PDA

Volledige versie bekijken : Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR

128MB
11 augustus 2005, 13:53
Yo, op de amerikaanse Mitsubishi website staat de EVO VIII MR met 6-bak.
Op de belgische Mitsubishi website staat enkel de 2.0 MPI TC Intense en de 2.0 MPI TC Instyle, deze hebben allebei een 5-bak. Komt er geene MR 6-bak in belgië?

tnx

GhO$T
11 augustus 2005, 14:08
anders ging ge er eentje besteld hebben zeker moesten ze de 6 bak hier gehad hebben :p

/ontopic: geen idee :)

SkullZ
11 augustus 2005, 22:26
normaal wel, niet afgaan op de sites...

Blue-Bora
11 augustus 2005, 22:56
ppsst binnen enkele maandjes heb ik één van die versies ;)

distinct
12 augustus 2005, 00:14
beter koopt ge da 2dehands, staan er enkele te koop met zo'n 5000 km voor zo'n 32000 €

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 00:26

Enkel als je massas's foto's trekt :D en euhm aan welk kleur had je gedacht? Neem aub zwart :D

Blue-Bora
12 augustus 2005, 11:24
Enkel als je massas's foto's trekt :D en euhm aan welk kleur had je gedacht? Neem aub zwart :D

hmm kwou rood of blauw.

Maar da moet ik toch int echt zien en vergelijken hoor.

Zwart zou idd ook ni mis zijn.

-Helld0g-
12 augustus 2005, 12:02
de leukste versie :p
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Lancer-Evolution-VIII-MR-FQ-400-FA-Speed-1024x768.jpg

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Lancer-Evolution-VIII-MR-FQ-400-RA-Speed-1280x960.jpg

toevallig mijn favorietekleur van elke wagen :D (lotus exige style)

PS voor de fans... de 9

http://www.seriouswheels.com/2006/2006-Mitsubishi-Lancer-Evolution-IX-World-Debut-1600x1200.htm

ik denk dat Subaru weer begint mooi te worden :p

128MB
12 augustus 2005, 12:52
EVo IX :eek:

:woohoo:

edit: kheb ma 2 evo Viii 2dehands gevonden, wel met maar een paar duizend kilometer aan +- 29.000 €
en eene evo 6 geloof ik met +400 pk :)

PolletPoulet
12 augustus 2005, 13:17

psst, dan pikkte mij maar op voor is een toerke me uwe auto :love:

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 13:19
Die lancer is echt "hoe mooi kunnen we een auto maken" he :D

Blue-Bora
12 augustus 2005, 13:24
Dien FQ400 is een overdreven duur model.
Die word door Mitsu zelf gebouwd en enkel in de UK verkocht.

Voor het geld da ge extra geeft aan dien FQ400 ipv den gewone Evo VIII daar kunde een EVO VIII tot een 500-600+pk monster brengen dat even veilig is.

En den EVO X is ook al sprake van hoor ;) De IX is al oud nieuws.
Ik weet nog niet zeker welke ik ga nemen,maar hangt ervan af wanneer ik hem ga kopen en of het verschil groot is bij de VIII, IX of X.

En 2de hands zou ik zo'n wagen nooit kopen,ge weet nooit hoe er mee gebeuld is door de vorige eigenaar.

grtz

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 13:42
Het geluid alleen al van die wagens :love: Das voor een "broek oneglukje van te krijgen" If you get the point ;)

Men gebuur rijdt met een evo 7, man man man dat geluid als hij in lage toeren draaid raasd dwaars door men huisje.

128MB
12 augustus 2005, 15:54
EVO liefhebbers hier :)

vind et ook ne machtige bak, beetje duur voor hedendaags gebruik denk ik

Blue-Bora
12 augustus 2005, 15:57
EVO liefhebbers hier :)

vind et ook ne machtige bak, beetje duur voor hedendaags gebruik denk ik

Is best nog betaalbaar als ge het vergelijkt met een Porsche ofzo.Zelfde prestaties (misschien nog beter).

Anoniem04
12 augustus 2005, 15:59
dan nog je moet al geld hebben voor er 40.000 euro te geven zenne.

CyberLama
12 augustus 2005, 16:00
Maar verslijten die dingen niet enorm snel (doordat onderdelen zo heet en zo geforceerd zijn?) en qua verbruik zal het ook wel allesbehalve meevallen denk ik.

En qua luxe is het ook niet vet verzekers?

128MB
12 augustus 2005, 16:07
luxe zal je er niet invinden dnek ik, wel kuipjes :) da ist

en btw 't is ne rally auto he, als ge naar de rally kijkt ziede toch ook nergens iets luxe
en ik dnke dta als ge ne auto bouwt met zoveel pk moet die het zonder moeite aankunnen dus rap zal die niet verslijten ( hangt ervan af hoe ge ermee rijdt he).
en ne 2.0 motor zal nie zo zuinig zijn nee

Blue-Bora
12 augustus 2005, 16:15
gemiddeld verbruik : 15.5liter/100km
Max verbruik : 25liter/100km

Qua luxe valt die nog redelijk mee vind ik.Het interieur is in elk geval redelijk properkes.

En qua slijtage : Mitsubishi geeft 3 jaar garantie op alles aan de wagen.Dus da wil al wa zeggen he

MilM
12 augustus 2005, 16:15
Is best nog betaalbaar als ge het vergelijkt met een Porsche ofzo.Zelfde prestaties (misschien nog beter).

ik hoop dat je het niet hebt op een 911
Wan die prestaties kan hij zeker niet evenaren ze, laat staan op circuit

Zijn ook geen concurrenten van elkaar

Blue-Bora
12 augustus 2005, 16:16
ik hoop dat je het niet hebt op een 911
Wan die prestaties kan hij zeker niet evenaren ze, laat staan op circuit

Zijn ook geen concurrenten van elkaar

Het filmpje van Topgear al gezien?Daar kan em met gemak een Lamborghini Murcielago bijhouden qua wegligging en optrekken.

Een 911 kan bijlange zo'n snelle bochten ni nemen als een EVO.Daar ben ik vrij zeker van

Goldrusher
12 augustus 2005, 16:18
Nog even over het kleur...ik zou twijfelen tussen rood (http://www.motordesktop.com/wallpaper/sportscars/Mitsubishi%20Lancer%20Evolution%20IX%20-%201024x768.jpg) en metallic antraciet (http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/Mitsubishi%20Lancer%20EVO%20VIII%20MR%20-%20800x600.jpg).

MilM
12 augustus 2005, 16:20
Het filmpje van Topgear al gezien?Daar kan em met gemak een Lamborghini Murcielago bijhouden qua wegligging en optrekken.

Een 911 kan bijlange zo'n snelle bochten ni nemen als een EVO.Daar ben ik vrij zeker van

Op welkne EVO heb get nu ?
op zone EVO VIII da gij wil ?

Blue-Bora
12 augustus 2005, 16:21
Op welkne EVO heb get nu ?
op zone EVO VIII da gij wil ?

Ja en motor upgraden naar dezelfde als een FQ400.

Een standaard EVO VIII heeft idd niet de pk's van een 911,maar wel een betere wegligging

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 16:22
Nog even over het kleur...ik zou twijfelen tussen rood (http://www.motordesktop.com/wallpaper/sportscars/Mitsubishi%20Lancer%20Evolution%20IX%20-%201024x768.jpg) en metallic antraciet (http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/Mitsubishi%20Lancer%20EVO%20VIII%20MR%20-%20800x600.jpg).

OOOOHHHH man doe uzelf een plezier en neem da metalic antraciet aka zwart

en vooral mij :D

MilM
12 augustus 2005, 16:26
Ja en motor upgraden naar dezelfde als een FQ400.

Een standaard EVO VIII heeft idd niet de pk's van een 911,maar wel een betere wegligging

FQ400 zou idd kunnen

maar een standaard EVO III die een 911 verslaat op circuit ?
eerst zien, dan geloven
En bij porsche kunt ge ook 4 wielaandrijving krijgen

Wan tussen diene FQ400 en standaard is er nog veel verschil.
En verzekering ... :-/
is weer d eklote miserie

Zijt gij van plan mss om diene van u te upgraden ?
En zoja, zou ge da aangeven of illegaal doen?

MilM
12 augustus 2005, 16:27
OOOOHHHH man doe uzelf een plezier en neem da metalic antraciet aka zwart

en vooral mij :D

Persoonlijk vind ek da zwart ook schoonst.
Maarja, kvin dat de eigenaar nog altijd zijn eigen voorkeur moe nemen :p

Morpheus
12 augustus 2005, 16:29
Persoonlijk vind ek da zwart ook schoonst.
Maarja, kvin dat de eigenaar nog altijd zijn eigen voorkeur moe nemen :p

Ofcourse... ge moet alleen naar uw eigen smaak kijken.
Het is gij die er op moet kwijlen ;)

Blue-Bora
12 augustus 2005, 16:29
FQ400 zou idd kunnen

eerst zien, dan geloven

is weer d eklote miserie

@XP : Tword nen blauwe,rode of pikzwarte.Da antraciet is ma brol vind ik :)

En een standaard EVO VIII gaat de porsche ni in optrekken kunnen verslaan,maar wel in bochtenwerk.

Ik ga de mijne tot 400pk laten upgraden,met prolly nog wat andere mods die in de richting van een FQ400 gaan,maar ni alles.Een FQ400 heeft ook nadelen heb ik al gehoord.
En alles word aangegeven zoda ik ni steeds met een bang hartje op de baan moet met vrees dat er iets gebeurd waarda ik ni voor verzekerd ben.

Morpheus
12 augustus 2005, 16:30
@XP : Tword nen blauwe,rode of pikzwarte.Da antraciet is ma brol vind ik :)

En een standaard EVO VIII gaat de porsche ni in optrekken kunnen verslaan,maar wel in bochtenwerk.

Ik ga de mijne tot 400pk laten upgraden,met prolly nog wat andere mods die in de richting van een FQ400 gaan,maar ni alles.Een FQ400 heeft ook nadelen heb ik al gehoord.
En alles word aangegeven zoda ik ni steeds met een bang hartje op de baan moet met vrees dat er iets gebeurd waarda ik ni voor verzekerd ben.

Met zo'n wagen en een goede chauffeur zal nen carrera uw achterkant zien...

+ het feit dat zo'n wagen ook normaal kan dienen (ruimte, moeilijker terrein)

Prachtige keuze!

Goldrusher
12 augustus 2005, 16:32
eerst zien, dan geloven

Stig's tijden:

30 Mitsubishi Evo VIII 1.28.9
31 Porsche 911 Carrera S 1.28.9

Een gewone 911 is wellicht trager dan een gewone Evo VIII.
En duurder...en saai, elke dag zie je wel een paar 911's. En ook op autosnelwegen altijd maar diezelfde front-end in uw achteruitkijkspiegel. :crazy:

Sinds de eerste keer dat ik een Evo in't echt zag (in Brussel, niet ver van het politiebureau) ben ik een grote fan.
Surrealistisch is 'ie. :cool:

slash
12 augustus 2005, 16:33
ken ene in engeland die zo ene heeft. Nog jonge gast 22 jaar. Toen daar gumball was reed die bij die manne mee over autostrade en ze reden die nie direct los want em heeft zo ne tijd achter lamborgini gehange

Morpheus
12 augustus 2005, 16:34
ken ene in engeland die zo ene heeft. Nog jonge gast 22 jaar. Toen daar gumball was reed die bij die manne mee over autostrade en ze reden die nie direct los want em heeft zo ne tijd achter lamborgini gehange

Daar zit het voordeel niet, het voordeel zit in een parcour met wat ruimte.
Kan je met gas door een bocht, en die carrera mag schoon opletten...

Zoieso multifunctionele wagen ook... met zo'n carrera moet ge al niet teveel op onverhard gaan rijden. En de ruimte enzo...

Blue-Bora
12 augustus 2005, 16:35
Voila da bedoel ik nu :)

Een wolf in een "schapenvelletje".

En een 911 is ni zo zeldzaam als nen EVO VIII volgens mij.
Ik heb op de 4 jaar da ik rijd nog maar 1 EVO zien rijden.Ik was meteen verkocht :)

128MB
12 augustus 2005, 16:50
ik heb nog NOOIT ne evo zien rijden, enkel ne ganse camion vol EVO's :D
allemaal nog spliksplinter nieuwe pas gespoten vers van de pers evo'kes :D Wünderbar!

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 16:57
Als hij hem laat opvoeren tot die met 400pk zal een lambo murcielalagolielago (kan die naam nie schrijven :unsure: ) hem met moeute kunnen bijhouden :D

En hij heeft een wegligging om U tegen te zeggen ;)

Blue-Bora
12 augustus 2005, 17:00
Als hij hem laat opvoeren tot die met 400pk zal een lambo murcielalagolielago (kan die naam nie schrijven :unsure: ) hem met moeute kunnen bijhouden :D

En hij heeft een wegligging om U tegen te zeggen ;)

Kmag da hier normaal ni zeggen,maar waar ik men EVO ga kopen daar blijven ze de fabrieksgarantie geven tot 400 pk.Ze kunnen hem tot boven de 600pk brengen,maar ik blijf men garantie maar houden tot 400pk.

Dus 400pk it will be ;)

128MB
12 augustus 2005, 17:03
Kmag da hier normaal ni zeggen,maar waar ik men EVO ga kopen daar blijven ze de fabrieksgarantie geven tot 400 pk.Ze kunnen hem tot boven de 600pk brengen,maar ik blijf men garantie maar houden tot 400pk.

Dus 400pk it will be ;)

:cry: als ge 600pk zout krijgen zou ik het toch nemen hoor :) hangt van de portemonnee af wel

Goldrusher
12 augustus 2005, 17:05
:cry: als ge 600pk zout krijgen zou ik het toch nemen hoor :) hangt van de portemonnee af wel

Paardenkracht is niet alles.

Blue-Bora
12 augustus 2005, 17:06

Ik geloof de max da ze er al uitgehaald hebben is meer dan 1000pk.
Maar das echt voor mensen die ni naart geld moeten zien he.

Als der zo'n stuk kapot gaat en ge hebt er gene garantie op dan kunde heel u maandloon elke keer in dien auto steken.

Kwil ook nog beetje geld overhouden voor andere zaken he ;)

Morpheus
12 augustus 2005, 17:10
Paardenkracht is niet alles.

600pk op zo'n onderstel en vierwieltractie das wel alles :p (en mij achter stuur)
(grapje é :D )

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 17:11
600pk op zo'n onderstel en vierwieltractie das wel alles :p (en mij achter stuur)
(grapje é :D )

Volgens mij kan die auto dat volledig aan hoor die 600 veulens :D

Blue-Bora
12 augustus 2005, 17:13
Volgens mij kan die auto dat volledig aan hoor die 600 veulens :D

Mits de nodige aanpassingen perfect mogelijk :)
Maar nogmaals.Als ge geen garantie hebt en der gaat iets kapot kunde u blauw betalen aan nieuwe onderdelen.

Dan toch liever "maar" 400pk en garantie op alles ;)

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 17:17
Mits de nodige aanpassingen perfect mogelijk :)
Maar nogmaals.Als ge geen garantie hebt en der gaat iets kapot kunde u blauw betalen aan nieuwe onderdelen.

Dan toch liever "maar" 400pk en garantie op alles ;)

Die zal imo al snel genoeg gaan en aan de lichten zullen er zo al meenig autokes in uw stof bijten ;)

Blue-Bora
12 augustus 2005, 17:23
Die zal imo al snel genoeg gaan en aan de lichten zullen er zo al meenig autokes in uw stof bijten ;)

Denk ik ook :D :D

Met den auto dak nu heb kan ik juist nen X5 3.0 volgen,maar met dien EVO gaat da beter lukken denk ik :p

distinct
12 augustus 2005, 17:31
met een FQ400 motor is het goed schakelen geblazen :) of een 1,6ltr rijd van je weg

Blue-Bora
12 augustus 2005, 17:40
met een FQ400 motor is het goed schakelen geblazen :) of een 1,6ltr rijd van je weg

Ook topgear gezien zeker? :)

Daar was da wel lichtjes overdreven he.Bij 50KM/U in 6de en gas planche.
Beetje logisch dat een diesel dan wint bij zo'n lage toeren.

Den EVO heeft toerkes nodig om vooruit te kunnen gaan he ;)

distinct
12 augustus 2005, 17:48
twas een benzine lol
en derbij, moest je motor hebben met meer inhoud zou je een kleinere turbo kunnen nemen en zou je minder lag hebben :)

Morpheus
12 augustus 2005, 17:50
twas een benzine lol
en derbij, moest je motor hebben met meer inhoud zou je een kleinere turbo kunnen nemen en zou je minder lag hebben :)

So what, zo'n wagen dient niet om mee te cruisen au fond...
Dusja...

Ik ben akkoord dat je toch wat koppel moet hebben onderin.
Maar zo'n wagen moet niet geruisloos naar 200 gaan gelijk een vette diesel in een vette bak.

Die wagen met vlammen met de toerenteller op minimum 5.000

skully25
12 augustus 2005, 18:07
mij maakte ook niet wijs dadde altijd netjes de snelheidsbeperkingen volgt in zo ne wagen :D, verleiding om eens planché te geven zou voor mij iig te groot zijn, en kdenk wel dak niet de enige ben die dat zou doen :p

met een lancer eens zolder of the nurburgring afrijden, da zouek maar al te graag eens doen

128MB
12 augustus 2005, 18:13
mij maakte ook niet wijs dadde altijd netjes de snelheidsbeperkingen volgt in zo ne wagen :D, verleiding om eens planché te geven zou voor mij iig te groot zijn, en kdenk wel dak niet de enige ben die dat zou doen :p

met een lancer eens zolder of the nurburgring afrijden, da zouek maar al te graag eens doen

² :D

onze hersengolven liggen gelijk :p
met een stoem peugeot camionetteke krijg al zin om planche te gaan

Blue-Bora
12 augustus 2005, 18:39

Ik zal da ook wel is proberen,maar kmoet toch eerst weten wa die wagen kan en niet kan hoor.

Ik ga ni even 280KM/U vlammen alsk die pas heb hoor.Of ook niet het onderste uit de kan halen op een circuit.
Eerst zachtjes beginnen en zo opbouwen (over verloop van enkele maanden dus he).

Ge rijd tenslotte nog met een serieus kapitaal rond om da zomaar ff tegen den berm te "parkeren" omdat je nog niet ervaren genoeg bent om ermee te rijden.

Ik geef in elk geval toe da ik geen b*ll*n ken om deftig op een circuit te rijden,maar al doende leert men

MilM
12 augustus 2005, 19:10
Stig's tijden:

En duurder...en saai, elke dag zie je wel een paar 911's. En ook op autosnelwegen altijd maar diezelfde front-end in uw achteruitkijkspiegel. :crazy:

Sinds de eerste keer dat ik een Evo in't echt zag (in Brussel, niet ver van het politiebureau) ben ik een grote fan.

Had ik echt geen idee van
Die tijd is dus met een standaard EVO III van 265pk ?
Kverschiet daar van.

Evo: 265pk 355Nm 6.1 sec
911: 325pk 370Nm 5.0 sec

En een porsche is toch gemaakt met het circuit in het achterhoofd en gaat echt wel niet traag door een bocht. Ook de carrosserie is daarvoor gemaakt.

Een EVO III is daarentegen een ruime wagen.
Dat die dan ook zoveel tijd goed maakt op een rappere porsche in de bochten, is toch wel straf.

Da is dan echt wel mooi werk van Mitsubishi.
Hoe komt da dan eigenlijk dat die zoveel tijd goemaakt?

Persoonlijk ben ik ook geen porsche fan. Enkel van de cayenne.
Ik hou teveel van vernieuwing en die porsches veranderen veel te weinig van uiterlijk. Kvind da ze hierdoor veel uitstraling verliezen.

DogFacedGod
12 augustus 2005, 19:16
Stig's tijden:

Mag ik jullie herinneren dat die Carrera S op een heel natte circuit reed die dag?
Porsche 911 Carrera S - 1.28.9 (very wet)

Mitsubishi Evo VIII - 1.28.9

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/

MilM
12 augustus 2005, 19:19
Mag ik jullie herinneren dat die Carrera S op een heel natte circuit reed die dag?
Porsche 911 Carrera S - 1.28.9 (very wet)

verklaart enorm veel
Wan ik kan er echt nog nie aan uit, hoe in godsnaam die EVO sneller zou kunnen zijn

Het enigste wat ik kon vermoeden, was een nat wegdek aangezien de EVO VIII vierwielaandrijving heeft en de porsche achterwielaandrijving (ze hadden dan de 4S moeten nemen indien ze wouden testen op nat wegdek, maar da kunnen ze nie voorzien).

Als de achterwielaangedreven auto op een natwegdek rij en de vierwielaangedreven dan nog eens op een droog, dan krijgt ge natuurlijk direct een mooi verschil.

Nu, het blijft toch een zeer mooie rondetijd van die EVO III. Zeker gezien de ruimte die hij heeft.

DogFacedGod
12 augustus 2005, 19:22
En ik betwijfel of die tijd gezet werd door een standaard EVO 8

In aflevering Top gear 30/05/2004:
Subaru Impreza STI WRX vs Mitsubishi Lancer EVO 8 MR FQ320(Dus de 320PK versie)

Van die wagen komt denk ik de 1.28.9

Moto
12 augustus 2005, 19:33
tja als ge wat verder kijkt op

Porsche 911 turbo - 1.31.0

DogFacedGod
12 augustus 2005, 19:37
De lijst van laptimes is niet zo betrouwbaar want bij de helft van de wagens zetten ze er niet bij dat ze in de "wet" hadden gereden.

Radiance
12 augustus 2005, 20:59
Ik vind het zelf een oerlijke auto.
Maar ik heb wel enorm veel respect voor de auto & vooral de techniek & de computer erachter. De meeste zullen Top Gear wel gezien hebben, als je JC daar tegen + 100 km/u (?) door de Hammerhead ziet vliegen op 3 wielen en die auto eigenlijk met één hand perfect de juiste richting uitgaat ... dan zeg ik, wow ! Dat doe je met een RWD gewoon niet na. Dit lijkt mij dan ook een auto waar je door de bocht mee kunt scheuren zonder de ervaring van ne racepiloot te moeten hebben, je weet perfect waar je je aan moet verwachten.

1.26 is trouwens voor de FQ 320.

EVO VIII FQ400 = 1:24.8 (track is wat ze "greasy" noemen, dus ook ni droog)

Porsche 911 Carrera S (3.8) met Chrono Sport Pack = 1:28.9
Het was die dag extreem nat, als het "gewoon" nat geweest zou zijn zou hij bijna de tijd van de 911 GT3 gehaald hebben (1:27.2 ook nat). En ze zeggen dat ge der 4 seconden moogt afdoen bij een natte track, komt dus op 1:23.2 of juist iets meer. Die houdt hij dus niet bij maar je betaald EUR 89.903 voor deze Porsche (zonder Chrono Pack) en voor de gewone (265 PK) EVO 8 betaal je 41.600 €, ik weet niet wat het kost om de turbo te vergroten, maar kan mij ni inbeelden dat het het prijskaartje doet verdubbelen.

distinct
12 augustus 2005, 23:04
nee maar een porsche is iets totaal anders of een mitsu ook :) en die chrono sport pack is een klok in het dashboard... alsof gij da typt is het net dat ie daardoor 100 pk meer heeft :p :ironic:

Radiance
12 augustus 2005, 23:08
Ik ging er vanuit dat dat pack wel meer inhield, zoals een sport ophaning, kan zijn van niet ze :p

Tuurlijk is een Porsche iets totaal anders, maar afkomen dat het zoveel sneller is .. nah

distinct
12 augustus 2005, 23:15
die pack is een incredible klok in het dashboard :p

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 23:26
stel dat hij zen wagen dat laat uitbrijden met de 400 pk :eek: Dan hou je de meeste supercarren bij die er rondrijden en al zeker als je door de bochetn gaat.

Was het niet dat er per wiel een computer zit die alles regelt?

Typhon`
12 augustus 2005, 23:32
@Bbora: ik vind de rode de mooiste, op voorwarde dat je hem spuit na x aantal jaar want roodroos is echt niet mooi :).

ComputerVISTA
12 augustus 2005, 23:33
Was het ook nie zo dat je van Mitsubishi 2 jaar garantie kreeg op zo een ding?

distinct
13 augustus 2005, 01:20
zo'n ding moet wel om de 5000 miles naar de garage :p voor onderhoud

eniac
13 augustus 2005, 01:29
Dan hou je de meeste supercarren bij die er rondrijden en al zeker als je door de bochetn gaat.

Uhh, en een "supercar" gaat niet goed door de bocht ofzo?

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 01:34
Uhh, en een "supercar" gaat niet goed door de bocht ofzo?

Filmpje gezien met die lambo die acheterna gezeten werd door den JC in den evo8?

Die evo nam korter de bocht!

eniac
13 augustus 2005, 01:36
Uiteindelijke track times? :)

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 01:39
Uiteindelijke track times? :)

de lambo verloor omdat hij een stuurfout maakte maar de evo zat constant in zen gat.

twas ne murciliago (hopelijk nu wel goe geschreven)

lambo bestuurd door ne pro auto coureur en de evo door Jeremy Clarckson.

eniac
13 augustus 2005, 01:50
En hoe betrouwbaar zijn zij dan wel?

Ik heb er nogal moeite mee om te geloven dat, all things being equal, een Murcielago (met 580PK, come on) niet wegrijdt van een Lancer met, hoeveel, 400PK?

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 01:52

Ik heb er nogal moeite mee om te geloven dat, all things being equal, een Murcielago (met 580PK, come on) niet wegrijdt van een Lancer met, hoeveel, 400PK?

Tja..... Als die gast werkelijk voetje in de grond duuwde dan kon die lambo niet ontsnappen van die evo.

en de evo heeft maar ne 4 cylinder terwijl nen lambo er 12 had.

eniac
13 augustus 2005, 01:59
Tja..... Als die gast werkelijk voetje in de grond duuwde dan kon die lambo niet ontsnappen van die evo.

Kan ik dus echt niet inkomen. Maar dat programma lijkt me eerlijk gezegd meer op sensatie dan objectiviteit gericht.

Besef je toch wel wat je zegt? 400PK vs 580PK, en die Lancer is dan nog eens vierwielaangedreven en verliest dus nog wat meer van z'n paardjes omwille daarvan, en dan nog zou kan hij bijblijven als the pedal to the metal gaat?

Klinkt onwezenlijk en ronduit ongeloofwaardig...

[deleted]
13 augustus 2005, 02:05
[deleted]

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 02:07
Kan ik dus echt niet inkomen. Maar dat programma lijkt me eerlijk gezegd meer op sensatie dan objectiviteit gericht.

Besef je toch wel wat je zegt? 400PK vs 580PK, en die Lancer is dan nog eens vierwielaangedreven en verliest dus nog wat meer van z'n paardjes omwille daarvan, en dan nog zou kan hij bijblijven als the pedal to the metal gaat?

Klinkt onwezenlijk en ronduit ongeloofwaardig...

Tja ik zou zeggen probeer is het filmpje op te zoeken en t'is nie omdat het niet klopt volgens jou dat heel het programma plots een sensatie bucht geworden is he!

Dat programma is kwa kwaliteit heel hoog imo, En ze testen die dingen altijd tot op het bot. Niet zoals die onnozele zever hier op de vlaamse zenders.

Ik mag er graag naar kijken. Eb ja ik weet wat ik zag en ik vertel ENKEL, let goed ENKEL wat ik op dat filmpje zag. En aan dat filmpje te zien gaf die lambo ferm door.

eniac
13 augustus 2005, 02:14
Tja ik zou zeggen probeer is het filmpje op te zoeken en t'is nie omdat het niet klopt volgens jou dat heel het programma plots een sensatie bucht geworden is he!

Ik zeg het omgekeerde. Dat programma is sowieso nogal gericht op sensatie (als je het tegendeel beweert... tja), en daarom vraag ik me af of ze wel zo objectief zijn. NIET omgekeerd. Dat filmpje opzoeken heeft dan ook geen enkel nut.

Of is het compleet vernielen van wagens niet sensatiegericht?

Ik mag er graag naar kijken. Eb ja ik weet wat ik zag en ik vertel ENKEL, let goed ENKEL wat ik op dat filmpje zag.

Ja, uiteraard. Het is dan ook dat filmpje dat ik in twijfel trek. Mag ik even? :)

En aan dat filmpje te zien gaf die lambo ferm door.

Alsof jij op een filmpje zou zien of een wagen met 580PK 90% of 100% van zijn vermogen aanspreekt :)

No need to get defensive btw. Ik val je niet aan, ik stel de validiteit van hun "test" in vraag, met behulp van enkele cijfers (400 vs 580PK, 2-wiel vs 4-wiel (en dus extra verlies van PK's), vorm van de wagen).

Feignasse
13 augustus 2005, 02:18

Dat programma is kwa kwaliteit heel hoog imo, En ze testen die dingen altijd tot op het bot. Niet zoals die onnozele zever hier op de vlaamse zenders.

Ik mag er graag naar kijken. Eb ja ik weet wat ik zag en ik vertel ENKEL, let goed ENKEL wat ik op dat filmpje zag. En aan dat filmpje te zien gaf die lambo ferm door.

Heb het filmpje nog eens bekeken.
Sneller door de bochten: akkoord. Maar op de rechte stukken moet die Mitsubishi toch nog op z'n doos krijgen...

Topsnelheid Murcielago: 330km/u
In 3,8 seconden naar 100km/u
Topsnelheid Lancer Evo VIII: 245 km/u
6,1 seconden om tot 100km/u te geraken.

Eerst lult die Clarkson wat over "what about the bits between the corners", maar uiteindelijk gaan ze daar niet verder op in :sop:

Mijn conclusie: zet die twee wagens op een lange rechte baan en de Evo verliest.

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 02:32
Heb het filmpje nog eens bekeken.
Sneller door de bochten: akkoord. Maar op de rechte stukken moet die Mitsubishi toch nog op z'n doos krijgen...

Topsnelheid Murcielago: 330km/u
In 3,8 seconden naar 100km/u
Topsnelheid Lancer Evo VIII: 245 km/u
6,1 seconden om tot 100km/u te geraken.

Eerst lult die Clarkson wat over "what about the bits between the corners", maar uiteindelijk gaan ze daar niet verder op in :sop:

Mijn conclusie: zet die twee wagens op een lange rechte baan en de Evo verliest.

natuurlijk verliest die evo in een sprint maar zoals we weten heeft ene track of andere baan af en toe zo iets dat heet een bocht. En in zo een bocht zoals je zelf kon zien kwam die evo serieus terug happen.

Aja snel even gekeken:

lap times van the stig (wie ik soms denk shumacher te zijn maar dit terzijde)

9 Murcielago 1.23.7
14 Evo FQ 400 1.24.8

Zo een enorm verschil zit daar niet op, natuurlijk is dat op lange tijd wel vergroot dat verschil maar toch kon die lambo niet echt enorm weg rijden van die evo. BTW ik ga nu zelf is terug kijken naar da filmken. (weet er iemand de datum van da filmken dak het weer vind in men collectie?)

BTW t'is niet omdat een programma een beetje sensationeel is opgenomen met veel dure autos, schuivers, Clarckson en the gang het grappige comments etc.... Dat het plots ongeloofbare crap is he. Ten andere denk ik dat er veel waarheid zit in hun zaken die ze daar voorstellen.

evolve
13 augustus 2005, 02:56
Ik val je niet aan, ik stel de validiteit van hun "test" in vraag, met behulp van enkele cijfers (400 vs 580PK, 2-wiel vs 4-wiel (en dus extra verlies van PK's), vorm van de wagen).

Pk's zeggen niet alles. De verhoudingen van de versnellingsbak van de Evo zijn korter dan die van de Murciélago. M.a.w. de Evo is gebouwd op acceleratie, de Lambo op topsnelheid. Op een bochtige parkoers met veel afremmen en optrekken is de Evo dus in het voordeel en houdt hij de Murciélago makkelijk bij. Zet ze daarentegen op een rechte lijn en vanaf pakweg 200km/h is de Lambo foetsie. :)

De Lambo heeft overigens ook vierwielaandrijving.

Blue-Bora
13 augustus 2005, 08:17
Ik ga hier ni alles quoten,maar enkele opmerkingen :)

-Dien Lambo is ook 4 wiel aangedreven ;)
Kan je afleiden uit de textvan JC "Look at this!Both these cars are 4wheeldrive so there is no black tailsmoke as we usuall see in topgear"

-De acceleratie van een standaard evo is idd 6.1 naar 100,maar die EVO op topgear was de FQ400 en die deed het in 3.5sec.

grtz

MilM
13 augustus 2005, 09:59
Tjah, die FQ400 is wel iets speciaals.
Topsnelheid ligt ivg tamelijk laag, dus de verhoudingen zullen idd kort liggen voor maximale acceleratie.

Maar toch geloof ik nog altijd niet dat een standaard Evo VIII een porsche 911 kan bijhouden op een bochtig circuit.
Meer power, meer kracht, betere acceleratie, betere hernemingen, hogere topsnelheid, koetswerk beter van vorm, lichter van gewicht, ...

Verschil tussen EVO VIII en een FQ400 is echt groot hé

natuurlijk verliest die evo in een sprint maar zoals we weten heeft ene track of andere baan af en toe zo iets dat heet een bocht. En in zo een bocht zoals je zelf kon zien kwam die evo serieus terug happen.

lap times van the stig (wie ik soms denk shumacher te zijn maar dit terzijde)

9 Murcielago 1.23.7
14 Evo FQ 400 1.24.8

Ik denk dat het eerder omgekeerd is, dat hij het juist moet hebben van zijn sprint
Nuja, de murcielago is ook verre van een gemakkelijke auto, de commentaren over zijn kleine broer gallardo waren zoveel beter.

Maar ik kan mij echt nie voorstellen dat een EVO met zijn vormgeving rapper door bochten gaat dan supercars ze ...

Die GT3 RS heeft minder pk dan die FQ 400, die stradale heeft er iets meer.
Die FQ400 trekt blijkbaar een stuk rapper op dan die twee, dus zijn verhoudingne zullen echt wel hierop gebasseerd zijn.
Ik veronderstel dus dat die FQ400 dan een pak tijd verliest in de bochten tov die twee ;)

stel dat hij zen wagen dat laat uitbrijden met de 400 pk :eek: Dan hou je de meeste supercarren bij die er rondrijden en al zeker als je door de bochetn gaat.

Er zal nog altijd wel een verschil zijn tussne een standaard EVO VIII die opgefokt is tot 400 pk en een FQ400 die zo uit de fabriek komt.
Kveronderstel da toch.

Dus ik wil wel eens zien hoe hij die supercarren bijhoudt ;)

En murcielago is op de markt gekomen met achterwielaandrijving, maar er is achteraf idd een vierwielaangedreven versie op de markt gekomen.

Nuja, prijs/kwaliteit -> :applause:
Zowel de standaard EVO VIII als die gelimiteerde versies
Is echt wel top.
Maar in belgie jammer genoeg een enorm kleine markt voor.

[B]Rocketeer
13 augustus 2005, 11:03
Volgens mij houdt die da wel bij hoor op een bochtig circuit, zoals ze hebben aangetoond.

MA vergeet ni dat er een enorme turbo opstak.

Betekent da ge hem wel vroeger in onderhoud moet steken dan een supercar.
En da was er ook nog de turbolag.

Dus zet die supercars in top gear, en de evo, en die evo krijgt ook op zijn doos.
Die supercars hebben immers geen turbolag (als er al een turbo opsteekt, ik geloof van ni).

Tis nu eenmaal aangetoond da ze even snel zijn op bochtig circuit, ma dat de evo met 400pk wel een pak nadelen heeft.

Tis een smaak. Je zal minder betalen op de taxen met een evo :D
En da aankoopprijs os goedkoper.

Daarintegen moet je dan wel al de nadelen zoals de draaicirkel, turbolag, onderhoud enzo bijnemen.
Das natuurlijk enkel bij de 400pk. De 320pk zou die nadelen ni hebben volgens clarckson.

distinct
13 augustus 2005, 11:49
mag ik er ook bijzetten dat een lambo zich niet voorbeeldig draagt op circuit gezien de enorme grootte? de mensen die hem al irl gezien hebben weten wat ik bedoel ;)

CyberLama
13 augustus 2005, 13:00
gemiddeld verbruik : 15.5liter/100km
Max verbruik : 25liter/100km

Qua luxe valt die nog redelijk mee vind ik.Het interieur is in elk geval redelijk properkes.

En qua slijtage : Mitsubishi geeft 3 jaar garantie op alles aan de wagen.Dus da wil al wa zeggen he

Ja maar moet je niet veel sneller op controle dan bij een andere wagen?

En een verbruik van 15 liter vind ik toch niet echt "dagelijks bruikbaar" zenne :-)

128MB
13 augustus 2005, 13:20
FQ400? 3.5sec/100kmh? oO

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 13:21
mag ik er ook bijzetten dat een lambo zich niet voorbeeldig draagt op circuit gezien de enorme grootte? de mensen die hem al irl gezien hebben weten wat ik bedoel ;)

Ik heb de diablo al wel is in't echt gezien en als hij die grote evenaart is het een vrij groot ding ja.

128MB
13 augustus 2005, 13:27
General Information
Price: $85,000
Miles Per Gallon: --/-- mpg
Curb Weight: ---- lbs
Layout: Front-Engine/AWD
Transmission: 6-Speed Manual
Engine
Type: Turbocharged Inline-4
Displacement: 1997 cc
Horsepower: 405 bhp @ 6800 rpm
Torque: 355 lb-ft @ 5000 rpm
Redline: 7000 rpm
Performance
0-60 mph: 3.5 sec
0-100 mph: --.- sec
Quarter Mile: --.- sec @ --- mph
Skidpad: .--g
Top Speed: 175 mph
Braking, 60-0 mph: --- ft
Slalom Speed: --.- mph

128MB
13 augustus 2005, 13:29
Lancer Evolution VIII MR FQ400 upgrades:
Custom built Garrett GT Dual Ball bearing Turbocharger
Owen Developments custom manufactured cast Stainless Steel Exhaust Manifold and Exhaust Elbow
Omega Forged Pistons
HKS Forged Con Rods
HKS 680cc Injectors
Zytec ITP116 High Pressure Fuel Pump
HKS 1.6 mm Steel Head Gasket
Motec M800 OEM ECU
HKS Iridium Spark Plugs
Jan Speed High Flow Sports Cat
Alcon competition derived 240 mm high clamp mode, heavy duty clutch complete with Cera-metallic 6 paddle sprung centred drive plate
HKS High Strength Head and Big End Bolts
Alcon Mono6 Brake Kit incorporating Monobloc 6 pot road caliper with 343 mm curved vein Disc on a Aluminium mounting bell assembly with Ferodo DS2500 brake pads
Ralliart Aero Mirrors
Carbon Fibre Front Lip Spoiler
Carbon Fibre "Sharks Tooth" Rear Vortex Generator
PIAA High Performance Light and Wiper Upgrade
Gloss Black Team Dynamics Lightweight Alloy Wheels

ER wORDEN ER MAAR 100 GEMAAKT

Blue-Bora
13 augustus 2005, 13:46
Ik heb een mailtje gestuurd naar de dealer waar ik de mijne ga kopen en ik heb geveaagd of die FQ400 de moeite is om te kopen.
Dit was hun reactie :

Hoi Ben

is een nutteloos en overdreven duur model :)
Dit wordt door Mitsu zelf gebouwd en alleen in de UK verkocht.
Ze hebben hier gewoon een soort van tuning op de motor gedaan zoals wij ook
zouden doen, maar doordat ze een monster wilden bouwen hebben ze een aantal
verkeerde keuzes gemaakt.
Hierdoor is dit wel een hele stevige auto maar zit hij met een turbogat
van hier
tot in Japan.

Je kan beter en VEEL goedkoper gewoon het stnd EU model nemen,
dan ons met de auto laten werken en je krijgt een veel rijdbare EVO met 400pk.
Geef je ons het extra geld wat je voor een FQ400 zou betalen heb je makkelijk
een +500-600 pk monster dat even veilig is :)
Daarom dat de FQ400 ook bijzonder weinig word genomen,
de meeste nemen de FQ260 of de FQ320 en tunen dan zelf verder naargelang ze
willen.

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 13:53
Ik heb een mailtje gestuurd naar de dealer waar ik de mijne ga kopen en ik heb geveaagd of die FQ400 de moeite is om te kopen.
Dit was hun reactie :

Hoi Ben

is een nutteloos en overdreven duur model :)
Dit wordt door Mitsu zelf gebouwd en alleen in de UK verkocht.
Ze hebben hier gewoon een soort van tuning op de motor gedaan zoals wij ook
zouden doen, maar doordat ze een monster wilden bouwen hebben ze een aantal
verkeerde keuzes gemaakt.
Hierdoor is dit wel een hele stevige auto maar zit hij met een turbogat
van hier
tot in Japan.

Je kan beter en VEEL goedkoper gewoon het stnd EU model nemen,
dan ons met de auto laten werken en je krijgt een veel rijdbare EVO met 400pk.
Geef je ons het extra geld wat je voor een FQ400 zou betalen heb je makkelijk
een +500-600 pk monster dat even veilig is :)
Daarom dat de FQ400 ook bijzonder weinig word genomen,
de meeste nemen de FQ260 of de FQ320 en tunen dan zelf verder naargelang ze
willen.

zoals je op topgear ook zat zit die wagen met een turbo lag die ongeloofelijk is. als je niet op het juiste moment in de juiste versnelling zit dan ben je een slak zoals je mooi kon zien in dat filmpje kon hij die gewone fiat niet inhalen.

Wel leuke commentaar van je verkoper LOL

Typhon`
13 augustus 2005, 13:54
wat is eigenlijk de prijs van een normale nu echt?
50.000?

DogFacedGod
13 augustus 2005, 13:55
En murcielago is op de markt gekomen met achterwielaandrijving, maar er is achteraf idd een vierwielaangedreven versie op de markt gekomen.

??

murcielago's waren altijd 4WD. Ik denk da je in de war bent met de Diablo.
Er zijn int totaal al 4 versies van de Murcielago.
de 'gewone' 6.2, de raceversie R-GT, de Roadster en een Limited Edition 40th anniversary. Alle 4 zijn 4WD

van de Diablo zijn alle versies RWD behalve de Diablo VT. Die was 4WD maar niet zoals de Murcielago. De murcielago heeft een permanente 4WD systeem terwijl bij de Diablo VT de 4WD alleen in gang stak wanneer de achterste banden grip verloren. (VT staat voor Viscous Traction)

Alle informatie valt op deze site te vinden: http://www.lambocars.com
Schitterende site. Echt een aanrader.

ComputerVISTA
13 augustus 2005, 13:56
50.000?

45.000 dacht ik ergens gezien te hebben. Sla me niet dood als't nie wara is he.

Morpheus
13 augustus 2005, 14:03

Op een kort bochtig circuit heb je niets aan die 180 extra pk's...
Dan heb je meer voordeel uit 4-wiel tractie.

edit: lees juist dat de murc ook 4wiel was, mja geen idee dan.

edit2: Het prijsverschil zegt al genoeg, en met die mitsu kan je eens rustig een uitstap je maken of offroad gaan. + je hebt ruimte genoeg.

MilM
13 augustus 2005, 14:09
Ik denk da je in de war bent met de Diablo.

Nee, had het op murcielago, maar kben dus gewoon mis.
Kwas er vrij zeker van, dat ik eens reportage gezien had van de gallardo waarin ze zeiden dat de 4WD een vooruitgang was tov de RWD op de murcielago.
Dan later gezien dat murcielago 4WD had, dus dacht dat die dan ook in 4WD uitgekomen was na de gallardo. Maar ben dus gewoon mis.

Nuja, 4WD past wel op die wagens, wan die zijn echt aggressief en 4WD is dan toch een stuk veiliger.

MilM
13 augustus 2005, 14:13
50.000?
2.0 MPI TC Intense: 40.990 €
2.0 MPI TC Instyle: 41.600 €

is gewoon minimaal verschil in basisuitrusting en das dus officiele prijs, kan dus best wel nog wa van af bij onderhandelingne veronderstel ik.

voor metaalkleur is het +350 euro.

Blue-Bora
13 augustus 2005, 14:29
zoals je op topgear ook zat zit die wagen met een turbo lag die ongeloofelijk is. als je niet op het juiste moment in de juiste versnelling zit dan ben je een slak zoals je mooi kon zien in dat filmpje kon hij die gewone fiat niet inhalen.

Wel leuke commentaar van je verkoper LOL

Maar op dat filmpje was het echt wel extreem he.Daar reden ze 50KM/U en stond de EVO al in 6de.

Als die in 4de had gestaan zou die al een pak rapper geweest zijn hoor :) Dus ZO ERG juist moet ge ook weer ni schakelen denk ik om een 1.6 bij te houden ;)

eniac
13 augustus 2005, 14:30
Op een kort bochtig circuit heb je niets aan die 180 extra pk's...
Dan heb je meer voordeel uit 4-wiel tractie.

Mja, maar waarom zie je dan bvb in de F1 geen vierwieltractie? Als dat nog geen korte en bochtige circuits zijn... En toch RWD allemaal. Zal toch niet zijn omdat het trager is he.

edit2: Het prijsverschil zegt al genoeg, en met die mitsu kan je eens rustig een uitstap je maken of offroad gaan. + je hebt ruimte genoeg.

Da's zeker dat. Zo'n Murcielago dient ook enkel voor de rijke stinkers om ze naast de andere vette bakken in de garage te zetten en er de zondag eens mee buiten te komen he.

Over die Murcielago was ik verkeerd ja, is blijkbaar toch 4WD. Maar hoewel de Lancer serieus kort gegeared is, gaat die Murcielago wel nog mee: van 0-100 km/u in 3.6, de Lancer van 0-60mph in 3.5 seconden. Dus pakweg 3.7 ofzo in de 0-100 sprint.

Asserti
13 augustus 2005, 14:47
Mja, maar waarom zie je dan bvb in de F1 geen vierwieltractie? Als dat nog geen korte en bochtige circuits zijn... En toch RWD allemaal. Zal toch niet zijn omdat het trager is he.

De vierwielaandrijving in de F1 wordt goedgemaakt door de aerodinamica.

Moesten ze 4 wielaandrijving steken zou het veel te veel wegen en zouden ze eerder slechter gaan presteren.

eniac
13 augustus 2005, 14:52

Uhuh. Je gaat me wel niet wijsmaken dat een Murcielago zoveel slechter is dan een Lancer op vlak van aerodynamica he :)

Moesten ze 4 wielaandrijving steken zou het veel te veel wegen en zouden ze eerder slechter gaan presteren.

Welja, ongeveer mijn punt dat RWD toch sneller is, all other things being equal...

DogFacedGod
13 augustus 2005, 14:54

Vroeger werd er eens getest met 4WD maar ze ervaarden massa's onderstuur in snelle bochten.

Jacky Stewart testte ooit eens een 4wielaangedreven Cosworth F1 en hij zei: "It's so heavy on the front, you turn into a corner and the whole thing starts driving you. The car tries to take you over.""

MilM
13 augustus 2005, 15:14
Vroeger werd er eens getest met 4WD maar ze ervaarden massa's onderstuur in snelle bochten.

Jacky Stewart testte ooit eens een 4wielaangedreven Cosworth F1 en hij zei: "It's so heavy on the front, you turn into a corner and the whole thing starts driving you. The car tries to take you over.""

Mja, maar das dan doordat er teveel kracht op de voorwielen zit. Er zijn toch genoeg programma's voor 4WD ?
Bij een porsche 4S bv, is het mogelijk dat er slechts 5% (is het minimum) naar de voorwielen gaat en dus d eoverige 95% naar de achterwielen.

128MB
13 augustus 2005, 16:39
DUS ne standaard EVO VIII is aanbevolen?
welke types hebde allemaal? dat van die FQ200 enzo snap ik niks van

Blue-Bora
13 augustus 2005, 16:43
DUS ne standaard EVO VIII is aanbevolen?
welke types hebde allemaal? dat van die FQ200 enzo snap ik niks van

Den FQ265 is denstandaard normaal gezien

Das gewoon nen getunde of niet.

FQ320 is eentje met 320 pk maar is eigenlijk nen getunde 265.

Ik koop me een standaard en als ik dan wa gespaard heb laat k er een 400 van maken

Asserti
13 augustus 2005, 18:29
Welja, ongeveer mijn punt dat RWD toch sneller is, all other things being equal...

Ma in den F1 telt elke gram mee, op ne grote lancer die sowieso al veel weegt gaat het gewicht van die 4x4 aandrijving niet veel meer meespelen, zeker niet als ze goed is afgesteld. Daardoor meer grip.
In de F1 krijgen ze dan die grip door aerodinamica

distinct
13 augustus 2005, 19:33
en waarom wint die evo op het circuit van de bbc? omdat het kort en bochtig is... de gearing van een FQ400 is echt ongelooflijk kort :) zet hem op een langer circuit en hij maakt "geen" kans ;)

128MB
13 augustus 2005, 20:52
die fq 400 heeft geen hoge topsnelheid ja,die lambo wint dan met zen 12 cilinderkes

NightWinG
13 augustus 2005, 22:15
heb de concurrentie gekocht ( ne scooby dus ;) )
nice choice blue bora maar opletten met dat tunen ervan ;) hou de driveability wat in de gaten want 400pk met korte gearing zulde rap moe zijn ;) mn standaard wrx is nu net genoeg voor de openbare weg , nie te hard afgeveerd en toch nog redelijk zuinig ( haal 9l/100km atm ) maar trek ook niet altijd door, weten dat er genoeg onder de kap zit indien nodig is voor mij genoeg. Zullen eens een meeting moeten organiseren tss scooby's evo's en wa cossie's ofzo :D

c3c
13 augustus 2005, 22:17
heb de concurrentie gekocht ( ne scooby dus ;) )
nice choice blue bora maar opletten met dat tunen ervan ;) hou de driveability wat in de gaten want 400pk met korte gearing zulde rap moe zijn ;) mn standaard wrx is nu net genoeg voor de openbare weg , nie te hard afgeveerd en toch nog redelijk zuinig ( haal 9l/100km atm ) maar trek ook niet altijd door, weten dat er genoeg onder de kap zit indien nodig is voor mij genoeg. Zullen eens een meeting moeten organiseren tss scooby's evo's en wa cossie's ofzo :D

Toon mij da masjien sebiet maar ne keer aan kokorico:p

tot dan;)

grtz c3c

NightWinG
13 augustus 2005, 22:25
LOOOOOOL
okidoki :D
(never knew da gij hier ook zat lol :p )
btw nie te veel kwijlen sebiet , dak em weer nie moet kuisen :p

-Helld0g-
14 augustus 2005, 01:18
FQ400 zou idd kunnen

eerst zien, dan geloven

is weer d eklote miserie

khad nen Autowereld begin juli gekocht met test M5 - Porsche Carrera 4S - Mitsu Evo8 - Citroën VTX :doh:

M5 eerst, en dan wast close tussen porsche en mitsu

voor dagelijkse wagen zou ik dan toch liever de Mitsu hebben ze, minder verbruik, rally 4wd, goeie gezinswagen :baard:

PS: kweet ni wat jullie van die pics vonden, maar ik vond de Mitsu Evo 9 dus lelijk :$ (koplampunits & voorbumper)

-Helld0g-
14 augustus 2005, 01:30
als ge dan toch de sensatie van u leven wilt... ga voor nen Ariel Atom 2...

kdenk dat het maar ongeveer hetzelfde van nen Evo 8 nieuw kost en het is rapper dan alle andere road legal racecars... (kgeloof dat ge met de prijs van een Ferrari Enzo, 20van die zulke kon kopen en het is nog rapper ook :D)

evolve
14 augustus 2005, 01:54

kdenk dat het maar ongeveer hetzelfde van nen Evo 8 nieuw kost en het is rapper dan alle andere road legal racecars... (kgeloof dat ge met de prijs van een Ferrari Enzo, 20van die zulke kon kopen en het is nog rapper ook :D)

Tenzij ge niet wilt dat ze zo'n (http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/wallpapers/store/0010/1024.jpg) foto's van u trekken. :lol:

eniac
14 augustus 2005, 02:01
(kgeloof dat ge met de prijs van een Ferrari Enzo, 20van die zulke kon kopen en het is nog rapper ook :D)

Rapper dan een Enzo? Toch niet echt denk ik, als ik deze (http://www.automobile-sportive.com/guide/ariel/atom2.php) site mag geloven. Vooral die topsnelheid ligt wel heel ver van wat een Supercar je biedt.

Nuja, voor dat geld... Erg leuk ding ja :)

Kzou er wel niet mee willen crashen :s

Blue-Bora
14 augustus 2005, 08:01

lol kwil nog wel tikkeltje comfortabel zitten he :)
Kwil ook nog ne keer op reis naar spanje met de vriendin en heel wat bagage (van de vriendin wel te verstaan :p )

En ook wil ik geen vliegjes tussen men tanden uitkrabben :p

distinct
14 augustus 2005, 13:57
lol kwil nog wel tikkeltje comfortabel zitten he :)
Kwil ook nog ne keer op reis naar spanje met de vriendin en heel wat bagage (van de vriendin wel te verstaan :p )

En ook wil ik geen vliegjes tussen men tanden uitkrabben :p

op wa doelt ge nu weer met die vliegen tussen u tanden? :ironic:

Asserti
14 augustus 2005, 14:09
op wa doelt ge nu weer met die vliegen tussen u tanden? :ironic:

Lees de thread :ironic: kijk naar de foto's van de Atom :ironic:

distinct
14 augustus 2005, 14:13
ik dacht dat hij doelde op de enzo ;)
my mistake :)

TouCHinG
14 augustus 2005, 15:02
ik dacht dat hij doelde op de enzo ;)
my mistake :)

Opletten jongeman opletten !

:D

128MB
14 augustus 2005, 21:15
Ferrari is een beeteke getikt, € +200.000 voor zo ne auto en da moet zeker om de 5000km naar de garage, nie? En ge moet jaren op uwe auto w8en omdat die "handgemaakt" zijn, ge kunt er maar met 2 inzitten, heeft een koffer van 0 liter en verbuikt gelijk een tank.

CyberLama
14 augustus 2005, 21:17
Ha ja, want zo'n auto koop je vooral als je maar nét genoeg geld hebt om hem te kopen, en het je énige auto is!

Waarom zou je om de 5000 km naar de garage moeten?

MilM
14 augustus 2005, 22:02
Ferrari is een beeteke getikt, € +200.000 voor zo ne auto en da moet zeker om de 5000km naar de garage, nie? En ge moet jaren op uwe auto w8en omdat die "handgemaakt" zijn, ge kunt er maar met 2 inzitten, heeft een koffer van 0 liter en verbuikt gelijk een tank.

ik denk dat het eerder rond de 6000 euro ligt ;)
En deze is gelimiteerd, dus erop wachten moet je niet doen ...
Je moest zelf persoonlijk geselecteerd worden door ferrari

En de grootte van de koffer, het verbruik en het aantal zitplaatsen: de eigenaars geven daar nu eens 0,0 om :)

Alle exemplaren zijn toch mooi de deur uit é ;)
(hebben zelfs het aantal oplagen nog vergroot)

distinct
14 augustus 2005, 23:37
een Ferrari enzo nieuwprijs lag om en bij de 970.000 €
en zeg eens, als je zo'n auto koopt. WIE the fuck geeft nu om verbruik? en ik weet wel dat het groot onderhoud bij 40.000 km bij ferrari zo'n 10.000 € kost ;p daarom gaan de meeste weg aan zo'n 30a35000km :)

ComputerVISTA
15 augustus 2005, 01:45
een Ferrari enzo nieuwprijs lag om en bij de 970.000 €
en zeg eens, als je zo'n auto koopt. WIE the fuck geeft nu om verbruik? en ik weet wel dat het groot onderhoud bij 40.000 km bij ferrari zo'n 10.000 € kost ;p daarom gaan de meeste weg aan zo'n 30a35000km :)

euhm de laatste aflevering zei James (in top gear) dat een enzo 400.000 pond koste (iets meer 470 of 460 kweet nie meer zeker) das dus zeker geen 970.000 euro he.

distinct
15 augustus 2005, 01:56
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=695508.5&id=eckfkqp2rpo
iemand kopen btw? :p

en die prijs kan kloppen. toen hij nog niet uit was werd er gespeculeerd van zo'n 1000.000 € :p

Radiance
15 augustus 2005, 02:15
Mjah is zo'n collectors item dat je der meer voor kan vragen dan hij waard is he.
Uiteraard niet echt voor dagelijks gebruik, en een Ariel Atom is dat ook niet. Maar prijs/performance eigenlijk onklopbaar. Dat is ook een auto die je je als 2e wagen perfect zou kunnen aanschaffen, € 30 000 is niet bepaald weinig, maar voor de goedwerkende zakenman niet ondoenbaar :) . En je zou er serieus mee kunnen rondscheuren zonder al te veel kosten ;)

eniac in een rechte lijn is er vrijwel niks sneller dan een Ferrari Enzo natuurlijk, buiten een paar andere supercars (McLaren F1 enzo). Maar rond de Top Gear track zit ie tussen Enzo & Porsche Carrera GT, ongeloofelijk eigenlijk.

ComputerVISTA
15 augustus 2005, 02:20
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=695508.5&id=eckfkqp2rpo
iemand kopen btw? :p

en die prijs kan kloppen. toen hij nog niet uit was werd er gespeculeerd van zo'n 1000.000 € :p

Mja kan zijn dat hij dus 400.000 pond nieuw kost maar omdat je hem niet zomaar kan kopen maar uitverkoren moet zijn kan je 2de hands vragen wat je wilt natuurlijk he.

Zo koste een jaguar xj 220 1.000.000 pond en die zijn naar het schijnt nog steeds evenveel waard (weet ik ook wel nie zeker)

distinct
15 augustus 2005, 02:30
Mjah is zo'n collectors item dat je der meer voor kan vragen dan hij waard is he.
Uiteraard niet echt voor dagelijks gebruik, en een Ariel Atom is dat ook niet. Maar prijs/performance eigenlijk onklopbaar. Dat is ook een auto die je je als 2e wagen perfect zou kunnen aanschaffen, € 30 000 is niet bepaald weinig, maar voor de goedwerkende zakenman niet ondoenbaar :) . En je zou er serieus mee kunnen rondscheuren zonder al te veel kosten ;)

eniac in een rechte lijn is er vrijwel niks sneller dan een Ferrari Enzo natuurlijk, buiten een paar andere supercars (McLaren F1 enzo). Maar rond de Top Gear track zit ie tussen Enzo & Porsche Carrera GT, ongeloofelijk eigenlijk.
is ook simpel te verklaren, het circuit is klein en bochtig. met een korte versnellingsbak heb je dan een enorm voordeel. zet hem op een groter circuit, met lange snelle bochten en hij maakt "geen" kans :)

Radiance
15 augustus 2005, 03:41
Ook niet overdrijven, zo klein & bochtig is dat circuit niet hoor.
Ter info: http://img227.exs.cx/img227/5444/topgeartrack6hw.jpg

De topsnelheid is iets van een 220 km/h, niet zoveel als een supercar, maar ik ben er van overtuigd dat als je dat op een echt wijd circuit, en je mag er mij es een tonen dan, want het grootste deel is nog veel kleiner & bochtiger dan dit bij mijn weten, het verre van slecht zou doen.
Btw, je komt ook op een circuit, bochtig of niet, toch zelden of nooit aan 200km/u afaik, dus ik zie niet in wat een hoge topsnelheid er toe doet van dit een "kansloze" auto te noemen.

distinct
15 augustus 2005, 04:03
klein en bochtig circuit?
NORDSCHLEIFFEE, nurburgring !! :p

CAS
15 augustus 2005, 14:27
Ook niet overdrijven, zo klein & bochtig is dat circuit niet hoor.
Ter info: http://img227.exs.cx/img227/5444/topgeartrack6hw.jpg

De topsnelheid is iets van een 220 km/h, niet zoveel als een supercar, maar ik ben er van overtuigd dat als je dat op een echt wijd circuit, en je mag er mij es een tonen dan, want het grootste deel is nog veel kleiner & bochtiger dan dit bij mijn weten, het verre van slecht zou doen.
Btw, je komt ook op een circuit, bochtig of niet, toch zelden of nooit aan 200km/u afaik, dus ik zie niet in wat een hoge topsnelheid er toe doet van dit een "kansloze" auto te noemen.

Hun punt is gewoon dat voor het geld die wagen maar kost em superwagens kan bijhouden. Tenslotte worden die wagens in het verkeer gebruikt en zijde daar haast niks met uw pk's, dus kan een Lancer zich goed weren. Maar de Murcielago is beter qua prestaties.
Zelf zou ik voor de Gallardo gaan, kleiner, lichter, vinniger... Maar moest ik het zelf betalen zal ik al blij mogen zijn een Lancer te kunnen betalen.
Dus wat jij zegt, willen ze eigenlijk aantonen.

nTFs
15 augustus 2005, 16:39
Als er nog iemand het bewuste duel FQ400/lambo wil zien, ik heb het nog.

Bobby.Digital
17 augustus 2005, 21:52
Je mag het gerust eens online zetten als je wilt.

Blue-Bora
17 augustus 2005, 22:11
Probeer hier eens ;)

http://hkoski.pp.fi/evo/FQ400-Topgear.wmv

fromalk
19 augustus 2005, 23:31
evo is sowieso de droom voor mij, en k ben ook van plan er eentje te kopen, maar dat is pas voor over een jaartje of 3, als er dan nog geen evo IX uit is ;-)

Nijntje
20 augustus 2005, 02:02
Ik vind het echt grappig de helft van de thread hier.
Den helft is hier nog maar 16 en zit al bezig van een Mitsu Evo te kopen binnen enkele jaren.
Enig idee wat de verzekering van zo een ding kost, zeker als je zo jong bent?
Ga eerst wat werken en leer de waarde van het geld eens kennen.
Ik snap ook niet wat er zo 'hot' is aan die wagen.
Is een sportieve Aziaat maar je bent er niets mee.
400PK, waarom ? Wat ben je er nog mee?
Is enkel nog leuk om te stoefen, bij het minste dat je over je snelheid zit ga je toch zwaar mogen betalen.

Hoe was het beschreven in TopGear? Een playstation van 50.000 euro.
Dat vind ik een mooie beschrijving. Vind het echt een speelgoedwagen.
Bekijk dat interieur maar eens, die buitenspiegels zijn totaal niet praktisch en hebben grote dode hoek, een bloembakspoiler, ...
Is natuurlijk een kwestie van smaak hoor, maar toch.
Geef mij voor dat geld maar een deftige BMW 320D full option of zelfs een instap 5-reeks. Ik zie niet in waarom jullie zoveel geld willen geven aan zo een wagen.

Die wagen is leuk als je jong bent en niet naar geld moet kijken maar met het vooruitzicht op een gezin ofzo vind ik dit echt een domme KOST.
Veel geld voor heel weinig :)

Wil je een leuke sportwagen?
Koop dan een Lotus Elise. Dat is tenminste een sportwagen pur sang.
Kost helft minder dan de Evo en geeft meer rijplezier. (Hoewel ik het ook maar een domme kost vind :) )

De Wesley
20 augustus 2005, 02:06
Ik vind die auto echt lelijk.
Maar dan echt.
De prestaties zijn wel leuk, jammer van de extreme turbolag wel.

Blue-Bora
20 augustus 2005, 09:49
evo is sowieso de droom voor mij, en k ben ook van plan er eentje te kopen, maar dat is pas voor over een jaartje of 3, als er dan nog geen evo IX uit is ;-)

De IX kunt ge rond oktober bestellen,en den X is voor binnen een jaartje of 2.Maar de IX en den X vind ik ni zo mooi meer als den VIII.

En @ nijntje.
Met die 400pk ben je nog wel iets hoor.Waarom associeren de meeste mensen pk's met snelheid??

Ge moet daarvoor ni snel rijden he.Gewoon een ferrari voorbij trekken in een sprintje aant licht is al genoeg voor mij :) Ik ben nooit een snelrijder geweest en zal dat ook niet worden als ik de EVO heb.

Qua rijplezier met de Lotus.....das pas nen auto war ge u geld aan weggooit vind ik.In dien EVO hebt ge plaats gelijk een gewone personenauto en daar krijgt ge u gezin (van 5 stuks) nog makkelijk in.En den Lotus rijd bijlange zo plezant niet als nen EVO zenne.Evo is een staaltje van Japanse "kunst" qua wegligging en stabiliteit.

En nen BMW is ook wel tof voor da geld,maar ik ga dan toch voor de power ipv een merk da ge overal ziet rijden ;) Kheb nog maar 1 EVO gezien op die 6 jaar dak met den auto rijd.

En @ wesley : Das natuurlijk ieder zijn smaak he.Als ge die lelijk vind is da u volste recht :) Daar kan niemand iets aan veranderen.Smaken verschillen.En dien turbolag hebt ge enkel op de FQ400 die standaard van Mitsu komt.Koopt ge nen FQ265 en ge laat die zelf tunen naar 380pk dan hebt ge al die nadelen van den FQ400 niet.

Grtz

Mr Syphon
20 augustus 2005, 11:10
die turbolaggtest deden ze wel toen ze in 6de vitesse aan 30 reden he ? :p
en dan optrokken
ik denk als ge normaal vertrekt in 1ste en al, da ge ni veel van die turbolagg gaat ondervinden ? :p

mja miss als ge op autostrade aant rijden zijt en dan wilt voorbij steken da ge dat dan voelt ? dunno :)

DogFacedGod
20 augustus 2005, 11:23
En nen BMW is ook wel tof voor da geld,maar ik ga dan toch voor de power ipv een merk da ge overal ziet rijden ;) Kheb nog maar 1 EVO gezien op die 6 jaar dak met den auto rijd.

Ja voor één of ander reden zie je zijn concurrent in onze contreien veel meer. In ieder dorp is er wel een Impreza. EVO's op de openbare weg zijn heel zeldzaam. Ik heb dat altijd raar gevonden.. de EVO's zijn mooier dan de Impreza's imho.

Blue-Bora
20 augustus 2005, 12:13
Ja voor één of ander reden zie je zijn concurrent in onze contreien veel meer. In ieder dorp is er wel een Impreza. EVO's op de openbare weg zijn heel zeldzaam. Ik heb dat altijd raar gevonden.. de EVO's zijn mooier dan de Impreza's imho.

Kvind ze idd ook "eleganter" dan den Impreza

CAS
20 augustus 2005, 12:54
Den helft is hier nog maar 16 en zit al bezig van een Mitsu Evo te kopen binnen enkele jaren.
Hier gaak volledig mee akkoord, maar geef toe, hoe waarde zelf vroeger? Ik droomde ook altijd van een super sleur ze, uiteindelijk is de motor wat lichter dan dat ik verwacht had... Maar da is iets da ge gewoon ondervind ne keer da ge bij verzekeringsmaatschappij langs gaat.

Is enkel nog leuk om te stoefen, bij het minste dat je over je snelheid zit ga je toch zwaar mogen betalen.
Ik ken iemand met een Subaru WRX STI en geloof mij, je grootmoeder rijd wss sneller dan die persoon. Voor echte autoliefhebbers is het meestal al een genoegen om de pk's te hebben, te weten dat je de macht hebt. Tis enkel bij jongere autorijders dat meestal alle pk's gebruikt worden. En geef toe, het is toch eens leuker om snel op te trekken dan een bak die niet voorruit gaat? En van eens iets harder op te trekken word je nog niet bekeurd...

Bekijk dat interieur maar eens, die buitenspiegels zijn totaal niet praktisch en hebben grote dode hoek, een bloembakspoiler, ...

Da ging toch over de Nissan Skyline? Nuja, die spiegels geven idd een minder goed beeld, maar dat is ook enkel bij de FQ400 als ik mij niet vergis.

Kost helft minder dan de Evo en geeft meer rijplezier. (Hoewel ik het ook maar een domme kost vind :) )
Heb al meegereden met de WRX en de Elise (jammer genoeg nog niet met de EVO) En ik kan je garanderen dat de Elise alles behalve een leuke sportwagen is. Ze hebben de gewoonte te rammelen langst alle kanten, een stokbrood kan je er nergens in kwijt, kasseibanen vermijd je best, en dus ook banen met putten (en die liggen overal wel in belgie) en als je wat ouder bent geraak je er zelfs niet meer in... De Elise is goed voor als je zo eens in de weekends als het echt zonnig is wilt buitenkomen, maar daar blijft het ook bij. Pas op, je kan er je dan wel in amuseren, en als je 60 rijd met het dak open denk je al dat je naar de 200 toe gaat omdat je zo dicht tg de grond zit.
Maar om je ermee te kunnen amuseren moet je hem dus hebben als tweede wagen, terwijl een Evo perfect bruikbaar is in het dagelijkse verkeer. Dus zo een zotte kost is het eigenlijk niet. Familiewagen en Sportwagen in één, dus eigenlijk spaar je je geld uit ;)

Mr Syphon
20 augustus 2005, 12:55
miss iets minder bekend ?

Typhon`
21 augustus 2005, 10:58
de evolution wordt toch niet verkocht in onze garages terwijl de impreza wrx wel?
zit het hem daar ook niet?
Gast wil auto met power voor goede prijs en dagelijks gebruikt > evo en impreza, ziet dat de evo lastiger is te krijgen > impreza+ :)

Da*Frenkman
21 augustus 2005, 11:47

Is natuurlijk een kwestie van smaak hoor, maar toch.
Geef mij voor dat geld maar een deftige BMW 320D full option of zelfs een instap 5-reeks. Ik zie niet in waarom jullie zoveel geld willen geven aan zo een wagen.

Die wagen is leuk als je jong bent en niet naar geld moet kijken maar met het vooruitzicht op een gezin ofzo vind ik dit echt een domme KOST.
Veel geld voor heel weinig :)

Met verzekering enzo heb je volledig gelijk maar why the hell zou je ne BMW kopen :eek:
Kijk even aan u venster uit en je ziet er al 10 voorbij rijden, ook de duurdere moddelen, sry maar als je met een BMW van 50.000€ rondrijd kijk ik nog niet eens om, zo saai auto's wat iedereen heeft...

Blue-Bora
21 augustus 2005, 11:54
Met verzekering enzo heb je volledig gelijk maar why the hell zou je ne BMW kopen :eek:
Kijk even aan u venster uit en je ziet er al 10 voorbij rijden, ook de duurdere moddelen, sry maar als je met een BMW van 50.000€ rondrijd kijk ik nog niet eens om, zo saai auto's wat iedereen heeft...

Als ge nen EVO van 50.000 daarentegen ziet rijden gade al is ff kijken he :) I know what you mean.

Ik kijk er ook naar alsk er ene zien rijden.

fromalk
22 augustus 2005, 11:25
K heb wat zitte rondkijken, en wat k me afvraag is:
als je een evo 8 hebt standaard model, kan je erna die vinne op het dak en de spiegels van de fq-400 er nog opzetten? Of zitten die vinnen echt in het dak verwerkt?

Blue-Bora
22 augustus 2005, 11:35
K heb wat zitte rondkijken, en wat k me afvraag is:
als je een evo 8 hebt standaard model, kan je erna die vinne op het dak en de spiegels van de fq-400 er nog opzetten? Of zitten die vinnen echt in het dak verwerkt?

Die vinnen zitten volgens mij in het dak verwerkt,maar kzou da er nooit opwillen :) Kvind het ten eerste niet mooi en ten tweede gaat het bijna niks helpen voor mensen zoals ik.
Als ge er natuurlijk proffessionele rally mee gaat doen kan het een misschien wel een klein verschil geven.

De FQ-400 is ook maar een FQ_260 die ze getuned hebben naar 400pk eigenlijk :) Maar voor het geld da ge bij Mitsu meer geeft aan nen FQ-400,daar kunde een 600pk monster voor laten maken bij die firma waar ik de mijne ga kopen.Zonder al de nadelen van den FQ-400

DogFacedGod
24 augustus 2005, 11:38
Voor wie ne alternatief wil dan ne EVO.
Hier is hij.
De Renault Logan S2000 rallywagen. :D
Renault Logan S2000 (http://rally.racing-live.com/fr/index.html?http://rally.forum.racing-live.com//fr/phpBB2/viewtopic.php?t=1276&id=-1&sid=ccdd2bf590ba042c88c7bc7b8f926012)

Blue-Bora
24 augustus 2005, 11:45
Voor wie ne alternatief wil dan ne EVO.
Hier is hij.
De Renault Logan S2000 rallywagen. :D
Renault Logan S2000 (http://rally.racing-live.com/fr/index.html?http://rally.forum.racing-live.com//fr/phpBB2/viewtopic.php?t=1276&id=-1&sid=ccdd2bf590ba042c88c7bc7b8f926012)

hmm nee dank u :)

das willen maar ni kunnen :)

Kabouter Hya
24 augustus 2005, 11:50
no offence blue-bora
ma kvin da dien logan wa op ne bora int klein trekt (http://img383.imageshack.us/img383/489/boraorlogan9ov.png)

ps en as ge ne scheurbak zoekt waarom gene ouwe drie M evolution (http://www.unixnerd.demon.co.uk/e30.html) e30 m3

Blue-Bora
24 augustus 2005, 11:55
no offence blue-bora
ma kvin da dien logan wa op ne bora int klein trekt

ps en as ge ne scheurbak zoekt waarom gene ouwe drie M evolution (http://www.unixnerd.demon.co.uk/e30.html) e30 m3

lol ja,maar als ge nen auto wil met power dan gade toch zo gene renault kopen omda hij wa goedkoper is he :) Dan pak ik liever nen EVO zenne :)

En tis precies idd een afkooksel van nen bora :)

Dien BMW mag dan wel power hebben,maar hij zal nog steeds de wegligging van nen EVO ni hebben denk ik

Kabouter Hya
24 augustus 2005, 12:02
ja das wel waar, beter wa meer geld uitgeven aan nen 'echte' racer

qua e30: ik bedoel dan edde ook ne coole bak (da vooruit ga) maar wel ene da ge ni op alle hoeken van de straat tegenkomt

distinct
24 augustus 2005, 12:53
Die vinnen zitten volgens mij in het dak verwerkt,maar kzou da er nooit opwillen :) Kvind het ten eerste niet mooi en ten tweede gaat het bijna niks helpen voor mensen zoals ik.
Als ge er natuurlijk proffessionele rally mee gaat doen kan het een misschien wel een klein verschil geven.

De FQ-400 is ook maar een FQ_260 die ze getuned hebben naar 400pk eigenlijk :) Maar voor het geld da ge bij Mitsu meer geeft aan nen FQ-400,daar kunde een 600pk monster voor laten maken bij die firma waar ik de mijne ga kopen.Zonder al de nadelen van den FQ-400
mag ik u erop wijzen wilt je ooit 400 pk halen zal je een turbo upgrade moeten doen. waarbij je sowieso lag hebt :)

Logos
24 augustus 2005, 13:11
mjah, ik vind 400pk zo al veel voor dagelijks mee te rijden, driveability moet er ook nog altijd zijn e

Blue-Bora
24 augustus 2005, 13:54
mag ik u erop wijzen wilt je ooit 400 pk halen zal je een turbo upgrade moeten doen. waarbij je sowieso lag hebt :)

lol wa zit nu iedereen met die lag in zijn hoofd na het zien van de filmpke van topgear.

Daar reden ze 50km/u in 6de.
Ni moeilijk da er dan lag is.

Als ge iets ofwa deftig schakelt gade er ni veel van ondervinden hoor.Ge mo ni in 5de zitten als ge nog maar 70KM/U rijd he :)

Ge kunt bij nen EVO tot 360pk gaan zonder dat de motor open moet.
Als ge 380 of meer wil moet ge een nokkenaskit steken e.d.

[B]Rocketeer
24 augustus 2005, 14:19
lol wa zit nu iedereen met die lag in zijn hoofd na het zien van de filmpke van topgear.

Daar reden ze 50km/u in 6de.
Ni moeilijk da er dan lag is.

Als ge iets ofwa deftig schakelt gade er ni veel van ondervinden hoor.Ge mo ni in 5de zitten als ge nog maar 70KM/U rijd he :)

Ge kunt bij nen EVO tot 360pk gaan zonder dat de motor open moet.
Als ge 380 of meer wil moet ge een nokkenaskit steken e.d.

Wel waar natuurlijk wa ge zegt.

Ma tis toch erg da een 1.6 met misschien 100pk weg rijdt van nen 400pk.
Al heeft em turbolag.

Zonder die turbo zou em toch op 260pk moeten kunnen rijden ;)
Daarmee...

Die 1.6 naft zit in 5de ook belange ni in zijnen powerband :D

Blue-Bora
24 augustus 2005, 14:23
Rocketeer']Wel waar natuurlijk wa ge zegt.

Ma tis toch erg da een 1.6 met misschien 100pk weg rijdt van nen 400pk.
Al heeft em turbolag.

Zonder die turbo zou em toch op 260pk moeten kunnen rijden ;)
Daarmee...

Die 1.6 naft zit in 5de ook belange ni in zijnen powerband :D

Dien grote turbo zal helemaal niks doen bij zo'n lage toeren he :) En dan ist gedaan met spelen natuurlijk :) Das het nadeel van zo'n grote turbo

Maar als die nu bv. naar 5de was gegaan zou het al een heel ander scenario geweest zijn,en naar 2de nog veel anders :)

Kwestie van goed schakelen he :)

Kabouter Hya
24 augustus 2005, 15:46
ge hed toch zo van die turbokits die die lag vermijden en iet speciaal hebbn om de lage toeren door te komen??
of is da ne biturbo

Morpheus
24 augustus 2005, 16:00
ge hed toch zo van die turbokits die die lag vermijden en iet speciaal hebbn om de lage toeren door te komen??
of is da ne biturbo

met een biturbo is het idd opgelost

[B]Rocketeer
24 augustus 2005, 16:10
Dien grote turbo zal helemaal niks doen bij zo'n lage toeren he :) En dan ist gedaan met spelen natuurlijk :) Das het nadeel van zo'n grote turbo

Maar als die nu bv. naar 5de was gegaan zou het al een heel ander scenario geweest zijn,en naar 2de nog veel anders :)

Kwestie van goed schakelen he :)

Kweet wel.
Ma turbo of ni.

Tis ni da de turbo alleen die voor 400pk zorgt hé.

CubeCuyp
24 augustus 2005, 16:29
natuurlijk is't den turbo die voor al die power zorgt... zolang de turbo niet op toeren is , is ie alleen maar nadelig doordat em dan energie VRAAGT ipv de lucht met een hogere druk in de motor te persen

die volledige motor is afgestemd op een hogedruk inspuiting... wanneer die hoge druk er dus niet is werkt heel het concept nie echt

blazingsvbiker
24 augustus 2005, 19:17
das een ki een vette bak he jammer dat zen turbo op de ballen trekt, zit constant massas te laggen voe 500euries koop ik hem wel :p

SkullZ
25 augustus 2005, 15:42
die lag valt nog goe mee ze jongens.. als da goed getuned is kan da nog snel spoolen. Smijt een versnelling achteruit en geef gas hé :) je gaat toch nie zeggen dat je aan 50 per uur in 4de plankgas gaat geven? Smijt dat in 2de :p

CAS
25 augustus 2005, 16:02
die lag valt nog goe mee ze jongens.. als da goed getuned is kan da nog snel spoolen. Smijt een versnelling achteruit en geef gas hé :) je gaat toch nie zeggen dat je aan 50 per uur in 4de plankgas gaat geven? Smijt dat in 2de :p

Eigenlijk wel erg, ze tonen iets op Topgear en iedereen spreekt ier alsof er kweetni wa aan de hand is. Renault R5 Turbo, die had een turbolag, en was da zo erg? Neen...
Zelfde bij die EVO, die turbo moet ni het max geven é, tis ni alsof ge ni voorruit gaat hé bij lage toeren... Die test dat ze deden was gewoon de motor verzuipen, en als je zo in het dagelijkse leven rijd, mogen ze je van mij direct afschieten... Is zelfde als die testen met hernemingen, zelfs een naft hernemen ze dan in 4de/5de... Alsof er een normale mens is die even bij 80 in 5de zijn voet gaat plat zetten, dan verbruik je niet alleen immens veel, maar dan ga je dus ook te traag voorruit...

Deden ze die test in 2de, 3de of zelfs 4de, je zal het dan wel gezien hebben waar de turbo in gang schiet en echt zijn power geeft!

SkullZ
25 augustus 2005, 20:52
I dont rely on Top Gear for information ;) gewoon voor het plezier want dat programmatje is wel nog grappig

Blue-Bora
25 augustus 2005, 21:20
I dont rely on Top Gear for information ;) gewoon voor het plezier want dat programmatje is wel nog grappig

Hmmm kdenk wel da dien Jeremy der iets vanaf weet zenne.Die doet da al heel zen leven.Die heeft al met auto's gereden die zoveel geld kosten da wij nooit bij elkaar zullen zien :)

eniac
26 augustus 2005, 10:46
Blue-Bora, ge gaat eens naar Zwitserland moeten gaan man. Ik ben er net een week geweest, en ik heb daar ZOveel Lancer Evo's gezien, dat ik de tel niet bijgehouden heb.

Typhon`
26 augustus 2005, 12:31
ebde gene kunnen meepikken op nen trailer? :D
Zwitserland is mooi land, waarom niet verhuizen? ;)
(als die dingne daar toch zo voordelig zijn)

eniac
26 augustus 2005, 14:31
Believe me, je zou het gaan overwegen...
En nee kheb gene kunnen meepikken :p - ze staan daar wel gewoon bij elke autodealer als normale wagen in het gamma.

Toen ik eergisteren stond te tanken kwam er aan de pomp naast mij ook even een WRX STi tanken. Het went op de duur :)

Brolpaq
26 augustus 2005, 23:37
lol ja,maar als ge nen auto wil met power dan gade toch zo gene renault kopen omda hij wa goedkoper is he :) Dan pak ik liever nen EVO zenne :)

En tis precies idd een afkooksel van nen bora :)

Dien BMW mag dan wel power hebben,maar hij zal nog steeds de wegligging van nen EVO ni hebben denk ik

Rij is me een 5 serie van de nieuwe modellen , dan zulde het wel weten. Ook kopen de mensen een bmw omdat het geen rammelkarrekes zijn zoals ne citroën da na 500KM al nemeer start by koud weer (n/o , wat zeker niet bedoeld op den evo is).Myn vader heeft me zijnen BMW 530D 390.000KM gedaan en de motor was bijlange nog ni verslete , starten bij koud weer na zoveel kilometer , DIRECT! alsof hij nieuw is... Ik zie zo'n EVO niet direct zijn prestatie behouden na 400K km. U c what i mean? Hij heeft nu een nieuwe bmw gekocht (X5 3.0D) omdat hij niets anders meer wilt , zijn vorige heeft hij verkocht omdat hij eens vernieuwing wou.

CAS
27 augustus 2005, 02:18
Rij is me een 5 serie van de nieuwe modellen , dan zulde het wel weten. Ook kopen de mensen een bmw omdat het geen rammelkarrekes zijn zoals ne citroën da na 500KM al nemeer start by koud weer (n/o , wat zeker niet bedoeld op den evo is).Myn vader heeft me zijnen BMW 530D 390.000KM gedaan en de motor was bijlange nog ni verslete , starten bij koud weer na zoveel kilometer , DIRECT! alsof hij nieuw is... Ik zie zo'n EVO niet direct zijn prestatie behouden na 400K km. U c what i mean? Hij heeft nu een nieuwe bmw gekocht (X5 3.0D) omdat hij niets anders meer wilt , zijn vorige heeft hij verkocht omdat hij eens vernieuwing wou.

Hmmm, ik kan u anders wel paar voorbeelden geven van Japanse wagens die zonder omkijken de 450 000km gehaald hebben ze. Nuja, of zo'n EVO super veel km's vreet, ik denk met de nodige zorg dat die dat wel haalt, maar ik denk niet dat zo'n wagens gekocht worden om echt km's mee te doen?

SkullZ
27 augustus 2005, 02:39
ik weet het niet van de EVO's maar ik weet dat supras enorm lang kunnen meegaan, en ook nog tamelijk lang onder zware toestanden. (behalve de mkiii [1986.5-1992.5] die zou snel een blown headgasket krijgen maar als die vervangen word door die hks metal 2.5 gebeurt da nie rap meer ;))

Ik ken personen die aan 260.000+ km nog goed rondvliegen aan 600 rwhp.

moesten we over honda bezig zijn kan ik nog geloven dat die japanse autos nie lang meeggaan, maar van de betere merken mag je dat niet zeggen. OK BWM is zeer stevig, maar er kan altijd iets misgaan hé. Zoals mijn vader's 1998 520i, de handrem werkte plots niet meer zoals het hoorde, de versnellingsbak was aan het versleten etc. Dat zou allemaal niet direct mogen aan 100.000km ? Dat kan ook liggen aan de auto zelf en niet aan het model/merk der wagen/..

Blue-Bora
28 augustus 2005, 11:05

ppstt ge vergelijkt diesel met naft he :)

Diesel gaat sowieso langer mee dan naft.

Qua afwerking zal nen BMWwel pakken beter zijn,maar ik verkies de "power" boven het comfort da ge meer zou kunnen hebben.