PDA

Volledige versie bekijken : Roadkill

Maugan Ra
11 augustus 2005, 13:20
Het kan iedereen wel eens overkomen, mij gelukkig, op enkele zeer close calls na, niet. Een onbezonnen kat die snel de weg wil oversteken. En vogel die niet beseft wat die twee grote gloeiende ogen zijn die op hem afstormen. Een dolle hond die per sé een spelletje wil spelen met die 10 tonner. Een paard dat vergeten is dat het niet van metaal gemaakt is. Of een egel die liever het gras aan de andere kant van de berm lust...

Wat zijn jullie ervaringen met dieren op de weg? Heb jij al een ongeval gehad met een lid uit het dierenrijk? Hoe voelde je je daarbij? Vind je dat je moet stoppen en de eigenaar van het slachtoffer(als die overduidelijk een heeft) moet zoeken en inlichten over de tragedie? Wat voor schade kan een klein diertje eigelijk aanrichten? Is remmen voor een dier verantwoord als het je eigen of andere hun veiligheid in het gedrag brengt? Enzoverder met enkele vragen voor topic stof...

Zoals eerder vermeld heb ik nog nooit een dier van het leven berooft maar wel enkele zeer close calls. Vogels die langs m'n bumper scheren of net over de voorruit vliegen(zolang ze alles maar binnenhouden :sop: ). Een kat die eerst nog eens m'n nummer plaat wil noteren alvorens verder de straat over te steken. Honden nog niet eigelijk. Paarden op de baan vind ik gevaarlijk :s, altijd zo rustig en kalm mogelijk voorbijsteken(woon in plattelandgebied met wat paardenliefhebbers)

Voor de rest al veeeeeel 'kadavers' langs en zelfs op de weg zien liggen. Zoals die kat onlangs, lag in het midden van het rijvak met z'n kop naar de aankomende bestuurders en de ogen open. Da's om schrik van te krijgen. En dan moet je daar nog eens over rijden...

Heb lang geleden eens de aftermath van een ongeval gezien. Stilstaande auto, rood remspoor, fameuze plas bloed, en een kerel langs de kant van de weg die gesust moest worden door omstaanders. (het trof hier weldegelijk om een kat)

Ik denk dat ik ook zo'n meligaard zou zijn... :s Heb vroeger als kind al veel katten verloren aan verkeersongevallen. Zo'n jeugdtrauma is voor het leven, denk ik. Wat moet dat zijn als het een mens zou zijn...

P2K-
11 augustus 2005, 13:34
buiten een stel duiven die smorgens op de straat achter eten zoeken en het vertikken van weg te vliegen ( ge verwacht dan van een duif dat die da doet.. ) nog ni echt iets serieus meegemaakt met een of ander dier.

Kzou het er in ieder geval ook moeilijk mee hebben, voor een kat minder, maar moest het nen hond zijn zou ik het er heel moeilijk mee hebben. En ook voor de eventuele schade dat zo'n dier aan uwe bumper e.d kan acherlaten.

hipStar
11 augustus 2005, 13:37
Ik heb ooit es een duif mee gehad. IK dacht echt dat hij zou uit de kanten gaan zoals heel zijn bende ma die bleef zitten en staarde gewoon naar mij ik nog uitwijken ...hij vloog weg... maar tegen me bumper... gestopt gaan kijken... dood:(.... kben dan maar weer door gereden. Voor de rest niets omver gereden.

Vitabis
11 augustus 2005, 13:42
mijne broer heeft is over ne fazant gereden, keiveel pluimen op de weg
hij had geen tijd meer om te stoppen (baan van 90)
ik heb is met piepende banden moeten remmen omdat er ene aant wandelen was met zijne hond zonder leiband!!!!! op een baan midden int dorp
die hond liep juist voor mij opt straat
zo'n mensen moeten ze een boete geven!!

heb ook is moeten stoppen omdat er een eend me jongen aan het oversteken was
nog is voor een eend die aant oversteken was en nen tegenligger reed gewoon door :(
nie gezien of die eend dood was

128MB
11 augustus 2005, 13:55
elke week zie ik wel es een platgereden kat ofzo op de weg, da ist.

Bramboogie
11 augustus 2005, 14:03
enkel een mus en veel insecten doodgereden
wel al een geregeld een egel tussen mijn banden moeten mikken

Kabouter Hya
11 augustus 2005, 14:14
heb op die acht jaar mobiel zijn toch al wel enkele encounters of the bloody kind gehad spijtig genoeg, maar soms kunde die konijnen gewoon ni onwijken...

tzijn eigenlijk wel alleen konijnen dak em overreden en 1 duif...

GhO$T
11 augustus 2005, 14:18
hier in de buurt 's avonds moet ik ook altijd opletten en dikwijls stoppen voor katten maar snel wordt er hier toch niet gereden dus niet echt gevaarlijke toestanden.

1x op weg van ne fuif (ik reed wel niet, was gewoon mee) ook plots een kat op de baan, was ook veel te laat om uit te wijken ofzo dus geen domme dingen gedaan en blijven rijden, nen serieuzen 'bonk' gehoord maar niks te zien aan de auto, moet waarschijnlijk langs de onderkant geraakt hebben. Ook niet meer gaan kijken naar die kat, en khem er niet van wakker gelegen ook.

Ik zou juist hetzelfde doen denk ik, liever een beest dood dan uzelf of andere op de baan in gevaar te brengen door zotte remmaneuvers of uitwijkmaneuvers. Maarja als je plots een obstakel op de weg ziet ga je meer op reflexen werken waarschijnlijk, als het nog kan ga ik ook wel in de remmen natuurlijk

DBK
11 augustus 2005, 14:27
me brommer een duif die recht op mij af kwam, hebk daar enne geslagen omda die anders tegen mij zou vliegen, heb de duif dan ook geraakt me mijn platte hand, kzag de veren alle kanten vliegen :)
voor de rest paar keer geslipt omda er eneens een kat nog wou overlopen toen dak er aan kwam.
mijn eigen kat doe ook wel iets raar, als die onze auto hoort en is buiten aan het spelen loopt em naar ons huis en ga opt voetpad liggen op zijn rug, dan moet ge uitstappen om em te pakken, soms ff mee in den auto en dan kank pas oprit oprijden :)

eniac
11 augustus 2005, 14:32
Ikzelf nog niets tegengekomen, maar een viertal jaar geleden mijn ma wel toen ik erbij zat. Onderweg op een 90km/u-baan (N60), ineens scheert er laag over de grond een duif voorbij. Aan 90 kan je daar bitter weinig aan doen, die hebben we dus goed meegehad, serieuze boenk gehoord, en toen we achter ons keken na het voorval zagen we een e-nor-me pluimwolk van gemakkelijk 2 rijstroken breed en een serieuze kamionette hoog. De Voyager had enkel wat vuil op de grille.

Voor de rest wat ontmoetingen met duiven die maar niet willen opvliegen waardoor ik afrem naar soms 20km/u ofzo.

go_ndw
11 augustus 2005, 14:39
Vrienden van me zagen een hert of ree over de pechstrook (berm) springen en toen ze juist in de buurt kwam sprong die er terug over recht voor de auto.

Heel wat schade dat dat heeft gemaakt.

Morpheus
11 augustus 2005, 15:00
Als ik snachts door zeeland rijd dan kom ik continu nesten beesten tegen.

Vooral konijnen... nog nooit één mee gehad, al een sjans.
Vorige week nog aan 100 per uur moeten remmen en uitwijken met 100kg materiaal in de koffer.
Mocht ik mooi gaan hersorteren :)

MaDDie
11 augustus 2005, 15:09
ik rij zelf niet, maar ik ik zat in de auto wanneer mijn ma is een kat omvergereden heeft.
En samen met vriende perongeluk een rat doodgereden :s

celeron clocker
11 augustus 2005, 15:19
1x op weg met ouders , en er sprong een kat over , luide bonk , maar niets aan de wagen te zien , de kat leefde nog (liep wel scheef) zal waarschijnlijk later overleden zijn.

Still DRO
11 augustus 2005, 15:29
Ik rem niet voor niet dieren.. Of het zou al een groot dier moeten zijn..

Je brengt alleen jezelf in gevaar door bruuske remmaneuvres uit te voeren.. Zoals reeds vermeld, liever een dier dood dan jezelf in gevaar brengen...

grtz

Mr. SLASH
11 augustus 2005, 15:40
een goei trukske voor alst savonds is en ge ziet een beest zitten op de baan , die blijven dan zitten omdat ze gefixeerd zijn op uw lichten , gewoon eens knipperen met uw verstralers , dan lopen ze direct weg , overdag gaat da natuurlijk nie .

wat mij wel opvalt is dat als ik bijna een beest om ver rij ik letterlijk uit mijne zetel kom om precies da beest te ontwijken .

Feignasse
11 augustus 2005, 15:55
Pa heeft eens onbewust een vogel meegehad. Leek op een stuk plastic dat op de baan lag. Mijn pa mikt ernaast maar natuurlijk vloog dat beest juist weg in de verkeerde richting :sop:

's Nacht zat er ook eens een egel op de weg. We zijn toen gestopt en we hebben dat beest zachtjes naar de kant geduwd ^^

Zelf meegemaakt: fretje dat plots de baan overliep, op zo'n weg midden in de velden. 'k Ben volledig gestopt, beest is dan toch terug het veld ingelopen :p

Als de omstandigheden het toelaten dan rem ik voor dieren...

DogFacedGod
11 augustus 2005, 16:44
Aantal roadkills beperkt tot 1(parelhoentje). het hadden erveel meer kunnen zijn waaronder een loslopende geit, egels ,katten, honden. het egeltje nam ik mee want ik kwam hem tegen bij de heenweg en en bij de terugweg zat hij daar nog altijd.

Het schandaligste vond ik nog altijd een hond die tussen de muur en het 3de rijvak liep op de snelweg tussen Brussel - Gent. Wss gedumpt door een vakantieganger :angry: . Gelukkig zat ik juist in wa vertraagd verkeer.

GhO$T
11 augustus 2005, 16:51
Ik rem niet voor dieren..
ik wil zone sticker op de auto, lekker gaja mensjes en consoorten in de gordijnen jagen :D

neeh laat toch maar, zie da ze mijnen auto molesteren

kaminikaze
11 augustus 2005, 20:21
Ik rem niet voor niet dieren.. Of het zou al een groot dier moeten zijn..

grtz

ben ik de enige die leest 'ik rem niet voor niet dieren ' ?
dus een 'niet-dier' is een mens , dus rem je niet voor mensen .

mooi zo

P2K-
11 augustus 2005, 20:24
ben ik de enige die leest 'ik rem niet voor niet dieren ' ?
dus een 'niet-dier' is een mens , dus rem je niet voor mensen .

mooi zo

aan uw nick af te leiden moet gij ook al veel geramt hebben :p

j/k ;)

Crashtestdummy
11 augustus 2005, 20:49
een duif me mijnen velo

een kat en een konijn me mijnen brommer.
die kat hebbek regelrecht overgereden omdak op da moment nie kon remmen ma toen ik achter mij keek liep ze gewoon weg :eek:

voor da konijn hebbek wel geremt en heeft er al zen darmen deruit gereten (kwas zwaar beladen me gazetten). natuurlijk moest da weer lukken dattet just in de straat van mijn school was.(pti kortrijk) een uur derachter was tschool begonnen en als dan just een paar gasten spreken van dierenbeulen (gaia-supporters) dan zwijgde natuurlijk beter e :ironic:

its_just_me
12 augustus 2005, 01:13
1 keer plots een hoop harige dingen de baan zien overlopen vlak voor mijn neus... ik veronderstel dat het een hoop ratten waren ofzo. gewoon erover gereden. zullen er wel een paar plat geweest zijn.
was juist alsof er een mat aan het overlopen was ofzo :s

whacker
12 augustus 2005, 01:46
flashen met uw pharen werkt idd wel meestal. Op weg naar de voetbal ooit ne fazant die op 2 cm van de snuit wegvloog en vlak voor de voorruit opsteeg.
Mijn gezond verstand zegt me niet te remmen (en zeker niet uit te wijken) voor dieren omdat ik constant in Brussel of ander verkeersrijk gebied rondrij dus als ik ineens vol op mijne rem ga staan of uitwijk is de kans zeer groot da ik iets of iemand mee heb en dan zou het wel eens veel erger kunnen zijn als een kat of nen hond. Toch is da allesbehalve gemakkelijk, ge hebt het natuurlijk instinct om uit te wijken als er iets voor u op de baan schiet en zo heb ik al verschillende spectaculaire manoeuvers moeten uithalen om toch maar niet frontaal op die tegenligger te rammen :p

fixer187
12 augustus 2005, 02:55
Duizende insecten en een ekster was het denk ik. Ik zag da lomp beest echt vzan ver aankomen en vloog echt frontaal tegen de bovenkant van mijn ruit, gelukkig geen schade :D

Ik herriner me een uitspraak van de snelle Eddy :rofl: : wasda hier, wasda vo flauwe kul. Ik rem vo diere, ikke jonge ik geef gas vo diere. Het enigste goei dier dak ken iss een dood dier, goe gebakke met frut en mayonaise :rofl: :rofl:

Ik heb hier zo een jhonny schijf op de pc staan met allemaal uitspraken van de snelle Eddy, die is echt gewoon te zalig voor woorden, elke keer dat ik die hoor lig ik echt plat van het giere.

een duif me mijnen velo

:

Ik zie het al voor me, rustig aan het fietsen en dan plots omgeven door pluimen door de duif in uw spaken :rofl: pure Holywood scene :rofl:

GeeKer
12 augustus 2005, 04:10
S'morgens vroeg veel te hard aan het rijden. Groepje vogels die me op tijd hadden gezien, buiten een. Nog proberen te remmen, maar het mocht niet baten. Vogel zat tussen m'n gaas. Heb da er zelf nog moeten tussen uithalen. Voelde m'n eigen best wel ambetant op da moment.

Erlend
12 augustus 2005, 04:19
Ela ela, ik heb het ook al voorgehad, op een klein fietswegje dat ik
dagelijks doe naar school, duif *pets* tussen de spaken.

Skwieker
12 augustus 2005, 05:04
Kheb al eens een duif tusse de spake van mijn fiets gehad in't stad. Roekoe zei de duif, en iedereen mij uitlache omdak op menne zak was gegaan. De duif heeft het overleefd, maar hoe ... :evil:

GADGET
12 augustus 2005, 08:31
Nog niets platgereden.

Ik stop ni voor vb een duif dat daar zit en maar zo slim moet zijn om weg te vliegen :p

maar ik ga bv wel alles dichtsmijten als moeder eend me haar kuikentjes oversteekt bij wijze van speken.

En een konijn meepakken kan altijd, die steken over als ge der op ne meter van zijt. Denken dan efkes snel te zijn en impressie te maken op het vrouwke :naughty:

palatinus
12 augustus 2005, 09:49
1 zieke duif: da was int stad, er zat een duif op de weg, ik rem en stop pakt 20-30 cm van da beest. Ik kon het dus niemeer zien, kwas te dicht. Bon, ik wacht daar pakt een 30 seconden me het gedacht da die wel uit de weg ging wandelen, maar het was blijkbaar een erg trage duif, ik vertrok terug stilaan en ineens: bonk :) platte duif

ook nog 1 rat die ineens uit het hoge gras voor mijnen auto schoot.

Burny
12 augustus 2005, 10:22
Ik herriner me een uitspraak van de snelle Eddy :rofl: : wasda hier, wasda vo flauwe kul. Ik rem vo diere, ikke jonge ik geef gas vo diere. Het enigste goei dier idak ken iss een dood dier en das een dood dier, goe gebakke met frut en mayonaise :rofl: :rofl:

Ik heb hier zo een jhonny schijf op de pc staan met allemaal uitspraken van de snelle Eddy, die is echt gewoon te zalig voor woorden, elke keer dat ik die hoor lig ik echt plat van het giere.

:rofl: Net ook afgehaald. :rofl: :niceone:

Ontopic: Hopen insecten, gelukkig niets erger.

-[OwA.Free]-
12 augustus 2005, 19:19
Ooit over een eend heen gereden met brommer, beest was niet dood maar had geen snavel meer, vond het echt zielig en wou hem eigenlijk zijn nek omdraaien om het niet te laten lijden.

Ook ooit kwam er ineens een kat onder mijn brommer in, reed een goede 70, ben toen voor de eerste en laatste keer tot nu toe gevallen met brommer.

CAS
13 augustus 2005, 05:12
Voor duiven geef ik extra gas, omdat ze un behoefte af en toe doen op mijn wagen. Voorlopig staan ze wel nog voor, maar probeer iets aan die stand te doen.

Bij het rijden op van die "rally" wegskes ('s nachts) knipper ik met m'n lichten of zet even standlichten op voor de konijnen. Heb altijd de natuurlijke reflex om dieren te ontwijken, zelfs eens met camionet op autosnelweg tegen 140 toen er een egel over stak, wat eigenlijk wel gevaar inhield dat ik op m'n zijkant ging belanden. Maar voor duiven die reflex dus afgeleerd, ze zijn met teveel en hebben et op mij gemunt. Vooral als ik net m'n wagen gewassen heb.

En ook eens met de fiets over de nek van een eend gereden, beest wou echt wel zelfmoord plegen, maar die heeft het raar genoeg overleefd.

eniac
27 augustus 2005, 17:24
Update van deze thread... Vorige week woensdagnacht vertrokken naar Zwitserland, na een half uur liep er toch wel geen kat onder de wagen zeker... Remmen toegestampt, met de voortrein de kat kunnen ontwijken maar met linkerachterwiel heb ik ze toch goed meegehad, helaas. Ik heb in de spiegel gekeken, heb ze nog de overkant zien bereiken, maar de manier waarop was vrij droevig (haar voorpoten hingen er nogal raar bij).

Toch even op kant moeten zetten om te bekomen, was er vrij hard van aangedaan.

blazingsvbiker
27 augustus 2005, 17:35
ja daarnet nog een paard omvergereden met menne bromer

beemer
27 augustus 2005, 18:02
Heb ooit eens, toen ik militair in Duitsland was, met een landrover een everzwijn omver gereden. Als militair waren wij verplicht om een aanrijding met een wild dier aan te geven. Tegen de tijd dat ik het kon gaan aangeven stond de politzei dat dood beest zelf al in te laden in hun koffer --> die zullen dat weekend een goed feestje gehad hebben.

Voor de rest ook al een aantal keren een konijn onder de wielen gehad en een paar duiven.

daFour
27 augustus 2005, 19:02
men pa heeft eens op de autosnelweg een sint bernard meegepakt met zen camion , kzeg et u em zat in de neus verwerkt!

Messi
27 augustus 2005, 19:10
Had nog geen maand men voorlopig rijbewijs en der loopt daar een konijn onder mijn wielen, tja dikke pech voor da beest...

Asserti
28 augustus 2005, 15:09
derjuist onderweg 3 dooj katten gezien, en ze lagen goed open!

slash
28 augustus 2005, 15:50
veel beeste die altijd juist voor mijn auto lope en juist optijd weg zijn :s
en vooral de vogels man man das altijd verschiete

heb paar weke gelede wel een konijn zien terugkeren die de weg over was aant steke toen ik daar aankwam :d.
Stoem konijn was bijna aan andere kant en ik was nog redelijk ver en dieje draait em terug op