PDA

Volledige versie bekijken : E411 voor op reis - aan te raden of niet?

eniac
12 augustus 2005, 17:11
Okee, geen idee of de thread hier past, maar ik waag het er toch even op :)

Volgende week op reis naar Zwitserland, ideale route (ivm péages Frankrijk enzo) lijkt me dan via Luxemburg te zijn, stukje Frankrijk, en dan rond het meer van Geneve.

Enfin, daarvoor zou ik dus de E411 moeten hebben (snelste route), maar daar zijn werkzaamheden nu, en er zou maar 1 rijvak beschikbaar zijn. Alternatief is dat ik via Luik rijd en de E25 neem, zo vermijd ik al 1 strook met 1 rijvak, maar moet ik wel een goed pak kilometers omrijden.

Is er iemand die me kan vertellen hoe dat in de praktijk gaat? Ik zou volgens ruwe schatting rond 6u 's morgens al in Luxemburg zijn, dus spitsuren ga ik daar alleszins niet meemaken. Zou het genoeg vorderen?

mbman
12 augustus 2005, 18:16
Eind juli ben ik via Zwitserland naar Italië gereden over de E411. Er is idd maar 1 rijvak en de snelheid is beperkt tot 70km/h, en dit telkens met stroken van zo'n 20km (ik dacht een drietal).

Als het niet druk is moet je dus rekenen op 70 km/h aldaar, aangezien er steeds wel een truck zal rijden. Ook opletten voor snelheidscontroles daar.

Ah, maar ik zie dat je van Oudenaarde bent. Zou je dan niet beter via Reims rijden ? Wij rijden op skiverlof altijd langs daar. Het is iets verder, maar amper volk op die baan en het is tevens een, euhm, 'toffe' baan. Gendarmerie is van mijlenver te zien, enkel opletten in Lille en Reims op de Periferie voor de vaste camera's.
Zodus, via Reims, Troyes, Dijon, Bourg-en-Bresse, Genève.
Péage is langsdaar wel iets duurder, maar het is in mijn ogen zeker de snelste route vanuit Oudenaarde ;)

Goldrusher
12 augustus 2005, 18:31
^ wegpiraat. ;)

eniac
12 augustus 2005, 19:25
Zodus, via Reims, Troyes, Dijon, Bourg-en-Bresse, Genève.
Péage is langsdaar wel iets duurder, maar het is in mijn ogen zeker de snelste route vanuit Oudenaarde ;)

Welja, heb die route gezien, maar dat zou toch neerkomen op meer dan 50 euro aan péages en dus probeerde ik die wat te minimaliseren. Over Luxemburg zou best nog te doen zijn qua tijd, en een pak minder kosten geven.

Nuja, als ik die stukken aan 70km/u zou kunnen doen zou dat nog altijd best wel meevallen. Zolang het maar niet file-achtig wordt...

mbman
12 augustus 2005, 20:10
Eenmaal file daar kan het lang duren natuurlijk. Er is nl géén uitwijkmogelijkheid bij een accident of panne ;)

Asserti
12 augustus 2005, 22:55
hangt ervan af wanneer je er zou passeren. Het verkeer loopt daar redelijk vlot (70 à 80 per uur (70km wettelijk)
Aangezien je naar zwitserland vertrekt zal dit wel vroeg in de ochtend zijn, ik zie geen problemen.
Wij zijn er in het heengaan om 6u sochtends gepasseerd op nen dinsdag, niet veel verkeer.
Teruggekeerd op ne zondagavond en rond 18-19u gepasseerd en ook weer vlotjes kunnen meerijden.

eniac
13 augustus 2005, 01:14
Ah da's nice. Ik zou in Oudenaarde rond 2u30-3u vertrekken, dus tegen 6u zou ik al in Luxemburg willen zitten. Nja, moet wel filevrij kunnen zijn, ik ga het erop wagen. Anders 40 euro péage extra, kan ik al 600km ver mee raken :)

Bedankt iedereen.

Morpheus
13 augustus 2005, 01:20
Ah da's nice. Ik zou in Oudenaarde rond 2u30-3u vertrekken, dus tegen 6u zou ik al in Luxemburg willen zitten. Nja, moet wel filevrij kunnen zijn, ik ga het erop wagen. Anders 40 euro péage extra, kan ik al 600km ver mee raken :)

Bedankt iedereen.

Luxemburg zal u +- 3.5uur kosten...
Zonder file...

eniac
13 augustus 2005, 01:25
3.5u? Hoe kom je daar dan bij? Grootste deel is mooie grote autostrade, en de werken zouden een 44-tal kilometer over 1 rijstrook bedragen... Maar als ik daar aan 70 kan rijden, dan ben ik daar toch snel door?

Allez, die 44 kilometer haal ik uit www.wegeninfo.be ...

Bedankt voor de hulp alleszins, maar 3.5u zou wel een ramp zijn.

Morpheus
13 augustus 2005, 01:27
3.5u? Hoe kom je daar dan bij? Grootste deel is mooie grote autostrade, en de werken zouden een 44-tal kilometer over 1 rijstrook bedragen... Maar als ik daar aan 70 kan rijden, dan ben ik daar toch snel door?

Allez, die 44 kilometer haal ik uit www.wegeninfo.be ...

Bedankt voor de hulp alleszins, maar 3.5u zou wel een ramp zijn.

Omdat mijn ma dat 2 keer per week doet :)

eniac
13 augustus 2005, 01:31
Ma hoe kan je nu 3.5u doen op 156km (Namen-Luxemburg), op autostrade met slechts 45km aan 70km/u? Dat is fysisch, zonder file, eigenlijk onmogelijk :)

Morpheus
13 augustus 2005, 01:32
Ma hoe kan je nu 3.5u doen op 156km (Namen-Luxemburg), op autostrade met slechts 45km aan 70km/u? Dat is fysisch, zonder file, eigenlijk onmogelijk :)

Ik heb het over oudenaarde-Groot hertegdom luxemburg...

Kweet niet juist wat je zelf bedoelt?

eniac
13 augustus 2005, 01:35
Aaaaaah my bad!

Ja ik dacht dat je bedoelde dat ik 3.5u ging doen op de provincie Luxemburg, beetje foute interpretatie hier.

Oudenaarde-Luxemburg op 3.5u, zoiets had ik in gedachten ja. En als ik hier rond 2u30 aanzet zal ik wel geen file hebben daar in Luxemburg. Mooi, ik ga het zo doen. Erg bedankt!

(edit: rijdt uw ma over Ronse? Of Brussel?)

Asserti
13 augustus 2005, 12:28
Als ge om 2U30 gaat vertrekken gade echt wel geen last hebben van file, ge gaat zelfs amper volk zien denk ik. Wij vertrokken hier om 4u20 (roeselare, west vlaanderen) dan half uurke - 20 minutjes tot in Aalter en vanaf daar E40 - Brussel door en dan E420
Tegen 7u40 - 8u sochtends stonden we in Luxembourg

A.R.T.
13 augustus 2005, 13:04
Okee, geen idee of de thread hier past, maar ik waag het er toch even op :)

Volgende week op reis naar Zwitserland, ideale route (ivm péages Frankrijk enzo) lijkt me dan via Luxemburg te zijn, stukje Frankrijk, en dan rond het meer van Geneve.

Enfin, daarvoor zou ik dus de E411 moeten hebben (snelste route), maar daar zijn werkzaamheden nu, en er zou maar 1 rijvak beschikbaar zijn. Alternatief is dat ik via Luik rijd en de E25 neem, zo vermijd ik al 1 strook met 1 rijvak, maar moet ik wel een goed pak kilometers omrijden.

Is er iemand die me kan vertellen hoe dat in de praktijk gaat? Ik zou volgens ruwe schatting rond 6u 's morgens al in Luxemburg zijn, dus spitsuren ga ik daar alleszins niet meemaken. Zou het genoeg vorderen?

Rij dan langs den N4,die loopt zo goed als gelijk met den E411 maar is een beke trager door dat ge veel bochten moet pakken en af en toe 70 of 90 moet rijden.Langs Luik is een pak omweg.

Morpheus
13 augustus 2005, 13:54
Aaaaaah my bad!

Ja ik dacht dat je bedoelde dat ik 3.5u ging doen op de provincie Luxemburg, beetje foute interpretatie hier.

Oudenaarde-Luxemburg op 3.5u, zoiets had ik in gedachten ja. En als ik hier rond 2u30 aanzet zal ik wel geen file hebben daar in Luxemburg. Mooi, ik ga het zo doen. Erg bedankt!

(edit: rijdt uw ma over Ronse? Of Brussel?)

Valt te bezien, ik rijd ook regelmatig die kanten uit.
Je moet het een beetje bekijken... (file's op de radio enzo)

Je kan ook over Luik proberen, maar dat zal net ietsje verder zijn.
Eventueel zelf over Chaleroi. (opgelet op ring Chaleroi! 50km/u)
Maar ik raad je gewoon aan Namen (Namur) te nemen, en dan zie je wel...
Zelf een beetje inschatten :)

edit: foutje

eniac
13 augustus 2005, 14:36
Mkay. Ga gewoon de E411 nemen :)

Thx mensen.

Feignasse
13 augustus 2005, 14:45
[TP]-knopje induwen op de radio :p
(Als dat tenminste nog hetzelfde is in uw Opel ^^)

eniac
13 augustus 2005, 14:46
Dat zit er wel op ja. Ga dan wel het boekje eens moeten lezen, want ik heb mij nog niet teveel bezig gehouden met die radio.

A.R.T.
13 augustus 2005, 14:48
Valt te bezien, ik rijd ook regelmatig die kanten uit.
Je moet het een beetje bekijken... (file's op de radio enzo)

Je kan ook over Luik proberen, maar dat zal net ietsje verder zijn.
Eventueel zelf over Chaleroi. (opgelet op ring Chaleroi! 50km/u)
Maar ik raad je gewoon aan Mons te nemen, en dan zie je wel...
Zelf een beetje inschatten :)

Van Mons naar Luxemburg goe bezig :ironic: .
Awel ja van Mons via Beamont naar Dinant en daar den E411 ow maar wacht die moeten we juist vermijden,ah langs Luik dan maar he en mischien zijt ge nen dag later in Luxemburg.

Beste alternatief voor E411 is den N4 ok?? Dat is nen expressweg diene bijna parralel loopt met den E411 en is rapper als langs Luik rijden.

eniac
13 augustus 2005, 14:49
Ook bedankt voor jouw hulp A.R.T., maar als ik ervan uitga dat ik geen file heb (moet wel zo laat in de nacht/vroeg in de ochtend) ben ik sowieso sneller op de E411, ga dat risico dan wel nemen :)

edit: en ik zal hier binnen twee weken komen melden hoe het dan afgelopen is ;)

edit2: maximumsnelheden Zwitserland?

Morpheus
13 augustus 2005, 14:51
Van Mons naar Luxemburg goe bezig :ironic: .
Awel ja van Mons via Beamont naar Dinant en daar den E411 ow maar wacht die moeten we juist vermijden,ah langs Luik dan maar he en mischien zijt ge nen dag later in Luxemburg.

Beste alternatief voor E411 is den N4 ok?? Dat is nen expressweg diene bijna parralel loopt met den E411 en is rapper als langs Luik rijden.

ik bedoelde Namen vooral hé, moet zoveel in die kanten zijn dat ik al eens mis...

edit: mijn excuses ik zie de fout staan in vorige post, zal het vroege uur zijn :p

A.R.T.
13 augustus 2005, 14:57
ik bedoelde Namen vooral hé, moet zoveel in die kanten zijn dat ik al eens mis...

edit: mijn excuses ik zie de fout staan in vorige post, zal het vroege uur zijn :p

Haha ik dacht al dat ge hem om de tuin wou leiden. :D

eniac
13 augustus 2005, 15:20
Snapte ook niet meteen waar Bergen vandaan kwam, misschien voor sommigen ook een goede route. Ik ga wel degelijk op Namen rijden :)

(ben best wel goed in het uitzetten van een degelijke route hoor, enkel nu twijfelde ik ivm die wegenwerken en hoe het daar nu echt zat wist ik niet)

Morpheus
13 augustus 2005, 17:07
Snapte ook niet meteen waar Bergen vandaan kwam, misschien voor sommigen ook een goede route. Ik ga wel degelijk op Namen rijden :)

(ben best wel goed in het uitzetten van een degelijke route hoor, enkel nu twijfelde ik ivm die wegenwerken en hoe het daar nu echt zat wist ik niet)

Geen snelheidsovertredingen groter dan 40km/u maken als ge gehaast zijt ;)

eniac
13 augustus 2005, 17:23
Bwahnee, niet super gehaast. Geen "150-euro-gehaast" alleszins :p

Weet iemand de maximumsnelheden in Zwitserland?

MilM
13 augustus 2005, 17:26
Bwahnee, niet super gehaast. Geen "150-euro-gehaast" alleszins :p

Weet iemand de maximumsnelheden in Zwitserland?

Is via google, dus ik ben nie verantwoordelijk als et nie klopt :p :

Verkeer en wetgeving
In Zwitserland mag men binnen de bebouwde kom 50 kmh.
Buiten de bebouwde kom geldt een maximum snelheid van 80 kmh.
Op snelwegen mag men maximaal 120 kmh. Afwijkingen op de maximum snelheid staan aangegeven.

Rijden met dimlicht is ook overdag verplicht.

Brildragende voertuigbestuurders moeten in Zwitserland een reservebril bij zich hebben.

Zwitserland treedt vooral streng op bij te hard rijden. Er zijn diverse radarcontroles. De boets zijn er erg hoog!
Er wordt ook veel gecontroleerd op geluid. Het kan gebeuren dat je met een open, niet Europees gekeurde uitlaat onder je motor het land niet in mag.

Er zijn passen en dorps-, stadskernen die in het weekend of avond en nacht voor motorrijders zijn gesloten.

Voor het rijden op alle autosnelwegen in Zwitserland is een Autobahnvignet (tolvignet) vereist.

Het is er mooi rijden, maar qua regelgeving ook heel mooi om omheen te rijden.

eniac
13 augustus 2005, 17:30
Wtf, das nog wat strenger dan hier. Dimlicht verplicht, 80km/u buiten bebouwde kom?

Achja, op reis is het toch chill :)

Bedankt!

[B]Rocketeer
13 augustus 2005, 17:32
Is via google, dus ik ben nie verantwoordelijk als et nie klopt :p :

Verkeer en wetgeving
In Zwitserland mag men binnen de bebouwde kom 50 kmh.
Buiten de bebouwde kom geldt een maximum snelheid van 80 kmh.
Op snelwegen mag men maximaal 120 kmh. Afwijkingen op de maximum snelheid staan aangegeven.

Rijden met dimlicht is ook overdag verplicht.

Brildragende voertuigbestuurders moeten in Zwitserland een reservebril bij zich hebben.

Zwitserland treedt vooral streng op bij te hard rijden. Er zijn diverse radarcontroles. De boets zijn er erg hoog!
Er wordt ook veel gecontroleerd op geluid. Het kan gebeuren dat je met een open, niet Europees gekeurde uitlaat onder je motor het land niet in mag.

Er zijn passen en dorps-, stadskernen die in het weekend of avond en nacht voor motorrijders zijn gesloten.

Voor het rijden op alle autosnelwegen in Zwitserland is een Autobahnvignet (tolvignet) vereist.

Het is er mooi rijden, maar qua regelgeving ook heel mooi om omheen te rijden.

Gewoon geschift.
Zie dak daar als teorist toekom met mijnen auto.

Sorry meneer, u mag het land ni binnen.
WTF man, dan stade daar schoon...

MilM
13 augustus 2005, 17:36
Rocketeer']Gewoon geschift.
Zie dak daar als teorist toekom met mijnen auto.

Sorry meneer, u mag het land ni binnen.
WTF man, dan stade daar schoon...

Die scandinavische landen zijn pas erg.
(da van die reservebril kan ook zijn dat het mss enkel voor motorijders is, wan die info was bedoeld voor motorijders)

Nu, tussen 'buiten bebouwde kom van 80 km/h' en 'snelwegen van 120 km/h', heb ge blijkbaar ook nog autowegen en die zijn 100km/h

meer over die snelwegvignet

Het is voor automobilisten en motorrijders verplicht om een Autobahnvignet aan te schaffen als zij van snelwegen gebruik willen maken, wat onvermijdelijk is als u de reistijden beperkt wilt houden. Voor een aanhangwagen is een tweede vignet nodig. Een Autobahnvignet is 14 maanden geldig (vanaf december in het voorafgaande jaar t/m januari in het volgende jaar). Het vignet is online te bestellen, en verder o.a. te koop bij de Zwitserse grens, benzinestations en kantoren van TCS (zie Links). In Nederland is het vignet te koop bij GWK en de ANWB en in België bij VTB-VAB. Het is aan te raden om het Autobahnvignet van te voren in uw bezit te hebben en op de binnenzijde van uw voorruit te plakken. Bij de grens kunt u dan snel doorrijden over de strook voor auto's die al van een vignet zijn voorzien. Een auto die u in Zwitserland huurt is al voorzien van een Autobahnvignet. Bij enkele tunnels en privéwegen moet u tol betalen, ongeacht of u een Autobahnvignet bezit.

eniac
26 augustus 2005, 10:48
Wat een land, wat een land. Hier in België fnuiken ze dikke wagens enorm, maar daar blijkbaar niet (de benzine is er trouwens ook goedkoper dan de diesel, +- 1.05 €/l benzine!!).

Even een kleine selectie van wagens die ik daar echt vaak heb gezien:
Lancer Evo, WRX STi, Zafira OPC (deze waren serieus populair daar!), Astra OPC, Leon Cupra, Ibiza Cupra, S60 R, V70 R, Focus ST, Fiesta ST, Mondeo ST, Fabia RS, ... En ik vergeet er ongetwijfeld nog een pak.

Voor de rest rijden erg veel middenklassers (Mondeo's, Passats, etc) rond met V6-motoren en lijken de dieselmotoren daar enorm in de minderheid. En ik die dacht dat het zwaar het omgekeerde ging zijn in zo'n bergachtig land, blijkbaar niet :)

M'n 100PK naftje ging daar ook wel ferm goed omhoog eigenlijk, ik had het lastiger verwacht (en ja, alle dagen serieuze beklimmingen gedaan ;) )

CAS
26 augustus 2005, 13:49
Wat een land, wat een land. Hier in België fnuiken ze dikke wagens enorm, maar daar blijkbaar niet (de benzine is er trouwens ook goedkoper dan de diesel, +- 1.05 €/l benzine!!).

Even een kleine selectie van wagens die ik daar echt vaak heb gezien:
Lancer Evo, WRX STi, Zafira OPC (deze waren serieus populair daar!), Astra OPC, Leon Cupra, Ibiza Cupra, S60 R, V70 R, Focus ST, Fiesta ST, Mondeo ST, Fabia RS, ... En ik vergeet er ongetwijfeld nog een pak.

Voor de rest rijden erg veel middenklassers (Mondeo's, Passats, etc) rond met V6-motoren en lijken de dieselmotoren daar enorm in de minderheid. En ik die dacht dat het zwaar het omgekeerde ging zijn in zo'n bergachtig land, blijkbaar niet :)

M'n 100PK naftje ging daar ook wel ferm goed omhoog eigenlijk, ik had het lastiger verwacht (en ja, alle dagen serieuze beklimmingen gedaan ;) )

Toen ik in frankrijk zat zat er op het hotel ook één van zwitersland, en die reed met BMW 3 touring, en je ziet het M-sportpakket dat er op zat van ver dus ik moest wel eens gaan zien. Die reed ook met een naft, wel een 330xi, waarvan de x dus staat voor de vierwielaandrijving van BMW. Da ziet ge in belgie zo goe als nooit, buiten op de E30 325xi, daarvan rijden er hier wel een paar rond.
Ge hebt toch van al die schoonheden foto's genomen é :p

eniac
26 augustus 2005, 13:58
330xi is daar inderdaad nogal populair... Sowieso veel vierwielaandrijvers.

En neen, geen foto's van die auto's eigenlijk, meeste al rijdend tegengekomen... :/

CAS
26 augustus 2005, 14:00
330xi is daar inderdaad nogal populair... Sowieso veel vierwielaandrijvers.

En neen, geen foto's van die auto's eigenlijk, meeste al rijdend tegengekomen... :/

Toch zot hoe da kan verschillen é, als ge hier met ne 330xi rondrijd ebde ne wagen da niemand heeft wss... Zelfs een 330d ziet ge hier zoveel niet, en in Duitsland, Zwitserland, Luxembourg, ... Daar ist alsof ze niks lichter maken... Kben int verkeerde land geboren :p

eniac
26 augustus 2005, 14:06
Veel 330d's ziet ge daar ook niet hoor, want ze rijden daar allemaal met naftes :)

Maar idd, wat hier "vrij vlot" is, is daar licht.

Oja, nog het grappigste: rijscholen rijden daar rond met Golf V GTI's... :/