PDA

Volledige versie bekijken : wa isser allemaal al kapot gegaan (auto moto en brommer)

Crashtestdummy
16 augustus 2005, 07:56
van mijnen camino gewoon paar platte banden en bougie da es moe vervangen worden
-nieuwen pot derop
-nog nen vastloper gehad en nu doetie ma 25 zonder begrenzer :oink:

alst nie van dienen vastloper ging geweest zijn dan zou ie nog goed geweest zijn achter die 20 jaar

mijnen booster (next generation 8j oud) ook een paar platte banden, zelfs toen der nen nieuwen oplag ging ie na 2 dagen plat, hebber dan zo'n schuim ingedaan en tzit er nu in vo al 6 maanden, tkom nu wel wa zacht :unsure:
-nen uitlaat die op magische wijze gescheurd is over heel den naad me een goe gat derbij. (100 € vo nen nieuwen derop te steken dachtek)
-lichten die begonnen te flashen en uitvielen en aangingen alsek op een borduur ging.
-varioriem die helemaal in brokskes ging toen da mijn naft op was :wtf:
-mijn remolie da deruit loopt
- en nu vanochtend men kilometertellerke da niemeer gaat, aantal km dak gereden heb beweegt ook niemeer, mo das nie erg. herstel ek wel vlak voordak em verkoop :unsure:

kweet van alles de prijzen nie mor alsek et tesamen zou rekenen kdenk toch 300 a 400 euro (klaat em altijd herstellen bij garagist eh)

zeg eens hoeveel mizerie jullie hebben zodak weet wat ik nooit moe kopen :sop:

eniac
16 augustus 2005, 09:06
Aan de huidige: slecht contactje aan derde remlicht, in garantie compleet vervangen. Dat is alles, Opel Astra G van 2002.

Aan de vorige: teveel om op te noemen eigenlijk.
- lek in het koelsysteem tijdens het rijden op autostrade
- culasse kapot (niet zo leuk als je motor uitvalt, je stuurbekrachtiging ook verdwijnt en je op die manier een afrit naar een parking aan het nemen bent)
- iets in de ophanging kapot
- olieleidingen kapot
- vitessenbak kapot ( = uiteindelijke reden verkoop)

En ik vergeet prolly wel nog wat. Opel Astra F van 1995 met een werkelijk rotte motor. Carrosserie & chassis waren wel nog uitmuntend.

Rikkie
16 augustus 2005, 10:17
Pas nog:

lek in radiator ==> allé lek: nooit iets van gemerkt en dus ook nooit water nagekeken. Gevolg: Temperatuur schiet ineens de hoogte in. (was den eerste keer in een half jaar da ik nog eens ne langen afstand deed. Van te voren nooit verder dan 5 km, dus reed misschien al een half jaar zonder water :(

In ieder geval: temperatuur schoot in de hoogte, ikke van de autostrade af ==> temperatuur zakte terug :wtf: De volgende dag: ik rijd naar mijn werk = +/- 1km en ik bemerkte dat mijn solleke al bijna warm stond, tja dan klopt er iets niet hé! Ikke 's middags auto gaan thuis zetten en na mijn werk ne collega die veel aan auto's werkt mee naar ons gepakt:

kapot:

Join du culasse. Wat moest er allemaal gebeuren:

nieuwe:
join du culasse
distributieriem
in - en uitlaatpakkingen
nieuwe servopompriem
nieuwe alternatorriem
nieuwe radiator
nieuwe cilinderkopbouten (7.75€ het stuk, zonder btw en moest er 10 hebben :eek: )
dan nog:

cilinderkop vlakken
cilinderkop testen op scheuren
nieuwe klepdichtingen steken

Heeft mij aan onderdelen alleen een 600€ gekost :doh:

Greetz, Rikkie

freeza
16 augustus 2005, 10:50
aprilia rs 50: 1 achterband versleten en nieuwe kettingset gestoken
voor de rest niet echt kosten aan gehad

piaggio vespa SI: raar probleem met elektriciteit, motor wil niet blijven draaien in ralentis en valt uit bij het remmen :p

yamaha fs1:
nieuwe krukas, nieuwe rollementen aan krukas, nieuwe pakkingen aan cilinder, nieuwe cilinder + zuiger (was niet nodig maja :p)
nu is de elektriciteit een echte puinhoop maar wat moet werken werkt (ontsteking werkt goed en de lichten werken ook)
remlicht en richtingaanwijzers werken niet maar gelukkig zijn deze niet verplicht

GADGET
16 augustus 2005, 10:54
veel te lange lijst :p

[B]Rocketeer
16 augustus 2005, 11:15
Toen ek em kocht wistek dat de radiator moest vervangen worden, en een deel van de stabilisatie stangen.

Voor de rest:
- nieuwe remschijven en remblokken (krom gereden, de tand des tijds :))

Da ist

lttuvix
16 augustus 2005, 11:25
remschijven remblokken
V riem
distributieriem
2 keer hydraulische bollen
gloeiers
da moe het zowa zijn

morbus`
16 augustus 2005, 11:30
Bij aankoop:
- Tank bleek compleet verroest te zijn (vanbinnen), heb een nieuwe gekocht (eigenaar deelde de kosten 50%)
- Te grote kop, kleinere gekocht
Dan, door ongeluk:
- Fourche volledig kapot
- spatbord beschadigd
- Stuur krom
- Kilometriek kapot
- Handvatjes kapot
- Remhendels kapot
- Koplamporen kapot
- Pinkers Kapot
- Koplampring kapot

Das alles tot nu toe :o

lttuvix
16 augustus 2005, 11:31
haja
toen had ik een ongeluk

eig alles van motor tot aan achterdeur vervangen geworden

jaja

jaja

Bramboogie
16 augustus 2005, 12:32
koppeling versleten aan zo'n 150.000km
rollementen van rechter achterwiel aan zo'n 290.000km
lichtblok achter omda nen idioot der op geschopt heeft
bluts boven mijn linker achterwiel omda diene van hier tegenover bij het manouvreren tegen mij reed (ik stond stil, claxoneer, mor toch rijd em nog tegen me)

voor de rest zit der nie veer op, dus kan der ook nie veel kapot gaan e :D
nu maar hopen da mijn koppeling en mijn servo het nog lang genoeg volhouden... want het beestje is al oud aant worden (peugeot 405 van 1994 - 1,9D - 306.000km)

lammat
16 augustus 2005, 15:14
bij men old-timerke:
-carbu wordt om de 2 botte vuil.
-"demper" verloren
-riem kapot

bij men lem:
-piston na de botte
-gaskabel
-achterspatbord afgebroken(wheely :doh: )

bij men derbi:
-niets
(-kickstart een beetje verschooven op de tandjes)

brainwashed
16 augustus 2005, 15:27
op men wallaroo alles al
2krukassen
3koppelingen
1riem
2cilinders
1carb
2reedvalves
remmen
achtervelg
nog meer ook mo daar kom ik ni drekt op.

op men nitro
1carb
1koppeling
2uitlaten (door diepe put gereden)
1achter velg
1achter rem pomp (is nog steeds ni gemaakt maar wel besteld)
en nu is men voorvork aant verslappe

16 augustus 2005, 15:59
mijnen eersten moto, de ketting altijd te snel omzeep

mijnen 2de moto, achterrem, kop pakking, fourcebeen, en dan nog nen lijst
van kleine electrische mankementen

mijnen 3de moto, huidige, nog niets... kwaliteit drijft boven :-)

morph123
16 augustus 2005, 18:27
eerste brommer honda camino
-ontsteking
-4 cilinders
tweede brommer honda mtx.
nada,niks,noppes.enorm lang mee gereden en da blijft gewoon rijden.
eerst moto
cagiva mito
afgeschreven op 100.000km
-5 pistons
-3 cilinders
-uitlaat
-2wiellagers van voor en vanachter
-3kettingen
-enz...
tweede moto
honda cb600s
nog niks tegen gekome.

DBK
16 augustus 2005, 19:25
olielampje stuk => olie op en ni weten => cilinder vastgelopen => 70cc en geen problemen meer gehad :)
voor de rest hebk op cirquit mijn v-snaar kapot gereden van altijd da optrekken na elk bochtje en dan vol in de remmen en dan trug alles open :)
en euhm 3 achterbanden en ik denk 1 voorband :)

SilentSpring
16 augustus 2005, 22:04
me piaggio ciao: toenek em kocht ging et tellerke nie, maar das nie echt handig as ge uw snelheid nie weet :p dus nen nief tellerkabelke gekocht dan en et was in orde. na 2 weken ging mn kmteller niemeer. chance dat mn snelheidsmeter wel nog gaat:p, verder al nen hoop gesprongen lichten omdat er vanvoor erges ne los kabelke hing. da ist zowa peisk.

CAS
16 augustus 2005, 23:08
Mijn lampeke van de handrem werkt ni meer... Mss overmatig gebruikt...

Mijn V-riem kapot gereden (een wagen twee jaar laten stilstaan en dan direct gebruiken voor dagelijks gebruik zonder riem te vervangen is domme fout) en de silentblokken zijn eens doorgezakt.

Versnellingsbak is wel vervangen, ma was eigenlijk ni nodig.

Stuk uitlaat tussen de collector en de pijp naar achter, bij extreem sportief gebruik eens daarmee de grond geraakt, en tspel was er ni goe van.

Alles wat met remmen achteraan te maken heeft.
Dees op 21jaar en 99000km.

Target-
16 augustus 2005, 23:18
2weken geleden mijne cilinder vastgereden, geen olielampke maar die vrouw deed te weinig olie in hare naf, dus nu zelf mengen of ergens anders gaan.

LSDsmurf
17 augustus 2005, 17:07
Honda MTX:

Bij aankoop:
- 1 kap gescheurd en paar kapjes die ontbraken.
- uitlaat erg roest en enkele gaatjes erin

Daarna:
- gaskabel kapot, chance da ik net thuiskwam toen em helemaal doorbrak.
- cilinderkoppakking lek.

CyberLama
18 augustus 2005, 14:31
Van mijn vaders Volvo V70: "luchtmassameter".
Een of ander onderdeelke dat meet hoeveel lucht er moet worden ingespoten in de motor (of iets in die aard). Klinkt niet echt als iets dat kapot kan gaan (gewoon meten, geen bewegende onderdelen ofzo bij mijn weten), maar kost je toch al rap 400 euro :/
En twas wel nodig want em trok helemaal niet meer.

en voor de rest heeft em ook al een 3-viertal accident(jes) achter de rug:
camion rijdt tegen de zijkant terwijl hij afrijdt van tankstation:
Twee deuren vervangen, maar een camion weegt nogal veel dus zo goed als zeker ook scheefgetrokken chassis (merk na verloop van tijd aan trillingen in wielen)
ander kalf rijdt nog eens tegen zijkant, nog eens één of twee deuren vervangen (dezelfde)
In een dreef met scherpe bocht en sneeuw glijdt hij tegen een tractor. Tractor heeft niets, maar zijn radiatorrooster + radiator, bumper, lichten, capeau... Allemaal naar de kloten.

Verzekering heeft ondertussen al meer dan de helft van de aankoopprijs aan herstellingen betaald :crazy:

Gelukkig heeft hij omniumverzekering als hij voor zijn werk op toer is (meeste gebeurden toen) en meestal was hij ook in zijn recht.

Nuja auto heeft ook al zo'n 150 000 km achter de rug en doet het voor de rest uitstekend.

ec8or
18 augustus 2005, 14:36
Van mijn vaders Volvo V70: "luchtmassameter".
Een of ander onderdeelke dat meet hoeveel lucht er moet worden ingespoten in de motor (of iets in die aard). Klinkt niet echt als iets dat kapot kan gaan (gewoon meten, geen bewegende onderdelen ofzo bij mijn weten), maar kost je toch al rap 400 euro :/
En twas wel nodig want em trok helemaal niet meer.
idd, mijn passat (vorige wagen) ook de luchtmassameter - maar nog onder garantie :)

resultaat is dat de wagen geen kracht meer ontwikkeld en optrekken niet meer gebeurt in de echte zin van het woord :s

nu A6 en vooral de electronica is wat in de war als het wat langer en wat harder vriest buiten :)

CyberLama
18 augustus 2005, 14:40
Was hoogstwaarschijnlijk van dezelfde producent, dezelfde reeks en misschien zelfs dezelfde motor :)
Het is een audi motor die erin zit denk ik, maar Volkswagen gebruikt(e) ook die motoren dacht ik.

morph123
18 augustus 2005, 17:55
idd, mijn passat (vorige wagen) ook de luchtmassameter - maar nog onder garantie :)

resultaat is dat de wagen geen kracht meer ontwikkeld en optrekken niet meer gebeurt in de echte zin van het woord :s

nu A6 en vooral de electronica is wat in de war als het wat langer en wat harder vriest buiten :)

die dingens gaan redelijk veel kapot ze.

c3c
18 augustus 2005, 18:03
Was hoogstwaarschijnlijk van dezelfde producent, dezelfde reeks en misschien zelfs dezelfde motor :)
Het is een audi motor die erin zit denk ik, maar Volkswagen gebruikt(e) ook die motoren dacht ik.

idd de 2.5 tdi in de V70 zijn van audi dacht ik, de 2.4D is van volvo zelf:)

Dj Aero
24 augustus 2005, 21:13
suzuki ts
- originele uitlaat vanvoor doorgeroest
- platten band, 2 maal achteraan
- toerenteller kabel 1x kapot
- kopellingskabel 2x kapot
- snelheidskabel 1x kapot, nu half? soms werktem soms ni maar zal binnekort ok nor de klote gaan

2s2k
24 augustus 2005, 21:46
vario versleten (MHR multivar)
vuil in carbu
Demper van Polini Funky gebarsten

... allemaal op mijn vorige rocket :x

GhO$T
24 augustus 2005, 22:12
ik zijn nog goe gespaard van kosten totnutoe. Den otto die ik gebruik heeft nog geen enkel (serieus) defect gehad, enkel sukkelen met de koppeling in 2de vitesse al verschillende jaren, één of ander riem die altijd lost en den auto durft dan al es schokken en doen op trage snelheden in 2de of bij optrekken. Garagist verhelpt dat dan wel maar komt na tijdje altijd terug.

scooter die ik daarvoor 3j had was ook goe marchandise, es kabel van snelheidsmeter die in 2en was, moest dan toch binne voor onderhoud dus da was geen ramp. Ook es lichtje vanvoor moeten vervangen ma nikske kostelijk.

DogFacedGod
25 augustus 2005, 14:34
De cardans. Het rubber was gescheurd en zat vol met vuiligheid.
Andere gaan halen opt autokerkhof. ;).

Maugan Ra
25 augustus 2005, 15:30
Euhm...

Tegen al de lijsten in... niets eigenlijk...
Alhoewel...
links voorraan ratelt iets als ik te bruusk rij...
en ook al 1 CD met een schaartje op toen ik die in het handschoenenkastje gooide...

Dat is het zowat.

(Mijn auto is nog geen half jaar oud... duh :p)

daFour
25 augustus 2005, 16:11
ook een paar dommigheden

-zeker 10cil indertijd met de nodig krukassen

-oude polo 1100 dachtek als crossmobiel (joint de coulasse) reed er 2 maanden mee planché
-pug 205 gti 1600 ook crossmobiel de boite eraan,krom:niceone: intensief gejumpt ermee :$ man da ging hard
enja euh nieuwe caddy op het werk geweest een builtje :x

oXyCaL
25 augustus 2005, 16:28
just neergegaan tege 10 per uur :s

beetje krasjes :p

Dirkxke
25 augustus 2005, 18:26
da valt al bij al nog goed mee bij mij...

1 woofer, marcheert toch nog op 3/4de ong (133.8dB dit jaar) kist is eens gaan vliegen in de auto en zo de magneet krom gegaan. zelf recht geplooid en bijgeklopt in "rechte" positie

dan een kabelke voor de zetel vooruit te zetten in de vorige fiesta (onder garantie gemaakt)

en bij de ST de schakelaandrijving kapot getrokken op de sprints in Brustem. auto was nog rijdbaar maar 2cm spel op uw knuppel hebben is nie plezant als ge daar aan moet trekken :D

om te schakelen natuurlijk :P

voor de rest ben ik een niet zo veel afbrekende jongen :D

Makaveli
25 augustus 2005, 18:44
toen ik hem net had:
remschijven + blokjes vervangen

nu (gisteren binnengedaan):
speling op mijn stuur
interieurverlichting werkt niet voor de moment
mistlichten vooraan werken niet meer (waarschijnlijk gewoon de zekering... maar als hij dan toch binnen moest :p )

ik hoop dat het het daarna voor een tijd gedaan is...

Herr_Trigger
28 augustus 2005, 14:25
Scooter: 3 bijgewerkte cylinders, 1 pollini vario 'opgereden'. (ging vooruit mijne Big-Max ;) )

Golf: schoepen-regeling turbo vast (roet), nasty.
But fixed. :)

dropkicker
30 augustus 2005, 18:10
daarjuist wassek met de moto aan het rijden en opeens hoorek iets. Dan wa later gestopt en blijkt da mijne pinker der af is gevallen :wtf:
wss een rondel da los zat of zoiets echt raar. Maja voorlopig ducktape en ne nieuwe pinker der later opzetten want hij ziet volledig zwart

Lucian
30 augustus 2005, 19:47
toen ik hem net had:
remschijven + blokjes vervangen

nu (gisteren binnengedaan):
speling op mijn stuur
interieurverlichting werkt niet voor de moment
mistlichten vooraan werken niet meer (waarschijnlijk gewoon de zekering... maar als hij dan toch binnen moest :p )

ik hoop dat het het daarna voor een tijd gedaan is...

bwah, remmen en schijven kunde nie echt stukken noemen he, das normale slijtage

nuja, op mijne golf (2de hands gekocht dus allen wa ik aan de hand heb gehad he, kar heeft 350000 km en ziet der nog beter uit dan 70% wa ge op straat tegekomt :cool: )
- steen in katalysator was compleet vastgesmolten => motor viel uit omda hem zen uitlaatgas nie kwijtkon (pijp doorgeslepen, steen verbrijzeld en deruit geblazen, werkt even goed + nog een fijn geluidje op de koop toe ^^)
- automatische ralenti-regelaar kaput (wel lachen als ge aan een rood licht in neutraal 4000 toeren staat te blazen, iedereen gaapt u aan alsof ge kweenie wa zijt :D)
- koplamp regelaars, plastieken brol da gelijk niks afbreekt als ge der wa hard aan moe draaien :> nie apart te krijgen , dank u vw :) => dus nieuw koplampen ^^
dast zowa, de rest wa gebruikelijke slijtage enzo

presser
30 augustus 2005, 20:45
Aan mijn auto: banden, remschijven, olielekken, builen van hagel, radiator, ruitenwissers en de batterij.

Bij mijn pa zijn vorige auto: de deur (ik deed de deur open en er reed een bus tegen die daar niet mocht rijden), heel de voorkant (in de poep gereden van iemand voor hem) en de alternator.

Edit: en lichten natuurlijk die af en toe kapot gaan.