PDA

Volledige versie bekijken : Fiets in makro?

Brazuca
12 augustus 2005, 10:13
Heeft er hier iemand ervaring met een fiets die hij in de makro heeft gekocht? Mijn budget is redelijk laag (500€) maar ik wil toch een soort van mountain bike, en vorige keer zag ik er zo een paar voor rond de 350€ in de makro.
Het lijkt me wel verdacht dat het zo goedkoop is dus daarom wil ik het eerst hier eens vragen -.^ Hopelijk is het niet zoals die bureaustoel die ik daar vorige maand heb gekocht waarbij de helft ontbrak.

simpele duif
12 augustus 2005, 10:22
kdenk niet dat er veel kan ontbreken aan een fiets :p
mijn broer heeft eens een nieuwe fiets gekocht van om en bij de 100 euro, en die reed ook perfect...
tegenwoordig kan dat gewoon voor die prijs :)
doen dus!

TippedTerox
12 augustus 2005, 11:09
Als je zo'n mountainbike wil kopen om echt te gaan mountainbiken (dus sporten) is dat (sorry dat ik het zeg) dikken briel. Voor een sportmountainbike tel je minstens 1000 € neer, en dat is dan nog redelijk laag qua kwaliteit.

-[Weasle]-
12 augustus 2005, 11:10
Ik heb me zeker al 4-5 jaar geleden daar 1 gekocht en die was en is nog altijd dik in orde:)
grtz

wallievis
12 augustus 2005, 11:13
Als je zo'n mountainbike wil kopen om echt te gaan mountainbiken (dus sporten) is dat (sorry dat ik het zeg) dikken briel. Voor een sportmountainbike tel je minstens 1000 € neer, en dat is dan nog redelijk laag qua kwaliteit.
prijs =/= kwaliteit , kgeef wel toe dat de goedkoopste dingen zelden van goede kwaliteit zijn, maar het kan

ot: vraag anders als je eens een testritje mag maken in de macro :D

Brazuca
12 augustus 2005, 11:42

T'is nu ni da ik op de weg naar mijn werk zoveel bergen tegenkom. Het moet gewoon dienen voor is wa te gaan fietsen in de zomer ("zomer") en iedere dag te gebruiken.
Is er eigenlijk garantie op in de makro?

Flava
12 augustus 2005, 22:35
Ik heb ooit 6 jaar geleden :p een mountainbike in de makro gekocht voor € 200 (toen nog 8.000 BEF) en ik rijd er nu nog altijd mee. Veringen werken ook nog altijd goed wat bij andere goedkope mountainbikes ni altijd het geval meer is na een tijdje :D . Buiten paar keer platte band is er ni echt iets kapot gegaan, dus met kwaliteit zit het wel goed, ofwel heb ik heel veel geluk gehad :p .

Darth-Falcon
12 augustus 2005, 23:33
hebben er ooit s ene gekocht in de makro, da ding lag na paar maanden uiteen

maw fietsen van de makro zijn rommel

GaMe®
13 augustus 2005, 12:48
hebben er ooit s ene gekocht in de makro, da ding lag na paar maanden uiteen

maw fietsen van de makro zijn rommel
rofl dikke zeveraar, omda gij em nie onderhield waarschijnlijk. Ik heb ook al ne fiets van de makro gehad en nooit probleme mee gehad..

Pred
13 augustus 2005, 12:50
koop dan beter met u 500€ ne fatsoenlijke occasie fiets

herc
13 augustus 2005, 13:28
Aan al die mensen die hier tevreden zijn over hun makro fietske, zijn jullie er al eens echt mee gaan mountainbike? of is het enkel om over de weg te rijden?

En met mountainbike bedoel ik dus niet is door een modderwegske rijden of weet ik veel. Op een deftig mountainbike parcours rijdt je die fiets gewoon naar de zak, geloof me. Maar wat wil je ook voor zo een prijs.

Koop je zoiets met de bedoeling voor een wat sportievere look als fiets voor op de weg, of om is door het veld ofzo te rijden, dan bieden zulke fietsen waar voor hun geld.

CyBe®-DuDe
13 augustus 2005, 17:33
Da's onzin.
Ik heb zelf lang competitie gereden met een mountainbike die mij toen 750 euro heeft gekost. Gewone Aluminium kader, afgemonteerd met shimano LX- Deore.
Die mountainbike heb ik enkele jaren zeer intensief gebruikt en die is nu nog altijd in perfecte staat.
Ik ben het wel met je eens als je zegt dat mountainbikes die je in makro en consoorten koopt niet geschikt zijn voor competitie of voor gebruik als echte sport-mountainbike.

Flava
13 augustus 2005, 17:57
Koop je zoiets met de bedoeling voor een wat sportievere look als fiets voor op de weg, of om is door het veld ofzo te rijden, dan bieden zulke fietsen waar voor hun geld.

Dees dus :p

simplicity
13 augustus 2005, 20:15
Zoek misschien iets in Duitsland, das der nog een stuk goedkoper: bv Cube of Radon.

www.bike-discount.de

liberace
13 augustus 2005, 20:19
-']Ik heb me zeker al 4-5 jaar geleden daar 1 gekocht en die was en is nog altijd dik in orde:)
grtz

das geen mountainbike :sop::

en was dat niet in de carrefour ?? :confused:

TippedTerox
13 augustus 2005, 23:03
Da's onzin.
Ik heb zelf lang competitie gereden met een mountainbike die mij toen 750 euro heeft gekost. Gewone Aluminium kader, afgemonteerd met shimano LX- Deore.
Die mountainbike heb ik enkele jaren zeer intensief gebruikt en die is nu nog altijd in perfecte staat.
Ik ben het wel met je eens als je zegt dat mountainbikes die je in makro en consoorten koopt niet geschikt zijn voor competitie of voor gebruik als echte sport-mountainbike.

750 euro is al redelijk hé. Bij BalanceBikes heb je er al die lager starten, ook volledig in aluminium. Volledig afgemonteerd met Shimano Sora. Prijs/kwaliteit vind ik die niet slecht.

ZoDiaK
14 augustus 2005, 21:28
Is er eigenlijk garantie op in de makro?

Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht 3 jaar garantie op al hun producten te geven, nie?

Dennoman
14 augustus 2005, 22:46
Ik ken iemand die zich onlangs nog een Makro-fiets heeft aangeschaft. Heel degelijk en alles erop en eraan. I say go for it ^^

LSDsmurf
14 augustus 2005, 22:57
Een paar jaar geleden heb ik bij Makro een gewone fiets gekocht. In het begin reed die redelijk goed maar na een jaar of twee er elke dag mee naar school te rijden en andere dingen begon er toch veel aan te schelen.

Ik denk dat je beter in een fatsoenlijke fietsenwinkel een MTB koopt dan bij Makro.

Vraeck
14 augustus 2005, 23:00
makro is zeker en vast een big no-no voor velo's. Heb al meerdere mensen gehoord die em na 3 jaar zo goed als op het stort konden smijten. Spaar wat langer en koop u een deftige waar ge jaren plezier aan gaat hebben ;-)

hass
14 augustus 2005, 23:03
http://www.decathlon.be/nl/corporate/Blauwe_prod/overzicht/fietsen.gif

budgetfiets, met vrij goede garantie

rbn-
15 augustus 2005, 08:53
Kvraag me wel af welke afmontering da ding heeft ze...

VinceFeet
15 augustus 2005, 09:50
Mjah zo'n fietsen kunnen écht wel van degelijke kwaliteit zijn maar na een paar zware mountainbike-parcours zal je wel merken dat die fietsen daarvoor niet gemaakt zijn, en dat MAG je ook niet verwachten voor dat geld.
Ik rijd zelf met een MTB die meer dan €1500 gekost heeft maar dat is omdat ik zéér intensief fiets en het daarom ook een goede investering is geweest.
En geloof me, als je een NIEUWE fiets koopt van €1000 heb je écht goede kwaliteit, kwaliteit die gemaakt is voor het parcours. En als je een beetje uitkijkt op internet kan je zo'n goede fietsen tweedehands vaak kopen voor €500 of minder.

herc
15 augustus 2005, 14:47
Het probleem is dat de meeste mensen niet echt goed weten waar naar te kijken bij het kopen van een fiets.

Die fiesten uit makro of decathlon tegen "spot" prijzen lijken meestal wel chique ( dankzij de nodige prullaria ) maar naar de essentiele dingen kijken ze niet, of hebben ze gewoon geen verstand van.

De stevigheid van de velgen is zeer belangrijk, ge zou niet de eerste zijn die zijn velg op 1 of ander obstakel sjokko rijdt.
En mss nog wel het allerbelangrijkste, afgedichte lagers! Deze zijn zelden te vinden op van die goedkope fietsen. En geloof me, vuiligheid is echt wel het laatste wat ge wilt in lagers.

Het gehele schakelsysteem is meestal ook van een goedkoper merk.

Ghastly
18 augustus 2005, 12:53
Ik denk dat je van een kwalitatief betere occassie veel meer geniet gaat hebben!

voorbeeld:
http://www.wielertoerist.be/forum/viewtopic.php?t=5269

voor 300euro moet je die toch kunnen binnenrijven, is degelijk materiaal en goed onderhouden! niet nieuw natuurlijk en het moet jouw maat zijn...

Grtz