PDA

Volledige versie bekijken : Enkele vraagjes.

[BIG_JIM]
12 augustus 2005, 16:27
ik heb een probleem met mijn crossauto: nen ford courier 1300cc naft. stel ik zit in 1ste, ik versmijt naar 2de mr laat me gas nogal plots los(tussen versmijten in) dan geeft men auto een snak. bv ik zit in 2de en laat me gas los en me vitessestok ook, dan zie ik me vitessestok precies uit vitesse springe en er dan trug inspringe terwijl hij dus een snak geeft. iemand een idee wat er kapot is? wat ik er kan aan doen?

AaronSlater002
12 augustus 2005, 16:43
beter schakelen.;
wereken met koppeling & gas bijt schakelen.. niet te bruut é

Dirkxke
12 augustus 2005, 16:48
is de motor + versnellingsbak die bewegen. geen zorgen om maken. is gewoon een teken da de ophangrubbers van motor + versnellingsbak aant verzachten/verduren zijn.

oplossing, nieuwe ophangingsrubbers plaatsen voorkomt da euvel

de snak wa ge voelt is de motor die helemaal mee beweegt en dan niemeer verder kan en dan pas begint op de motor te remmen/accelereren

[BIG_JIM]
12 augustus 2005, 17:51
is de motor + versnellingsbak die bewegen. geen zorgen om maken. is gewoon een teken da de ophangrubbers van motor + versnellingsbak aant verzachten/verduren zijn.

oplossing, nieuwe ophangingsrubbers plaatsen voorkomt da euvel

de snak wa ge voelt is de motor die helemaal mee beweegt en dan niemeer verder kan en dan pas begint op de motor te remmen/accelereren
Thx, mr hoeveel kost da? hoe noemt da en waar kan ik het halen, is het makkelijk te vervangen? kan ik da zelf?

verder over da schakele: man met me schakele is niets verkeerd ze, k ken vele volwassenen met rijbewijs diet belange nie zo goe doen dus aub....

DBK
12 augustus 2005, 18:43
imo beetje meer gas geven voor da ge uwen ambriage terug lost :)

[BIG_JIM]
12 augustus 2005, 19:19
imo beetje meer gas geven voor da ge uwen ambriage terug lost :)
I know, had da al geprobeerd mr t geld groeit nie op menne rug en zo draaide uw naft der snel door ze, neem et van mij aan.

lttuvix
12 augustus 2005, 21:33
dus uw vitesse pook schiet eruit? kan goed zijn dat uw vergrendelinrichting kapot is

Blokkeerinrichting

De blokkeerinrichting zorgt ervoor dat tijdens het schakelen er geen 2 versnellingen tegelijkertijd worden ingeschakeld.
Moesten er twee versnellingen tegelijkertijd ingeschakeld zijn, zou dit je versnellingsbak onherstelbaar beschadigen.
Voor 2 schakelassen zit er een blokkeerstift tussen beide waardoor deze het onmogelijk maakt dat wanneer als 1 as ingeschakeld is dat de andere nog kan bewegen.
Bij meerdere schakelassen werkt deze op ongeveer dezelfde systeem. Nu komt er wel een doorgeefstiftje bij die tussen de middelste schakelassen is gemonteerd. De buitenste assen zullen wel geschakeld kunnen worden als deze stift niet aanwezig is.

Vergrendelinrichting

De vergrendelinrichting moet voorkomen dat – bijvoorbeeld bij het rijden over een vluchtheuvel of bij het nemen van een scherpe bocht – de versnellingspook uit versnelling springt. Dus hij zet de schakelpook onder een soort van “spanning” waardoor deze in dezelfde versnelling word gehouden. Verder is het ook zeer belangrijk te weten dat er op elke schakelas een vergrendelinrichting MOET aanwezig zijn.
Een vergrendelinrichting bestaat uit een veer die voor de spanning zorgt waardoor de versnellingsbak niet uit versnelling kan schieten, gebeurd dit toch dan is de kans dat je veer kapot is zeer groot waardoor je hem moet vervangen.

say ty to my gip vant 6de jaar

Dirkxke
12 augustus 2005, 22:43
denk nie da hem eruit schiet omda hem zegt "precies". maar tis dus nie meer als zijne pook die beweegt. voor mij dus de ophangingsrubbers het aant nalaten en dan sjoegelt da allemaal mee

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 10:45
ja, hij springt er dus nie uit é mr hij beweegt wel heftig mr dat komt waarschijnlijk door diene "snak" want das soms toch echt wel serieus zelle.

nu nog 1 vraagske, waar zitte die rubbers en moet de motor eruit om ze te vervange?

Puijken
13 augustus 2005, 11:46
Zijn inderdaad motersteunen die kapot/gescheurd zijn... heb da ook voorgehad met nen speelauto... Daarmee heel den tijd zwaar zitten optrekken, hard in 2de smijten en dan nog zwaar doorpiepen... zo trekt ge heel den boel kapot.. dus zal waarschijnlijk wel da zijn...

Als ge ni wilt da da nog voorkomt gewoon iets minder bruut zijn in u schakelen (wa ge waarschijnlijk ni ga doen omdat vooruit moe gaan :p).

Is normaal ni zo moeilijk te vervangen... en die rubbers zitten daar waar uwen moter vasthangt in uwen auto... Het kan zijn dat de moter eruit moet, maar kan ook zijn dat ger zo aankunt... da moet je zelf es bekijken...

Dirkxke
13 augustus 2005, 11:54
']ja, hij springt er dus nie uit é mr hij beweegt wel heftig mr dat komt waarschijnlijk door diene "snak" want das soms toch echt wel serieus zelle.

nu nog 1 vraagske, waar zitte die rubbers en moet de motor eruit om ze te vervange?

nie perse de motor eruit, maar zal wel omhoog getakeld moeten worden zodat ge die rubbers eruit kunt pakken en de nieuwe in de plaats kunt zetten.

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 16:04
ok bedankt allemaal, nog effe @ Puijken inderdaad, t is cros é dus t moet inderdaad vooruitgaan :p

topic closed

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 16:07
ok, k zijn menne crossauto beke ant aanpasse en k zou graag de sleutel vant stuur hale mr how the fuck do you do that?!?

[B]Rocketeer
13 augustus 2005, 16:23
Moderator On:
Bon, ik laat uw vraag hier staan.
Ma als ge voor elk klein vraagske nen topic gaat openen, ga ik ze wel mergen en den titel veranderen

Moderator Off:
Wa bedoelde precies? Ni dak zal kunnen helpen, ma mischien wa duidelijker voor anderen

Blue-Bora
13 augustus 2005, 16:32
Ksnap het ook niet goed
Misschien bedoeld hij stuurslot verwijderen?

skully25
13 augustus 2005, 16:54
bedoelt ge uw contactslot verwijderen ofzo :unsure:

kvat em ook niet direct zunne...

MilM
13 augustus 2005, 16:56
bedoelt ge uw contactslot verwijderen ofzo :unsure:

kvat em ook niet direct zunne...

kdacht ook iets in diene aard
veranderne van plaats ofzo

lttuvix
13 augustus 2005, 17:30
']
neuh pakt u gewoon nen giraff, span da aan op sterke bouten, laat et omhoog gaan en voila

lttuvix
13 augustus 2005, 17:32
ofwel bedoelt em gewoon stuur veranderen

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 18:38
sorry voor de onduidelijkheid. dus waar uw sleutel inzit é om te starte (denk dus contactslot) da zit ingewerkt in zo n soor ijzer omhulsel da om uw stuurstang zit. wel is er een mogelijkheid om dat uit da ijzer ding te krijge?
edit: k zou namelijk graag da contactslot inbouwe in een plastieke bakske naast de bestuurder .

@ moderator. sorry maar k ben de laatste 2 dage gwn bezig an me crossauto met het dashboard eruit te hale. vandaar de vraagjes de laatste 2 dage. verder is een forum nie bedoeld om mense met vrage te help?!?

Asserti
13 augustus 2005, 18:39
bij de meeste crossauto's is heel het dash-board weggehaald, de wagen wordt gestart met een schakelaartje. Hij bedoelt zoiets denk ik.

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 18:40
^^ niet helemaal met zelfde sleutelsysteem gwn op een andere plaats.

jvc
13 augustus 2005, 18:53
Ist voor volgende week in Emelgem mss?
Onze gebuur was vannamiddag juist bezig met zijn crossauto's ant finetunen, ik kon het mss keer vragen. Hij heeft het contact gewoon veranderd door een knop waar je moet aan draaien om te starten naast hem.

[B]Rocketeer
13 augustus 2005, 18:58
']
@ moderator. sorry maar k ben de laatste 2 dage gwn bezig an me crossauto met het dashboard eruit te hale. vandaar de vraagjes de laatste 2 dage. verder is een forum nie bedoeld om mense met vrage te help?!?

Een forum is inderdaad bedoelt om mensen met vragen te helpen.
Maar daarom moet je niet bij elke nieuwe vraag een topic openen.

Ja kan vb een topic maken met als Titel: Enkele vragen voor mijn crossauto.
En daarin kan je dan gewoon je vragen stellen, ook al zitten er een paar dagen tussen.

Net zoals de autonieuws-thread. Als er na een week pas een nieuwsbericht komt, wordt er geen nieuwe topic gestart, maar in de vorige verder gedaan ;)

Dit om niet om de 5min een nieuwe thread te zien.

Nu heb je maar 2 vragen, maar het kan zijn dat er nog meer vragen zullen volgen. Zoiets weten wij als mods niet op voorhand.

Als je nog meer vragen zou hebben over je cross, kan je een PM sturen naar een mod met de vraag of hij/zij de titel van je topic wilt veranderen, en eventueel al jouw vragen samen te bundelen in 1 en dezelfde topic.

We zijn hier niet enkel om te straffen, maar ook om te helpen :)

[BIG_JIM]
13 augustus 2005, 18:58
Ist voor volgende week in Emelgem mss?
Onze gebuur was vannamiddag juist bezig met zijn crossauto's ant finetunen, ik kon het mss keer vragen. Hij heeft het contact gewoon veranderd door een knop waar je moet aan draaien om te starten naast hem.
nope, t is nie voor in emelgem mr t seizoen van de jeugdcros komt eraan :applause: :cool: en k wou dees nog es doen, uit vervelign denk k :p ;)

[BIG_JIM]
14 augustus 2005, 13:23
jah sry dak beke zaag de laatste tijd me al me stomme threads mr k zijn zonder naft gevalle. me auto starte dus nie (zonder naft ga da nie natuurlijk )
mr nu is me vraag is da erg? of kank met gwn weer naft in te doen starte?

exo
14 augustus 2005, 13:26
gewoon naft in doen en starten should do the trick...
Dit is toch wel een zéér domme treath als je het mij vraagt. :p
Is toch de logica zelve..? niet? ;)

CAS
14 augustus 2005, 13:26
']jah sry dak beke zaag de laatste tijd me al me stomme threads mr k zijn zonder naft gevalle. me auto starte dus nie (zonder naft ga da nie natuurlijk )
mr nu is me vraag is da erg? of kank met gwn weer naft in te doen starte?

Naft ingieten en starten ;) kan zijn dat em ni direct start. Ma als ge contact verder draaid (dus om te starten) en em start ni direct, contact afleggen, pompen (op gaspedaal) en weer starten.
Da is wel voor oudere wagens, bij nieuwe start da normaal wel direct.

Feignasse
14 augustus 2005, 13:31
Ik heb gehoord dat er dan vuil/residu in uw motor terecht zou komen :unsure:

[BIG_JIM]
14 augustus 2005, 13:35
gewoon naft in doen en starten should do the trick...
Dit is toch wel een zéér domme treath als je het mij vraagt. :p
Is toch de logica zelve..? niet? ;)
vind ge???? bij traktors moete ontluchte en das nie zo simpel dacht k , kon zijn da et bij autos ook zo was é, weet ik veel. was gwn bang om me crossauto na de zak te doen

anyway. ik heb me antwoord thx.

black eyed peas
14 augustus 2005, 13:37
uwen motor zal nekeer al de restekes opgezogen hebben da in uw nafttank zaten...
mah daarmee is u tank ook nekeer proper é :D

denk ni dat da zoveel kwaad kan, mah ik zou het ni teveel meer doen ;)

grtz

[BIG_JIM]
14 augustus 2005, 13:40
^^ da was had k ook al door :p

[B]Rocketeer
14 augustus 2005, 13:42
Voila, heb al uw threads samengevoegt tot 1 en dezelfde.
Nu kan je zoveel vragen stellen over je crosswagen als je maar wilt in deze thread ;)

Mvg

Rocketeer

[BIG_JIM]
14 augustus 2005, 23:15
^^ THX mod. :p :) :D

[B]Rocketeer
15 augustus 2005, 11:27
']^^ THX mod. :p :) :D

Daarvoor zijn we hier :p

[BIG_JIM]
16 augustus 2005, 12:59
Ik heb problemen met het starten van mijn auto (naft) nadat hij dus zonder naft gevallen is. alles doet zijn werk (startmotor) mr de motor wil gwn niet starten. kan ik mss iets proberen door naft in de carburator te spuiten?
of iet anders?

freeza
16 augustus 2005, 13:09
keej mss rare vergelijking maar kheb ook iets gelijkaardigs gehad met mijn aprilia... nadat ik had getankt wilde hij totaal niet meer starten
dan maar in gang gelopen en toen starte hij direct...
misschien ook eens proberen in gang te lopen.....

(ik kan er ook ver naast zitten ook hoor :p)

Dirkxke
16 augustus 2005, 13:16
zeggen wa voor auto en motor kan al eens wat helpen...