ik u dagelijks nen peer op uw smoel kom geven schaad ik uw vrijheid ook niet, mag het daarom?

Blood_Raven
23 augustus 2005, 22:25
Anticheat software?
Sure geen probleem mee.
Het feit dat er cheaters zijn is omdat spelletjes teveel in 'ongezonde' competitiedrang worden omgetoverd.
Het woord 'spel' zegt het zelf, het dient om je te amuseren.
Wanneer je cheat dan omzeil je de spelregels waardoor je het spel verziekt voor andere spelers.
Geraak je banned: tsjah dat heeft wel zijn reden hoor.

Morpheus
23 augustus 2005, 22:31
gastje van 13 jaar die hier maandenlang de "hipperd" heeft uitgehangden, abuse van telenet is gecontacteerd => internet afgesloten

en da tweede: als ik u dagelijks nen peer op uw smoel kom geven schaad ik uw vrijheid ook niet, mag het daarom?

Is inderdaad gebeurd, maar helaas niet zo simpel als u het voorstelt :( .
Dat ventje hangt helaas nog rond op fora.

De opvoeding thuis zal daar helaas wel veel mee te maken hebben.
Mr bon... :)

mvg

Time
23 augustus 2005, 22:33
Is inderdaad gebeurd, maar helaas niet zo simpel als u het voorstelt :( .
Dat ventje hangt helaas nog rond op fora.

De opvoeding thuis zal daar helaas wel veel mee te maken hebben.
Mr bon... :)

mvg
twas dan ook niet nodig om het volledig uit de doeken te doen:p

en dat die jongen nog een pc heeft zegt genoeg over het niveau van zijn ouders;)

Cazzz
23 augustus 2005, 22:42

dan schaad je men vrijheid toch wel?

Time
23 augustus 2005, 22:44
hoe?:)

Cazzz
23 augustus 2005, 22:57
door me met een pijnlijk gevoel door de dag te laten gaan want dan heb ik de vrijheid niet om met een normaal gevoel door de dag te laten gaan(en indien het niet pijn zou doen, dan is het op zen minst poging tot :p)

Time
23 augustus 2005, 23:05
als iemand cheat bezorgt hij andere personen last... die last is vergelijkbaar met hetgeen gij doormaakt op die moment

Cazzz
23 augustus 2005, 23:21
als iemand cheat bezorgt hij andere personen last... die last is vergelijkbaar met hetgeen gij doormaakt op die moment

Awel voila, das wa ik wou zegge.. Ma ja, of je daar nu echt iemand hoeft voor aan te klagen.. Voor een klop op iemand zen neus vlieg je nu ook niet direct de bak in he.. Mss een schadevergoeding maar dat om een pc game.. :rofl: nja, kdenk da het van persoon tot persoon afhangt ma voor mij gaat het toch te ver als je mensen oppakt of beboet voor een pc game. Dat de uitgevers van dat game maar een x-maand ban op hun account zetten ofzo is eigelijk imo het beste.

$anka
24 augustus 2005, 10:33
lol drone, merk ik hier een poging om uw status in het TO wereldje op te krikken?:p
(of om op lcd minder zwaar aangepakt te worden, want ik heb gezien dat ge u hebt ingeschreven :) )
men verdere uitleg is ni persoonlijk op u bedoeld ze ;)

cheate is lame, daarmee uit. wilde cheaten, dan doede da ofwel single player, ofwel op private server, met paswoord, en de mensen die daar dan mee op spelen weten dan wel dat ge cheat, of dat even wilt testen.

maar op publieke servers verziekte gewoon het spel van mensen die wel clean spelen.

en ivm TOST, mja ik denk dat er wel zoiets bestaat als dat ge u eens verklaard met de regels van die server. en tja, als de owner van die server beslist dat hij alleen spelers met TOST toelaat, denk ik niet dat ge daar veel aan kunt doen. alleen op andere servers spelen, maar zoals ge zelf zegt: 99.99999 % van de servers vereisen tost. maar wat ik niet snap, is dat als ge toch niet cheat, er een probleem mee hebt dat een progske op uwe pc staat die dat even checkt.
ge hebt btw nog altijd de mogelijk om op F10 (cancel download) te drukken he. dus ge hebt wel ergens de keuze :p

das hetzelfde als da gij thuis een feesje geeft, en zegt dat iedereen een fles drank moet meepakken of anders ni binne mag. dan wilde gij toch ook ni dat er mensen met lege pollen voor u deur staan

QplQyer
24 augustus 2005, 11:23
De last misschien wel, maar die last is puur een psychologische reactie op wat iemand anders doet. Bij het slaan op iemand zijn neus daarentegen is er sprake van fysieke agressie tegenover iemand, maw, iemands lichaam wordt geschaad door een andere.
Nu kan je wel last hebben van iemand die cheat, pijn en medische kosten zal je er wel niet aan overhouden zeker?

Time
24 augustus 2005, 11:30
De last misschien wel, maar die last is puur een psychologische reactie op wat iemand anders doet. Bij het slaan op iemand zijn neus daarentegen is er sprake van fysieke agressie tegenover iemand, maw, iemands lichaam wordt geschaad door een andere.
Nu kan je wel last hebben van iemand die cheat, pijn en medische kosten zal je er wel niet aan overhouden zeker?
maakt dat dan iets uit? met dat slaan gaf ik maar een voorbeeld

feit is dat hardnekkig cheaten in online games waarbij je medespelers last berokkent niet ongestraft mag blijven omdat "het maar een spelleke is"

$anka
24 augustus 2005, 11:35

ok, vervang dat slagen (wat dat was toch maar een willekeurig voorbeeld) door iemand pesten. dan is er ook geen fysieke schade/agressie

en een cheater "pest" eigenlijk ook de mensen die wel clean spelen, aangezien zij nu toch geen kans meer maken om levend te blijven

feit is dat hardnekkig cheaten in online games waarbij je medespelers last berokkent niet ongestraft mag blijven omdat "het maar een spelleke is"
waarom die hardnekkig erbij? zelfs een cheat testen doe je niet op een publieke server ...

Le Roy Landis
24 augustus 2005, 11:39
tis het recht van de eigenaar van een server om je van een server weg te houden. Als die server toevallig dat programma draagt, dan is er volgens mij geen probleem?

Als je niet met dat prorgamma geconfronteerd wilt wordne moet je maar niet op die servers gaan.

en dat is nu ook niet echt "vervolgen" eh, ... gewoon het spel plezant houden.

en een boete?
ik weet het niet ... er spelen nogal veel (domme) kinderen op de pc, waardoor je alleen de ouders problemen geeft ...
niet echt dus

QplQyer
24 augustus 2005, 11:45
maakt dat dan iets uit? met dat slaan gaf ik maar een voorbeeld

Ja dat maakt iets uit. Mentale schade kan men niet meten, is enorm fakebaar, kortom geen betrouwbaar iets om op voort te gaan om tegen op te treden.
Een server eigenaar mag iemand van zijn server bannen hé, maar een politie-éénheid of gelijk wat zich daarmee bezig laten houden is gewoon idiotie.

ok, vervang dat slagen (wat dat was toch maar een willekeurig voorbeeld) door iemand pesten. dan is er ook geen fysieke schade/agressie
Als er van pesten sprake is, is er meestal wel sprake van fysieke agressie (bv. yoghurt in iemands boekentas gooien, scheerschuim op kleren, die zaken). Tegen verbaal geweld kan men een dikke huid kweken, tegen fysiek geweld kan je niet zo snel iets doen.

en een cheater "pest" eigenlijk ook de mensen die wel clean spelen, aangezien zij nu toch geen kans meer maken om levend te blijven
Dan ban je die gewoon van de server.

sneax
24 augustus 2005, 12:33
Boete geven is te ver gaan, hun spel blokkeren (wat steam en vac doet) dat vind ik geen probleem. Het enige nadeel van dit alles is dat de rijke mens zich zonder problemen kan veroorloven om te cheaten. Maar allé ja, als ge rijk zijt moogt ge daar van mijn part van profiteren.

Time
24 augustus 2005, 12:46
Dan ban je die gewoon van de server.
als het zo simpel was bestonden er bijna geen cheaters.
ik zie er trouwens geen graten in dat het aanpakken van cheaters via de ouders moet gebeuren, zij zijn nog steeds verantwoordelijk voor het gedrag van hun kind, kijken ze er niet naar om, dan moeten ze er maar de gevolgen van dragen

$anka
24 augustus 2005, 12:53
ik zie er trouwens geen graten in dat het aanpakken van cheaters via de ouders moet gebeuren, zij zijn nog steeds verantwoordelijk voor het gedrag van hun kind, kijken ze er niet naar om, dan moeten ze er maar de gevolgen van dragen

sorry ze, ma als ge als ouder al moet gaan toezien dat uwe kleine geen cheats gebruikt op de pc tijdens een spelleke zijde ook wel slecht bezig ze

daar ga ik mij later ook ni mee bezighouden hoor. cheaten getuigd gewoon van een zielige ingesteld

@ QplQyer: je kan best ook pesten zonder fysieke daden. en niet iedereen kweekt een harde huid tegen verbaal geweld ... maar daar gaat hem hier nu niet om, dat was gewoom om een voorbeeld te geven dat de niet-cheatende mensen daar wel degelijk last van hebben

Time
24 augustus 2005, 12:56
sorry ze, ma als ge als ouder al moet gaan toezien dat uwe kleine geen cheats gebruikt op de pc tijdens een spelleke zijde ook wel slecht bezig ze

daar ga ik mij later ook ni mee bezighouden hoor. cheaten getuigd gewoon van een zielige ingesteld

@ QplQyer: je kan best ook pesten zonder fysieke daden. en niet iedereen kweekt een harde huid tegen verbaal geweld ... maar daar gaat hem hier nu niet om, dat was gewoom om een voorbeeld te geven dat de niet-cheatende mensen daar wel degelijk last van hebben
als ge een klacht krijgt (via gelijk welke instantie) dat uw zoon zich bezig houd met cheaten online en dat het moet stoppen, is het dan zo moeilijk om daar als ouder iets tegen te doen? ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar mijn ouders hadden wel wat gezag over mij de laatste 10 jaar...

de ouders die dan afkomen met "tis maar een spelleke" verdienen nie beter dan aangepakt te worden

$anka
24 augustus 2005, 13:07
ok, eens de ouders daarvan op de hoogte zijn dan wel, maar meestal weten de ouders niet dat hun zoon/dochter cheat met spellekes. mijn vader/moeder komt er ook ni naast zitte als ik aant game ben ze

QplQyer
24 augustus 2005, 17:31
Het IS zo simpel.

Mensen hebben al van eeuwenoud geprobeerd om vals te spelen bij alle soorten spellen, die mensen worden geband, maar belet dat anderen om toch te proberen om vals te spelen? Neen, sommigen willen nu eenmaal winnen, koste wat het kost. Dat is net hetzelfde online als bij een simpel bordspel.
Moeten we dan ook iedereen die valsspeelt bij een gezelschapspel aanpakken?

Er moet sprake zijn van een evenwichtigheid tussen straf en misdaad, een cheater een geldboete laten betalen of internettoegang verbieden is helemaal geen evenwichtige straf.

En via de ouders aanpakken? Hoe wordt valsspelen bij een bordspel aangepakt? Iemand daarvoor een pak voor zijn broek geven lijkt me weer een ontbreken van het evenwicht tussen straf en misdaad. Dat kind in de hoek zetten of uitsluiten van het spel is dan wel juister (en even effectief).

Het IS tenslotte maar een spelletje, relativeer dus het hele gedoe toch eens een beetje ... er gaat niemand dood door iemand die vals speelt hoor, jongens toch.

Time
24 augustus 2005, 22:17
Het IS tenslotte maar een spelletje, relativeer dus het hele gedoe toch eens een beetje ... er gaat niemand dood door iemand die vals speelt hoor, jongens toch.

dat is jouw mening, onlinve vals spelen en soms tientallen spelers irriteren is ontoelaatbaar en overstijgt dat belachelijk "het is maar een spelletje"-cliché imo

m@rle
24 augustus 2005, 22:21
ik vind het zo grappig, daar is totaal geen verandwoordelijkheid bij de ouders ze.

die van mij weete nog ni wa cheaten is, dusja, hoe gaan die da ooit ontdekke?
moestte ze het weete da gaan ze wrshl wel iets doen, ma als ik dan zou zegen ik zal ni cheate en ik doe het toch, die hebbe da nooit ni door.

ouders kunne ni voor alles verantwoordelijk zijn ze.

ps: ik cheat zelf ni he :s

Desertfish_88
24 augustus 2005, 23:41
:eek: dan moete al wel serieus bezig geweest zijn... maar toch, uw internet afsluiten voor gewoon te spammen....

dat ze uw ip dan gewoon blocken tot daar toe.

Maarja hij zal ook wel waarschuwingen gehad hebben zeker (hoop ik)

Time
24 augustus 2005, 23:47
:eek: dan moete al wel serieus bezig geweest zijn... maar toch, uw internet afsluiten voor gewoon te spammen....

oneindig veel van de mods op dit forum en ik dacht dat zelfs telenet eerst nog gewaarschuwd heeft, niet zeker van da laatste:)

en kheb het al es gezegd op ander forum:
nu zijn er 2 kampen:
-de mensen die hem niet kennen en nu redeneren in de zin van "wtf zijn inet afgesloten voor wat onnozel te doen op een forum???"
-de mensen die hem kennen en hem een paar jaar offline plezier toewensen, waaronder ik :]

vyeate
25 augustus 2005, 02:14

typ eens filmfabriek in op google en zoek een forum waar ze hem niet kennen :unsure:

Nja,hij heeft nu adsl en time wenst hem toch veel ongeluk toe,ik ben wa meer vergevingsgezind :D

Desertfish_88
25 augustus 2005, 10:47
ja als het echt uit de hand liep, meerdere fora enzo... en hij heeft waarschuwingen genoeg gehad: terecht

QplQyer
25 augustus 2005, 13:28
dat is jouw mening, onlinve vals spelen en soms tientallen spelers irriteren is ontoelaatbaar en overstijgt dat belachelijk "het is maar een spelletje"-cliché imo
Mensen kan je op vele manieren irriteren, nu moet men zich afvragen of dat irritatie niet voor een groot stuk bij de geïrriteerde ligt ipv bij diegene die irriteert. Overigens vind ik geïrriteerd zijn door iets geen goed argument om iemand gerechtelijk te laten bestraffen, zo kunnen we tevens beginnen met meetikken op tafel met de muziek te verbieden ...

Time
25 augustus 2005, 22:40
Mensen kan je op vele manieren irriteren, nu moet men zich afvragen of dat irritatie niet voor een groot stuk bij de geïrriteerde ligt ipv bij diegene die irriteert. Overigens vind ik geïrriteerd zijn door iets geen goed argument om iemand gerechtelijk te laten bestraffen, zo kunnen we tevens beginnen met meetikken op tafel met de muziek te verbieden ...
als dat "meetikken op tafel" in de user agreement van dat cafe als verboden omschreven staat ^^

QplQyer
26 augustus 2005, 11:01
als dat "meetikken op tafel" in de user agreement van dat cafe als verboden omschreven staat ^^
Dan kan het café hem de toegang weigeren (= van de server bannen), maar dan moet de politie niet gaan binnenstormen ;) .

Time
26 augustus 2005, 11:45
Dan kan het café hem de toegang weigeren (= van de server bannen), maar dan moet de politie niet gaan binnenstormen ;) .
ze moeten het eerst nog kunnen, zoals ik al zei: zo simpel is het zeker niet

BraveHeart
31 augustus 2005, 18:18
Cheaten moet kunnen, waarom zou dat slecht zijn ?
Ik gebruik ook eens Action Replay / Xploder voor PS2/NGC/DS.
Ik ben nu iemand die totaal nie ver geraakt zonder cheats, kan er totaal niks aan doen.
Monsterreflexen en een hoog reactievermogen heb ik niet en een spel spelen in Easy is voor mij al direct hard.
Het gaat gewoon niet, dat spellen zo belachelijk moeilijk gemaakt worden zodat je er zelf gaat op opjagen om goed te zijn is voor mij geen spelen.
Ik wil gamen zonder stress en zonder gejaaag.
Zeker FPS games op consoles qua controle zuigen zwaar, de moeilijkheid is voor mij dubbel zo hoog als op PC.
Zo'n Action Replay & Xploder geeft mij de mogelijkheid om ook van het spel te genieten op een normale manier zoals het moet imo.
Wat fun is er aan om overal er door te jagen omdat de makers het zo maken.
Idem met die skill dat ge na een paar knallen al het loodje legt zonder kans te hebben ook maar ne klop hebben gedaan in dat spel.
Daarom speel ik spellen ook online puur voor de fun en niet voor de skillz of frags, het is voor mij totaal onmogelijk om lang zo te gamen op hoge snelheid.
Hou ik amper 5 min vol en ik ben dat rap beu.
Ze moeten ook niet denken dat iedereen zo ne prof is qua gaming wat totaal niet is.
Ge zult ooit eens naar ne trainer, cheatdisc grijpen als ge het lastig krijgt in uw pc / console game.
Fastfrag shooters op een console vragen voor cheaters.
Ik ben gewoon blij dat er zo iets bestaat als cheats, trainers, en code discs voor consoles, dat maakt mijn gamen meer een genietbare hobby.
Ik heb een hekel aan opgejaagd gamen waar ze met 20 man achter u zitten.
Op het gemak een spel spelen en zo uitspelen dat is mijn manier van spelen.
Spellen als Quake III en UT (200x) ben ik op een uur kotsbeu.
Geef mij maar een co-op (Quake II, HL1/HL2) spel of een RTS/RPG waar ge op uw gemak uw ding doet.
Ge gaat bijna denken dat ge genen tijd meer hebt om nog normaal met ne pc te gamen.
Alles moet tegenwoordig gestresseerd en gejaagd :sleep:

DBK
31 augustus 2005, 23:00
Drone is er percies nog ni over da em gebanned is op de telenetserver voor cheaten :)
Hij heeft toen liggen dreigen da wie hem nog een cheater noemde ging aanklagen, was best nog wel een grappige periode in het o zo saaie to forum tegenwoordig :)