PDA

Volledige versie bekijken : Vliegtuigcrash nr3 : Colombiaans vliegtuig gecrasht in West-Venezuela (160 doden?)

Blackend
16 augustus 2005, 17:13
Jawel, wééral een vliegtuig gecrashed :(

Colombiaans vliegtuig gecrasht in West-Venezuela

di 16/08/05 - In Venezuela is een passagierstoestel neergestort. Er waren 160 mensen aan boord. Niemand overleefde de crash. Het toestel vloog van Panama naar het Caribische eiland Martinique.

Het vliegtuig was een MD80. De piloot had problemen gemeld aan de beide motoren. Het toestel stortte 's nachts neer in de bergen in het westen van Venezuela, bij de grens met Colombia.

Het vliegtuig was op weg van Panama naar het Franse eiland Martinique in de Caraïben. De meeste passagiers waren inwoners van Martinique, Fransen dus, want het eiland is Frans grondgebied. In Frankrijk is dan ook geschokt gereageerd.

Kort voor het ongeluk had de piloot gemeld dat er problemen waren met een van de motoren. Daarop werd het radiocontact verbroken.

Jawadde, wat is dat de laatste tijd toch. Al 3 vliegtuigcrashed kort achter elkaar (eerst vliegtuig in de buurt van Sicilië, dan Griekenland & nu in Venezuela) Over het laatst waren ze nog bezig in het journaal dat er dit jaar nog maar 1 of 2 vliegtuigongelukken met meer dan 100 doden waren ipv normaalgezien 4-5 vorige jaren...

*trust*
16 augustus 2005, 17:28
de wet van de reeksen e..... :creepy:

Nee maar echt promotietijd voor vliegvakanties is het blijkbaar niet :sad:

Vampire
16 augustus 2005, 17:53
Het is de 4de dacht ik... Toronto niet vergeten... Ok daar waren wel geen doden maar het blijft een crash...

Ik moet morgen 2 vliegtuigen nemen... En al die crashes maken er me niet geruster op...

Ik ga blij zijn als ik weer met mijn 2 voeten op vaste grond sta...

Dark_ParaSite
16 augustus 2005, 18:25
Jawel, wééral een vliegtuig gecrashed :(

Jawadde, wat is dat de laatste tijd toch. Al 3 vliegtuigcrashed kort achter elkaar (eerst vliegtuig in de buurt van Sicilië, dan Griekenland & nu in Venezuela) Over het laatst waren ze nog bezig in het journaal dat er dit jaar nog maar 1 of 2 vliegtuigongelukken met meer dan 100 doden waren ipv normaalgezien 4-5 vorige jaren...

Ze zijn hun schade aan het inhalen...

DarkBone
16 augustus 2005, 18:28
Toeval & bad luck.. geen reden om te gaan panikeren iig.
Vreemd dat niemand gaat twijfelen om de auto te nemen als er plots een zwaar weekend is geweest wat betreft auto-ongevallen enzo...

NSA.Rhinox
16 augustus 2005, 18:28
Men ouders vertrekken in september met de vlieger naar Malta. Khou men hart al vast :sad:

Vampire
16 augustus 2005, 18:29
Vreemd dat niemand gaat twijfelen om de auto te nemen als er plots een zwaar weekend is geweest wat betreft auto-ongevallen enzo...

Eigenlijk raar eh. En zeggen dat de kans om een vliegtuigongeluk te hebben veel kleiner is dan een auto ongeluk hebben...

Ik ben nu niet om te zeggen ongerust maar zoals ik zei zal ik blij zijn als ik geland ben...

Avilowca
16 augustus 2005, 18:30
ja 't is verschrikkelijk de laatste tijd. een niet zo mooie speling van het lot.

Tr!ckY*
16 augustus 2005, 18:31
Dat paniekeren is nergens goed voor.. al snap ik het wel (moest ik nu binnenkort ene nemen bvb)

Nuja, er stijgen per dag duizenden vliegtuigen op over de hele wereld.. En als er een keer eentje neerstort zijn er een pak doden in 1 slag, natuurlijk haalt dit het nieuws en krijgt iedereen er 'schrik' van..

Maar er vallen veel meer doden in het alledaagse verkeer met de auto / fiets hoor.. Wel een veel kleiner aantal per keer.. maar het totale aantal ligt veel hoger..

Het vliegtuig blijft het veiligste (samen met de trein?) vervoersmiddel dat er bestaat..

LeSec
16 augustus 2005, 18:33
Eigenlijk raar eh. En zeggen dat de kans om een vliegtuigongeluk te hebben veel kleiner is dan een auto ongeluk hebben...

Ik ben nu niet om te zeggen ongerust maar zoals ik zei zal ik blij zijn als ik geland ben...

Tjah niet elk auto-ongeval ter wereld komt in het nieuws :)
Elke major vliegtuigcrash wel...

Geen zorge maken en gwn genieten van uw vlucht, en de eventuele stewardesskes :p

Darius Craven
16 augustus 2005, 18:37
Hangt ook veel af van waar je vertrekt, en met welke maatschappij je vliegt... Hoewel je ook een ongeluk kan hebben met een volledig gecheckt vliegtuig van een zeer goede maatschappij. Maar toch :D

Mijn vriendin vliegt ieder jaar naar Hong Kong, lange vlucht. Maar ik zit dan toch thuis met de schrik dat er iets gebeurt. Het is ook zo dat je bij een auto of zo je lot voor een deel in eigen handen hebt, en in een vliegtuig hangt het van de piloot af.

Avilowca
16 augustus 2005, 18:39

Geen zorge maken en gwn genieten van uw vlucht, en de eventuele stewardesskes :p

Ik heb daar nu is over zitten nadenken.

zou het procentueel verschil tussen vliegtuig doden en auto doden groot zijn ? Er zijn namelijk 100den keren minder vluchten als er autos zijn.

Tr!ckY*
16 augustus 2005, 18:42

zou het procentueel verschil tussen vliegtuig doden en auto doden groot zijn ? Er zijn namelijk 100den keren minder vluchten als er autos zijn.

ja dat zou groot zijn..

veel meer doden in het verkeer dan bij vliegtuigongelukken..

LeSec
16 augustus 2005, 18:44

Hmmm nu doet ge me ook twijfelen eigelijk, zal wel een website ofzo over bestaan met cijfers op? :unsure:

Conradus
16 augustus 2005, 19:15

En als't vliegtuig toch neerstort, snel een fles champagne bestellen:)

waarschijnlijk zullen er wel ook meer sterven in 't verkeer procentueel gezien

Oiram
17 augustus 2005, 04:57
Wel gek dat er opeens 4 op korte tijd zijn...
Niet dat ik me er druk in maak, meer dan raar vindt ik het niet.

In ieder geval blijkt een vliegtuig nemen mij wel redelijk veilig...
Het is altijd verschrikkelijk dat er zo iets gebeurd. Maar het is even verschrikkelijk dat er ergens iemand zich dood rijd met zijn auto...

MyDyingBride
17 augustus 2005, 09:26
auto heeft men zelf in de hand, vliegtuig niet :)

ec8or
17 augustus 2005, 09:28
en "hoogtevrees" is een natuurlijke reflex bij de mens...

Red_Dog
17 augustus 2005, 11:34
Hoogtevrees in een vliegtuig is anders wel raar vind ik...
Als ge op een stelling staat en ge kijkt naar beneden kan ik dat best begrijpen, op 60m voel ik me ook niet gemakkelijk.
Maar een vliegtuig ? Ge zit in een zetelke, ge kijkt wa tv of luistert muziek, ge eet redelijk goed eten (de maatschappij waar wij toch mee vliegen :p )...

ec8or
17 augustus 2005, 12:36
Hoogtevrees in een vliegtuig is anders wel raar vind ik...
Als ge op een stelling staat en ge kijkt naar beneden kan ik dat best begrijpen, op 60m voel ik me ook niet gemakkelijk.
Maar een vliegtuig ? Ge zit in een zetelke, ge kijkt wa tv of luistert muziek, ge eet redelijk goed eten (de maatschappij waar wij toch mee vliegen :p )...
ja, daarom ook dat ik het tss aanhalingstekens zette... het is uiteraard anders wanneer 10,000 m boven de grond vliegt of maar een paar (tientallen) meters boven de grond staat, maar toch speelt het volgens mij wel mee...

want als passagier in een bus of een auto heb je de situatie ook niet zelf in handen en toch gaan mensen dat als veiliger ervaren alhoewel het niet zo is.

Red_Dog
17 augustus 2005, 13:46
Bwaah.
Als je een ongeval hebt met een bus of auto heb je nog kans om het te overleven, een vliegtuig dat neerstort vanop 10.000m is net iets minder plezant :)
Noodlandingen niet meegerekend he, een echte crash.

pro_Vlaming
17 augustus 2005, 16:38
Als ge nimeer int vliegtuig wilt stappen omdat er is een paar zijn neergestort, zijde toch wel nen dikke hypocriet als ge zegt: 'ik ga alleen met den auto'.

Voor deze mooie reeks van crashes is het nu toch wel lang geleden dat je nog iets van crashes hoorde.

mvg.

Een kenner.

DarkBone
17 augustus 2005, 16:43
auto heeft men zelf in de hand, vliegtuig niet :)
Vals gevoel van veiligheid heet dat dan...

mathias's here
17 augustus 2005, 17:41
Ik denk dat er wereldwijd meer mensen sterven door auto's in 1 maand, dan dat er sterven in vliegtuigen op 1 jaar. Bij een vliegtuigcrash zijn het meestal 100 of meer mensen die sterven, bij auto's maximum 8 mensen / ongeval ongeveer. Maar er gebeuren elk weekend wel honderden ongevallen in Europa alleen. Dan nog eens Azië, USA, Australië en Afrika(?) daarbij rekenen ...

Met "door auto's" bedoel ik dan wel alles wat met auto's geassocieerd is. Ongevallen, uitlaatgassen (astma-patiënten zijn hier zeer gevoelig aan), aanrijdingen ...
En om een aanrijding te veroorzaken hoef je totaal niet vlug te gaan, zelfs een tractor met max. 25Km/h kan een dode op zijn geweten hebben (ik spreek uit ervaring als getuige :sad: )