PDA

Volledige versie bekijken : piepende remmen

exo
18 augustus 2005, 18:59
Hey,

ik zit met een klein probleempke denk maar kweet niet goed of het ernstig is of niet.
Als ik rem dan piepen mijn remmen altijd, ge kent dat wel z'on scherp geluidje zo. Wat valt hieraan te doen om dit te voorkomen? Want das best wel irritant alsk daar me menne scheurbak aankom en da spel begint te piepe :D

EyeBallz
18 augustus 2005, 19:00
uw remme vernieuwe
konde daar zelf nie opkome?

exo
18 augustus 2005, 19:01
Blijkbaar niet hé, anders had ik die vraag hier allesinds nie gesteld.

GADGET
18 augustus 2005, 19:05
merk type ?

sommige hebben daar last van

exo
18 augustus 2005, 19:14
Audi A3, 1.9 TDI

noccy
18 augustus 2005, 19:50
is waarschijnlij stof tss u remmen
als ge remt zit dit tss u remschijf en blokken en piept ewa

ni veel aan te doen..kunt u remmen (laten) kuisen maar enkele weken later zal gepiep toch terugkomen

Mr Syphon
18 augustus 2005, 19:54
of remmen staan ni 100 % goed
wij hebben nieuw remblokken laten steken en hebben da nu ook
tis al iets minder als in begin, ma het probleem is ik hoor da en men ouders ni :s

Tazz_
18 augustus 2005, 20:00
da's bij ons ook al lang zo, is nie zo erg lijkt me :p
ik hoor dat wel, maar m'n pa hoort da niet
hij hoort dan weer dingen die ik niet hoor (bv. als je stuur volledig omdraait dan begint de servo nogal raar te doen, maar da's altijd op koude motor om uit de garage te kunnen rijden)
en in 1ste versnelling is er een soort gekraak bij het optrekken, dat zou naar het schijnt iets met de cardankoppen zijn

daFour
18 augustus 2005, 20:08
bwa da kan geen kwaad imo , vele auto's doen da es maar die remmen toch nog goed

c3c
18 augustus 2005, 20:17
wij hadden da ook eens en toen ander remblokken en schijven gestoken, waren versleten...

zombie
18 augustus 2005, 20:25
Hey,

ik zit met een klein probleempke denk maar kweet niet goed of het ernstig is of niet.
Als ik rem dan piepen mijn remmen altijd, ge kent dat wel z'on scherp geluidje zo. Wat valt hieraan te doen om dit te voorkomen? Want das best wel irritant alsk daar me menne scheurbak aankom en da spel begint te piepe :D

zijn het de voorste of de achterste.
als het de achterste zijn , zijn het trommesls of schijven.

en het is mogelijk da ge slijtageindicatoren hebt die piepen als u blokken versleten zijn.

ge kunt ook anti piepplaatjes achter u remblokken steken , us blokken er is uithalen en is opschuren.

der is wel gemakkelijk vanalles tegen te doen hoor , ge moet enkel wa handig zijn

morph123
18 augustus 2005, 21:14
aan de voorkant van de remblokken een schuin kantje vijlen wil het piepen meestal wel oplossen.

Blue-Bora
18 augustus 2005, 23:10
Kheb da ook gehad toen ik men blokken juist vervangen had.

En @ dien rare servo --> das omda ge u stuur helemaal ten einde draait en nog blijft "wringen" dan blijft de servo kracht zetten wat niet zo goed is.Gewoon als ge ten einde zijt u stuur ni meer verder willen draaien en ietsje terug draaien zelfs (1CM) ofzo dan bekrachtigd ge dien servo niet meer

Foose
19 augustus 2005, 00:11
Bwa, da kan geen kwaad ALS hij nog goe remt anders zijn de remblokjes wss versleten.
Maar als em nog goe remt moet ge nekeer goed op de rem stampen, en als het nog ni weg is eens met de tuinslang/hoge druk reiniger eens over spuiten dat het vuil wat weg is. Normaal zou het dan meestal toch wegzijn ;).

GADGET
19 augustus 2005, 08:58
sommige auto's hebben da gewoon.

Citroen heeft er zo allesinds. Kweet ni of da bij audi ook is.

Kunt da oplossen eventueel door da kantje af te vijlen zoals morph123 zei.

Of u der bij neer leggen... :p

Blue-Bora
19 augustus 2005, 09:42
Ge kunt ook wa vaseline of olie aan u schijven smeren.Dan piepen ze niet meer :D :D :D
Ni doen he ! was grapje
Kzeg da er maar bij want kzien der hier da nog doen :p

Rikkie
19 augustus 2005, 11:00
Hey,

uw remme vernieuwe
konde daar zelf nie opkome?

idd, best eerst eens kijken of uw remblokken niet versleten zijn hé! De mijn begonnen overlaatst ook te piepen.

Ik haal die daar af: zat nog ne mm of 3 à 4 op, maar waren wel stukken afgebroken :eek:

Ik steek nieuw blokken, nu 300km later zijn ze echt ingeremd en ik moet zeggen: hij heeft nog nooit zo goed geremd :D

Greetz, Rikkie

beemer
19 augustus 2005, 12:15
Kan aan verschillende factoren te wijten zijn. Ten eerste zoals hierboven al is vermeld door versleten remblokken en ten tweede mochten die remblokken onlangs nog vernieuwd zijn of eens gedemonteerd kan het ook zijn dat er iets te weinig kopervet op de scharnierpunten/bevestigingspunten is gesmeerd.

Bramboogie
19 augustus 2005, 12:34
idd
kan zijn omda ze versleten zijn... maar met nieuwe remmen kunde da ook hebben

legde veel km's af? staat em soms een tijdje stil?
oxidatie op uw schijven kunnen ook voor wa gepiep of geschuur zorgen

Rikkie
19 augustus 2005, 12:37
idd
kan zijn omda ze versleten zijn... maar met nieuwe remmen kunde da ook hebben

legde veel km's af? staat em soms een tijdje stil?
oxidatie op uw schijven kunnen ook voor wa gepiep of geschuur zorgen

of heel dikwijls zeeer hard remmen of zo??? dat ge elke keer uw blokken en schijven gloeiend rijd, dan kunde het ook hebben geloof ik ?

Greetz, Rikkie