PDA

Volledige versie bekijken : Ronde van Duitsland

Gentille
15 augustus 2005, 17:13
Mooie overwinning van Bram Tankink, mooie en spannende ontsnapping. De manier waarop hij heeft kunnen wegrijden van EIsel en Acebo en de kloof heeft kunnen slaan, ondanks zijn valpartij voorop kunnen blijven en aan de meet nog 48 seconden voorsprong op Acebo. dik verdiende eerste prof overwinning voor Bram Tankink, die ook de gele en de bolletjestrui meepikt.

TippedTerox
16 augustus 2005, 12:05
Idd knappe overwinning van Tankink, al moet wel gezegd worden dat Eisel volledig kapot zat aan de meet. Maar de sterkste heeft verdiend gewonnen. Vandaag een lastige finale, ben es benieuwd of hij de inspanningen van gisteren al zal verteerd hebben. Ik heb "der Jan" zien rijden in het weer dat hij haat, en het zag er op zen minst goed uit. Ik verwacht wel wat van Ullrich deze ronde.

ganz
16 augustus 2005, 17:00
Vandaag weer millimeterspurt (alleen de laatste km gezien, dacht er opeens aan dat het koers was), Jaksche juist nog bijgehaald door Pozzato, Tankink blijft leider.

TippedTerox
16 augustus 2005, 21:03
Pipo Pozzato moet een patent nemen op de millimeterspurt :p

Gentille
16 augustus 2005, 21:16
die spurt in de ronde van Frankrijk was ook een echte millimeterspurt tussen Pieten Wyeening en Kloden, was niet met het blote oog waar te nemen. Is goed voor de spanning er nog een paar minuten in te houden.

Madblack
16 augustus 2005, 21:28
de ronde is echt de max

Archeoloogke
16 augustus 2005, 21:59
Ma wa is da weer voor commentaar dat wij krijgen van die 2...heel den tijd zeggen dat Van Huffel niet in da groepke zat en nu zie ik op teletekst dat hij 15de was en zelfde tijd als de winnaar. :wtf:

Marginale
16 augustus 2005, 22:16
Ma wa is da weer voor commentaar dat wij krijgen van die 2...heel den tijd zeggen dat Van Huffel niet in da groepke zat en nu zie ik op teletekst dat hij 15de was en zelfde tijd als de winnaar. :wtf:

Nobody is perfect zeker :unsure: ;)

2 op 2 voor quick step.
Wel spijtig dat er voor een rit in een ronde zo weinig pro-tour punten te verdienen zijn.

Archeoloogke
16 augustus 2005, 22:43
Nobody is perfect zeker :unsure: ;)

En op teletekst hebben ze zelfs de naam Van Huffel vergeten in het algemeen klassement (staat 16de)...het is een boycot tegen hem zeg ik u! :p

Marginale
16 augustus 2005, 22:54
Dus alsem volgend jaar den Tour wint zullen we het nooit te weten komen.

HEEEEEEELP :)

TippedTerox
16 augustus 2005, 23:12
Van Huffel volgend jaar de TOUR ? Keep on dreaming :p Eerst zien of em de giro aankan. Zijn tijdrit is nog te slecht.

Tweak37
16 augustus 2005, 23:44
Van Huffel volgend jaar de TOUR ? Keep on dreaming :p Eerst zien of em de giro aankan. Zijn tijdrit is nog te slecht.

hij rijdt volgend jaar naar alle waarschijlijkheid de tour...

Maar eh, niemand met enig wielerverstand gelooft dat van huffel top 5 kan rijden in een grote ronde hoor, laat staan winnen. Tenzij hij nog enorme progressie zou maken. Ik zie hem eerder afvlakken ala brandt...

TippedTerox
17 augustus 2005, 00:33
Ik bedoelde met winnen hé @Marginale's post.
Van Huffel is wel een groter klimtalent dan Brandt, we zullen zien waar hij komt :)

Tweak37
17 augustus 2005, 00:52
Ik bedoelde met winnen hé @Marginale's post.
Van Huffel is wel een groter klimtalent dan Brandt, we zullen zien waar hij komt :)

Maar imho niet beter als vandewouwer, en zie waar die nu staat :)

maar goed, we kunnen enkel hopen

Archeoloogke
17 augustus 2005, 10:02
Kpeis dat hij toch evengoe of zelfs wat beter is dan Vandewouwer hoor. Khoop eigenlijk meer dat hij de Giro rijdt (start in Belgie dacht ik ook dusja :p) en dat hij daar eerst eens bevestigt + dan volgend jaar ook de Vuelta (want nu gaat hij alleen nog de 'kleinere' rondes rijden (Duitsland, Polen)
Ik denk dat het wel zoiets gaat zijn want ik heb gisteren gelezen dat Horner een contract heeft getekend bij Davitamon-Lotto voor in dienst te rijden van Evans in de Tour dusja....ofwel wordt hij dan hulpie nr. 2 van Evans maar kzie dat niet zo graag. :p (en dan is er denk ik zelfs nog altijd meer kans voor Ardila voorlopig....)
Ze gaan ook geen hele ploeg rond Evans maken he in de Tour, Mc Ewen is er ook nog. ;)

TippedTerox
17 augustus 2005, 17:10
Pipo te vroeg op kop, jammer. Benatti knokt anders al een groot deel van het seizoen. Het is hem ook gegund. Tankik blijft leider.

Archeoloogke
18 augustus 2005, 17:17
Jaja, Van Huffel heeft het toch weer mooi gedaan, 12des geworden in de koninginnenrit. :)
En em zegt zelfs dat hij niet top was..gewoon eigen tempo naar boven gereden. :D

ganz
18 augustus 2005, 17:24
Ja hij was al vroeg gelost, maar heeft er toch nog wat opgeraapt en uiteindelijk (voor dan zo vroeg gelost te zijn) relatief weinig tijd verloren.
Ullrich was ook sterk (sterker dan ik verwacht had), tot op 3 km toen hij toch even de man met de hamer tegenkwam, maar hij maakt nog altijd kans op de eindoverwinning, knap 3e. Ook knappe rit van Evans, hoeveel keer ik wel niet dacht 'nu gaat hij van zijn fiets vallen' :)

zarathustra
18 augustus 2005, 20:46
ullrich is zo grappig, met zijn overschakelen op de grote plaat op 400m van de finish >_<

Hij viel bijna om eerst :|

herc
18 augustus 2005, 20:57
ullrich is zo grappig, met zijn overschakelen op de grote plaat op 400m van de finish >_<

Hij viel bijna om eerst :|

Daarom houden we zo van Der jan :)

Tss net wedstrijdverslag opt nieuws

Zo nen debiele supporter duwt ullrich : "en ullrich heeft zelfs een duwtje nodig" Ja sure, renners haatten dit nu net omdat het je volledig uit je ritme brengt

en dan nog iets later : "voor ullrich wordt het één lange lijdensweg" Als ge geen objectief nieuws kunt brengen, breng dan niets. Alleen ullrich zag af zeker, en die +150 man achter hem reden met de vingers in hun neus naar boven.

Valt hij dan al eens aan, is het nog niet goed.

Archeoloogke
18 augustus 2005, 21:51
We weten het al langer dat het commentaar van Renaat en Hans op de ballen trekt. (tzijn toch die 2 he? :unsure: )

TippedTerox
18 augustus 2005, 22:56
Niets boven Michel Wuyts ! :) Idd mooi van Ulle & Van Huffel. Jammer dat Ulle er op het laatste afmoest. Die col was wel zwaar :|

Archeoloogke
18 augustus 2005, 23:12
Uhu, als ze al zwaarder is dan de Mont-Ventoux (die ik deze zomer gezien heb)...jawadde. :eek:
Ooit gaak ze toch ook eens beklimmen. :p

herc
19 augustus 2005, 12:58
We weten het al langer dat het commentaar van Renaat en Hans op de ballen trekt. (tzijn toch die 2 he? :unsure: )

Twas zo de commentaar uit het nieuws dat bij het filmpje was. Zo 1 of andere griet die er wat tekst bij moet voorlezen. Renaat en hans waren opmerkelijk positief over Ullrich :)

Zondag aankomst op de feldberg, die heb ik vorige zomer nog beklommen. Zitten wel ullrich stukken in, maar hier en daar toch ook wel eens een stijle piek.
Maar zwarte woud is het trainingsgebied van ullrich, dus in principe moet hij het daar als zijn broekzak kennen.

TippedTerox
19 augustus 2005, 16:06
Nja ik vind het niet zo'n goeie prestatie van Ulle. Fysiek gezien zou hij zeker de beste moeten zijn van het ganse gezelschap (zelfs in de ganse wielerwereld). Zolang hij bij T-Mobile en Rudy Pevenage blijft + persoonlijke verzorgster en dergelijke zal hij "waarschijnlijk" nooit meer de Tour kunnen winnen.

zarathustra
19 augustus 2005, 16:48
Punt is dat ze op voorhand hadden aangekondigd dat hij niet sterk zou zijn bergop en het in de tijdrit zou afmaken. Dan is deze prestatie toch nog vrij goed. Zeker als je ziet hoe slecht hij was dinsdag (waar hij naar mijn mening echt wel moest harken om bij te blijven in een vrij grote groep), dit bewijst weerom dat ullrich een van de grootste recuperatievermogens heeft van het peloton.

herc
19 augustus 2005, 17:41
Nja ik vind het niet zo'n goeie prestatie van Ulle.

Zie waar Ullrich stond in de tour en waar hij nu staat.

Zie dan waar rasmussen in de tour stond, en waar die nu staat.

TippedTerox
20 augustus 2005, 01:41
Ullrich bulkt van het talent, Rasmussen heeft dat niet wat Ulle wel heeft. Als hij zijn voorbereiding even serieus zou nemen als Lance Armstrong of Erik Zabel behaalt hij een pak meer overwinningen.

Wat Rasmussen betreft, die is te diep gegaan in de Tour. Die wou er alleen maar etappes winnen, en moest uiteindelijk zijn klassement verdedigen.

Bennati doet het weer :) Nog maar 3 ploegen die een ritoverwinning hebben. Leipheimer blijft leider.

zarathustra
21 augustus 2005, 18:08
in de categorie "parkeer eens spectaculair" ... 1e genomineerde : Jan Ullrich >_<

die tijdrit zal nipt worden.

Archeoloogke
21 augustus 2005, 20:12
En weer een mooie 10de plaats voor Van Huffel. :p

TippedTerox
22 augustus 2005, 01:48
Zarathustra, het was niet direct parkeren hé, liet gewoon Evans voor omdat em het tempo te hoog vond en zijn eigen tempo ging rijden. Van Huffel doet het idd goed. Benieuwd wie de ronde gaat winnen.

herc
22 augustus 2005, 11:03
Moet zara toch ook wel een beetje bijtreden. Was wel spectucalair wat Jan daar plots deed, vond het jammer. Maar was wel ergens te verwachten, stijle stroken dat is niets voor Jan Ullrich.

Denk wel dat Leipheimer gisteren diep is gegaan, want op het einde was het licht wel uit bij hem.

Hopelijk krijgen we straks nog eens een leske in het tijdrijden van Ullrich :)

Tweak37
22 augustus 2005, 14:18
in de categorie "parkeer eens spectaculair" ... 1e genomineerde : Jan Ullrich >_<

die tijdrit zal nipt worden.

zo spectaculair was het nu ook weer ni, hij kon het tempo gewoon niet meer aan, parkeren is nog heel iets anders. Der Jan, die parkeert nooit zeg ik u! :)

herc
22 augustus 2005, 17:28
Spijtig was het maar een klein leske vandaag, maar toch puike tijdrit van Leipheimer. Dat Ullrich ging winnen daar was ik wel van overtuigd, maar had toch gedacht dat hij iets dichter ging naderen op Leipheimer. Ook weeral een zeer sterke prestatie van Jullich.

En ik begrijp niet dat men nog twijfelt over het WK tijdrijden. Ullrich moet daar gewoon starten, punt andere lijn! Volle pulle Ulle!

Gentille
22 augustus 2005, 18:54
het was te verwachten dat Ullrich ging winnen vandaag, in het tijdrijden is het imo de beste nu Armstrong er niet meer is.

zarathustra
22 augustus 2005, 19:02
ik hoop echt dat hij doordoet tot de GP van zwitserland :x

maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn denk ik >_<

Tweak37
22 augustus 2005, 19:03
pff, als ge ziet wa er nu nog van zijn conditie over was, dan zal da tegen eind september al helemaal ni vet meer zijn he? Dat hem maar betr thuisblijft om ons van een afgang te besparen. Tenzij hij gemotiveerd genoeg is om nog is te pieken he...

zarathustra
22 augustus 2005, 19:16
wel ja met doorgaan bedoel ik dus nu een paar weken gewoon trainen enzo eh. en pieken naar madrid enzo :x

Tweak37
22 augustus 2005, 20:17
Maar goed, hij gaat dus ni. Maar hij start wel in Zürich. Begrijpen wie begrijpen kan :)

Wereldtitel in eht tijdridjen zal hem niet zoveel interesseren zeker? Hij heeft er tenslotte al twee...

de nieuwe petacci-zabel ploeg, dat is pas nieuws. :) Betekent imho definitief geen zabel meer in de massaspurts. Maar hoe ze dat in MSR gaan oplossen weet ik niet :)

TippedTerox
22 augustus 2005, 22:47
Nieuwe ploeg is het niet hé, gewoon naar Domina Vacanze :)

Tweak37
23 augustus 2005, 00:19
nouja, nieuwe duitse sponsor, kern van wiesenhof + zabel, aldag en schaffrath + petacchi, ongarato, sacchi en velo... da is toch een redelijk nieuwe ploeg qua renners neit? :)

alhoewel wiesenhof zaakje nog niet zeker is.

maar goed de naam is niet anders nee :)

zarathustra
23 augustus 2005, 15:54
Maar goed, hij gaat dus ni. Maar hij start wel in Zürich. Begrijpen wie begrijpen kan :)

Wereldtitel in eht tijdridjen zal hem niet zoveel interesseren zeker? Hij heeft er tenslotte al twee...

de nieuwe petacci-zabel ploeg, dat is pas nieuws. :) Betekent imho definitief geen zabel meer in de massaspurts. Maar hoe ze dat in MSR gaan oplossen weet ik niet :)

zabel meer specifiek toespitsen op klassiekers zeker? ipv krampachtig blijven proberen massasprints te winnen

herc
23 augustus 2005, 16:28
pff, als ge ziet wa er nu nog van zijn conditie over was,

Hoe bedoel je? Hij staat toch maar mooi 2des en heeft een ritoverwinning op zak. Als jij zegt dat er niet veel meer overschoot van zijn conditie, dat bewijst Ullrich zijn klasse nog maar eens zeker? ;)

En ja zabel moet voluit voor klassiekers gaan, in echte massaspurts spurt hij zowiezo voor de 2de plaats. Hij moet dat gewoon inzien. Die 6 groene truien zijn verleden tijd, de tijd dat hij de spurt zeges aan elkaar reeg ook. Nu zijn palmares uitbreiden met paar knappe wielerklassiekers.

Tweak37
23 augustus 2005, 17:54
Hoe bedoel je? Hij staat toch maar mooi 2des en heeft een ritoverwinning op zak. Als jij zegt dat er niet veel meer overschoot van zijn conditie, dat bewijst Ullrich zijn klasse nog maar eens zeker? ;)

Maar hij kon wel niet mee met slechts zeer beperkte klimmers als leipheimer of Totschnig, dat zijn mannen die hij in de tour op ettelijke minuten rijdt...

En zijn tijdritzege was ook niet superindrukwekkend. Toch niet zoals in zwitserland of zoals in de tour (toen wel achter la natuurlijk....)

Dusja, klasse in overvloed, das zeker, maar de scherpte is er toch wel af.

herc
23 augustus 2005, 18:39
Maar hij kon wel niet mee met slechts zeer beperkte klimmers als leipheimer of Totschnig, dat zijn mannen die hij in de tour op ettelijke minuten rijdt...

Dat hij ze in de tour op minuten rijdt klopt, maar om ze beperkte klimmers te noemen? :)

Maar ik volg je wel, vond het ook wel raar dat hij er door een totschnig wordt afgereden, zulke mensen moet hij zeker kunnen volgen.

En dat de scherpte er af is, is wel ergens logisch. Kunt geen 2 maand na elkaar op topniveau blijven draaien.

Tweak37
23 augustus 2005, 20:01
Dat hij ze in de tour op minuten rijdt klopt, maar om ze beperkte klimmers te noemen? :)

Maar ik volg je wel, vond het ook wel raar dat hij er door een totschnig wordt afgereden, zulke mensen moet hij zeker kunnen volgen.

En dat de scherpte er af is, is wel ergens logisch. Kunt geen 2 maand na elkaar op topniveau blijven draaien.

nouja, kijk naar leipheimer, welke andere dl renner stond er nu ook nog? Zon lange piek aanhouden kan wel maar het is weinigen gegeven...

en leipheimer enzo zijn nu eenmaal klimmers van de tweede lijn.
Alhoewel levi wel een enorme vooruitgang heeft geboekt dit jaar, eindelijk verlost van eht rabo spook zeker? Nu zit menchov met de gebakken peren :)