PDA

Volledige versie bekijken : belangrijkheid ivm duur garantie bij aankoop van nieuwe wagen..

casualties
18 augustus 2005, 18:42
Je wil een nieuwe auto kopen en heb er enkele op het oog..

De prijsklasse van de verschillende wagens ligt rond dezelfde prijs met een max verschil van 3500euro..

Nu, bij de ene auto krijg je 2 jaar garantie en bij de andere 5 jaar, vervangen van onderdelen + werkuren inclusief..

Je vind alle modellen even mooi, maar als je zonder rekening te houden met de garantie, moest kiezen, zou je diegene zonder met een minder lange garantie nemen wegens zijn iets fijnere look..

wat zou jij doen ? Je speelt zeker en koop een mooie auto met de 5 jaar garantie die misschien je wel eens een hoop geld zou kunnen besparen, of je koopt de wagen die een tikkeltje meer uitstraling heeft en neemt het risico van garantiestop na 2 jaar erbij..

Laat de meningen maar komen!

den Acid Burn
18 augustus 2005, 19:17
mja ik heb het toch niet zo vooe die 5 jaar garantie van toyota zenne.
dat is pure marketing.

als je bekijkt op wat die garantie effectief valt merk je dat je op alles garantie hebt behalve wat nogal rap kapot kan gaan.

toyota's zijn wel degelijke auto's moja.

Mr Syphon
18 augustus 2005, 20:17
ik zou gaan voor de auto met een goede uitstraling en toch ook een beetje naar de functies en prestaties kijken.
garantie is op fabrieksfouten en als die er zijn dan zullen die wel snel boven water komen zeker ?

dus jah zou voor de 2 jaar gaan als ik een precies antwoord wilt :p

zombie
18 augustus 2005, 20:29
Je wil een nieuwe auto kopen en heb er enkele op het oog..

De prijsklasse van de verschillende wagens ligt rond dezelfde prijs met een max verschil van 3500euro..

Nu, bij de ene auto krijg je 2 jaar garantie en bij de andere 5 jaar, vervangen van onderdelen + werkuren inclusief..

Je vind alle modellen even mooi, maar als je zonder rekening te houden met de garantie, moest kiezen, zou je diegene zonder met een minder lange garantie nemen wegens zijn iets fijnere look..

wat zou jij doen ? Je speelt zeker en koop een mooie auto met de 5 jaar garantie die misschien je wel eens een hoop geld zou kunnen besparen, of je koopt de wagen die een tikkeltje meer uitstraling heeft en neemt het risico van garantiestop na 2 jaar erbij..

Laat de meningen maar komen!

post even de 2 auto's waarmee je in gedachten zit.
dan weten we inees wat meer over de soort garantie die ze geven ...

casualties
18 augustus 2005, 21:14
die van 5 jaar is toyota corolla 1,4 D-4D del sol

die van 2 jaar is peugot 307 xt

efin, er zijn nog andere autos die ik nog moet ga navragen in garages, maar ik wil gewoon een gedacht hoe ik met die garanties die ze geven moet omgaan..

Suicide Monkey
20 augustus 2005, 13:50
Als je een betrouwbare wagen wil zou je mss beter voor de toyota gaan. Ik ken iemand die een corolla heeft en is er echt tevreden van. Die is er al meerdere keren mee naar Polen gereden zonder enige problemen. Die 5 jaren garantie zullen ze nu ook wel geven omdat ze weten dat het betrouwbare wagens zijn anders zouden ze dat zeker niet doen.

Dirkxke
20 augustus 2005, 14:18
ik heb op de mijne 5 jaar gekregen maar vind da persoonlijk wa te lang. zeker met de komende motor tuning dat deze winter uitgevoerd gaat worden.

de 5 jaar garantie op mijn st had mij intertijd helemaal over de brug getrokken om hem te kopen.

bij ford zit in die 5 jaar alles inclusief werkuren

M├ęgane
20 augustus 2005, 15:47
Bij Peugeot kan je ook 5 jaar garantie afkopen, bij Toyota is dat al in de prijs inbegrepen. Die 5 jaar garantie krijg je echt niet gratis hoor.

lttuvix
20 augustus 2005, 16:01
bwah, 2 jaar is genoeg om kinderfoutjes gehad te hebben, als er montagefouten zijn die uw motor na zak halen heb je da toch door na 1 jaar

nadien komt de slijtage die er altijd zal blijven
en mss een of andere storing...
ma 2 jaar is genoeg