PDA

Volledige versie bekijken : Hartslagmeter Lidl

TitaTovenaartje
20 augustus 2005, 15:28
Hallo
Kwou mij eerst een polar kopen, maar der is een boete van 150euro tussengekomen.
Daarom dat ik even dit vraag
is dit een degelijk toestelleke om af en toe te gaan lopen (1*/week)
Of in de zomermaanden te gaan fietsen
(tussendoor heb ik zelf al training en ga ik dat niet gebruiken)

hartslagmeterke (http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c.o.oow.20050825.p.Hartslagmeter)

Tita

Vergelijk het wel niet met polar

woot
20 augustus 2005, 15:32
kan je deze al kopen ?

TitaTovenaartje
20 augustus 2005, 15:36
vanaf de 25ste

EA lover
20 augustus 2005, 19:46
Lijkt me een goede maar ik heb een Polar en ik vind deze beter.

Pred
20 augustus 2005, 20:41
mijne pa heeft ooit een hartslagmeter in de lidl gekocht , da was wel ne iets andere dan deze , en koste 25€ dacht ik en die gebruik ik ook soms en die werkt goed, zaten ook veel functies op, teveel zelfs , zeker als ge het boekje kwijt zijt :)
Uw broek kunt ge er nie echt aan scheuren denk ik

kzou wel ne zwarte pakken want die rooie is lelijk !! :)

DGEN
20 augustus 2005, 20:44
heb al eentje...n polar

TitaTovenaartje
21 augustus 2005, 12:26
mijne pa heeft ooit een hartslagmeter in de lidl gekocht , da was wel ne iets andere dan deze , en koste 25€ dacht ik en die gebruik ik ook soms en die werkt goed, zaten ook veel functies op, teveel zelfs , zeker als ge het boekje kwijt zijt :)
Uw broek kunt ge er nie echt aan scheuren denk ik

kzou wel ne zwarte pakken want die rooie is lelijk !! :)
Was die borstriem degelijk?

Pred
21 augustus 2005, 12:28
goh degelijk, hij blijft goed zitten en ziet er toch vrij degelijk uit en is verstelbaar en met een gemakkelijk systeem om uit en aan te doen dus ik denk het wel :)

TitaTovenaartje
21 augustus 2005, 12:50
ok
dan ga ik hem kopen denk ik
en voor 20euro kan ik normaal nie klagen he

merci

TippedTerox
21 augustus 2005, 13:50
Gekocht, één maal aangedaan en terug verkocht. Slechte kwaliteit. Spaar dan desnoods wat langer voor een polar dan uw geld te verkwanselen :) (Mijn ongezouten mening, neem het zeker niet persoonlijk op).

woot
21 augustus 2005, 13:55
ik zal em zeker ook kope voor die prijs alvast bedankt om dit te melden tita ik gee er u zelfs een rep punt bij omdak tevreden ben da ik da weet anders hing ik da wss nooit geweten hebben :p

werkt dat uurwerk wanneer je loopt wandelt etc etc? bv set ups enal? of moe je da ergens instellen per oefening? en moe je ook altijd die band rond je middel hebben zoals op die foto aangeduid staat?

Pol
21 augustus 2005, 14:18
die band moet rond je borst komen, da meet namelijk hoeveel hartkloppingen je krijgt (is toch logisch?)

Pred
21 augustus 2005, 17:15
ok
dan ga ik hem kopen denk ik
en voor 20euro kan ik normaal nie klagen he

merci

kweet nu natuurlijk niet of deze ook iets of wat degelijk gaat zijn of niet hé dus don't shoot me achteraf :)

maar als ge da toch nie echt vaak gebruikt dan denk ik dat het te zot is van ne Polar te kopen want da kost drekt een pak duiten :)

HermeS
21 augustus 2005, 17:23
Ik denk dat als je het echt frequent gaat gebruiken en er uw trainingen op gaat baseren dat je best toch richting een iets gerenomeerder merk gaat (polar, ciclosport,...). Dergelijke goedkope hartslagmeters geven vaak een afwijking van een 10tal slagen. Dit is redelijk veel als je echt op hartslag gaat trainen.
Indien het echter is om een ruwe indicatie te hebben dan zou ik inderdaad besparen en voor zo'n toestel gaan.

Rikkie
22 augustus 2005, 22:41
Ik heb al enkele jaren ne polar en ben er zeer tevreden van. Als ge echt gedreven zoekt te gaan lopen, op hartslagzones en zo zou ik toch voor ne polar gaan zé! Is echt degelijk materiaal. Nu ik kan ook niet zeggen dat dieje van de lidl niet goed is hé! Ge zou ze eigenlijk beiden is moeten kunnen testen over dezelfde afstand en dan zo vergelijken hé!

Greetz, Rikkie

Vrallie
23 augustus 2005, 14:29
Kan er da eens iemand heel kort uitleggen wat men precies bedoelt met Hartslagzones ? Is het dan zo dat ge vb 15 min tussen de xx en de xx moet zitten om vervolgens een zone hoger te schakelen ?

clubje
26 augustus 2005, 18:50
Ik zou ook wel zo'n ding willen kopen omdat ik vaak ga lopen en mountainbiken. Maar ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Ik weet bv niet naar welke hartslag ik zou moeten streven of wat ik er meer mee 'weet'.

Dus zal ik het maar nie kopen zeker en gewoon blijven mij elke dag kapot lopen, dat zal ook wel een goede indicatie zijn.

clubje
29 augustus 2005, 17:36
Ben dan toch een gaan kopen en 't wil nie werken eh :doh:

verdomme, altijd hetzelfde als ik iets koop

[B]Rocketeer
29 augustus 2005, 17:44
Ben dan toch een gaan kopen en 't wil nie werken eh :doh:

verdomme, altijd hetzelfde als ik iets koop

Da zal wel werken.
Instructieboekske eens lezen.

Bij polar moette die polshorloge er ook een aantal seconden kort bijhouden voordat het begint te gaan. En vanaf da het gestart is, kunde er mee gaan lopen ofzo.

Vrallie
29 augustus 2005, 17:56
Heb mij vorige week ook ene gekocht, wel ne Polar en nie diene brol van de Lidl (no offence voor wie em heeft). Ik 'moet' 85 % van de totale exercise duur per trainingssessie volbrengen in hartslagzone 70 a 80 % (tussen de 140 en 159 bpm dus) , maar da is echt veel te traag naar mijn goesting, zo traag zelfs dat ik na 12 km nog zo fris zit als iets. Bizarre is ook dat ik rond de 170 bpm zit alsek echt op snelheid zit, en da is eigenlijk maar een kleine 15 bpm meer dan moderated, maar het snelheidsverschil is wel stukken groter. Ben je echt verplicht om die hartslagzones te volgen? Wat ik ook merk, en da hoor ik van zeer veel mensen, dat je een groot stuk van het plezier in lopen kwijt bent door een hartslagmeter omdat ge er zo met bezig zijt.

FeNiX4LiFe
29 augustus 2005, 18:00
...
de snelheidszones zorgen voor andere training.
eigenlijk is het beter het te volgen. msh uw zones anders instellen.

altijd alles van brol uitlachen.
mn hartslagmeter van de lidl meet mn hartslag op en gebruik ik voor trainingschema. om in de perfecte trainingszone te blijven.

wa hebde meer nodig. een schoon horloge ( nie nodig. hm hangt aan het stuur. draag nooir uurwerk ) of nog andere gadgetfuncties nodig.

Vrallie
29 augustus 2005, 18:09
Corrigeer mij alsek mis ben, maar die meter van Lidle is al nie coded, en da is toch al een serieus nadeel.

clubje
29 augustus 2005, 18:35
Rocketeer']Da zal wel werken.
Instructieboekske eens lezen.

Bij polar moette die polshorloge er ook een aantal seconden kort bijhouden voordat het begint te gaan. En vanaf da het gestart is, kunde er mee gaan lopen ofzo.

Ik heb da gelezen

is da nie logisch da ge zoiets leest als je zoiets koopt?

Ik lees het, ik pas het toe, maar er komt geen hartslag op mijn horloge...

Pol
29 augustus 2005, 19:12
Wat ik ook merk, en da hoor ik van zeer veel mensen, dat je een groot stuk van het plezier in lopen kwijt bent door een hartslagmeter omdat ge er zo met bezig zijt.

idd, om die reden gebruik ik dat niet meer...
ipv de hele tijd geconcentreerd zitten te gapen naar uw hartslag moet je eens proberen te luisteren naar de signalen die je lichaam geeft...

clubje
29 augustus 2005, 22:20
Heeft er nu nog iemand die van de lidl gekocht?

Bij mij werkt dat horloge (uur, datum, ...komen erop), echter: het hart-icoontje komt er wel op maar het knippert niet. Er komt ook geen hartslag op, het blijft gewoon op: "0" staan. In het boekje staat ook dat je niet dicht bij radio's, gsm's mag komen enzo, maar dat doe ik dan ook niet. Helpt echter niet...

Iemand?
grtz

Vrallie
29 augustus 2005, 23:13
Hebde de elektroden nat gemaakt ? Moet altijd gebeuren voor ge die gebruikt.

edit : heel domme vraag maar ge weet nooit, ge hebt toch uwe band aan é ? :p

clubje
30 augustus 2005, 01:10
Yup natuurlijk heb ik die aan :)

Ik vind het raar dat er niets in dat boekje staat over nat maken...maar enfin ik had dat dus ook al gehoord, ook al gedaan, helpt ook niet.

Echt, altijd hetzelfde hé als ik iets koop. Ge moogt er geld opzetten dat als ik morgen een meubel zou kopen dat er een fucking schroef te kort zou zijn

altijd!!!!!!!!!

Pol
30 augustus 2005, 13:58
ik heb da ook altijd en ik vind het verdacht dat zowel jij als ik in ieper wonen...

tis een boycot zeg ik u!

to war!

Pred
30 augustus 2005, 16:15
Yup natuurlijk heb ik die aan :)

Ik vind het raar dat er niets in dat boekje staat over nat maken...maar enfin ik had dat dus ook al gehoord, ook al gedaan, helpt ook niet.

Echt, altijd hetzelfde hé als ik iets koop. Ge moogt er geld opzetten dat als ik morgen een meubel zou kopen dat er een fucking schroef te kort zou zijn

altijd!!!!!!!!!

ge moet wa friemelen met dieje band tot als da tegoei hangt
uw hart zit meer int midden dan aan de kant , remember that ! :)

ohja , en der zit toch een batterijke in dieje band hé ? :)

Vrallie
30 augustus 2005, 18:03
Da bakske moet just int midden van uw borstkas zitten, ge moet die geleiders nat maken en er moeten batterijen inzitten. Als het dan nog nie ga is em kapot.

edit : en uw horloge moet vanzelfsprekend op 'exercice' mode staan.

sneax
30 augustus 2005, 18:10
en in uw horloge moeten ook batterijen zitten! :unsure: