PDA

Volledige versie bekijken : Spelpoort geeft fout

Wover
15 augustus 2005, 14:34
Hey,

k eb een paar weken geleden een cheapo geluidskaartje gekocht, en daar zit dus een spelpoort op, dus ik kan eindelijk met mijn joystick van 15 jaar out (no shit) flight sim spelen :p

althans dat hoopte ik. maar ik krijg dus volgende fout op de spelpoort in apparaatbeheer:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Welke "apparaten" kan ik zo al uitschakelen om bronnen vrij te maken?

k eb de seriële poort al uitgeschakeld, maar voor de rest kan ik niets bedenken eigenlijk...

grtz

Exit
15 augustus 2005, 15:53
ge moet nie zomaar zaken uitschakelen, ge moet kijken welke bronnen er vereist zijn en door welke zaken die gebruikt worden
welk mobo hebt ge?

Moloch
15 augustus 2005, 16:28
als ge onboard sound hebt schakel dieje "standard gameport/midi device" daarvan uit (apparaatbeheer en in uwe bios), dat gaat ne IRQ vrijmaken

Wover
15 augustus 2005, 17:59
als ge onboard sound hebt schakel dieje "standard gameport/midi device" daarvan uit (apparaatbeheer en in uwe bios), dat gaat ne IRQ vrijmaken
on-board geluidskaart heb ik al uitgeschakeld toen ik de nieuwe had.

en k eb het msi k8n neo2 mobo (platinum)

en hij zegt dat Invoer-/uitvoerbereik 0201 - 0201 niet beschikbaar is ofzo (wss in use door een ander apparaat, maar kweetni welk...

Moloch
15 augustus 2005, 18:12
on-board geluidskaart heb ik al uitgeschakeld toen ik de nieuwe had.

en k eb het msi k8n neo2 mobo (platinum)

en hij zegt dat Invoer-/uitvoerbereik 0201 - 0201 niet beschikbaar is ofzo (wss in use door een ander apparaat, maar kweetni welk...

apparaatbeheer ne keer afgaan om te zien wat er diene I/O range ook gebruikt? onder de I/O range staat welke IRQ('s) het gebruikt btw

Exit
15 augustus 2005, 18:34
handmatig (indien het gaat) een ander opgeven
anders was mss beter een gameport naar usb converter
http://www.trianglecables.com/usbtojoydbad.html
vdhsoft "USB naar joystick adapter 33,00"

Wover
15 augustus 2005, 19:42
handmatig (indien het gaat) een ander opgeven
anders was mss beter een gameport naar usb converter
http://www.trianglecables.com/usbtojoydbad.html
vdhsoft "USB naar joystick adapter 33,00"

handmatig veranderen is onmogelijk e Exit ;) (voor IRQ's althans)

nuja, kzal nog wel wa prutsen en we zien wel wat het geeft :p

Exit
15 augustus 2005, 19:50
handmatig veranderen is onmogelijk e Exit ;) (voor IRQ's althans)

nope, dat gaat, maar nie alle hardware laat het toe!
msinfo en check welke hardware dat irq/io gebruikt

Wover
15 augustus 2005, 23:04
der zijn geen irq conflicten ze, anders zou mijn geluidskaart gewoon totaal ni werken?

en msinfo? bedoelde msconfig? en waar zou ik da dan moeten vinden?