PDA

Volledige versie bekijken : wat is jullie verbruik??????(moto)en wat nog MOD

blazingsvbiker
12 augustus 2005, 13:20
ik rij zelf met een suzuki sv 650 (getuned met dyno kit en high mount ixil)
en heb een verbruik van +- 6.5l/100km hangt natuurlijk wel een beetje af van je rijstijl
voeg ook een pic toe van je bike als je die hebt en wat wil je zelf nog allemaal tunen aan je bike

morph123
12 augustus 2005, 16:34
kheb een verbruik van +/- 5.5l (4,5 a 5l bij rustig rijden en +/- 6l bij goed gassen) met ne honda cb600s volledig origineel er moet alleen nog nen andere demper op dan is dat stofzuigergeluid weg.

skully25
12 augustus 2005, 16:54
5,5 liter op juist geen 100 km op m'n standaard exc 450 bij normaal (vlot :p) straatgebruik, bij circuitgebruik zal da wel een pak hoger liggen, da zallek wel ondervinden binnen een maandje

binnenkort ook open FP demperke, pics zie sig

blazingsvbiker
12 augustus 2005, 17:42
ja idd de demper doet er veel aan hoe een moto klinkt, heb ik zelf ook ondervonden met mijne ixil silencer, heb wel de db killer er meteen uitgehaald kwestie om de v-twin eens goed te laten door brullen
volgend jaar, heb ik beslist, ga ik een iddentieke high mount silencer kopen die er nu op staat, maar dan voor aan de linker kant, laat hem maar dubbel brullen dan horen ze me van ver afkomen (loud pipes saves lifes)!!

blazingsvbiker
12 augustus 2005, 17:46
nice! skullbasher25 ktm bike is altijd grof, the duke bike van ktm vink ik ook vet hoeveel pk's heeft die van u? en gewicht?

skully25
12 augustus 2005, 18:03
open demper wint ook wat vermogen onder en midden in het toerengebied, ksteek die demper dus niet enkel voor het geluid

mijne moto weegt ongeveer 120 kg rijklaar (dus met volle tank) met een goeie 45 pk aan het achterwiel, ik hoop nog een 2 pk te winnen met die open demper eenmaal de afstelling op punt staat

[-=DC=-]
12 augustus 2005, 21:00
http://www.nikolaas.d.easynet.be/Niko/cbr.jpg
Stond een carbon demper op en dat was het zowat, is gisteren verkocht.
Ik deed ermee als ik zuinig reed 5.7 liter / 100 km als ik niet zuinig reed toch wel een 7-8 liter.
Die CBR had een 100 pk (motor) ging al goed vooruit.

Zaterdag ga ik om een andere Kawasaki ZX9R (141 pk) ben benieuwd !

blazingsvbiker
13 augustus 2005, 10:54
bij iedere moto is het aantal pk winst of pk verlies verschillend, B.V. het is best mogelijk dat je een pk winst hebt van neem nu: 10pk met een yoshimaru op een kawa zx9r en als je die dan gaat plaatsen op een r1 dat je een pk verlies opleverd!!
ja, idd niet alle nieuwe uitlaten zijn zowiezo pk winst gevend, en dit omdat al heel veel van de fabrikanten de standaard demper zo kunnen produceren dat het een van de best prestatie leverbare demper is voor die speicifieke bike.
daarom heb ik ook eerst goed uitgekeken welke ik ging nemen voor de sv650 heb dan besloten voor de ixil in combi met dyno kit te gaan.(leverde het meeste extra pk op, op sv650)

best is snel even je bike op de testbank te plaatsen na het plaatsen van een nieuwe demper zo kun je direct zien waar er ergens in de motor moet gesleuteld worden (velen doen het al voor 20euries) en zo weet je ook onmiddellijk waar nu echt die extra pk's te voorschijn komen (rond welk aantal toeren per min.)

Crashtestdummy
13 augustus 2005, 12:46
']http://www.nikolaas.d.easynet.be/Niko/cbr.jpg
Stond een carbon demper op en dat was het zowat, is gisteren verkocht.
Ik deed ermee als ik zuinig reed 5.7 liter / 100 km als ik niet zuinig reed toch wel een 7-8 liter.
Die CBR had een 100 pk (motor) ging al goed vooruit.

Zaterdag ga ik om een andere Kawasaki ZX9R (141 pk) ben benieuwd !wtf?

ik verbruik het dubbel me mijn boosterke? :wtf:

morph123
13 augustus 2005, 17:42
wtf?

mijn wallarooke verbruikt ook zoiets als mijn moto maar da zijn 2takten he die springen nu eenmaal nie zo zuinig om met benzine.nen dax is toch ook ne 4t en wa verbruikt da origineel,iets van een 2,5l/100km.

skully25
13 augustus 2005, 17:56
wtf?

kzou het nog eens opnieuw uitrekenen als ik u was
anders wil da zeggen dat gij 50 km kunt rijden op een volle tank met uw boosterke, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt (tenzij er ergens nafte lekt :p)

CyberDude
13 augustus 2005, 18:40
met mijn 50cc nitro heb ik een verbruik van 3l/100km
hangt er van af hoe ik rij natuurlijk... :p

Crashtestdummy
14 augustus 2005, 14:03
ik doe me nen vollen tank (5l) dus iets rond 80km

beke misrekend ma tis toch nog meer dan dienen moto :/

brainwashed
14 augustus 2005, 14:44
ik doe met men nitro ongever 150km en der zit een 7 liter in denk.
maje ik rijd altijd volgas dus alsk rustiger rij zal dat wel een pak meer km zijn denk.

blazingsvbiker
14 augustus 2005, 19:16
iemand nog die rijdt met een naked

15 augustus 2005, 10:33
Fazer 600, verbruik 5liter
bij goe gas geven 7 a 8

[-=DC=-]
18 augustus 2005, 17:16
Heb die Kawasaki nu in mijn bezit.Heb met een 19 liter tank iets van een 220 km gereden. Maar ook wel redelijk sportief feitelijk. Zal ze eens laten afstellen want heb de indruk dat ze meer verbruikt dan haar lief is.

http://www.nikolaas.d.easynet.be/zx9/1.JPG
http://www.nikolaas.d.easynet.be/zx9/2.JPG
http://www.nikolaas.d.easynet.be/zx9/3.JPG
http://www.nikolaas.d.easynet.be/zx9/4.JPG
http://www.nikolaas.d.easynet.be/zx9/5.JPG

blazingsvbiker
21 augustus 2005, 12:07
DC ben jij ook van oostende?? me2
nice bike you have there tja als je met een 2 cilinder zit is het niet aangewezen om een carbon demper op te plaatsen, daar een twin met der tijd gaatjes in kan creeren
we zouden eens moeten een meeting houden he in oostende, met iedereen vant forum tzou nog vet zien treffentje houden

[-=DC=-]
21 augustus 2005, 22:39
Jep ben van Oostende ;)

CyberLama
21 augustus 2005, 23:04
WTH, en ik maar denken dat moto's veel minder verbruikten dan wagens... Blijkt dat ze evenvéél verbruiken als een dieselmotor, maar de brandstof is nog een pak duurder. Zijn die motoren dan zo weinig rendabel?

CAS
21 augustus 2005, 23:33
WTH, en ik maar denken dat moto's veel minder verbruikten dan wagens... Blijkt dat ze evenvéél verbruiken als een dieselmotor, maar de brandstof is nog een pak duurder. Zijn die motoren dan zo weinig rendabel?

Dieselmotor? Mijn pa verbruikt 9l met z'n moto... Ik rij wijselijk nog niet met de moto :sad:

skully25
22 augustus 2005, 00:23

wat voor een uitspraak is da nu, kijkt eens naar het vermogen wat het motorblok van een moto produceert en vergelijk dat met de motorblok van een wagen

ge zit met veel hogere prestaties uit een kleiner motorblok dus het is maar normaal dat er veel benzine wordt doorgejaagd

laatste trainingsessie op zolder, 2 ducs (996 en 998) die 8 sessies van 20 minuten goe doordraaien, die draaien er makkelijk 120 liter naft op een dag door :2 = 60 liter nafte per moto na 1 dag training
een std moto zoals bijvoorbeeld een R1 die goed doorrijd op circuit verbruikt makkelijk 10 liter/100 km, bij straatverbruik wordt die waarde ongeveer gehalveerd

GhO$T
22 augustus 2005, 06:42
wtf?

dan moete gij da nog es opnieuw meten zonder te missen ofwel dat lek stoppen :D

menne next generation die ik tot voor kort had was had ergens een verbruik dat zeker onder de 5 liter moet liggen, denk dat het normaal maar een 3-tal liter is maar bij mij was het waarschijnlijk wat meer door opdrijven.

blazingsvbiker
22 augustus 2005, 11:29
ja idd een moto produceert veel meer pk's uit zen motorblok, en gaat gemakkelijker in hogere toeren dan een auto, daarnaast gaat men met een moto veel agressiever (de meeste toch ) rijden vandaar ook een hogere verbruik.
goe doortrekken aan die gashendel en laat ze maar zuipen die 2wheelers :D