PDA

Volledige versie bekijken : Netwerk ?

-Beantje-
14 augustus 2005, 14:10
Hey,
kzit men ne Probleem
Men broer eeft ook een pc aangeschaft alles ok eeft internet enz
via switch .
Maar wrn we elkaar proberen zoeken in netwerk vinden we elkaar nie ?
hoe komt dit en wat kan ik er aan doen ?

Ik heb zelf al gezocht maar vind niet heb nu net eens een thuisnetwerk aangemaakt maar toch vinden we elkaar niet :'(

Thx
Greetz Beantje

Exit
14 augustus 2005, 14:26
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=336997&highlight=switch+netwerk
http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=318710&highlight=switch+netwerk

-Beantje-
14 augustus 2005, 23:07
Thx voor info En raar dak et zelf nie vond
maar kheb nog een vraagje
met mijn switch is het nrm als ik iets verzend naar mijn broer via ftp of msn vroeger ging dat dan altijd rapper dan nrm en komt niet op de telenet meter en nu lik wel ?
wa moek daar aan doen ?

THx

Exit
14 augustus 2005, 23:17
doordat ge op het telenet netwerk zit gaat het via telenetmeter, tenzijge toevallig zelfde range ip toekrijgt dan, router of een vast ip voor lan en auto ip voor internet

-Beantje-
14 augustus 2005, 23:25
uh! :s
begrijp et nie zo goe ?
kunde wa beter uitleggen plz
Srry :'(

Exit
15 augustus 2005, 13:46
daar dat ge telenet hebt en een switch krijgt ge van telenet (afhankelijk van het abo) 1, 2 of 4 ip's ..... ge hebt wrs expressnet dus 2 ip's => 2 pc's op internet
telnet heeft een aantal ip ranges dat ze gebruiken, als ge geluk hebt krijgen uw beide pc's een ip in hetzelfde range waardoor ge ook netwerk onderling hebt.

meestal dus niet waardoor ge wel internet hebt maar geen rechtstreeks netwerk en als ge dus zaken zend via msn dan gaat dit via telenet/internet en dus op telemeter.
als ge dan zoals in bovenstaande links zelf een ip op beide instelt dan hebt ge netwerk onderling en kunt ge files delen maar hebt ge geen internet en dus geen msn.

moet dit ten alle tijden wel beide samen werken dan vervangt ge die switch door een router.