PDA

Volledige versie bekijken : Geflitst?

td2004
18 augustus 2005, 15:48
Gisteren ree ik een flitspaal aan 80-95 voorbij waar ik 70 mocht, overdag..
Nu weet ik ni of ik geflitst ben of ni, wss zie je da op zo klaarlichte dag ni.. ofwel?
Ik rij nog maar 3 weken ofzo :doh:

(domdomdomdomdomdom)

Inspecteur Jan
18 augustus 2005, 15:50
Als het dicht in het centrum ligt van een stad/dorp hedde wel meer kans dat er een filmrolleke inzit zeker?

Mechelaar
18 augustus 2005, 15:57
80 - 95.... als ge 80 reed zouet ni zo erg zijn as ge geflitst zijt (alhoewel was da ni verandert ofzo). ma 95 da gade dan wel voelen in uwe portomonee.
nuja slecht 25 procent van de flitspalen flitsen effectief

td2004
18 augustus 2005, 16:06
nuja slecht 25 procent van de flitspalen flitsen effectief
ik hoop het, ik hoop het

Stijneman
18 augustus 2005, 16:08
en 95% van de flitspalen op de ninoofsesteenweg (heb er tot nu toe nog geen enkele gezien dat niet werkte, maar het kan altij hé)

Inspecteur Jan
18 augustus 2005, 16:49
ik hoop het, ik hoop het

Als het toch zo zou zijn, zal het wel gewoon 50 euro zijn. Prettig is anders, maar het kon meer pijn doen in de portomonee.

[-=DC=-]
18 augustus 2005, 16:52
Overdag ga je daar niets van zien tenzij je op dat ogenblik in je achteruitkijkspiegel ernaar keek dan kan je het wel zien.
Snachts zal je het zeker doorhebben als je geflitst bent.

pro_Vlaming
18 augustus 2005, 16:57
Laat het ons weten he als ge iets binnenkrijgt. En meld punt van de flitspaal naar zo'n site dat die in gps gezet wordt opdat ge toch rap kunt rijden met detectiesysteem.

Mechelaar
18 augustus 2005, 17:20
Laat het ons weten he als ge iets binnenkrijgt. En meld punt van de flitspaal naar zo'n site dat die in gps gezet wordt opdat ge toch rap kunt rijden met detectiesysteem.

tis wel ni de bedoeling da ge iemand da drie weken zijn rijbewijs heeft aanzet tot te snel rijden. ;)

td2004
18 augustus 2005, 20:10
en 95% van de flitspalen op de ninoofsesteenweg (heb er tot nu toe nog geen enkele gezien dat niet werkte, maar het kan altij hé)

neetoch twas nu toevallig op de ninoofsesteenweg :s schepdaal voorbij (van brussel komende)

EmP
18 augustus 2005, 20:12
en gij zou moeten beschaamd zijn, wete oeveel doden er zijn in t verkeer?? TSSSSS

märco
18 augustus 2005, 20:17
Als het toch zo zou zijn, zal het wel gewoon 50 euro zijn. Prettig is anders, maar het kon meer pijn doen in de portomonee.
50 euro ??? yeah right, asge 15 per uur te rap ebt gereden, gaat da je welgeteld 175 € kosten

Lucian
18 augustus 2005, 20:47
en gij zou moeten beschaamd zijn, wete oeveel doden er zijn in t verkeer?? TSSSSS
tege 50 kunde ook ene doodrijden...

dropkicker
18 augustus 2005, 22:22

de flitspalen op de ninoofsesteenweg....
De meeste werken NIET. Maar soms wordt er in 1 wel een rolletje gestoken (wss elke keer een andere), want ik ken iemand die daar geflitst is door ene flitspaal. Die rijdt daar altij te snel,... en is pas over t laatst voor den eerste keer geflitst.

CAS
18 augustus 2005, 22:38
Gisteren ree ik een flitspaal aan 80-95 voorbij waar ik 70 mocht, overdag..
Nu weet ik ni of ik geflitst ben of ni, wss zie je da op zo klaarlichte dag ni.. ofwel?
Ik rij nog maar 3 weken ofzo :doh:

(domdomdomdomdomdom)

Wa ik ni snap, ge ziet ne flitspaal en ge remt ni af? Of ge kwam van hogere snelheid? En uw teller stond op 80 of 95? Als die op 80 stond reed ge maar 70 en als die op 95 stond, ze doen er een 8 per uur af ofzo? Dus dan reed ge 85 effectief (teller telt normaal wat teveel) dan nog 8 eraf is 77 als mijn rekenkunsten mij ni in de steek laten dus is drie keer niks. Plus, als ge wist da er ne paal stond ga ik er van uit da ge in u achteruitkijkspiegel gekeken hebt? En dan zie ge normaal toch wel iets (denk ik). Bij anonieme wagens zie ge da in ieder geval in uwe achteruitkijkspiegel.

Ik zou er in ieder geval ni te neig van wakker liggen, en anders ga ge es na die paal gaan zien, laat ge ne kameraad passeren zonder plak, als ge ziet da em wel werkt, smijt ge er ne autoband rond met de nodige naft in... Pas wel op, da word betaald met belastingsgeld é, dus eigenlijk belaste u eigen dan als ge al werkt... en als ge nog ni werkt belast ge de anderen, dus mss beter ni in de fik steken, want dan moeten ze toch ne nieuwe zetten...

P2K-
18 augustus 2005, 23:10
neetoch twas nu toevallig op de ninoofsesteenweg :s schepdaal voorbij (van brussel komende)

bwa, tis eigenlijk een kansspel zu :p

Op de ninoofsesteenweg werke ze ni meer als op een ander.
Ik moet dagelijks de ninoofesteenweg op en af voor naart school te gaan. Ik probeer mij aan mijn snelheid te houden, maar wij wisselen per week af en de 2 anderen die nog rijde vlammen daar altijd aan 90 voorbij. Nog nooit een boete gehad. Volgens mij geluk. Maar da betekend wel da ze ni allemaal werken he.

Inspecteur Jan
18 augustus 2005, 23:30
50 euro ??? yeah right, asge 15 per uur te rap ebt gereden, gaat da je welgeteld 175 € kosten

min de foutenmarge rijdt hem geen 10 kilometers te rap en dan is het 50 euro

Morpheus
18 augustus 2005, 23:57

15 per uur is 150€ en geen 175€

(althans in bebouwde kom of hogere snelheidszone's)

EmP
19 augustus 2005, 00:53
tege 50 kunde ook ene doodrijden...
dit is pas argumentatie, hehe, de kans is VEEL kleiner da ge iemand doodrijd as ge trager rijd en da wete zo goed als mij, en als ge mij ni gelooft, ier ebde de feiten:

Berekening stopafstand:

Hieronder staan een paar berekeningen van remafstanden en de gevolgen van het rijden met een hogere snelheid. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de formule: S=VoT+ Vo2 / 2A (S=remweg, Vo=beginsnelheid, T=reactietijd, A=vertraging)

Als vertraging wordt uitgegaan van 7,2 m/s2, wat haalbaar is voor de meeste personenauto's.

Bij 36 km/h is de remweg: 10x1 sec+102/2x7,2=10+100/10= 17 m.
Bij 72 km/h is de remweg: 20x1 sec+202/2x7,2=20+400/10= 48 m.
Bij 108 Km/h is de remweg: 30x1 sec+302/2x7,2=30+900/10= 92,5 m.

Wat moet U nu met deze cijfers? De remweg moet voor U bepalend zijn voor de vraag met welke snelheid U gaat rijden. Tijdens voorlichtingsavonden over het verkeer wordt vaak het volgende voorbeeld gegeven.

Voorbeeld

* Indien U zich, terwijl U op de grond staat, voorover laat vallen, staat dit gelijk met een aanrijding van ongeveer 30 km/h.
* Indien U dezelfde val maakt, maar dan vanaf een bureautafel, staat dit gelijk met een aanrijding van ongeveer 50 km/h.
* Indien U op de tafel ook nog een bureaustoel plaats en U laat zich daarvan voorover vallen, maakt U een aanrijding mee met een snelheid van 55 km/h.

Nu weet U dus ook meteen waarom bekeuringen worden uitgeschreven bij snelheidsoverschrijdingen vanaf 4 km/h en meer. Overigens is daadwerkelijk bij 54 km/h een radarsnelheid gemeten van 57 km/h. De rechter heeft namelijk bepaald, dat de radarmeting een afwijking heeft van 3 km/h bij snelheden onder 100 km/h en van 4 km/h bij hogere snelheden.

Daar komt bij, dat een radarsnelheid van 57 km/h een geijkte snelheid is. Uw eigen kilometerteller geeft waarschijnlijk een andere, hogere waarde aan, aangezien de meeste tellers overdrijven.

Stijneman
19 augustus 2005, 01:02
hmm
op de weg naar aalst wettek ni of ze werke, ma van aalst naar schepdaal allemaal zenne :)

laat het ons weten he ;)

-edit-
als ge wilt wete of em werkt he, ga trug naar die plaats waar ge denkt geflitst te zijn..
als die camera achter de tralies zwart is, geen flits
als die camera achter de tralies groen is, flits :applause:

[B]Rocketeer
19 augustus 2005, 11:56
15 per uur is 150€ en geen 175€

(althans in bebouwde kom of hogere snelheidszone's)

160€.

Als ge pv thuis toekrijgt is 160€.
150€ is als ge onmiddelijk betaald als ze u doen stoppen ;)

DBK
19 augustus 2005, 15:00
Rocketeer']160€.

Als ge pv thuis toekrijgt is 160€.
150€ is als ge onmiddelijk betaald als ze u doen stoppen ;)hier toch ni, pa 2 weken geleden geflitst 71 op een 50 baan en 150€.

belachelijk trouwens, baan me 2 rijstroken per richting en middenberm, 5.37 uur smorgens en alleen op de baan :angry:

sexymofo
19 augustus 2005, 15:06
Juist aan pukklpop doorgekomen. Wordt het daar opeens oranje. Ik wou remmen en deed dat ook. Kijk in m'n achteruitkijkspiegel dat er ene vies moet remmen.
Ik dus maar doorgereden. Tis wss niks ma ik hoop toch nie da ik geflitst ben. was trouwens ma tegen 20 per uur ofzo ma het was door het rood denk ik.
Da kost altijd 50 euro zeker? of zouden ze da door de vingers kunnen zien? als de camera al aan de werkende kant was

Ghastly
19 augustus 2005, 16:01
hmm
op de weg naar aalst wettek ni of ze werke, ma van aalst naar schepdaal allemaal zenne :)

laat het ons weten he ;)

-edit-
als ge wilt wete of em werkt he, ga trug naar die plaats waar ge denkt geflitst te zijn..
als die camera achter de tralies zwart is, geen flits
als die camera achter de tralies groen is, flits :applause:

Als het de camera is iets verder dan het trammuseum, voor 'the lord', dan steekt er geen in (tenzij het sinds gisteren veranderd is!).

Je kan het ook merken aan het slot dat aan de paal hangt. Hangt daar geen slot aan, dan kan je die paal gewoon naar beneden halen en steekt er dus geen camera in.
Er hangt altijd zo'n klepje voor het slot, maar je kan het slot er nog zien uitkomen (als er een in zit natuurlijk!), dus ik denk niet dat je iets moet vrezen...

Die flitspaal staat daar echt op een slechte plaats. Net achter een licht en in een bergaf, dus als je iets te veel op het gas drukt zit je in 3de er al over! Schandalig!

Grtz

[MJ]
19 augustus 2005, 17:10
Ik ben onlangs s door t rood gereden, voorbij zo'n geladen klotebak (er stonden smurfen t verkeer te regelen), overdag, en ge ziet die schoon afgaan, zelfs zonder dat ge er direct naar kijkt.
Als ge denkt, "heb ik nu iets gezien", moogder vanuit gaan dat ge t vlaggen hebt :p

[B]Rocketeer
19 augustus 2005, 17:52
hier toch ni, pa 2 weken geleden geflitst 71 op een 50 baan en 150€.

belachelijk trouwens, baan me 2 rijstroken per richting en middenberm, 5.37 uur smorgens en alleen op de baan :angry:

Raart ik 68 op baan 50 -> 160€.
En normaal ist 160€. Die 150€ is onmiddelijke innning :s

Dom land :)

c3c
19 augustus 2005, 18:19
Rocketeer']Raart ik 68 op baan 50 -> 160€.

bij mij 87 ipv 70, ook 150 ipv 160 ( met de post toegekomen)

whacker
20 augustus 2005, 00:25
hier toch ni, pa 2 weken geleden geflitst 71 op een 50 baan en 150€.

tentoonstellingslaan in Wemmel/Ganshoren?

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:19
http://www.radardetector.be/ en maak jullie persoonlijke keuze. Ik ken veel mensen die de stinger dsi elite hebben. Boetes zijn dan verleden tijd en je kunt terug veilig relaxed rondrijden zonder heel de tijd je snelheidsmeter in het oog te moeten houden. En denk je nu echt dat die snelheidscontroles voor de veiligheid zijn? Is gewoon om mensen geld af te snoepen. Iedereen ging trager rijden en ze kregen minder geld binnen. Wat doen ze? Ze flitsen voortaan vanaf de grens dat ze kunnen en ze flitsen meer. En als we binnenkort nog trager rijden dan vinden ze wel een andere manier op geld uit de burger zijn zakken te kloppen. Ik ben voor snelheidsbeperking maar aangepast aan de omstandigheden. S'nachts op de autosnelweg 150 is nu niet echt gevaarlijk en zo heb je wel meer toestanden. Verkeer moet veiliger zijn en niet meer opbrengen en dat vergeet de Staat wel is.

edit by mod: laat uw politieke inzichten maar achterwege ;)

botchla
20 augustus 2005, 01:21
spijtig dat het illegaal(kunt et moeilijk legaal noeme, ook al staat et op de site) is?
btw ge moet al enorm dom doen om boetes te halen die meer kosten dan
die prul :|

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:23
Stinger dsi elite is niet illegaal. Die mag je hebben je mag alleen de software niet op de computer hebben staan om radardetectie te doen. En het is eigenlijk geen radar detector maar spectrum analyser eigenlijk f-16 techniek. Ja die stinger is een heerlijk stukje techniek. De meesten die zoiets kopen die doen het niet voor de boetes maar om hun rijbewijs niet te moeten afgeven. Als je veel op de baan bent geeft het je ook een rustiger gevoel en waarschuwt je ook bij wegwerkzaamheden en dergelijke.

Morpheus
20 augustus 2005, 01:26
Stinger dsi elite is niet illegaal. Die mag je hebben je mag alleen de software niet op de computer hebben staan om radardetectie te doen. En het is eigenlijk geen radar detector maar spectrum analyser eigenlijk f-16 techniek. Ja die stinger is een heerlijk stukje techniek. De meesten die zoiets kopen die doen het niet voor de boetes maar om hun rijbewijs niet te moeten afgeven. Als je veel op de baan bent geeft het je ook een rustiger gevoel en waarschuwt je ook bij wegwerkzaamheden en dergelijke.

Met alle respect, maar als ge uw rijbewijs kwijtraakt zijde wel fout bezig...

Vanaf 40km/u dus...

Wordt tijd dat ze dat soort toestanden gaan verbieden.

Dirkxke
20 augustus 2005, 01:27
Rocketeer']Raart ik 68 op baan 50 -> 160€.

2 keer 150€ bij mij en da was met de pv thuis ;)

=CID=Drone
20 augustus 2005, 01:27
moest ge iet binne krijgen ( draad starter ) altijd om uwe foto vragen, das nie alleen uitstel van betaling, maar als ze die niet willen opsturen kunde procedurefouten in roepen :p

ze zijn verplicht om uwe foto op te sture :) en dan nog, als gij da beleefd uitlegt tegen de rechter, dat het bv 's nachts was, een 2 ( of hier in st-niklaas zelfs 3 baans vak ) waar ge maar 70 moogt, gescheiden door een middenberm/vangrail , dat er niemand anders op de baan was op da moment, kunde er misschien nog onderuit kome me waarschuwing ;)

Morpheus
20 augustus 2005, 01:29
moest ge iet binne krijgen ( draad starter ) altijd om uwe foto vragen, das nie alleen uitstel van betaling, maar als ze die niet willen opsturen kunde procedurefouten in roepen :p

ze zijn verplicht om uwe foto op te sture :) en dan nog, als gij da beleefd uitlegt tegen de rechter, dat het bv 's nachts was, een 2 ( of hier in st-niklaas zelfs 3 baans vak ) waar ge maar 70 moogt, gescheiden door een middenberm/vangrail , dat er niemand anders op de baan was op da moment, kunde er misschien nog onderuit kome me waarschuwing ;)

Vergeet dat maar... als ge weigert een onmiddelijke inning van 150€ te betalen krijg je 100% zeker van de rechter een strengere straf.

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:31
Met alle respect, maar als ge uw rijbewijs kwijtraakt zijde wel fout bezig...

Vanaf 40km/u dus...

Wordt tijd dat ze dat soort toestanden gaan verbieden.

Beslissen de mensen zelf die het kopen zeker, het word ook natuurlijk niet in goedkope wagens geplaatst dit spul. Iedereen rijd trouwens wel is 40km/u te snel. Ik ben zelf geen hardrijder en toch kan ik me er af en toe op betrappen. S'nachts aankomen via snelweg durf je toch al wel snel het gaspedaal induwen richting 160. Mij maakt het niet uit dat mensen hard rijden zolang ze het maar verantwoordelijk doen. Niet in de buurt van speelpleinen, scholen, ... en als er niemand op de baan.

En je bent niet alleen voor vanaf 40km/u je rijbewijs kwijt maar ook als je regelmatig geflitst word kun je rijbewijs voortaan kwijt spelen.

Morpheus
20 augustus 2005, 01:33
Beslissen de mensen zelf die het kopen zeker, het word ook natuurlijk niet in goedkope wagens geplaatst dit spul. Iedereen rijd trouwens wel is 40km/u te snel. Ik ben zelf geen hardrijden en toch kan ik me er af en toe op betrappen. S'nachts aankomen via snelweg durf je toch al wel snel het gaspedaal induwen richting 160. Mij maakt het niet uit dat mensen hard rijden zolang ze het maar verantwoordelijk doen. Niet in de buurt van speelpleinen, scholen, ... en als er niemand op de baan.

Ik veronderstel dat onze splinternieuwe a6 wel kan tellen als wagen zeker...
En de 65K per jaar ook...
Dusja... als wij er ons aan kunnen houden (ahum :p het lukt ook niet altijd :s)...

So... instaan voor uw snelheden is een mooie zaak, dat soort dingen is gewoon laf en geeft u een vrijgeleide om tegen de verkeersveiligheid te zondigen dat het geen naam heeft.

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:37
Ik veronderstel dat onze splinternieuwe a6 wel kan tellen als wagen zeker...
En de 65K per jaar ook...
Dusja... als wij er ons aan kunnen houden (ahum :p het lukt ook niet altijd :s)...

So... instaan voor uw snelheden is een mooie zaak, dat soort dingen is gewoon laf en geeft u een vrijgeleide om tegen de verkeersveiligheid te zondigen dat het geen naam heeft.

Waarom moet je je nieuwe wagen erbij betrekken? Ik vind die audi a6 ook wel leuke auto daar niet van. Ik vind het niet laf die dingen, zij lachen als ze bij jouw het flitstoestel zien afgaan en hun even remmen en je dan terug voorbijsteken. In de meeste landen zijn die radardetectors zelfs legaal vb Spanje, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanië, ... . De meeste die het kopen doen het trouwens niet om met hun wagen op de openbare weg te racen maar gewoon om vlot te kunnen rijden wanneer de omstandigheden het toe laten zoals s'nachts als je dan +-25km/u te hard rijd kun je toch niet spreken van een snelheidsduivel he.

PS: Je moet niet afkomen met een a6 de wagens waarin ik dit systeem al gezien heb zijn nog wel een klasse hoger. Dus echt uitpakken doe je er niet mee.

Morpheus
20 augustus 2005, 01:42
Waarom moet je je nieuwe wagen erbij betrekken? Ik vind die audi a6 ook wel leuke auto daar niet van. Ik vind het niet laf die dingen, zij lachen als ze bij jouw het flitstoestel zien afgaan en hun even remmen en je dan terug voorbijsteken. In de meeste landen zijn die radardetectors zelfs legaal vb Spanje, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanië, ... . De meeste die het kopen doen het trouwens niet om met hun wagen op de openbare weg te racen maar gewoon om vlot te kunnen rijden wanneer de omstandigheden het toe laten zoals s'nachts als je dan +-25km/u te hard rijd kun je toch niet spreken van een snelheidsduivel he.

Het is vrij simpel wat ik daar mee wil zeggen.
Iedereen gelijk voor de regels!

Ik heb het echt wel gehad met die manneke's met hun detectors...
Neem uw verantwoordelijkheid, en plooi af en toe... gelijk een normale volwassen mens.

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:46
Tjah ieder zijn mening he. Daarover ga ik niet twisten, laat diegeen die het willen het kopen en als ze pakken hun boete dragen. Zij vinden blijkbaar het risico minder groot dan het voordeel. En ik kan hen begrijpen en jij blijkbaar niet.

Morpheus
20 augustus 2005, 01:50
Tjah ieder zijn mening he. Daarover ga ik niet twisten, laat diegeen die het willen het kopen en als ze pakken hun boete dragen. Zij vinden blijkbaar het risico minder groot dan het voordeel. En ik kan hen begrijpen en jij blijkbaar niet.

Ik heb de pest aan mensen die individuele vrijheid voor collectieve vrijheid zetten, en al zeker als 99,9% van de mensen hun verantwoordelijkheid wel neemt...
Als wij ons eraan moeten houden... (en betalen soms :s)

mvg

Amdfreaker
20 augustus 2005, 01:55
Tjah daar kies je zelf voor natuurlijk, iedereen kan zich een dergelijk systeem aanschaffen. Ik denk dat 95% van de belgen liever zelf zijn geld houd dan aan de staatskas af te dragen.

=CID=Drone
20 augustus 2005, 03:17
als ge geflitst wordt en ge vraagt uwe foto op en ze doen het niet zijde niet verplicht om te betalen, puur en simpel.

mij hebben ze ook gepakt omdak niet in mijn parkeervak/buiten mijn lijnen zou hebben gestaan ....

ik heb beleefd briefje gestuurd waarin ik vroeg achter een beschrijving waar mijn wagen stond ( parking in st-niklaas waar 100 auto's ofzo opkunne, sommige delen zijn voorbehouden aan bepaalde groepen ), of ze dit op enige manier kunnen aantonen hoe mijn wagen stond en of deze dan eventueel een gevaar vormde voor andere weggebruikers ( als ik al in de fout was ... )

nooit meer iets van gehoord, is al van november 2004 geleden, ze moeten mij nu nie meer voor de rechter dagen want ze hebben blijkbaar geen bewijs hoe en waar mijne wagen stond en ik weet het zeker nie meer :help:

politie moeten ook nog altijd bewijzen kunnen voorleggen als ze u van een overtreding/misdaad 'beschuldigen' ;)