PDA

Volledige versie bekijken : schokt bij 70km/h

sexymofo
19 augustus 2005, 15:32
Als ik optrek, meestal gebeurt dit bij bergop rijden dan schokt de auto bij 70km/h even.
Hij maakt ook een raar geluid. Precies of er een stuk metaal de grond schuurt. Voor een fractie hoor je dat en dan schokt hij ook. Alleen rond 70 heb ik dat. Voor de rest nooit.
Tis een 1.9TD
Iemand al ervaring of gewoon een suggestie wat het kan zijn.

brainwashed
19 augustus 2005, 15:45
is hij verlaagt zo ja dan zijn het u veren denk af u veren zijn gewoon versleten

Bramboogie
19 augustus 2005, 15:47
andere baan nemen :p

is da aan een bepaald toerental? of hebt ge da enkel in 3de of in 4de?
is da kort na het schakelen of tijdens het schakelen?
al es onder uwen auto gekegen? niets da langs achter effectief tegen de grond zit?

daFour
19 augustus 2005, 15:56
over welke auto gaat het?

Cheshire Cat
19 augustus 2005, 16:04
Als ik optrek, meestal gebeurt dit bij bergop rijden dan schokt de auto bij 70km/h even.
Hij maakt ook een raar geluid. Precies of er een stuk metaal de grond schuurt. Voor een fractie hoor je dat en dan schokt hij ook. Alleen rond 70 heb ik dat. Voor de rest nooit.
Tis een 1.9TD
Iemand al ervaring of gewoon een suggestie wat het kan zijn.

Hallo!

Ik heb juist hetzelfde probleem maar dan rond iets hogere snelheden. Ook een 1.9 TD motor trouwens, maar het is een Citroën.

Nu volgens mij kan dit aan verschillende dingen liggen. Zoals slecht uitgebalanceerde wielen, of omdat één van uw (ken de juiste benaming niet) frame balken niet recht is zoals het moet zijn.

De mijne is eens op elkaar geweest voordat ik haar kocht. Uitbalanceren heeft wel wat effect maar na een tijdje begint dat schokken weer. Als het aan de frame ligt zult ge er bitter weinig aan kunnen doen. (Een krakend geluid heb ik ook gehad, maar dat is na een tijdje verdwenen. Vraag me niet wat het was want ik weet het niet!)

Het beste wat ge kunt doen is eens bij ne garagist langs gaan? Of anders zo'n banden centrale waar ze uwe auto uitlijnen, die kunnen dat normaal ook zien (En zijn niet zo duur).

Greets, K!

sexymofo
19 augustus 2005, 16:20
Uw draagbalken bedoelt ge misschien.
Der is niks wat over de grond kan slepen.
Ik wou em verlagen ma mijn schokdempers waren vastgeroest. Het bovenste stuk. Ik hoor dat geluid trouwens alleen als ik mijn venster open heb.
Hij doet het alleen bij 70 km/h en das in derde dan. Tis als ik wat feller optrek.
Tis een Lancia Delta van '99

its_just_me
19 augustus 2005, 17:32
Uw draagbalken bedoelt ge misschien.
Der is niks wat over de grond kan slepen.
Ik wou em verlagen ma mijn schokdempers waren vastgeroest. Het bovenste stuk. Ik hoor dat geluid trouwens alleen als ik mijn venster open heb.
Hij doet het alleen bij 70 km/h en das in derde dan. Tis als ik wat feller optrek.
Tis een Lancia Delta van '99
mja ik heb zelfde wagen als gij...

héél soms heb ik dat ook dat rond de 3000 toeren (bij plankgas) hij klein beetje schokt, niet veel echter...
is ook in 3de

echter geen rare geluiden. :)