PDA

Volledige versie bekijken : Verslaving E-mail

belgarath03
11 augustus 2005, 12:46
in PC-world van juli stond dit bericht:

Verslaafd aan e-mailberichten Zijn de nieuwe technologieën schadelijk voor de psychische gezondheid? ... Volgens de onderzoekers van het King's Collegevalt het IQ van een e-mailverslaafde met 10% terug. Dat is ongeveer het dubbele van een verslaving aan marihuana ...

ik vraag mij af hoe dat je nu verslaafd kan zijn aan e-mail? Straks kun je aan alles verslaafd geraken...

PS: ik heb wel niet heel het artikel ingetypt, dat was een beetje te lang; zal vandaag of morgen nog proberen het artikel in te scannen, dan kunnen jullie het volledige artikel lezen

Genious
11 augustus 2005, 12:47
eenzame mensen die nooit bezoek of post krijgen en die om de 10 seconden refreshen in de hoop toch wat spam ontvangen te hebben? :unsure:

mjah, ik snap ook niet hoe ge daar aan verslaafd kunt raken

pro_Vlaming
11 augustus 2005, 13:16
Heb je niet ook een SMS verslaving dan? en ja, met de 2e S erbij ;)

democracy02
11 augustus 2005, 14:23
ik vraag mij af hoe dat je nu verslaafd kan zijn aan e-mail? Straks kun je aan alles verslaafd geraken...
Vergeef me het wetenschappelijk gedoe, maar alles waar iemand plezier aan beleefd kan een verslavende werking hebben. Het hangt gewoon af van de emotionële toestand en het karakter van die persoon.

Wanneer een persoon plezier ervaart, dan wordt dopamine (een stof die je goed doet voelen) vrijgelaten in de hersenen. Net zoals tijdens een orgasme, het eten van chocolade of het snuiven van een lijn coke. Alleen wordt bij het ene een beetje meer dopamine vrijgelaten dan het andere :p

GaMe®
11 augustus 2005, 20:59
Mijn ma krijgt dagelijks zo een hoop e-mails van altijd dezelfde persoon met altijd zo'n presentatie in zo, ge kent da wel.. mopkes enzo, 100% zeker van da die vrouw die da altijd stuurt eraan verslaafd is

Avilowca
11 augustus 2005, 21:05
ik gebruik al een jaar of 3 geen email meer. gewoon te traag. IRC / MSN is beter.

phixiuZ
12 augustus 2005, 21:44
Ik erger mij enorm aan mensen die zo'n dwaze moppen of zo van ziet hier is of van van die emailkes waar ge medelijden moet mee krijgen en dat ze dan zogezegd geld verdienen als ge dat doorstuurt om hun te helpen :ironic:

Time
12 augustus 2005, 21:50
een verslaving aan msn, irc, fora, games, ... kan ik begrijpen
maar aan email? :/

Tyfius
12 augustus 2005, 23:14
Die spam en forward mails zijn inderdaad ook niet erg gewenst in m'n inbox, maar ik check toch graag 2-3 keer per dag m'n mail. Ben ingeschreven op een aantal mailing lists, en 't gaat hier toch makkelijk over 50 emails per dag. 't Is geen kwestie van verslaving, kan best wel op vakantie gaan en 1 maand zonder inet zitten, maar dan heb ik gewoon iets te veel leesvoer naar mijn mening :p

m***
12 augustus 2005, 23:32
Ik erger mij enorm aan mensen die zo'n dwaze moppen of zo van ziet hier is of van van die emailkes waar ge medelijden moet mee krijgen en dat ze dan zogezegd geld verdienen als ge dat doorstuurt om hun te helpen :ironic:

gewoon ne mail terugsturen waarin ge ze verteld dat als ge nog 1 keer zo'n mail ontvangt van hen, ge hen zult blokken.

da werkt perfect, ik krijg nooit meer zo'n mails :p

Belgianbonzai
13 augustus 2005, 00:04
gewoon ne mail terugsturen waarin ge ze verteld dat als ge nog 1 keer zo'n mail ontvangt van hen, ge hen zult blokken.

da werkt perfect, ik krijg nooit meer zo'n mails :p

ja, zij denken allemaal: lap we zullen hem eens hebben: BLOCK ;)

systech
13 augustus 2005, 08:47
Zet uw filter gewoon op "fwd" :unsure:

Waar blijft da ingescand artikel? :p

Bubbling Zombie
13 augustus 2005, 09:22
ik gebruik al een jaar of 3 geen email meer. gewoon te traag. IRC / MSN is beter.

"hey, nonkel, kunnen we even afspreken op quakenet voor de jaarlijkse familiebarbeque? of wat denk je van de vtm chat?"

terjuist in de krant (hln, sue me) gelezen dat er meer emails dan telefoons gepleegd worden :]-

Avilowca
13 augustus 2005, 13:06
"hey, nonkel, kunnen we even afspreken op quakenet voor de jaarlijkse familiebarbeque? of wat denk je van de vtm chat?"

terjuist in de krant (hln, sue me) gelezen dat er meer emails dan telefoons gepleegd worden :]-

ik weet niet hoe dat in jou familie zit, maar zelfs mijn grootmoeder heeft MSN.

Bubbling Zombie
13 augustus 2005, 13:07

hier nog maar weinig mensen. Thank god :sop:

]HT[Simon
13 augustus 2005, 13:08
Dan is jouw grootmoeder wel een uitzondering denk ik.

Autechre.
13 augustus 2005, 13:10
HT[Simon']Dan is jouw grootmoeder wel een uitzondering denk ik.
Nah, internettende senioren zijn een sterk groeiende groep. Je komt ze alleen niet tegen op game-fora. ;)

[deleted]
13 augustus 2005, 13:17
[deleted]

GuntherDW
13 augustus 2005, 14:13
langs m'n ma hare kant moet niemand echt iets van een PC hebbe ze, zelfs m'n ma is er precies bang van xD
ze kijkte soms eens naar m'n pa z'n email (toen deze pc nog beneden stond, nu heeft hij z'n laptopje met Wifi verbinding en doet ze da daarop), en als er nog maar iets opkwam ala 'Just click OK to continiou' staat, belt ze al naar mij of komt ze naar mij of belt ze m'n zus en vraagt ze : wat moet ik doen? :p

langs m'n pa is het ni zo erg, de kinderen van zijn broers & zusse kunne wel me pc's om, ma het zijn nu ook geen geeks
ik ben blijkbaar de enige geek in de familie :sad:

maar m'n pa zei da em vroeger nog me een tandy e.d. gewerkt had en zo'n spulle geprogrammeerd op een commodore 64 (uniek in de omgeving zei em alt...),
wa ik nu eigenlijk ten strekste betwijfel want em kan nimmeer deftig me windows om :sop: , ik moe em meestal helpen me spulle bv programma's die ni in het start menu staan, foldertje op andere partitie, noem maar op :sop:

zijn er nog eenzame geeks? :D

thugangel
13 augustus 2005, 14:25
:offtopic:

zijn er nog eenzame geeks? :D

:sad: hier :(.
moet meestal naar de vriendin van men moeder hier :angry: .
" hoe zet ik iets op een diskette "
:tongue: laat me met rust!

:p

Time
13 augustus 2005, 14:53
degenen die online kunnen vallen mij wekelijks lastig, laat ze maar telefoneren:p

DBK
13 augustus 2005, 15:00
mijn grootmoeder speelt patience op mijne 386, meer heeft die ni nodig :)

GuntherDW
13 augustus 2005, 15:05
mijn grootmoeder speelt patience op mijne 386, meer heeft die ni nodig :)

op uwe 386 :rofl:
komaan, zet die dan op iets zwaarder eh, een pentium2 tot daar aan toe
maar een 386, laat gij die op W3.11 werken ofzo :rofl:

Time
13 augustus 2005, 15:06
op uwe 386 :rofl:
komaan, zet die dan op iets zwaarder eh, een pentium2 tot daar aan toe
maar een 386, laat gij die op W3.11 werken ofzo :rofl:
als ze alleen patience wilt spelen, en op die pc gaat da perfect voor haar, waarom dan nog geld wegsmijten?

"kheb nen pc nodig met 512mb ram"
"1024 is beter"
"maar khem zoveel nie nodig"
"maar 1024 is beter..."
:unsure:

GuntherDW
13 augustus 2005, 15:31
er is een verschil tusse een 386 en p4 me 2GB aan ram en een GF 7800 GTX in SLI combninatie eh >_>

386 is gewoon EXTREEM traag als ge windows draait (nee XP gaat daar ni op :p)
ik zou ni zo kunne werken me ne pc ze :p (welke win/lin/... is't trouwens?)

S3TH
14 augustus 2005, 22:31
Emailverslaafd? Whee :D

Unstrong Hero
18 augustus 2005, 09:58

Onlangs (nja, in april - actueel is dus relatief) heb ik zoiets ook gelezen, onder de kop 'Infomania' worse than marijuana (http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4471607.stm) ...

Het gaat om mensen die hun e-mail laten openstaan op het werk en zich dan niet zo goed kunnen concentreren als normaal. Heel logisch eigenlijk. Een druk gebruikte telefoon heeft trouwens hetzelfde effect.

"Those who are constantly breaking away from tasks to react to email or text messages suffer similar effects on the mind as losing a night's sleep."

2 cents from:
Unstrong Hero

Kurobu
18 augustus 2005, 11:29
ik ben verslaafd aan mijn voordeur open en dicht doen :ironic:

ik ben ook zowat de eenge pc " freak " in de familie .. dan bellen ze op de domste momenten naar mij zo ... kbegin zelfs mijn voice mail achter te spreken alzek hoor dat over pc's gaat ..

zo van hallo :

ja ( mijn naam )
kan da spel nie instaleren wa moek doen .

ik : momenteel ben ik niet aanwezig spreek een boodschap in na de biep of druk op hekje om verder te gaan ..

( hoorde mijn kozen eens zeggen .. maaa die druk op hekje optie werkt precies nie :p )
nog nooit zo gelachen aan den telefoon ... die wist dan wel dat mijn voice mail nie was he :p lol

mvg

BraveHeart
31 augustus 2005, 23:10
E-Mail gebruik ik alleen als het echt nodig is.
Ik ben geen E-mail addict die verslaafd is aan outlook.
Het boeit mij gewoon niet om te liggen e-mailen.
Ik krijg meer binnen dan wat ik werkelijk ook eens verstuur.
Wil ik contact dan is het mobieltje of de telefoon rap genomen of even een gesprek op MSN of een stapje in de buiten is voor mij ook geen probleem.
Ik ga liever bij iemand op bezoek als het mogelijk is (zonder kilometers af te leggen) dan te zitten e-mailen, chatten, sms'en of bellen.

presser
5 september 2005, 10:40
ik vraag mij af hoe dat je nu verslaafd kan zijn aan e-mail? Straks kun je aan alles verslaafd geraken...Denk dat het ook veel te maken heeft met de vrees om een bepaald bericht te laat te horen, of toch zoiets ongeveer. Bekijk het zo eens, hoeveel keer betrap je jezelf niet dat je naar je gsm kijkt omdat je 'denkt' iets gekregen te hebben (je denkt bijvoorbeeld dat je een trilling voelt in je broekzak). Zelfs al zit er geen gsm in je broek. Bij mij gebeurt het toch af en toe. En ik denk dat het die reflex is die wijst op verslaving.

Time
5 september 2005, 10:54
Denk dat het ook veel te maken heeft met de vrees om een bepaald bericht te laat te horen, of toch zoiets ongeveer. Bekijk het zo eens, hoeveel keer betrap je jezelf niet dat je naar je gsm kijkt omdat je 'denkt' iets gekregen te hebben (je denkt bijvoorbeeld dat je een trilling voelt in je broekzak). Zelfs al zit er geen gsm in je broek. Bij mij gebeurt het toch af en toe. En ik denk dat het die reflex is die wijst op verslaving.
dat is imo geen verslaving, ik heb dat ook soms, maar da is omda ik me even verzet en daardoor men broek wat schuurt, soms denk ik dan dat het mijn gsm is die trilt en kijk ik voor alle zekerheid es, das totaal geen teken van verslaving:s
verslaving zou zijn als je automatisch om et kwartier uwen gsm bovenhaalt om te kijken of ge geen sms gekregen hebt

DGEN
6 september 2005, 22:33
zo te zien zijn er hier mensen verslaafd aan het posten op pandora :p
ik kan niet snappen hoe je verslaafd kunt worden aan emails..wel aan msn chat shizzle etc van die pubers die nix anders te doen hebben...maar emails? :wtf: